Muuttamassa

Korkalovaaraan..?

Olen miettinyt muuttamista kenties Korkalovaaraan.
Minkälainen asuinalueena?
Joka kaupungissa kun on alueita joissa on enemmän juoppoja/narkkareita, mitkä alueet Rovaniemellä "vetää niitä puoleensa"?
Minkälainen alue on päivähoito ikäisten lasten kannalta?

Oululainen nainen

16

3024

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastikään muuttanut

Puolen vuoden Rovaniemellä asumisen nojalla voin sanoa, että jos kerta Oulussa asut, älä muuta. :)

Jos on aivan pakko valita, tällaisia "juoppoja/narkkareita puoleensa vetäviä" alueita taitaa olla ainakin nimenomaan tuo mainitsemasi Korkalovaara sekä Ounasrinne. Rauhallisempia alueita olisi sitten Nivavaara, Koskenkylä ja Katajanranta. Tämän perustan tosin hyvin mustavalkoisesti huhupuheisiin sekä noin yleisesti asuinalueiden asumishintoihin. "Halvat" alueethan näitä esittämäsiäsi ihmisiä taitaa vetää puoleensa. Mainitsemani kaksi asuinaluetta taitavat olla aika kerrostalovoittoisia.

• Oulusta muuttaja

Muutin tänne muutama kuukausi sitten, ja olen usein miettinyt, että onneksi! Kannatti nähdä se vaiva. Rovaniemi on niin paljon parempi paikka ihmiselle asua, vaikka mikään paikka ei täydellinen olekaan. Nimimerkillä kokemusta on molemmista.

• asuva

Näissä Korkalovaaran kerrostaloissa on
      paljon eri kansallisuuksia,maahanmuuttajia.
      Nuorta porukkaa ja yötä myöten on turhia
      ääniä naapureissa.Hissin ääni kuuluu turhanki
      selvästi yöaikaan.

• .....,

korkalovaara ja ounasrinne on vähän niinku oulun tuira ja rajakylä. molemmissa on ihan hyviäki paikkoja asua, jos välttää just ne "pääkadun kerrostalot". plussaa se että ne taitaa olla rovaniemen ainoat paikat mistä on hyvät linja-autoyhteydet kaupunkiin, jos ei jaksa kävellä...

• asunut
        ....., kirjoitti:

korkalovaara ja ounasrinne on vähän niinku oulun tuira ja rajakylä. molemmissa on ihan hyviäki paikkoja asua, jos välttää just ne "pääkadun kerrostalot". plussaa se että ne taitaa olla rovaniemen ainoat paikat mistä on hyvät linja-autoyhteydet kaupunkiin, jos ei jaksa kävellä...

oulu tuirassa jo muutaman vuoden, nimenomaan pääkadun varrella eikä kyllä koskaan ole mitään ongelmia ollut.

• Onnellinen asukas

Korkalvaaran takana kerrostalossa. Asunto kolmannen kerroksen parvekkeella etelän suuntaan varustettu, melkein puiston sisällä (yli 80 nelöä)Rauhallisuuden perikuva ja bussireiti kulkee alla sadanmetrin päästä. Nyt joudun terveyteni vuoksi muuttamaan , olen jo niin iäkäs ja vammainen. Tervetuloa, asunnot ovat edullisia.

• kaupunkia

Kyllä minusta Rovaniemellä löytyy vähän joka puolelta kaupunkia näitä juoppoja yms. varsinkin kaupungin vuokrataloista.

Korkalovaarassa taitaa olla kolme päiväkotia?

Rauhallista aluetta muutamia taloja/kadunpätkiä lukuunottamatta. Mutta omistusasuntoalueethan ovat rauhallisia lähes poikkeuksetta.

• ounasrinteellä nyt

nelisen kuukautta ja en ole kertaakaan törmännyt häiriöihin, en hörhöihin tai mihinkään meteliin. Kaupan pihalla joskus olen törmännyt pultsariin, mutta niitähän on jokapaikassa aina . Talo jossa asun vuokralla on rauhallistakin rauhallisempi ja siisti. Ulkoilumaastot ihan vieressä ja linja-autot kulkee hyvin. Ei mitään valittamista ole. Meinasin muuttaa korkalovaaraan, mutta hyvä että valitsin ounasrinteen.

• korkalo

hyvä paikka ausa. ei ole moitittavaa.. ja joka paikassa on rökäleitä niiltä ei voi välttyä.. päiväkodit, ala-asteet ja kaikki tarvittava lähellä ja bussit kulkee erinomaisesti :) muuta, itse asuin siellä ja tykkäsin :)

• vielä..

Onko Lanttotiellä moitittavaa?

• talo?
        vielä.. kirjoitti:

Rivitalot ainakin rauhallisia, kerrostaloista en osaa sanoa mutta yleensähän nämä vuokratalot on...öh, aika rauhattomia

• Lanttotiellä asunut
        vielä.. kirjoitti:

Itse asuin (lapsiperhe) niissä kerrostaloissa 12 vuotta, ja koin kyllä ihan rauhalliseksi. Saman pihan muissa taloissa oli kyllä muutamaan otteeseen tuona aikana jokunen hankalampikin tapaus asumassa, mutta eipä niitä kauaa kateltu kun saivat häädön. Ehkä meillä oli vain hyvä tuuri ja sattui hyvät naapurit. Kaupungin vuokrataloissa kun tahtoo asukkaat vaihtua aika tiuhaan, saattaa tietenkin ikäviä tapauksiakin mahtua mukaan. Rauhallisempaa aluetta Lanttotie on kuin esim. Hillapolku/Sudentie/Louhikkotie. Johtuen siitä, että pihassa on vain neljä taloa (joista jo iso osa perheasuntoja) ja ympärillä ok-taloalue ja omistusasuntoja. Ei minulla kyllä ole moitittavaa, mutta kuten sanoin, tilanteet voi muuttua.

• ....

Voin kuule sanoa että niin oon oltu monessa muussakin kaupunginosassa. Olen nähnyt eläessäni yhden ainoan kerran ruumiin ja se pötkötti Matkarinteen pihalla Nivavaarassa muutamia vuosia sitten. Että kyllä sitä tapahtuu joka puolella ja varsinkin paikoissa missä on Kunta-asuntojen taloja.

• takala

Pidän Korkalovaaraa määrätynlaisena Rovaniemen slummina.Täällä asuu paljon epäsosiaalista porukkaa sektorilla...Hillapolku,Louhikkotie,Sudentie,Karhutie.Viikonloput yleensä rauhattomia.

• .....

..sen perusteella mitä on itse kokenut, eikä sen perusteella mitä on kuullut!

Itse olen asunut Syväsenvaarassa, Nivavaarassa ja nyt Korkalovaarassa ja täytyy kyllä sanoa, että missään muuala ei ole semmoinen villin lännen meininki kuin Nivavaarassa. Sielä valvottiin useampikin yö kuunnellen naapurin bileitä jotka poliisit kävivät useinkin keskeyttämässä. Naapurin koirat haukkuivat yöt pitkät häkeissään ja missään, en siis missään ole tavannut niin paljon ihmisiä kuljettamasa irti koiria kuin Nivavaarassa. Nyt 5 vuotta Korkalovaarassa asuttuani olen tykännyt todella. Palvelut ovat lähellä, bussit kulkee alituiseen ym ym. Tottakai joka paikassa on niitä laitapuolen kulkijoita - kuin myös täälläkin, mutta verrattuna siihen kuinka tiheästä täällä asuu ihmisiä, niin ei sen enempää öykkäreitä kuin missään muaallakaan! Tervetuloa Korkalovaaraan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe