Sukellusonnettumuus Porissa

painekammio

Valitettavasti taas joutui Porin urheilusukeltajien sukelluskouluttaja painekammioon. Hylkysukellusta viidessäkympissä ja ei parista tietoakaan,kaikki laitteet jäähän ja se on siinä painekammio kutsuu ,näin toimii sukellusliiton valtuuttama kouluttaja.
Ensin meni Seppo ja sitten meni Juha, koskas on Kallen vuoro

8

6700

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku muu

Tyynekö pönttö-excursion teki??

• Minua kans ihmetytti, että missä oli pari kun vermeet jäätyi. Aika uhkarohkeaa on tapaus ollu jos yksin oli dyykillä :-o

-Snoukkaboy

• mistä

Satakunnan Kansan netti sivuilla kerrottiin kaverien kokemuksesta. No, tuntuvat olevan nuo porin poijjat ainakin kokeneita kammiossa käviöitä.

• dyyk boy

Joo kuulin huhua liitosta, että porin urheilusukeltajat ry:llä olisi epävirallinen suomenennätys painekammio käynneistä?

• pallokalaa

Oliko sukellustapahtuma omaa kivaa vai seuran järjestämä juttu ????? Ei pitäs lähtee seuraa syyttelee jos ei oo tietoo. Törttöilijä oli varmaan joku padi pelle.

• -Padi pelle ja Naui idiootti-

että pääregu jäätyi. Vaihtoi varareguun, joka sekin jäätyi.
        Sukelluspari oli näkymättömissä, joten päätti selvitä itse tilanteesta. Siirtymällä deko kaasuksi varatulle nitikalle (Nx 40), mutta nousu tuohon nitikan vaatimaan käyttösyvyyteen (mod25m), menee pitkäksi heikon tajunnan vuoksi (sukellushumala, hiilidioksidimyrkytys…stressi?).

Näin ainakin minä ymmärsin tuon tarinan, korjatkaa kun…

p.s.
        Kaverin luokitus on P*** eli Padi pellet eivät saa kunniaa tästä tapauksesta.

• aowd
        -Padi pelle ja Naui idiootti- kirjoitti:

että pääregu jäätyi. Vaihtoi varareguun, joka sekin jäätyi.
        Sukelluspari oli näkymättömissä, joten päätti selvitä itse tilanteesta. Siirtymällä deko kaasuksi varatulle nitikalle (Nx 40), mutta nousu tuohon nitikan vaatimaan käyttösyvyyteen (mod25m), menee pitkäksi heikon tajunnan vuoksi (sukellushumala, hiilidioksidimyrkytys…stressi?).

Näin ainakin minä ymmärsin tuon tarinan, korjatkaa kun…

p.s.
        Kaverin luokitus on P*** eli Padi pellet eivät saa kunniaa tästä tapauksesta.

Joopa joo. kävin lukemassa kaverin kootut selitykset. helppohan se on selitellä, mutta miksei voisi samantien kertoa totuuksia...pullot tankattu paskalla kompuralla, sukellus suunnitelma vajavainen, sukellus toteutettu noviisimaisesti ja fyysinen kunto ei riittänyt, ei ainakaan hylyn raiskaamiseen. turha selitellä kokemuksella kun kerran mokaa perusjutuissa

• -Padi pelle ja Naui idiootti-
        aowd kirjoitti:

Joopa joo. kävin lukemassa kaverin kootut selitykset. helppohan se on selitellä, mutta miksei voisi samantien kertoa totuuksia...pullot tankattu paskalla kompuralla, sukellus suunnitelma vajavainen, sukellus toteutettu noviisimaisesti ja fyysinen kunto ei riittänyt, ei ainakaan hylyn raiskaamiseen. turha selitellä kokemuksella kun kerran mokaa perusjutuissa

Ei mun mielestä kaveri mitään selitellyt, kertoo asiallisesti oman versionsa, siitä mitä tapahtui.
        Suurin virhe on (ilmeisesti), tuo kompurasta tankattu kosteailma.

En lähtis syyttämään sukeltajaa kompuran kunnosta, vaikka sukeltaja vastaa itse käyttämänsä kaasun turvallisuudesta.

Tiedän tapauksen, jossa kaveri tankkautti tankkiinsa paineilmaa (mod 56), mutta saikin EAN 40:stä (mod 25).
        Tämä tapahtui ulkomailla, mutta suomalaisten omistamassa sukelluskeskuksessa.
        Seuraus oli happimyrkytys, koska ko sukellus oli suunniteltu 50m. Kaveri kouristusten jälkeen pintaan ja pöntöön.
        Tietysti hänen olisi pitänyt analysoida kaasu, ennen käyttöä. Mutta mutta kuinka moni oikeasti analysoi paikkaria?

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      450
      1975
    2. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      153
      1280
    3. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      94
      1183
    4. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      71
      1163
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      114
      1147
    6. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      180
      1048
    7. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      100
      783
    8. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      54
      729
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      711
    10. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      57
      674
    Aihe