Vielä vähän aikaa:

teu

Joh. 14:19. Kuudes heinäkuuta

"Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää näe minua, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää".

Uskottomalta maailmalta on Isän kirkkauteen korotettu Jeesus aivan salattu. Maailma ei näe Häntä ensinkään ennen, kuin viimeisen tuomion päivänä, jolloin Hän on suurella voimalla ja kirkkaudella ilmestyvä elävien ja kuolleiden tuomarina.

Mutta omiaan Hän ei ikinä jätä orvoiksi tänne. Omiensa tykö Hän tulee nyt ja alati elävänä Vapahjana sanansa ja sakramenttiensä voimalla, vieläpä tekee, herättämällä uskon, itsellensä asumuksenkin heidän sydämissään, vaikka lihalta ja vereltä aivan salatulla tavalla.

15

679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teu

      "Koska minä elän", Hän vakuuttaa, "niin tekin saatte elää". Hän elää alati Isässä, ja me elämme uskon kautta Hänessä, ja Hän meissä. Ja tämä salattu yhteys Herran Jeesuksen Kristuksen kanssa, mikä jo täällä alkaa, sekä Hengen uskossa ja sakramenttien voimassa kasvaa, on aivan varmasti tuolla ylhäällä Isän ylhäisissä asunnoissa kehkeävä ilmeiseksi kirkkaudeksi .

      Täällä vaeltaa Herran seurakunta Uskossa eikä näkemisessä (2 Kor. 5:7). Täällä on tosin yhteytemme Jeesukseen kanssa vielä salattu, kuten apostoli sanoo: "teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa jumalassa"; kuitenkin välittömästi lisäten: Kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin Hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa".

      • teu

        Täällä matajavat Herran omat synnin ja kuoleman ruumiissa, tässä synnin maailmassa, useinkin saatanan ahdistaminä ja seulomina. täällä kiusaa ja vaivaa sydäntämme synti, mikä vielä asuu lihassamme, kuolema peljättää luontoamme, minkä ohessa sielun vihollinen yhäti ampuu palavia nuolia sydämeemme.

        Mutta Herramme Jeesus sanoo uskovilleen: "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun"(1). Tämän sanan lohduttamina sanokaamme mekin: Jos Jumala on puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?" Room. 8:31.

        Jos maailma toisinaan käy meille ahtaaksi, niin älkäämme kuitenkaan sitä surko. Sillä Jeesus on avannut omilleen avarammat asunnot taivaassa, Kuulkaa, kuinka Hän itse vakuuttaa omilleen: Isäni kodissa on monta asuntoa (2). Jos me luotamme tähän Herraan, on meilläkin siellä tilaa.

        Kotiin kaipaan!
        Ahtaaks aivan
        Murheenlaakso mulle käy.
        Pyydän, Herra, riemun taivaan
        viemään kohta ennättäy.


      • teutatess
        teu kirjoitti:

        Täällä matajavat Herran omat synnin ja kuoleman ruumiissa, tässä synnin maailmassa, useinkin saatanan ahdistaminä ja seulomina. täällä kiusaa ja vaivaa sydäntämme synti, mikä vielä asuu lihassamme, kuolema peljättää luontoamme, minkä ohessa sielun vihollinen yhäti ampuu palavia nuolia sydämeemme.

        Mutta Herramme Jeesus sanoo uskovilleen: "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun"(1). Tämän sanan lohduttamina sanokaamme mekin: Jos Jumala on puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?" Room. 8:31.

        Jos maailma toisinaan käy meille ahtaaksi, niin älkäämme kuitenkaan sitä surko. Sillä Jeesus on avannut omilleen avarammat asunnot taivaassa, Kuulkaa, kuinka Hän itse vakuuttaa omilleen: Isäni kodissa on monta asuntoa (2). Jos me luotamme tähän Herraan, on meilläkin siellä tilaa.

        Kotiin kaipaan!
        Ahtaaks aivan
        Murheenlaakso mulle käy.
        Pyydän, Herra, riemun taivaan
        viemään kohta ennättäy.

        Niin paljon asuinsujia.
        Ne Jeesus valmisti ,
        On siellä hän, vaan maailmaan
        Hän kohta saapuu - noutamaan
        Pois meidät varmasti .
        Vie taivaaseen, kun Jeesus sen
        On suonut meille varmuuden
        Me että olla saamme siellä missä Hänkin on.


      • teutatess

        Ohjeen mukaan yksi jae yksi .

        6. Olemme siis aina turvallisella mielellä, vaikka tiedämmekin, että niin kauan kuin tämä ruumis on kotimme, olemme poissa Herran luota.

        7. Mehän elämme USKOSKON varassa, emme näkemisen.

        8. Mutta mielemme on turvallinen, vaikka haluaisimmekin muuttaa pois ruumiistamme, kotiin Herran luo.


    • kalle

      En minä jätä teitä orvoiksi, minä tulen teidän tykönne, ja kuitenkin Hän teki tässä tuon ehdon: Maailma ei näe minua, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää .

      Ja niinkuin Hän sanoi, niin tapahtuikin, sillä aina käyvät Herran sanat toteen. Jeesus täyttää omat lupauksensa yhä vieläkin ja iankaikkisesti .

      • teutatess

        Room. 10:4.
        "Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo".

        Ei riitä ne työt eikä hurskauskaan
        Kuin laista me vaivaiset saamme
        Vanhurskaus Kristuksen vaaditaan;
        Se ylemme siis pukekaamme!


      • teutatess
        teutatess kirjoitti:

        Room. 10:4.
        "Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo".

        Ei riitä ne työt eikä hurskauskaan
        Kuin laista me vaivaiset saamme
        Vanhurskaus Kristuksen vaaditaan;
        Se ylemme siis pukekaamme!

        Kristus on näet lain loppu, ja niin tulee vanhurskaaksi jokainen, joka USKOO.


      • teutatess
        teutatess kirjoitti:

        Kristus on näet lain loppu, ja niin tulee vanhurskaaksi jokainen, joka USKOO.

        Kysymys oli Room. 10:4


      • teutatess
        teutatess kirjoitti:

        Room. 10:4.
        "Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo".

        Ei riitä ne työt eikä hurskauskaan
        Kuin laista me vaivaiset saamme
        Vanhurskaus Kristuksen vaaditaan;
        Se ylemme siis pukekaamme!

        Sana on lähellä sinua, sinun suussasi ja sydämessäsi, nimittäin se uskon sana, jota me julistamme . Sanoo Paavali Room. 10:8 .


    • teutatess

      Runsaalla sateella sinä, Jumala, kostutit perintömaasi; ja kun se oli näännyksissä, niin sinä virvoitit sen .
      11. Hyvyydestäsi, Jumala , sinä senkurjille valmistit .

      • ark.

        Mahtoi seuraava jae tarkoittaa, Ps. 68:12 .
        Herra on sanonut sanansa, suurin joukoin naiset tuovat voittonsanoman .


      • ark.
        ark. kirjoitti:

        Mahtoi seuraava jae tarkoittaa, Ps. 68:12 .
        Herra on sanonut sanansa, suurin joukoin naiset tuovat voittonsanoman .

        Kun ei vastauksia ole tullut


      • ark. kirjoitti:

        Kun ei vastauksia ole tullut

        kyse siitä, kun naiset lauloivat: Saul löi tuhat, mutta Daavid kymmenentuhatta.


      • teutatess
        vihne kirjoitti:

        kyse siitä, kun naiset lauloivat: Saul löi tuhat, mutta Daavid kymmenentuhatta.

        1 Samuelin kirja 21: 12

        Mutta Akisin miehet sanoivat kuninkaalleen; "Eikö se ole Daavid, tuon maan kuningas? Hänestähän naiset tanssiessaan laulavat: -Saul kaatoi miehiä tuhansin, Daavid kymmenenintuhansin."


    • Riv här

      ___________

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      98
      1956
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      240
      1582
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      894
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      825
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      771
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      755
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      724
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      709
    Aihe