Arvostan jokaista lehdenjakajaa. Tekevät duunia aamuyöllä huonolla liksalla...
http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2008/07/14/katso-huippuansiot-ja-kurjimmat-palkat/200818075/139?rss=4
Lehdenjakaja tienaa noin 1500 e/kk
39
15051
Vastaukset
- kampaaja
arvostatteko parturia joka tukkanne leikkaa? palkka 1300e/kk miinus verot. parhaassa palkkaluokassa n.1600e/kk
- Voi olla palkallisena huono...
Kyllä parturit / kampaajat pärjää yrittäjinä oiken hyvin. On heillä sellainen kassasysteemi joka antaa sopivasti kotiinpäin extraa. Kuten olen heidän suustaan.
- höpö....
jos jossain takapajulassa hiuksia leikkaat niin voit noin vähäön tienata. oikea parturi suuremmassa kaupungissa tienaa tuplat!
- Arvostan!
Pakkohan se on arvostaa kun itse leikkaan oman tukkani. Palkka 2900€/kk.
- TalkkariPikkarainen
Kiinteistöhuoltomiehet 1849
Ok, missähän näin korkeaa palkkaa maksetaan? Itse en pääse lähellekkään tuota ja alalla kuitenkin ollut jo pitkään.
Muutaman kaverinkin palkkataso näyttäisi olevan yläkanttiin. Tiedä sitten mistä nämä vertailut aina tehdään kun juuri koskaan ei tunnu olevan palkat oikein.- palkka
vertailut on yleensä päin vittua tai sitten ne on tehty HELSINKI lisillä kaikki. Vasta oli yksi vertailu, jonka mukaan suomessa ei juuri kukaan tienaa alle 2000/kk. Varastomiehet ja kiinteistönhoitajat jne kaikilla yli 2000 ansiot.
Ei päde täällä pohjoisessa nuo palkat. - Possuäiti
Kovin on yläkanttiin taas tässäkin vertailussa monet palkat laitettu ja vastaavasti monet reilusti alakanttiin.
Mutta eiköhän jokainen ammatiaan valitessa tiedä mitä suunnilleen tulee tienaamaan, ja kuka todella jaksaa 40 vuotta tehdä paska duunia rahan takia. Minä en ainakaan jaksaisi. Siksi olenkin erittäin tyytyväinen pieneen palkkaani ja maailman mukavimpaan duuniin.
Ja, jos on vähänkin hajua rahankäytöstä, niin kyllä duunareillakin on varaa ostaa ja rakentaa. Ja jopa velattomasti. Ei kaikille jotka asuvat uudessaa talossa ole 200 000e velkaa. Mutta harvalla tänä päivänä on omat talous asiat hyppysissä, ikävä kyllä.
- sama vaikka
Lehdenjakajan työpäivä on usein vain puolet normaalin työläisen työajasta. Siihen nähden tuohan on hyvä tienesti ja lisäksi ehtii tehdä toista työtä jos haluaa. Sama palkka on myyjällä joka tekee 8 tuntista päivää.
- ei ole
vitunkaan väliä. Näkee ettet ole koskaan ollut lehdenjakajan hommissa -.- Ja kuvittelet vielä että jaksaisi toista työtä tehdä.. LOL. Vaativaa työtä jos alkaa tosissaan tekemään. Lehdenjakajaksi ei joka jampasta ole.
Mitähän ne myyjät oikein tekevät? Eivät mitään muuta kuin istuvat perse penkissä. Lehdenjakajat juoksevat monta tuntia kaduilla ja rappusissa keskellä yötä. Yötyö vaatii ihmiseltä muutenkin paljon enemmän voimia kuin päivätyö. - SENVERRAN
Onko nää nyt on niitä keskiverto palkkoja vai taulukkopalkkoja,tilastot on just niitä,ja näyttää sellaselta kun sen tilaaja haluaa ne näyttämään.
Totta on et esim kaupan alan korkein myyjän palkka maksetaan 8v.taulukon mukaan vaik olsit ollut yli 20v töissä.(ei mitään ikälisiä saatika provikoita,hyvän naisen lisät on aikaa jätetty pois)
Toiseksi on vielä huomioitava että nykyäänkin tehdään paljon pätkä ja osa-aikaisuutta,sillon palkka jää huomattavasti alle keskiansioiden. - SE MIELIKUVAKO
ei ole kirjoitti:
vitunkaan väliä. Näkee ettet ole koskaan ollut lehdenjakajan hommissa -.- Ja kuvittelet vielä että jaksaisi toista työtä tehdä.. LOL. Vaativaa työtä jos alkaa tosissaan tekemään. Lehdenjakajaksi ei joka jampasta ole.
Mitähän ne myyjät oikein tekevät? Eivät mitään muuta kuin istuvat perse penkissä. Lehdenjakajat juoksevat monta tuntia kaduilla ja rappusissa keskellä yötä. Yötyö vaatii ihmiseltä muutenkin paljon enemmän voimia kuin päivätyö.Sulla on myyjän työstä,istuvathan ne pankkihenkilötkin perseellään ,vois vaik verrata heidä palkkoihinsa,sillä luukulla kun ei tehdä kun nostot ja panot(tähän ei nyt kuulu muu pankkihenkilöstö,ettet pääse viisastelemaan)
Sopiipa tulla koittamaan miten se työ luonnistaa sulta. - tehnyt
SE MIELIKUVAKO kirjoitti:
Sulla on myyjän työstä,istuvathan ne pankkihenkilötkin perseellään ,vois vaik verrata heidä palkkoihinsa,sillä luukulla kun ei tehdä kun nostot ja panot(tähän ei nyt kuulu muu pankkihenkilöstö,ettet pääse viisastelemaan)
Sopiipa tulla koittamaan miten se työ luonnistaa sulta.Molempia tein opiskeluaikana (lehden jakajan sekä myyjän hommia). Kyllä hesarin jako on fyysisesti paljon rankempaa kuin myyjän työ. Vaikka työaika on lyhyempi, niin energiaa kuluu töissä moninkertaisesti myyjään nähden, lisäksi normaali työaika oli ainakin silloin 6 päivää viikko ja aina 7 päivää putkeen ja sen jälkeen 1 vapaa päivä. Hesaria jakamalla pääsin n. 2000 Euron liksoille, tämä kyllä vaati extra duunia (6-8 tunnin urakasta piti selviytyä 4-5 tunnissa). Ja voin sanoa että tuon päälle jos toista työtä tekee, niin ei kyläl muuta elämää ole kun työ ja nukkuminen. Myyjänä tienestit oli n. 1700, mutta tämän eteen piti viettää yleensä illat ja viikonloput töissä. Nyt täytyy sanoa että kyllä opiskelu kannattaa, palkka nyt 3400/kk ja vasta 1 vuosi työkokemusta. Veroja maksan 1200 euroa kuussa, joten netto vaikutus hesarin jakoon on vain n 600€. Nykyinen työ on paljon vastuullisempaa ja henkisesti kuluttavampaa kuin opiskeluajan duunit ja siitä pitääkin maksaa kunnon korvaus (tosin palkankorotusta odottelen tuonne 4000€:hen, tai vaihdan firmaa kun kysyntää riittää osaamiselleni)
- ---myyjä---
ei ole kirjoitti:
Mitähän ne myyjät oikein tekevät? Eivät mitään muuta kuin istuvat perse penkissä. Lehdenjakajat juoksevat monta tuntia kaduilla ja rappusissa keskellä yötä. Yötyö vaatii ihmiseltä muutenkin paljon enemmän voimia kuin päivätyö.että on muitakin myyjiä kuin esim. kassat. Kassaneidit ne istuvat pylly penkissä mutta entäs ne palvelumyyjät (lihatiskit, kalatiskit ym.), he eivät todellakaan istu pylly penkissä, he eivät edes istu missään välissä :D
He enemmänkin juoksevat ja tekevät kiireellä kaikkea mitä vaan ehtivät (ja pakko on ehtiä) ja sitten kun ovat yksin iltavuorossa niin johan siinä on kerkeämistä :S
Palvelutiskin myyjät joutuvat tekemään paljonpaljon raskaitakin hommia (jotka ei juurikaan näy asiakkaille vaan tehdään takahuoneissa) ja se työ ei todellakaan ole pelkkää myymistä. Ja silti he saavat samaa kakka-palkkaa kuin esim. kassaneidit :O Minen ymmärrä.
Kyllä palvelutiskin myyjillä on usein rankkaa!
Turha tulla, kukaan joka ei tiedä, väittämään vastaan.
On kokemusta kassaneidin työstä ja palvelutiskin myyjän työstä niin kyllä kassaneidillä on luksusta :D - paahtaa
ei ole kirjoitti:
Mitähän ne myyjät oikein tekevät? Eivät mitään muuta kuin istuvat perse penkissä. Lehdenjakajat juoksevat monta tuntia kaduilla ja rappusissa keskellä yötä. Yötyö vaatii ihmiseltä muutenkin paljon enemmän voimia kuin päivätyö.Ainakin tuttuni paahtaa kahta hommaa jo ties kuinka monetta vuotta. Hän on lehdenjakaja ja vahtimestari. Ja hyvin näyttää jaksavan ja pärjäävän. Täytyy kyllä myöntää, että poikkeuksellisen ahkera ja osaava herrashenkilö on kyseessä.
- joku.
ei ole kirjoitti:
Mitähän ne myyjät oikein tekevät? Eivät mitään muuta kuin istuvat perse penkissä. Lehdenjakajat juoksevat monta tuntia kaduilla ja rappusissa keskellä yötä. Yötyö vaatii ihmiseltä muutenkin paljon enemmän voimia kuin päivätyö.8 tuntia on kuule pitkä aika vain istua.
- niin--'åö¨å
Miten noi ansiot aina lasketaan. Vuosiansiot voivat heitellä monella alalla rajustikkin riippuu aina ylitöiden ja viikonlopputöiden määrästä, toisilla aloilla taas ylitöistä tai viikonlopuista ei makseta rahallista korvausta vaan ne saa tuntitunnnista vapaana.
- ollapa mies
Tässä taas huomataan, että lähes joka alalla mies tienaa samasta duunista enemmän kuin nainen.
Tätä aina jaksaa ihmetellä miksi näin on vielä 2000 luvulla.- sdfisndnfi
Miehet nyt yleisesti ottaen jaksavat tehdä duunia enemmän , se on fakta.
- ainaista kateutta
eli miksi naiset nipottavat ja ovat aina kateellisia, joka asiasta.
Mikähän mittari se naisille sopisi kun itketään ja valitetaan, joka asiasta. Miksi ei naiset tee asian eteen mitään vaan suostuvat ihan mihin vaan. Tekevät työtä kuin työtä ja niiavat siitä vielä kauniisti.
Itse kannatan palkkauksen tasa-arvoa eli samasta työstä sama palkkaus. Mutta kyllä naisten on oltava jämäkämpiä asioidensa suhteen. Tässä palkkausasiassakin on kyse ns. kiltin tytön syndroomasta.
Naiset eivät uskallla, osaa ja kehtaa neuvotella työnvaativuuden mukaista palkkausta. Onhan naiset koulutetumpia kuin miehet!
Tehkää asian eteen jotain ja opetelkaa neuvottelemaan asioistanne. Uskon, että niin tulee hyvä ja mennään palkkausasioissa eteenpäin. Jättäkää turha kateus ja kiltteys pois! Olette ansainneet palkkanne ja sen eteen teette koulutusta vastaavaa työtänne! - Tehkää naisetkin ylitöitä!
Tottakai palkka paranee, kun ahkeroidaan pidempiä päiviä.
- näkyy hyvin
sdfisndnfi kirjoitti:
Miehet nyt yleisesti ottaen jaksavat tehdä duunia enemmän , se on fakta.
juuri lehdenjakajien kohdalla, koska heillä on urakkapalkka (1847/1585). Monet miehet jakavat juosten mutta en ole nähnyt yhdenkään naisen jakavan juosten. Ja en tarkoitat, että kukaan nainen ei jaa juosten.
- Kaisu ja Kaius Kätsy
Ei ole olemassa mitään munalisää, vaan munavähennys. Miehillähän on vain kaksi munaa, mutta naisilla peräti munasarjat! Vakavasti puhuen samankaltaisesta työstä samankaltaisella koulutuksella pitää luonnollisesti olla sama palkka. Väittely ei kuitenkaan lopu koskaan, koska on olemassa erilaisia kannustuslisäjärjestelmiä ja tulospalkkioita eikä niitä paitsi jääneiden mielestä koskaan jaeta oikeudenmukaisesti. Näin on näreet!
- huomautus
näkyy hyvin kirjoitti:
juuri lehdenjakajien kohdalla, koska heillä on urakkapalkka (1847/1585). Monet miehet jakavat juosten mutta en ole nähnyt yhdenkään naisen jakavan juosten. Ja en tarkoitat, että kukaan nainen ei jaa juosten.
Lehdenjakajat eivät saa suosta rapuissa eikä muutoinkaan jakelun aikana. Se joka juoksee tekee vastoin annettuja ohjeita.
- MotorPike
Itse teen lehdenjakohommia kesätyönä. Tuntipalkka on näin ensikertalaisena 7,75 euroa. Tähän tulevat vielä päälle kilometrikorvaukset, autolla kun jaan, ja erilaiset mainoksista, lehden liitteistä ja sivumäärästä riippuvat korvaukset, sekä tietenkin sunnuntailta tuplapalkat. Eihän se mikään huima summa ole, mutta moninverroin enemmän kuin opintotuki. Ja työaika itselläni on 2.00-6.00.
- katella noita
palkkalukuja. Ihmettelen silti millä rahoilla ostellaan hienoja taloja, autoja, veneitä, kesämökkejä, kersoille kaikki mitä ne haluaa ym ym.
Itse olen eläk. maalaistalon akka ja omaishoitaja. Hoidettavani on syötettävä ja kannettavassa tilassa oleva aikuinen. Hänen ja minun eläk. omaishoito 1200€/kk. Auto pakollinen kun syrjäkylällä asuu. Ei lomia koskaan. - en maksa veroja
Ostin vuosi sitten hiusleikkurin en kadu kauppoja paras viikonloppu ansio on 450e Verottajalle en ilmoita.olen vuodessa tienannut yli 4000e.Minulla on aina leikkuri mukana autossa olen leikannut muutamat hiukset Kuopiossa toripöydällä.
- boikotti
Jaa että lehdenjakaja tienaa muka 1500e kuussa? No ehkä jos on ollut alalla töissä 30 vuotta ja jakaa yön aikana kolme piiriä. Itse olen kohta vuoden ollut töissä lehdenjakajana ja tienaan 600e kuussa! Ja bensatkin joudun maksamaan itse. Että ei tuo 1500e ole koko totuus. Ja lisätöitähän itselläni ei ole. Että tuolla mennään.
- ylipalkka
eipä pitänyt paikkaansa ainakaan siivoojien palkat. itse oln ollut yli 4 vuotta ja en vielä tuollaisille palkoille ole sattunut pääsemään n.1600-1750. Missähän ne paikat on hakisin heti sinne töihin. siihen saa jo perssuoli pitkällä painaa töitä jos yrittää hankkia tuota tasoa. kaikki siivoojat vaan lakkoon niin katsotaan kuinka pitkään menee kun suomi rupeaa hukkumaan paskaan ja meidänkin työtä arvostetaan myös palkassa. siinä ne johtajatkin kahlaisivat poviaan myöten roskien seassa ja se olisi niille oikein.
- lakkoon vaan
ylipalkka kirjoitti:
eipä pitänyt paikkaansa ainakaan siivoojien palkat. itse oln ollut yli 4 vuotta ja en vielä tuollaisille palkoille ole sattunut pääsemään n.1600-1750. Missähän ne paikat on hakisin heti sinne töihin. siihen saa jo perssuoli pitkällä painaa töitä jos yrittää hankkia tuota tasoa. kaikki siivoojat vaan lakkoon niin katsotaan kuinka pitkään menee kun suomi rupeaa hukkumaan paskaan ja meidänkin työtä arvostetaan myös palkassa. siinä ne johtajatkin kahlaisivat poviaan myöten roskien seassa ja se olisi niille oikein.
Tosi on.Siivoojan työtä ei huomata eikä arvosteta ennen kun siivoukset jätetään tekemättä.Minulla käy siivooja kerran viikossa 3 tuntia kerrallaan vieläkin tuntuu että maksan liian vähän 100 euroa kerta onko se riittävästi vastatkaa.
- tuota mieltä
ylipalkka kirjoitti:
vaihda alaa. on monia aloja, joilla palkka on parempi. kaikissa töissä palkka ei voi olla hyvä.
- maksatko siivoojalle vai
lakkoon vaan kirjoitti:
Tosi on.Siivoojan työtä ei huomata eikä arvosteta ennen kun siivoukset jätetään tekemättä.Minulla käy siivooja kerran viikossa 3 tuntia kerrallaan vieläkin tuntuu että maksan liian vähän 100 euroa kerta onko se riittävästi vastatkaa.
firmalle. Firma maksaa siivoojalle alle 8 euroa/t.
- Stiinas
Tuntipalkkani on 9.04 e.
Tienaan kuukaudessa bruttona n.1500-2000e.
Tunnit vaihtelevat 36 h/vko jopa 48 tuntiin/vko.- Toni 27v
Itse olen ammatiltani lääketieteen lisensiaatti ja kuukausittainen bruttopalkkani on n. 3400e, joka on ilman enempiä päivystyksiä aikalailla normaalitasoa. En tunne myös yhtäkään ylilääkäriä joka tienaisi edes bruttona 7000e.
- Jussiman66
Onpas palkat. Itse olen ollut kuorma-auton kuljettajana kohta 12 vuotta ja meidän palkat on kuorma-autoalan TESsin mukaan ikälisineen n. 1800 euroa/kk. Jos "talkkarit" muka tienaa enemmän, niin ei ainakaan täällä Varsinais-Suomessa. En sitten tiedä, mistä nuo palkkatasot on reväisty. Minun palkka on ainakin täsmälleen taulukon mukainen. Ja tuolla palkalla olen kyllä tullut ihan mainiosti toimeen. Onhan se sentään vanhassa rahassa yli 10 000 mk/kk. Kyllä täällä Varsinais-Suomessa siivoojat, huoltomiehet ym. kaupungin työntekijät muun muassa tienaavat 1500 euroa/kk ja allekkin. Kyllä noita vertailuja lukiessa saa ihan väärän kuvan Suomalaisten ihmisten palkkatasoista.
- Näinhän se aina...
... menee. Mihinköhän tuostakin listasta on jälleen kadonneet koulunkäyntiavustajat, jotka tekevät vaativaa työtä niin henkisesti kuin välillä fyysisestikkin....On päiviä jolloin saisi työskennellä haarniska päällä :D. Työstä en valita, eihän sitä tekisi jossei siitä pitäisi... mutta..mutta..Kyllä palkkaus pitäisi olla kohillaan, koska ei sinne alalle kaikista ole, ei todellakaan. Ja nyt puhun nimenomaan kehitysvammaisten lasten ja nuorten kanssa tehtävästä työstä. Eihän siellä saa edes tehdä täysiä tuntimääriä (8h/päivä), vaikka halukkuutta olisi.
- 135463
työaika 3,5-4h yössä, ja käteen jäävä palkka n. 1200-1400e, todella hyvä verraten kaupan kassalla 8h työskenteleviin kassaneitiin.
- joku vaan
olen jakanut vuoden lehtiä ja tuntipalkka 8,46 nousi just 9,03 enkä ole saanut kuin kerran yli 1200 euroa kk palkka pyörinyt 750-1100 euron välissä ja teen joka yö kaks tai kolme piiriä jakoaika yleensä 4-6 tuntia ja fyysisesti rankkaa työtä vaikka jakaisi autollakin jos teet sen kolme piiriä paljon kävelyä ja portaita tämä sopii vain jos haluat lisätuloja päätyön lisäksi
- -tuppura-
Teen joskus lehdenjakajan tuurauksia oman työni lisäksi. Jaksan n. 5 viikkoa maksimissaan tehdä kahta työtä, sitten kroppa huutaa hoosiannaa, polla on sekaisin eikä oikein muuta jaksa tehdä kun nukkua ja töihin. Nyt olen tehnyt 4 tunnin piiriä pelkkää hissitöntä kerrostaloa. Kyllä hyvä aamulenkki tulee, hikeä pukkaa....;)
Tämä vakijakaja (ketä lomitan) tekee joka päivä vähintään 2 piiriä ja kahtenä yönä 3 piiriä. Hän tekee 4 tuntia yössä töitä 1.30-5.30) kun on nopea ja osaa jaot ulkoa ja saa siitä 8 tunnin palkan, sunnuntaina sitten tietty 16 h palkka. Kun tuota tahtia tekee, kyllä se on päivän työ, ei muuta pysty enää tekemään jos haluaa jotain muutakin elämää kuin työ ja nukkuminen.
- Anonyymi
Jaanpas nykypäivän todellisuuden. Vakijakajilla 9€/h palkka ja piirejä per jakaja nykyään 6-8kpl. Tuosta massiivisesta piirimäärästä saa 5h palkan. Porukka alkanut massoittain irtisanoutua. Ei paikallisen sopimisen myötä keritä enää mitenkään jakamaan 6:30 määräaikaan mennessä. Lisäksi jaetaan nykyään kaikkia lehtiä ei pelkkää paikallislehteä ja päiväjaosta siirretään yöhön kokoajan lisää tuotteita. Erilaisia himmeleitä on jaettavaksi jo toistakymmentä ja lisää tulee.
Itse olen onneksi varajakaja ja 13€/h. Ainoa ongelma, että varajakajat eivät enää kerkeä kaikkea jakaa kun porukkaa irtisanoutuu joka päivä.
Tämän siitä on saanut kun on annettu postille vapaat kädet paikallisesti sopia. Kukaan ei ole jakajien puolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1084787Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744031476- 1891104
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101088Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861000Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk14963tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt11948Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47921- 64911
- 64876