Skiket..?

ninni-

Onko skiket kannattavat? Olen menossa ostamaan sellassia lauantaina.. Harrasta kilpahiihtoa ja minulla on rulla sukset sekä luistimet mutta ajattelin että olis kiva päästä hiihtelee metsään...:>

35

7207

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skiken käyttäjä..

      Mä olen sitä mieltä että ne on hyvät! Jarrut toimii niin hyvin että olen ihan sanaton..Meinaatko muka kaupasta löytää..?Mä meinaan en löytänyt mistään..kaikissa ne oli jo loppuun myyty joten tilasin sellaset.

    • tämä oli

      kehno provo.
      Kyllä kaikki Skikeillä vetäjät tietävät ettei niillä metsässä voi hiihtää.

      Jos tämä ei ollut jonkun Skikevihaajan kehno provo, kerron että Skiket ovat parhaimmillaan kehyskuntien heikkolaatuisilla asvalteilla ja hiekkateillä, joille ei rullaluistimilla ole asiaa.
      Siellä missä luistimilla mennessä kulkuset helisisivät vielä joulunakin voi skikeillä nauttia pehmeästä rullavuudesta.

      • ninni-

        En ole skikevihaaja! Tarkoitin että kovapohjaisia hiekka ulkoilureittejä pitkin en minä nyt mitään sammalta pitkin ajatellutkaan mennä luistelemaan..!


      • on pe*****tä
        ninni- kirjoitti:

        En ole skikevihaaja! Tarkoitin että kovapohjaisia hiekka ulkoilureittejä pitkin en minä nyt mitään sammalta pitkin ajatellutkaan mennä luistelemaan..!

        Skiket on heikko esitys. Painavat, kömpelöt, huono jalan kiinnitys, kanta ei irtoa suksesta jne.... Katsokaa Powersliden sivuilta miltä näyttää uuden sukupolven "skike". Puolet kevyempi, sirompi, on oma kenkä, kanta irtoaa "siteestä", muistuttaa ihan oikeaa luistelua lumella. Heittäkää järveen skikenne ja ostakaa POWERSLIDE !!!!


      • kannustat
        on pe*****tä kirjoitti:

        Skiket on heikko esitys. Painavat, kömpelöt, huono jalan kiinnitys, kanta ei irtoa suksesta jne.... Katsokaa Powersliden sivuilta miltä näyttää uuden sukupolven "skike". Puolet kevyempi, sirompi, on oma kenkä, kanta irtoaa "siteestä", muistuttaa ihan oikeaa luistelua lumella. Heittäkää järveen skikenne ja ostakaa POWERSLIDE !!!!

        täällä ihmisiä itsemurhaan!

        Powerslidejen jarru on iso vitsi! Tai siis siinähän ei koikeasti ole toimivia jarrjua. Tuo on vähän sama kun kehoittaisit ihmisiä ostamaan maantiepyörän ilman jarrjuja.

        Mitä jos se PS:n lesti ei sovi jalalle? Tulee vaan turha reissu Tukholmaan sitä testaamaan. Vedä sinä reppu täyteen kiviä ja aja laiturilta niiden jarruttomien pellesilidejesi kanssa jorpakkoon!


      • testannut
        kannustat kirjoitti:

        täällä ihmisiä itsemurhaan!

        Powerslidejen jarru on iso vitsi! Tai siis siinähän ei koikeasti ole toimivia jarrjua. Tuo on vähän sama kun kehoittaisit ihmisiä ostamaan maantiepyörän ilman jarrjuja.

        Mitä jos se PS:n lesti ei sovi jalalle? Tulee vaan turha reissu Tukholmaan sitä testaamaan. Vedä sinä reppu täyteen kiviä ja aja laiturilta niiden jarruttomien pellesilidejesi kanssa jorpakkoon!

        Powerslideja ? Tunnut tietävän asiasta jotain. MINÄ olen testannut Powerslidea ( kiinteä malli)Paloheinässä. Samalla kerralla oli testissä myös Skiket. Skikestä ja Powerslidestä ei voi puhua edes samana päivänä, niin paljon huonommat Skiket ovat. Mitä tulee Powersliden jarruihin, toimivat aivan tyydyttävästi Paloheinän maastoissa !!!


      • myös pS:ssää
        testannut kirjoitti:

        Powerslideja ? Tunnut tietävän asiasta jotain. MINÄ olen testannut Powerslidea ( kiinteä malli)Paloheinässä. Samalla kerralla oli testissä myös Skiket. Skikestä ja Powerslidestä ei voi puhua edes samana päivänä, niin paljon huonommat Skiket ovat. Mitä tulee Powersliden jarruihin, toimivat aivan tyydyttävästi Paloheinän maastoissa !!!

        Powersliden kenkä kalvoi nilkan punaiseksi, jos olisin jatkanut 10 km olisi ihossa haava. Jarrut eivät todellakaan toimineet.
        Oletko sinä testannut Skikejä kunnon kengillä? Lenkkarit ovat huonot.
        Vielä raskaudesta. Kuinka huono kunto pitää olla jos muutama sata graammaa enemmän jalassa haittaa suoritusta?


      • kumpiakaan
        myös pS:ssää kirjoitti:

        Powersliden kenkä kalvoi nilkan punaiseksi, jos olisin jatkanut 10 km olisi ihossa haava. Jarrut eivät todellakaan toimineet.
        Oletko sinä testannut Skikejä kunnon kengillä? Lenkkarit ovat huonot.
        Vielä raskaudesta. Kuinka huono kunto pitää olla jos muutama sata graammaa enemmän jalassa haittaa suoritusta?

        Ei kiinnosta juupas-eipäs-keskustelu. Tähän asti mitä olen pelkastään kuullut, Powerslide tuntuisi paremmalta, nimittäin jos kenkä käy hyvin jalkaan. Kenkä on tukeva, joten ei kengässä vikaa. Joten pitäaisi tähän asti Powerslide olla ok. Jarrusta haluaisin edellisiltä hieman neuvoja. Toinen väittää, että jarrut toimivat kohtuullisesti. No kerro miksi kohtuullisesti: ongelmat ja hyvät puolet. Ei ole varmaan vaikeaa. Ja edellinen kirjoittaja sanoo, että jarrut eivät toimineet kai ollenkaan. Kerro tarkkaan missä vika, jos haluat muiden uskovan. Eihän tuo toinen puhunut mitään lenkkareista! Miksi et puhu asiaa? Kerro mitkä ovat kunnon kengät. Lakeeratut tanssikengät, vai mitkä? Jos meinaatte keskustella asiasta, puhukaa asiaa eikä asian vieresta. Ja jos väitätte jotakin, perustelkaa tarkemmin omilla kokemuksilla. Ottakaa huomioon, että joku on kysynut skiken käyttökelpoisuudesta. Muiden muassa minäkin olisin kiinnostut tietämään asiasta. Lisäksi kun olette kokeilleet, kertokaa pysyykö skiket jalassa, koska joku on asiaa epäillyt. Aikamoinen kynnyskysymys. Skiken tarrakiinnitys epäillyttää minuakin. Lisätietoa, please!


      • ja mustin munat!
        kumpiakaan kirjoitti:

        Ei kiinnosta juupas-eipäs-keskustelu. Tähän asti mitä olen pelkastään kuullut, Powerslide tuntuisi paremmalta, nimittäin jos kenkä käy hyvin jalkaan. Kenkä on tukeva, joten ei kengässä vikaa. Joten pitäaisi tähän asti Powerslide olla ok. Jarrusta haluaisin edellisiltä hieman neuvoja. Toinen väittää, että jarrut toimivat kohtuullisesti. No kerro miksi kohtuullisesti: ongelmat ja hyvät puolet. Ei ole varmaan vaikeaa. Ja edellinen kirjoittaja sanoo, että jarrut eivät toimineet kai ollenkaan. Kerro tarkkaan missä vika, jos haluat muiden uskovan. Eihän tuo toinen puhunut mitään lenkkareista! Miksi et puhu asiaa? Kerro mitkä ovat kunnon kengät. Lakeeratut tanssikengät, vai mitkä? Jos meinaatte keskustella asiasta, puhukaa asiaa eikä asian vieresta. Ja jos väitätte jotakin, perustelkaa tarkemmin omilla kokemuksilla. Ottakaa huomioon, että joku on kysynut skiken käyttökelpoisuudesta. Muiden muassa minäkin olisin kiinnostut tietämään asiasta. Lisäksi kun olette kokeilleet, kertokaa pysyykö skiket jalassa, koska joku on asiaa epäillyt. Aikamoinen kynnyskysymys. Skiken tarrakiinnitys epäillyttää minuakin. Lisätietoa, please!

        Esinnäkin kaikkin sun kysymiin löytyy vastaus jo aiemmista ketjuista tässä portaalissa, mutta koska tunnut olevan saamaton, joka vaatii muttei itse mitään aikaiseksi saa:

        No jotain valaistuta:
        -Powerslidessa on sellainen läppä jota painetaan sauvalla. Pitäisi vauhdissa alkaa sohimaan sitä luistinta sauvalla. Jossain toisessa mallissa on sellainen omituinen naruviritys jossa pala kuluuu ja yhtäkkiä varoittamatta vaan lopettaa jarruttamasta, tosi kätevä ominaisuus esim. alamäessä.
        -Pyöräilykenggät tai hiihtomonot ovat hyvät kengät Skikeillä.
        -Skiken tarrakiinnityksellä olen hiihtänyt 75 km putkeen ilman mitään tarvetta kiristää. Kuinka kauan niiden pitäisi kestää 500 km? Ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa pistää niitä pohjanpaloja niin että kengän saa heti kiristettyä kunnolla.
        -Oliko jotain muuta tietoa noista värkeistä jota et viitsi itse etsiä?


      • + / -
        kumpiakaan kirjoitti:

        Ei kiinnosta juupas-eipäs-keskustelu. Tähän asti mitä olen pelkastään kuullut, Powerslide tuntuisi paremmalta, nimittäin jos kenkä käy hyvin jalkaan. Kenkä on tukeva, joten ei kengässä vikaa. Joten pitäaisi tähän asti Powerslide olla ok. Jarrusta haluaisin edellisiltä hieman neuvoja. Toinen väittää, että jarrut toimivat kohtuullisesti. No kerro miksi kohtuullisesti: ongelmat ja hyvät puolet. Ei ole varmaan vaikeaa. Ja edellinen kirjoittaja sanoo, että jarrut eivät toimineet kai ollenkaan. Kerro tarkkaan missä vika, jos haluat muiden uskovan. Eihän tuo toinen puhunut mitään lenkkareista! Miksi et puhu asiaa? Kerro mitkä ovat kunnon kengät. Lakeeratut tanssikengät, vai mitkä? Jos meinaatte keskustella asiasta, puhukaa asiaa eikä asian vieresta. Ja jos väitätte jotakin, perustelkaa tarkemmin omilla kokemuksilla. Ottakaa huomioon, että joku on kysynut skiken käyttökelpoisuudesta. Muiden muassa minäkin olisin kiinnostut tietämään asiasta. Lisäksi kun olette kokeilleet, kertokaa pysyykö skiket jalassa, koska joku on asiaa epäillyt. Aikamoinen kynnyskysymys. Skiken tarrakiinnitys epäillyttää minuakin. Lisätietoa, please!

        Näistä on oikeastaan turhaa kiistellä. Kukin valitkoon itselleen sopivimman vaihtoehdon. Kummillakin on varmasti mukava harrastaa kun hyväksyy tuotteissa olevat ominaisuudet ja puutteet.

        Powerslide:
        kevyt
        omakenkä (Olettaen, että istuu jalkaan)
        klaffaa (toisille - saatavana myös kiinteänä)
        -jarrut (jarruttaminen nopeasti mahdotonta, koska painopistettä joutuu työntämään eteenpäin vauhdin hidastuessa.)
        -Joutuu tilaamaan ulkomailta jolloin takuu ja vaihdot hankalia.
        -Ei varaosia tms. Suomessa

        Skike:
        Jarrut (tehokkat ja helpot omaksua)
        Myydään urheilukaupoissa
        varaosat urheilukaupoista
        -Painavammat (400-600 g/jalka)
        -Kalliimpi
        -Tarvitsee jäykät kengät (jos ei ole jo valmiina)


      • lisää
        ja mustin munat! kirjoitti:

        Esinnäkin kaikkin sun kysymiin löytyy vastaus jo aiemmista ketjuista tässä portaalissa, mutta koska tunnut olevan saamaton, joka vaatii muttei itse mitään aikaiseksi saa:

        No jotain valaistuta:
        -Powerslidessa on sellainen läppä jota painetaan sauvalla. Pitäisi vauhdissa alkaa sohimaan sitä luistinta sauvalla. Jossain toisessa mallissa on sellainen omituinen naruviritys jossa pala kuluuu ja yhtäkkiä varoittamatta vaan lopettaa jarruttamasta, tosi kätevä ominaisuus esim. alamäessä.
        -Pyöräilykenggät tai hiihtomonot ovat hyvät kengät Skikeillä.
        -Skiken tarrakiinnityksellä olen hiihtänyt 75 km putkeen ilman mitään tarvetta kiristää. Kuinka kauan niiden pitäisi kestää 500 km? Ei voi olla ylivoimaisen vaikeaa pistää niitä pohjanpaloja niin että kengän saa heti kiristettyä kunnolla.
        -Oliko jotain muuta tietoa noista värkeistä jota et viitsi itse etsiä?

        Powerslide Nordic Trainerista olin eniten kiinnostunut ja noista käyttökokemuksista. Olen lukenut edelliset kertomukset asiasta. Myös Skikestä lisää vaan käyttökokemuksia tänne, please!


      • tiedot metsässä
        + / - kirjoitti:

        Näistä on oikeastaan turhaa kiistellä. Kukin valitkoon itselleen sopivimman vaihtoehdon. Kummillakin on varmasti mukava harrastaa kun hyväksyy tuotteissa olevat ominaisuudet ja puutteet.

        Powerslide:
        kevyt
        omakenkä (Olettaen, että istuu jalkaan)
        klaffaa (toisille - saatavana myös kiinteänä)
        -jarrut (jarruttaminen nopeasti mahdotonta, koska painopistettä joutuu työntämään eteenpäin vauhdin hidastuessa.)
        -Joutuu tilaamaan ulkomailta jolloin takuu ja vaihdot hankalia.
        -Ei varaosia tms. Suomessa

        Skike:
        Jarrut (tehokkat ja helpot omaksua)
        Myydään urheilukaupoissa
        varaosat urheilukaupoista
        -Painavammat (400-600 g/jalka)
        -Kalliimpi
        -Tarvitsee jäykät kengät (jos ei ole jo valmiina)

        Hankin vähän tietoja Powerslide Nordic Trainerista ja korjaan edellä olevat väärät tiedot:
        - Powerslidejä osia varaosia saa Suomesta netistä (ainakin totalsport.fi), mahdollisesti on muitakin
        - Powerslide Nordic Traineriin saa sekä NordicTrainerin omia kenkiä vaihtoehtoina että Powersliden rullaluistinten kenkiä että muilta valmistajilta useampia kenkiä 165mm kiinnityksellä - vaikka omien rullaluistinten kengät voidaan siirtää Powerslide Nordic Traineriin
        - usealla eri tavalla voi jarruttaa
        - näyttäisi olevan kokonaisuutena varma paketti, josta kaikenlainen säätäminen ja epävarmuustekijät on eliminoitu
        - nettikauppa on nykyaikaa ja hyvä vaihtoehto, jos tietää mitä hakee

        Jos tarvitaan vakavaa harjoitteluvälinettä tulin siihen tulokseen, että Nordic Trainer on ainoa vaihtoehto.


      • usealla tavalla
        tiedot metsässä kirjoitti:

        Hankin vähän tietoja Powerslide Nordic Trainerista ja korjaan edellä olevat väärät tiedot:
        - Powerslidejä osia varaosia saa Suomesta netistä (ainakin totalsport.fi), mahdollisesti on muitakin
        - Powerslide Nordic Traineriin saa sekä NordicTrainerin omia kenkiä vaihtoehtoina että Powersliden rullaluistinten kenkiä että muilta valmistajilta useampia kenkiä 165mm kiinnityksellä - vaikka omien rullaluistinten kengät voidaan siirtää Powerslide Nordic Traineriin
        - usealla eri tavalla voi jarruttaa
        - näyttäisi olevan kokonaisuutena varma paketti, josta kaikenlainen säätäminen ja epävarmuustekijät on eliminoitu
        - nettikauppa on nykyaikaa ja hyvä vaihtoehto, jos tietää mitä hakee

        Jos tarvitaan vakavaa harjoitteluvälinettä tulin siihen tulokseen, että Nordic Trainer on ainoa vaihtoehto.

        - usealla eri tavalla voi jarruttaa
        Jep: 1. Vetämällä metsään, liukumalla perseellään, Liukumalla polvillaan.

        Todella kätevää!


      • näitä sikiää?
        tiedot metsässä kirjoitti:

        Hankin vähän tietoja Powerslide Nordic Trainerista ja korjaan edellä olevat väärät tiedot:
        - Powerslidejä osia varaosia saa Suomesta netistä (ainakin totalsport.fi), mahdollisesti on muitakin
        - Powerslide Nordic Traineriin saa sekä NordicTrainerin omia kenkiä vaihtoehtoina että Powersliden rullaluistinten kenkiä että muilta valmistajilta useampia kenkiä 165mm kiinnityksellä - vaikka omien rullaluistinten kengät voidaan siirtää Powerslide Nordic Traineriin
        - usealla eri tavalla voi jarruttaa
        - näyttäisi olevan kokonaisuutena varma paketti, josta kaikenlainen säätäminen ja epävarmuustekijät on eliminoitu
        - nettikauppa on nykyaikaa ja hyvä vaihtoehto, jos tietää mitä hakee

        Jos tarvitaan vakavaa harjoitteluvälinettä tulin siihen tulokseen, että Nordic Trainer on ainoa vaihtoehto.

        "Jos tarvitaan vakavaa harjoitteluvälinettä tulin siihen tulokseen, että Nordic Trainer on ainoa vaihtoehto."

        Ihanko tulit siihen tulokseen että millään muulla ei voi harjoitella?

        Hih! harjoitteluun käy vaikka metrin halot. Rauhoitu nyt ettei katkea verisuoni päästäsi!

        Vakava harjoittelu on kylläkin sitä että harjoittelee eikä jauha paskaa jossain teinipalstalla.


      • jessuss
        näitä sikiää? kirjoitti:

        "Jos tarvitaan vakavaa harjoitteluvälinettä tulin siihen tulokseen, että Nordic Trainer on ainoa vaihtoehto."

        Ihanko tulit siihen tulokseen että millään muulla ei voi harjoitella?

        Hih! harjoitteluun käy vaikka metrin halot. Rauhoitu nyt ettei katkea verisuoni päästäsi!

        Vakava harjoittelu on kylläkin sitä että harjoittelee eikä jauha paskaa jossain teinipalstalla.

        http://www.youtube.com/watch?v=T0SJTw077EU&feature=related


      • metodeissa
        usealla tavalla kirjoitti:

        - usealla eri tavalla voi jarruttaa
        Jep: 1. Vetämällä metsään, liukumalla perseellään, Liukumalla polvillaan.

        Todella kätevää!

        Lisäksi tiellä voi pyöriä, tämä tosi ei ole niin tehokasta kun esim. valopylvästä päin ajaminen.


      • happivajausta lapsena?
        tiedot metsässä kirjoitti:

        Hankin vähän tietoja Powerslide Nordic Trainerista ja korjaan edellä olevat väärät tiedot:
        - Powerslidejä osia varaosia saa Suomesta netistä (ainakin totalsport.fi), mahdollisesti on muitakin
        - Powerslide Nordic Traineriin saa sekä NordicTrainerin omia kenkiä vaihtoehtoina että Powersliden rullaluistinten kenkiä että muilta valmistajilta useampia kenkiä 165mm kiinnityksellä - vaikka omien rullaluistinten kengät voidaan siirtää Powerslide Nordic Traineriin
        - usealla eri tavalla voi jarruttaa
        - näyttäisi olevan kokonaisuutena varma paketti, josta kaikenlainen säätäminen ja epävarmuustekijät on eliminoitu
        - nettikauppa on nykyaikaa ja hyvä vaihtoehto, jos tietää mitä hakee

        Jos tarvitaan vakavaa harjoitteluvälinettä tulin siihen tulokseen, että Nordic Trainer on ainoa vaihtoehto.

        "Hankin vähän tietoja Powerslide Nordic Trainerista ja korjaan edellä olevat väärät tiedot:"
        -päätit sitten vastata vielä enemmän päin persettä olevilla tiedoilla?

        "- Powerslidejä osia varaosia saa Suomesta netistä (ainakin totalsport.fi), mahdollisesti on muitakin"
        -Tiedät itsekin varsin hyvin että tuolla tarkoitettiin edellisessä postissa sitä että varaosat voi käydä ostamassa paikallisessa urheilukaupassa. Oletko syntynyt kusipäänä, vai oletko saanut siihen jonkun koulutuksen?

        "- Powerslide Nordic Traineriin saa sekä NordicTrainerin omia kenkiä vaihtoehtoina että Powersliden rullaluistinten kenkiä että muilta valmistajilta useampia kenkiä 165mm kiinnityksellä"
        -Hienoa! jotain sentään oli oikein tässä postauksessa, onnitteluni!

        " - vaikka omien rullaluistinten kengät voidaan siirtää Powerslide Nordic Traineriin"
        -Ei pidä paikkaanasa, kaikkien luistinten kenkiä ei saa noihin kinni.

        "- usealla eri tavalla voi jarruttaa"
        -Joo kuten tuossa olin jo postattu aiemmin, Vetämällä metsään tai kaatumalla ovat ainoat tavat saada nopesti vauhti pois

        "- näyttäisi olevan kokonaisuutena varma paketti, josta kaikenlainen säätäminen ja epävarmuustekijät on eliminoitu"
        -Tämä on SINUN mielipiteesi, eikä mikään fakta. Jo tuo ettei kiinteän kengän sopivuutta pääse testaamaan on JÄTTIMÄINEN EPÄVARMUUSTEKIJÄ!

        "- nettikauppa on nykyaikaa ja hyvä vaihtoehto, jos tietää mitä hakee"
        Paskat, tämäntapaisia välineitä on ehdottomasti päästävä testaamaan.


        "Jos tarvitaan vakavaa harjoitteluvälinettä tulin siihen tulokseen, että Nordic Trainer on ainoa vaihtoehto."
        -Eli kannattaa ostaa Skiket jos haluaa nauttia hiihtelystään.


      • asiantuntijan
        happivajausta lapsena? kirjoitti:

        "Hankin vähän tietoja Powerslide Nordic Trainerista ja korjaan edellä olevat väärät tiedot:"
        -päätit sitten vastata vielä enemmän päin persettä olevilla tiedoilla?

        "- Powerslidejä osia varaosia saa Suomesta netistä (ainakin totalsport.fi), mahdollisesti on muitakin"
        -Tiedät itsekin varsin hyvin että tuolla tarkoitettiin edellisessä postissa sitä että varaosat voi käydä ostamassa paikallisessa urheilukaupassa. Oletko syntynyt kusipäänä, vai oletko saanut siihen jonkun koulutuksen?

        "- Powerslide Nordic Traineriin saa sekä NordicTrainerin omia kenkiä vaihtoehtoina että Powersliden rullaluistinten kenkiä että muilta valmistajilta useampia kenkiä 165mm kiinnityksellä"
        -Hienoa! jotain sentään oli oikein tässä postauksessa, onnitteluni!

        " - vaikka omien rullaluistinten kengät voidaan siirtää Powerslide Nordic Traineriin"
        -Ei pidä paikkaanasa, kaikkien luistinten kenkiä ei saa noihin kinni.

        "- usealla eri tavalla voi jarruttaa"
        -Joo kuten tuossa olin jo postattu aiemmin, Vetämällä metsään tai kaatumalla ovat ainoat tavat saada nopesti vauhti pois

        "- näyttäisi olevan kokonaisuutena varma paketti, josta kaikenlainen säätäminen ja epävarmuustekijät on eliminoitu"
        -Tämä on SINUN mielipiteesi, eikä mikään fakta. Jo tuo ettei kiinteän kengän sopivuutta pääse testaamaan on JÄTTIMÄINEN EPÄVARMUUSTEKIJÄ!

        "- nettikauppa on nykyaikaa ja hyvä vaihtoehto, jos tietää mitä hakee"
        Paskat, tämäntapaisia välineitä on ehdottomasti päästävä testaamaan.


        "Jos tarvitaan vakavaa harjoitteluvälinettä tulin siihen tulokseen, että Nordic Trainer on ainoa vaihtoehto."
        -Eli kannattaa ostaa Skiket jos haluaa nauttia hiihtelystään.

        puututtava tähän hölynpölyyn.

        Fakta 1: Powerslide Nordic Trainer 08 on aivan erimaata kuin Skike. (= urheiluväline vs lelu)

        Fakta 2: Hyvä kenkä ja sen hyvä (ei siis tarra/remmisysteemi) kiinnitys on täysin oleellinen asia. Trainereihin saa kiinnitettyä esim. oman muotoillun rullaluistelukengän.

        Fakta 3: Lajin ominaisuutensa ja raskautensa takia on oleellista, että kanta nousee, kuten hiihtosuksissa ja rullasuksissa. Trainereissa on klap-systeemi. Skikeissä kannat koko hökötystä mukanasi.

        Fakta 4: Powerslide Nordic Trainer 08:ssa on uusi huipputehokas jarru.


        http://shop.strato.de/epages/14751698.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/14751698/Products/894034980/SubProducts/894034980-0001


      • Asiantuntija?
        asiantuntijan kirjoitti:

        puututtava tähän hölynpölyyn.

        Fakta 1: Powerslide Nordic Trainer 08 on aivan erimaata kuin Skike. (= urheiluväline vs lelu)

        Fakta 2: Hyvä kenkä ja sen hyvä (ei siis tarra/remmisysteemi) kiinnitys on täysin oleellinen asia. Trainereihin saa kiinnitettyä esim. oman muotoillun rullaluistelukengän.

        Fakta 3: Lajin ominaisuutensa ja raskautensa takia on oleellista, että kanta nousee, kuten hiihtosuksissa ja rullasuksissa. Trainereissa on klap-systeemi. Skikeissä kannat koko hökötystä mukanasi.

        Fakta 4: Powerslide Nordic Trainer 08:ssa on uusi huipputehokas jarru.


        http://shop.strato.de/epages/14751698.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/14751698/Products/894034980/SubProducts/894034980-0001

        Mikäs sinusta on asiantuntijan tehnyt? se että anonyymipalstalla väität näin?

        Faka 1: Puhut paskaa: Skikejä myytäisiin lelukaupassa jo s ne olisivat lelut. Powerslideähän ei edes sen vaarallisuuden vuoksi myydä Suomessa.

        Fakta 2: Olet periaatteessa oikeass että kengän pitää istua. Sen vuoksi ei kannata ostaaaan powerslideja kuin sikaa säkissä. Skiken kiinnitus toimii loistavasti.

        Fakta3: Puhut jälleenpaskaa. Kyllä sä sen Poersliden joudut mukanas raahaamaan vaikka se kuinka klappaa. Sitä paitsi eika moni pitää klappaamista ei voitottavan ominaisuutena.

        Fatka4: On se jarru varmaan tehokas,mutta kun sitä jarrua ei voi käyttää. Painopiste kantaa nostaessa menne eteenpäin ja olet turvallasi jos haluat tehokkaan jarrutuksen.


      • Kosovon Pommi
        Asiantuntija? kirjoitti:

        Mikäs sinusta on asiantuntijan tehnyt? se että anonyymipalstalla väität näin?

        Faka 1: Puhut paskaa: Skikejä myytäisiin lelukaupassa jo s ne olisivat lelut. Powerslideähän ei edes sen vaarallisuuden vuoksi myydä Suomessa.

        Fakta 2: Olet periaatteessa oikeass että kengän pitää istua. Sen vuoksi ei kannata ostaaaan powerslideja kuin sikaa säkissä. Skiken kiinnitus toimii loistavasti.

        Fakta3: Puhut jälleenpaskaa. Kyllä sä sen Poersliden joudut mukanas raahaamaan vaikka se kuinka klappaa. Sitä paitsi eika moni pitää klappaamista ei voitottavan ominaisuutena.

        Fatka4: On se jarru varmaan tehokas,mutta kun sitä jarrua ei voi käyttää. Painopiste kantaa nostaessa menne eteenpäin ja olet turvallasi jos haluat tehokkaan jarrutuksen.

        Nimeltään Sarjakirjoittaja alias Sarjaharhauttaja, jonka kirjoituksia tässäkin ketjussa on jo yli puolet. Ensin se rustailee aloitusviestin. Nyt se on tekeytynyt joksikin ninni-nimimerkiksi, usein naiseksi.

        Sen kirjoitustyyli ja ketjun aloitustapa on 100% tavaramerkki, joka on tehokkaampi tunniste kuin DNA-koe. Pari viikkoa sitten se riehu Anti-doping palstalla omalla tyylillään. Siellä se tekeyty jopa amerikoissa valmentaneeksi valmentajaksi, joka tietää kaiken ja muut vaan muka puhuvat sitä itteään. Sivistymättömällä alatyylillään se yrittää murskata muiden asialliset puheenvuorot, jos ei muuten niin käyttämällä ilmaisuja, joita se vaan itse osaa ja on sen paras tuntomerkki.


      • argumentit?
        Kosovon Pommi kirjoitti:

        Nimeltään Sarjakirjoittaja alias Sarjaharhauttaja, jonka kirjoituksia tässäkin ketjussa on jo yli puolet. Ensin se rustailee aloitusviestin. Nyt se on tekeytynyt joksikin ninni-nimimerkiksi, usein naiseksi.

        Sen kirjoitustyyli ja ketjun aloitustapa on 100% tavaramerkki, joka on tehokkaampi tunniste kuin DNA-koe. Pari viikkoa sitten se riehu Anti-doping palstalla omalla tyylillään. Siellä se tekeyty jopa amerikoissa valmentaneeksi valmentajaksi, joka tietää kaiken ja muut vaan muka puhuvat sitä itteään. Sivistymättömällä alatyylillään se yrittää murskata muiden asialliset puheenvuorot, jos ei muuten niin käyttämällä ilmaisuja, joita se vaan itse osaa ja on sen paras tuntomerkki.

        Kun ei keksi enään mitään järkevää sanottavaa ja on väärässä niin pelastautuu yrittämällä muuttaa puhenaihetta.
        Paskanheittohan lähti yllättäen Powerslide-mieheltä. Vai miksikö kutsut tuota ensimmäistä loanheittoavautumista?


      • tiedot metsässä
        tiedot metsässä kirjoitti:

        Hankin vähän tietoja Powerslide Nordic Trainerista ja korjaan edellä olevat väärät tiedot:
        - Powerslidejä osia varaosia saa Suomesta netistä (ainakin totalsport.fi), mahdollisesti on muitakin
        - Powerslide Nordic Traineriin saa sekä NordicTrainerin omia kenkiä vaihtoehtoina että Powersliden rullaluistinten kenkiä että muilta valmistajilta useampia kenkiä 165mm kiinnityksellä - vaikka omien rullaluistinten kengät voidaan siirtää Powerslide Nordic Traineriin
        - usealla eri tavalla voi jarruttaa
        - näyttäisi olevan kokonaisuutena varma paketti, josta kaikenlainen säätäminen ja epävarmuustekijät on eliminoitu
        - nettikauppa on nykyaikaa ja hyvä vaihtoehto, jos tietää mitä hakee

        Jos tarvitaan vakavaa harjoitteluvälinettä tulin siihen tulokseen, että Nordic Trainer on ainoa vaihtoehto.

        Skike tuntuu varsin toimivalta, jos on oikeanlaiset kengät käytässä tai ostaa sellaiset eli tukevat ja leveäpohjaiset (sikäli kuin olen käsittänyt keskustelusta), jos säädot on pantu oikein ja jos tarrakiinnitys pitää.

        Kukaan ei antanut ensin tietoja Powerslidestä (kehuivat vaan toisiaan), joten aloinpa sitä tietoa keräämään. Jotain löysin ja kerroin, mutta jotain jäi kertomattakin. Parasta Powerslidessa on se, että voi hankkia niihin lämpömuovattavat kengät, jolloin ne sopivat tarkasti omaan jalkaan. Tätä tietoa olin hakemassa, nyt sen tiedän. Jarrutusongelmaa ei omalla kohdalla ole, jos pystyn jarruttamaan niillä kuten tavallisilla rullaluistimilla. Seuraava video todisti tämän minulle luonnossa.

        Loppuvaikutelma tällä hetkellä mielestäni on, että skitet ovat kansan kuntopelit ja Powerslidet ovat kovaan harjoitteluun tarkoitetut vaativat pelit. On jokaisen oma asia, mitkä hankkii itselle.


      • tiedot metsässä
        tiedot metsässä kirjoitti:

        Hankin vähän tietoja Powerslide Nordic Trainerista ja korjaan edellä olevat väärät tiedot:
        - Powerslidejä osia varaosia saa Suomesta netistä (ainakin totalsport.fi), mahdollisesti on muitakin
        - Powerslide Nordic Traineriin saa sekä NordicTrainerin omia kenkiä vaihtoehtoina että Powersliden rullaluistinten kenkiä että muilta valmistajilta useampia kenkiä 165mm kiinnityksellä - vaikka omien rullaluistinten kengät voidaan siirtää Powerslide Nordic Traineriin
        - usealla eri tavalla voi jarruttaa
        - näyttäisi olevan kokonaisuutena varma paketti, josta kaikenlainen säätäminen ja epävarmuustekijät on eliminoitu
        - nettikauppa on nykyaikaa ja hyvä vaihtoehto, jos tietää mitä hakee

        Jos tarvitaan vakavaa harjoitteluvälinettä tulin siihen tulokseen, että Nordic Trainer on ainoa vaihtoehto.

        http://www.nordic.powerslide.de/index.php?datei=video_nordicdvd08.htm&head=head.htm

        Nyt ovat tiedot hallussa eikä metsässä itsellänikin.


      • aikalailla
        tiedot metsässä kirjoitti:

        Skike tuntuu varsin toimivalta, jos on oikeanlaiset kengät käytässä tai ostaa sellaiset eli tukevat ja leveäpohjaiset (sikäli kuin olen käsittänyt keskustelusta), jos säädot on pantu oikein ja jos tarrakiinnitys pitää.

        Kukaan ei antanut ensin tietoja Powerslidestä (kehuivat vaan toisiaan), joten aloinpa sitä tietoa keräämään. Jotain löysin ja kerroin, mutta jotain jäi kertomattakin. Parasta Powerslidessa on se, että voi hankkia niihin lämpömuovattavat kengät, jolloin ne sopivat tarkasti omaan jalkaan. Tätä tietoa olin hakemassa, nyt sen tiedän. Jarrutusongelmaa ei omalla kohdalla ole, jos pystyn jarruttamaan niillä kuten tavallisilla rullaluistimilla. Seuraava video todisti tämän minulle luonnossa.

        Loppuvaikutelma tällä hetkellä mielestäni on, että skitet ovat kansan kuntopelit ja Powerslidet ovat kovaan harjoitteluun tarkoitetut vaativat pelit. On jokaisen oma asia, mitkä hankkii itselle.

        oikein. Tosin tuossa postaamassasi videossa nimenomaan korostui se ettei powerslidea meinannut saada pysähtymään noilla jarruilla edes reilusta kävelyvauhdista. Verrokkina kun katsot Youtubesta Skiken esittelyvideoita on jarrutus ihan eri planeetalta. Tähän nimen omaan Skikejen suosio perustuu.

        En ymmärrä miksi Skikeillä ei voi harjoitella kovaa. Yksikin mies vetää tällä hetkellä niillä Suomen halki 100 km päiväetapeilla. Jos tuota ei voi kutsua kovaksi harjoittluksi niin mitä?


      • verrokiksi

    • Ostin skiket

      Skiken käsikirjassa kohdassa H.2. Suorat ajolinjat / hienosäätö selostetaan ajolinjan hienosäätämisestä: "jos skike ei kulje linjan mukaisesti, työnnä rengasta oikeaan suuntaan ja tarkista ajolinja". Miten?! Rengas on kiinteässä reiässään, joten miten sitä voi hienosäätää? Kuulostaa vähän siltä, että siinä pitäisi olla hahlo, jossa renkaan akselia voisi liikuttaa - vähän kuin polkupyörässä..

      • kanttura 50+

        Mukana tuli työkalu! Löysytä mutteria, rullaa skikeä suoraa viivaa pitkin (laminaatissa näkyvää laudan saumaa esim) oikaise regasta tarvittaessa, kun kulkee suoraan kiristä rengas kokeile vielä uudestaan rullausta ennenkuin kiristät mutterin lopullisesti. Olen kahdesti tehnyt ja helppoa oli. Siirsin muuten eturenkaan lähemmäs kenkää, suosittelivat liikkeessä, on helpompaa harjoitella. Ja niin olikin, anakin vanhalle naiselle. Liukuminen tietysti muuttui hiukan toisenlaiseksi. Kaaduin viimeviikolla komeasti kaikki kävi sekunnin sadasosassa enkä tiedä vieläkään mikä oli kaatumisen syy. Turparullalla ja mustelmia siellä täällä. Eilen meni harjoittelu paremmin. Mutta kyllä on alkanut vähän mietityttämään tämä homma, onko tässä järkeä, pitäisikö vaan odotella lumia. Lenkkarit on kenkänä, ei valittamista. Miten menette alamäet?


      • kauhistus!
        kanttura 50+ kirjoitti:

        Mukana tuli työkalu! Löysytä mutteria, rullaa skikeä suoraa viivaa pitkin (laminaatissa näkyvää laudan saumaa esim) oikaise regasta tarvittaessa, kun kulkee suoraan kiristä rengas kokeile vielä uudestaan rullausta ennenkuin kiristät mutterin lopullisesti. Olen kahdesti tehnyt ja helppoa oli. Siirsin muuten eturenkaan lähemmäs kenkää, suosittelivat liikkeessä, on helpompaa harjoitella. Ja niin olikin, anakin vanhalle naiselle. Liukuminen tietysti muuttui hiukan toisenlaiseksi. Kaaduin viimeviikolla komeasti kaikki kävi sekunnin sadasosassa enkä tiedä vieläkään mikä oli kaatumisen syy. Turparullalla ja mustelmia siellä täällä. Eilen meni harjoittelu paremmin. Mutta kyllä on alkanut vähän mietityttämään tämä homma, onko tässä järkeä, pitäisikö vaan odotella lumia. Lenkkarit on kenkänä, ei valittamista. Miten menette alamäet?

        itse olen meinannut muutaman kerran kaatua. Kummatkin kerrat ovat johtuneet siitä että Skiken kulkusuunta on ollut "auraava" jolloin painopiste saataa skipata yli.
        Alamäet menen itse "muna-asennossa" siinä kun on helppo jarruttaa lakemalla peppua vähän alemmas.
        Taajamassa sitten lasken vaan silleen polvet vähän koukussa, kun ei kehtaa vetää sukkulana.


      • Ostin skiket juu
        kanttura 50+ kirjoitti:

        Mukana tuli työkalu! Löysytä mutteria, rullaa skikeä suoraa viivaa pitkin (laminaatissa näkyvää laudan saumaa esim) oikaise regasta tarvittaessa, kun kulkee suoraan kiristä rengas kokeile vielä uudestaan rullausta ennenkuin kiristät mutterin lopullisesti. Olen kahdesti tehnyt ja helppoa oli. Siirsin muuten eturenkaan lähemmäs kenkää, suosittelivat liikkeessä, on helpompaa harjoitella. Ja niin olikin, anakin vanhalle naiselle. Liukuminen tietysti muuttui hiukan toisenlaiseksi. Kaaduin viimeviikolla komeasti kaikki kävi sekunnin sadasosassa enkä tiedä vieläkään mikä oli kaatumisen syy. Turparullalla ja mustelmia siellä täällä. Eilen meni harjoittelu paremmin. Mutta kyllä on alkanut vähän mietityttämään tämä homma, onko tässä järkeä, pitäisikö vaan odotella lumia. Lenkkarit on kenkänä, ei valittamista. Miten menette alamäet?

        Kiitos vastauksesta. Pitää vielä uudelleen katsoa. Tosin se miten rengasta voi laittaa suoraan, on kyllä aika marginaalista. Kun akseli on reiässään, siinä ei säätövaraa juuri ole.
        Kävin kokeilemassa ensimmäiset kilometrit. Luisteluhiihto on teknisesti aika lähellä tätä lajia! Mäen tulin alas vielä seisten.. mäen alastulossa oivaltaa hyvin miten jarrutetaan: jalkojen/päkiöiden eteenpäin työntäminen jarruttaa..


      • lähinnä kysyn
        Ostin skiket juu kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Pitää vielä uudelleen katsoa. Tosin se miten rengasta voi laittaa suoraan, on kyllä aika marginaalista. Kun akseli on reiässään, siinä ei säätövaraa juuri ole.
        Kävin kokeilemassa ensimmäiset kilometrit. Luisteluhiihto on teknisesti aika lähellä tätä lajia! Mäen tulin alas vielä seisten.. mäen alastulossa oivaltaa hyvin miten jarrutetaan: jalkojen/päkiöiden eteenpäin työntäminen jarruttaa..

        sitä, miten pysyivät tukevasti jalassa ja minkälaisia kenkiä pidät?


      • kanttura 50+
        Ostin skiket juu kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Pitää vielä uudelleen katsoa. Tosin se miten rengasta voi laittaa suoraan, on kyllä aika marginaalista. Kun akseli on reiässään, siinä ei säätövaraa juuri ole.
        Kävin kokeilemassa ensimmäiset kilometrit. Luisteluhiihto on teknisesti aika lähellä tätä lajia! Mäen tulin alas vielä seisten.. mäen alastulossa oivaltaa hyvin miten jarrutetaan: jalkojen/päkiöiden eteenpäin työntäminen jarruttaa..

        todellakin marginaalista. On kysymyksessä hienosäätö. Onnistuu helposti. Pihdeillä suojatulppa pois.


      • A Antsu
        lähinnä kysyn kirjoitti:

        sitä, miten pysyivät tukevasti jalassa ja minkälaisia kenkiä pidät?

        Käytin vanhoja lenkkareita, joissa ei vielä ole sivuille leventyvää pohjaa niin kuin nykyjuoksukengissä on. Sellaiset lähtevät nousemaan kantakupista. Kengän kannattaa olla kantaa tukeva. Joku näytti keskustelujen mukaan käyttäneen luisteluhiihtokenkääkin, mutta arvelisin liikkuvuuden ja lämmön vuoksi matalampaa kenkää paremmaksi.
        Skike tuntuu hyvin tukevalta, kun kiinnityshihnat ovat kunnolla kiinni. Ohjekirjaa kannattaa tutkia hyvin, niin pääsee paremmin sisälle lajiin..


      • Kengistä
        lähinnä kysyn kirjoitti:

        sitä, miten pysyivät tukevasti jalassa ja minkälaisia kenkiä pidät?

        Sisäpelikengät käyvät myös aika hyvin juuri tuon jäpäkän pohjan ansiosta. Pyöräilykenkiäkin on kovasti kehuttu.
        Pohjan säätöpalikoiden ollessa hyvin asennettu jalka on niin tukevasti kun sen tuollaisessa liikunnassa pitääkin olla. Ne pohjan ohjauspalat eivät ole huvikseen irroitettavat, vaan niitä kannattaa todellakin kokeilla eri asennoissa, jotta se paras tuntuma löytyy.


      • on liikaa
        Kengistä kirjoitti:

        Sisäpelikengät käyvät myös aika hyvin juuri tuon jäpäkän pohjan ansiosta. Pyöräilykenkiäkin on kovasti kehuttu.
        Pohjan säätöpalikoiden ollessa hyvin asennettu jalka on niin tukevasti kun sen tuollaisessa liikunnassa pitääkin olla. Ne pohjan ohjauspalat eivät ole huvikseen irroitettavat, vaan niitä kannattaa todellakin kokeilla eri asennoissa, jotta se paras tuntuma löytyy.

        eli liikaa säätämistä ja kengän hakemista. Jos joku tykkää siitä, niin siitä vaan. Onhan se kokemus. Taitaa mennä ohjekirjan luvuksi, että pääsee lajiin sisälle.


      • kanttura 50+
        on liikaa kirjoitti:

        eli liikaa säätämistä ja kengän hakemista. Jos joku tykkää siitä, niin siitä vaan. Onhan se kokemus. Taitaa mennä ohjekirjan luvuksi, että pääsee lajiin sisälle.

        on yleensä hyvä lukea kunnolla ennen laitteen käyttöönottoa. Tähän ikään mennessä olen sen oppinut vaikka olenkin teknisesti erittäin taitava ja älykäs naisihminen. Voisitko ystävällisesti jättää meidät skiket hankkineet keskustelemaan käyttökokemuksistamme. Ketju sössääntyy kaikenlaisesta paskanjauhannasta. Olen aloittanut sinulle uuden ketjun Powerslide kokemuksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe