Mulla on nyt Salomonin luistimet jossa on tämmöset renkaat:
TR wheel 78mm / 78A
mitä tarkoittaa tämä 78mm / 78A merkintä?
ja millaiset renkaat soveltuvat luistimiin?
sopiiko esim 82mm / 78A tai 82mm / 80A luistimiini?
Mitkä pyörät?!
2
798
Vastaukset
- mä en tajuu :/
Noi laakerit tai mitkä lie on Abec 5, niin miten ne saa otettua pois (?) vai täytyykö mun ostaa uudet Abec 5 plus sitten ne uudet pöyrät? ja nyt kun vielä tarkemmin katsoin niin noissa luistimissa luki:
80 max - 285mm ??????????????
(onpas tehty vaikeeks pyörien osto :S)- DiRulla
Fillarisi halkaisija on 78 mm ja suurin halkaisija mitä kiskoosi sopii on ilmeisesti 80 mm. 285 mm tarkoittaa akseliväliä ensimmäisen ja viimeisen pyörän välillä. Se kertoo aika paljon luitimen suuntavakavuudesta. 285 on melko lyhyt ja juoruaa pienistä pyöristä, joku 330 on taas pitkähkö ja juoruaa 100 mm fillareista. Olen sitä mieltä, että akseliväli pitäisi suhteuttaa luistelijan pituuteen ja painoon.
78 A tarkoittaa kumin kovuutta Shore A -asteikolla. Noin näppituntumaksi kerron, että 78 on mukava rengas ja 85 on kova treeni/kisarengas ja 81..82 sellainen kompromissirengas. Kovuuslukemat eivät kyllä ole välttämättä verrannollisia eri valmistajien välillä. TR merkintä viitannee Training sanaan, joka on yksi luokitustyyppi luistimissa/luistelijoissa.
ABEC luokitus viittaa laakerin väljyyteen. Mitä suurempi ABEC-lukema sen tiukempi laakeri ja tarkempi luistin, mutta samalla laakerin sivuttaiskuorman kantokyky vähenee, koska tiukassa laakerissa kuula kiilautuu epäedullisempaan kulmaan.
ILQ-laakereissa on isommat kuulat ja yksi vähemmän. Minusta laakereissa olevat hyödyt ovat aika akateemisia ja marginaalisia siihen asti kun siirrytään keraamisiin kuuliin. Huomaa, että laakerin rullausvastus on aika pieni osa kokonaisrullausvastuksesta. suurin osa rullausvastuksesta muodostuu renkaan kumin hystereesisestä muodonmuutostyöstä ja slipistä, jota tapahtuu kosketuspinnan reunoissa.
Itse en huomaa mitään eroa esimerkisi ABEC 5 ja ABEC 7 välillä. ILQ-laakeri on tehnyt minuun pienoisen vaikutuksen sen takia, että se tuntuu kestävämmältä käytännössä. Laakerit saat irti kyllä vaikka ruuvarin varrella, kun väännät varovasti. Älä osta koskaan halvinta. Ostin taannoin Crazy Creek fillarit laakereiden kanssa ja ne menivät vaihtoon alle 50 kilsassa.
Ainakin Hyper on hyvä fillarimerkki. hyvän fillarin "hystereesi" on pieni. Sitä voi testata pudottamalla renkaan kovalle lattialle ja mitä korkeammalle fillari ponnaa takaisin sitä kimmoisampi se on ja sitä vähemmän muodonmuutosenergia muuttuu lämmöksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2513599Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2631253Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin591198- 841036
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes93980eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.93915Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56906- 169863
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin117860Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14814