Käytetty regulaattori

Niisa

Olen ostamassa regulaattoria. Nyt vaan alkaa arveluttaa, että kannattaako ostaa käytettyä, mitkä ovat regulaattorin heikot kohdat, jotka kannattaa tarkistaa.
Yleensäkin sukellusvälineet, mitä kannattaa huomioida hankkiessasi käytettyä välinettä?

3

1760

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bodydiver

..todellista kuntoa on aika paha tarkistaa ilman, että sen kanssa pääsee veteen. Jos mahdollista, niin laita alentaja (ykkösvaihe) ja regu kiinni pulloon ja avaa venttiili. Tuolla testillä näet ja kuulet jo mahdolliset vuodot. Jos regu antaa ilmaa hengitettäessä ja pakkosyöttö toimii, niin todennäköisimmin kyseessä on toimiva peli myös vedessä.

Olen itse ostanut regulaattorin ja octon sekä uutena että käytettynä ja molemmilla sukeltaa ihan samalla tavalla. Jos käytettyjen kunto epäilytää, niin ainahan ne voi lähettää huoltoon.

Käytetyissä sukelluskamoissa erityisen tarkkana kannattaa olla kuivapukujen kohdalla. Ne kun yleensä päätyvät myyntiin vuodon takia.

Takkiliivistä kannattaa tarkistaa tyhjennysventtiilien toiminta ja tietysti täyttöletku...

Näillä pääset jo pitkälle.

• piikkimonni

Ainakin yleisesti käytetyt merkkituotteet ovat pitkäikäisiä vehkeitä, joihin saa varaosina melkein mitä vain. Ainakin minä saattaisin ostaa mieluummin Suomen oloissa hyväksi havaitun laaturegun käytettynä kuin jonkun halvan uuden. Halvat regulaattorit ovat usein tehty lämpimämpiin oloihin. Käytetty regu pitää käyttää kunnon huollossa ennen käyttöönottoa ellei voi olla täysin varma siitä kuinka sitä on käytetty ja huollettu. Huollosta tuleva lisähinta on pikkujuttu, jos vaihtoehtona on onnettomuus veden alla.

• mmVSA

Yhdyn em. viesteihin ja lisään vielä sen että mulla olisi myytävänä hyväkuntoinen käytetty regu:-)

T. Marcus
      [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      64
      6267
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5649
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4645
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      58
      3926
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3825
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3239
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      69
      3031
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59