Miksi ruikuttavia kirjoituksia ?

Ei se aurinko aina paista....

Ei se aurinko aina paista, mutta ei silti tarvitse vaan ruikuttaa ja valittaa surkeata yksinäisyyttään .... Nythän on kesä, mennään ulos: siellähän on muitakin ihmisiä.....

24

901

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta ---

kukaan ei tuu jutteleen ja jos juttelee niin siihen jää ja molemmat menemme omille asioille että niin hauskaa on ulkonakin .

• Puhelias vaan ei tyhjänpuhuja

Kas kummaa, ainakin minä tulen hyvillä mielin 'ulkoa' kotiin, jos olen vaihtanut ajatuksia tai puhellut niitä näitä jonkun henkilön kanssa. Nyt kesällä on helppo lähteä liikkeelle: ulos kahvilaan, puistoon, terassille, torille ja vaikka torikahvilaan, uimarannalle, laivamatkalle jne. Minä löydän juttukaverin vaikka kirjastossa, kirkossa, kaupassa jne. Ja onpahan ainakin potentiaalia tavata 'Se oikeakin' näin.

• aina ---
        Puhelias vaan ei tyhjänpuhuja kirjoitti:

Kas kummaa, ainakin minä tulen hyvillä mielin 'ulkoa' kotiin, jos olen vaihtanut ajatuksia tai puhellut niitä näitä jonkun henkilön kanssa. Nyt kesällä on helppo lähteä liikkeelle: ulos kahvilaan, puistoon, terassille, torille ja vaikka torikahvilaan, uimarannalle, laivamatkalle jne. Minä löydän juttukaverin vaikka kirjastossa, kirkossa, kaupassa jne. Ja onpahan ainakin potentiaalia tavata 'Se oikeakin' näin.

yksin , olen minäkin aina hyvilläni pienestä jutustelusta ,mutta kun se pitäisi olla joka päiväiväistä ,se on enimmäkseen satunnaista .

• Vasenta kaivataan
        Puhelias vaan ei tyhjänpuhuja kirjoitti:

Oikealta tai vasemmalta sama se.
        Kenelläs on näin aikuisen yliminä. Kasvatushan pitäis Sinun kohdalla kaiken järjen mukaan olla jo ohi.
        Vi leikitkö tri. Beniä.
        Ihminen voi olla joskus surumielinen.

• Ilomielinen
        Vasenta kaivataan kirjoitti:

Oikealta tai vasemmalta sama se.
        Kenelläs on näin aikuisen yliminä. Kasvatushan pitäis Sinun kohdalla kaiken järjen mukaan olla jo ohi.
        Vi leikitkö tri. Beniä.
        Ihminen voi olla joskus surumielinen.

Minäpä olenkin tällainen iloluontoinen, kuriton, utelias ja läpi elämänkoulua käyvä 'oppilas'. Nyt minä taidan kyllä jo käydä yläastetta, kun mielummin pidän iloiset asiat mielessä.

• PellePeloton ek

Siis mikäkö? kesäkö? missäkö? En minä ainakaan ole nähnyt! Lämpötilat 2.. 13 astetta, sataa ja tuulee Vienanmereltä jäätävästi. On sentään heinäkuu, yleensä kesäisin kuukautemme.
      Mitä ne höpisevätkään ilmaston lämpenemisestä?

• kun on onnellinen

Kun on itseensä tyytyväinen ja parisuhteessa onnellinen, niin ei kai silloin tänne kirjoitella, koska silloin on aivan muita puuhia.

Me yksinäiset täällä valitamme murheitamme ja toivomme kaltaisiamme juttukaveriksi edes tältä palstalta.

Miksi itse täällä roikut???

• kyllyydestä

suu puhuu, sanoo Iso Kirjakin.
      Jos jotakuta helpottaa puhua asioistaan toisille, vaikkapa täällä?
      Tämähän on eräänlainen 'varaventtiili'.

Olemme niin erilaisia, onneksi.

• Maailma avartaa;)))

kyllyydestä voi toissellakin nuotilla puhua,sanokoo isokirja mitä tahojaa..On monellekin ihmiselle henkireikä.Kokemuksen syvärinta ääni.

• Monia ihmisiä vaivaa yksinäisyys.

Kesällä se tuntuu varmasti pahemmalta kun katselee iloisia ihmisiä turuilla ja toreilla, ja itseltä puuttuu juttukaverikin.

Minua ei haittaa, menen ja aloitan juttelun kenen kanssa tahansa, tilanteen mukaan. En synkistele ja mieti täällä kotona, koska tuolla muiden seurassa on elämää.
      Kaikki me emme kuitenkaan ole yhtä rohkeita, tai aktiivisessa toiminnassa mukana ja silloin ne ikävät hetket purkautuvat kyllä tännekin.
      Hyvä niin, hyvä kun on edes tämä paikka saada vastaus ja todeta ettei ole yksin yksinäinen.

Pahan mielen ilmaiseminen on helpompaa, iloa ei useinkaan täällä muille jaeta.
      Siitähän saa jonkun kateelliseksi jos sanoo kaiken olevan hyvin.
      Myötäelämisen kyky ilossa ei ole kansamme paras ominaisuus.

Lähtekää vain aremmatkin liikkeeelle.
      Kesällä tanssimaan, lavat ja ladot ovat avoinna ja siellä saa juttukaverin vieressä istuvasta, niin minä teen kun penkillä istuen seuraan muiden iloa.

Nyt odotan innolla chattiryhmien tapaamista jossa jutellaan ja nauretaan niin, että evääksi kotimatkalle jää iloinen mieli ja kivoja muistoja.

• ja milloin

sätti porukka tapaa vieläkö mahtuu mukaan kuinka ilmoitaudutaan vai tarviiko ilmoitautua .

• 1943

luin, että tällä seudulla voi yhdessä ladossa tanssia humppaa vuorokauden ympäri yhdessä ladossa. Juuri nyt ei ole lähipiirissä hyvää humpattajaa, olisi kiva mennä katsomaan tätä kylätapahtumaa.

• ja milloin kirjoitti:

sätti porukka tapaa vieläkö mahtuu mukaan kuinka ilmoitaudutaan vai tarviiko ilmoitautua .

Lähetä minulle sähköpostia niin välitän kaiken tiedon tapaamisesta ja tapahtumista siihen liittyen.

sp. tuoksuvattu @gmail.com

Ilmoitus on Suomi24 Keskustelut Chat&Irk osiossa kaikkien nähtävänä. Ohjelman ym. saa postilaatikkoonsa kun on ilmoittautunut.

• *omaishoitaja*

Enkä välitä vaikka ei olisi ketään kilometrien säteellä.
      Olen hyvin tyytyväinen kun saan olla vaikka päivän omissa oloissani.

• Saimaan rannalla

Saimaan rannalla ei ruikuteta, heh.

Ulos sukset survaiskaa, heh heh.

Aurinko paistaa ja vettä sattaa, taitaa tulla kesä, heh heh heh.

• Sininen Saimaa

saa sairaankin naimaan.

• Kanavan käyttäjä*

Jos olisit minun asemassani, menisitkö Elmerin kanssa naimisiin?" kysyi leskirouva ystävättäreltään.

" Jos olisin sinä, menisin naimisiin kenen kanssa tahansa" vastasi toinen.

Siinä sitä olikin vastausta, kestikö kantti kuulla vastaus, tai, riittikö ystävän ymmärrys ymmärtämään se. Usein me olemme ilkeitä toisillemme, olemmepa sitten ystäviä tai ei. Monille ystäville voi sanoa suoraan, monien kohdalla pitää harkita mitä sanoo ja missä kohdassa vastaa. Eräs tässä taas toi kovin kiihkomieleisesti esiin omaa jyrkkää mielipidettään ja loukkaantui kun sanoin oman mielipiteeni. Puhe oli vain siitä, voiko nettiin kirjoittaa silloin kun mielessä on vain valittaminen ja ikävät asiat. Hänen mielestään ei saa, ei saa kertoa olevansa masentunut, vihainen, pettynyt, surullinen jne. koska se vaikuttaa niin moneen kielteisesti. Oman elämäni menneet päivät ovat ruutuvihkoihin kirjattuina, niiden kirjoituksien avulla löysin paljon merkittävää tulevien päivien voimavaroiksi ja sain vaihtumaan ne mustat päivät huomisen odottamiseksi. Silloin en edes ajatellut netin olemassaoloa, mutta olisin ilmeisesti vaivannut lukijoita enemmänkin, mikäli olisin ollut aktiivinen nettailija.

Oma mielipiteeni on, että on hyvä kun netin keskustelupalstat ovat olemassa ja niihin voi kirjoittaa myös niistä kielteisistä tuntemuksista ja tunteista. On jo iso askel toipumiseen jos masentunut jaksaa purkaa ajatuksensa sanoiksi ja lauseiksi, vaikka vain keskustelupalstallekin. Hän on silloin jo aloittanut ongelmansa purkamisen, työstää asiaa pois itsestään. Mikäli joku siitä tulee alakuloiseksi, on silloin hänenkin aika ottaa ajatuksensa esiin ja purkaa patoutuma. Miksi vain iloa jaettaisiin? Siinäkin on yksi iso asia joka keskustelupalstoilla tulee esiin. Mikäli kerrot olevasi onnekas, asiasi ovat hyvin, heti ilmaantuu joku kateellinen, tai muuten asiaan nurjasti suhtautuva.... " mitä tänne tulet kehumaan" asenteellaan. Miksi meissä istuu kateus kansan ominaisuutena niin syvällä, sitä ilmenee aina, aiheettakin.

Puolustan kyllä vapaan kirjoittamisen periaatetta. On sitten iloa tai surua josta tuntee halun kertoa, parempi kirjoittaa ne, kuin miettiä ja puida esim. ongelmia yksin. Keskustelukumppanin puutteessa netti on hyvä vaihtoehto. Aina joskus joku ajattelee asiaa ja vastaa. Samaa mieltä ei tarvitse olla, mutta kirjoittajan aliarvioiminen ja lannistaminenkaan ei saa olla vastaamisen ainoa sisältö.

Joidenkin ihmisten kanssa vain ei löydy yhteistä linjaa ja se on aina hyvä muistaa.

• 1943

voi purkaa, jos siltä tuntuu. Voi löytyä kohtalotovereita. Asia, jota en siedä, on toisten loukkaaminen ja mollaaminen. Eri mieltä saa tietysti olla, mutta asialinjalla.

• Iloinen surusilmä
        1943 kirjoitti:

voi purkaa, jos siltä tuntuu. Voi löytyä kohtalotovereita. Asia, jota en siedä, on toisten loukkaaminen ja mollaaminen. Eri mieltä saa tietysti olla, mutta asialinjalla.

Tietysti ihminen voi kirjoittaa iloistaan, suruistaan ja ajatuksistaan tänne nettiin. Mutta olen havainnut joillakin olevan sellaisen tyylin, että moni kunnon nettialoitus nolataan ja mollataan kyynillisesti, katkerasti, ilkeästi ja jopa kaksimielisesti. Huumorin kyllä ymmärrän, mutta siitä ei useinkaan ole kyse. On avartavaa nähdä erilaisia tulkintoja asioista, mutta loanheitto on asia erikseen, sehän on niin helppoa anonyyminä.

• onneksi

Mitä lie tapahtunut ilmastonmuutokselle.

• ymmärtänyt,

että ilmastonmuutos merkitseekin juuri kesien viilenemistä, sateiden lisääntymistä, ja talvien lauhtumista?

• onneksi
        ymmärtänyt, kirjoitti:

että ilmastonmuutos merkitseekin juuri kesien viilenemistä, sateiden lisääntymistä, ja talvien lauhtumista?

Varmuudella ei kukaan puhu muutoksesta. Huolestuttaa, jos aukeavat napavedet hukuttavat Suomen kokonaan. Jääkarhut kyllä pärjäävät. Niitä on Kanadassa paljon.

• lupiini

olen kovasti nauttinut tästä kesästä, kun ei ole ollut liian kuumaa. Meteorologit vain valittelevat kansalaisille, että taas on epävakaista ja kylmää. En yhtään pidä helteistä, joten toivon, ettei niitä tulisikaan. On todella tukalaa kestää hellettä, en ole mikään rannallarötköttäjä enkä ole lainkaan ottanut aurinkoa - niin kuin ei miehenikään. Varjossa on paljon mukavampaa. Tänä kesänä on ollut erityisen hienoa, ettei ole ollut hyttysiä kiusana.

• 1943

helteestä. Eilen täällä oli aurinkoinen päivä ja päätin ottaa reisille ja säärille aurinkoa. Shortsit jalassa kävelin kilometrin matkan tekemään haastattelujani. Aika vierähti mielenkiintoisten ihmisten parissa. Välillä satoikin, eikä aurinkoa näkynyt kun yhdeksän maissa illalla kävelin kotiin. Lie ilmastonmuutosta se, että usein tuulee, niin tänäkin aamuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      65
      2957
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2083
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1668
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1520
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1281
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1267
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1196
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1150
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1107
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe