Ihmisen kohtelu?

Hard_Talk

Aikuinen ihminen ( mies/nainen) päättää itse miten häntä kohdellaan?

Kuka muu voisi siitä päättää?

Onkohan tässä asiassa mielestänne miehen ja naisen logiikassa eroja?

40

1324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vänkyrä-nainen

yhtymään tuohon. Enemmänkin voisi sanoa yleisenä totuutena, että jokainen aikuinen ihminen itse päättää miten kohtelee muita. Ei kukaan toisten puolesta voi päättää ja koska eri ihmiset kohtelee eri ihmisiä kuitenkin useimmiten eri tavoin. Pieni ihminen ei siihen paljon itse voi vaikuttaa. Voin olla vain oma itseni ja joku toinen kohtelee mua sen vuoksi hyvin, joku toinen taas ei.

• k32v

toisiin vois vaikuttaa muuten, ku omilla toimillaan.

jos nyt yleensä kukaan aktiivisesti pyrkis toisiin vaikuttaan muutenkaa..

• nainen kuin NAINEN

ajattelen ihan samalla tavalla.
        Mutta vahva ihminen on se, joka pystyy pitämään itsellään kunnioituksen toisia ihmisiä kohtaan huolimatta siitä, miten jotkut vähemmän sivistyneet häntä kohtelevat.

• Näyttäähän tuo toimivan arabimaissa tosi näppärästi, eli siellä miehet päättivät olla pomoja ja naiset vastaavasti päättivät olla alistettuja.

Nyt kun itse puolestani päätän että minua pitää kohdella galaktisena sankarina ja kansojen vapauttajana, niin siinähän kumartelette.

• kunnioitukseni,

*kumartaa*

• kunnioitukseni, kirjoitti:

*kumartaa*

arvokkaasti

• k32v

ehkä se vaatis muutaki kun vaa pelkän julistuksen ;D

• Papeete1

Onneksi ei olla arabimaissa. Älä rimpuile ettei mun korkkari painu liian syvälle sun selkääs :D

• Papeete1 kirjoitti:

Onneksi ei olla arabimaissa. Älä rimpuile ettei mun korkkari painu liian syvälle sun selkääs :D

Tänään piti olla minun vuoroni olla master. Suutele saappaitani ja kiillota heti nuo käsiraudat.

• Papeete1
        buddy-love kirjoitti:

Tänään piti olla minun vuoroni olla master. Suutele saappaitani ja kiillota heti nuo käsiraudat.

Älä unta nää :)

• Papeete1 kirjoitti:

Älä unta nää :)

Jos sä saat kävellä mun päälläni korkokengillä, niin kai sä sit voit antaa mun edes vähän piiskata sua.

• Papeete1
        buddy-love kirjoitti:

Jos sä saat kävellä mun päälläni korkokengillä, niin kai sä sit voit antaa mun edes vähän piiskata sua.

Ei käy, mä vaan kävelen :)

• Papeete1

• Papeete1 kirjoitti:

Ei ole kyllä tuommoisia joten voidaankin sitten unohtaa koko juttu. Sitäpaitsi jonkun päällä on hankala kävelläkin :D

Kai siitä tulee mustelmia. Itämaillahan ne hierojat kävelevät päällä, mutta niillä taitaa olla joku tanko josta pitävät kiinni.

Oikeasti muuten: se eräs muinainen, joka vihjaili että hänet pitäisi piiskata teki sen niin epäselvästi etten tajunnut kuin vasta aikojen päästä, eli en sitten taida olla innostunut noista puuhista.

• ghjgj

Kohtelusta ei päätä kumpikaan heistä, vaan se joka heitä kohtelee. Saamaansa kohteluun voi vain pyrkiä vaikuttamaan, päättää sitä ei ennalta yleensä voi, vaan se riippuu kohtelijasta.

• Celsius

joo... Toki on paljon muitakin muuttujia, mitkä yleensä vaikuttavat: viimeisimmät elämänkokemukset esimerkiksi, tyhjiössä emme kukaan elä ja ole.

Ei kukaan muu, jos ihmiset ovat vapaita päättämään itse.

En usko, että on eroja sen enempää miesten ja naisten välillä kuin on eroja hyvin keskenään erilaisten naisten tai miesten välillä.

• dayum

Joissakin asioissa kyllä, mutta voi sitä saada vittumaista käytöstä osakseen vaikka olisi millainen. En usko kaikkien ihmisten noudattavan sinällään fiksua neuvoa "kohtele muita kuin haluaisit itseäsikin kohdeltavan".

• k32v

ne osais olla viisaasti fiksui :)

• Papeete1

En mä kyllä mielestäni pysty täysin vaikuttamaan siihen miten minua kohdellaan. Enemmän pystyn vaikuttamaan omaan käytökseeni ja sitä kautta kohteluun. Kaikkein eniten pystyn vaikuttamaan kuitenkin siihen miten annan minua kohdeltavan.

• raiteilla.¨.

olen kanssasi. Ihan samaa mieltä.

• "Kaikkein eniten pystyn vaikuttamaan kuitenkin siihen miten annan minua kohdeltavan."

Ei sitä niinkään voi päättää,että kuinka itseä kohdellaan vaikka siihen paljon voi vaikuttaakin omalla käyttäytymisellä ja sillä kuinka muita kohtelee. Niin kuin sanoitkin,eniten voi vaikuttaa siihen miten annan itseäni kohdeltavan, pysynkö huonon kohtelun kohteena vai lähdenkö menemään ja miten yleensäkin huonoon kohteluun itse reagoin.

Aina sekään ei vaan ole niin yksinkertaista...siis lähteä lätkimään jos huonosti kohdellaan. Useat ihmiset kun osaavat vastaavasti paikkailla huonoa käytöstään sillä paremmalla puolellaan, olemalla toiselle juuri sellainen kuin toinen kaipaa. Toisen saa helposti sokeaksi sille huonolle puolelle silloin kun niitä ratkaisuja pitäisi tehdä.

• Papeete1
        NtiBebs kirjoitti:

"Kaikkein eniten pystyn vaikuttamaan kuitenkin siihen miten annan minua kohdeltavan."

Ei sitä niinkään voi päättää,että kuinka itseä kohdellaan vaikka siihen paljon voi vaikuttaakin omalla käyttäytymisellä ja sillä kuinka muita kohtelee. Niin kuin sanoitkin,eniten voi vaikuttaa siihen miten annan itseäni kohdeltavan, pysynkö huonon kohtelun kohteena vai lähdenkö menemään ja miten yleensäkin huonoon kohteluun itse reagoin.

Aina sekään ei vaan ole niin yksinkertaista...siis lähteä lätkimään jos huonosti kohdellaan. Useat ihmiset kun osaavat vastaavasti paikkailla huonoa käytöstään sillä paremmalla puolellaan, olemalla toiselle juuri sellainen kuin toinen kaipaa. Toisen saa helposti sokeaksi sille huonolle puolelle silloin kun niitä ratkaisuja pitäisi tehdä.

Niin yksinkertaista.. siihen tosiaan tulee sokeaksi ja tottuu. Monet sellaiset tyypit ei kyllä taida muutenkaan olla kauhean tarkkoja kohtelustaan vaan yrittää sietää melkein mitä vaan ja keltä vaan.

Minä pidän yhtä periaatepäätöstäni erittäin hyvänä keinona tunnistaa huono kohtelu ja saada se heti loppuu. Lyöminen. Eli jos minua lyö kerrankin niin se on sitten siinä eikä selitykset auta yhtään. Sillä keinolla välttää hyvin sen sokeuden ja kierteen lyödään->selitellään->pyydetään anteeksi-> annetaan anteeksi->lyödään taas.

Tiukka seula mustasukkaisten suhteen auttaa myös paljon. Että itsekkin pystyy kyllä vaikuttaan siihen miten kohdellaan omalla käytöksellä ja riskien minimoimisella.

Mä olen kyllä ihan tyytyväinen tähän mun realistisuuteen, läheisriippumattomuuteen ja kykyyn lähteä käveleen pois suhteesta vaikka tunteita vielä olisi.

• logiikoissa

on se ero että naiset alistuvat helpommin kuin miehet. Ja tämä oli siis raaka yleistys.

Oletko muuten joutunut koskaan viranomaisten kohdeltavaksi oikein kunnolla?

terveisin
      yksi sellainen

• ,.,.,.,.,

lause ei ole tarkoitettu yleispäteväksi totuudeksi, vaan sitä viljellään (esimerkiksi) sellaisessa parisuhdetilanteessa, jossa on valittavissa joko huonon kohtelun jatkuminen tai lähteminen lätkimään.

• Hard_Talk

Hyvä tarkennus! ja yleensäkin ihmissuhteissa ja työelämässässäkin usein... harvoin paska kohtelu muuttuu odottelemalla....

• Celsius
        Hard_Talk kirjoitti:

Hyvä tarkennus! ja yleensäkin ihmissuhteissa ja työelämässässäkin usein... harvoin paska kohtelu muuttuu odottelemalla....

auta yhtään. Odottelu ei ole mikään ratkaisuvaihtoehto. Monet muut asiat kenties.

• oikeassa,
        Hard_Talk kirjoitti:

"Hyvä tarkennus! ja yleensäkin ihmissuhteissa ja työelämässässäkin usein... harvoin paska kohtelu muuttuu odottelemalla...."

...työyhteisön yksittäisen voimahahmon taholta tuleva lievästi vituttava kohtelu voi esimerkiksi muuttua täydeksi helvetiksi ja joukkosavustukseksi, kun koetat muuttaa asian tilaa.

• Periaatteessa olen samaa mieltä. Jos minulle ollaan ilkeitä, voin useimmiten valita, miten reagoin. Nielen paskan mielistellen, vetäydyn tilanteesta, sanailen nokkelasti pisteet kotiin tai turvaudun brutaalisti nyrkkeihin.

Kaikkia on tarvittu vuosien saatossa ja aina on päätös ollut omissa käsissäni. Että sikäli en voi vaikuttaa siihen, että minua nälvitään kerran. Mutta siihen voin, nälvitäänkö toistamiseenkin. Uhriutumisesta ei ennenkään ole glooriaa jaettu.

• Celsius

Miksi joku on sitten ilkeä toiselle, kohtelee huonosti tms? Kai siihenkin joku selitys löytyy? Tai varmasti löytyy asioihin paneutumisen jälkeen. Eiköhän niitä ole tutkittu maailman sivu?

• Celsius kirjoitti:

Miksi joku on sitten ilkeä toiselle, kohtelee huonosti tms? Kai siihenkin joku selitys löytyy? Tai varmasti löytyy asioihin paneutumisen jälkeen. Eiköhän niitä ole tutkittu maailman sivu?

Miksi joku on kateellinen työelämässä? Miksi joku pöllii tuoppini kun olen tanssimassa? Miksi joku ventovieras purkaa aggressionsa yöbussijonossa? Miksi joku etuilee Alepan kassajonossa?

• Hard_Talk
        Ratikkakuski kirjoitti:

Miksi joku on kateellinen työelämässä? Miksi joku pöllii tuoppini kun olen tanssimassa? Miksi joku ventovieras purkaa aggressionsa yöbussijonossa? Miksi joku etuilee Alepan kassajonossa?

"Miksi joku on kateellinen työelämässä? Miksi joku pöllii tuoppini kun olen tanssimassa? Miksi joku ventovieras purkaa aggressionsa yöbussijonossa? Miksi joku etuilee Alepan kassajonossa? "

Noil kaikilla on joku ongelma itsensä kanssa... jos ei olisi ongelmaa itsensä kanssa ,ei tarvis noita manöövereitä tehdä... no itsekkyys on usein kusipäisyyden taustalla tosin...

• Hard_Talk kirjoitti:

"Miksi joku on kateellinen työelämässä? Miksi joku pöllii tuoppini kun olen tanssimassa? Miksi joku ventovieras purkaa aggressionsa yöbussijonossa? Miksi joku etuilee Alepan kassajonossa? "

Noil kaikilla on joku ongelma itsensä kanssa... jos ei olisi ongelmaa itsensä kanssa ,ei tarvis noita manöövereitä tehdä... no itsekkyys on usein kusipäisyyden taustalla tosin...

Oikeassa olet, mutta valitettavasti ihmien on inhimillinen olento kaikkine heikkouksineen. Paskaa ei tietysti ole oikeus lähimmäistensä niskaan kaataa eikä kellään ole velvollisuutta sitä vastaan ottaa.

Siltikin me kaikki törmäämme siihen jatkuvasti sekä saavana, että antavana osapuolena. Tosin minulle ei ole koskaan ole ollut ongelma tunnustaa, etten minäkään moisesta synnistä vapaa ole. Onneksi osaan pyytää anteeksi.

• nokkaan,

niin tekikö päätöksen mies vai nainen?

• Juuli@

Kyllä nainen tekee itsenäisesti päätöksen siitä takooko naamaansa miehen nyrkkiin vai ei =D

• voi yleistää

jokuhan voi puukottaa sua selkään kadulla, kotona, huijata ym. Joskus asioihin voi vaikuttaa esim. ettei seurustele kusipäitten kans.

• Ihmettelevä ^^^^^^

päättää alkutapaamisessa toisen ihmisen käytöksen. Eihän kenenkään mieleen pysty vaikuttamaan. Jos on itse avoin ja ystävällinen ja toinen on ironinen tai ivaava, miksi ylipäätään kannattaa jatkaa enää alkutreffailua? Sellaisia törkypossumiehiä kun on, etteivät enää pysty salaamaan sisäistä sikolättiään ja päästelevät huomaamattaan ankkoja ulos suustaan.

• ....

Mutta siihen voi vaikuttaa miten ottaa vastaan sen paskankin kohtelun. Jos joku esim kadulla rupee nimittelemään, niin miten reagoit?

• se päätetään, miten haluaa tulla kohdelluksi.

Viisaampi kävelee tymemmän oikeuksien ylitse.

Kuitenkin on muistettava, jotta kotona kukin voi olla melkein miten haluaa.

Taloyhtiöissä kuitenkin on sääntönsä, kuten myön työpaikoilla.

Etenkin armeijassa ennenvanhaan toiset päätti miten toisia kohdellaan.
      Nykyään ei taideta toimia siten.
      Mikäli simputusta tapahtuu tai edes siltä tuntuu, alokas menee ja valittaa.

Logiikassa saattaa olla eroja, kuitenkin jokainen joka pystyy, voi päättää itse miten häntä kohdellaan.

• la.ra

tai ainakin pitäisi.

Käyttäytyminen on kuitenkin eri asia kuin kohtelu. Ja kohtelias voi olla, mutta kohdella väärin (esim. työpaikalla).

Ja sille, että ärsyttää, ei välttämättä voi mitään. Paitsi tietenkin jollei aleta vaatimaan, että ihmisen pitää muuttaa personaansa johonkin valmiin muotin mukaiseen.

Mä itse päätän reaktioistani ja vastakohtelusta. Minä itse päätän myös sen, miten toista ihmistä kohtelen, ei se toinen. Perusteet ovat eri ihmisillä erilaiset.

En usko tässä olevan suuria sukupuolten välisiä eroja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      84
      1369
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      52
      987
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      370
      818
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      146
      789
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      709
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      707
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      658
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      622
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56