lehtien jakelu

millaista työtä

ajattelin aloittaa lehtien jakelun onko kenelläkään kokemusta työstä ja voisi kertoa vähän mielipiteitä ja paljon saa palkkaa

24

7473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex, lehtienjakaja

      fyysisesti rankkaa työtä, vaikka aluksi ei niin ajattelisi.. ja palkka about. 100-200e/kk riippuen jakoaluuen suuruudesta ja mahd. mainosten määrästä.

    • mina vaan

      Mä oon jakanu pari kuukautta lehtii, mutta oon just lopettamassa. Se on ihan lepposta puuhaa välil, mut kyl siihe nopeesti kyllästyy. Palkka on aivan liian pieni verrattuna työmäärään, mutta kyl palkka kuitenki vaihtelee paljon piirien mukaan. Mä oon saanu noin 60 kuussa. Pomo oli kauhee ja osa syy siihen et lopetan. Mut onnee sulle vaa yrityksee :)

    • Ent. lehtien jakaja

      On tosiaan raskasta työtä, jossa on pieni palkka. Itse jaoin n. 3-4 h ja sain palkkaa yleensä alle 10 euroa/kerta. Ensimmäiseksi työpaikaksi ihan hyvä.

      • jaahaass

        Fyysisesti rankkaa ja alipalkattua hommaa.


      • ......
        jaahaass kirjoitti:

        Fyysisesti rankkaa ja alipalkattua hommaa.

        Jos olet fyysisesti hyvässä kunnossa, ei lehtien jako ole raskasta. Itse olen jo pari vuotta jakanut lehtiä omakotitaloalueella ja hyvin on mennyt.


    • Nimetön

      itsellä ainakin erittäin huonoja kokemuksia. En nyt siitä fyysisyydestä tiedä mutta homma on aivan syvältä vesisteessa ta kun tiet ovat siinä kunnossa ettei pyörällä ajella.

      • halukas kokeilemaan

        mäkin oon aatellu aloittaa lehtien jakelulun =)
        omakotitaloalueella, tietysti se on rankempaakin, mutta oma alue on niin suuri että tulee 80e/kerta ;)
        kerrostaloissa tietenkin paljon helpompaa.

        MUT HUOM. se on kerran viikossa, eli ei kovin alipalkattua.


      • -------
        halukas kokeilemaan kirjoitti:

        mäkin oon aatellu aloittaa lehtien jakelulun =)
        omakotitaloalueella, tietysti se on rankempaakin, mutta oma alue on niin suuri että tulee 80e/kerta ;)
        kerrostaloissa tietenkin paljon helpompaa.

        MUT HUOM. se on kerran viikossa, eli ei kovin alipalkattua.

        itse asiassa se on kaksi kertaa viikossa :P


    • jakajajakaja

      Itse jaan yhtä piiriä 2 kertaa viikossa ja saan n. 100kk.

      Jos alueellasi on paljon isoja kerrostaloja, niin niitä kannattaa jakaa, sillä se ei ole raskasta mennä hissillä ylös ja jakaa niitä mainoksia alas tullessa, ja nopeaakin on. Itse jaan vanhoja pieniä kerrostaloja, joissa ei ole hissiä. N. tunti menee jakaessa ja on r-a-s-k-a-s-t-a, jos liikaa vaatteita päällä, mutta nykyään menen aina t-paidassa ja talvella tuulitakissa :D

      Mainokset täytyy kuitenkin lajitella ennen jakamista. Välillä on kaksi eri lajia, jotka vaan pistetään sisäkkäin ja lajittelu menee nopeesti, mutta joskus on vaikka 6 eri mainosta ja niiden sisäkkäin laittaminen on hitaampaa.. Mutta yleensä siihen ei uppoa kuin korkeintaan 1h 15min.. (riippuu montako piiriä, eli aluetta, yksi piiri yleensä n.200luukkua).

      Eli kokonaisuudessaan menee n. 2h kaksi kertaa viikossa. Mutta jos yhdestä kerrasta saa 10€, niin tuntipalkka on n. 5€, joka on vähän!! Mutta ekana työpaikkana loistava.

      • jakajajakaja

        siis 100€ per kk


      • nero:)
        jakajajakaja kirjoitti:

        siis 100€ per kk

        100€/kk= 4 viikkoa töitä eli 25€ viikko, työkertoja viikossa 2 eli 1 kerran palkka 12,5€.
        ja kerta 1 kerta on 2h ni 12,5/2 on 6,25€ eli 6,25tuntipalkkka


    • kokemusta on

      paska työ, paska palkka

      • JAKAKAA!

        Oon ite jakanu nyt 1 kerran ja tänää tulee toinen. mulla on 2 kertaa viikossa (KE ja LA) ja noin 365 taloutta. siinä saa hyvin liikuntaa ja käyttörahaa, suosittelen :D mainoksia on yleensä aika paljon, 1-15 eri mainosta se pää lehti. Lukekaa tosta http://jyvaskylanjakelut.fi/tyonhakijalle/vaatimukset/


      • JAKAKAA!
        JAKAKAA! kirjoitti:

        Oon ite jakanu nyt 1 kerran ja tänää tulee toinen. mulla on 2 kertaa viikossa (KE ja LA) ja noin 365 taloutta. siinä saa hyvin liikuntaa ja käyttörahaa, suosittelen :D mainoksia on yleensä aika paljon, 1-15 eri mainosta se pää lehti. Lukekaa tosta http://jyvaskylanjakelut.fi/tyonhakijalle/vaatimukset/

        ja kerrostalot ei oo parhaita vaa rivarit :D niis postilaatikot on vierekkäin :D


    • hööhhhhhhhh

      Olen itse aikeisa aloittaa jakelun helsingissä, mutta voisikohan joku neuvoa miíhin minun pitäisi ottaa yhteyttä? Samanlanen linki kuin tuo jyväskylä juttu

    • viimekesänjakelija

      Mä jaoin lehtiä ja mainoksia, jaoin niitä 380 talouteen, suurin osa kerrostaloja ilman hissejä, lajitteluun meni aika kauan aikaa ehkä 3h, paljon enemmän kun kuvittelin. Sain noin 21 € per jakokerta. Oli aika rasittavaa jakaa koko kesä joka ke ja la kun ei voinu mennä mihinkää viikon reissulle yms. mut ihan sopivasti sain kumminkin palkkaa.

      • viimekesänjakelija

        Ite tykkäsin eniten iha omakotitaloista kun sai polkea, ei tarvinnu mennä rappusia.


    • Salon Suorajakelu oy

      terve,itse just aloitin tos pari viikkos sit työn,ja ja tuotteida on 310kpl ja sanotaan sille että ei se mikä paras yö ole mut ti huonokaa.mun työ päivät on la/pe
      ja jos tuotteida on paljon niin palkka tulee todella hyvin esim mulla oli just viime keskiviikkona sille että 0,77€kpl ja se kerrotaan 310 se on jtn 230€ mut joo kk tulee n 300€ toivottavasti!! katton nyt

    • @${[{

      Lehtien jakelu on pitkä vetist hommmaa koska menee joku 3-4tuntii lajitella lehdet kun niitä tulee joku 10 eri lehtee ja jokasta on 225. 2tuntii menee jakaa ne.. minulla itselläni on 14 eri taloo mitkä pitää jakaa.

    • nojaa14654886865

      näissäkin ilmeisesti suuret erot, ite olin 2 päivää jakamassa ilmaislehtia/mainoksia, sitte lopetin.

      eka päivä: 4h lajittelu, 1,5h jakelu
      toka päivä: 2h lajittelu, 1h jakelu (koska puolet vähemmän mainoksia (eli puolet vähempi rahaa))

      palkka määräytyi jaettavien tuotteiden määrän mukaan, jotain 2 SENTTIÄ/eka tuote 0,4 SENTTIÄ loput tuotteet/kpl, ja sit kerrotaan se summa 250:llä. eli siitä voi sit laskea mikä tulee tuntipalkaksi...

      ja alunperinhän mä oisin hoitanu sen homman kävellen sen kärryn kanssa, johon ois ehkä just ja just mahtunu kaikki kerralla, muuten oisin joutunu palaamaan takas hakemaan lisää joten aikaa ois menny jotain 100h. onneksi sain autoa lainaksi.

      tietysti oon jo omillani asuva opiskelija joten mulla on ehkä erilainen käsitys rahasta ja palkasta kun monilla 15v esim, mutta EN suosittele siltikään kellekään!

    • Postimiessss

      Parasta kesätyötä! Oon varhaisjakelijana pikkusella paikkakunnalla. Viieks aamulla postille, mun piirin valmiiksi kasatut lehdet autoon ja reittiä ajamaan. Puoltoista tuntia siinä menee ajellessa, musiikkia kuunnellessa ja lehtiä puotellessa ja sit kotia nukkumaan. Yhteensä aikaa menee vajaat kaks tuntia.

      Olen iloinen että sain sen paikan. Kun vertaa vaikka kesäksi tehtaisiin menneiden kavereideni palkkaa ja työmäärää omaani, voin todellakin sanoa etten ole kateellinen heille!

      Ja täytyy vielä mainita, että en ole ikinä saanut parempaa kohtelua vakituisilta työntekijöiltä missään muussa kesätyöpaikassa:)

      • se sama

        oon siis postilla töissä enkä missään erillisessä jakelufirmassa, joista en tiiä mitään


    • töitätöitä

      Ei tuo mainostenjakelu ole niin kamalaa hommaa kuin monet väittävät, töitä vaan 2pv/vk, minulla menee reilu 4 tuntia kerralta(lajittelu jako). Palkkaa saan kuukaudessa 240-290e riippuen mainosten määrästä. Olen nyt puolisen vuotta jakanut (16vuotias) ja kyllä nuita hommia ainakin jonkin aikaa vielä teen, mukavastihan siinä tulee liikuntaakin :) Jos harrastuksia ym menoa on paljon, niin sitten voi olla hankalaa työtä, omat harrastukset ovat lähinnä semmoisia joiden aikataulut voi valita itse (kitara, piano ym)
      Työtähän se on tuokin, ainakin oma motto on että tyhjää parempi, porukat kun ei minun rientoja juuri maksele niin empähän jää niistäkään paitsi.

    • okeikaikki

      Oon ite miettiny alottaisinko minkälainen se palkka täällä pääkaupunkiseudul on?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe