Pari kysymystä.

Jos naapurin miehellä on kakskyt vuotta nuorempi nainen, ni miten siihen suhtaudut? Siis, siihen naapuriin. Entäs jos naapurin naisella on parikyt vuotta nuorempi mies? Tai vaikka nyt vaan viistoistavuotta olis ikäeroa. Ja oletetaan, että tunnet naapurin, jotta ihan vaikka joku muukin tuttu käy. Puhutteko paljo paskaa selän takana, kun ko. henkilö ei oo paikalla?

Sit toinen kysymys. Mikä on ollut itselläsi suurin ikäero nuorempaan päin?

45

1422

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hossi & köysi

ei haittaa ollenkaan.

pari vuotta nuorempia jaksanu katella. (Liki 10v. vanhempi on ollu, jos ikäeroa haluaa hakea)

• Ei oikeen jaksa kiinnostaa naapurin parisuhteen kiemurat, kuhan ovat hyvissä väleissä eivätkä tappele ja riitele niin että häirittee meidän grillaamista.

Toinen tykkää äiteestä toinen tyttärestä. Eikä mulla oo sen kummempaa oikeutta puhua paskaa selän takana. Jos en osaa sanoa jotain positiivista niin oon hiljaa. Eikä oo ollu ongelmia naapureiden kanssa.

• nuorin on ollu kaks vuotta nuorempi ja vanhempi 11v. vanhempi.

• kiinnosta.

Olkoot naapurilla vaikka 15-vuotias tiukka teinimuija, good for him.

En yleensä puhu paskaa ihmisistä selän takana. Itselläni suurin ikäero on jotain 15.

• Eipä paljo kiinnosta muiden suhteet, ehkä sit jos kuulen et jollakulla on huomattavasti nuorempi, ni totean vaan, että aika sonni.

Itellä on suurin ikäero ollu 12 vuotta nuorempi.

• Ei täälläpäin naapureita tunneta. Muuten jokainen eläköön kenen tai minkä ikäisen kanssa tahansa lain puitteissa. Mutta noin yleisesti ottaen olen niin ahdasmielinen, etten voi lakata hämmästelemästä, millainen henkinen yhteys on ihmisillä, joilla on ikäeroa sukupolven verran. Ja aivan se ja sama, kumminko päin se ikäero on.

Jaa että oma suurin ikäero nuorempaan päin? Jos muusta kuin känniseksistä puhutaan niin neljä vuotta.

• caput.mortuum

Ei se välttämättä ole iästä kiinni sen kummemmin kuin eri äidinkieli ja erilainen kulttuuritausta.

• caput.mortuum kirjoitti:

Ei se välttämättä ole iästä kiinni sen kummemmin kuin eri äidinkieli ja erilainen kulttuuritausta.

Ehkäpä se on vain minulle niin vieras ajatus kun ei ole kokemusta moisesta.

• Visiotele

Tuollaisessa tapauksessa käynnistän naapurin ukon kanssa neuvottelut siitä, millä hinnalla hän vuokraisi nuorikkoa mulle. Ellei sopimukseen päästäisi, niin näyttäisin naapurille närhen munat ja hankkisin itselleni vielä nuoremman muualta!

• mies..

Mulla oli silloin seurustelun alkaessa 19-vuotias tyttöystävä.

Rakastimme toisiamme: kovasti.
      Valitettavasti se seurustelusuhde päättyi :(

Mutta muistan vieläkin elävästi miten silloin ikäiseni, 3-kymppiset naiset loivat aika halveksivia katseita meihin kun kuljimme kahdestaan rakastuneina kaupungilla.

Aito rakkaus ei katso ikää!

MOT!

• -k32v-

jos ne olis täysikäsii kaikki kaks, nii siin sit mitää.

olisko jotai seittemää vuotta ollu ikäerot joskus.

iät olis nii merkittävii, jos ihmiset olis saman tyyppisii.

• potra poika

teikäläiset maalaisryssät kyylää ja kyttää naapureitaan tolla tavalla. Ja luulee että toisten asiat kuuluu jotain teille jotain.

• Serpico

Tietysti pitää aloittaa että tehkööt mitä lystää, mutta kyllä mä ajattelisin että katos äijää. Ja sit miettisin että miten se sen teki. Miettisin melko usein. Selän takana tulis puhuttua hyvää.

Kymmenisen vuotta.

• St Jude

sanoa ettei se kuulu meikäläiselle pätkääkään.
      Pääasiahan on että he viihtyvät keskenään.

Enpä voi sanoa etteikö joskus huvittais kun kuuntelen erään tutun kertovan ongelmistaan miesystävänsä kanssa.Hän itse 40v ja mies 20v.Naisen poika 16v...siinä on välillä niinkuin kahta kakaraa hoitais.Ei oo aina helppoa ei.
      Ongelmansa kullakin :D

Itsellä ei nuorempia ole ollut.Nyt olis kyl lauantaina tarttunut mukaan 9 vuotta nuorempi...mut ei..ei vaan iske.Olis kuin pikkuveljeään iskis.Ei sovi meikäläiselle.
      Mutta kukin tyylillään.

• että olisit nyt vaan käyttäny sitä hyväkses.

• St Jude
        relaxed_eyes kirjoitti:

että olisit nyt vaan käyttäny sitä hyväkses.

se oli kyl niin junioriosastoa etten olis kehdannu sitä kotia raahata :D
        Mutta pointsit noille junnareille siitä että rohkeita ne ainakin on aloitteen tekemiseen...;D
        Ja eihän sitä koskaan tiedä...

• St Jude kirjoitti:

Mutta pointsit noille junnareille siitä että rohkeita ne ainakin on aloitteen tekemiseen...;D

nii mitäähän sillo ei oo tapahtunutkaan, ni sillo ei oo mitää hävettävääkään. Ei naistenkaan ole pakko jakaa kaikkia asioita keskenään.

• Serpico
        St Jude kirjoitti:

Propsit siitä että mies ei ole ihan dickhead. Kyllähän nuo nykyään on niin yrittäjähenkisiä että!

• St Jude
        relaxed_eyes kirjoitti:

nii mitäähän sillo ei oo tapahtunutkaan, ni sillo ei oo mitää hävettävääkään. Ei naistenkaan ole pakko jakaa kaikkia asioita keskenään.

jakaa kaikkia asioita.Ei sovi mun tyyliin.

Kai sitä nyt jotain juttuja pitää pitää itelläänkin.
        Kaikkee ei kerrota :D

• St Jude
        Serpico kirjoitti:

Propsit siitä että mies ei ole ihan dickhead. Kyllähän nuo nykyään on niin yrittäjähenkisiä että!

eihän se sitä tarkoita et tyypissä noin muuten olis jotain vikaa :D
        Tää on vaan niin häkellyttävää kuinka maailman meno muuttuu sinä aikana kun ite on varattu...ja ny kun ei ole ni pitää opetella kaikki uusiks.Ja noilla on todella yrittäjähenkisyyttä ;D
        Eikä sekään aina paha asia ole.

• St Jude kirjoitti:

jakaa kaikkia asioita.Ei sovi mun tyyliin.

Kai sitä nyt jotain juttuja pitää pitää itelläänkin.
        Kaikkee ei kerrota :D

ei muutaku kiinni seuraavalla kertaa.

• St Jude
        relaxed_eyes kirjoitti:

ei muutaku kiinni seuraavalla kertaa.

pahas puuttees varmaan täytyy tehdä niin :D

• -ukko-

sosiaalisesti tärkeetä puuhaa, joten kyllä siitä tulisi muutama ajatus vaihdettua, kuten kaikesta muustakin tulee, mitä naapureiden elosta korviin kantautuu. Mutta enpä minä tuosta sen kummempaa ajattelisi suuntaan enkä toiseen.

Itsellä 12 vuotta nuorempi on suurin ikäero. Se taisi olla vähän liikaa, mutta se on toisaalta ihmisestäkin kiinni. Nyt ikäeroa on 8 vuotta, eikä tunnu missään.
      Ylöspäin ikäeroa on ollut 4 v.

• rapiskarpalo

kiinnosta niin paljoa naapureiden suhteet ja tekemiset että ryhtyisin päätäni vaivaa tommosilla asioilla. Siksi toisekseen miun isoisä oli melkein parikymmentä vuotta vanhempi isoäitiäni, että sikäli ei herätä ihmetystä toisten ihmisten ikäerot.
      Niin ja vielä sekin pointti että mun vanhin poika on sen 17-vuotta, joten senkin suhteen nii mistäs mä tiedän naapureista kuka on vanhempi ja kuka lapsi tai puoliso, kun ei naapurit/ei niin tutut tiedä kenen kanssa esim.minä olen ja kuka on mun lapsi ja kuka broidi jne. (esim.synnytyssairaalan kahvilassa kun mun vanhin poika piti mun nuorimmaistani sylissä 2.1-07 niin vieraat ihmiset sano "onpas siinä niin isänsä näköinen vauva" ja huonekaverikin luuli yhdennäköisyyden vuoksi aluksi mun vanhinta poikaa isäks.)

Kuus vuotta nuorempi oli mies ja se on suurin ikäero nuorempaan päin mitä ollut.

• cookos

niin kuin mun asiat sille, saattaa ne juoruilla aina kaikee. mutta juorut on siihen asti ok, kun ne on hyväntahtosia. Kun menee ilkeilyks, sitten käännän selkäni, näin on aina ollut.
      Jos naapurin nainen ottas iteleen nuoren miehen, voisin olla korkeintaan sille onnellinen puolestaan. Yks entinen naapuri tais menettää järkensä näissä jutuissa, että kaikkee sitä..

Ei puhuta naapurista paskaa selän takana koskaan, on ihan hyvät hyvät välit ja toivottavasti sellasena kestääkin. No mulla se on nykyiseen, on nuorempi. Vaan en sano minkä verran...

• kysymys miksi

Mutjoo. Jokainen tyylillään. Nuorin sängyssäni ollut oli 3 vuotta nuorempi.

• Näin mä vähä aattelinki, ni eiks täs nyt sit voida antaa samat oikeudet julkkismiehille, kuin sille naapurinmiehellekin?

Vao puhuuko joku paskaa?

• -k32v-

muute olis eroo paitsi et kanerva jäi kiinni valehtelust.

se olis huonompi juttu poliitikolle.

tai siis sellane olis huonompi juttu poliitikolle, et jäis kii valehtelust sellases asias, jossa pitäis puhuu totta ;)

• rapiskarpalo

Keskinen tekee tosta asiasta ällöttävän. Ei munkaa isoisä missään suomijellona paidassa läpyttänyt yhtä idioottimaisesti, että sikäli zomppari on täysin oikeassa ja siksi toisekseen Keskinen halventaa naisystäväänsä ja yhdenkään naisen ei tarvitse suostu vastaavanlaisiin idiootti lätinöihin ja huom. pelkkä ikäero on täydellisen eriasia kuin toisen ihmisen arvostaminen.

• rapiskarpalo kirjoitti:

Keskinen tekee tosta asiasta ällöttävän. Ei munkaa isoisä missään suomijellona paidassa läpyttänyt yhtä idioottimaisesti, että sikäli zomppari on täysin oikeassa ja siksi toisekseen Keskinen halventaa naisystäväänsä ja yhdenkään naisen ei tarvitse suostu vastaavanlaisiin idiootti lätinöihin ja huom. pelkkä ikäero on täydellisen eriasia kuin toisen ihmisen arvostaminen.

Mitä vähemmän naisia arvostaa, ni sitä enemmän niitä jaloissa pyörii.

• Serpico

Mut Kanervalla oli muija eikä se ollu 20 v nuorempi. Tukiaisella oli mies. Tosin eihän Ilkka halunnut kuin koskettaa sormella yökerhossa. Ja kaksikin käy, mies mukaan, tarkoitin illallista.

• -ukko-

mistä ihmiset oli niin tuohduksissaan. Musta tuntuu, että ihmiset ei olleetkaan tuohduksissaan, ainoastaan media nosti tekopyhän äläkän ja sen takia poliitikkojen piti sitten olla moraalisesti kauhistuneita.

Kanerva teki itestään tietysti naurettavan sillä valehtelulla. Mutta sehän on sitten eri asia.

• -k32v-
        -ukko- kirjoitti:

mistä ihmiset oli niin tuohduksissaan. Musta tuntuu, että ihmiset ei olleetkaan tuohduksissaan, ainoastaan media nosti tekopyhän äläkän ja sen takia poliitikkojen piti sitten olla moraalisesti kauhistuneita.

Kanerva teki itestään tietysti naurettavan sillä valehtelulla. Mutta sehän on sitten eri asia.

ketä valehetelee? tai yleensäkään ministeri ketä valehtelee?

eiks niihi virkoihi valita/pitäis valita luottohenkilöt?

mikä se semmone luottohenkilö olis ketä ei puhuis totta? tai toimii sillee, et sit joutuu valehteleen? mite semmone voi kenekä kans päättää tai keskustella mistään?

ei se kyl tän mielest iha nii mee.

• rapiskarpalo
        relaxed_eyes kirjoitti:

Mitä vähemmän naisia arvostaa, ni sitä enemmän niitä jaloissa pyörii.

ja Kanervan jutusta en taas pahemmin ole perillä, mutta eikös siinä ollut toi kuvio toisten päin?

• -ukko- kirjoitti:

ketä huvittaa, ja Keskinenkin saa naira Natalieta niin, että vedet siltä silmistä juoksee jos tykkää , ei oo ihmisten, eikä varsinkaan median asia siihen sanoa yhtään mitään.

Pahimmat kritisoijatkin on sitte itte kuitenkin samanlaisia. Jotenkin mua vaan niin huvittaa tää kaikki akkamaisuus.

Ja juur niin, ni Kanervan valehtelu on sitte eri asia.

ja Kanervan jutusta en taas pahemmin ole perillä, mutta eikös siinä ollut toi kuvio toisten päin?

eikä paljo kiinnostakaan, mut sen tiedän, että Kanerva joutu valehtelun vuoks erota.

• -ukko-
        -k32v- kirjoitti:

ketä valehetelee? tai yleensäkään ministeri ketä valehtelee?

eiks niihi virkoihi valita/pitäis valita luottohenkilöt?

mikä se semmone luottohenkilö olis ketä ei puhuis totta? tai toimii sillee, et sit joutuu valehteleen? mite semmone voi kenekä kans päättää tai keskustella mistään?

ei se kyl tän mielest iha nii mee.

kaksi eri asiaa: mitä tekee ja mistä valehtelee. Tietenkin se menetti mahdollisuutensa toimia ministerinä. Mutta myös median tekopyhyys oli iso tekijä koko jupakassa.

Oliks niillä puolisot vai? En seurannut niin tarkkaan koko juttua. Luulin että Kanerva ainakin on sinkku.

• rapiskarpalo
        relaxed_eyes kirjoitti:

eikä paljo kiinnostakaan, mut sen tiedän, että Kanerva joutu valehtelun vuoks erota.

eikös se ole hyvä juttu? Tietääkseni politiikoksi ja vielä kokoomuslaiseksi ei ilman valehteluja nousta ja päästä vielä noinkin pitkälle mitä Kanerva.

eikös se ole hyvä juttu? Tietääkseni politiikoksi ja vielä kokoomuslaiseksi ei ilman valehteluja nousta ja päästä vielä noinkin pitkälle mitä Kanerva.

mut siis kiinni ei saa jäädä. Muut on vähä taitavampia valehtelijoita.

• -k32v-
        -ukko- kirjoitti:

kaksi eri asiaa: mitä tekee ja mistä valehtelee. Tietenkin se menetti mahdollisuutensa toimia ministerinä. Mutta myös median tekopyhyys oli iso tekijä koko jupakassa.

Oliks niillä puolisot vai? En seurannut niin tarkkaan koko juttua. Luulin että Kanerva ainakin on sinkku.

nyt mennää iha tän seurapiiritietoude rajoil.

hesari teki asiat tosi paljo juttui, et pitäis varmaan käydä siellä penkomas arkistoi.

se on vähä sillee, et noi banaanivaltiot ja kaike maailma voodohallitukset ja diktaattorit pitäis olla vähä eri juttu, ku suomen valtio ja sen hallitus ja johto.

• vänkyrä-nainen

naapureihin, ei kiinnosta. En siis puhu heille enkä heistä, en suoraan enkä selän takana.

Suurin ikäero nuorempaan päin 1 vuosi.

• Yksinkertainen blondi

parisuhteisiin yleensäkin:P Yksi mun kaveri (mies) hengailee itseään 15v. vuotta nuoremman naisen kanssa. Ovat kuitenkin molemmat 30 ja 40 eli aikuisia ihmisiä. Mies vaan vähän empii, että onko ikäero muka suuri. Ei musta ollenkaan, muut asiat merkkaa. Ainoa ongelma tossa on se, että mies on eronnut ja lapsensa kuulemma jo tehnyt ja arvaatte kai... naisella alkaa olla vauvakuume:) Mä jo odottelenkin tässä vauvauutisia toiveikkaana;) Mies on kyllä hyvä isä ja rauhoittuisi sekin tyyppi kun taas sitoutuisi...
      No, itse en ole seurustellut kuin teininä nuoremman kanssa, sekin taisi olla yksi vuosi (lukioiässä)Ööh, kyllä tosiaan nuorten pojujen keskuudessa kävisi flaksi, aktiivisia ovat, mut kun mä olen noihin vanhempiin miehiin päin kallellaan...:O

• ...

Jos molemmat olisi ihan suomalaisia, eikä se nuorempi osapuoli olisi mikään bimbo, niin ei siinä mitään.

Mutta jos jollain vanhalla ihramahaisella miehellä on nuori postimyyntivaimo, niin pidän sitä iljettävänä. Jotenkin väkisinkin samaistun sen naisen asemaan... Siis siihen seksiin, eihän naista varmaan pakotettu ole naimisiin.

• scale

mulla on ollu ikäisiäni, tai vanhempia naisia, ne kokeneemmat on aina kiehtonu enemmän, en mä tunne ihan oikeesti vetoo mihinkään parikymppisiin.

Mulla on ollut itseäni kolmisen vuotta nuorempi nuorin seurustelukumppani.

• Mistä sä tiesit, että mun tulevalla naapurilla on n.20 vuotta nuorempi nainen? Siinä on muuten sellainen pariskunta, josta ei ihan heti uskois että ovat olleet yhdessä 20-30 vuotta. Puhuvat toisistaan ku nuoripari. (mies n.70-75v ja nainen n.55-60)

Ilmeisesti nuorempi nainen pitää miehen viriilinä, ku tuolla iällä mies tulee, menee ja touhuaa ku nuorimies.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      255
      6553
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      209
      6116
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      29
      5612
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      143
      4918
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      179
      3664
    6. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      131
      3415
    7. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      15
      3275
    8. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      33
      3123
    9. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      311
      2701
    10. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      27
      2585
    Aihe