Moi,
Tein pienen tutkimuksen kävelemällä 'konosen' tyylillä radalla ja sen lisäksi sauvakävelemällä saman matkan.
Lopputulos on että konosen tyylillä ja tosi kovallasauvakävelyllä nopeus ja syke on suunnilleen samat.
(kokenut sauvakävelijä/juoksija oli testihenkilönä)
Eli jos ei osaa kävellä konosen tyylillä miltei juoksuvauhtia, niin sauvojen kanssa kun tekniikka toimii, niin pitkällä nopealla askeleella pääsee yhtä kovaa ja tehokkaasti.
Kuulin juuri että Paavo Nurmen 1t40min jäniksenä oli kilpakävelijä jolle mun kaveritkin sitten hävisivät...noloo...
Suvakävelymaastossa on tehokkaampaa
kuntsari
2
1337
Vastaukset
- Nimetön
nurmen ajoille ei oo 76 jälkeen päässy kuin kouralline suomalaisii
- ihmettelenpä
En nyt kyllä oikein ymmärtänyt, mikä on tässä pointtina. Kilpakävely vaatii oman tekniikkaosaamisensa, minkä kautta vauhti tulee. En jaksa uskoa, että sauvakävelyllä pääsee samaan tehoon kuin KUNNON kilpakävelyllä. Tai sitten puhutaan pikemminkin sauvajuoksusta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1792996
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.642576- 2032220
- 731849
- 1021783
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91651- 1041479
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2171161- 811120
- 951079