Jäin työttömäksi ja kuulun (Olen kuulunut jo pari vuotta) YTK:n. Lueskelin tuossa aikaisemmin palstoilla, että ansiosidonnaisia ja liittojen rahoja jne pitäisi aina hakea kolmen kuukauden sisällä työsuhteen loppumisesta.
Pitääkö tämä paikkansa?
Mikäli ei hae tänä aikana, onko oikeus em. rahoihin sitten vaan "mennyt"?
Lasketaanko sairauslomatkin ns. "kalenteriviikkoihin" eli työssäoloksi kun selvitellään noita oikeuksia ansiosidonnaiseen? Työsuhteessahan siinä on kuitenkin kokoajan oltu.
Pitääkö ansiosidonnaista hakea
25
2751
Vastaukset
- on "ammattiliitot"
palsta, ei YTK:laisten neuvontapiste....
- ...
Lukemani perusteella täällä on ollut juttua niin YTK:n kuin liittojenkin asioista.
Valitettavasti "YTK"-palstaa ei taida löytyä, muuten olisin kysymykseni sinne tietysti osoittanut.
Ei kyllä taas jaksa kuin hämmästellä. Jos on mahdotonta asiallisesti vastata niin älä vastaa yhtään mitään. - näin ne vasemmistolaiset
pitää pienen työläisen puolia... jos et kuulu liittoon mutta olet työläinen ja tavallista kansaa, niin sinua ei kukaan auta..
onneksi on kokoomus hallituksessa ja ytk voimissaan - ei nuo YTK:laiset
näin ne vasemmistolaiset kirjoitti:
pitää pienen työläisen puolia... jos et kuulu liittoon mutta olet työläinen ja tavallista kansaa, niin sinua ei kukaan auta..
onneksi on kokoomus hallituksessa ja ytk voimissaanole tavallista kansaa, ne yrittää raukat olla porvareiden suosiossa edes tuolla tavoin...
- olet ....
näin ne vasemmistolaiset kirjoitti:
onneksi on kokoomus hallituksessa ja ytk voimissaanen todellakaan voi olla solidaarinen näille YTK:n loiseläjille jotka haluavat itselleen liiton edut ja turvan, mutta ilman jäsenmaksua.
Raivostuttaa tosi kovasti aina kun näen näiden kyselevän apua täällä työsuhteeseen tulleiden säröjen vuoksi.
Ei vakuutusyhtiökään auta jos et ole ottanut vakuutusta. - yleisesti ottaen
olet .... kirjoitti:
en todellakaan voi olla solidaarinen näille YTK:n loiseläjille jotka haluavat itselleen liiton edut ja turvan, mutta ilman jäsenmaksua.
Raivostuttaa tosi kovasti aina kun näen näiden kyselevän apua täällä työsuhteeseen tulleiden säröjen vuoksi.
Ei vakuutusyhtiökään auta jos et ole ottanut vakuutusta.Täällä palvelu, yleisesti ottaen ilman ay-agitaattoreiden epäsolidaarisia kommentteja, on paljon antoisampaa.
Giganttia lainaten: "Se nyt vaan on tyhmä maksaa liikaa". Mihin tahansa ns. ammattiisi kuuluviin epäkohtiin saat samat palvelut myös työsuojelupiirisi kautta.
Kuka täysijärkinen maksaa esimerkiksi noista "Jäsenmikroista" tuommoisia hintoja! Korot on melkein pikavippien luokkaa. Koneet hanurista hintaansa nähden!
Lisää etuja? - juupa juu
yleisesti ottaen kirjoitti:
Täällä palvelu, yleisesti ottaen ilman ay-agitaattoreiden epäsolidaarisia kommentteja, on paljon antoisampaa.
Giganttia lainaten: "Se nyt vaan on tyhmä maksaa liikaa". Mihin tahansa ns. ammattiisi kuuluviin epäkohtiin saat samat palvelut myös työsuojelupiirisi kautta.
Kuka täysijärkinen maksaa esimerkiksi noista "Jäsenmikroista" tuommoisia hintoja! Korot on melkein pikavippien luokkaa. Koneet hanurista hintaansa nähden!
Lisää etuja?Kyllä ne mikrot kauppansa tekee.
Siksi toiseksi, se on kauppa joka hinnoittelee tuotteensa, ei liitot, älä niitä syytä.
Meinaatko väittää että liitto vetää provikat muka välistä?????
Koneet on ihan ok, jos ei tekniikka uusiutuisi niin hirveää vauhtia kuin se nykyään tekee.
Jos olis kaupan esim.tv, niin sekin vanhenis tuotapikaa kun uusi malli pukkaa markkinoille samoin tein.
Se on ihan sama ostatko kaupasta mikron vai tuolta, niin tekniikka on jo vanhaa kun saat koneesi kotiin. - tarkoitin lähinnä
yleisesti ottaen kirjoitti:
Täällä palvelu, yleisesti ottaen ilman ay-agitaattoreiden epäsolidaarisia kommentteja, on paljon antoisampaa.
Lisää etuja?työehtosopimusta eli TES:iä, jonka liitot neuvottelevat.
Siinä määritellään minimipalkat ja vähimmäistyöehdot.
Siitä paketista me liiton jäsenet maksamme jäsenmaksua, mutta nämä siipeilijät haluavat saman paketin ilman maksuja eli he tavallaan varastavat meiltä.... - eivät
... kirjoitti:
Lukemani perusteella täällä on ollut juttua niin YTK:n kuin liittojenkin asioista.
Valitettavasti "YTK"-palstaa ei taida löytyä, muuten olisin kysymykseni sinne tietysti osoittanut.
Ei kyllä taas jaksa kuin hämmästellä. Jos on mahdotonta asiallisesti vastata niin älä vastaa yhtään mitään.siivelläeläjät kirjoittele mene omalle palstalle ne neuvovat siivelläeläjiä ja perseennuolijoita
- varasta?
tarkoitin lähinnä kirjoitti:
työehtosopimusta eli TES:iä, jonka liitot neuvottelevat.
Siinä määritellään minimipalkat ja vähimmäistyöehdot.
Siitä paketista me liiton jäsenet maksamme jäsenmaksua, mutta nämä siipeilijät haluavat saman paketin ilman maksuja eli he tavallaan varastavat meiltä....liittoko sitten ei varasta, kun ilman jäsenten yhteistä päätöstä, esim. äänestystä jakavat rahaa demareille että heinäluoma pääsee jeesustelemaan eduskuntaan?
kyllä ytk:n jäsenkin tessin mukaista palkkaa saa, kuten vaikka minä :) - tota tyhmyyttä
varasta? kirjoitti:
liittoko sitten ei varasta, kun ilman jäsenten yhteistä päätöstä, esim. äänestystä jakavat rahaa demareille että heinäluoma pääsee jeesustelemaan eduskuntaan?
kyllä ytk:n jäsenkin tessin mukaista palkkaa saa, kuten vaikka minä :)saat TES:in mukaista palkkaa ainoastaan liittoon kuuluvien ansiosta joten tuki nyt jo se turpasi..
- /Tutkain
tai 7 (arki)päivän sisään, eli 1,5 vko:n sisällä. Muuten paukahtaa karenssia (pitkähkö, mutta en muista kauanko).
Sairaslomat ovat työaikaa.
http://www.mol.fi/mol/fi/00_tyonhakijat/07_tyottomyys/index.jsp
"Työttömyysturvan saannin ehtona on, että työnhakusi on voimassa. Myös omavastuuaika, eli se aika, jolta ei makseta työttömyysturvaa, alkaa vasta sen jälkeen, kun olet ilmoittautunut työvoimatoimistoon." - on noita
katkeria "ay-jyriä" jotka haikailee vielä 70-luvun perään. Ensinnäkin oikeus ansiosidonnaiseen alkaa vasta kun olet ilmottautunut työkkäriin työnhakijaksi. Sen jälkeen voit hakea työttömyyskassasta tuota päivärahaa, ja sairaslomat ei vaikuta mitenkään "kalenteriviikkoihin". Ei ansiosidonnaista tietääkseni ole pakko hakea minkään aikarajan sisällä, mutta sitä maksetaan takautuvasti enintään 3 kuukaudelta, näin ole itse ymmärtänyt. eli jos odotat 4kk ennen kuin haet, niin olet menettänyt oikeuden siihen ensimmäiseen kuukautee. Mutta yleisesti kannattaa eka hakemus lähettää heti kuin mahdollista, koska sen käsittelyyn voi kuukausikin.
- taas hyvä esimerkki
millaisia vastauksia saa, kun asioista ei ole höykäsen pöläyksen tietoa...
Älä nyt sitten usko tämän vastaajan neuvoihin.
Olen itse kuulunut nuoresta asti ammattiliittoon ja saanut sieltä aina apua ja tietoa kun olen tarvinnut, mutta sinulle neuvoisin, että ota yhteys sinne YTK:hon johon maksusikin olet maksanut ja usko vasta niiden neuvoihin. - vastine
taas hyvä esimerkki kirjoitti:
millaisia vastauksia saa, kun asioista ei ole höykäsen pöläyksen tietoa...
Älä nyt sitten usko tämän vastaajan neuvoihin.
Olen itse kuulunut nuoresta asti ammattiliittoon ja saanut sieltä aina apua ja tietoa kun olen tarvinnut, mutta sinulle neuvoisin, että ota yhteys sinne YTK:hon johon maksusikin olet maksanut ja usko vasta niiden neuvoihin.on yhtä tyhjän kanssa. Nyt puhun sinun antamastasi vastineesta.
- neuvoja komerosta....kivaa;)
neuvo.
Totuus on että päivärahasi vanhenevat.
Muista hakea päivärahaasi ajoissa. Hakeminen vanhenee 3 kuukaudessa. Vanheneminen koskee myös jatkohakemusta ja lapsikorotusten hakemista. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, ettei etuutta voida maksaa sellaiselta ajalta, jolta ajalta hakemus on vanhentunut.
lukee selvästi smkj sivuilla
http://www.smkj.fi/portaali/fi/tyottomyyskassa/tyottomyysturva.php
- täältä
http://ytk.fi/
YTK on hyvä kassa ja toimii kuten pitää.- taas123
yksi siivelläeläjä ja perseennuolija tiedätkö kuka sulle edut neuvottelee ei ainakaan märkäkorva jyrki vaan ammattiliitot ps nyt tuli 40v täyteen liiton jäsenyyttä ja olen jo 5v maksanut jäsenmaksua palkasta 0.4 prosenttia ps anteeksi ei jäsenmaksua kuin työttömyyskassan maksua jäsenmaksu on ilmainen minulle ole sinä vaan missä haluut mut tänä päivänä on ehdoton kuulua liittoon jos tulee jotain niin itse maksat oikeudenkäyntikulut sun muut
- ytk,ytk,hajotkaa
Sinnehän sinä jäsenmaksusi maksat.
Hittoako täällä kyselet yksityisten kassan asioita.
Oletko lisäksi niin uusavuton ettei tsaa mennä ytk:n sivuille ja katsoa ohjeita sieltä, vai vaan laiska ja tyhmä???? - Duunissa
Noin avuton ei työssä pärjää koskaan.
- codesan77
pitääkö työnhaku olla voimassa kun on sairaslomalla.Minulla on sairaspäivärahahakemus hylätty, on tehty valitus, mutta sekin on hylätty. Sain sitten ohjeita, että minun pitää ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi, ja niin teinkin. Kävin ilmoittautumassa 7.6.12. Nyt asiassa on ongelma:Sairasloma on(oli)myönnetty 1.5.12-31.7.12 asti, laitoin työnhaun poikki 9.5.12 ja kun kävin työkkärissä niin ne sanoivat että saisin vain siltä ajalta ansiosidonnaista päivärahaa kun olen ollut työnhakijana. Kysyin joitakin aikoja sitten että tarviiko olla työnhakijana kun on sairaslomalla. Joku tai jotkut tahot sanoivat että ei tarvi olla. Olen lähettänyt päivärahahakemuksen ajalta 1.5.12-3.6.12, soitin rakennusliittoon ja yritin ottaa selvää tarviiko olla työttömänä työnhakijana kun on sairaslomalla. Yksi liiton virkailija sanoi, että 9.5.12 annetun lausunnon voi kuulemma kumota, laitoin silloin työnhaun poikki sairasloman vuoksi, mutta sitten ne sanoi, että en saa siltä koko ajalta päivärahaa, kun vain kuudelta päivältä. olen päättänyt kieltäytyä ottamasta niitäkään, jos en saa siltä ajalta mitä olen hakenut, ilmoitin siitä liitolle, että ne nyt yrittää ottaa selvää, kun en ole ollut työnhakijana 9.5.12-7.6.12 aikana tuleeko siitä rahaa, koska en tiennyt sitä että pitääkö työnhaku olla voimassa. Haluan pikaisia tietoja
- codesan77
olen ollut tänä vuonna sairaslomalla 21.1.12-30.4.12 ja viitaten siihen edelliseen viestiin kun joku aika sitten kirjoitin tänne. haluan pikaisesti saada vastauksia.
- späääm
Mikäs neuvonta palsta tämä muka on ??
- Bolse
Täällähän saa aina asianmukaista ja faktoihin perustuvaa tietoa : )
- YTK:lainen
Mitä te köyhät AY-läiset jupisette.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2474639Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii773086- 472473
- 281813
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 811470
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851295PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894