Niukat kuukautiset

Aurora+

Voisikohan olla mahdollista että painon pudotukseni vuoksi kuukautiseni ovat todella niukat, niitä ei ole juuri ollenkaan...

Painoni on pudonnut kuin itsestään ilman laihduttamatta, kun olen ollut jo toista kuukautta kevyemmällä ruokavaliolla.
(6vko/6,5kg)

Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia?

9

839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vauhdilla olla

      kuukautisiin vaikutusta. Oletko tehnyt raskaustestin?
      Ns. valekuukautisethan voivat tulla vaikka olisikin raskaana.

    • -Taru_

      Luulen, että johtuu rasvattomasta ruokavaliosta. Ennen aina laihduttaessa menkat jäi pois, kierto oli pitkä tai vuoto niukkaa. Nyt ei ole tätä tapahtunut, koska olen alkanut käyttämään enemmän rasvaa ruokavaliossa. Päivässä tulee syötyä noin 30-40 grammaa rasvaa.

    • Juu, niin minäkin luulen tästä yllättävästä painonpudotuksesta johtuu. Olin viikko sitten sappileikkauksessa ja sitä ennen olen ollut kevennetyllä ruokavaliolla toukokuun lopulta lähtien.

      Minulla on yleensä todella "tarkat" kuukautiset, eli tiedä päivälleen milloin ne alkaa ja kauanko kestää. Nyt meni yhden päivän yli ja ihan pienellä terveyssiteellä on pärjännyt.
      Mutta, eiköhän se tästä.

      Mitään testiä en ole hyökännyt vielä tekemään. :)

      t. Aurora

      • on vuoto

        selvästi vähentynyt painonpudotuksen myötä, vaikka olen tosi hitaassa tahdissa laihtunut ja en mikään laiha 160/59 ollenkaan vielä ole.


    • iines7

      olen 14v tyttä ja laihdutin vuosi sitte keväällä n 10 kg ollessani ylipainoinen. laihdutuksen saurauksena painoni pääsi jopa liian alhaiseksi(mitat olivat 158cm ja paino alhaisimmillaan 43kg) nyt olen kuitenkin 159cm pitkä ja painoa on 54kg eli normaali. kuukautiseni loppuivat tuolloin keväällä eikä minulla ole niita sitten sen jälkeen ollut. en ole uskaltanut puhua asiasta kenellekkään mutta nyt pelkään etten voi aikuisena saada lapsia. miten saisin kuukautiseni takaisin? tiedän että kirjoittelen väärälle palstalle ehkä mutta toivoisin vain löytäväni neuvoa ja apua. lääkäriin en uskalla.

      • Hei!
        Ensiksikin kysyn, että oletko harrastanut seksiä nyt tänä aikana, kun kuukautiset eivät ole tulleet?
        Jos olet, kannattaa varmuuden vuoksi tehdä raskaustesti. Niitä saa apteekista ja maksavat alle 10e.

        Jos et ole, niin kehoittaisin sinua kuitenkin juttelemaan asiasta jonkun asiantuntijan kanssa. Jos sinusta tuntuu, ettet uskalla/halua mennä lääkäriin, niin voisit soittaa Lasten ja nuorten nettiin. Se on ilmaista ja sinne voi soittaa nimettömänä tai voit kirjoittaa sinne sähköpostia. Vastaavat sieltä kahden viikon kuluessa.
        Mutta, minusta sinun ei kannata jännittää lainkaan sitä lääkäriin tai terveydenhoitajalle menoa. Luulenpa, että asiasi ei ole ollenkaan niin vakava, kuin nyt ajattelet. Asiasi järjestyy aivan varmasti nopeammin ja helpoimmin kun luuletkaan. :)

        Toivottavasti tästä oli edes vähän sinulle apua.
        Voin yrittää auttaa sinua vielä, jos kaipaat tukea. :)


      • tuonnnne
        Anki-M kirjoitti:

        Hei!
        Ensiksikin kysyn, että oletko harrastanut seksiä nyt tänä aikana, kun kuukautiset eivät ole tulleet?
        Jos olet, kannattaa varmuuden vuoksi tehdä raskaustesti. Niitä saa apteekista ja maksavat alle 10e.

        Jos et ole, niin kehoittaisin sinua kuitenkin juttelemaan asiasta jonkun asiantuntijan kanssa. Jos sinusta tuntuu, ettet uskalla/halua mennä lääkäriin, niin voisit soittaa Lasten ja nuorten nettiin. Se on ilmaista ja sinne voi soittaa nimettömänä tai voit kirjoittaa sinne sähköpostia. Vastaavat sieltä kahden viikon kuluessa.
        Mutta, minusta sinun ei kannata jännittää lainkaan sitä lääkäriin tai terveydenhoitajalle menoa. Luulenpa, että asiasi ei ole ollenkaan niin vakava, kuin nyt ajattelet. Asiasi järjestyy aivan varmasti nopeammin ja helpoimmin kun luuletkaan. :)

        Toivottavasti tästä oli edes vähän sinulle apua.
        Voin yrittää auttaa sinua vielä, jos kaipaat tukea. :)

        lasten ja nuorten nettiin voi laittaa viestiä? mistä osoitteesta? en ole seksiä harrastanut.. kiitos :)


      • tuonnnne kirjoitti:

        lasten ja nuorten nettiin voi laittaa viestiä? mistä osoitteesta? en ole seksiä harrastanut.. kiitos :)

        Menet osoitteeseen www.lastenjanuortennetti.net ja sieltä löytyy puhelinnumero johon voit soittaa ilmaiseksi ja nimettömänä.
        Luin juuri sieltä, että niillä on nyt tullut kirjeitä niin paljon, että eivät juuri nyt ota vastaan, mutta soita ihmeessä sinne, niin saat asiasi järjestykseen.

        Onnea sinulle eteenpäin! ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe