Missä voi mittauttaa koon?

Rintaliivit..

Paljon on puhetta, että naiset käyttävät väärän kokoisia liivejä. Missä sitten voi käydä mittauttamassa oikean kokonsa?
Mikäli myyjä auttaisi katsomaan todellisen kokoni, voisin hiukan panostaakin ja ostaa hiukan laadukkaampaa, kuin tyyliin h&m..

Miten tämä mittaus käytännössä tapahtuu?
Seison myyjän edessä tissit paljaana :D
Ja maksaako tälläinen?

Pk-seutu.

7

3415

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stockalle

Hei! Tällaista palvelua saa hyviltä myyjiltä tavarataloissa ja alusvaateliikkeissä. Ei maksa mitään, asiakkaiden auttaminen kuuluu heidän työhönsä. Kannattaa etsiä käsiinsä joku sellainen vähän kokeneempi täti-ihminen, joka on myynyt alusvaatteita jo vuosia ja osaa hommansa. Kaverini oli saanut niin asiantuntevaa ja mukavaa palvelua Hakaniemen Sokoksella, että kertoi siitä kaikille. Ainakin siellä on siis töissä joku hyvä täti! Sitten vaan pyydät apua koon arvioimisessa. Ei tarvitse seistä tissit paljaana, koska rintaliivien mitathan otetaan a) rintojen alta ja b) rintojen päältä silloin kun on liivit päällä. Eli halutaan tietää nimenomaan mitta silloin, kun rintoja on tuettu. Käytännössä myyjä kai kokeilee vähän, että miten napakasti eri mallit istuvat päälläsi jne. Saat riisua ja pukea ilman että tuijotetaan. Ei mitään kovin pelottavaa :)

• nuin,,,

Sama kokemus Sokos/Hakaniemi. Ja Stokka tietty.

Ja voihan kotonakin mitata itse. Rintaliivejä myyvien yritysten nettisivuilla on mittataulukot ja kuvat, joiden mukaan mitata. esim.
        www.ellos.fi/CustomerSupport/Measurements.aspx?CategoryId=15030#bra

• tiedän, mistä puhun

Älä turhaan ala säätämään mittanauhojen kanssa. Suoraan lainattua Bravissimon, erittäin asiantuntevan Brittiläisen alusvaateliikkeen, nettisivustolta:

Throw Away Your Tape Measures!

For many women, past experiences in trying to find the right bra size have meant hunting down a tape measure and measuring themselves - taking over and under bust measurements, adding or subtracting another number, working out the difference between two other numbers and then, hey presto, ending up with a bra size.

At Bravissimo, years of experience of working with you to find your perfectly fitting bra means we believe that tape measures don't help when it comes to finding a bra that fits properly. Every woman's boobs vary in volume, shape, size and spacing and these are all factors in getting the right size. The volume of your boobs may be more at the bottom, sides or top, and this will affect the size you need to ensure you look great and feel comfortable. If you take a number of women with identical over and under bust measurements, our experience shows the bras that actually fit them may all be different sizes.

This is why we suggest you forget about measuring yourself and concentrate instead on how your bra looks and feels. You may find trying a bra on in front of a mirror helps you to really see which areas are right and which may need some adjusting.

Unohda siis mittaaminen. Oikea koko ei löydy kuin sovittamalla ja kiinnittämällä huomiota siihen, miltä liivi näyttää ja tuntuu päällä. Mene esim. Funky Ladyyn, siellä oikea koko etsitään sovituksen, ei mittanauhojen avulla.

Erittäin kattavan ja asiantuntevan ja idioottivarman opastuksen oikean rintaliivikoon löytämiseksi löydät Bravissimon nettisivuilta. Siellä on jopa video opastukseksi. Neuvoja on sivukaupalla, ja niitä noudattamalla et voi epäonnistua. Kannattaa varata sivuston tutkimiseen runsaasti aikaa, sillä pääset parhaaseen lopputulokseen. Tässä linkki:

http://www.bravissimo.com/perfectfit/

• tai muu paikka

En ole aikaisemmin osallistunut keskusteluun. Olen ostanut parit rintaliivit Hakaniemen Sokokselta ja pyörinyt siellä katsomassa useampaankin kertaan. Olen todennut, että hintataso sopii juuri ja juuri minulle. Pari kertaa myyjä on tullut kysymään , että tarvitsenko apua ja olen paniikissa sanonut ei. Joka tapauksessa oikeasti tarvitsen apua, mutta miten voin sanoa tai pyytää apua myyjältä kun en edes tiedä oikeaa kokoa tai sitä, millainen malli minulle sopii. Tuossa pari päivää sitten uskalsin vihdoin mennä Changeen. En löytänyt sopivaa mallia ja totesin hintatson liian kalliiksi.Kävin myös kurkkailemassa Funky Ladyn ikkunan takana ja kalliila vaikutti. Eli siis Sokos vaikuttaa parhaalta paikalta, josta voisin apua saada. Helsingin keskustan ja Tapiolan Sokoksissa taitaa olla suuremmat valikoimat kuin Hakaniemessä. Tosiaan minua vain pelottaa pyytää apua myyjältä, vaikka sitä kysyisikin apua ja sanoa asiani. Pelkään, että minulle ei löydy mitään kun rintani osoittautuvat liian suuriksi. Mutta eikö silloin koko ole liian suuri, jos liiveihin tulee sellaisia painaumia/uria ja jos tuntuvat valuvan alaspäin edestä ? Osaako Sokoksen lliviosaston myyjä tosiaan etsiä noin vaan jotkut hyvät liivit juuri minulle ? En halua, että joku myyjä nauraa tyhmyydelleni.

Kirjoitukseni saattaa vaikuttaa tyhmältä, mutta en ole koskaan kysynyt neuvoa myyjiltä tässä asiassa eli olen yrittänyt ostaa kaikki rintaliivini itse. Huonoja liivejä on tullut ostettua ja varmaan väärää kokoa. Olen myös itse yrittänyt mittailla, mutta en ole saanut mitään järkeviä tuloksia. Ehkä olen mittaillut väärästä kohtaa. Yleensä liivini ovat kokoa 90 C tai joskus 85 C. Ilmeisesti ympärysmitta lienee lähellä oikeaa, mutta kuppikoosta en tiedä. Kaikkiin 90 C koon liiveihin, joita olen pitänyt paljon on tullut sellaiset urat. Rintani näyttävät mielestäni liian isoilta, joten kovin pientä kokoa eivät voi olla. Joskus olen löytänyt 90 B kokoa ja kokeillut sitä ,mutta pieneltä on tuntunut. Tosiaan pelottaa tuo mittaus, jos kooksi tuleekin joku 110 H. Yleensä kaikki näkemäni ison koon rintaliivit ovat sellaisia säiliöitä, joissa ei ole mitään pehmustetta.

Ja ai niin, pidän mustista olkaimettomista liiveistä kaikkein eniten. Olen onnistunut löytämään kahdet Triumphin mustat olkaimettomat liivit juuri Hakaniemen Sokokselta 40 %:n alennuksessa.

Aloin muutenkin käyttää liivejä ihan liian myöhään, joten tulevaisuudenkin kannalta vaivoja estämään pitäisi kunnon liivit löytää. Mitään mummoliivejä tai sellaisia "säiliöitä" en siis halua.

• Vaatemyyjä

Mene sinne Hakaniemen sokkarille ja pyydä apua. Valitse sellainen ajankohta että ei ole maailman pahin ryysis. Monet neuvovat valitsemaan vanhan myyjän, minä neuvon että valitse se joka vaikuttaa kivalta. Iällä ei välttämättä ole merkitystä.

Olen itse rintaliivimyyjä, en ole kuullut että joku myyjä olisi joskus nauranut asiakkaan väärälle koolle. Nämä ovat sellaisia asioita, joista ei voi tietää mitään, ellei joku ammatti-ihminen neuvo.

Käytin ennen 85E kokoa, ja se oli vähän huono joka kohdasta, joten harkitsin jo siirtyväni käyttämään 90 ympärystä. Sitten kuitenkin sain työpaikan alusvaatemyyjänä, ja opettelin kaiken asiaan liittyvän. Hoksasin että olen 80F/75G. Että silleen.

Eli joko menet itse myymään liivejä ja opit samalla tai sitten pyydät apua sellaiselta joka myy liivejä, muu ei auta.

Mittailu on aika turhaa, koska riippuen vartalonmallista ja kuppikoosta, selän/rinnan leveydestä jne. mitasta vähennetään 0-15cm. Jos liivit liikkuu ylös tai alas on ympärys liian suuri. Liivien keskikaistale, eli se kappale johon kupit on ommeltu keskeltä alhaalta, saisi olla ihoa vasten (mieluiten) ja ympärinauha löysimmässä hakasessa ollessaan niin napakka että saat juuri ja juuri kämmenen selän ja nauhan väliin.

Kaarituki tulee olla rinnan alla/alapuolella täysin kiinni ihossa. Kaaren tulee seurata rinnan muotoa ja olla riittävän suuri, osumatta kuitenkaan sivuista kainaloon.

Toivottavasti oli jotain apua.

• edellinen
        Vaatemyyjä kirjoitti:

Mene sinne Hakaniemen sokkarille ja pyydä apua. Valitse sellainen ajankohta että ei ole maailman pahin ryysis. Monet neuvovat valitsemaan vanhan myyjän, minä neuvon että valitse se joka vaikuttaa kivalta. Iällä ei välttämättä ole merkitystä.

Olen itse rintaliivimyyjä, en ole kuullut että joku myyjä olisi joskus nauranut asiakkaan väärälle koolle. Nämä ovat sellaisia asioita, joista ei voi tietää mitään, ellei joku ammatti-ihminen neuvo.

Käytin ennen 85E kokoa, ja se oli vähän huono joka kohdasta, joten harkitsin jo siirtyväni käyttämään 90 ympärystä. Sitten kuitenkin sain työpaikan alusvaatemyyjänä, ja opettelin kaiken asiaan liittyvän. Hoksasin että olen 80F/75G. Että silleen.

Eli joko menet itse myymään liivejä ja opit samalla tai sitten pyydät apua sellaiselta joka myy liivejä, muu ei auta.

Mittailu on aika turhaa, koska riippuen vartalonmallista ja kuppikoosta, selän/rinnan leveydestä jne. mitasta vähennetään 0-15cm. Jos liivit liikkuu ylös tai alas on ympärys liian suuri. Liivien keskikaistale, eli se kappale johon kupit on ommeltu keskeltä alhaalta, saisi olla ihoa vasten (mieluiten) ja ympärinauha löysimmässä hakasessa ollessaan niin napakka että saat juuri ja juuri kämmenen selän ja nauhan väliin.

Kaarituki tulee olla rinnan alla/alapuolella täysin kiinni ihossa. Kaaren tulee seurata rinnan muotoa ja olla riittävän suuri, osumatta kuitenkaan sivuista kainaloon.

Toivottavasti oli jotain apua.

Kiitos neuvoistasi. Minun pitää sitten vaan pyytää rohkeasti apua. Taidan kuitenkin odottaa vähän aikaa niin, että syysmallistoa on jo ehtinyt saapua. Nyt tietysti voisi saada jotakin alennusmyynnin viimeisiä rippeitä edullisesti. Olihan siellä Triumphin rintaliivejä 40 %:n alennuksella. Uutuuksista löytyy sitten varmaan helpommin kokojakin. Samahan se taitaa olla nyt kaikissa kaupoissa. Alennusmyyntien viimeiset rippeet myynnissä, eikä syysmallistoja ole vielä oikeastaan tullut, mitä nyt jotakin uutuuksia --> vähän tarjontaa.

• ja erikoisliikkeet
        edellinen kirjoitti:

Kiitos neuvoistasi. Minun pitää sitten vaan pyytää rohkeasti apua. Taidan kuitenkin odottaa vähän aikaa niin, että syysmallistoa on jo ehtinyt saapua. Nyt tietysti voisi saada jotakin alennusmyynnin viimeisiä rippeitä edullisesti. Olihan siellä Triumphin rintaliivejä 40 %:n alennuksella. Uutuuksista löytyy sitten varmaan helpommin kokojakin. Samahan se taitaa olla nyt kaikissa kaupoissa. Alennusmyyntien viimeiset rippeet myynnissä, eikä syysmallistoja ole vielä oikeastaan tullut, mitä nyt jotakin uutuuksia --> vähän tarjontaa.

En ymmärrä kenen tuolla Hakaniemen Sokoksella pitäisi noista alusvaatteista tietää. Olen nähnyt alusvaateosastolla vain ulkomaalaisia myyjiä, jotka tuskin edes osaavat suomea. En ole omasta mielestäni rasisti, mutta kyllä tällaisen asian haluan hoitaa suomalaisen myyjän kanssa. Tosin onhan siellä se suurempi sovitushuone, jossa usein on myyjä. Tältä myyjältäjän voisi sitten kysyä. Olenhan minä kysynyt kun olen ostanut muita vaatteita Sokokselta. Toki Sokos on laadukas paikka ja sinne varmaan on vaikeampi päästä töihin kuin johonkin teinien suosiman trendihalpiskauppaan ,joissa näkee töissä aika ammattitaidottomia nuoria, kauniita ja laihoja naisia.

Sitten vielä erikoisliikkeistä. Sellossa on kolme erikoisliikettä. Eilen niissä kaikissa oli töissä nuori nainen, joka ei selvästikään tiennyt mitään. Yhdessä kävin uteliaisuudesta. Liikkeessä oli yksi myyjä, joka ei auttanut ketään. Minun ollessa liikkeessä jokin myyjän tuttava tuli sinne ja alkoi juttelemaan tämän kanssa. Myyjä vitsaili, kuinka oikein päätyikään sinne töihin. Lupasi kyllä tulla auttamaan tätä tuttavaansa.

En siis ole vieläkään onnistunut hankkimaan oikeankokoisia liivejä tai selvittämään kokoani. Kunnon liiveihin varaamiani rahoja olen kyllä onnistunut tuhlaamaan johonkin muuhun. Jos varaan ajan ilmaiseen pukeutumisneuvontaan Sokokselle niin voiko tällöin myyjä auttaa löytämään oikeanlaiset alusvaatteet ihan joka päiväiseen käyttöön ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2508
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      2435
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1830
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82