Perheenlisäys sai mieheni unohtamaan minut.

oodoo...

Meillä syntyi pieni poika juhannuksena keisarileikkauksen toimesta jolloin olin todella kipeä ja mieheni huolehti pikkuisesta parisen päivää mikä minusta oli ihanaa sillä raskauden aikana hän ei ollut enään niin innoissaan tulokkaasta ja pelkäsin että minä joudun tekemään kaiken.
Nyt kuitenkin mieheni antaa 100% vauvalle huomion vaihtaa vaipat antaa korvikkeen, itselläni ei koskaan noussut maito joka pahentaa tuplasti oloani.

Hän on jatkuvasti vauvan kanssa ja ei puhu minulle mitään mikä sai viikon jälkeen kiukuttamaan ja aloin purkamaan pahaa oloa mieheeni jatkuvalla mäkättämisellä.

Sama jatkuu niin etten enään jaksa vaan mieheni tiuskii minulle jos jotain kysyn tai pyydän, ainut jolloin hän kommunikoi kanssani on jos puhun vauvasta jotain.

Kysyin tässä yksi päivä että mihin minut on unohdettu ja kuulunko edes perheeseen enään? mieheni vastasi että muut asiat mielessä eli vauva.

Olen todella turhautunut ja mieli on maassa,nyt kun kroppa on muutenkin ihan hajalla ja ei ole mitenkään maailman seksikkäin olo niin tarvisin juuri nyt kaikkein eniten sitä rakkautta ja yhdessä oloa, onneksi en pura vauvaani asiaa ja on mukavaa että isi rakastaa mutta onko väärin pyytää osan siitä? miten loppuuko tämä ollenkaan, voin kuvitella että kun mieheni menee töihin takaisin hän tulee kotiin töistä niin asia pahenee ja hän on vielä enemmän sitoutuneempi poikaansa kuin minuun. olenko ihan hölmö ja itsekäs?

8

1729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missä olet?

Sinun pitää itsesi kiinnostua vauvasta ja ryhtyä hoitamaan häntä! Olette ikään kuin vaihtaneet rooleja. Sinunhan pitää hoitaa vauvaa ja miehesi pitää hoitaa sinua.

• missä olet?

parantaa, missä olet?

• Katso peiliin

Kyllä. Mielestäni olet nyt hölmö ja itsekäs. Jos joku isä kirjoittaisi noin vaimostaan, hän saisi vastaukseksi että älä ole lapsellinen, vaimosi on nyt äiti jonka tehtävä on hoitaa lasta. Häntä kehotettaisiin olemaan vaimon tukena ja auttamaan vauvan hoidossa ja unohtamaan itsekkyys muutamaski kuukaudeksi.

Miehesi on todella hienosti ottanut vastuun isänä. Saisit olla ylpeä hänestä. Jos itse olisit koko ajan vauvassa kiinnii ja hoitaisit kaiken, varmasti miehesi tuntisi olonsa ulkopuoliseksi. Teillä nyt on tilanne näin päin. Mielestäni on ihalitavaa kuinka tiiviin suhteen miehesi luo lapseenne. Varhainen vuorovaikutus on perusta kaikelle myöhemmälle. Saisit olla ylepä miehestäsi. Älä ole itsekäs. Tuntuu kuin olisit vauvasta mustasukkainen, mutta et uskalla sitä itsellesi myöntää.

• miltä monista

vastaleivotuista isistä tuntuu, kun vaimo on kiinnostunut vain lapsesta.
      Pieni ihminen tarvitsee nyt jatkuvaa huomiota. Ellette anna sitä yhdessä, on toisen annettava sitä ympärivuorokautisesti.
      Moni äiti saattaa kadehtia sinua, mutta minua surettaa se, että annat pois maailman upeimman roolin, äidin roolin.
      Syötä edes itse pienokaisesi!

• huhhuijaa11

Ei voi olla totta!!! MIkä teitä vastaajia vaivaa? Ei eletä enää missään 70-luvulla, jolloin vauvan hoito oli vain äidin tehtävä. Mies saa luvan hoitaa ihan yhtä paljon. Voi jeesus:" ...surettaa että annat poius maailman hienoimman roolin" ja "syötä edes itse.."

Voi jumalauta! Jos nainen kantaa lasta 9kk niin on vain kohtuullista, että mies hoitaa myös lasta, alussa jopa melkein yäysin, jos äiti on kipeä tai väsynyt.

taas yritetään pistää naisia vanhaan rooliin ja korostetaan äitiyden olevan se ainoa oikea ja sopiva rooli naiselle. hävetkää!

• hyssykät!!!

lepää vaan laakereillasi ja NAUTI että miehesi hoitaa lapsen.Minä olisin omalle miehelleni aikoinaan vaikka maksanut jos olisi vauvan hoitanut!!
      Mutta en kyllä ole lapsirakas ihminen koskaan ollutkaan.Toki omistani olen tykännyt ja ne hoitanut kuten kuuluu,että ihan kateeksi käy tuo sinun tilanteesi.
      Ulkoile ja nauti kesästä iha itseksesi ja anna miehen paapoa vauvaa.Kyllä sinulla on vielä parikymmentä vuotta vähintään aikaa ottaa vastuuta lapsestasi.Vaikka eihän kyllä lapsistaan huolehtimisesta koskaan eroon pääse,Toisille se on onni ja toisille riesa.Minusta se on riesa.

• nauttikaa vauvastanne

Etkö huomaa että miehesi on onnesta soikeana että teillä on yhteinen vauva jonka kuuluukin olla elämän keskipiste tässä vaiheessa! Nauti siis. Sinähän saat omaa aikaa, tapaa vaikka ystäviäsi, mene lenkille tai mitä vain, mutta älä myöskään unohda puhua miehellesi kauniisti ja kiittää häntä siitä että hän niin hyvin huolehtii vauvastanne! Älä nalkuta vaan ole positiivinen. Moni muu mies lähtee isyyslomallaankin poikien kanssa kaljalle ja pakenee kodista.

• isä 1kk vanha =)

Moi!

Juhannus oli ensinnäkin 1kk sitten. Eli tätä ei ole jatkunut kovinkaan kauan, mikä siis on hyvä.

Olet saanut aikaa toipua leikkauksesta ja muutenkin levätä?

Ehkä tosiaan on käynyt niin, että olette tavallaan vaihtaneet rooleja, sillä isä hoiti lastanne ensimmäiset päivät. Eikä milestäni tässä järjestelyssä ole mitään pahaa, mikäli molemmat alatte hoitaa lastanne.

Itseäni välillä mietityttää annanko tytölleni tarpeeksi aikaa. Mutta samalla totean, että minulla ei ole rintoja jolla imettää, joten aika jonka annan on oltava jotain muuta. Se on seurustulua, juttelua, halailua. Ja kaikki tämä toki yhdessä äidin kanssa, välillä toki ilmankin äitä, että äiti saa levätä tai käydä kaupoilla.

Olisiko teillä mahdollisuutta antaa lasta hoitoon vaikka yhdeksi yöksi?
      Menisitte miehesi kanssa vaikka leffaan, syömään, kylpylään, hotelliin (vaikka paikalliseen motelliin), mitä vain, että olisitte kahden. Veikkaan, että molemmat puhuisitte vain lapsestanne, mikä olisi hyvä.

Kotiin tultuanne ja lapsen syliin saadessanne voisitte aloittaa vuorot yhtäläisesti, vuoron perää. Siten että molemmat hoitavat pojalle oman 100% huomion. Siinä sivussa siitä huomiosta tulee varmasti osa annettua myös puolisolle.

Eli neuvoni olisi että tekisitte jotain kivaa yhdessä yhden illan ilman lastanne. Sen jälkeen tekisitte kaikkea kivaa perheenä, yhdessä.

Veikkaan, että sinun oloasi todellakin pahentaa se, että et voi imettää. Mutta muista, että se ei tee sinusta yhtään sen huonompaa äitiä! Läheisyyttä voi antaa lapselle muutenkin kuin työntämällä tissin suuhun =)

Tsemppiä teille!
      Väitän, että vuoden päästä saatat jo nauraa tälle asialle =D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      331
      3239
    2. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      206
      2853
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      59
      2447
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      172
      1512
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      18
      1299
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      1290
    7. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      925
    8. 60
      923
    9. 85
      860
    10. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      20
      834
    Aihe