Suklaahimo...

pojoileva

Nyt iski niin kauhee suklaanhimo, jottei tosikaan!

Siis vasta äsken söin lounaaksi pari perunaa ja nappavettä, kasviksia ja jopa neljä soijanakkia. Jälkkäriksi huitasin pari pientä lusikallista lakkarahkaa ja kupillisen mustaa sufeeta.

Ni hetki meni terassilla istuskellessa, kun tämä kaamea suklaanhimo otti minut valtaansa!

Ajattelin tänne sitten tulla purkamaan tunnelmiani, jotten lähtisi polkaisemaan pyörällä lähikauppaan vain ostaakseni suklaajäätelöä ja Fazerin sinistä levyä suklaata.

Kuinka ihanaa olisi tuntea kuinka suklaapalanen sulaa hitaasti kielen päällä ja tuo ihanan autuas tunne valtaa mieleni, kun vihdoin sain suklaata suuhuni. Minä niin valtavasti rakastan suklaata, se on niin hyvää!

Tässä sitä himoani yritän taltuttaa kirjoittamalla siitä iso vesilasi vieressäni. Voi, kunpa joku lukisi pian tämän sepustukseni ja antaisi hyviä vinkkejä, kuinka taas pääsisin tästä valtavan suuresta suklaanhimostani eroon.

Mitään muuta karkkia en niin valtavasti himoitse, kuin juuri Fazerin sinistä isoa levysuklaata!

Löytyykö kohtalotovereita, jotka kanssa kamppailevat suklaahimon otteissa???

7

915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gergeros

      Pystytkö ajattelemaan sitä suklaan mussutuksen jälkeistä olotilaa, syyllisyyttä jne.?
      Mä en osta enää kaupan suklaita ollenkaan. Lakuhan on vähän kevyempi, auttasko se? Ite syön joskus lakua.
      Mulle on kyl monenmoista ongelmaa suotu täs elämässä, mutta karkinhimo ei onneksi ole ylivoimainen.

      • pojoileva

        laku sula niin suussa, kuin suklaa... Ei se ole sama asia.

        Suklaa on vain ylivoimainen, niin ihanasti suussa sulavaa.........


      • ll.
        pojoileva kirjoitti:

        laku sula niin suussa, kuin suklaa... Ei se ole sama asia.

        Suklaa on vain ylivoimainen, niin ihanasti suussa sulavaa.........

        Himo helpottanut? Olen sitä mieltä että jos oikeasti tekee sitä suklaata mieli niin miksi ei söisi, vaikka sen yhden palan? Ei tarvitse kaupasta koko levyä ostaa kiusaukseksi kaappiin, vaan ostaa sen muutaman palan patukan. Ja jos sortuu syömään koko patukan niin lähtee vaikka tunnin kävelylle? Tai ottaa patukasta itse yhden palan ja tarjoaa muille loput ettei tarvitse itse syödä loppuun? Miksi kieltää itseltään "lihottava" ruoka laihutuksen ajaksi? Mieti sitä päivää kun vaaka näyttääkin jo omaa tavote painoa, miten hyvä olo siitä tuleekaan. Ajattelet onnistuvasi painonpudotuksesta ja menet kauppaan ostamaan sitä suklaata mitä olet kauan kaivannut...Kaupassa huomaat kaikki muutkin herkut mitä on tehnyt koko laihdutuksen ajan mieli ja et voi ostaa ja syödä niitä kaikkea kerralla,koska sitten lihoat takaisin.. teksti saattaa olla hieman sekavaa: D mutta ajatuksena on se että miten kova himo sulle tulee jos aina kiellät kaiken ns. väärän ruuan. Kannatan että syöt kohtuudella kaikkea mitä itse haluat, lupaan että niin on parempi! Vai herranjesta kuvitteletteko te jos olette nyt laihutuksen ajan syömättä kaikkea kiellettyä niin voitte sitten laihana syödä niitä niin paljon kun huvittaa? Hei ei se niin mene, terveelliset elämäntavat on jatkuttava laihutuksen jälkeenkin tai muuten olette samassa tilassa aika nopeasti. :)


      • pojoileva
        ll. kirjoitti:

        Himo helpottanut? Olen sitä mieltä että jos oikeasti tekee sitä suklaata mieli niin miksi ei söisi, vaikka sen yhden palan? Ei tarvitse kaupasta koko levyä ostaa kiusaukseksi kaappiin, vaan ostaa sen muutaman palan patukan. Ja jos sortuu syömään koko patukan niin lähtee vaikka tunnin kävelylle? Tai ottaa patukasta itse yhden palan ja tarjoaa muille loput ettei tarvitse itse syödä loppuun? Miksi kieltää itseltään "lihottava" ruoka laihutuksen ajaksi? Mieti sitä päivää kun vaaka näyttääkin jo omaa tavote painoa, miten hyvä olo siitä tuleekaan. Ajattelet onnistuvasi painonpudotuksesta ja menet kauppaan ostamaan sitä suklaata mitä olet kauan kaivannut...Kaupassa huomaat kaikki muutkin herkut mitä on tehnyt koko laihdutuksen ajan mieli ja et voi ostaa ja syödä niitä kaikkea kerralla,koska sitten lihoat takaisin.. teksti saattaa olla hieman sekavaa: D mutta ajatuksena on se että miten kova himo sulle tulee jos aina kiellät kaiken ns. väärän ruuan. Kannatan että syöt kohtuudella kaikkea mitä itse haluat, lupaan että niin on parempi! Vai herranjesta kuvitteletteko te jos olette nyt laihutuksen ajan syömättä kaikkea kiellettyä niin voitte sitten laihana syödä niitä niin paljon kun huvittaa? Hei ei se niin mene, terveelliset elämäntavat on jatkuttava laihutuksen jälkeenkin tai muuten olette samassa tilassa aika nopeasti. :)

        eilisestä suklaanhimostani, mutta kyllä se otti koville.

        Yhteen palaan suklaan syömiseni ei kyllä jäisi, sen tiedän kokemuksesta. Jos ostan vain pienen patukan, siitä tulisin vain vihaiseksi.

        Ehkä seuraavalla kauppakerralla sallin itselleni sen suklaalevyn ja mussutan sen ja sitten olen taas onnellinen sen hetken.

        Tavoitepainooni on sen verran matkaa, ettei se ihan silmänkäänteessä tapahdu.


    • doskaosnksos

      ajattele itsesi aurinkorannalle. mieti miten mahtavaa on löhöillä siellä kehossa, missä todella viihdyt. herkusta nautit hetken, unelmakropastasi vaikka loppuelämäsi mikäli sen vaan jaksat suklaasta huolimatta saavuttaa. joskus pitää silti muistaa herkutellakkin!

      • sellaistase

        Olet jäljillä...

        Kun talvella ei tule auringosta ultraviolettisäteilyä, se aiheuttaa serotoniinivajetta aivoissa, jota runsas hiilihydraattien syöminen helpottaa.

        Korjauksena etelänmatka tai solarium, ennemmin kuin pullan, pizzan, suklaan, karamellin tai hampurilaisen syöminen.


    • veijo737387653

      Jopahan on jutut!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2180
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      174
      1701
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1577
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1368
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1362
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      290
      1207
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1079
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1043
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1042
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      912
    Aihe