Mikä näistä onnistuu ja vastaukset tyyliin H= Hylätysti/Huonosti, V=Välttävästi, T=Tyydyttävästi, K=Kiitettävästi.
1. Vasaran ja akkuporakoneen käyttö?
2. Perunamuusin ja jauhelihastikkeen teko?
3. Valko- ja villapyykin pesu?
4. Vaippojen vaihto?
5. Imurointi ja pölyjen pyyhkiminen?
6. Auton tai muun kulkuneuvon pienet tai isommatkin rempat tai huollot?
7. Pysyykö kukat hengissä?
8. Työ?
9. Harrastukset(muu kuin palstailuja baareilu)?
10. Yhteydenpito ja kyläily sukulaisten ja ystävien/tuttavien luona?
Oletko moniosaaja?
40
1140
Vastaukset
K
V
H
4. Vaippojen vaihto?
T
H
K
H
8. Työ?
Välil T, välil K.
K
V1. Vasaran ja akkuporakoneen käyttö? K
2. Perunamuusin ja jauhelihastikkeen teko? K
3. Valko- ja villapyykin pesu? K
4. Vaippojen vaihto? H
5. Imurointi ja pölyjen pyyhkiminen? T
6. Auton tai muun kulkuneuvon pienet tai isommatkin rempat tai huollot? H
7. Pysyykö kukat hengissä? T
8. Työ? K
9. Harrastukset(muu kuin palstailuja baareilu)? T
10. Yhteydenpito ja kyläily sukulaisten ja ystävien/tuttavien luona? Trelaxed_eyes kirjoitti:
Jotenki tuli sellane mielikuva, että Sanna Pinola olis sulle sellanen ihannekumppani.
Anita Mäkelä. Jompi kumpi.
-H
-Välillä T, välillä K
-K
4. Vaippojen vaihto?
-K
-K...laiskuuden iskiessä T
-H
-V
8. Työ?
-Työ on nyt kotona, reippausasteesta riippuen T tai K
-H, nyt ei ole mahdollisuuksia
-Yleensä K, tällä hetkellä V
En siis taida olla... :PNtiBebs kirjoitti:
mä jätän kommentoimatta tällä erää.
sä pian porsit? Eiks se aika oo iha näil näppäimil?
relaxed_eyes kirjoitti:
sä pian porsit? Eiks se aika oo iha näil näppäimil?
torstaina on laskettu aika, viime la-su oltiin jo sairaalalla kun meinas tulla vaan muuttipa mielensä. Eli katsellaan, eiköhän se tässä piakkoin ala tapahtuun (toivottavasti).
NtiBebs kirjoitti:
torstaina on laskettu aika, viime la-su oltiin jo sairaalalla kun meinas tulla vaan muuttipa mielensä. Eli katsellaan, eiköhän se tässä piakkoin ala tapahtuun (toivottavasti).
toivonmukaan se sielt pian tulee ulos.
- cookos
tulee tässä...
1. Vasaran ja akkuporakoneen käyttö? Kyllä, tyydyttävästi. Kyllä mä naulan saan lyötyä puuhun ja porakonettakin osaan käyttää.
2. Perunamuusin ja jauhelihastikkeen teko? Kyllä, erittäin hyvin. Kastike pitää ruskistaa..ukki opetti mulle kastikkeen teon jo 8-vuotiaana. Itse oli oppinut armeijassa joskus 1930-luvulla, siis miten saadaan sileä ja kiiltävä ruskee kastike. Sipulia ja tomaattipyrettä, pippuria, suolaa. Muusi pitää olla kuohkeeta, jotta hyvää, ja voita mausteets,,
3. Valko- ja villapyykin pesu? kiitettävästi, osaan pesuaineiden kemialliset koostumuksetkin :)
4. Vaippojen vaihto? kyllä, tyydyttävästi, on jo aikaa
5. Imurointi ja pölyjen pyyhkiminen? Kyllä, koulutus siihenkin, kiitettävästi. Eri asia se käytäntö, suutarin lapset kävelee ilman kenkiä
6. Auton tai muun kulkuneuvon pienet tai isommatkin rempat tai huollot? huonosti, kokemusta on,..joku kaatoi jäähdytysnestettä auton tuulilasin pesusäiliöön ja ihmetteli, miksise liisteröityy lasinpintaan eikä toimi. Tosin astiassa oli lukenut mitä sisältää...
7. Pysyykö kukat hengissä? Huonosti, liian vähän valoa nykyisessä kämpässä,..ennen oli mestari kukankasvattaja, pistokkasta kasvattelin..
8. Työ? kiitettävästi, onhan noita palkintoja tullut. Nyt vähän väsymystä, jatkuva muutos rassaa
9. Harrastukset(muu kuin palstailuja baareilu)? Häh..onks niitä muita? Välttävä,..kissanhoito
10. Yhteydenpito ja kyläily sukulaisten ja ystävien/tuttavien luona? Kiitettävästi. Pidän yhteyttä tätiin, setiin, muuhun sukuun, käyn ystävillä, lähetän sähköpostia,..tykkään heistä.Mun pitäs muuten nytkin lähtee tätille, se oottelee jo...- cookos
Harrastukset?
Ennen palstailua..harrastin savitöitä, tien ssaunatonttuja ja käyttöesineitä. Pajutöitä, kävin nukenvalmistuskurssin, puutarhanhoitoa, leipomista..vähän kaikkee, mitä mieleen juolahti, ai niin takomassakin kävin, seppänä.. - monte1
cookos kirjoitti:
Harrastukset?
Ennen palstailua..harrastin savitöitä, tien ssaunatonttuja ja käyttöesineitä. Pajutöitä, kävin nukenvalmistuskurssin, puutarhanhoitoa, leipomista..vähän kaikkee, mitä mieleen juolahti, ai niin takomassakin kävin, seppänä..saunatonttuja niin voinko tulla malliksi?
- cookos
monte1 kirjoitti:
saunatonttuja niin voinko tulla malliksi?
ainahan mallia voidaan muuttaa, ne onkin olleet ihan samannäkösiä :)jotkut pienempiä vaan. Istusit vaan lattialle ja vasta kainaloon sekä vesikiulu jalkojen väliin. Parta niillä on aina, mut sen voi hahmotella omin päin..kun sä sen parran ajoit pois.
- sirpamaikkarilta
vaikka Hilja, maitotyttö on menossa. Mä kuvittelen sut jos ton näköseks kun Tauno Palo on tässä.
1. Vasaran ja akkuporakoneen käyttö? Liian tylsää, H.
2. Perunamuusin ja jauhelihastikkeen teko? Jauheperunamuusi T, kastike Hylätty
3. Valko- ja villapyykin pesu? En harrasta moista, V
4. Vaippojen vaihto? AIkuiset paremmin, K
5. Imurointi ja pölyjen pyyhkiminen? Laiskuus vie voiton, V
6. Auton tai muun kulkuneuvon pienet tai isommatkin rempat tai huollot? Hyi helvetti! H
7. Pysyykö kukat hengissä? Juuri ja juuri, V
8. Työ? Aina, K
9. Harrastukset(muu kuin palstailuja baareilu)? Harrastuksesta riippuen T-K
10. Yhteydenpito ja kyläily sukulaisten ja ystävien/tuttavien luona? Sukulaiset T, kaverit Kno mul ei oo tääl terassilla telkkaria, ni en nää. Kyselin huvikseni ja siksi, että vois analysoida minkälainen kumppani on kenellekäkin paras pitkässäjuoksussa.
Sulle sopis sellanen puudelinkävelyttäjä, hieman hintelä ja hiirimäinen mies joka pitää kodin ojennuksessa. Melkein homo, mut kuitenkin hetero.- sirpamaikkarilta
relaxed_eyes kirjoitti:
no mul ei oo tääl terassilla telkkaria, ni en nää. Kyselin huvikseni ja siksi, että vois analysoida minkälainen kumppani on kenellekäkin paras pitkässäjuoksussa.
Sulle sopis sellanen puudelinkävelyttäjä, hieman hintelä ja hiirimäinen mies joka pitää kodin ojennuksessa. Melkein homo, mut kuitenkin hetero.nukutti oikein kivasti. Kannattaa kattoa vähän aikaa jos meinaa päikkärit ottaa.
Miten hintelyys ja hiirimäisyys sopii siihen että se pitää kodin siistinä? Näin sivuihmetyksenä van.
Mut oikeesti mä tarviin kolme miestä. Yhen, joka tekee kaikki remonttihommat ja komentelee mua siinä sivussa. Toisen, joka tekee kaikki elektroniikkajutut, jota mä komentelen siinä sivussa. Kolmas on toisaankin se mun ikioma kotihomo. Ja sen kanssa me oltas niin onnellisia.
Mikä näistä onnistuu ja vastaukset tyyliin H= Hylätysti/Huonosti, V=Välttävästi, T=Tyydyttävästi, K=Kiitettävästi.
-Aina onnistuu, lisäksi kenttäsirkkelin, vannesahan, kaarisahan, sähköhöylän, tasohöylän, hiomakoneen, rälläkän, jiirisahan Sähkö/käsi jne käyttö.
Joskus tulee myös tulosta maalauspuolella :D
Kuten myös räikkä-, kiinto- ja momenttiavainten käyttö onnistuu.
Myöskin traktorin, kauhakuormaajan, trukin käyttö luonnistuu.
Myöskin hirsisorvin käyttö pienellä harjoittelulla luonnistuu.
Perus puu- ja metallisorvi on tuttuja tapauksia.
-Jokainen naisystäväni on kehunut perunamuussia, mitä olen tehnyt, samoin räiskäleitä.
Jauhelihakastiketta en ole tehnyt vuosiin.
-Myös kirjopesu onnistuu
4. Vaippojen vaihto?
-Kyllä kai aikuiset naiset osaa sen tehdä itse?
Tiedän, sitä ei tarkoitettu.
Todennäköisesti osaan, mutta se, että minut saadaan tekemään vaipanvaihto, on toinen asia.
-Nokitan tiskauksella
-Onnistuu, tulevaisuudessa pitää opetella moposkootterin huolto.
Autojen ja moottoripyörien huolto menee vaikka unissa. Ainakin melkein ja merkistä riippuen.
Tosin nykyautoissa on tuo sähköinen vianhaku, mikä helpottaa asiaa, mikäli omistaa laitteiston
-kaktukset on aika hyvin pysyneet hengissä, tosin nyt ei löydy kuin tekokukkia.
8. Työ?
-Mitä työ siinä makkootte?
-Maalaus, kirjoittaminen, valokuvaus, lötkärin tuijotus, kitaran rämpyttäminen, pianolla osaan soittaa Ukko-Noan ja kissan polkan, sauvakävely, pyöräily, tyhjien palautuspullojen/-tölkkien keräily ja paljon muuta sujuu enemmän ja vähemmän hyvin.
Huuliharpun soittoa pitää petrata :D
-No hei haloo, ei kai sitä yksi ihminen kaikkea ehdi.
Meillä "Mitä vähemmän nähdään, sitä parempi" soppari sukulaisten kesken.relaxed_eyes kirjoitti:
susta olis tolle sirpalle hyvä mies.
tyrkytetään sefun jobia ja sitten Sirpalle mieheksi.
Lähden tästä ostamaan jäätelöä.
- monte1
K
K T
T
4. Vaippojen vaihto?
H
T
T K
T
8. Työ?
T K
T
T - la.ra
1. Vasaran ja akkuporakoneen käyttö? Vasara kiitettävä, porakone tyydyttävä
2. Perunamuusin ja jauhelihastikkeen teko? Kiitettävä
3. Valko- ja villapyykin pesu? Kiitettävä
4. Vaippojen vaihto? Välttävä
5. Imurointi ja pölyjen pyyhkiminen? Kiitettävä
6. Auton tai muun kulkuneuvon pienet tai isommatkin rempat tai huollot? Pissipojan osaan täyttää kiitettävästi sekä ajaa Vehon huoltoon.
7. Pysyykö kukat hengissä? Pysyy, vähän vaativammatkin.
8. Työ? Tällä hetkellä kiitettävästi, kun kaiken vähän kerkiää helposti tehdä annetussa aikaraamissa.
9. Harrastukset(muu kuin palstailuja baareilu)? Vaihtelee, ei voi antaa arvosanaa.
10. Yhteydenpito ja kyläily sukulaisten ja ystävien/tuttavien luona? Sukulaisiin pidän kiitettävästi yhteyttä, ystäviin välttävästi.
Sorry, että en vastannut ihan oikein eli pelkillä kirjaimilla. Toi H kun mun päässäni vääntyy 'hyväksi', joten pelasin varman päälle.Ei tää ole koulu, lähinnä vaan sitä tyyliä tarkotin, noil kirjaimilla. Toiset kun haluu kertoa enemmän ja toiset ei sit välttämättä jaksa vastata mitään ku eivät jaks kirjottaa, ni onpa ainaki vaihtoehtoja.
- en kerro
1. Vasara ym. : Pienet rempat onnistuu omatoimisesti. Olen kelpo apuri toiselle moneenkin juttuun. (T)
2. Perunamuussi ja jauhelihakastike: Lapset ja puoliso edelleen elossa, joten (K)
3. Pyykinpesu: Olen kutistanut villavaatteita, joten (T/K)
4. Vaippojen vaihto: Laudaturtasoa (K)
5. Imurointi ja pölyjenpyyhkiminen: Kun saan aloitettua homman, niin hyvä tulee (K).
6. Auton/muun kulkuneuvon rempat ja huollot: Osaan pumpata polkupyörän renkaisiin ilmaa ja siivota auton (H/V)
7. Kukat: Jostain syystä kukkivat kukat kuolee aina... (T)
8.Työ: Haussa on, jos joku huolis.. Nyt työ kotona lasten kanssa. Riippuen päivästä (T/K)
9. Harrastukset: Haaveilu, meilaaminen, juoksu, elokuvat/ jotkut sarjat...Lapsien vuoksi harrastukset vähän vähissä, eikä se mitään (T)
10. Yhteydenpito ja kyläily sukulaisten ja ystävien/tuttavien luona: (T)mä olisin sun ihannekumppani. Tai, en oliskaan, ku mul menee hermot aika nopsaan jos nainen on apurina. Vaikka ei naises vikaa oliskaan. Mut muuten matsaa aika hyvin.
- cookos
relaxed_eyes kirjoitti:
mä olisin sun ihannekumppani. Tai, en oliskaan, ku mul menee hermot aika nopsaan jos nainen on apurina. Vaikka ei naises vikaa oliskaan. Mut muuten matsaa aika hyvin.
muistutat yhä enemmän vaan mun puolisoa..sekään ei kestä yhtään mun apua hommiloissa, tekee mieluimmin yksin..ja mäkun niin mielelläni tekisin sen kaa.Tasan ei mee onnen lahjat..
- en kerro
relaxed_eyes kirjoitti:
mä olisin sun ihannekumppani. Tai, en oliskaan, ku mul menee hermot aika nopsaan jos nainen on apurina. Vaikka ei naises vikaa oliskaan. Mut muuten matsaa aika hyvin.
No sitten menis hermot molemmilta. Pitää olla aika kärsivällinen mies jos tahtoo miut apuriksi ;)
cookos kirjoitti:
muistutat yhä enemmän vaan mun puolisoa..sekään ei kestä yhtään mun apua hommiloissa, tekee mieluimmin yksin..ja mäkun niin mielelläni tekisin sen kaa.Tasan ei mee onnen lahjat..
me konemiehet ollaan kaikki toistemme kopioita.
- cookos
relaxed_eyes kirjoitti:
tuon allekirjoitan..ne jutut esimerkisks, ne on kaikilla ne samat ja yleensä liittyy alapäähän tai naisiin. ja kun heikäläiset on porukassa, sitä ei kuuntele erkkikään :)
Mut oon oopnut tajuamaan sen, että miks työntämään apua, jos se vaikeuttaa tekemistä. Toinen tekee asian puolta nopeemmin yksin. - cookos
relaxed_eyes kirjoitti:
jutut tuolla työporukassa, tietää mitä ne käsittelee ja sitä ei kuuntele erkkikään :)
jos joku homma toimii paremmin yksin, se on sit niin tehtävä. cookos kirjoitti:
tuon allekirjoitan..ne jutut esimerkisks, ne on kaikilla ne samat ja yleensä liittyy alapäähän tai naisiin. ja kun heikäläiset on porukassa, sitä ei kuuntele erkkikään :)
Mut oon oopnut tajuamaan sen, että miks työntämään apua, jos se vaikeuttaa tekemistä. Toinen tekee asian puolta nopeemmin yksin.esim. koneista, työstä ja koneista, tekemisestä, mokista, onnistumisista ja koneista. Ja koneista, ja jä härveleistä. ;)
Mut nyt täytyy häipätä. Moiks!- cookos
relaxed_eyes kirjoitti:
esim. koneista, työstä ja koneista, tekemisestä, mokista, onnistumisista ja koneista. Ja koneista, ja jä härveleistä. ;)
Mut nyt täytyy häipätä. Moiks!vaan paikalle, kun jutut käsittelee naisia. tai oisko mulla henk koht tekemistä asian kanssa?
Moiks.
- hyvin
tyydyttävästi kaikki sujuu.
- myös-
Karismaattinen sekatyömies
jaha lähtiskö pyörällä järvenrantaan paviljongille muutamalle tai loppuillaksi vai moottoripyörällä maakunta kierokselle - k32v
1. K
2. K
3. T
4. H / ei kokemuksii
5. H tai K päivästä riippue
6. T
7. H
8. K
9. T
10.V
aika heikko keskiarvo taitais tulla. Mikä näistä onnistuu ja vastaukset tyyliin H= Hylätysti/Huonosti, V=Välttävästi, T=Tyydyttävästi, K=Kiitettävästi.
Kiitettävästi, samoin tapetoinnit ym. Suurin kone mitä osaan käyttää on hirsisorvi :)
Kiitettävästi, ruoka on hyvää ja sitä on mukava tehdä.
Konepesee, jokainen osaa ohjeloida yksinkertaisen pyykkikoneen, K.
4. Vaippojen vaihto?
Tottakai, K
Pakkohan nekin on välillä tehdä, ehkä tyydyttävä.
Huoltomies tekee ne kiitettävästi.
Juu pysyy , K.
8. Työ?
Haluttais harrastaa enemmänkin, T.
Pitäis ryhdistäytyä, V.1. Vasaran ja akkuporakoneen käyttö? T
2. Perunamuusin ja jauhelihastikkeen teko? T
3. Valko- ja villapyykin pesu? V
4. Vaippojen vaihto? K
5. Imurointi ja pölyjen pyyhkiminen? K
6. Auton tai muun kulkuneuvon pienet tai isommatkin rempat tai huollot? K
7. Pysyykö kukat hengissä? H
8. Työ? T
9. Harrastukset(muu kuin palstailuja baareilu)? H
10. Yhteydenpito ja kyläily sukulaisten ja ystävien/tuttavien luona? H- St Jude
1. Vasaran ja akkuporakoneen käyttö? T
2. Perunamuusin ja jauhelihastikkeen teko? K
3. Valko- ja villapyykin pesu? K
4. Vaippojen vaihto? T
5. Imurointi ja pölyjen pyyhkiminen? V
6. Auton tai muun kulkuneuvon pienet tai isommatkin rempat tai huollot? H
7. Pysyykö kukat hengissä? V
8. Työ? K
9. Harrastukset(muu kuin palstailuja baareilu)? T
10. Yhteydenpito ja kyläily sukulaisten ja ystävien/tuttavien luona? T - Nyt minä!!!
Vastaan näin:
1. Vasaralla saan taululle naulan seinään,mutta
akkuporakoneella saisin aikaan varmaan vain
pelkkää remonttia ja sellaiset joudun
teettämään ammattimiehillä. -V-
2.Muusit ja soosit osaan tehdä.Ja olenpa saanut
molemmat poikanikin innostumaan ruuanlaitosta
niin,että ovat nyt restonomeja.Siitä olen
ylpeä! -K-
3.Pyykinpesu on minusta kotitöistä helpointa:
pyykit ja pesuaineet koneeseen ja antaa
mennä! Rintsikat ja vastaavat pesen aina
käsin. -K-
4.Vaippoja on tullut vaihdeltua sekä omille
lapsille,lastenlapsille että työnpuolesta
muiden lapsille.Olen vaihtanut vaippoja myös
omalle äidilleni(tunteet myllersivät aluksi
melkoisesti). -K-
5.Imurointi on ärsyttävää; en pidä metelistä!
Pölyjenpyyhkiminen on onneksi sitäkin
hiljaisempaa.Siisti koti on aina vsivsn
arvoinen! -K-
6.Autoon laitan itse pissapoikaan vettä.
Huollatan auton kaksi kertaa vuodessa merkki-
korjaamolla,se on tuntunut riittävän pitämään
auton ajokunnossa.Polkupyörään osaan pumpata
ilmaa,pyörän huollatan kerran vuodessa. -T-
7.Orkideani kukkii jo kolmantena vuonna
peräkkäin,mutta kaktukset heittävät henkensä
takuuvarmasti.En ole mikään intohimoinen puu-
tarhaihminen; työ jonka mielelläni jakaisin
toisen kanssa. -T-
8.Työskentelen kehitysvammaisten nuorten parissa.
Teen parhaani,mutta olisin tosi tyytyväinen,
jos asiakkaat(opiskelijat) kokisivat työni
tyydyttäväksi(heidän tarpeitaan). -T?-
9.Luen paljon, liikun melko paljon, piirrän
jonkinverran, teen käsitöitä vähäsen, laula en
yhtään. - olisiko T-
10.Kesävierassesongin juuri mentyä osaltani ohi
sanoisin,että sukulaiset vierailevat ihan
riittävästi.Olen taipuvainen erakoitumiseen,
mutta toisaalta pidän ehkä liikaakin yhteyttä
johonkin tiettyyn ihmiseen(siis sinuun!).-V-
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀3026900Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis2686435Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai465740Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1625118Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi503947Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main2393883Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1433539Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan213248HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok493202Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja3792999