heips!
Tuli tossa taas tänään mieleen kun jälleen kerran särkee oikeaan sääreen että onkohan ihan normaalia että minunikäiselläni 17 vuotiaalla on kasvukipuja? Särky on juuri tuossa sääriluussa tai säären alueella oikeastaan ja säteilee vähän polveen ja ehkä hiukan reiteenkin,eniten kuitenkin säären alueella. Kipuja on loppujen lopuksi aika harvoin enkä ole pistänyt merkille onko särky aina samassa jalassa vai molemmissa vaihdellen.Olen huomannut että jos olen pitkästä aikaa ollut paljon jalkeillani niin silloin saattaa olla kovaa särkyä mutta joskus on kyllä ihan aamullakin ollu jo särkyä sääressä:(
että mietityttää vaan että voiko nää olla vielä niitä lasten normaaliin kasvuun kuuluvia kasvukipuja vai onkohan jotain muita?osaisikohan kukaan tietävä kertoa? ja mitään penikkatautia tää ei voi olla koska en mitenkään paljoa harrasta liikuntaa mistä tämä olisi voinut tulla...
toivottavasti joku osaisi valaista minua!:)
"kasvukivut"17-vuotiaalla-normaalia?
7
6169
Vastaukset
- juuri kyssäriisi
tää ei voi olla koska en mitenkään paljoa harrasta liikuntaa mistä tämä olisi voinut tulla...
siispä sieltä se juuri tulee ala liikkumaan ja venytteleen, huomaat kyllä eron ja pois siitä tietokoneelta irkkailemasta ja ryhti suoraksi ja heti...- -teinityttö-
äläpä sano mitään ku et tiedä!¨
harrastan liikuntaa kylläkin normaalissa määrin. sitäpaitsi älä yleistä..kaikki nuoret ei välttämättä nörää koneella 24/7! - ja kärsin ja
-teinityttö- kirjoitti:
äläpä sano mitään ku et tiedä!¨
harrastan liikuntaa kylläkin normaalissa määrin. sitäpaitsi älä yleistä..kaikki nuoret ei välttämättä nörää koneella 24/7!välillä kauheista "kasvukivuista"! ;D Kylmä, veto, aliravitsemus ovat kipuja pahentaneet. Joskus sattui niin että itkin. Särkylääkkeistä ei ole ollut apua. Särkyjaksoina liikunta on pahentanut ihan h****tisti kipuja!!!!!!!!! Osa selittynee juuri tuolla alirav.tilalla, mutta myös nivelten yliliikkuvuus teki kipuilua -tekee välillä vieläkin. Mölleriä voi syödä nivelille.... Mutta mutta... Ei näistä oikein tiennyt lääkärikään.
Tosin ikäeroa meillä on niin että Sinä saatat vielä kasvaa, joskin mieletöntä spurttia ei enää kannata odotella. :)
- lääkärille ,,,
Eivät vaikuta kasvukivuilta. Ne oireilevat eri tavalla, usein kummallakin puolella säärtä yhtäaikaa, lisäksi enemmänkin levossa, nukkumaan mennessä, ei aamulla. Lisäksi alat kenties tyttönä olla jo kasvusi loppupuolella.
Varaa aika lääkärillesi ja pidä pari päivää kirjaa kivuista: kummassa sääressä kipua, missä kohdassa säärtä, kuinka kauan kipu kestää, ajankohta, minkälaista kipu on jne... Liittyykö raajan turvotusta kipuun? jne... - 17v-teinityttö
Itse mietin juuri samaa onko normaalia koska pituus kasvu loppu mulla jo 12v ja oon nyt 17 ettei pituutta oi enään tullut vuosiin.
Kipu on sietämätöntä, aivan samallaista kuin kasvukivut silloin. Mut muistaakseeni kasvukivut ei meinaa pituus kasvua mitenkään.
2km töihin, 6h seisomista putkeen, 2km kotiin.
Miul on penikat kipeenä mutta ne on kaksi ihan eri kipua. Ei tunnu läheskään samalta.
Jos joku osaa kertoa, onko mukamas jotain muitakin kipuja jotka tuntuu TÄSMÄLLEEN samalta kuin kasvukivut?- retsadfgsafgsa
Oliskohan liian pienet kengät, kuten lukemattomilla muillakin naisilla....
- Anonyymi
Vanha ketju, mutta minulla on edelleen 15 vuotiaana kasvokipuja ja ne ovat aina pelkästään toisessa jalassa, eivät ikinä molemmissa yhtäaikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458550Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472429Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja272241- 361932
- 951758
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811737Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai211332Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081143Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik61033- 531015