Selittäisikö joku tältä foorumilta löytyneen kirjoutuksen alun:
"Sapatti on suurin jumalista !!!
Kirjoittanut: AnttiVKantola 8.7.2008 klo 02.27
Kyllä se jo uskotaan, että ellensapattisinetti on
suurin kaikista tuhansista jumalista!
Suurin lahja, mitä omahyväinen sielu voi toivoa.
Upeat tunteet lahjoittava sapattikoulu. Voilaa! "
Onko tämä teksti jotain yleistä häröilyä vai liittyykö se todella adventismiin? Mikä on sapattisinetti? Ja mitä on tämä juttu tuhansista jumalista? :O
Sapattisinetti?
33
575
Vastaukset
Kopioimasi osa kirjoitustani oli vain VASTINE,
ravisteleva vastaus tähän aloitukseen; ikuiseen ylistyspsalmiin:
## Suurin lahja
Kirjoittanut: ihmiskunnalle 7.7.2008 klo 23.00
Kaikkitietävä Jumala viisaudessaan keksi antaa ihmisille sapatin.
Se on suurinta, mitä ihminen voi toivoa.
On upea tunne kerran viikossa levätä Jeesuksessa.
Ikuisesti adventisti ##
Kannattaa lukea kokonaan ketju "Suurin lahja",
että tietäisi mistä todella on kyse.- Siis mikä?
"" Sapatin rikkojat surmataan
Kirjoittanut: tuomion aika 7.7.2008 klo 20.48
Jumalan lupaus! Muistakaa se!! Tuomion aika on tullut!!! Taivaallinen oikeudenkäynti pyhien osalta alkoi 1844 ja jokaisen asiat tutkitaan!!!! ""
Ellensapattisinetti varastaa, tappaa ja tuhoaa!!!
Joh. 10:10
Varas tulee vain varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan.
Minä olen tullut antamaan elämän, yltäkylläisen elämän. [Joh. 1:16]
Sapattisinetti ei ole jokin merkkilaastari, josta
imeytyisi kehoomme yltäkylläistä Ellen-terveyttä.
Pikemminkin se oppi varastaa aidon elämän.
Mutta Jeesus on elämän yltäkylläisyys!
Mutta- Emppu@
Protestanttien todellinen elämän antaja ja pelastaja. Kylläkai Jeesus jää meille kunnon Lutherilaisille aivan sivu tekiäksi. Me olemme kovasti ylpeitä Paavin meille Luherilaisille antamasta sunnuntain siunauksesta, vaikkemme tuota siunausta Raamatusta löydäkään. Meidän vain tulee vahvasti uskoa siihen, että jeesus on asettanut meille itsensä paavin vara-Jeesukseksi.siksi meidän tulee aina muistaa pyhää isää hänen meille lahjoittamasta sunnuntain armosta. Onhan pyhä isä paljon mahtavampi mitä Jeesus on koskaan maan päällä ollessaan ollut. Koska hän on ihan omalla voimallaan pystynyt kumoamaan itsensä Taivahan Jumalan käskyt. Minä kunnon Lutherilaisena taidankin palata takaisin mamma kirkonn helmaan. Kyllä minä sinne veisin Kantolankin kun hän on jo suurimmilta osin jo luopunut Lutherilaisuudesta. Mennähän kaikki eksyneet lampaat takaisin Paavi papan hellään helmaan turvaan. Siellä me emme voisi vahingossakaan kuulla mitään Jumalan itsenä antamista asetuksista ja käskyistä!
- Ei tietoa kuinka sen saa?
Emppu@ kirjoitti:
Protestanttien todellinen elämän antaja ja pelastaja. Kylläkai Jeesus jää meille kunnon Lutherilaisille aivan sivu tekiäksi. Me olemme kovasti ylpeitä Paavin meille Luherilaisille antamasta sunnuntain siunauksesta, vaikkemme tuota siunausta Raamatusta löydäkään. Meidän vain tulee vahvasti uskoa siihen, että jeesus on asettanut meille itsensä paavin vara-Jeesukseksi.siksi meidän tulee aina muistaa pyhää isää hänen meille lahjoittamasta sunnuntain armosta. Onhan pyhä isä paljon mahtavampi mitä Jeesus on koskaan maan päällä ollessaan ollut. Koska hän on ihan omalla voimallaan pystynyt kumoamaan itsensä Taivahan Jumalan käskyt. Minä kunnon Lutherilaisena taidankin palata takaisin mamma kirkonn helmaan. Kyllä minä sinne veisin Kantolankin kun hän on jo suurimmilta osin jo luopunut Lutherilaisuudesta. Mennähän kaikki eksyneet lampaat takaisin Paavi papan hellään helmaan turvaan. Siellä me emme voisi vahingossakaan kuulla mitään Jumalan itsenä antamista asetuksista ja käskyistä!
Katsotaanpa mitä sanoo adv.ilm.semin.vihko 10.
"Hämmästytkö kuullessesasi,että Jumalalla on erityinen tunnus,sinetti eli merkki jonka hän painaa omiinsa.
Hätkähdyttääkö sinua tieto että ellei henkilöllä ole tätä merkkiä Jeesuksen tullessa,hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan?
"Kauhistuttaako sinua ajatus,että useimmat ihmiset ovat täysin tietämättömiä tästä Jumalan merkistä,ja siten jättävät sen kokonaan huomioimatta"
Ihmetteletkö,kun äkkiä tajuat,että Jumala on hyvin pahoillaan siitä jos ihmiset väheksyvät hänen huolellisesti valitsemaansa merkkiä"
Oletko yllättynyt havaitessasi että yksi ilnestyskirjan päätarkoituksista on kertoa tästä Jumalan merkistä ja palauttaa se hänen kansalleen?
"Niin uskomattomalta kuin se ehkä kuulostaakin,kaikki edellä esitetyt viisi väitettä ovat tosia.Jumala pitää merkkiään hyvin tärkeänä. Mutta kun Jumala katselee kansaansa nykyaikana,hän voi valitettavasti vain puristaa päätään,ja sanoa surullisena "Merkki puuttuu" Tuskin on löydettävissä tärkeämpää aihetta tutkistelun kohteeksi. Rukoile hartaasti,kun tutkit tätä ratkaisevan tärkeää aihetta"
Ei tietoa kuinka sen saa? kirjoitti:
Katsotaanpa mitä sanoo adv.ilm.semin.vihko 10.
"Hämmästytkö kuullessesasi,että Jumalalla on erityinen tunnus,sinetti eli merkki jonka hän painaa omiinsa.
Hätkähdyttääkö sinua tieto että ellei henkilöllä ole tätä merkkiä Jeesuksen tullessa,hän ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan?
"Kauhistuttaako sinua ajatus,että useimmat ihmiset ovat täysin tietämättömiä tästä Jumalan merkistä,ja siten jättävät sen kokonaan huomioimatta"
Ihmetteletkö,kun äkkiä tajuat,että Jumala on hyvin pahoillaan siitä jos ihmiset väheksyvät hänen huolellisesti valitsemaansa merkkiä"
Oletko yllättynyt havaitessasi että yksi ilnestyskirjan päätarkoituksista on kertoa tästä Jumalan merkistä ja palauttaa se hänen kansalleen?
"Niin uskomattomalta kuin se ehkä kuulostaakin,kaikki edellä esitetyt viisi väitettä ovat tosia.Jumala pitää merkkiään hyvin tärkeänä. Mutta kun Jumala katselee kansaansa nykyaikana,hän voi valitettavasti vain puristaa päätään,ja sanoa surullisena "Merkki puuttuu" Tuskin on löydettävissä tärkeämpää aihetta tutkistelun kohteeksi. Rukoile hartaasti,kun tutkit tätä ratkaisevan tärkeää aihetta"
Aika heikoissa kantimissa tämä sinetti - merkki todistelu on, kun se täytyy kaivaa 30 vuotta vanhasta materiaalista. Lisäksi sellaisesta, jonka allekirjoittaneen lisäksi monet muutkin adventistit ovat punninneet ja köykäiseksi havainneet. Onneksi uusi Ilmestyskirja seminaari on jo putkessa ja tällä kertaa fiksun adventistin kirjoittamana.
Osoittaiskohan se, että koko tämä sinettijuttu on vain sivuraide kunnon adventismikeskusta, kun näitä sinettijuttuja täytyy niin vanhoista lähteistä hakea.
Kai- tarinaa
Kai_A kirjoitti:
Aika heikoissa kantimissa tämä sinetti - merkki todistelu on, kun se täytyy kaivaa 30 vuotta vanhasta materiaalista. Lisäksi sellaisesta, jonka allekirjoittaneen lisäksi monet muutkin adventistit ovat punninneet ja köykäiseksi havainneet. Onneksi uusi Ilmestyskirja seminaari on jo putkessa ja tällä kertaa fiksun adventistin kirjoittamana.
Osoittaiskohan se, että koko tämä sinettijuttu on vain sivuraide kunnon adventismikeskusta, kun näitä sinettijuttuja täytyy niin vanhoista lähteistä hakea.
Kai## Sapattikäsky toimii Jumalan lain sinettinä. *4 Sinetit käsittävät yleensä kolme elementtiä: sinetin omistajan nimen, hänen arvoasemansa ja hänen valtapiirinsä. Virallisia sinettejä käytetään takaamaan tärkeiden asiakirjojen aitous. Asiakirjalla on takanaan sen viranomaisen arvovalta, jonka sinetti siihen on kiinnitetty. Sinetti vahvistaa, että tuo viranhaltija itse on hyväksynyt asiakirjan ja että sen tukena on koko hänen virkaansa liittyvä valta.
Kymmenestä käskystä juuri sapattikäskyssä on sinetin tärkeät elementit. Se on kymmenestä käskystä ainoa, joka ilmaisee tosi Jumalan sekä nimeltä: "Herra, sinun Jumalasi", arvoasemalta: "Herra teki" - Luoja - että hänen valtapiiriltään: "taivaan ja maan" (2.Moos. 20:10,11). Siten se siis sisältää Jumalan sinetin, joka on näin kiinnitetty hänen lakiinsa todistukseksi sen aitoudesta ja voimassaolosta. *5
Jumala todellakin teki sapatista "muistuttajan ja merkin hänen voimastaan ja arvovallastaan." *6
Tämä käsky jakaa viikon kahteen osaan. Jumala antoi ihmiskunnalle kuusi päivää työn tekemistä varten ja seitsemännen päivän, jolloin ei tullut tehdä mitään työtä (2.Moos. 20:9,10). "Viikon ensimmäiset 'kuusi päivää' ovat työpäiviä, mutta 'seitsemäs päivä' on lepopäivä. Seitsemäs päivä on erityinen Jumalan asettama lepopäivä. Siksi käsky alkaakin sanoin: 'Muista pyhittää lepopäivä.'" *7
Vaikka ihminen tarvitseekin ruumiillista lepoa elimistönsä virkistämiseksi, Jumala perustelee käskyään sapattilevosta omalla esimerkillään. Koska hän lepäsi työstään maailman ensimmäisen viikon lopussa, samoin on meidänkin levättävä.
3. Sapatti ja liitto. Kuten Jumalan lailla oli keskeinen asema hänen tekemässään liitossa (2.Moos. 34:27), samoin sapatilla, joka oli sijoitettu tuon lain sydämeen, oli huomattava asema hänen liitossaan. Jumala antoi sapatin olemaan "merkkinä liitostamme ja muistuttaisi heitä siitä, että minä, Herra, olen pyhittänyt heidät omaksi kansakseni" (Hes. 20:12; vrt. Hes. 20:20; 2.Moos. 31:17). Siksi Herra sanoi, että sapattia oli pidettävä "ikuisesti merkkinä liitosta" (2.Moos. 31:17). "Aivan kuten liitto perustui Jumalan rakkauteen kansaansa kohtaan (5.Moos. 7:7,8), samoin sapatti tuon liiton merkkinä on jumalallisen rakkauden merkki." *8 ##
- tämän palstan
"adventistien" mielestä ainoa taivaaseen pääsyn merkki - palstan ulkopuoliset adventistit turvaavat Jeesuksen nimeen ja vereen.
Olispa muuten mukava kuulle yhden sellaisen adventistin nimi, jonka mielestä sapatti on "ainoa taivaaseen pääsyn ehto.
Tapaahan sitä joskus sellaisia, joille sapatti on hyvin tärkeä, mutta "ainoa ehto"... Sellaisia ei ole olemassakaan.
Jos katsot vähän takemmin huomaat tuota kantaa edustavien kirjoitusten olevan vain sapatisvastustajien provoja... mutta jos ihan oikeasti kerrot jonkun nimen, joka oikeasti näin paasaa, niin voisin, vaikken ihmisiä yleensä pienistä hätyyttele, suositella, että moinen erotettaisiin seurakunnasta.
:)Kai_A kirjoitti:
Olispa muuten mukava kuulle yhden sellaisen adventistin nimi, jonka mielestä sapatti on "ainoa taivaaseen pääsyn ehto.
Tapaahan sitä joskus sellaisia, joille sapatti on hyvin tärkeä, mutta "ainoa ehto"... Sellaisia ei ole olemassakaan.
Jos katsot vähän takemmin huomaat tuota kantaa edustavien kirjoitusten olevan vain sapatisvastustajien provoja... mutta jos ihan oikeasti kerrot jonkun nimen, joka oikeasti näin paasaa, niin voisin, vaikken ihmisiä yleensä pienistä hätyyttele, suositella, että moinen erotettaisiin seurakunnasta.
:)Siis pitääkö mun ymmärtää että adventistien mielestä Taivaaseen ei ole pääsyä, ellei pidä lepopäivänään lauantaita (sapatti)?
Ellen-etuliitteelle ilmeisesti viitataan Ellen Whiteen? Onko tämä hänen oppejaan?
Kauhean täydentävää vastausta tuossa nyt ei vielä tullut tästä sapattisinetistä..- tempaiset
Kai_A kirjoitti:
:)nimen esille, kun palstalla kirjoittelevat adventistit eivät esittele itseään. Ja vaikka joillakin on olevinaan rekisteröity nikki, niin myös sen sisältö on salattu.
- palstalla
everlone kirjoitti:
Siis pitääkö mun ymmärtää että adventistien mielestä Taivaaseen ei ole pääsyä, ellei pidä lepopäivänään lauantaita (sapatti)?
Ellen-etuliitteelle ilmeisesti viitataan Ellen Whiteen? Onko tämä hänen oppejaan?
Kauhean täydentävää vastausta tuossa nyt ei vielä tullut tästä sapattisinetistä..kirjoittavat "adventistit" asian kertovat Ellenin koottuja kertomuksia puolustaessaan, niinkuin asian ilmaisit. Ja sapattisinetin saavat automaattisesti kaikki ne, jotka viettävät lauantaina sapattia.
- Vessu.
everlone kirjoitti:
Siis pitääkö mun ymmärtää että adventistien mielestä Taivaaseen ei ole pääsyä, ellei pidä lepopäivänään lauantaita (sapatti)?
Kauhean täydentävää vastausta tuossa nyt ei vielä tullut tästä sapattisinetistä..Jo nimestä voit päätellä adventistien pääasioista. >> Seitsemännen päivän adventistit
tempaiset kirjoitti:
nimen esille, kun palstalla kirjoittelevat adventistit eivät esittele itseään. Ja vaikka joillakin on olevinaan rekisteröity nikki, niin myös sen sisältö on salattu.
Tuohohan vaikuttaa minusa pahasti harhaopilta.. Pedonmerkkihän Raamatun mukaan otetaan otsaan tai oikeaan käteen ja ellei sitä ota, ei saa ostaa tavaroita tai ruokaa yms.. Itse luulen pedonmerkin olevan jonkun sortin rahan korvike, jonka ottaessaan sitoutuu palvelemaan petoa jumalanaan..
En voi ymmärtää miten kys. kohta voisi viitata sunnuntain viettoon..?
Sitäpaitsi juutalaisten lakeja ei uuden liiton seurakunnan tarvitse noudattaa, kuten UT:sta käy ilmi Paavalin kirjoituksissa. Ja jos sapattia pitäisi juutalaisten lakien mukaan noudattaa, miksei sitten niitä kaikkia (puhtaus säännökset yms..). Olen ymmärtänyt ettei Paavali halunnut pakana kristityitä juutalaisien lain ikeeseen, vaan antoi vain käskyn pysyä eroon haureudesta ja epäjumalille uhratusta ruoasta.. Ja Jeesus opetti että joka uskoo häneen ja seuraa häntä, pelastuu. En ymmärrä miksi Adventistit väittävät muuta? :O
Voisiko joku RAAMATTUUN (EI siis E.Whiten tms. kirjoituksiin) vedoten perustella Adventistien kantaa siitä että sapatin vietto on pelastus ehto?
Olisin halukas kuulemaan =)
Olen palvellut omalla osallani myös Adventtikirkkoa joitakin vuosia, mutta tämä panee miettimään minkälaisien oppien levitystä oikin edistän..Vessu. kirjoitti:
Jo nimestä voit päätellä adventistien pääasioista. >> Seitsemännen päivän adventistit
Kiitos Vessulle valaisevista sivuista.. En todellakaan tiedä voinko tämän jälkeen olla missän kosketuksissa Adventismiin, koska se mitä olen lukenut noilta sivuilta on suuressa ristiriidassa siihen mitä olen Raamatusta ymmärtänyt kuten
"Heidän vaatteittensa täytyy olla tahrattomat. Jumalan armon ja omien uutterien ponnistusten kautta" -E.G.W.
Jos Jeesus on tehnyt meidät vapaiksi ja asuu sydämessämme, mihin tarvitaan ponnisteluja? Ei teoilla tulle vanhurskaaksi, kuten Raamattu opettaa..
"uskovien synnit jäivät vielä taivaan kirjoihin"
Mielestäni Raamattu kertoo ettei Jumala muistele syntejämme kun pyydämme niitä anteeksi ja ne viedään "kiin kauas kuin iteä on lännestä"...
Myöskään en ole nähnyt Pyhän Hengen toimivan juurikaan Adventtikirkossa, en lähestkään samalla tavalla kuin monissa muissa seurakunnissa. Adventistit aliarvioivat Jeesuksen sovitustyön ja omilla teoillaan yrittävät saada sitä mikä on jo heidän..everlone kirjoitti:
Tuohohan vaikuttaa minusa pahasti harhaopilta.. Pedonmerkkihän Raamatun mukaan otetaan otsaan tai oikeaan käteen ja ellei sitä ota, ei saa ostaa tavaroita tai ruokaa yms.. Itse luulen pedonmerkin olevan jonkun sortin rahan korvike, jonka ottaessaan sitoutuu palvelemaan petoa jumalanaan..
Sitäpaitsi juutalaisten lakeja ei uuden liiton seurakunnan tarvitse noudattaa, kuten UT:sta käy ilmi Paavalin kirjoituksissa. Ja jos sapattia pitäisi juutalaisten lakien mukaan noudattaa, miksei sitten niitä kaikkia (puhtaus säännökset yms..). Olen ymmärtänyt ettei Paavali halunnut pakana kristityitä juutalaisien lain ikeeseen, vaan antoi vain käskyn pysyä eroon haureudesta ja epäjumalille uhratusta ruoasta.. Ja Jeesus opetti että joka uskoo häneen ja seuraa häntä, pelastuu. En ymmärrä miksi Adventistit väittävät muuta? :O
Voisiko joku RAAMATTUUN (EI siis E.Whiten tms. kirjoituksiin) vedoten perustella Adventistien kantaa siitä että sapatin vietto on pelastus ehto?
Olen palvellut omalla osallani myös Adventtikirkkoa joitakin vuosia, mutta tämä panee miettimään minkälaisien oppien levitystä oikin edistän..”Kun muistiinpanokirjat avataan Tuomiolla, silloin jokaisen elämä, joka on uskonut Jeesukseen, tulee uudelleen tarkasteltavaksi Jumalan edessä."
-E.G.W.
-vs-
"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat"
Room. 8:1
..pahalta näyttää Whiten opit- Vessu.
everlone kirjoitti:
Kiitos Vessulle valaisevista sivuista.. En todellakaan tiedä voinko tämän jälkeen olla missän kosketuksissa Adventismiin, koska se mitä olen lukenut noilta sivuilta on suuressa ristiriidassa siihen mitä olen Raamatusta ymmärtänyt kuten
"Heidän vaatteittensa täytyy olla tahrattomat. Jumalan armon ja omien uutterien ponnistusten kautta" -E.G.W.
Jos Jeesus on tehnyt meidät vapaiksi ja asuu sydämessämme, mihin tarvitaan ponnisteluja? Ei teoilla tulle vanhurskaaksi, kuten Raamattu opettaa..
"uskovien synnit jäivät vielä taivaan kirjoihin"
Mielestäni Raamattu kertoo ettei Jumala muistele syntejämme kun pyydämme niitä anteeksi ja ne viedään "kiin kauas kuin iteä on lännestä"...
Myöskään en ole nähnyt Pyhän Hengen toimivan juurikaan Adventtikirkossa, en lähestkään samalla tavalla kuin monissa muissa seurakunnissa. Adventistit aliarvioivat Jeesuksen sovitustyön ja omilla teoillaan yrittävät saada sitä mikä on jo heidän..Adventistit kulkevat mukamas perinteisinä kristinuskovina. Onhan heillä sitä oikeaakin, mutta tuo heidän profeetansa sanoma, johon he uskovat viee täysin pohjaa kristinuskolta. Valitettavaa on vain, ettei kaikki uskovat huomaa adventistien tarkoituksia. Adventisteilla on systemaattinen oppijärjestelmä, joka pyrkii johdattelemaan heidän omiin juttuihinsa mukaan(Ellen Whiten profeetalliseen sanomaan). Adventistien päämaja on jenkeissä, josta annetaan lausumia/määräyksiä oppikysymyksiin ulottuen suomeen adventtikirkkoihin saakka.
- elina2
everlone kirjoitti:
Olen palvellut omalla osallani myös Adventtikirkkoa joitakin vuosia, mutta tämä panee miettimään minkälaisien oppien levitystä oikin edistän..olet palvellut vuosia adventtikirkkoa, tuntuu vähän kummalliselta jos olet jäsen etkä tiedä mitä palvelet,neuvoisin nyt kumminkin sinua että älä usko mitä täällä kirjoitellaan adventtikirkon opiksi se ei ole totta, olen ollut tämän kirkon jäsen vuosia niin tiedän mistä puhun,enkä kuulu myöskään niihin jotka vain istuvat kirkossa eivätkä tiedä mihin uskovat.
Olen toisesta seurakunnasta tullut ja ennenkuin liityin adventtikirkkoon tutkin hyvin huolella mitä kirkko opettaa etten pettyisi, mutta kun opetus piti yhtä raamatun kanssa niin liityin tähän kirkkoon, vaikka silloinkin oli vastaan puhujia ihan tarpeeksi, mutta en usko ihmisiä vaan sitä mitä raamattu opettaa, tee sinäkin samoin, olet nuori ja ehkä sinulla ei ole uskon asioissa paljon kokemusta, oletko antanut myös elämäsi Jumalalle,se on kaikista tärkeintä. - adventisti.
everlone kirjoitti:
”Kun muistiinpanokirjat avataan Tuomiolla, silloin jokaisen elämä, joka on uskonut Jeesukseen, tulee uudelleen tarkasteltavaksi Jumalan edessä."
-E.G.W.
-vs-
"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat"
Room. 8:1
..pahalta näyttää Whiten opitRaamatussa puhutaan Jeesuksen toista tulemusta edeltävästä tuomiosta paljon mm. Danielin kirjassa ja Paavalin sekä Pietarin kirjeissä. Joten mikä Ellen Whiten lauseessa on vatoin mm. Pietarin lausuntoa että tuomio alkaa pyhistä?
1. Piet. 4:17
Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?
Eli Pietarin mukaan tulee aika jolloin pyhiä tuomitaan! - Tassu.
elina2 kirjoitti:
olet palvellut vuosia adventtikirkkoa, tuntuu vähän kummalliselta jos olet jäsen etkä tiedä mitä palvelet,neuvoisin nyt kumminkin sinua että älä usko mitä täällä kirjoitellaan adventtikirkon opiksi se ei ole totta, olen ollut tämän kirkon jäsen vuosia niin tiedän mistä puhun,enkä kuulu myöskään niihin jotka vain istuvat kirkossa eivätkä tiedä mihin uskovat.
Olen toisesta seurakunnasta tullut ja ennenkuin liityin adventtikirkkoon tutkin hyvin huolella mitä kirkko opettaa etten pettyisi, mutta kun opetus piti yhtä raamatun kanssa niin liityin tähän kirkkoon, vaikka silloinkin oli vastaan puhujia ihan tarpeeksi, mutta en usko ihmisiä vaan sitä mitä raamattu opettaa, tee sinäkin samoin, olet nuori ja ehkä sinulla ei ole uskon asioissa paljon kokemusta, oletko antanut myös elämäsi Jumalalle,se on kaikista tärkeintä.Älä peljästy jos sinulle ollaan tarjoamassa rehellistä tietoa adventismista ja siinä EGW sisältyviin kirjoituksiin.
Ja on peräti kumma, että monet adventtikirkon jäsenetkään ei tiedä mitä kaikkea heidän profeettansa on mennyt kirjoittamaan viittaan nyt sinuun elina2 >väitteesi> mukaan olet tietoinen kaikesta EGW:n opetuksista ja pidät niitä oikeana.
http://koti.mbnet.fi/kyti/mita_adventistit_eivat_kerro_sinulle.htm elina2 kirjoitti:
olet palvellut vuosia adventtikirkkoa, tuntuu vähän kummalliselta jos olet jäsen etkä tiedä mitä palvelet,neuvoisin nyt kumminkin sinua että älä usko mitä täällä kirjoitellaan adventtikirkon opiksi se ei ole totta, olen ollut tämän kirkon jäsen vuosia niin tiedän mistä puhun,enkä kuulu myöskään niihin jotka vain istuvat kirkossa eivätkä tiedä mihin uskovat.
Olen toisesta seurakunnasta tullut ja ennenkuin liityin adventtikirkkoon tutkin hyvin huolella mitä kirkko opettaa etten pettyisi, mutta kun opetus piti yhtä raamatun kanssa niin liityin tähän kirkkoon, vaikka silloinkin oli vastaan puhujia ihan tarpeeksi, mutta en usko ihmisiä vaan sitä mitä raamattu opettaa, tee sinäkin samoin, olet nuori ja ehkä sinulla ei ole uskon asioissa paljon kokemusta, oletko antanut myös elämäsi Jumalalle,se on kaikista tärkeintä.Sanoin että olen PALVELLUT adventtikirkkoa, kuten monia muitakin seurakuntia omilla lahjoillani joitakin vuosia. En siis ole jäsen..
En ole vielä päättänyt varmasti mihin kirkkokuntaan tulen liittymään tulevaisuudessa ja kun sanot ettei minulla ole paljoa kokemusta uskon asioissa, se ei täysin pidä paikkansa. Olen saanut paljon opetusta, tietenkään en ole mikään teologian maisteri, mutta olen kyllä mielestäni suht perillä kristinuskon perusasioista ja tutkinut niitä Raamatun valossa..
Ja nimenomaan Raamatun valossa osa näistä opetuksista mitä luin, eivät näytä oikeilta.
Myönnän kyllä että esim lauantain viettäminen lepopäivänä on Raamatullisempaa kuin sunnuntain vietto, mutta pelastusehtona en voi sitä pitää.
Kuten myöskään jo muissa viesteissä mainitsemaani Tutkivaan tuomioon en löydä perusteluja Raamatusta ja mielestäni ihmisen ei tarvitse yrittää suorittaa mitään pelastuakseen tai yrittää tehä mahdollisimman paljon hyvää kelvatakseen Jumalalle, vaan uskoon tulemisen jälkeen Henki vaikuttaa tekoja ja ne eivä vaadi ponnisteluja..
Myöskään en ymmärrä miksi Adventtikirkoissa ei ole hyväksyttyä puhua kielillä, koska se on täysin Raamatullista
Ja kyllä, olen antanut elämäni Jeesukselle =).- tarkoittaa?
everlone kirjoitti:
Sanoin että olen PALVELLUT adventtikirkkoa, kuten monia muitakin seurakuntia omilla lahjoillani joitakin vuosia. En siis ole jäsen..
En ole vielä päättänyt varmasti mihin kirkkokuntaan tulen liittymään tulevaisuudessa ja kun sanot ettei minulla ole paljoa kokemusta uskon asioissa, se ei täysin pidä paikkansa. Olen saanut paljon opetusta, tietenkään en ole mikään teologian maisteri, mutta olen kyllä mielestäni suht perillä kristinuskon perusasioista ja tutkinut niitä Raamatun valossa..
Ja nimenomaan Raamatun valossa osa näistä opetuksista mitä luin, eivät näytä oikeilta.
Myönnän kyllä että esim lauantain viettäminen lepopäivänä on Raamatullisempaa kuin sunnuntain vietto, mutta pelastusehtona en voi sitä pitää.
Kuten myöskään jo muissa viesteissä mainitsemaani Tutkivaan tuomioon en löydä perusteluja Raamatusta ja mielestäni ihmisen ei tarvitse yrittää suorittaa mitään pelastuakseen tai yrittää tehä mahdollisimman paljon hyvää kelvatakseen Jumalalle, vaan uskoon tulemisen jälkeen Henki vaikuttaa tekoja ja ne eivä vaadi ponnisteluja..
Myöskään en ymmärrä miksi Adventtikirkoissa ei ole hyväksyttyä puhua kielillä, koska se on täysin Raamatullista
Ja kyllä, olen antanut elämäni Jeesukselle =).Olet antanut jeesukselle. Miten elämän voi antaa toiselle? Kyllä jokaisen on elämä itse elettävä, ei sitä kukaan voi tehdä sinun puolesta :)
- selvennys
tarkoittaa? kirjoitti:
Olet antanut jeesukselle. Miten elämän voi antaa toiselle? Kyllä jokaisen on elämä itse elettävä, ei sitä kukaan voi tehdä sinun puolesta :)
Kysytkö nyt adventistina tuollaisia, vai?
tarkoittaa? kirjoitti:
Olet antanut jeesukselle. Miten elämän voi antaa toiselle? Kyllä jokaisen on elämä itse elettävä, ei sitä kukaan voi tehdä sinun puolesta :)
"Miten elämän voi antaa toiselle?"
Joku voi sanoa antaneensa elämänsä vaikka nyrkkeilylle, musiikille tai muiden auttamiselle tms. Silloin kyseinen asia on keskeinen omassa elämässä ja siitä on löytänyt elämälleen tarkoituksen.
Itse olen antanut elämäni Jeesuselle ja haluan olla hänen käytössään ja palvella Häntä minne ikinä Hän haluaa minut viedä tai mitä Hän haluaa minun tekevän. Raamatun mukaan ihminen on Pyhän Hengen temppeli ja asuu jokaisen uskovan ruumiissa ja uskova antaa (tai ainakin pitäisi antaa) Hengen johtaa maa elämäänsä. Henki = Jeesus = Jumala jos ymmärrät kolminaisuuden periaatetta. Näin ollen voin sanoa että olen antanut elämäni Jeesukselle ja hänen palvelemiselleen ja että Jeesus asuu minussa tms..
Tämä sanonta tarkoittaa myös että olen antanut Jeesuksen pelastaa itseni.
Ymmärsitkö yhtään? :D Elämä on itse elettävä, mutta Henki johtaa minua ja haluan elää elämäni Jeesukselle =)- elina2
everlone kirjoitti:
Sanoin että olen PALVELLUT adventtikirkkoa, kuten monia muitakin seurakuntia omilla lahjoillani joitakin vuosia. En siis ole jäsen..
Ja kyllä, olen antanut elämäni Jeesukselle =).sanoessani ikääsi ettei sinulla ole paljon viellä kokemusta uskon asioissakaan kun katsoin palstaasi ja näin että olet viellä teini ikäinen,en tarkoita sitä ettetkö olisi uudesti syntynyt Jumalan lapsi.
Niin siitä sapatti asiasta eihän sitä kukaan kai väitäkäkään että sapattia pitämällä pelastuu minäkin olin jo uudesti syntynyt monet vuodet ennenkuin tiesin sapatista mitään, vaan kun se on Jumalan itsensä lahjoittama levonpäivä meille niin pidän sen sillä koska rakastan Jumalaa ylikaiken.
Mitä tähän kielillä puhumiseen tulee niin minä en pidä sitä kielillä puhumista raamatullisena jota monet nykyisin tavoittelevat, olin uskoon tuloni alussa niissä jotka tätä harjoittavat ja saikin sen, mutta kun luin raamattua ja opin ymmärtämään että ei kaikki kielillä puhuminen ole raamatun mukaista niin lopetin sen puhumisen.
Monet sanovat puhukoon itselleen ja Jumalalle, mutta eikös Jumala ymmärrä sitä kieltä mitä me itse puhumme,miksi meidän pitäisi puhua Jumalalle kielellä jota me emme itse ymmärrä, mutta ei siinä sanellekaan muu kuin tunteet juuri sitä tunnettahan ihmiset tavoittelevat,mutta onko varmaa kuka ne tunteet antaa.
Siksi pysyn erossa siitä kielestä, haluan ylistää Jumalaa semmoisella kielellä jonka itse ymmärrän, ja olen kuullut niin monta tapausta että ihminen joka luulee kiittävänsä Jumalaa kiroaakin hymyssä suin Jumalaa,mitä ilkeimmillä sanoilla. - elina2
Tassu. kirjoitti:
Älä peljästy jos sinulle ollaan tarjoamassa rehellistä tietoa adventismista ja siinä EGW sisältyviin kirjoituksiin.
Ja on peräti kumma, että monet adventtikirkon jäsenetkään ei tiedä mitä kaikkea heidän profeettansa on mennyt kirjoittamaan viittaan nyt sinuun elina2 >väitteesi> mukaan olet tietoinen kaikesta EGW:n opetuksista ja pidät niitä oikeana.
http://koti.mbnet.fi/kyti/mita_adventistit_eivat_kerro_sinulle.htmkantaa Kytin ex adventistin kirjoituksiin, sillä tottakai hän yrittää mustamaalata tavallaan kaikkea entisestään seurakunnastaan, jätän hänen kirjoituksensa omaan arvoonsa.
elina2 kirjoitti:
sanoessani ikääsi ettei sinulla ole paljon viellä kokemusta uskon asioissakaan kun katsoin palstaasi ja näin että olet viellä teini ikäinen,en tarkoita sitä ettetkö olisi uudesti syntynyt Jumalan lapsi.
Niin siitä sapatti asiasta eihän sitä kukaan kai väitäkäkään että sapattia pitämällä pelastuu minäkin olin jo uudesti syntynyt monet vuodet ennenkuin tiesin sapatista mitään, vaan kun se on Jumalan itsensä lahjoittama levonpäivä meille niin pidän sen sillä koska rakastan Jumalaa ylikaiken.
Mitä tähän kielillä puhumiseen tulee niin minä en pidä sitä kielillä puhumista raamatullisena jota monet nykyisin tavoittelevat, olin uskoon tuloni alussa niissä jotka tätä harjoittavat ja saikin sen, mutta kun luin raamattua ja opin ymmärtämään että ei kaikki kielillä puhuminen ole raamatun mukaista niin lopetin sen puhumisen.
Monet sanovat puhukoon itselleen ja Jumalalle, mutta eikös Jumala ymmärrä sitä kieltä mitä me itse puhumme,miksi meidän pitäisi puhua Jumalalle kielellä jota me emme itse ymmärrä, mutta ei siinä sanellekaan muu kuin tunteet juuri sitä tunnettahan ihmiset tavoittelevat,mutta onko varmaa kuka ne tunteet antaa.
Siksi pysyn erossa siitä kielestä, haluan ylistää Jumalaa semmoisella kielellä jonka itse ymmärrän, ja olen kuullut niin monta tapausta että ihminen joka luulee kiittävänsä Jumalaa kiroaakin hymyssä suin Jumalaa,mitä ilkeimmillä sanoilla.Olen kuullut vastaavia kiroamis-kertomuksia itsekkin adventisteila (tosin kellään ei tunnu olevan sellasesta omakohtaisia kokemuksia, tai edes nähnyt sellaista tapahtuvan), mutta Raamatun mukaan yhdessä ihmisessä ei voi vaikuttaa kahta henkeä. Jos siis tiedän olevani uudesti syntynyt Kristuksen oma, niin Henki joka minussa vaikuttaa ei voi olla saatanasta..
Kun katsotaan 1.Kor 14 lukua, se kertoo paljon kielillä puhumisestä esim "Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa"(4)
Paavali antaa ymmärtää että kielillä puhuminen ei ole suurin tai tavoiteltavin armolahjoista ja kehoittaa ihmisiä olemaan puhumatta kielillä kovaan ääneen seurakunnassa jos kukaan ei ole selittämässä. Kuitenkin luvussa sanotaan sen olevan ihmiselle rakennukseksi. Mielestäni on epäraamatullista rajoittaa tällaista Pyhän Hengen toimintaa. Jos kielletään armolahjoista pienin, kuka voi koskaan alkaa profetoimaan?
Mitä olen tällä palstalla ja internetistä löytyneistä Ellen Whiten lainauksista sapatti-sinetistä ymmärtänyt, se on adventismin mukaan jonkinlainen sinetti uskovien ja Jumalan välillä ja näin ollen adventismin mukaan myös yks pelastus ehto?
Esim. tällaisen E.G.White-lainauksen löysin netistä:
"Jos on tieto sapatista, mutta hylkää tämän valon, ei voi olla pelastettu ”
- White: Historical Sketches, s. 234
Myöskään en hyväksy sitä että armon lisäksi ilmeisesti Ellen Whiten mukaan pitäisi omilla teoilla pyrkiä jatkuvasti täydellisyyteen ja VT:n lain suorittamiseen.
Ef. 2:8-9: Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi
En pidä nuorta ikääni esteenä sille, etten voisi yrittää etsiä totuutta taikka ymmärtää sitä.elina2 kirjoitti:
sanoessani ikääsi ettei sinulla ole paljon viellä kokemusta uskon asioissakaan kun katsoin palstaasi ja näin että olet viellä teini ikäinen,en tarkoita sitä ettetkö olisi uudesti syntynyt Jumalan lapsi.
Siksi pysyn erossa siitä kielestä, haluan ylistää Jumalaa semmoisella kielellä jonka itse ymmärrän, ja olen kuullut niin monta tapausta että ihminen joka luulee kiittävänsä Jumalaa kiroaakin hymyssä suin Jumalaa,mitä ilkeimmillä sanoilla.Ja en voi käsittää miten sunnuntain viettäminen voi olla synti, jos vaikka katsoo Raamatusta Joh.20:19:
Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana
Viikon ensimmäinen=sunnuntai.
Olen myös ymmärtänyt että alkuseurakunta halusi erottautua juutalaisuudesta (vanhasta liitosta) alkamalla viettää sunnuntaita (ylösnuosemuksen muistoksi) lauantain sijaan.- elina2
everlone kirjoitti:
Ja en voi käsittää miten sunnuntain viettäminen voi olla synti, jos vaikka katsoo Raamatusta Joh.20:19:
Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, opetuslapset olivat illalla koolla lukittujen ovien takana
Viikon ensimmäinen=sunnuntai.
Olen myös ymmärtänyt että alkuseurakunta halusi erottautua juutalaisuudesta (vanhasta liitosta) alkamalla viettää sunnuntaita (ylösnuosemuksen muistoksi) lauantain sijaan.tullut ajatelleeksi sitä että pelastuskin on tullut meille pakanoille juutalaisuudesta, jos me niin pelkäämme juutalaisuutta sapatin tähden niin emme voi ottaa pelastuskaan vastaan koska Jeesuskin oli juutalainen vai mitä ajattelet tästä?.
Niin opetus lapset olivat juutalaisten pelosta lukittujen ovien takana, ei sen tähden että he olisivat viettäneet Herran ylösnousemus päivää sunnuntaita.
Se sunnuntai vietto on tullut hiljattain kristityille, se on niin pitkä kertomus etten ala tässä sinulle sitä kertomaan, kyllä kai oletkin jo siitä kuullutkin? tunnut olevan järkevä poika ota selville kaikki asiat ja hyvin huolella tutki, pitäväkö ne yhtä raamatun kanssa, älä usko ihmisiä vaan rukoile Jumalalta viisautta että et joudu eksyksiin. Sillä miehen mielestä on monikin tie oikea,mutta lopulta se on kuoleman tie, tämä raamatun kohta puhutteli minua silloin hyvin paljon kun etsin itselleni hengellistä kotia. elina2 kirjoitti:
tullut ajatelleeksi sitä että pelastuskin on tullut meille pakanoille juutalaisuudesta, jos me niin pelkäämme juutalaisuutta sapatin tähden niin emme voi ottaa pelastuskaan vastaan koska Jeesuskin oli juutalainen vai mitä ajattelet tästä?.
Niin opetus lapset olivat juutalaisten pelosta lukittujen ovien takana, ei sen tähden että he olisivat viettäneet Herran ylösnousemus päivää sunnuntaita.
Se sunnuntai vietto on tullut hiljattain kristityille, se on niin pitkä kertomus etten ala tässä sinulle sitä kertomaan, kyllä kai oletkin jo siitä kuullutkin? tunnut olevan järkevä poika ota selville kaikki asiat ja hyvin huolella tutki, pitäväkö ne yhtä raamatun kanssa, älä usko ihmisiä vaan rukoile Jumalalta viisautta että et joudu eksyksiin. Sillä miehen mielestä on monikin tie oikea,mutta lopulta se on kuoleman tie, tämä raamatun kohta puhutteli minua silloin hyvin paljon kun etsin itselleni hengellistä kotia.Tiedän kyllä että kristinusko on tullut juutalaisuudesta, mutta silti ajatus siitä että olisi täytettävä sekä laki, että uskottava Jeesuksen sovitustyöhön tuntuu ristiriitaiselta.
En tiedä mihin silloin Jeesusta olisi tarvitty.
Eikö hän täyttänyt lain meidän puolestamme, että meillä olisi pelastus hänen verensä kautta..
Ja olen kyllä kuullut teorian sunnuntaista pakanallisena auringon jumalan-päivänä tms ja kuullut siitä kuinka paavi siirsi lepopäivän sunnuntaiksi ja pidänkin lauantaita raamatullisempana vaihtoehtona.
Mutta jään tutkimaan ja ehkä joskus saan täyden varmuuden asioista =). Kiitos selventävistä kommenteista.- elina2
everlone kirjoitti:
Tiedän kyllä että kristinusko on tullut juutalaisuudesta, mutta silti ajatus siitä että olisi täytettävä sekä laki, että uskottava Jeesuksen sovitustyöhön tuntuu ristiriitaiselta.
En tiedä mihin silloin Jeesusta olisi tarvitty.
Eikö hän täyttänyt lain meidän puolestamme, että meillä olisi pelastus hänen verensä kautta..
Ja olen kyllä kuullut teorian sunnuntaista pakanallisena auringon jumalan-päivänä tms ja kuullut siitä kuinka paavi siirsi lepopäivän sunnuntaiksi ja pidänkin lauantaita raamatullisempana vaihtoehtona.
Mutta jään tutkimaan ja ehkä joskus saan täyden varmuuden asioista =). Kiitos selventävistä kommenteista.sinulle tuosta laista,Everline sinä et kai tiedä että raamatussa puhutaan kahdesta eri laista josta kristityillä tuntuu olevan suuresti poikkeavia käsityksiä. Erityisesti Uuden testamentin sisältämät viittaukset,jotka koskevat Vanhan testamentin lakeja, väärin ymmärrettynä johtavat Raamatun opetukset väärään tulkintaan.
Turmiollisin on sellainen lakia koskeva tulkinta,että kaikki Vanhassa testamentissa mainitut lait, myös kymmenet käskyt mukaan luettuna, on yhtenä kokonaisuutena naulittu ristille.
Uusi testamentti puhuu kahdesta eri laista,kymmenen käskyn laista, joka on voimassa myös kristittyjä velvoittavana elämän ohjeena, sekä seremonia laista eli esikuvallisista säädöksistä,JOKA RISTILLÄ KUMOTTIIN,NIIN ETTEIVÄT ENÄÄ SIDO KRISTITTYJÄ.
Edellinen siis kymmenen käskyn laki on uskon kautta annettu noudatettavaksi, ja apostoli huudahtaa. POIS SE!VAAN ME VAHVISTAMME LAIN,Room.3:31,
Seremonia laki sai täyttymyksensä Kristuksessa,kun Hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä.Ef.2;15.
Kuten huomaat kukaan vilpittömästi raamattuun uskova ei voi sanoa, että Uusi testamentti puhuu vain yhdestä laista.Paavali ei voisi millään puhua noin eri lailla samasta laista.
Kymmen käskyn laki opettaa meitä palvelemaan Jumalaa yli kaiken.
Seremonia laki taas puhuu lampaiden, vuohien, härkien ym uhraamisesta jne.
Kymmenen käskyn neljästä käskystä yhteenvetona on Rakasta Jumalaa koko sydämmestäsi. Kuusi viimeistä Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.
Siis kaikki kymmenen käskyä sisältyvät tähän periaatteeseen: RAKASTA JUMALAA JA LÄHIMMÄISTÄSI.
Huomaa myös kymmenenkäskyn laki ei pelasta ketään, mutta kun on pelastunut, voi ilolla sanoa.
Sinun tahtosi, minun Jumalani,minä teen mielelläni, ja sinun lakisi on minun sydämmessäni.Ps 119:34. elina2 kirjoitti:
Siksi pysyn erossa siitä kielestä, haluan ylistää Jumalaa semmoisella kielellä jonka itse ymmärrän, ja olen kuullut niin monta tapausta että ihminen joka luulee kiittävänsä Jumalaa kiroaakin hymyssä suin Jumalaa,mitä ilkeimmillä sanoilla.Hei elina!
Olisin kysynyt sinulta tuosta kielilläpuhumisesta, josta mainitsit
"opin ymmärtämään että ei kaikki kielillä puhuminen ole raamatun mukaista niin lopetin sen puhumisen".
Eikö sitten kukaan pystynyt tulkitsemaan, mitä puhuit. Olen lukenut aika paljon kirjoituksiasi ja minusta sinä olet Pyhän Hengen johdossa oleva kristitty. Jumalan rakkaus huokuu läpi kirjoituksiesi. Joten minusta on vähän outoa, että sinulla olisi ollut väärä kielilläpuhumisen lahja. Aika harvinaistahan se adventisteilla on. Ja yleensäkin "näkyvät ja kuuluvat" armolahjat ovat vähän piilossa. Meidänkin pastorilla on parantamisen armolahja, vaikka aika harva siitä tietää. Mekin pyydetään häntä meille käymään ja tekemään lapsillemme öljyllä voitelun ja rukoilemaan heidän puolestaan, Jumala tietysti saa päättää, miten Hän vastaa. Kielilläpuhumisesta kuulin vajaa vuosi sitten, että euroopan alueella, eräs pastorimme oli alkanut kesken kokoussarjan pidon puhumaan kielillä ja hän oli keskeyttänyt puheensa ja sanoi,ettei ymmärtänyt sanaakaan mitä sanoi. Yleisön joukosta oli eräs ihminen sanonut: "Sinä puhuit ilosanomaa Jeesuksesta, jatka vain kokousta". Joten kyllä oikeaakin kielilläpuhumista on, olisi vaan hyvä, että olisi aina toinen "tulkkaamassa".- elina2
Stork kirjoitti:
Hei elina!
Olisin kysynyt sinulta tuosta kielilläpuhumisesta, josta mainitsit
"opin ymmärtämään että ei kaikki kielillä puhuminen ole raamatun mukaista niin lopetin sen puhumisen".
Eikö sitten kukaan pystynyt tulkitsemaan, mitä puhuit. Olen lukenut aika paljon kirjoituksiasi ja minusta sinä olet Pyhän Hengen johdossa oleva kristitty. Jumalan rakkaus huokuu läpi kirjoituksiesi. Joten minusta on vähän outoa, että sinulla olisi ollut väärä kielilläpuhumisen lahja. Aika harvinaistahan se adventisteilla on. Ja yleensäkin "näkyvät ja kuuluvat" armolahjat ovat vähän piilossa. Meidänkin pastorilla on parantamisen armolahja, vaikka aika harva siitä tietää. Mekin pyydetään häntä meille käymään ja tekemään lapsillemme öljyllä voitelun ja rukoilemaan heidän puolestaan, Jumala tietysti saa päättää, miten Hän vastaa. Kielilläpuhumisesta kuulin vajaa vuosi sitten, että euroopan alueella, eräs pastorimme oli alkanut kesken kokoussarjan pidon puhumaan kielillä ja hän oli keskeyttänyt puheensa ja sanoi,ettei ymmärtänyt sanaakaan mitä sanoi. Yleisön joukosta oli eräs ihminen sanonut: "Sinä puhuit ilosanomaa Jeesuksesta, jatka vain kokousta". Joten kyllä oikeaakin kielilläpuhumista on, olisi vaan hyvä, että olisi aina toinen "tulkkaamassa".sitä kielillä puhumista, kun tulin uskoon yhden kirjan luettuani niin minut kastoi helluntailainen pastori ja kävin heidän kokouksissa pari vuotta, siellä minä sain sen kielillä puhumisen, mutta kun rukoilin niin se muuttui suomen kielelle ja siinä aina oli kehoitus tutki raamattua, kun rukoukseni oli että johda Herra askeleeni oikealle tielle, kun on niin paljon uskoa tarjolla ja kaikki sanoo olevansa oikeassa.
Sitten pastori kerran puhui Jeesuksen takaisin tulosta salaisena, uskoin sen täydesti, mutta siskoni sanoi että puhutaan raamatussa että Jeesus tulee näkyvällä tavalla omansa hakemaan, kysyin missä kohtaa raamattua niin sanotaan, hän sanoi että 1 Tess.4:16.17,18.kysyin miksi ei tämä pastori tätä sanonut, siskoni sanoi koska hän uskoo salaiseen tempaamiseen.
Tämän jälkeen minä en uskonut mitään mitä tämä pastori puhui, ja aloin epäillä sitä kielillä puhumistakin, ja tutkin raamattua siitä tulin siihen tulokseen niinkuin Apostoli Paavali että puhun ennemmin viisi sanaa ymmärryksellä kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä, tiedän ainakin mitä puhun Jumalalle kun itsekkin ymmärrän.
Kyllä minä uskon puhtaaseen kielillä puhumiseen sellaiseen mitä helluntaina opetuslapset saivat ja ihmisiä tuli uskoon,siinä on sellaista mitä meidän tulisi tavoitella, mutta en klossalalia kielellä puhumiseen.
Minä kuulin yhden tapauksen kun pastori piti saarnan englannin kielellä, italialainen mies oli tullut kiittämään kuinka hyvin pastori saarnasi italiaksi, pastori oli sanonut että ei hän osaa italiaa, mutta mies sanoi että hän kuuli kun sinä puhuit italiaa, tämmöiset tapaukset ovat niitä Jumalan suuria tekoja, että niissä on jokin tarkoitus koska tämäkin mies tuli uskoon.
Millä tavalla tuosta sommitellaan taru nimeltä
sapattisinetti ynnä taru nimeltä sunnuntai
pedonmerkki?
Ilm 13:15-17
15
Se on saanut vallan antaa pedon kuvalle hengen, niin että kuva jopa kykenee puhumaan, ja se on myös saanut vallan tappaa kaikki, jotka eivät kumarra pedon kuvaa.
16
Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin.
17
Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku*. [Kreikan ja heprean kirjaimia käytetään myös numeroina.]
Kolme enkeliä - Ilm 14:6-11
6 Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. [Ilm. 8:13 | Mark. 13:10 ]
7
Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet." [Ilm. 11:18]
8
Hänen jäljessään tuli toinen enkeli, joka kuulutti: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon, tuo portto, joka iljetyksillään on vietellyt kaikki kansat juomaan vihan viiniä."
[Jes. 21:9; Jer. 50:2, 51:8,9; Ilm. 17:5]
9
Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, [Ilm. 13:16,17]
10
joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
[Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
11
Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa
-- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]
On selvää, että helvetin tuli kohtaa myös niitä,
jotka vääntävät tuosta lauantai / sunnuntai
kiistan, vaikka eivät kykene perustelemaan
mielivaltaista väitettään!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1491787
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121641Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va301232Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931161- 911113
- 741001
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta351961- 62839
- 49811
- 50796