Mä käytän tosi tosi paljon hiuslakkaa.. joka päivä laitan aika kauheen paljon ja ku nää mun ei oo mitään hajustamattomia ja sitä tulee sit jonku verran hengitettyä ja sit alkaa tulla nenästäki hiuslakkaa :D ja suuhun... En usko tän olevan kauheen terveellistä, mutta onko se kauheen vakavaa?
Voisinhan mä vaihtaa hajustamattomiinki mut sit pitäs taas ettii joku mahollisimman pitävä ja siinä sit taas kestää. ;(
Hiuslakan epäterveellisyys
8
4026
Vastaukset
- sisällysluettelo
kosmetiikka on täynnä haitalisia aineita toisin kuin luonnonkosmetiikka. Hiuslakka tuskin on mikään poikkeus, päinvastoin koska siinä ne kemikaalit vielä hengitetään. Muulloin ne imeytyvät verenkierron kautta elimistöön.
- = käytä vaan
Tuskin hiuslakka on kovin terveellistä, mutta en usko sen olevan hirveän vaarallistakaan (tuo ensimmäinen vastaaja sai sen kuulostamaan ihan pelottavalta, mitä se ei ole). Hiukset ovat kuitenkin elotonta ainetta, eikä niissä ole verenkiertoa tai muuta, minkä kautta aineet kulkeutuisivat elimistöön. Ymmärtääkseni hiusvärit ovat paljon haitallisempia kuin muotoilutuotteet, koska niitä menee päänahkaan, ja päänahastahan aineita kyllä imeytyy verenkiertoon.
Hajusteettomat hiuslakat tuskin eroavat oleellisesti hajustetuista tässä suhteessa. En usko myöskään "luonnonkosmetiikan" olevan yhtään turvallisempaa, kasveista kun tulee ties mitä aineita, jotka voivat olla paljon vaarallisempia/allergisoivampia kuin tehdasvalmisteiset. On outo harhaluulo, että "luonnolliset" aineet olisivat kaikki ihmiselle hyväksi. Joten käytä vaan ihan rauhassa samaa, mitä olet käyttänyt tähän asti.
Ehkä voisit kuitenkin vähän vähentää lakan käyttöä, jos sitä tosiaan jo tulee nenästä ulos! :D Oletko kokeillut Osiksen Mini Giant -lakkaa? Se on tosi voimakasta, ehkä pienempi määrä riittäisi, eikä sinun tarvitsisi seistä kauan hiuslakkapilven keskellä.- Ninnuliini
Kokeilen tota!! :) Ei tosiaan tunntu kovin miellyttävältä ku nenästä tulee hiuslakkaa.. :/ Mut kiitti paljon vastauksista!
- 25 vuotta
ja paljon on mennyt, enkä vielä oo kupsahtanu.
Liikenteen pinhiukkaset ja tupakansavu varmaan vaarallisempia, kuin hiuslakka.Sitäpaitsi esim. kampaajat altistuvat sille varmaan enemmän,enkä oo kuullu että se erikseen mitään aiheuttaisi kuin ehkä allergiaa. Hyvä hajuton lakka on ihan kaupasta saatava Herbina, ja sen jälkeen kampaamolakalla viimeinen silaus,ja pysyy! - Anonyymi
Hiuslakan niin sanottu ”hengittäminen” ei ole vaarallista, mutta jos se toistuu monta kertaa se voi olla haitaksi terveydelle. Itse olen soittanut asiasta monesti myrkytystietokeskukseen ja he ovat sanoneet, ettei vähämääräinen hengittely ole vaarallista. Ei siis hätää, jos sitä ei ole mennyt useasti keuhkoihin.
- Anonyymi
Jos hus lakkaa menee suuhun niin en tiiä onko myrkyllistä se ei oo myrkyllistä jos käy huuhtelee sen jälkeen suun niin kaikki on hyvin sen jälkeen
🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔- Anonyymi
Siis jos hius lakkaa menne suuhun niin käykää huuhtelee se sit kun sit se ei oo vaarallista sit mitä jos sitä menne vähän henkeen niin en tiiä se kään ei oo myrkyllistä mut jos sitä menne paljon niin sit se ehkä voi olla vaarallista
- Anonyymi
Hiuslakka hengitettynä joka päivä on vuosien kuluessa haitallista. Ihan sama, onko tuoksuvaa vai tuoksutonta, muut aineet kuin hajuste siinä pahempia on.
Mieti, mitä hiuslakka vaikuttaa hiuksissa! Vaikutus ei voi olla keuhkoille hyväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578447Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123299Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262460Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801950Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3501648Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2421402FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01181Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661010