Puolison mielenterveysongelmat

Nuori vaimo

Miten olette pärjänneet, jos puoliso on sairastunut psyykkisesti? Meillä minä olen tämä kroonisesti sairas osapuoli, joinakin vuosina pyyhkii kaikki hyvin ja toisina pyyhkii mieliala päin p****ttä.

Diagnoosi ei ole este esim. äitiydelle, tästä on lääkärin kanssa puhuttu. Mieheni on todella kärsivällinen, mutta koen huonoa omatuntoa siitä, että hän on välillä huolissaan. Saan toivottavasti ensi vuonna tutkintoni valmiiksi ja töitä(?).

4

1308

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

Ei taida auttaa edes positiivinen ajattelu jos et itse halua auttaa itseasi. Ei muiden tehtava ole hoitaa ja sietaa sinua, vaan on sinun oma henkilokohtainen tehtavasi kasvaa henkisesti elaman haasteiden tasalle!!!

Viestisi viestii avuttomuutta ja itsekkyytta> lapsiakin haluaisit, vaikka et edes omasta mielenterveydestasi osaa pitaa huolta. Mies kylla hoitaa sinun ohella lapsetkin, vai?

Yrittaisit edes irti tosta uhriasetelmasta> oot huono ja sairas, muut hoitaa sua ja sittenhan sulla vasta huonosti menee kun tunnet olosi syylliseksi kun olet vaivanut muita. Molempi pahempi!

Henk.koht. kokemukset vastaavanlaisen ns. ikavan lapsuuden ja vaikean elaman uhrin kanssa ovat avanneet silmani sille, etta jos ihmiselta itseltaan puuttuu halu auttaa itseaan game is over. Niin se vaan on, joten >>>>>>

Tartu ittees niskasta ja heti!!!

• ...........

Älkää tavatko anoppia enää.

• paljon puolisosta

ja sairauden laadusta. Itse sairastuin masennukseen kumppanin perässä, kun en enää jaksanut hoitaa häntä, kotia, lapsia ja töitäni. Jos miehesi kokee jaksavansa, niin yritä auttaa häntä hyvinä hetkinä että hän jaksaisi paremmin silloin kun sinusta ei ole apua. Samoin yritä kaataa ongelmasi ammattilaisten niskaan mieluummin kuin puolisosi, se auttaa molempia kestämään.

• ei toisen niskaan!

Minulla on ystävätär joka lastensa syntymien jälkeen sairastui paniikkihäiriöön ja ties mihin.
        Kovat on lääkkeet,ne auttavat tai sitten vähän väliä pitää vaihtaa lääkettä kun se saa jotain aivan hysteerisiä vapinakohtauksia ja painuu pimeään nurkkaan.Siinä on varmaan kahdella leikki-ikäisellä kattomista,saati sitten miehellään.
        Mä kyllä olen alkanut saamaan sellaisen käsityksen että miehensä haluais ulos tuosta kuviosta,mutta ei kai se raukka edes uskaltais lähteä.Pakkohan sen olisi lapsetkin sitten mukaansa ottaa jos puoliso panikoi miten sattuu..Ja sitäpaitsi kyseisen panikoivan itsemurhariski olisi varmaan moninkertainen,jos mies sen jättäisi.
        Se kyllä nykyään ihmetyttää ,että lääkkeitä laitetaan ihan mielin määrin mutta terapiaa ei ihmisille tarjota???

Kyllä sääliksi käy henkisesti sairaan ihmisen puoliso.Niin rajulta tuo touhu on näyttänyt,eikä millään sitten lähdetä vaikkapa lataamoon vähäksi aikaa.Kotona sitten vedetään pillereitä nuppiin ja täristään eikä osata tehdä mitään.

Suosittelen että sinä olisit viisas ja hoitaisit itsesi kuntoon,terapialla,ennen lasten tekoa.Hormonimylläkkä saattaisi kyllä saada paljon vahinkoa aikaan.Tilanteesi ei varmastikaan ainakaan helpottaisi synnytyksen jälkeen,usko pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4185
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      97
      2327
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      61
      1009
    4. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      186
      880
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      871
    6. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      864
    7. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      34
      831
    8. Voi vttu. Tiedän jo nyt että laitan sulle tänään jotain tunnustusviestiä

Koita kestää ❤️
      Ikävä
      36
      796
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      785
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      782
    Aihe