SUUNTO CORE ONGELMIA

PETTYNYT

Sain joululahjaksi Suunto CORE:n jonka kanssa olen nyt puolisen vuotta "tapellut".

Olen Lähettänyt kelloni jo neljä kertaa huoltoon ja kolme kertaa olen jo saanut kokonaan uuden vaihtolaitteen. Muita huoltoja (liityen vikoihin) on ollut naiden lisäksi kaksi.

Ensimmäinen laitteeni tyhjensi patterin erittäin nopealla aikataululla, mihin ei auttanut uuden patterin vaihto, joten lähetin laitteeni huoltoon. Sieltä sain laitteen numero kaksi.

Tämä laite oli ilmeisesti samaa sarjaa kuin ensimmäinen ja patterienvaihto operaatioiden jälkeen lähein laitteeni taas huoltoon, jonka seurauksena sain uuden laitteen numero kolme.

Laitteen kolme lähetin noin 2kk käytön jälkeen huoltoon, kun sen näytössä olevat "pikselit"(segment missing) alkoivat keskeltä hävitä!

Olen jo harkinnut tuotteen vaihtoa toiseen merkkiin, kun näyttää siltä että Suunto laadussa sekä laadun tarkkailussa on tapahtunut jotain, joka ei näin kuluttajan näkökulmasta ole palvellut ainakaan minua sillä tavalla kun olisin odottanut.

Suunto pitää myös ilmeisen itsestään selvänä asiakkaitaan, kun se ei ole millään tavalla hyvittänyt ko. episodia. Heiltä ei ole tullut missään vaiheessa mitään postia/hyvitystä??

Todella surkeaa touhua....Suomalainen huippu? tuote mutta asiakas tyytyväisyyden vaaliminen ei kuulu heidän (Suunto) toiminta tapoihin ilmeisesti!

Tuote maksaa kuitenkin kohtuullisen paljon joten mistään tusina tuotteesta ei pitäisi olla kyse!!

T:SUUNTO CORE SUSI SYNTYESSÄÄN???

20

10330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ret

      Jes, samanlaisten asioiden kanssa myös tällä. Tänään meni core taas huoltoon. Minulla on menossa 4. kello ja ilmeisesti 5. uusi kello tulossa, eli aina ovat antaneet uuden. Näiden lisäksi on myös mennyt kerran rannekekin.
      Täytyy sanoa, että kaikki luotto on mennyt kelloon.

      • PETTYNYT

        No niin...tänään siis tuli (muistaakseni) 6 suunto core. Eli sama vika kun aikaisemmissakin....syö patterin noin 3 päivässä?

        Siis kohta tulee vuosipäivä eli viime jouluna sain tämän kellon (tai siis sen ensimmäisen) lahjaksi ja siitä asti tapellut!!

        Ja taas kerran Suunnon puolelta ei mitään asiakas hyvitystä ym. Patterien lisäksi omaa aikaa kulutettu näiden ongelmien kanssa..


        SURKEETA SUUNTO


      • justus_222
        PETTYNYT kirjoitti:

        No niin...tänään siis tuli (muistaakseni) 6 suunto core. Eli sama vika kun aikaisemmissakin....syö patterin noin 3 päivässä?

        Siis kohta tulee vuosipäivä eli viime jouluna sain tämän kellon (tai siis sen ensimmäisen) lahjaksi ja siitä asti tapellut!!

        Ja taas kerran Suunnon puolelta ei mitään asiakas hyvitystä ym. Patterien lisäksi omaa aikaa kulutettu näiden ongelmien kanssa..


        SURKEETA SUUNTO

        Sama kello ja ei mitään ongelmia taitavat lähettää saman kellon sulle takas mitään muuta en voi kuvutella. Kellohan on vectorin seuraaja ja visiin paranneltu malli huippu kello ei voi muuta sanoa...


      • justus_222
        justus_222 kirjoitti:

        Sama kello ja ei mitään ongelmia taitavat lähettää saman kellon sulle takas mitään muuta en voi kuvutella. Kellohan on vectorin seuraaja ja visiin paranneltu malli huippu kello ei voi muuta sanoa...

        Parikertaa tiltannut...vielä vois vaihtaa...


      • suunto core
        justus_222 kirjoitti:

        Parikertaa tiltannut...vielä vois vaihtaa...

        itselläni kello suunnolla taas ja 3 kello tulossa. Mulla ekassa kellossa kului patteri kuukaudessa ja toisessa siihen meni noin 4kk. luulisi suunnolla että vialle tehtäisiin jotain.


      • Tosi Pettynyt
        suunto core kirjoitti:

        itselläni kello suunnolla taas ja 3 kello tulossa. Mulla ekassa kellossa kului patteri kuukaudessa ja toisessa siihen meni noin 4kk. luulisi suunnolla että vialle tehtäisiin jotain.

        Mukava kun muillakin on ongelmia Coren kanssa. Minulla menossa kello numero 3 joka näköjään toimi 15 vrk ja sitten tilttasi. Tänään takaisin Suunnolle, pitää purkaa kaupat ja siirtyä Polarin asiakkaaksi.


      • justus_222
        Tosi Pettynyt kirjoitti:

        Mukava kun muillakin on ongelmia Coren kanssa. Minulla menossa kello numero 3 joka näköjään toimi 15 vrk ja sitten tilttasi. Tänään takaisin Suunnolle, pitää purkaa kaupat ja siirtyä Polarin asiakkaaksi.

        uus vika olis semmonen että tilttailee silloin tällöin, joulukuussa ostettu ja nyt vaihdettu kerran jo batteri. Miten mahtaa toi kaupan purku toimia käytännössä laittakaa tänne viestii kun eka tehnyt tuon purun.


    • Tosi Pettynyt

      Noniin, hain eileen kellon numero 4 Suunto huoltopisteestä, veikkaukseni on että kahden viikon sisällä lähetän taas Coren vaihdettavaksi. Sarjanumerokin on huolestuttavan lähellä edellistä susikelloa.

      • justus_222

        Kello numero kaksi tulee huomenna saapi nähdä miten menee, huollon nainen sanoi ainakin, että he tietävät ongelman ja saavat sen korjattua niinpä niin, no raportoin kanssaveljille sitten...kun ja jos ongelmat uusiutuvat.


      • justus_222
        justus_222 kirjoitti:

        Kello numero kaksi tulee huomenna saapi nähdä miten menee, huollon nainen sanoi ainakin, että he tietävät ongelman ja saavat sen korjattua niinpä niin, no raportoin kanssaveljille sitten...kun ja jos ongelmat uusiutuvat.

        Kello 16 sain kellon ja vielä toimii!!


      • mätsäh
        justus_222 kirjoitti:

        Kello 16 sain kellon ja vielä toimii!!

        Onkohan Suunto palkannut ketään töihin tuolle osastolle? Kiitän onneani, että itse en tarvitse sitä ns. seikkailukäytössä, koska silloin voisi oikeasti tulla hätä, jos tämä "laatukello" pimenisi yllättäen. En ymmärrä, miten sitä voidaan edes mainostaa moiseen käyttöön.


    • *MikA*

      Itselläni kello kesti vuoden, jonka jälkeen se sammui yht´äkkiä. Patterin vaihtaminen ei auttanut vikaan.
      Lähetin kellon Stockmannin huollon kautta Suunnolle. Stockmannin huollossa viaksi määriteltiin "kuluttaa patterin nopeasti". Ihmettelin hiukan huollon kommenttia, mutta ilmeisesti vika on niin yleinen ettei ns. oikeaa vikaa edes viitsitä kirjoittaa huolto-lähetteeseen.

      Sain kuitenkin uuden kellon ja sillä mennään nyt.

      Itselläni hajosi myös Suunnon 60 euron nahkaranneke vajaassa vuodessa, mutta sain siihen uuden suoraan myyjältä. Rannekkeen hintaa muuten kommentoitiin kaupassa "perkeleen kallis ranneke".

      Itse ihmettelen myös Suunnon tuotteiden heikkoa hinta/laatua suhdetta. Se oli itselleni yllätys.

      • Entinen asiakas

        Itselläni myös Suunto Core.

        Normaalin patterinvaihdon lisäksi tapahtui seuraavaa.

        Rannekkeen "lenksu" joka pitää hihnan pään paikoillaan meni poikki.
        Koska olin tuotteen ostaessani rekisteröitynyt Suunnon sivuille Coren sarjanumerolla, katsoin kellon pohjasta sarjanumeron ja soitin suunnon asiakaspalveluun. Tuossa vaiheessa kuvittelin vielä että lähettäisivät tuon kiinassa tehdyn rannekkeen lenksun (arvo n. 2 senttiä) minulle postitse ja laittaisin sen paikoilleen itse.
        Soittaessani tähän suomalaiseen hight-tech yrityksen asiakaspalveluun jouduin heti alkajaisiksi vaihtamaan asiointikielen englanniksi ja selviteltyäni asiaa, minulle kerrottin että lenksua ei saa erikseen. Pitää koko ranneke vaihtaa.
        Asiakaspalvelija kertoi kellon takuun olevan kaksi vuotta ja rannekkeessa yksi vuosi. Sarjanumeron tarkistettuaan hän totesi että rannekkeen osalta takuu meni umpeen 4kk sitten. Kehoittivat menemään Suunnon web-kauppaan ostamaan uuden rannekkeen. Myöhemmin selvisi että hinnaksi tulisi 24 euroa.

        Tuollaisen kiinassa valmistetun rannekkeen kustannus on melko pieni valmistajalle. Olisi fiksua tuollaisen yhtiön tulla hieman vastaan maksavia asiakkaitaan noissa takuuasioissa. Maksoin sentään kellosta 300 euroa. Ymmärrän sen, että takuuaika oli loppu. Mutta tuollaisella toiminnallaan Suunto pilasi maineensa minun silmissäni lopullisesti.
        Varmistivat samalla minkä merkkistä kompassia EN TULE hankkimaan veneeseeni ensi kesänä. Itse asiassa varmistivat että en tule ostamaan Suunnon tuotteita enää koskaan!

        Minun ranking-listallani tiputtivat itsensä samalle tasolle johon "Troijan hevonen" pudotti Nokian viime viikolla.


    • jee jee

      Jes, hyvä Suunto!

      Meikäläisellä kanssa Core (light green), jonka näyttö himmenne, kun uusi patteri on ollut sisällä ~2 päivää. Bonuksena on myös oikean sivun kahden ylimmäisen näppäimen jumittaminen. Eli esimerkiksi modea ei pysty vaihttamaan. Niin ja kompassin kierrettävä mekaaninen kehä lonksuu.

      Todella epäonnistunut tuote Suunnolta.

      • justus_222

        sama juttu oikea ylä näppäin ei toimi patterinvaihdon jälkeen. kaikkien aiempien lisäksi en ostaisi toista samanlaista. tarvii laittaa huoltoon.


      • justus_222
        justus_222 kirjoitti:

        sama juttu oikea ylä näppäin ei toimi patterinvaihdon jälkeen. kaikkien aiempien lisäksi en ostaisi toista samanlaista. tarvii laittaa huoltoon.

        Sinne meni !!!!


      • justus_222
        justus_222 kirjoitti:

        Sinne meni !!!!

        Ja sieltä tuli huolto toimii, jotain positiivista...


    • PettynytMäkin

      Suunto Core ostettu 11/2010. Kompassi näyttää 10-20 astetta väärin. Jos näyttää pohjoiseen oikein, niin heittää 10 astetta kun kääntyy etelään päin. Ostin lentokentältä ja olisin palauttanut laitteen heti, mutta kaveri vain v....ili puhelimeen tullin tuolla puolen ja sanoi, että lähetä Suunnolle. 2 kertaa huollossa, itse vietynä ja aina näyttää hetken kuluttua väärin. Näytin heidän konttorin aulassakin jollekin asiakaspäällikölle laitteen surkean toiminnon, mutta kuulemma heidän laboratoriossa näyttää oikein. Eikö sen pitäisi toimia muuallakin? Autossa varsinkin heittää vielä enemmän, näyttää minne sattuu. Olen kalibroinut heidän spostiohjeidenkin mukaan (7 kertaa ympäri, 4:stä napista sammuttaminen ja uudelleen kalibroiminen) jne., vähän aikaa näyttää oikein ja sitten taas heittää. Ei voi luottaa. Surkeaa toimintaa, eivät vaihtaneet edes toiseen vaikka pyysin. Eka ja viimeinen Suunto. Kyllä tyhmä uskoo hienoihin nettisivuihin

      • jackson5

        Lueskelin tuota PettynytMäkin viestiä ja meinasi laittaa hymyilemään tuo kommentti että autossa varsinkin heittää ja näyttää minne sattuu,mikäli tuo on tietämyksesi tuollaisissa tuotteissa käytettävistä komponenteista niin kokeile vaikka avata jääkaapin ovi sillä kädellä jossa kello on ja sen jälkeen tarkista kompassin näyttämä :D olisikohan mahdollista että monet sähköiset laitteet vaikuttavat kompassin toimintaan?


    • Uudempiakokemuksia

      Miltäs vaikuttaa kellon kunto viime vuosina? Onko tullut parannuksia ja onko nykyisin myös unen mittaamista ja muita sykkeen seurantaa, kunnon kehittymistä jne?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe