Staff Point

työnantajana?

Millainen työnantajana? Onko palkanmaksu kunnossa? Pitävätkö sovitut vuorot? Järjestetäänkö perehdytys uusiin tehtäviin? Voiko samanaikaisesti olla töissä muussa vuokrafirmassa? Minkä verran töitä tulee kuukaudessa? Kannattaako firmaan yleensä mennä?

36

10487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Kaverini oli siellä töissä ja sanoi että oli ongelmia palkanmaksun kanssa.
      Mä oon käyny haastattelussa ja oli erittäin epäkohteliasta henkilökuntaa.

• kalkutanseppä*

työnantaja???tarkoitat varmaan välistävetäjää/hyväksikäyttäjää kierrä kaukaa tuollaiset"työnantajat".

• okdf

itse olen töissä staffpointin kautta. Palkka ok, työntekijät suht ystävällisiä, työtehtäviin perehdytetään ainakin lyhyesti, palkanmakussa ei ainakaan vielä ole ollut ongelmia ja työtä on ollut ainakin mulle riittävästi. Näin siis helsingissä...

• Ana_1983

Hei,
      laitan tämän tiedoksi vaikka keskustelu onkin mennyt jonkin verran vanhaksi.

Olin töissä staff pointin kautta abc:lle. Palkka toimi, mutta kirjallista sopimusta en saanut..(?)
      Ilmoitin työnantajalle että vähin tunti määrä on 80 tuntia kuukaudessa jotta tulen toimeen työpaikalle oli matkaa 50 kilometriä joten muutaman tunnin vuoksi ei minun kannata tulla.
      Kesä meni hyvin ja jatkoa luvattiin lokakuussa kuitenkin ilmoitettiin työvuoro listassa yhtä äkkiä että koko kuussa työ päiviä oli vain 4! eipä sillä paljon vuokria maksella.
      Otin yhtettä staff pointtiin, ilmoittivat että voin irtisanoa itseni jos haluan, jos en suostu jäämään tuolla tuntimäärällä... no työkkärissä kun kävin niin irtisanomisestahan tulee tietty 2 kuukauden karenssi... että sitten ollan ilman rahaa 2 kuukautta...

mitä opimme tästä:
      - aina kirjallinen työsopimus!
      - vaatikaa työsopimukseen aina minimi tunnit!

Onneksi sain toisen työpaikan huh! mutta muuten olisin ollut isossa kusessa!

Tässä myös vinkki tuleville kesätyötekijöille:
      työkaverini tuli huoltoasemalle töihin määräaikaisella työsopimuksella (kesäkausi), kuukauden töissä olon jälkeen kuitenkin päätti jättää työpaikan koska sai työtarjouksen muualta. Määräaikainen työsopimus sitoo molempia osapuolia. Muistaakseni tämä tyttö joutu käymään töissä 2 viikkoa ilmoiseksi...(tokikin tämä on varmasti työpaikoilla neuvottelu kysymys, mutta tässä kävi näin.)

Tsemppiä kaikille, ja ainahan sitä kantapään kautta oppii!

• hohhoijjaaaa

Itse olen ollu kuusi viikkoa töissä staffpointilla. Työskentelen kokopäivätyössä yhdessä ainoassa työpaikassa.

Tähän mennessä minulle on maksettu kolme kertaa palkkaa, joista yksikään ei ole mennyt niinkuin pitää. Joka kerta palkkaa on maksettu joko liian vähän tai ei ollenkaan(!).

Viimeisin "palkka": Palkanmaksujakso 16 - 27.5, maksupäivä tänään. Maksoivat KOLMEN päivän palkan toukokuun alusta, jotka jäivät maksamatta kuukausi sitten. Pitäisi saada vuokra yms. maksettua....

KIERTÄKÄÄ PASKAPULJU KAUKAA, EI MUUTA KUN ONGELMIA.

• Ei täysin...

rehellistä touhua ole Staffilla. Olen saanut sen kiinni pikkuvalheesta, mutta ehkä vedätystä tapahtuu enemmänkin. Töitä StaffPointilla kuitenkin on tarjota, ainakin jos on valmis keikkatyöhön.

• Nuoren äiti

Ei Staffilla ainakaan meilläpäin ole töitä antaa.Nuoreni haluaisi tehdä ja on valmis tekemään mitä työtä tahansa.Todella harvoin tulee ilmoituksia työpaikoista vaikka nuoreni käy toimistolla kyselemässä töitä ja soittaa aiankin kerran viikossa.

• Ehkä...

Ehkä hakija on joskus niin innokas ja aktiivinen, että huomaamattaan rasittaa rekrytoijaa... Kannattaisi luultavasti katsella muitakin vaihtoehtoja.

• ggghhhgggg
        Ehkä... kirjoitti:

Ehkä hakija on joskus niin innokas ja aktiivinen, että huomaamattaan rasittaa rekrytoijaa... Kannattaisi luultavasti katsella muitakin vaihtoehtoja.

Mä täytin vain hakemuksen enkä tehnyt mitään muuta, sitten tuli 3 kk hakemuksen täyttämisetä kutsu, että olis työ pääsenkö nopeasti haastatteluun. En mennyt, kun oli jo toinen työ.

• Staffilainen

StaffPointille pääsee melkeinpä kuka tahansa listoille, mutta töitä ei tarjota jos kokemusta ei ole jostakin toimialasta tai et ole käynyt sopivaa ammattikoulua(!) Toimistolle ei itse tarvitse soittaa eikä siellä todellakaan tarvitse käydä vaan he soittavat kun tarvitaan

• EmmaK-H

Mulla on toistaiseksi toiminut hyvin, varaan vuorot eikä tarvitse soitella toimistolle. Tosin olen vasta ollut kesän ja keikkatyöntekijänä. Tähänastisista vuokrafirmoista paras. Palkka tosin vois olla parempi. meinaan jatkaa ainakin niin kauan, että saan "oikean" työpaikan.

• Mishukka87

Olen ollut Staffpointilla huhtikuusta lähtien eikä mulle kerrottu ihan kaikkea mitä sitä kautta voi tehdä. Puhuttiin vaan siwan ja valintatalon kassasta. Vajaa kuukausi sit sain kuulla et voi tehdä myös hyllytys hommia sen kautta isoissa marketeissa ym. sekä kassoilla s-ryhmällä. Alkaa epäilyttään koko homma kun pimitetään tietoja ym eikä ole tarpeeksi hommia ja sekä palkoissa ollu ongelmia ku yhtäkkiä laski palkka yheltä päivältä noin. 10 euroa. Ja nyt ku oon ollu kipeenä ja saikulla niin yritin varata yhtä työvuoroa jonka olisin halunnut hyllytyshommia niin sanottiin et en voi varata sitä. Ja kun menin tänää myöhemmin kattomaan staffbookiin sivuani niin sieltä oli poistettu mun hyllytysosaamisen tiedot sekä palkki josta näkee avoimet työvuorot että näin täällä etelässä.

• Syitä...

Älä välitä, olen tehnyt Staffille keikkaa vielä pidempään, eikä mulle vieläkään ole puhuttu kaikista mahdollisuuksista... Osasyy voi olla, että työntekijöitä on niin paljon, että esimiestyö ei ole henkilökohtaista.

On aivan yleinen käytäntö, että työntekijä sairaslomansa ajaksi menettää buukkausoikeutensa. Syynä kuulemma se, että jotkut ovat käyttäneet sairaslomaansa väärin. Eihän se ole kivaa luotettavia työntekijöitä kohtaan, mutta tässä pyritään tasapuolisuuteen.

• nicor

Henkilön omat kyvyt ja aktiivisuus vaikuttaa todella paljon Staffpointilla. Itse tein 110% tarmolla töitä ja ennenkaikkea pyrin hankkimaan lisää tietotaitoa kaupan työtehtävistä. Melko pian minulle tarjottiinkin esimerkiksi vastuuvuoroja ja tuoretiski jne. tehtäviä. Yhden kassakoulutusvuoronkin olen tehnyt. Jännä tunne kun vuokratyöntekijän pitää opettaa vakiohenkilökuntaa miten jotain heidän käyttämää järjestelmää käytetään.

• ....

Asenteesi ainakin on ylimielinen. Tuolla asenteella putoat vielä korkealta ja kovaa. :)

• staffpoin riistää

Staffpoint on työnantaja,jota kannattaa välttää viimeiseen asti.Sain palkkaa 10 euroa tunnilta.Olen hitsari ja työkokemusta takana 15 vuotta.Lisäksi olet arvoton heittopussi,jolle ei anneta mitään arvoa.Staffpoint riistää työntekijöitään kaikin puolin.En suosittele!

• lööppe

samoja kokemuksia, vaikka muulta alalta. selvästi pienempi palkka kuin alalla yleensä. lisäksi vuorot satunnaisia.

• anta1

Olen menossa staffpointin kautta kesäksi kokoaikaiseen duuniin, joka ei ole kauppa. Onko kokemusta millaista se sitten on, tuleeko palkat oikein/oikeaan aikaan?

• tyolainen.

Minulla ei ole ollut ongelmia Staffpointin kanssa ollessani sen kirjoilla nelisen vuotta. Bookkasin töitä oman harkintani mukaan. Näistä töistä sain ainakin omasta mielestäni oikean palkan... Jälkikäteen ajateltuna sain minusta ihan ok palkkaa.

Jos tuntuu, että Staffpoint on jotenkin huono työnantaja, ei kannata siellä töitä tehdä. Onhan niitä muitakin vaihtoehtoja, kuten hakea itse jostain myymälästä työpaikkaa... Onhan sen varmaan niin, että jos on kova vaatimustaso, niin Staffpoint ei ole ehkä se paras työnantaja. Toisaalta voi aina miettiä, että jos on akuuttirahapula, niin voisiko kenties laskea hieman tasoaan ja hakea vaan niin töitä jostain...?

• nuorityär

onko teillä ollu työpaikoilla semmosta hommaa että tietyn kellon ajan jälkeen ei makseta enään palkkaa.. eikä niistä saa ilmoittaa staffbookiin? :) laskiskelin että mulla tulee 9 tuntia ylitöitä viikossa.. niin pöljästi laitettu työvuorot ku väkisinki menee ylitöiksi..

pelkään että ollaan työkaverin kanssa pahasti tultu höynäytetyksi

• exstaffi

Staffpointilla ei saa tehdä tehdä ylitöitä heti tulee varoitus siitä. Olin Siwa ja Valintataloissa töissä, kaupoissa minua kohdeltiin kuin orja katso kassaa ja purkaa samalla 2 rullakkoa kuormaa, oltiin törkeitä. Käyttävät staffeja hyväksi. Olin 1,5 vuotta Staffpointilla töissä palkoissa ei tullut ongelmia mutta en suosittele kaupan alalle varsinkaan Siwa ja Valintataloihin!

• Nicori

Tuo ettei saa ylittää 37,5h/vko rajoitusta johtuu siitä, että tällöin työntekijälle jouduttaisiin maksamaan ylityö-korvausta ja asiakasyritykset ostavat vain yksittäisiä työvuoroja ja eivät täten maksa näistä ylityö-korvauksista. Staffpointilla saa ylittää yksittäisen päivän tuntirajan jos se koostuu vain yhdestä työvuorosta: Tällöin asiakas maksaa tuosta ylityöstä.

Vai koit itsesi orjaksi kun jouduit katsomaan kassaa ja purkamaan kahta rullakkoa? Voi hellantettas! Oma eilinen työvuoro iltavastuullisena kilpailijalla: 5 dollya maitokaappikamaa, 8 dollya HeVi:ä, paistopisteen hoito, päiväysten tarkistus tuoretuotteista, 2 rullakkoa kuivaa, 2 rullakkoa pakkasia, Veikkaus-laskennat, kassakaappitäsmäytys. Ai niin opastin yhtä uutta työntekijää ja toimin myös tauotus-kassana!

Onhan se niin väärin, että vuokratyöntekijälle pistetään joskus edes hieman samanlaista työhaastetta kuin vakiotyöntekijöille!

• Anonyymi
        Nicori kirjoitti:

Tuo ettei saa ylittää 37,5h/vko rajoitusta johtuu siitä, että tällöin työntekijälle jouduttaisiin maksamaan ylityö-korvausta ja asiakasyritykset ostavat vain yksittäisiä työvuoroja ja eivät täten maksa näistä ylityö-korvauksista. Staffpointilla saa ylittää yksittäisen päivän tuntirajan jos se koostuu vain yhdestä työvuorosta: Tällöin asiakas maksaa tuosta ylityöstä.

Vai koit itsesi orjaksi kun jouduit katsomaan kassaa ja purkamaan kahta rullakkoa? Voi hellantettas! Oma eilinen työvuoro iltavastuullisena kilpailijalla: 5 dollya maitokaappikamaa, 8 dollya HeVi:ä, paistopisteen hoito, päiväysten tarkistus tuoretuotteista, 2 rullakkoa kuivaa, 2 rullakkoa pakkasia, Veikkaus-laskennat, kassakaappitäsmäytys. Ai niin opastin yhtä uutta työntekijää ja toimin myös tauotus-kassana!

Onhan se niin väärin, että vuokratyöntekijälle pistetään joskus edes hieman samanlaista työhaastetta kuin vakiotyöntekijöille!

ok boomer, porvareiden perseen nuolija

• ei ikinä vuokrafirma

Olen ollut staffpointilla 3 vuotta töissä eikä ole kyllä mitään kehuttavaa. Aina saa soitella palkkojen perään, lisiä ei makseta oikein, arkipyhät jätetään maksamatta ellei ite huomaa pyytää niitä, ja sairasajan palkoissa ja lomissa yritetään koko ajan kusettaa. On kokemusta muistakin vuokra firmoista kaikissa sama homma. Nuo vuokra firmat on kyllä pahimpia kusettajia ja kun työttekijöinä on paljon nuoria jotka eivät tiedä oikeuksiaan niin on helppo kusettaa! Kannattaa pysyä kaukana niistä.

• Nicori

"Ei ikinä vuokrafirma":
        Omalla kohdalla ei ole ollut mitään tuollaisia ongelmia Staffpointin kanssa viimeisten 4 vuoden aikana. Voihan sitä tietysti olla eroja saman firman sisällä eri toimistojen/toimialojen välillä..eri ihmisiä pyörittämässä.

• jotain rajaa

Nicori: Tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan joka tekee.

Tuo on nimenomaan orjatyötä, mitä luettelit. Olet ylpeä siitä, että raadat kolmen ihmisen työt? Seuraavalla kerralla voit miettiä itse: kuinka monta työntekijää on aamuvuorossa ollut, paljonko kuormaa tuli ja mitä on tehty. Ja siitä päätellä, ettei iltavuoroon kuuluisi tuo työmäärä. Ei se oma henkilökuntakaan ihan oikeasti tee noin paljoa, ei todellakaan. Sinua käytetään hyväksi, et vain tajua sitä. Onnea vaan uralle.

" Oma eilinen työvuoro iltavastuullisena kilpailijalla: 5 dollya maitokaappikamaa, 8 dollya HeVi:ä, paistopisteen hoito, päiväysten tarkistus tuoretuotteista, 2 rullakkoa kuivaa, 2 rullakkoa pakkasia, Veikkaus-laskennat, kassakaappitäsmäytys. Ai niin opastin yhtä uutta työntekijää ja toimin myös tauotus-kassana!

Onhan se niin väärin, että vuokratyöntekijälle pistetään joskus edes hieman samanlaista työhaastetta kuin vakiotyöntekijöille! "

• Nicori

Millä tavalla tuo on orjatyötä kun sain kaiken tuon aikaan oman työaikani puitteissa ja pidin myös minulle kuuluvat tauot? Mielestäni tuota kutsutaan tehokkuudeksi. Mainittakoon, että aamuvuorokin on täystyöllistetty siinä missä iltakin. Tietty staffit ja monet muut kaupan työntekijät ovat melkoisia "löysäpaskoja", joiden toiminta on flegmaattista ja siihen päälle pitäisi vielä jutella työkavereiden kanssa työajan puitteissa. Sitten valittavat kun ei näillä henkilökuntamäärillä saada mitään tehtyä..

• vuosi staffpointilla

minulle tulee staffpointilta aina liksat ajallaan ja oikein.

• koohooo

Vähintään yhtä tärkeää kuin vuokrafirma, on se firma johon menette töihin. Vastuunsa on molemmilla. Palkanmaksu ja saikut kuuluu vuokrafirmalle, työn sisältö ja olot sille jolle työtä teette. Staffpointilla ainakin ensimmäinen osa kunnossa.

• 10kk Staffilla

Itse olen Staffilla nyt kymmenettä kuukautta ja voin viimein laittaa juhlat pystyyn, kun sain uuden työpaikan!
      Palkanmaksussa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa, mutta kaikki muu sitten mättääkin täällä Helsingissä.
      -Vaihteeseen soittaessa tuntuu, ettei kukaan tiedä ikinä mistään mitään ja oma kontaktihekilö ei edes vastaa sähköposteihin...
      -Luvattiin 4-5 työvuoroa/viikko, vaikka olen opiskelija, mutta totuudessa minulle on esim. vuodenvaihteen jälkeen tarjottu ylipäätään tuota 5:ttä vuoroa...itse olen joutunut työpaikassa sopimaan vuorot, koska muualta niitä ei edes tarjota.
      -Työsopimuksessa ja ohjenivaskassa, jonka sai, ei mainita todella tärkeitä asioita (joita ei työhaastattelussakaan kerrottu), esim. et ole oikeutettu minkäänlaiseen työterveyshuoltoon ellet tee täyspäiväistä työtä! Ja esim se, että asiakasyritys joutuu maksamaan maltaita, jos siirryt heidän omille listoilleen.

En suosittelisi kenellekään, sillä aiheuttanut enemmänkin pettymyksiä ja pahaa mieltä. JOS TEILTÄ LÖYTYY MIKÄ TAHANSA MUU VAIHTOEHTO, TARTTUKAA SIIHEN!

• Jokumuu

Nyt punnitaan Staffpointin toiminta. Olen ollut töissä heillä n. 20 kk ja kerran aikaisemmin parin päivän sairauslomalla. Nykyisin olen määräaikaisessa ja osa-aikaisessa työsuhteessa. Nyt tuli 4 päivää sairauslomaa ja vein lapun konttorille.
      Syy on ihan ok mutta katsotaan maksaako Staffi koko s-loman. Töitä olisi ollut bookattuna jokaiselle päivälle. Yhtiön työterveydessä eli Terveystalolla sain ainakin käydä.

• Jokumuu

Sairauslomapalkkani on laitettu maksuun joten asia hoitui niin kuin pitikin. Myös töitä pystyin bookaamaan koko ajan eteenpäin. Hyvä näin!

• ugligu

Olen ollut staffpointilla töissä osa-aikaisena vakituisella työsopimuksella 9 kuukautta ja viimeiset viisi kuukautta olen joka kerta joutunut soittamaan palkoista. Joko niitä ei ole tullut ollenkaan tai laitettu väärin. Kovasti ne yrittävät ihmisiä huijata ja ainakin olen oppinut syynäämään palkkalaskelmat tarkoin. Irtisanottiin eilen kun en ottanut lehtipuhelinmyyjän hommaa vastaan. Toisinsanoen paska firma ja kannattaa kiertää kaukaa!

• get real

Itse olen Staffin kautta tehnyt keikkaa paikallisessa Valintatalossa välivuoden täytteeksi, eikä minun kohdalleni ainakaan ole sattunut mitään ongelmia. Palkka tietysti on mitä on, mutta suuria summia ei lukion käynyt voi kassahommista odottaakaan.

• simely

Olen ollut 4 vuotta Staffpointin listoilla, ei ole kyllä ollut mitään valittamista heidän toimintaansa. Vuoroja on tullut paljon tehtyä ravintola-alalla. Kiinnostus lopahti niihin hommiin , joten nyt on tullut otettua kaupan alan töitä enemmänkin. Palkka nyt on se surkea TES,mutta maksavat palkat kuitenkin aina ajallaan. Tällä hetkellä vuoroja näyttää olevan vähän auki... ainoastaan jotain typerää stand by vuoroa tarjolla. Opiskeluja edessä vielä 4 vuotta joten taitaapi edessä olla vielä monen monta vuotta näiden keikkafirmojen leivissä.

• ALKO_HOLISTI

VITTU EI TULLU STAF POINTILTA DUUNII KU MENIN PIKKU KÄNNISSÄ HAISTATTELUUN

VITTUUN KAIKKI VUOKRA FIRMAT VITTU PASKAA KAIKKI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe