Sokerointi kotona itse?

Kampaaja

Hei!

Olen tehnyt ihokarvojen vahausta kotona jo pidemmän aikaa. Lukiessani tätä palstaa kiinnostuin sokeroinnista, jonka tekemistä haluaisin kokeilla kotona itse tehtynä.

Muistan katsoneeni joskus dokumentin vahauksesta ja siinä yhteydessä kerrottiin menetelmän perusohjeet ja muistelen, että sokerointimassan pystyi tekemään kotona ihan kattilassa keittäen.

Jos joku tietää, miten sokerointimassa valmistetaan, olisi mahtavaa, jos hän kertoisi sen muillekin.

78

69310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sokeroinen käyttäjä

      ajattelin vain kysäistä että oletko tietoinen että sokerointi tehdään eri tekniikalla kuin vahaus. että sokeroinnissa karvat kiskotaan myötäkarvaan toisin kuin vahauksessa. massan valmistus ohjetta en tiedä, itse käyn hoitolassa sokeroinnissa.

      • kokemusta on

        Itse teen sokerointimassan laittamalla vettä, sitruunamehua ja sokeria astiaan (esim. syvä lautanen) ja sitte kuppi vaa mikroon (eli ei mitään kattilahärdellikeittelyjä) annan sen kuplia niin kauan että sokeri on täysin sulanu (tai niin kauan että seos on sopivan paksuista)

        suhteista sen verran että vettä ja sitruunamehua saman verran, ja sokeria niin paljon että se juuri ja juuri kastuu. eli aika paljon sokeria suhteessa nesteisiin.

        Ja sokerimassaaa ei siis tosiaan käytetä kuumana, eikä edes välttämättä lämpimänä, vaan sellaisena kädenlämpöisenä muovailtavana mömmönä. levitetään vastakarvaan ja kiskaistaan irti myötäkarvaan. ja toimii tosi hyvin. bikinirajakin pysyy siloisena ilman sisäänkasvaneita karvoja !


      • Kampaaja
        kokemusta on kirjoitti:

        Itse teen sokerointimassan laittamalla vettä, sitruunamehua ja sokeria astiaan (esim. syvä lautanen) ja sitte kuppi vaa mikroon (eli ei mitään kattilahärdellikeittelyjä) annan sen kuplia niin kauan että sokeri on täysin sulanu (tai niin kauan että seos on sopivan paksuista)

        suhteista sen verran että vettä ja sitruunamehua saman verran, ja sokeria niin paljon että se juuri ja juuri kastuu. eli aika paljon sokeria suhteessa nesteisiin.

        Ja sokerimassaaa ei siis tosiaan käytetä kuumana, eikä edes välttämättä lämpimänä, vaan sellaisena kädenlämpöisenä muovailtavana mömmönä. levitetään vastakarvaan ja kiskaistaan irti myötäkarvaan. ja toimii tosi hyvin. bikinirajakin pysyy siloisena ilman sisäänkasvaneita karvoja !

        Hei, kiitos todella paljon :)Olen ihan yllättynyt, että joku vastaa nopeasti, antaa ohjeet ja kertoo menetelmästä.

        Pitääkin nyt kokeilla sokerointia kotona joskus lähiaikoina. Miten pitkiä karvojen tulee muuten olla?


      • sokeroinen käyttäjä
        Kampaaja kirjoitti:

        Hei, kiitos todella paljon :)Olen ihan yllättynyt, että joku vastaa nopeasti, antaa ohjeet ja kertoo menetelmästä.

        Pitääkin nyt kokeilla sokerointia kotona joskus lähiaikoina. Miten pitkiä karvojen tulee muuten olla?

        kuulemma alle kahden millin karvat ei tahdo lähteä että vähän pidempiä. ihan sellainen vinkki vielä että jos iho ei ole kuiva kun sokeroit massa tarttuu ihoon ja hankaloittaa toimitusta. talkki auttaa tähän asiaan aika loistavasti.


      • millä
        kokemusta on kirjoitti:

        Itse teen sokerointimassan laittamalla vettä, sitruunamehua ja sokeria astiaan (esim. syvä lautanen) ja sitte kuppi vaa mikroon (eli ei mitään kattilahärdellikeittelyjä) annan sen kuplia niin kauan että sokeri on täysin sulanu (tai niin kauan että seos on sopivan paksuista)

        suhteista sen verran että vettä ja sitruunamehua saman verran, ja sokeria niin paljon että se juuri ja juuri kastuu. eli aika paljon sokeria suhteessa nesteisiin.

        Ja sokerimassaaa ei siis tosiaan käytetä kuumana, eikä edes välttämättä lämpimänä, vaan sellaisena kädenlämpöisenä muovailtavana mömmönä. levitetään vastakarvaan ja kiskaistaan irti myötäkarvaan. ja toimii tosi hyvin. bikinirajakin pysyy siloisena ilman sisäänkasvaneita karvoja !

        kiskaiset irti? Onko ne "laput" siis omaa tekoa kanssa? ;)


      • tarvita
        millä kirjoitti:

        kiskaiset irti? Onko ne "laput" siis omaa tekoa kanssa? ;)

        Sokeroinnissa ei käytetä mitää lappuja. Sokerimassa levitetään vastakarvaan ja kevyellä ranneliikkeellä heilautetaan massa myötäkarvaan, jolloin karvat irtoavat. Tämä on tekniikkalaji. Suosittelen koulutusta. Itse teen sokerointeja koton, mutta käytän valmista seosta. On näin helpompaa ja aina käytössä tasalaaatuinen massa.Muistakaa kuoria ihoanne säännöllisesti ja kosteuvoidetta suihkun jälkeen.


      • kokemusta on
        tarvita kirjoitti:

        Sokeroinnissa ei käytetä mitää lappuja. Sokerimassa levitetään vastakarvaan ja kevyellä ranneliikkeellä heilautetaan massa myötäkarvaan, jolloin karvat irtoavat. Tämä on tekniikkalaji. Suosittelen koulutusta. Itse teen sokerointeja koton, mutta käytän valmista seosta. On näin helpompaa ja aina käytössä tasalaaatuinen massa.Muistakaa kuoria ihoanne säännöllisesti ja kosteuvoidetta suihkun jälkeen.

        Niin sokeroinnissa ei tosiaan mitään lappuja tarvita. Ja iholle on hyvä levittää talkkia, koska ilman sitä tuo massa ei ainakaan itselläni tahdo tarttua karvoihin kunnolla kiinni. Sokerointi tehoaa kaiken pituisiin karvoihin.

        Sokerointihan jo itsessään kuorii ihoa, joten ainakaan heti sokeroinnin jälkeen ihoa ei tarvitse kuoria.


      • Kampaaja
        kokemusta on kirjoitti:

        Niin sokeroinnissa ei tosiaan mitään lappuja tarvita. Ja iholle on hyvä levittää talkkia, koska ilman sitä tuo massa ei ainakaan itselläni tahdo tarttua karvoihin kunnolla kiinni. Sokerointi tehoaa kaiken pituisiin karvoihin.

        Sokerointihan jo itsessään kuorii ihoa, joten ainakaan heti sokeroinnin jälkeen ihoa ei tarvitse kuoria.

        Nythän onkin tullut jo valtavasti uutta asiaa. Talkin levittämistä en ollut edes ajatellut, vahauksessa sitä kun ei tarvita ollenkaan.

        Eli talkin tarkoitus on estää ihoa kuivumasta ja sokerimassaa tarttumasta ihoon? Voiko talkin tilalla käyttää kosteusvoidetta -mitenköhän se toimisi?

        Ja sekin on uutta, että sokerointimassaa voisi ostaa valmiina. Saako sitä päivittäistavarakaupoista ja minkä nimistä se on?


      • glibbo
        Kampaaja kirjoitti:

        Nythän onkin tullut jo valtavasti uutta asiaa. Talkin levittämistä en ollut edes ajatellut, vahauksessa sitä kun ei tarvita ollenkaan.

        Eli talkin tarkoitus on estää ihoa kuivumasta ja sokerimassaa tarttumasta ihoon? Voiko talkin tilalla käyttää kosteusvoidetta -mitenköhän se toimisi?

        Ja sekin on uutta, että sokerointimassaa voisi ostaa valmiina. Saako sitä päivittäistavarakaupoista ja minkä nimistä se on?

        Siis talkki nimenomaan on siihen että iho pysyy kuivana ja talkki imee sitä kosteutta, tjnt :D
        Ihon on tarkoitus olla täysin kuiva, muuten ei sokerointi onnistu. :)

        Kaupasta ostettavasta sokerimassasta en tiedä, ja kotona sokerimassan voi helposti tehdä seuraavalla ohjeella:
        1/2 dl vettä
        1/2 dl sitruunamehua (joko sitruunasta, tai suoraan sitä kaupasta ostettavaa sitruunamehua)
        4 dl sokeria


      • te kuoritte
        glibbo kirjoitti:

        Siis talkki nimenomaan on siihen että iho pysyy kuivana ja talkki imee sitä kosteutta, tjnt :D
        Ihon on tarkoitus olla täysin kuiva, muuten ei sokerointi onnistu. :)

        Kaupasta ostettavasta sokerimassasta en tiedä, ja kotona sokerimassan voi helposti tehdä seuraavalla ohjeella:
        1/2 dl vettä
        1/2 dl sitruunamehua (joko sitruunasta, tai suoraan sitä kaupasta ostettavaa sitruunamehua)
        4 dl sokeria

        sitten ihonne? Jollain kaupasta ostettavalla kuorintavoiteella?


      • ppoooooo
        te kuoritte kirjoitti:

        sitten ihonne? Jollain kaupasta ostettavalla kuorintavoiteella?

        sokerilla


      • millä
        tarvita kirjoitti:

        Sokeroinnissa ei käytetä mitää lappuja. Sokerimassa levitetään vastakarvaan ja kevyellä ranneliikkeellä heilautetaan massa myötäkarvaan, jolloin karvat irtoavat. Tämä on tekniikkalaji. Suosittelen koulutusta. Itse teen sokerointeja koton, mutta käytän valmista seosta. On näin helpompaa ja aina käytössä tasalaaatuinen massa.Muistakaa kuoria ihoanne säännöllisesti ja kosteuvoidetta suihkun jälkeen.

        Jaajaa, en tiennytkään että se massa on sokeroinnissa niin sitkeetä. Sehän tekee siitä vielä entistäkin kätevämpää. En ole kyllä ajatellut omatoimisesti itse ainakaan lähiaikoina kokeilla, mutta hyvä sivistää itseään näistä erilaisista keinoista :P


      • sokeroinnista
        millä kirjoitti:

        Jaajaa, en tiennytkään että se massa on sokeroinnissa niin sitkeetä. Sehän tekee siitä vielä entistäkin kätevämpää. En ole kyllä ajatellut omatoimisesti itse ainakaan lähiaikoina kokeilla, mutta hyvä sivistää itseään näistä erilaisista keinoista :P

        http://youtube.com/watch?v=9MjCUfndWTU joo tällasta sen massan pitäis olla..


      • yks vaan
        tarvita kirjoitti:

        Sokeroinnissa ei käytetä mitää lappuja. Sokerimassa levitetään vastakarvaan ja kevyellä ranneliikkeellä heilautetaan massa myötäkarvaan, jolloin karvat irtoavat. Tämä on tekniikkalaji. Suosittelen koulutusta. Itse teen sokerointeja koton, mutta käytän valmista seosta. On näin helpompaa ja aina käytössä tasalaaatuinen massa.Muistakaa kuoria ihoanne säännöllisesti ja kosteuvoidetta suihkun jälkeen.

        Mistä voi ostaa valmista seosta?


      • koulutuspaikasta
        yks vaan kirjoitti:

        Mistä voi ostaa valmista seosta?

        En tiedä myykö Consult Lady sokerointimassaa asiakkaalle, jolla ei ole koulutusta käytynä. Mutta ainahan voi kysyä. Tämä paikka sijaitsee Vsntaalla. Sokerointimassa on kätevintä lämmittää tähän tarkoitukseen kehtetyllä lämmittimellä. Tuo You Tuben videopätkä antaa virheellisen kuvan sokerointitekniikasta. Massa levitetään AINA vastakarvaan ja repäistään myötäkarvaan pois. Kuvassa oleva massa on aika kovaa sokerimassaa. Sen tietää siitä, kun neito voi pyöritellä sitä ilman suojakäsineitä käsissään ilman että se tarttuu kiinni. Lisäksi tekniikka itse repäisyyn on myöskin aivan toisenlainen kuin tuossa videossa.


      • asdfdar
        te kuoritte kirjoitti:

        sitten ihonne? Jollain kaupasta ostettavalla kuorintavoiteella?

        Sokerioliiviöljyseoksella, johon saatan joskus lisätä tipan kookosöljyä tai risiiniöljyä, että imeytyy paremmin.


      • kotilogi
        yks vaan kirjoitti:

        Mistä voi ostaa valmista seosta?

        Eli kauneustukku.fi myy näköjään kaikille. Sieltä löytyy myös eri löysystä massaa.


      • kokeilija
        koulutuspaikasta kirjoitti:

        En tiedä myykö Consult Lady sokerointimassaa asiakkaalle, jolla ei ole koulutusta käytynä. Mutta ainahan voi kysyä. Tämä paikka sijaitsee Vsntaalla. Sokerointimassa on kätevintä lämmittää tähän tarkoitukseen kehtetyllä lämmittimellä. Tuo You Tuben videopätkä antaa virheellisen kuvan sokerointitekniikasta. Massa levitetään AINA vastakarvaan ja repäistään myötäkarvaan pois. Kuvassa oleva massa on aika kovaa sokerimassaa. Sen tietää siitä, kun neito voi pyöritellä sitä ilman suojakäsineitä käsissään ilman että se tarttuu kiinni. Lisäksi tekniikka itse repäisyyn on myöskin aivan toisenlainen kuin tuossa videossa.

        juuri ostin evestä pienen purkin easy sweet sokerimassaa, 15 e. En oikein saanut toimimaan, ehkä liian kuumat kädet kun se meni tahmeaksi ennen kuin edes lisäsin vettä! aion kokeilla tuota reseptiä ja tehdä kuten videoissa isolla klöntillä. se on kukkua että rypäleen kokoisella pallerolla saisi mitään aikaiseksi... se siitä riittoisuudesta... p.s. se tarttui kynsiin ja kumihanskoihin joten paljain käsin kannattaa kokeilla.


      • Karvaton999
        glibbo kirjoitti:

        Siis talkki nimenomaan on siihen että iho pysyy kuivana ja talkki imee sitä kosteutta, tjnt :D
        Ihon on tarkoitus olla täysin kuiva, muuten ei sokerointi onnistu. :)

        Kaupasta ostettavasta sokerimassasta en tiedä, ja kotona sokerimassan voi helposti tehdä seuraavalla ohjeella:
        1/2 dl vettä
        1/2 dl sitruunamehua (joko sitruunasta, tai suoraan sitä kaupasta ostettavaa sitruunamehua)
        4 dl sokeria

        Vanha viesti, mutta testasin ja toimi loistavasti! Alkuun kyllä melko töherrystä kun ei ollut tekniikasta mitään käryä, mutta alkohan niitä karvoja irtoomaan ku hetken tempoili! Ainesuhteet kohillaan, ite tein mikrossa, ensin lämmitin parisen minuuttia täydellä teholla, sen jälkeen aina minuutin kerrallaan, kunnes oli sellasta kullanruskeeta. Annoin jäähtyä ja kävin leikkimään.


      • ninni72
        tarvita kirjoitti:

        Sokeroinnissa ei käytetä mitää lappuja. Sokerimassa levitetään vastakarvaan ja kevyellä ranneliikkeellä heilautetaan massa myötäkarvaan, jolloin karvat irtoavat. Tämä on tekniikkalaji. Suosittelen koulutusta. Itse teen sokerointeja koton, mutta käytän valmista seosta. On näin helpompaa ja aina käytössä tasalaaatuinen massa.Muistakaa kuoria ihoanne säännöllisesti ja kosteuvoidetta suihkun jälkeen.

        Missä teet sokerointia? [email protected]


    • Kampaaja

      Joku meni pieleen, kun yritin sokerointia kotona:

      Tein sokeritahnan keskustelussa mainittujen ohjeiden mukaan puolikkaana. Laitoin seoksen mikroon ja lämmitin sitä 3 kertaa n. 30 sekunttia. Sekoitin seosta lämmityksen aikana.

      Annoin massan jähmettyä ensin noin puolituntia huoneenlämmössä, jonka jälkeen laitoin sen kylmävesialtaaseen maksimissaan vartiksi.

      Levitin jähmettynyttä, muttei kiinteää massaa iholle (ei talkkia), mutta siihen se jäikin.. Ei ajatustakaan siitä, että massa olisi ollut niin kiinteää, että sillä olisi voinut poistaa ihokarvoja.

      Mikä meni pieleen ,voisin kokeilla vielä uudestaan..

      • sokeroinnista

        se on tosi vaikeeta.. varsinkin aluksi, saada se massa just sopivan kiinteäks. sellasta hakemista ja kokeilua.. mutta koita vaan uudestaan.. jos massa on liian vetistä nii lämmitä vaa mikrossa lisää sitä nii haihtuu sitä nestettä pois ja muuttuu kiinteemmäks.


      • kokeilla...
        sokeroinnista kirjoitti:

        se on tosi vaikeeta.. varsinkin aluksi, saada se massa just sopivan kiinteäks. sellasta hakemista ja kokeilua.. mutta koita vaan uudestaan.. jos massa on liian vetistä nii lämmitä vaa mikrossa lisää sitä nii haihtuu sitä nestettä pois ja muuttuu kiinteemmäks.

        sokerointi on tavallinen tapa poistaa ihokarvoja arabinaisilla, he käyttävät limettiä (ei sitruunaa) ja ruokosokeria (ei juurikassokeria). Toimisiko nämä paremmin kuin ym. suomalaiset menetelmät?

        Olen itse arabimaissa kokeillut sokerointia, mutta ei sopinut mun herkälle ja ohuelle iholle.


      • karvasääri
        kokeilla... kirjoitti:

        sokerointi on tavallinen tapa poistaa ihokarvoja arabinaisilla, he käyttävät limettiä (ei sitruunaa) ja ruokosokeria (ei juurikassokeria). Toimisiko nämä paremmin kuin ym. suomalaiset menetelmät?

        Olen itse arabimaissa kokeillut sokerointia, mutta ei sopinut mun herkälle ja ohuelle iholle.

        Tein myös samalla ohjeella mikrossa! Ensin tuli varmasti liian vähän aikaa pidettyä mikrossa koska oli kyllä muovattavaa mutta liian tahmeata, sitten varmasti kiehui liikaa kun sokeri alkoi ruskistua ja kovettu, lapset söi sen kun maistui ihan tikkarilta, seuraavaksi myös kovettui ihan heti vaikka oli ihan tulikuumaa! Siis miten sitä aletaan muovata kun sokerihan kovettuu jäähtyessään?!


      • sokeroinnista
        karvasääri kirjoitti:

        Tein myös samalla ohjeella mikrossa! Ensin tuli varmasti liian vähän aikaa pidettyä mikrossa koska oli kyllä muovattavaa mutta liian tahmeata, sitten varmasti kiehui liikaa kun sokeri alkoi ruskistua ja kovettu, lapset söi sen kun maistui ihan tikkarilta, seuraavaksi myös kovettui ihan heti vaikka oli ihan tulikuumaa! Siis miten sitä aletaan muovata kun sokerihan kovettuu jäähtyessään?!

        sulla on ollu siinä liian vähän vettä.. niin yksinkertaista.. ei sitä oo tarkotus ruskistaa siellä mikrossa. itellä mitä käytän nii tuo on tollasta tosi vaaleeta.


      • talkkia ennen sokerointia

        Nyt se sokerimassa jota laitatte tarttuu kiinni myöskin ihon terveisiin soluihin eikä vain kuolleisiin. Massan tulee olla muovailtavissa edes hiukan, että se tarttuu karvoihin kiinni. Toki sitä voi yrittää jäähdyttää sormissa hetken ennen levitystä vastakarvaan. Liian löysä massa ei tartu karvoihin niin hyvin kuin hiukan jäähtynyt. Toki myöskin tilan lämpötila jossa sokerointia tehdään vaikuttaa. Kuumassa massa ei jähmety, viileässä jähmettyy. Tärkeintä on aina se talkin lisääminen. VARSINKIN polvien alue saa olla miltei valkoisenaan, sillä sinne jää tosi helposti massalla kiinni.


      • ....
        sokeroinnista kirjoitti:

        sulla on ollu siinä liian vähän vettä.. niin yksinkertaista.. ei sitä oo tarkotus ruskistaa siellä mikrossa. itellä mitä käytän nii tuo on tollasta tosi vaaleeta.

        tein kattilassa koska aattelin että se on helpompaa, tuloksena : Tahnaa, joo.. kovettuu heti jollei pidä lämpimässä, ei kuitenkaan ollut semmosita joilla ihokarvoja voisi kiskoa.. kattila johon se jämähti. kiva paniikki iski että eikö se nyt irtoa siitä, onneksi lähti.. Ehkä täytyy kokeilla joskus uudelleen, tai siirtyä veet vahaliuskoihin.. tomiiko ne edes?


      • ....
        .... kirjoitti:

        tein kattilassa koska aattelin että se on helpompaa, tuloksena : Tahnaa, joo.. kovettuu heti jollei pidä lämpimässä, ei kuitenkaan ollut semmosita joilla ihokarvoja voisi kiskoa.. kattila johon se jämähti. kiva paniikki iski että eikö se nyt irtoa siitä, onneksi lähti.. Ehkä täytyy kokeilla joskus uudelleen, tai siirtyä veet vahaliuskoihin.. tomiiko ne edes?

        Voiko talkkia korvata millään??


      • Kampaaja
        .... kirjoitti:

        Voiko talkkia korvata millään??

        Ainakin kampaamoissa talkki korvataan usein perunajauholla, jonka sisältö kaadetaan talkkipurnukkaan. Periaatteessa ne toimii vähän samalla tavalla.


      • kyllä lähtee..

        sulla puuttu se talkki. ..oon käyny sokerointikoulutuksen, ja koska ihmisen iho alkaa nopeastikkin hikoilla, ni jos siinä ei sitä talkkia oo, sokeri jämähtää. ..jos talkkia sit on ja tuntuu ettei massa lähde irti, ni sen kannattaa antaa vähän aikaa olla siinä, ja yrittää nykäistä vaikka vastakarvaan. (vastakarvaan ei siis muutoin kiskota massaa irti.)


      • Jade8472

        Sä saatoit keittää seosta liian lyhyen aikaa. Ite oon saanu sopivaa tököttiä keittelemällä kattilassa n. 20 min. teholla 2-3.


    • ....

      Kuinka kauen kestää että karvat kasvavat takaisin?? päivä, kaks, viikko? Sattuuko se paljon?

      • kasvaa

        Minulla menee pari viikkoakin että alkaa olla näkyvää karvaa, uusin käsittelyn kerran kuussa.


    • lollo

      semmosta valmismömmöä saa ainakin bodyshopista

      • Kampaaja

        Tämä oli hyvä vinkki! Sinne sitten Body Shoppiin vaan ostoksille, ja harjoittelemaan kotona ensin valmismassalla.

        Omat kolme sokerointimassan valmistuskokeilua ovat kaikki menneet pieleen massan löysyyden vuoksi. Poistinkin karvat sitten vahalla. En jaksa ainakaan heti kokeilla neljättä kertaa.


      • jossa hiukan toistoa
        Kampaaja kirjoitti:

        Tämä oli hyvä vinkki! Sinne sitten Body Shoppiin vaan ostoksille, ja harjoittelemaan kotona ensin valmismassalla.

        Omat kolme sokerointimassan valmistuskokeilua ovat kaikki menneet pieleen massan löysyyden vuoksi. Poistinkin karvat sitten vahalla. En jaksa ainakaan heti kokeilla neljättä kertaa.

        Body Sugaring tahnan valmistus ja käyttö

        Body Sugaring on viimeisin trendi karvojen poistossa. Se muistuttaa perinteistä vahausta, mutta on vähemmän kivuliasta. Tämä tekniikka on ollut käytössä Lähi-idässä jo satoja vuosia ja toimii kuin unelma. Kun tämä tehdään oikein, ei ole vaaraa palovammoista tai ihoärsytyksestä. Tässä ohjeet kuinka tehdä ja käyttää tahnaa.

        Vaiheet:
        1.Laita seuraavat aineet kattilaan. (On suositeltavaa, että kattila on terästä tai alumiinia, jotta näet seoksen värin keittäessäsi sitä.)
        - 2 kuppia hienoa sokeria
        - ½ kuppi sitruunamehua
        - ½ kuppi vettä

        2.Lämmitä seosta miedolla lämmöllä. On tärkeää, että seos kiehuu, mutta mahdollisimman hitaasti. Sekoita hyvin koko ajan. Varaa viereen jotakin valkoista (esim. lautanen).

        3.Joka minuutti ota hiukan seosta valkoiselle esineelle, jotta näet seoksen värin. Noin 5 minuutin kiehumisen jälkeen väri muuttuu keltaisesta vaalean kullanruskeaksi. Heti kun näin tapahtuu, sammuta liesi.

        4.Anna seoksen jäähtyä, kunnes voit koskea kattilaan paljain käsin. Sitten kaada seos kuumuutta kestävään säilytysastiaan ja anna sen jäähtyä hiukan huoneenlämpöä korkeammaksi.

        5.Kun seos on jäähtynyt, voit käyttää sitä. Voit käyttää sitä tavallisen vahan tavoin (levitys kangasliuska) tai sitten hiukan kivuttomammalla tavalla. Seuraavissa kohdissa kerrotaan, kuinka se tapahtuu.

        6.Varmista, että ihosi o puhdas ja kuiva. Rasvainen karva estää toimivan lopputuloksen.

        7.Ota köntti tahnaa käteesi. Sen ei pitäisi vielä tarttua ihoosi. Levitä tahnaa sormillasi poistettavien karvojen päälle karvan kasvusuunnan vastaisesti reilun puolen sentin paksuiseksi kerrokseksi. Muutaman sekunnin kuluttua, repäise se irti karvan suuntaisesti. Sitten vaivaa tahnaa hiukan, voit käyttää tahnan välittömästi uudestaan. Huomaa menetelmän vastakkainen suunta normaali vahaukseen nähden (sugaringissa levitys vastakarvaan, vahalla karvan suuntaisesti; kiskaisu karvan suuntaisesti, vahalla vastakarvaan). Tämä erilainen tapa toimii vain sugaringissa ja tekeekin siitä siksi paljon miellyttävämmän ja kivuttomamman tavan kuin perinteisessä vahauksessa.

        Vinkkejä:
        Oikean koostumuksen aikaansaaminen on erittäin tärkeää. Noudata valmistusohjetta erityisen tarkasti. Jos tahna tarttuu ihoosi huoneenlämpöisenä tai se on liian kovaa levitettäväksi, olet epäonnistunut valmistusvaiheessa. Aloita silloin alusta ja valmista uusi satsi ainetta. Tällä kerralla oikein ;) Väri on hyvä mittari, milloin pitää lopettaa keittäminen.

        Levittämisen täydelliseen oppimiseen menee aikaa, mutta täydellisesti väärinkään sitä on vaikea tehdä. Tässä tyylinäyte, tosin vastakarvaan: www.youtube.com/watch?v=9MjCUfndWTU

        Sugaring ei poista kaikkia karvoja yhdellä kertaa, varsinkaan jos ne ovat lyhyitä. Jos karvat ovat reilun sentin mittaisia, suurin osa karvasta lähtee.

        Itse en ole vielä kokeillut, mutta jos joku haluaa niin olkaa hyvät vaan. Niin ja kertokaa toimiko...


      • mulla
        jossa hiukan toistoa kirjoitti:

        Body Sugaring tahnan valmistus ja käyttö

        Body Sugaring on viimeisin trendi karvojen poistossa. Se muistuttaa perinteistä vahausta, mutta on vähemmän kivuliasta. Tämä tekniikka on ollut käytössä Lähi-idässä jo satoja vuosia ja toimii kuin unelma. Kun tämä tehdään oikein, ei ole vaaraa palovammoista tai ihoärsytyksestä. Tässä ohjeet kuinka tehdä ja käyttää tahnaa.

        Vaiheet:
        1.Laita seuraavat aineet kattilaan. (On suositeltavaa, että kattila on terästä tai alumiinia, jotta näet seoksen värin keittäessäsi sitä.)
        - 2 kuppia hienoa sokeria
        - ½ kuppi sitruunamehua
        - ½ kuppi vettä

        2.Lämmitä seosta miedolla lämmöllä. On tärkeää, että seos kiehuu, mutta mahdollisimman hitaasti. Sekoita hyvin koko ajan. Varaa viereen jotakin valkoista (esim. lautanen).

        3.Joka minuutti ota hiukan seosta valkoiselle esineelle, jotta näet seoksen värin. Noin 5 minuutin kiehumisen jälkeen väri muuttuu keltaisesta vaalean kullanruskeaksi. Heti kun näin tapahtuu, sammuta liesi.

        4.Anna seoksen jäähtyä, kunnes voit koskea kattilaan paljain käsin. Sitten kaada seos kuumuutta kestävään säilytysastiaan ja anna sen jäähtyä hiukan huoneenlämpöä korkeammaksi.

        5.Kun seos on jäähtynyt, voit käyttää sitä. Voit käyttää sitä tavallisen vahan tavoin (levitys kangasliuska) tai sitten hiukan kivuttomammalla tavalla. Seuraavissa kohdissa kerrotaan, kuinka se tapahtuu.

        6.Varmista, että ihosi o puhdas ja kuiva. Rasvainen karva estää toimivan lopputuloksen.

        7.Ota köntti tahnaa käteesi. Sen ei pitäisi vielä tarttua ihoosi. Levitä tahnaa sormillasi poistettavien karvojen päälle karvan kasvusuunnan vastaisesti reilun puolen sentin paksuiseksi kerrokseksi. Muutaman sekunnin kuluttua, repäise se irti karvan suuntaisesti. Sitten vaivaa tahnaa hiukan, voit käyttää tahnan välittömästi uudestaan. Huomaa menetelmän vastakkainen suunta normaali vahaukseen nähden (sugaringissa levitys vastakarvaan, vahalla karvan suuntaisesti; kiskaisu karvan suuntaisesti, vahalla vastakarvaan). Tämä erilainen tapa toimii vain sugaringissa ja tekeekin siitä siksi paljon miellyttävämmän ja kivuttomamman tavan kuin perinteisessä vahauksessa.

        Vinkkejä:
        Oikean koostumuksen aikaansaaminen on erittäin tärkeää. Noudata valmistusohjetta erityisen tarkasti. Jos tahna tarttuu ihoosi huoneenlämpöisenä tai se on liian kovaa levitettäväksi, olet epäonnistunut valmistusvaiheessa. Aloita silloin alusta ja valmista uusi satsi ainetta. Tällä kerralla oikein ;) Väri on hyvä mittari, milloin pitää lopettaa keittäminen.

        Levittämisen täydelliseen oppimiseen menee aikaa, mutta täydellisesti väärinkään sitä on vaikea tehdä. Tässä tyylinäyte, tosin vastakarvaan: www.youtube.com/watch?v=9MjCUfndWTU

        Sugaring ei poista kaikkia karvoja yhdellä kertaa, varsinkaan jos ne ovat lyhyitä. Jos karvat ovat reilun sentin mittaisia, suurin osa karvasta lähtee.

        Itse en ole vielä kokeillut, mutta jos joku haluaa niin olkaa hyvät vaan. Niin ja kertokaa toimiko...

        Kassit on nyt ihan sileet ja perskarvat poissa. Täytyy myöntää että kyllä siinä vaiheessa kun alkoi tota tahnaa kasseille levittelemään niin tuli homo-olo. Mutta toimii siis kaikesta huolimatta ihan helvetin hyvin ja itse käytin vahaa neljä kertaa putkeen siten että lämmitin sen aina uudestaan mikrossa. Siinä vaiheessa tuli kans häiriintynyt olo kun laitto omia perskarvoja mikroon!! Ja tämä kaikki teidän takia naiset!

        M22


      • sama se
        mulla kirjoitti:

        Kassit on nyt ihan sileet ja perskarvat poissa. Täytyy myöntää että kyllä siinä vaiheessa kun alkoi tota tahnaa kasseille levittelemään niin tuli homo-olo. Mutta toimii siis kaikesta huolimatta ihan helvetin hyvin ja itse käytin vahaa neljä kertaa putkeen siten että lämmitin sen aina uudestaan mikrossa. Siinä vaiheessa tuli kans häiriintynyt olo kun laitto omia perskarvoja mikroon!! Ja tämä kaikki teidän takia naiset!

        M22

        on täällä. Kaikki teidän miesten takia. Vaikka onhan se myös mukavampaa olla siloinen kuin karva pöheikkö :D


      • mutta kyllä kaikki toi
        sama se kirjoitti:

        on täällä. Kaikki teidän miesten takia. Vaikka onhan se myös mukavampaa olla siloinen kuin karva pöheikkö :D

        paistaminen ja muu räpeltäminen oli jotenkin aika..hmm...no ei ainakaan mitään erityisen miehekästä ja mieluisaa. Itse repiminen oli myös aika työlästä erityisesti kassien ympäriltä. Tulikin mieleen että mitä järkeä naisten on höylätä itseään jos näin halvalla ja loppupeleissä helpolla saa ihon sileäksi ilman sänkeä?


      • mulla
        mutta kyllä kaikki toi kirjoitti:

        paistaminen ja muu räpeltäminen oli jotenkin aika..hmm...no ei ainakaan mitään erityisen miehekästä ja mieluisaa. Itse repiminen oli myös aika työlästä erityisesti kassien ympäriltä. Tulikin mieleen että mitä järkeä naisten on höylätä itseään jos näin halvalla ja loppupeleissä helpolla saa ihon sileäksi ilman sänkeä?

        meni pieleen kun se töhnä on aika tahmaista ja juoksevaa, että ei sillä mitenkään kyllä pysty karvoja repimään irti? Vaikka valmistin kyllä ihan ohjeen mukaan. Miten kauan sitä pitää liedel keittää? Alussa se aine tuntui aika vetiseltä kun rupesin keittää. Kuuluuko sen olla sellaista?


      • ruskeaa?
        mulla kirjoitti:

        meni pieleen kun se töhnä on aika tahmaista ja juoksevaa, että ei sillä mitenkään kyllä pysty karvoja repimään irti? Vaikka valmistin kyllä ihan ohjeen mukaan. Miten kauan sitä pitää liedel keittää? Alussa se aine tuntui aika vetiseltä kun rupesin keittää. Kuuluuko sen olla sellaista?

        Ihan alus se on ihan pelkkää vettä mutta paistamisen ja jäähdyttämisen jälkeen se muuttuu kiinteämmäksi. Se on käsissä semmosta venyvää ja tarttuvaa mutta käyttäytyy samalla tavalla kuin sinitarra eli otat sitä ison klöntin ja sitten sillä "nypit" loput massat kokoon. Sen jälkeen on käsissäsi pallo joka muistuttaa muovailuvahaa ihan kuten tossa ekassa videossa. Liedellä se oli mulla joku 15 min, koska otin tosi miedolla lämmöllä että se ei pala pohjaan. Olin yli varovainen koska en ois jaksanut hakea kaupasta uutta sitruunaa. Vieläkö sulla on se möntti tallessa? On varmaan jo ihan kova?


      • tahtoo kokeilla
        mulla kirjoitti:

        Kassit on nyt ihan sileet ja perskarvat poissa. Täytyy myöntää että kyllä siinä vaiheessa kun alkoi tota tahnaa kasseille levittelemään niin tuli homo-olo. Mutta toimii siis kaikesta huolimatta ihan helvetin hyvin ja itse käytin vahaa neljä kertaa putkeen siten että lämmitin sen aina uudestaan mikrossa. Siinä vaiheessa tuli kans häiriintynyt olo kun laitto omia perskarvoja mikroon!! Ja tämä kaikki teidän takia naiset!

        M22

        ...kuinka kauan pidit sitä ainetta siellä mikrossa ja millä ohjeella/annostuksella teit sen.

        Ja kuinka kauan odotit sitä repäisyä, kun olit levittänyt aineen vastakarvaan? Ihan melkein hetikö nykäisit?

        Ja kuinka pitkiin karvoihin toimii parhaiten, sattuuko paljon?
        Pysyikö/onko karvat pysyneet kauan poissa?

        TOIMIIKO TÄMÄ KOTI-SOKEROINTI-HOMMA TODELLA, ELI LÄHTEEKÖ KARVAT JUURINEEN?!!


      • Seisooko
        tahtoo kokeilla kirjoitti:

        ...kuinka kauan pidit sitä ainetta siellä mikrossa ja millä ohjeella/annostuksella teit sen.

        Ja kuinka kauan odotit sitä repäisyä, kun olit levittänyt aineen vastakarvaan? Ihan melkein hetikö nykäisit?

        Ja kuinka pitkiin karvoihin toimii parhaiten, sattuuko paljon?
        Pysyikö/onko karvat pysyneet kauan poissa?

        TOIMIIKO TÄMÄ KOTI-SOKEROINTI-HOMMA TODELLA, ELI LÄHTEEKÖ KARVAT JUURINEEN?!!

        Keittiö täynnä karvoja ja pallit aivan sokerissa...Mites tästä eteenpäin?Täytyy kai lähtee saunaan sulattelee...Ei ollu ihan mun juttu...


      • sdsad
        jossa hiukan toistoa kirjoitti:

        Body Sugaring tahnan valmistus ja käyttö

        Body Sugaring on viimeisin trendi karvojen poistossa. Se muistuttaa perinteistä vahausta, mutta on vähemmän kivuliasta. Tämä tekniikka on ollut käytössä Lähi-idässä jo satoja vuosia ja toimii kuin unelma. Kun tämä tehdään oikein, ei ole vaaraa palovammoista tai ihoärsytyksestä. Tässä ohjeet kuinka tehdä ja käyttää tahnaa.

        Vaiheet:
        1.Laita seuraavat aineet kattilaan. (On suositeltavaa, että kattila on terästä tai alumiinia, jotta näet seoksen värin keittäessäsi sitä.)
        - 2 kuppia hienoa sokeria
        - ½ kuppi sitruunamehua
        - ½ kuppi vettä

        2.Lämmitä seosta miedolla lämmöllä. On tärkeää, että seos kiehuu, mutta mahdollisimman hitaasti. Sekoita hyvin koko ajan. Varaa viereen jotakin valkoista (esim. lautanen).

        3.Joka minuutti ota hiukan seosta valkoiselle esineelle, jotta näet seoksen värin. Noin 5 minuutin kiehumisen jälkeen väri muuttuu keltaisesta vaalean kullanruskeaksi. Heti kun näin tapahtuu, sammuta liesi.

        4.Anna seoksen jäähtyä, kunnes voit koskea kattilaan paljain käsin. Sitten kaada seos kuumuutta kestävään säilytysastiaan ja anna sen jäähtyä hiukan huoneenlämpöä korkeammaksi.

        5.Kun seos on jäähtynyt, voit käyttää sitä. Voit käyttää sitä tavallisen vahan tavoin (levitys kangasliuska) tai sitten hiukan kivuttomammalla tavalla. Seuraavissa kohdissa kerrotaan, kuinka se tapahtuu.

        6.Varmista, että ihosi o puhdas ja kuiva. Rasvainen karva estää toimivan lopputuloksen.

        7.Ota köntti tahnaa käteesi. Sen ei pitäisi vielä tarttua ihoosi. Levitä tahnaa sormillasi poistettavien karvojen päälle karvan kasvusuunnan vastaisesti reilun puolen sentin paksuiseksi kerrokseksi. Muutaman sekunnin kuluttua, repäise se irti karvan suuntaisesti. Sitten vaivaa tahnaa hiukan, voit käyttää tahnan välittömästi uudestaan. Huomaa menetelmän vastakkainen suunta normaali vahaukseen nähden (sugaringissa levitys vastakarvaan, vahalla karvan suuntaisesti; kiskaisu karvan suuntaisesti, vahalla vastakarvaan). Tämä erilainen tapa toimii vain sugaringissa ja tekeekin siitä siksi paljon miellyttävämmän ja kivuttomamman tavan kuin perinteisessä vahauksessa.

        Vinkkejä:
        Oikean koostumuksen aikaansaaminen on erittäin tärkeää. Noudata valmistusohjetta erityisen tarkasti. Jos tahna tarttuu ihoosi huoneenlämpöisenä tai se on liian kovaa levitettäväksi, olet epäonnistunut valmistusvaiheessa. Aloita silloin alusta ja valmista uusi satsi ainetta. Tällä kerralla oikein ;) Väri on hyvä mittari, milloin pitää lopettaa keittäminen.

        Levittämisen täydelliseen oppimiseen menee aikaa, mutta täydellisesti väärinkään sitä on vaikea tehdä. Tässä tyylinäyte, tosin vastakarvaan: www.youtube.com/watch?v=9MjCUfndWTU

        Sugaring ei poista kaikkia karvoja yhdellä kertaa, varsinkaan jos ne ovat lyhyitä. Jos karvat ovat reilun sentin mittaisia, suurin osa karvasta lähtee.

        Itse en ole vielä kokeillut, mutta jos joku haluaa niin olkaa hyvät vaan. Niin ja kertokaa toimiko...

        Vaikka keitto menisi päin puita, ei tarvitse seosta tehdä välttämättä kokonaan uudestaan. Jos se on liian löysää, niin takas kattilaan vaan. Itse keitin mömmöä kai kolme tai neljä kertaa, kunnes sain siitä sopivan paksuista. Nyt loistavat karvat poissaolollaan. Paljon mukavampaa ja kivuttomampaa kuin normivahaus. Miksiköhän en ennen ole tajunnut.


      • -
        jossa hiukan toistoa kirjoitti:

        Body Sugaring tahnan valmistus ja käyttö

        Body Sugaring on viimeisin trendi karvojen poistossa. Se muistuttaa perinteistä vahausta, mutta on vähemmän kivuliasta. Tämä tekniikka on ollut käytössä Lähi-idässä jo satoja vuosia ja toimii kuin unelma. Kun tämä tehdään oikein, ei ole vaaraa palovammoista tai ihoärsytyksestä. Tässä ohjeet kuinka tehdä ja käyttää tahnaa.

        Vaiheet:
        1.Laita seuraavat aineet kattilaan. (On suositeltavaa, että kattila on terästä tai alumiinia, jotta näet seoksen värin keittäessäsi sitä.)
        - 2 kuppia hienoa sokeria
        - ½ kuppi sitruunamehua
        - ½ kuppi vettä

        2.Lämmitä seosta miedolla lämmöllä. On tärkeää, että seos kiehuu, mutta mahdollisimman hitaasti. Sekoita hyvin koko ajan. Varaa viereen jotakin valkoista (esim. lautanen).

        3.Joka minuutti ota hiukan seosta valkoiselle esineelle, jotta näet seoksen värin. Noin 5 minuutin kiehumisen jälkeen väri muuttuu keltaisesta vaalean kullanruskeaksi. Heti kun näin tapahtuu, sammuta liesi.

        4.Anna seoksen jäähtyä, kunnes voit koskea kattilaan paljain käsin. Sitten kaada seos kuumuutta kestävään säilytysastiaan ja anna sen jäähtyä hiukan huoneenlämpöä korkeammaksi.

        5.Kun seos on jäähtynyt, voit käyttää sitä. Voit käyttää sitä tavallisen vahan tavoin (levitys kangasliuska) tai sitten hiukan kivuttomammalla tavalla. Seuraavissa kohdissa kerrotaan, kuinka se tapahtuu.

        6.Varmista, että ihosi o puhdas ja kuiva. Rasvainen karva estää toimivan lopputuloksen.

        7.Ota köntti tahnaa käteesi. Sen ei pitäisi vielä tarttua ihoosi. Levitä tahnaa sormillasi poistettavien karvojen päälle karvan kasvusuunnan vastaisesti reilun puolen sentin paksuiseksi kerrokseksi. Muutaman sekunnin kuluttua, repäise se irti karvan suuntaisesti. Sitten vaivaa tahnaa hiukan, voit käyttää tahnan välittömästi uudestaan. Huomaa menetelmän vastakkainen suunta normaali vahaukseen nähden (sugaringissa levitys vastakarvaan, vahalla karvan suuntaisesti; kiskaisu karvan suuntaisesti, vahalla vastakarvaan). Tämä erilainen tapa toimii vain sugaringissa ja tekeekin siitä siksi paljon miellyttävämmän ja kivuttomamman tavan kuin perinteisessä vahauksessa.

        Vinkkejä:
        Oikean koostumuksen aikaansaaminen on erittäin tärkeää. Noudata valmistusohjetta erityisen tarkasti. Jos tahna tarttuu ihoosi huoneenlämpöisenä tai se on liian kovaa levitettäväksi, olet epäonnistunut valmistusvaiheessa. Aloita silloin alusta ja valmista uusi satsi ainetta. Tällä kerralla oikein ;) Väri on hyvä mittari, milloin pitää lopettaa keittäminen.

        Levittämisen täydelliseen oppimiseen menee aikaa, mutta täydellisesti väärinkään sitä on vaikea tehdä. Tässä tyylinäyte, tosin vastakarvaan: www.youtube.com/watch?v=9MjCUfndWTU

        Sugaring ei poista kaikkia karvoja yhdellä kertaa, varsinkaan jos ne ovat lyhyitä. Jos karvat ovat reilun sentin mittaisia, suurin osa karvasta lähtee.

        Itse en ole vielä kokeillut, mutta jos joku haluaa niin olkaa hyvät vaan. Niin ja kertokaa toimiko...

        mulla ainakin onnistu ja ekalla yrityksellä, tolla pitkällä ohjeella. keitin melkeen 10 min, että tuli kullanruskeaa. se vaahtoaa aika paljon, siitä tulee sellasta vaaleenruskeeta. tässä vaiheessa se oli tosi tarttuvaa. annoin lasipurkissa jäähtyä ja kaavin sen pois, joka oli aika hankalaa:D käsissä sen pystyi kuitenkin muovaamaan tarttumatta!:) karvat lähti hyvin, ilman perunajauhoakin. ja olen siis 15-vuotias tyttö ja ekalla yrityksellä ihan onnas, täytyy vaan olla tosi kärsivällinen...ite tein valkosessa kattilassa niin väri näky hyvin.


      • -
        - kirjoitti:

        mulla ainakin onnistu ja ekalla yrityksellä, tolla pitkällä ohjeella. keitin melkeen 10 min, että tuli kullanruskeaa. se vaahtoaa aika paljon, siitä tulee sellasta vaaleenruskeeta. tässä vaiheessa se oli tosi tarttuvaa. annoin lasipurkissa jäähtyä ja kaavin sen pois, joka oli aika hankalaa:D käsissä sen pystyi kuitenkin muovaamaan tarttumatta!:) karvat lähti hyvin, ilman perunajauhoakin. ja olen siis 15-vuotias tyttö ja ekalla yrityksellä ihan onnas, täytyy vaan olla tosi kärsivällinen...ite tein valkosessa kattilassa niin väri näky hyvin.

        kun ja jos sitä sokerimössöä jää ihoon ja varmasti sormiinkin niin se lähtee ihan kuumalla vedellä, se pehmeni ja suli sitten pois. ja lopuksi tuo massa muuttui aika tahmeaksi:(


      • narsk
        - kirjoitti:

        kun ja jos sitä sokerimössöä jää ihoon ja varmasti sormiinkin niin se lähtee ihan kuumalla vedellä, se pehmeni ja suli sitten pois. ja lopuksi tuo massa muuttui aika tahmeaksi:(

        Hyvin onnistui sokerointi. Sen mössön täytyy antaa jäähtyä tarpeeksi, ettei se tartu liiaksi sormiin. Sitten vaan muovailemaan.
        Ihoon jäi kamalia ruhjeita ja mustelmia, eli taisin repiä karvaa välillä vastakarvaan..
        Mössöä on vaikea oikeastaan mokata, kunhan katsoo että väri on kullanruskea ja antaa vaan tosiaan jäähtyä! Halpaa, helppoa ja varma tulos. Aion tehdä toistekin. :)


      • ksmå
        narsk kirjoitti:

        Hyvin onnistui sokerointi. Sen mössön täytyy antaa jäähtyä tarpeeksi, ettei se tartu liiaksi sormiin. Sitten vaan muovailemaan.
        Ihoon jäi kamalia ruhjeita ja mustelmia, eli taisin repiä karvaa välillä vastakarvaan..
        Mössöä on vaikea oikeastaan mokata, kunhan katsoo että väri on kullanruskea ja antaa vaan tosiaan jäähtyä! Halpaa, helppoa ja varma tulos. Aion tehdä toistekin. :)

        sokeroinnin jälkeen ei saa vuorokauteen hikoilla, ettei avonaiset karvatupet tulehdu, joten ei saunaan iholle jämähtänyttä sokeria sulattamaan vaan lämpimän veden alle !


      • Ei nimimerkkiä
        ksmå kirjoitti:

        sokeroinnin jälkeen ei saa vuorokauteen hikoilla, ettei avonaiset karvatupet tulehdu, joten ei saunaan iholle jämähtänyttä sokeria sulattamaan vaan lämpimän veden alle !

        Siis miten ihmeessä saatte tahnasta sellaista, ettei se tartu ihoon kiinni? Olen parisen kertaa yrittänyt, ihan siis tuon pitkän ohjeen mukaan (paitsi hitaammin, eli on kestänyt huomattavasti enemmän kuin 5 min.), mutta silti massasta vain tulee liian löysää = sellaista, joka jää ihoon kiinni, eikä sitä pysty kunnolla muovailemaan.

        Eli mitä teen väärin? Onko kenties suhteet pielessä? (Ohjeita kyllä noudatin tarkkaan) Vai keitänkö liian vähän aikaa? Liian kauan? Väri on siis sellaista vaaleahkon "kullanruskeaa".


      • ex vahaaja
        Ei nimimerkkiä kirjoitti:

        Siis miten ihmeessä saatte tahnasta sellaista, ettei se tartu ihoon kiinni? Olen parisen kertaa yrittänyt, ihan siis tuon pitkän ohjeen mukaan (paitsi hitaammin, eli on kestänyt huomattavasti enemmän kuin 5 min.), mutta silti massasta vain tulee liian löysää = sellaista, joka jää ihoon kiinni, eikä sitä pysty kunnolla muovailemaan.

        Eli mitä teen väärin? Onko kenties suhteet pielessä? (Ohjeita kyllä noudatin tarkkaan) Vai keitänkö liian vähän aikaa? Liian kauan? Väri on siis sellaista vaaleahkon "kullanruskeaa".

        ekaks siitä tuli liian löysää ja se takertu sormiin. Mut sit pistin kattilan uudelleen tulille, ja keitin jonkun 3-5min ja johan toimi.

        On muuten paljon kivuttomampi ku vaha liuskat...

        No kestävyyttä en vielä voi sanoa, mutta ainakin mukavamman tuntuiseksi jäi tämän jäljiltä ku vaha liuskojen... :)


      • lsjfkihrgjbrt
        mutta kyllä kaikki toi kirjoitti:

        paistaminen ja muu räpeltäminen oli jotenkin aika..hmm...no ei ainakaan mitään erityisen miehekästä ja mieluisaa. Itse repiminen oli myös aika työlästä erityisesti kassien ympäriltä. Tulikin mieleen että mitä järkeä naisten on höylätä itseään jos näin halvalla ja loppupeleissä helpolla saa ihon sileäksi ilman sänkeä?

        elikkä jos teen massan,voinko käyttää sitä kuin kauan? jos lämmittelen sitä ennen käyttöä kuumassa vedessä tmv...vai pitääkö se olla ns tuoretta joka kerta? tuskimpa vai kuinka


      • kunhan jaksaa keittä
        jossa hiukan toistoa kirjoitti:

        Body Sugaring tahnan valmistus ja käyttö

        Body Sugaring on viimeisin trendi karvojen poistossa. Se muistuttaa perinteistä vahausta, mutta on vähemmän kivuliasta. Tämä tekniikka on ollut käytössä Lähi-idässä jo satoja vuosia ja toimii kuin unelma. Kun tämä tehdään oikein, ei ole vaaraa palovammoista tai ihoärsytyksestä. Tässä ohjeet kuinka tehdä ja käyttää tahnaa.

        Vaiheet:
        1.Laita seuraavat aineet kattilaan. (On suositeltavaa, että kattila on terästä tai alumiinia, jotta näet seoksen värin keittäessäsi sitä.)
        - 2 kuppia hienoa sokeria
        - ½ kuppi sitruunamehua
        - ½ kuppi vettä

        2.Lämmitä seosta miedolla lämmöllä. On tärkeää, että seos kiehuu, mutta mahdollisimman hitaasti. Sekoita hyvin koko ajan. Varaa viereen jotakin valkoista (esim. lautanen).

        3.Joka minuutti ota hiukan seosta valkoiselle esineelle, jotta näet seoksen värin. Noin 5 minuutin kiehumisen jälkeen väri muuttuu keltaisesta vaalean kullanruskeaksi. Heti kun näin tapahtuu, sammuta liesi.

        4.Anna seoksen jäähtyä, kunnes voit koskea kattilaan paljain käsin. Sitten kaada seos kuumuutta kestävään säilytysastiaan ja anna sen jäähtyä hiukan huoneenlämpöä korkeammaksi.

        5.Kun seos on jäähtynyt, voit käyttää sitä. Voit käyttää sitä tavallisen vahan tavoin (levitys kangasliuska) tai sitten hiukan kivuttomammalla tavalla. Seuraavissa kohdissa kerrotaan, kuinka se tapahtuu.

        6.Varmista, että ihosi o puhdas ja kuiva. Rasvainen karva estää toimivan lopputuloksen.

        7.Ota köntti tahnaa käteesi. Sen ei pitäisi vielä tarttua ihoosi. Levitä tahnaa sormillasi poistettavien karvojen päälle karvan kasvusuunnan vastaisesti reilun puolen sentin paksuiseksi kerrokseksi. Muutaman sekunnin kuluttua, repäise se irti karvan suuntaisesti. Sitten vaivaa tahnaa hiukan, voit käyttää tahnan välittömästi uudestaan. Huomaa menetelmän vastakkainen suunta normaali vahaukseen nähden (sugaringissa levitys vastakarvaan, vahalla karvan suuntaisesti; kiskaisu karvan suuntaisesti, vahalla vastakarvaan). Tämä erilainen tapa toimii vain sugaringissa ja tekeekin siitä siksi paljon miellyttävämmän ja kivuttomamman tavan kuin perinteisessä vahauksessa.

        Vinkkejä:
        Oikean koostumuksen aikaansaaminen on erittäin tärkeää. Noudata valmistusohjetta erityisen tarkasti. Jos tahna tarttuu ihoosi huoneenlämpöisenä tai se on liian kovaa levitettäväksi, olet epäonnistunut valmistusvaiheessa. Aloita silloin alusta ja valmista uusi satsi ainetta. Tällä kerralla oikein ;) Väri on hyvä mittari, milloin pitää lopettaa keittäminen.

        Levittämisen täydelliseen oppimiseen menee aikaa, mutta täydellisesti väärinkään sitä on vaikea tehdä. Tässä tyylinäyte, tosin vastakarvaan: www.youtube.com/watch?v=9MjCUfndWTU

        Sugaring ei poista kaikkia karvoja yhdellä kertaa, varsinkaan jos ne ovat lyhyitä. Jos karvat ovat reilun sentin mittaisia, suurin osa karvasta lähtee.

        Itse en ole vielä kokeillut, mutta jos joku haluaa niin olkaa hyvät vaan. Niin ja kertokaa toimiko...

        Keittelin kans reilu 10 minuuttia, kunnes väri oli kullanruskea. Köntin täytyy tosiaan olla vähän lämpimämpää jotta sen saa levitettyä. Kainalot sain hyvin, sääret osittain. Jalkoihin ei enään tekniikka ja kärsivällisyys riittäneet!


      • tytsyläinen123
        kunhan jaksaa keittä kirjoitti:

        Keittelin kans reilu 10 minuuttia, kunnes väri oli kullanruskea. Köntin täytyy tosiaan olla vähän lämpimämpää jotta sen saa levitettyä. Kainalot sain hyvin, sääret osittain. Jalkoihin ei enään tekniikka ja kärsivällisyys riittäneet!

        eli siis paljon tätä mönjää tulee ja mihin kaikkialle se riittäää jos tekee noilla ohjeilla mitä oli aikasemmin laitettu? ja onko vaikeaa alapään karvat naiselta poistaa tällä menetelmällä?


    • pöppiäinen11

      Mua kiinnostais tietää, mikä ton sitruunan merkitys on kyseisessä mömmössä?

      • örrörörö

        Sitruuna estää sokeria kristallisoitumasta takaisin kiinteään muotoon.
        Samaa juttua narkomaanit käyttää leikkaamaan tiettyä jauhomuodossa olevaa huumetta nestemäiseen muotoon.


    • ..posliini..

      Mullakin onnistu vihdoin..Tarvitsen mieheni apua, eikä hän oikein tykkää, kun se massa muuttuu liian sulaksi ja jämähtää kiinni sormiin ja ihoon.
      Silloin kannattaa käyttää mieluiten niitä vaikka wiledan hyviä, joustavia "kumikäsineitä". Kyllä tuohon toimenpiteeseen tarvitsee apua, koska harvemmat ovat niin notkeita, että näkevät omat perskarvansa;D

      Sitruunatiiviste, tai limetiiviste vaikuttanee massassa ns.emulgaattorina,pitää seoksen purkkamaisena, säilyttää massaa, ettei se mene pilalle. Sitruunalla on muutakin merkitystä eli se on välttämätön..!!

      • ..weard..u!!

        Mikä sua vaivaa ja onko nautinnollista vittuilla jonkun avuliaisuuteen..

        Kateellisuus monesti suomalaisten ongelma, mutta mun mielestä on hyvä, kun ihmiset auttaa/neuvoo toisiaan.

        Vastasit toiseenkin paikkaan samalla tavalla, olis ihan kiva tietää, mikä sua risoo..On olemassa myös terapeutteja, jos sulla on noin paljon ongelmia..!!!


    • ..posliini..

      Niin, keittäkää sitä liuosta ihan todella tummaksi, vois sanoa, että tulee hieman pohjaanpalanut seos.
      Ja se voi tosiaan viedä aikaa 10-15 minuuttia ja tuokin on arvio.
      Siksi kannattaa jättää seos kattilaan yön ajaksi, että aamulla pystyt kokeilemaan, joudutko lisätä vettä vai keittää lisää.
      Sitten on tuo venyttelyvaihe, eli siitä tehdään toffeemaista.
      Ainetta ei siis tarvi lämmittää muualla, kuin sormissaan--Onhan tuo aika työlästä ja se on vaikea kaapia se pieni klöntti pikkulusikalla rasiasta pois, suosittelen, että käytät mahd. isosuista purkkia, kun seos on huoneenlämpöistä, ei muovi enää sula..

      Saa vielä kysyä:))

      p.s.ei ole niin tehokas tulos hetkessä, kuin kuumavahalla ja lapuilla ottaminen..

    • karvainhoa
    • anninaz

      Mä ostin valmista massaa, joten sen suhteen ei ongelmia. Teen juuri kuten ohjeissa käskettiin, mutta ongelmaksi tulee sokerin liiallinen tarttuvuus, vaikea saada irti massaa käsistä ja lopuksi sokeria on kaikkialla. Mikä avuksi? Lopetin jo vesitipankin lisäämisen.

    • p*ska

      Yritin valmistaa sokeri-lientä. Se kaatui siihen kum unohdin kiehuvan sokeriliemen liedelle. kiva sotku. kivempi siivota.

    • mie vaan...

      Eli mulla tämmösiä kysymyksiä viel et siis body shopista saa tota mössöö? Mut tartteeko sille mössölle joka on ostettu Body Shopista, niin tehdä jotain ennen tota hoitoo? Ja tietääkö kukaan sattumoisin saako tota mössöö Salon Plazan Body Shopista? Ja kuinka paljon se maksaa siellä?

    • vaanytrtyut

      en jaksanut kaikki kommentteja lukea,mutta mietiskelin tässä kun olin bodyshopista ostanut joskus lämmitettävää sokeri massaa mitä vähän maistoinkin. Eikös siirappi ole sokerista?? Voisko sitä käyttää sokerointiin??en ole kokeillut..jos joku on niin ois kiva kuulla.

    • sanna=))))

      http://www.sokerointikotona.fi/ En oo vielä ite kokeillu mutta aattelin käydä ostamassa ja kokeilla miten onnistuu. Youtubesta löytyy videoita missä näytetään miten koko sokerointi hoituu ja Easy sweet vartalosokeri maksaa n.15e.

    • sokeroija

      http://www.sokerointikotona.fi/?ad=sokerointi&gclid=CLntktL77qoCFYK-zAodAAxENw

      Just alkoin samaa kirjoittaa kun ylläoleva.. Eli kannattaa tuolta tilata tuo vartalosokeri! / Katsoa lähin ostopaikka. Itse olen ostanut tuon normaali-iholle ja herkälle iholle, eli ruusun ja hunajan. Hyvin on toiminut, karvat pysyy poissa PALJON pitempään kuin sheivaamalla tai veet-aineilla otettuina (nim. yleensä sänki seuraana päivänä). Ottaa karvat juurineen jolloin sileämpi lopputulos.

      Ensimmäisellä kerralla vie AIKAA. Minulle myyjä sanoi että kunhan jaksat viisi kertaa harjoitella niin sitten saat sen rutiinin ja alkaa onnistumaan. Ja niinhän se oli, ensimmäiset kerrat on tuskaa ja turhautumista mutta kyllä se sitten alkaa sujumaan. Purkit on riittoisia, paitsi ensikertalaisella tuppaa enemmän kulumaan.. Kivusta sen verran että eipä kauheena sääristä sattunut ottaa.

    • lsuhfli

      Ruhjeet ja mustelmat johtuu väärästä teniikasta! Sokeria pitää sormilla levittäessä vetää viimeinen pätkä kevyesti, ikäänkuin rullata reunan yli ja sitten ranneliikkeellä (jota on vaikea selittää) sipaista irti. Iho pitää pitää myös kireällä.

      Olet nostellut ja repinyt ihoa (nostellut ja repinyt sokeria liian suoraan ylöspäin), kun olet saanut jälkiä aikaiseksi.

    • kokeiliski

      säärien sokerointi onnistu ensikertalaiseks hyvin, mutta bikiniraja ei mennyt ihan niin putkeen. luulen että iho ei ole riittävän kireällä. onko vinkkejä?

    • anonymyos

      pitääkö sokeroinin jälkeen kuoria iho?

      • JannaS

        Sokeroinnin jälkeen ei missään nimessä kuorita ihoa, koska sokerointi kuorii ihoa. Ihoa ei itseasiassa saa kuoria sokerointia edeltävänä päivänä, sokerointipäivänä eikä sokerointia seuraavana päivänä.


    • Kokematon94

      Kiinnostunut kokeilemaan, mutta ainoo on, että sattuuko bikinirajajojen sokeroitni ?

    • Ei kannata luovuttaa

      Vastailen nyt vähän (...) myöhässä mutta halusin kertoa oman ONNISTUMISkokemukseni sokeroinnista. Jos joku vaikka vielä lukee tämän keskustelun.

      Eli, kiinnostuin kotona sokeroinnista pari vuotta sitten ja koitin muutaman kerran kotona - turhaan, sillä joka kerta seos liimaantui kattilan pohjaan. Eli ilmeisesti poltin sen. Nyt taas mieleeni juokahti 2 päivää sitten että hei, entäpä jos kokeilisin taas.
      Tein ensin ohjeella joka täälläkin mainittiin (sokeria 2 dl 1/2 dl vettä 1/2 dl sitruunamehua) mutta en saanut sitä onnistumaan - jäi liian litkuksi vaikka keittelin pariin otteeseen, joten luovutin sen kanssa. Löysin uuden ohjeen;
      2dl sokeria
      1/4dl sitruunaa
      1/4dl vettä

      Ja koitin tätä. Keittelin aika tummaksi ja pelkäsin että olin taas pilannut seoksen.
      Kaadoin kuitenkin lasipurkkiin ja jäähdytin. Kylmänä seos oli niin kovaa, että sormenjälki jäi mutta kaapia ei voinut.
      Sitten laitoin purkin kattilaan, johon kaadoin kiehuvaa vettä ja annoin lämmetä jonkin aikaa niin, että reunoilta pystyi kaapimaan mutta keskeltä ei. Sitten venyttelin ja lisäsin hieman vettä niin, että sokeri muuttui toffeen väriseksi. Jaloille hiukan perunajauhoa (talkin korvike). Levitin vastakarvaan, repäisin ranneliikkellä myötäkarvaan ja TADAA karvat oikeesti lähti. Siinä vaiheessa tuli niiin mestariolo!

      Vinkki: sokeria ei oikeesti kannata lämmittää paljoo, vaan niin että saat kaavittua sormin pallon massaa, koska liian lämpimänä se liimaantuu käsiin ja joka paikkaan ennen kuin sen saa "toffeeksi"

      • tsatsatsaag

        Kiitos! Tätä todellakin luetaan nytkin :) helpotti todella paljon.


    • Ei tarttunut

      Kokeilinpa minäkin sokerointia. Jotain meni kuitenkin pieleen. Aina ensimmäisellä kökkäreen levityksellä homma onnistui, mutta kun yritin samaa paakkua toiseen kohtaan, se ei tarttunut ollenkaan, liukui vain ihon pinnalla. Iho ei ollut rasvainen tai hikinen ja yritin venyttää ja vanuttaa massaa vaikka miten, mutta ei.
      Ratkaisin asian lämmittämällä paakun aina uudelleen mikrossa, mutta työlästä oli. En taida toiste enää viitsiä.

    • helppiä

      AUTTAKAA! Mitä tein väärin, kun sokerimassa tarttui joka paikkaan ja levisi ympäri käsiä?? En saanut siitä enää kiinteää palloa.. Oliko liian lämpimät kädet? Kokeilin pariinkin otteeseen mutta ei.. Alkoi jo tarttua yhdessä välissä ihan hyvin, kun käsivarteen kokeilin, ja ehkä jopa muutamia karvojakin irtosi, mutta sitten taas meni liian löysäksi.. En lisännyt edes vettä toisella kerralla ja silti.. Turhauttaa!! Olen niin kyllästynyt ikuiseen sheivaamiseen ja sänkeen ja haluan saada tuon sokeroinnin toimimaan :( Olen ostanut tuota easy sweet sokerointimassaa.. Nyt joku ihana ihminen auta avutonta..

    • Itse ammattilaiselle

      Olisko helpompaa käydä ammattilaisen (kosmetologin) luona sokeroimassa ne karvat pois? Ainakin edes kerran, että näkisitte sen oikeen koostumuksen ja tekniikan?

    • akdhgdg

      muutama vinkki miten itse sain ainakin jotenkin onnistumaan (itse sokeroin bikinialueen).

      eli talkkasin ihon ennen kuin aloitin sokeroinnin.
      Itse lämmitän sokerimassan kattilassa niin, että keitän veden keittimessä ja sitten kaadan kiehuneen veden kattilaan sokeripurkin kanteen asti ja annan hautoa 10-15 min.
      Tämän jälkeen massa on purkin reunoilta pehmeämpää mistä sitten kaavin sitä viinirypäleen kokoisen palasen. Sitten vain alkaa venyttelemään sitä niin kauan, että siitä tulee oikeasti pehmeää mutta ei liian tarttuvaa.
      Ja en kuorinut ennen tai jälkeen ja silti hyvin onnistui. Jälkeenpäin ei edes tarvitse kuoria koska sokerimassa poistaa kuollutta solukkoa.

      Saattaa olla että vain toistin samoja juttuja mutta en jaksanut lukea kaikkia viestejä. Ja tuloksena on oikeasti todella pehmoinen iho!

    • Anonyymi

      Tein joskus itse sokeria kotona mutta oli se tuskallista, joka kertaa tuli uutta laatua. On näitä nyt markkinoilla myynnissä vaikka ja mitä. Mulle sopii parhaiten SOQRU merkkinen sokerointimassaa, kotimainen ja sisältää tyrniä, ostin tampereelta kauneushoitolasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe