Kynsien viilauksesta huollossa

Ihmettelyä

Miksiköhän jotkut rakennekynsien tekijät viilaavat käytännössä katsottuna kaiken geelin pois alta ennen kuin pistävät uudet? Onko tämä virhe vai vain joidenkin tapa toimia vai vaativatko jotkut geelimerkit sitä? Olen mielestäni käynyt muuten hyvässä paikassa pari kertaa (kys. paikka saanut täälläkin kehuja ja itse olen käynyt monissa paikoissa, joten sikäli pystyn vertailemaan), mutta tässä kohdin en ymmärrä logiikkaa - tällöinhän oma kynsikin, joka voi olla hyvinkin ruma tai siinä voi olla vaurioita tai viilauksesta aiheutuneita "väriepätasaisuuksia", voi näkyä alta. Etenkin, jos tekijä pistää kuitenkin geelin huolellisesti eli mahd. ohuesti välttääkseen mm. kasvurajankin näkymistä, niin... mikä tuon ajatusmallin takana siis on? En itse ainakaan oikein tykkää siitä, että jotkut omien kynsien outoudet voi pilkahdella alta. Niin, ja loppuun pitää sanoa, että itselläni ei ole ranskista, joten ilmiö korostuu luonnollisesti tuolloin, kyn kynsien kärjetkin ovat luonnolliset, joten jos jotain vaurioita on näkyäkseen, niin sitä ei ole mikään ranskis sitten peittämässä.

16

1535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kynsi-ihminen

Se geelimerkki ja tekniikka mitä käytän on sellainen, että koskaan ei tarvitse viilata hyvää vanhaa massaa pois.

Jos on irronnutta massaa niin ne viilataan pois, mutta ei asiakkaan omaa kynttä viilata, ainoastaan irronnut massa.

Kynsi lyhennetään, kasvunraja puhdistetaan, massan pinta karhennetaan ja tasapainoitetaan kynnen muoto.

Uusi geeli kasvukohtaan, pieni viilaus, buffaus ja kiillotus. Rajakohta häipyy näkymättömiin.

Aikaa kuluu huoltoon reilusti alle tunti, vähän enemmän jos ranskalaista kärkeä täytyy korjata.

• mikä ihmeen

geeli merkki sinulla on kätössäsi??

• ei stiftaa
        mikä ihmeen kirjoitti:

geeli merkki sinulla on kätössäsi??

universal ja kp on sellaisia ettei tarvi kaikkia viilata. Nää ei stiftaa.

• "stiftaa?!"
        ei stiftaa kirjoitti:

universal ja kp on sellaisia ettei tarvi kaikkia viilata. Nää ei stiftaa.

Haluaisinpa nähdä sinun tekemät kynnet kun et tunne edes ammattisanastoa!

• ei viitsitä
        "stiftaa?!" kirjoitti:

Haluaisinpa nähdä sinun tekemät kynnet kun et tunne edes ammattisanastoa!

ei nyt kiinnitetä taaskaan liikaa huomiota pikkuseikkoihin, jookos?

• Alkuperäinen ihmettelijä

Tuo kynsi-ihmisen viesti nyt sinällään antanut vastausta omaan asiaani, mutta enpä ole ikinä tuollasestakaan systeemistä kuullut, että vanhaa geeliä viilattaisiin suorastaan olemattomasti pois. Luulisi, että siinä jo jossain vaiheessa tulisi ihan kökköistä perunapeltoa pakostikin.

Ja aika reippaasti suoritettu huolto ajallisesti.

• Herätys!
        Alkuperäinen ihmettelijä kirjoitti:

Tuo kynsi-ihmisen viesti nyt sinällään antanut vastausta omaan asiaani, mutta enpä ole ikinä tuollasestakaan systeemistä kuullut, että vanhaa geeliä viilattaisiin suorastaan olemattomasti pois. Luulisi, että siinä jo jossain vaiheessa tulisi ihan kökköistä perunapeltoa pakostikin.

ja kunnon koulutuksen hankkinut tekijä
        tietää varmasti miten oikea huolto tehdään!
        Täällä neuvoo ainoastaan itse-oppineet tekijät tai päivän, parin "kynsikoulutuksen" käyneet.
        EI oikeat ammattilaiset ole kiinnostuneet
        neuvomaan täällä aloittelioita, harrastelioita jne.
        Tuttavani on käynyt Suomessa lähes vuoden mittaisen
        koulutuksen alalle.
        Valmistuu alalle kouluttajaksi Belgiassa. Toimii ympäri eurooppaa kouluttajana.
        Mitä sitten? Sitä,että KYLLÄ se vanha geeli
        tulee poistaa lähes kokonaan.
        Miksikö? Käykää kunnon koultus,niin opitte miksi niin pitää tehdä :)
        Ammattitaidottomuutta on typerää paeta geelimerkkien taakse, vedoten kuinka joillain merkeillä voi huollon tehdä ala-arvoisen heikosti,mutta nopeasti.

Tämä fooromi tuli nähtyä :) Hyvät jatkot kaikille!

• palaa sillä
        Herätys! kirjoitti:

Täällä neuvoo ainoastaan itse-oppineet tekijät tai päivän, parin "kynsikoulutuksen" käyneet.
        koulutuksen alalle.
        Ammattitaidottomuutta on typerää paeta geelimerkkien taakse, vedoten kuinka joillain merkeillä voi huollon tehdä ala-arvoisen heikosti,mutta nopeasti.

olisin kiinnostunut tuosta vuoden kestävästä koulutuksesta. Itse olen löytänyt pisimmillään 3 päivän koulutuksia näyttöpäivineen.

• Ja aaltoja
        Herätys! kirjoitti:

koulutuksen alalle.

Oikean Ammattilaisen Kaverille ja Oikealle Ammattilaiselle. Näitäkin on näköjään joka junaan. Oh-hoh mitä tuohon purkaukseen enää muuta voi todeta.

• EK-K
        Herätys! kirjoitti:

koulutuksen alalle.

Jos geelin poistaa joka kerta kokonaan, se rasittaa luonnonkynttä/kynnenpetiä aivan turhaan. Jotkin geelit eivät tosin kestä kynnellä 3 viikkoa pidempään ja sellaiset geelit on pakosti poistettava, jotta saa hyvää jälkeä.

Viimeksi Dusseldorfin ammattimessuilla seurasin paripäivää eri tuotemerkkien standeilla demoesityksiä, jossa käytännössä tehtiin kynsiä ja huoltoja. Näillä messuilla kynsiä teki alansa ammattilaiset maailmanmestaria myöden.

Kerrot nyt tuttavasi kertomia asioita, jotka saattavat olla hieman värittyneitä. Itse käyn pari kertaa vuodessa ulkomailla hakemassa koulutusta ja tietoa. Pidän yhteyttä tiiviisti tehtaisiin joista tuotteeni tulee ja saan arvokasta tietoa myös sieltä, jota sitten jaan kouluttajilleni ja oppilaille.

Ala kehittyy kun tietoa jakaa. Tiedon panttaaminen sen sijaan on alkukantainen tapa tehdä itselleen tunne olla korvaamaton.

Ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeata tekniikkaa. On olemassa useita toimivia tekniikoita, sekä tuotteen valmistajatiimin kehittämä ominaistekniikka kehittämälleen tuotteelle. Kullakin tuotteella on siis oma ominaistekniikkansa, joka on tuotantovaiheessa kehitetty, parhaimman lopputuloksen saavuttamiseksi juuri nimenomaisella tuotteella.

Eriasia on sitten silmä ja kädentaidot, joihin tarvitaan hieman lahjakkuuksiakin nähdä ja työstää muotoja.

• EK-K
        palaa sillä kirjoitti:

olisin kiinnostunut tuosta vuoden kestävästä koulutuksesta. Itse olen löytänyt pisimmillään 3 päivän koulutuksia näyttöpäivineen.

Kynsitekniikat oppii 1-3 päivässä, periaate on tekniikka per päivä. Joillain menee hieman pidempään ja saattaa vaatia useampia päiviä.

Kuitenkin näen asian niin, että jos murto-osalla kestää tekniikan oppiminen kauemmin, niin miksi kaikkien oppilaiden tulisi maksaa useammista päivistä, sillä harjoittelua se vaatii tuo silmän ja käden koordinaatio, eikä auta vaikka kouluttaja seisoisi vierellä vuodenpäivät.

Onhan se mahdollista toki räätälöidä vuoden koulutus, onhan esimerkiksi kouluttajakoulutusohjelma minimissään puoli vuotta, pituus riippuen kouluttajaharjoittelijan aijemmasta ammatillisesta koulutuksesta, kokemuksesta, tiedoista ja taidoista sekä aktiivisuudesta.

Eli kyllä, on mahdollista saada vuoden kestävä koulutus.

• Hyvin ja nopeasti
        Herätys! kirjoitti:

koulutuksen alalle.

Mun akryylikynnet huolletaan alle tunnissa. Jälki on erittäin hyvää ja tekijä taatusti ammattitaitoinen. Ikinä ei oteta vanhoja pois! Ei ole mitään syytä etteikö geelit voisi myös huoltaa alle tunnissa, koska jos ne on alun perin hyvin tehty on huolto helppo ja nopea kun kynnet ovat vielä siistit huoltoon tullessa! Jos joudut paljon korjailemaan ja viilamaan aikaa kuluu tähän.

• Muualla...

Aineet ja tekotavat kehittyvät maailmalla. Suomen pienille markkinoille uutuudet, joista ei vielä juurikaan täällä tiedetä mitään, voivat tulla hieman viiveellä.
        Kuluttajat voisivat olla vaativampia, se ohjaisi kynsialaa uudistumaan.
        Nythän täällä on nämä muutamat, sinänsä ihan hyvät aineet pääosin käytössä, uusia merkkejä on tosi vähän.

• Kynsi-ihminen

Kiva kun heräsi keskustelua!

Kuten kerroin kommentissani jo, viilan massaa vain sen verran että saan muodon tasapainoon, muu on turhaa ja vie aikaa.

Asiakkaalle mukavampaa kun huolto on edullisempi eikä pehva puudu sekä itselle myös, näkyy päivän tienesteissä kun ehtii tehdä enemmän ;)

• alkuperäiseen kysymykseen

Huollossa on kuin onkin aika paljon viilattavaa, jos kynsi on edellisessä huollossa rakennettu oikein.

Kynnen tulee olla ohut kärjeltä ja reunoilta, mutta riittävän paksu siltä kohtaa, mihin kohdistuu eniten painetta. Neljässä viikossa tuo paksuin kohta (apex) on kasvanut pois paikaltaan liian lähelle kärkeä, eli se on tietenkin viilattava alas jotta lopputuloksesta ei tule liian paksu kun apex rakennetaan uudelleen oikeaan paikkaan.

Jos vielä joku reuna on liftannut, irronnut massa viilataan tietenkin pois. Turvallisimmin tämä käy pitämällä viila litteänä kynttä vasten ja viilaamalla keskeltä reunalle päin juuri siltä kohtaa missä irronneen massan raja kulkee. Tällöin tietenkin myös kiinni olevaa materiaalia lähtee "turhaan", mutta jos pelkän liftin kimppuun käy viila liian jyrkässä kulmassa, on paljon suurempi riski osua viilan reunalla luonnon kynteen ja jättää jälkeensä ohentunut punainen rengas massan rajalle.

Silti kaikkea vanhaa massaa ei viilata pois, vain sen verran kuin on pakko -oli se paljon tai vähän- jotta kynsistä tulee huollon jälkeen tasan yhtä ohuet, kestävät ja kauniin muotoiset kuin uudet.

Niin ja jos luonnon kynnellä on vaurioita, jotka haluaa peittää, voi käyttää semipeittävää, kynsipedin sävyistä pulveria/geeliä. Jos kynnet tehdään pelkällä kirkkaalla, oman kynnen epätäydellisyydet näkyvät läpi vaikka vanhaa materiaalia olisi puoli senttiä jäljellä ja uutta toiset puoli senttiä päällä.

• tuleva kynsiteknikko

Kyllä minä ottaisin mahdollisimman paljon pois jotain tuntematonta massaa kuin että rakentaisin mahdollisen huonon eri merkkisen geelin päälle uudet kynnet. En ainakaan antaisi mitään takuuta työlleni, jos asiakas vaatii tekemään vanhan päälle. Jos asiakkaalla ennestään kynnet saman merkkiset kuin itse teen, silloin tekisin takuulla mahd. vähällä poistolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1303
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      117
      976
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe