Millaisia kirjoja luet?

stalinkissa

Siis sotakirjallisuus ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta siitä huolimatta Sven Hasselit on mun lemppareita :)

7

247

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....................

      kaikkea. Mulla on aina jokin klassikko luettavana, koska mulla on (kokoajan kasvava) lista "maailman tärkeimmistä" kirjoista ja kirjailijoista ja mulla on aina yksi sellainen luettavana ja myös samaan aikaan jokin kevyempi kirja luettavana. Mulla on aina monta kirjaa luettavana samaan aikaan ja luen fiiliksen mukaan. Ainoa lajityyppi jota en kestä on sellainen harlekiini ja Nora Roberts tyyppinen roskaromantiikka.

    • Enrique_Lister

      Enimmäkseen muistelmia ja elämänkertoja ja joskus Hemingwayn kirjoja.

    • en voi sietää Sven Hasselin kirjoja, koska niissä esiintyy niin paljon asiavirheitä.

      Tunnen sattuneista syistä sotilaskalustoon liittyvät asiat tarkemmin kuin omat taskuni ja en hyvällä mielin voi lukea esimerkiksi sellaista soopaa kuin että Panther-vaunuista poistutaan tornin sivuluukkujen kautta (eihän siinä ollut sellaisia)

      Ymmärrän tietysti sen että monet ihastuvat ko. kirjojen anarkistiseen huumoriin.

      Itse olen lukenut viimeksi Albert Goldman: The Lives Of John Lennon.



      "Tiesin jo etukäteen miten se tulisi päättymään"


      MarttyyriMallari-TTt

    • Yksinkertainen blondi

      nykykirjallisuus kiinnostaa. laitoin juuri varaukseen kirjastosta (turkulaisen) Riku Korhosen Lääkäriromaanin. Katja Kallio, Pirjo Hassinen, Anna-Leena Härkönen jne. jne. Reijo Mäkeäkin luen lähinnä paikallisvärin vuoksi. On hauska, kun Vares-kirjoissa kuvaillaan omia kotikulmia ja tuttujen naapuritaloja ja käydään munkin mielibaareissa ja tavataan näistä baareista tuttuja tyyppejä... Luen myös ruotsalaisia ja norjalaisia dekkareita esim. Nesser, Alvtegen, Fossum, Frimansson, Edwarsson jne. jne.

    • Dazu

      Etenkin filosofiaa kirjoina, mutta myös historiaa ja joitain sotaromaaneja ja muistelmia. Tykkään realistisesta enemmän, kuin fantasiasta. Fantasia on yleensä tylsää, toisin kuin todellisuus.

    • sirpamaikkarilta

      lähinnä kuitenkin dekkareita. Nyt alottelen Stieg Larssonin uusinta. Tosin ei oo kauaakaan aikaa ku luin kaikki Narniat sekä Runotytöt yksien kansien välistä. Nalle Puh on kans yks suosikki kerta toisensa jälkeen.

    • ...

      Luen viihteellisesti aika paljon esim. filosofista- & elämänkertakirjallisuutta, mutta loppujen lopuksi ainakin näin kesällä monenlaista. Oikeasti kuitenkin: Luen nykyisin hävettävän vähän mitään muuta, kuin oman alan kirjallisuutta.

      Perustietoisuuteni kirjallisuudesta luulisin kuitenkin olevan melko laaja. Jotain mainitakseni, esim. Steinbeck, Hesse, Hemingway...Näihin (esimerkkinä) olen joskus tutustunut. Millerit & muut aikansa radikaalit on aika kovia. Onneksi ei kuin tarvitse mennä lapsuuden himaan käymään, niin hyllystä löytyy ja saan suosituksiakin. Nykyisistä esim. Despentes on ihana! Suosittelen.

      Mokani on Dostojevskit ja erityisesti teos "Rikos ja Rangaistus. *nauraa* Kirja löytyy omastakin hyllystäni, mutta vaikka olen noin kymmenen kertaa yrittänyt sitä ajatuksella alkaa lukea, on projekti aina jäänyt. Viime kesänä mulla oli kunnianhimoinen suunnitelma lukea ja tarkentaa tietouttani venäläisklassikoista, mutta jäi vähän haaveeksi. Olen lukenut elämässäni verraten aika paljonkin, mutta moni proosateos tuppaa myös unohtumaan ikävästi yhtä nopeasti, kuin on sen kerran lukenut.

      -e.W

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2423
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1107
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      995
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      873
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      39
      776
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe