Valitettavasti taas joutui Porin urheilusukeltajien sukelluskouluttaja painekammioon. Hylkysukellusta viidessäkympissä ja ei parista tietoakaan,kaikki laitteet jäähän ja se on siinä painekammio kutsuu ,näin toimii sukellusliiton valtuuttama kouluttaja.
Ensin meni Seppo ja sitten meni Juha, koskas on Kallen vuoro
Sukellusonnettumuus Porissa
8
6560
Vastaukset
- Joku muu
Tyynekö pönttö-excursion teki??
Minua kans ihmetytti, että missä oli pari kun vermeet jäätyi. Aika uhkarohkeaa on tapaus ollu jos yksin oli dyykillä :-o
-Snoukkaboy- mistä
Satakunnan Kansan netti sivuilla kerrottiin kaverien kokemuksesta. No, tuntuvat olevan nuo porin poijjat ainakin kokeneita kammiossa käviöitä.
- dyyk boy
Joo kuulin huhua liitosta, että porin urheilusukeltajat ry:llä olisi epävirallinen suomenennätys painekammio käynneistä?
- pallokalaa
Oliko sukellustapahtuma omaa kivaa vai seuran järjestämä juttu ????? Ei pitäs lähtee seuraa syyttelee jos ei oo tietoo. Törttöilijä oli varmaan joku padi pelle.
- -Padi pelle ja Naui idiootti-
että pääregu jäätyi. Vaihtoi varareguun, joka sekin jäätyi.
Sukelluspari oli näkymättömissä, joten päätti selvitä itse tilanteesta. Siirtymällä deko kaasuksi varatulle nitikalle (Nx 40), mutta nousu tuohon nitikan vaatimaan käyttösyvyyteen (mod25m), menee pitkäksi heikon tajunnan vuoksi (sukellushumala, hiilidioksidimyrkytys…stressi?).
Näin ainakin minä ymmärsin tuon tarinan, korjatkaa kun…
p.s.
Kaverin luokitus on P*** eli Padi pellet eivät saa kunniaa tästä tapauksesta. - aowd
-Padi pelle ja Naui idiootti- kirjoitti:
että pääregu jäätyi. Vaihtoi varareguun, joka sekin jäätyi.
Sukelluspari oli näkymättömissä, joten päätti selvitä itse tilanteesta. Siirtymällä deko kaasuksi varatulle nitikalle (Nx 40), mutta nousu tuohon nitikan vaatimaan käyttösyvyyteen (mod25m), menee pitkäksi heikon tajunnan vuoksi (sukellushumala, hiilidioksidimyrkytys…stressi?).
Näin ainakin minä ymmärsin tuon tarinan, korjatkaa kun…
p.s.
Kaverin luokitus on P*** eli Padi pellet eivät saa kunniaa tästä tapauksesta.Joopa joo. kävin lukemassa kaverin kootut selitykset. helppohan se on selitellä, mutta miksei voisi samantien kertoa totuuksia...pullot tankattu paskalla kompuralla, sukellus suunnitelma vajavainen, sukellus toteutettu noviisimaisesti ja fyysinen kunto ei riittänyt, ei ainakaan hylyn raiskaamiseen. turha selitellä kokemuksella kun kerran mokaa perusjutuissa
- -Padi pelle ja Naui idiootti-
aowd kirjoitti:
Joopa joo. kävin lukemassa kaverin kootut selitykset. helppohan se on selitellä, mutta miksei voisi samantien kertoa totuuksia...pullot tankattu paskalla kompuralla, sukellus suunnitelma vajavainen, sukellus toteutettu noviisimaisesti ja fyysinen kunto ei riittänyt, ei ainakaan hylyn raiskaamiseen. turha selitellä kokemuksella kun kerran mokaa perusjutuissa
Ei mun mielestä kaveri mitään selitellyt, kertoo asiallisesti oman versionsa, siitä mitä tapahtui.
Suurin virhe on (ilmeisesti), tuo kompurasta tankattu kosteailma.
En lähtis syyttämään sukeltajaa kompuran kunnosta, vaikka sukeltaja vastaa itse käyttämänsä kaasun turvallisuudesta.
Tiedän tapauksen, jossa kaveri tankkautti tankkiinsa paineilmaa (mod 56), mutta saikin EAN 40:stä (mod 25).
Tämä tapahtui ulkomailla, mutta suomalaisten omistamassa sukelluskeskuksessa.
Seuraus oli happimyrkytys, koska ko sukellus oli suunniteltu 50m. Kaveri kouristusten jälkeen pintaan ja pöntöön.
Tietysti hänen olisi pitänyt analysoida kaasu, ennen käyttöä. Mutta mutta kuinka moni oikeasti analysoi paikkaria?
Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851