Kalevassa hoitokouksista

tässä linkki:

105

53375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on juttua?

- koko hoitokokouksista.

• hermiitti

Harmi vaan, että vl-liikkeen nykyiseen toimintaan ei oteta kantaa.

Edelleen ihmisiä pelotellaan pirulla ja johtokunnan luomat säännöt ovat muutenkin järjettömiä!

Miksi evankelis-luterilaisen kirkon sisällä voi toimia herätysliike, jonka opit ovat ristiriidassa kirkon kanssa? Onko vl-liike ainoa tie taivaaseen?

• mieleen, että

Kotimaa lehdessä äänestys jatkuu edelleen.

• hildurvonhopsis

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Joh. 3:16

Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta. Joh. 1:12-13

Jeesus itse sanoo:
        "Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos". Joh.6:37

Sillä hän on itse sanonut: ”En minä sinua hylkää enkä sinua jätä”. Hebr. 13.5

”Minä olen sinun kanssasi; minä en jätä sinua enkä hylkää sinua”.
        Joosua 1:5

..."Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". Mark. 1:15

Niin he lähtivät ja saarnasivat, että oli tehtävä parannus. Mark. 6:12

Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Apt. teot 2:23

Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, Apt.t. 3:19

Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan. Apt. t. 8:22

Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Apt.t 17:30

Ef.2:8,9
        Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, että itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojenne kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon. Sananl. 28:13

Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. 1.Johanneksen kirje 1:9

15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
        16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
        17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
        18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Joh 14:15-18

14 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. Joh. 14:26

13 Mutta kun hän tulee, Totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
        14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
        15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanon, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Joh. 16:13-15

Lukekaa ihmiset ihan itse Raamattua !

...:"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut niin myös sinun perhekuntasi" (Apt. 16:31)

…Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä" . (1.Joh. 1:7)

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

http://www.raamatullapaahan.com/

http://jani.mirekweb.com/usko Uskon rukous.

Synnytystuskat maailmassa ovat alkaneet
        Juhani Laukkonen.
        http://www.alajarvi.svk.fi/?sid=14#aanet Valtavan hyvä saarna !

• Kirkko voi tutkimuksen suorittaa, koska SRK on osa kirkkoa.

• haussa

luotettava vl-tutkija mitätöimään käsittämättömät ja väärinymmärretyt puheet hengellisestä ja henkisestä väkivallasta sekä muusta hutusta, srk kirjoittaa historiaansa kuin entisaikainen neuvostoliitto

• jaska joo

Kalevakin uskaltaa puhua tabuista. Kirkonkin pakko alkaa tehdä työtänsä ja selvittää vääryydet oman liikkeensä sisältä. SRK:n matonalle hyssyttely on jatkunutkin jo ihan liian pitkään.
        Se TV-ohjelma vielä aiheesta niin johan alkaa tapahtua.

• hermiitti
        jaska joo kirjoitti:

Kalevakin uskaltaa puhua tabuista. Kirkonkin pakko alkaa tehdä työtänsä ja selvittää vääryydet oman liikkeensä sisältä. SRK:n matonalle hyssyttely on jatkunutkin jo ihan liian pitkään.

Sitä telkkua ei vaan monessa vl-perheessä kuuluisi olla!

• Sievin shemeikka
        jaska joo kirjoitti:

yhteyttä YLE:n MOT-toimitukseen kesälomien jälkeen ja ehdotan heille ohjelman tekemistä vanhoillislestadiolaisesta herätysliikkeestä.

• hildurvonhopsis
        haussa kirjoitti:

luotettava vl-tutkija mitätöimään käsittämättömät ja väärinymmärretyt puheet hengellisestä ja henkisestä väkivallasta sekä muusta hutusta, srk kirjoittaa historiaansa kuin entisaikainen neuvostoliitto

Puolueeton tutkija tehköön tutkimuksen.

Minulla on ystävä, joka on kokenut lapuudessaan nuo hoitokokousten kauheudet ja hän varmasti haluaa antaa lausunnon tutkimukseen.

Vanhoillislestadiolainen tutkija on jäävi tekemään tutkimuksen.

• hildurvonhopsis
        Sievin shemeikka kirjoitti:

yhteyttä YLE:n MOT-toimitukseen kesälomien jälkeen ja ehdotan heille ohjelman tekemistä vanhoillislestadiolaisesta herätysliikkeestä.

niin ilmoitan hoitokokousten kauheudet lapsuudessaan kokeneelle ystävälleni.

Tuossa hänen kirjoituksensa (joka tietenkin sensuroitiin heti lestojen palstalta). Se löytyy tiedostoistani, kun tallensin sen heti.

Tämä on poistettu jo:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgicategory=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000031973302

Illalla nukutin
        Kirjoittanut: pikkupoikaani, 14.1.2008 klo 08.12
        luimme iltarukouksen, keskustelimme päivän tapahtumista, hieman myös uudesta Puuha-Peten Hyrrestä ja siihen hän nukahti poski isän poskea vasten.

Ajatukseni ajautuivat väkisinkin omaan vl-lapsuuteeni. Jouduin nukahtamaan yksin sänkyyni itkien hoitokokousten kauhut ja mahdollisesti, (ehkä todennäköisestikin) yöllä tuleva maailmanloppu mielessäni. Olin silloin omaa poikaani kolme vuotta vanhempi kun SRK:n puimatantereen puhdistus alkoi ja vanhemmat pakottivat meidän kaikkien osallistumaan julmiin yöllisiin hoitokokouksiin seuraavat toistakymmentä vuotta.

Pakottaisinko omat lapseni sellaisiin kauhutilaisuuksiin? En varmasti, vaikka tosiaan oma taivaspaikka uhattaisiin ottaa pois. En usko, että Suomesta löytyy vl-uskonnon lisäksi yhtään järjestöä joka pystyisi velvoittamaan vanhemmilta tuollaista. Millä SRK pitää alamaisiaan niin tiukassa otteessa, että vanhemmat ovat valmiita pilaamaan lastensa lapsuuden ja loppuelämän käskyn kuuluessa? Vastatkaa vl:t, että mikä siinä on, kiitos

• Sievin shemeikka
        hildurvonhopsis kirjoitti:

Tuossa hänen kirjoituksensa (joka tietenkin sensuroitiin heti lestojen palstalta). Se löytyy tiedostoistani, kun tallensin sen heti.

Tämä on poistettu jo:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgicategory=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000031973302

Illalla nukutin
        luimme iltarukouksen, keskustelimme päivän tapahtumista, hieman myös uudesta Puuha-Peten Hyrrestä ja siihen hän nukahti poski isän poskea vasten.

Ajatukseni ajautuivat väkisinkin omaan vl-lapsuuteeni. Jouduin nukahtamaan yksin sänkyyni itkien hoitokokousten kauhut ja mahdollisesti, (ehkä todennäköisestikin) yöllä tuleva maailmanloppu mielessäni. Olin silloin omaa poikaani kolme vuotta vanhempi kun SRK:n puimatantereen puhdistus alkoi ja vanhemmat pakottivat meidän kaikkien osallistumaan julmiin yöllisiin hoitokokouksiin seuraavat toistakymmentä vuotta.

Pakottaisinko omat lapseni sellaisiin kauhutilaisuuksiin? En varmasti, vaikka tosiaan oma taivaspaikka uhattaisiin ottaa pois. En usko, että Suomesta löytyy vl-uskonnon lisäksi yhtään järjestöä joka pystyisi velvoittamaan vanhemmilta tuollaista. Millä SRK pitää alamaisiaan niin tiukassa otteessa, että vanhemmat ovat valmiita pilaamaan lastensa lapsuuden ja loppuelämän käskyn kuuluessa? Vastatkaa vl:t, että mikä siinä on, kiitos

MOT-toimitukseen, niin kerron sen jälkeen heti tällä palstalla, millaisen vastaanoton ehdotuksen sai.

• Entinen VL
        hermiitti kirjoitti:

Sitä telkkua ei vaan monessa vl-perheessä kuuluisi olla!

Mutta esim. Ylen Areenaa ja Elävää arkistoa kyllä katsellaan ahkerasti, sen tiedän.

• hildurvonhopsis
        Sievin shemeikka kirjoitti:

MOT-toimitukseen, niin kerron sen jälkeen heti tällä palstalla, millaisen vastaanoton ehdotuksen sai.

Jään odottamaan.

• jo ottanut yhteyttä

Jään odottamaan.

Olen kerran kirjoittanut MOT:n toimitukseen että tekisivät ohjelman vanhoillislestadiolaisuudesta, mutta eipä tuolta kuulunut mitään.

• kirjotuksen

Tämä on poistettu jo:

Illalla nukutin

kirjottaja ei oo käyny lähelläkää hoitokokousta. Ainut kosketus ollu hoitokokouksiin monitorin välityksellä suomi24:lta. Tai sitte ne kokoukset on ollu eri planeetoilta, missä minä istuin.

• Afrikan
        kirjotuksen kirjoitti:

kirjottaja ei oo käyny lähelläkää hoitokokousta. Ainut kosketus ollu hoitokokouksiin monitorin välityksellä suomi24:lta. Tai sitte ne kokoukset on ollu eri planeetoilta, missä minä istuin.

nälkäänäkevä, että tietää Afrikan nälänhädästä? Pitääkö olla itse ollut läsnä vl-hoitokokouksissa, jotta tietää vl-hoitokokouksista?

• jaska joo
        kirjotuksen kirjoitti:

Jos vähättelet jonkun uhrin kokemuksia olet itse saatana.
        Näin itse kun kaksi nuorempaa siskoani itki ja kärsi eivätkä uskaltaneet edes nukkua pitkiin aikoihin hoitokokousten aikaan. Lapsethan pakotettiin myös sinne mukaan. Itse olin silloin n10v. Silloin päätin etten ikinä halua kuulua moiseen sekopäisten seurakuntaan. Hullujenhuoneenhallitus siellä oli läsnä.

• hildurvonhopsis
        kirjotuksen kirjoitti:

Tunnen tuon henkilön, joka tuon kirjoitti. Arvaat varmaan, että hän kiertää vanhoillislestadiolaiset kaukaa, koska hänen oma lapsuutensa meni pilalle 'hoitokokousten' kauheuksien vuoksi.

Kidutuskokouksia ne olivat ja lapset saivat traumoja.

• Juna liikkuu

eli Jouko Talonen ja Jouko Vahtola sekä piispa Mikko Heikka vaativat vl-hoitokokousten tutkimista. Asiasta ovat kirjoittaneet Kotimaan lisäksi mm. sanomalehdet Kaleva ja Turun Sanomat.

Jos vl-herätysliikkeestä saadaan vielä aikaiseksi TV-ohjelma, niin kirkon on pakko puuttua koko vl-herätysliikkeen toimintaan - julmuuksiin, Raamatun vastaisiin oppeihin jne.

• on sama kuin...

...Turun Sanomissa oli.

• Hesarin lukija
        on sama kuin... kirjoitti:

...Turun Sanomissa oli.

Mitä halusit sanoa?

• hildurvonhopsis
        on sama kuin... kirjoitti:

...Turun Sanomissa oli.

Kaleva, Mielipide 8.10.2007,
        Ma 8.10. 2007 sivu 22

Onko luterilaisen kirkon sisällä oikeusturvaa?

Suomen rauhanyhdistysten keskusyhdistys ry:n pääsihteeri Aimo Hautamäki kirjoitti (Kaleva 15.9./Uutistausta) otsikolla Avoimuus auttaisi herätysliikettä.

Kun puhutaan sielujen hoitamisesta on siinä kyse siitä, että hoitoa tarvitseva hakee itse hoitajansa luottamuksen perusteella. Vanhoillislestadiolaisten hoitoterrorissa 1970-1980-luvuilla toimittiin ihan toisin. Siellä ”sielunhoitajat” määräsivät yhteisönsä lampaita hoidettaviksi itse esittämillään ehdoilla Läsnäolo oli pakollinen ”Jumalan valtakunnasta erottamisen uhalla”.

Hoidettavia syytettiin mielivaltaisesti lankeemuksesta syntiin. Syntejä olivat monenlaiset ”henget”, yleinen väärä henki, kuiva henki, lakihenki ja yleisenä myös kososlainen henki. Esimerkiksi ”jumalattoman” (ei-vanhoillislestadiolaisen) papin toimittamassa jumalanpalveluksessa mukana oleminen. Uskovaisen äidin aikuiset ”uskottomat” lapset ostivat television perheeseen ja äiti erotettiin, kun hän ei pystynyt lapsiaan estämään, vaikka äiti ei televisiota katsellut.

Luterilaisen seurakunnan jäseniä tuomittiin myös jo aikaisemmin tunnustettujen ja anteeksi saatujen syntien perusteella Saatanan haltuun, menettämään oikeutensa uskomalla Jeesukseen saada syntinsä anteeksi.

Luterilaisessa kirkossa on kaikki tämä hyväksytty, ja jätetty erotetut sielut oman onnensa eli Saatanan haltuun. Missä on Suomen kansalaisten oikeusturva luterilaisen kirkon sisällä?

Hautamäki kertoo, että liikkeen sisällä on keskusteltu hoitokokouksista. Mitä se kuitenkaan hyödyttää, jos toinen osapuoli eli erotetut eivät voi osallistua siihen? Heiltä ei ole pyydetty tätä terroria anteeksi. Kun he purkavat tuntojaan nettipalstoilla, vanhoillislestadiolaiset johtajat pilkkaavat lausuntoja.

Hautamäen ja SRK:n johtajan Olavi Voittosen kannanotot erotettuihin kaikkine merkillisine selityksineen ovat mielikuvituksellisia. He ovat luterilaisen kirkon pappeja ja heitä sitoo sielunhoidollinen velvollisuus kohdella seurakunnan jäseniä oikeudenmukaisesti, mutta julkisuudessa esitetyt kommentit ovat ala-arvoisia.

Kun herätysliike rupeaa ”syömään lampaitaan” johtajiensa mielivallalla, johtajat ovat unohtaneet, että Jeesus on sovittanut ja maksanut täyden hinnan jokaisesta sisällä ja ulkopuolelle erotetusta lampaasta, samoin kuin uskomattomistakin ihmisistä.

Uskovalle ihmiselle sanotaan: ”Sinut erotetaan Saatanan haltuun ja Jumala ei sinua enää kuule. koska et totellut seurakuntaäitiä (hoitoterroristeja)”.

Näin on voitu tehdä oikeusvaltiossa luterilaisen seurakunnan jäsenille. Paimenet eivät ole rakastaneet lampaitaan, eikä edes esipaimenen sauva ole heilahtanut ahdistettujen sielujen avuksi heidän pyynnöistään huolimatta.

Jorma Katajaroutio
        Oulu"

• luulette?

Annetaanko SR:lta ry:ille uusi määräys hävittää loputkin arkistot vuosilta 1960-1990, kun näyttää vääjäämättömältä, että tukimus hoitokousajoilta tehdään? Uskaltaako O.V sellaisen antaa, koska nykyään on suuri vaara, että se vuotaa julkisuuteen? Näinhän on käynyt aikoinaan V.S:n antaman määräyksenkin kohdalla.

• on srk-historiaa

poltettu ja tuhottu, mutta se on rekisteröidyn yhdistyksen loppu, jos jo "myönnettyjä" pöytäkirjoja katoaa tuhkana tuuleen

• kannalta
        on srk-historiaa kirjoitti:

poltettu ja tuhottu, mutta se on rekisteröidyn yhdistyksen loppu, jos jo "myönnettyjä" pöytäkirjoja katoaa tuhkana tuuleen

olisi paras ratkaisu, jos "Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistys ry (SRK)" määrättäisiin lakkautettavaksi viranomaisten toimesta. Syynä yhdistyksen lainvastaiset toimenpiteet = tahallinen tietojen hävittäminen, ihmisoikeusloukkaukset (hoitokokoukset) yms.

• Vl-yhteisö ei elä enää aivan sellaisen pelon vallassa kuin mitä se eli vielä 70-luvulla. Enää ei ole varaa laittomia määräyksiä antaa.

• Evluttilainen

..nykyiset johtajat eivät ylpeydessään salli omien ja kavereittensa piiloteltujen syntiensä paljastamista ja ovat valmiit siihen, että vl-liike eroaa kirkosta Amerikan malliin. Erehtymättömän jumalanhuoneen hallituksen oppi saisi peruuttamattoman kolauksen.

Aika olisi muutenkin otollinen kun on kulman takana tulossa homojen liitot jne. ja tätä voitaisiin käyttää nimellisenä syynä, keppihevosena eroon koska pelätään oman kunnian menettämistä.

• päivittyy?

"uskovainen ei halua lukea Kalevaa"

• Raikasta elämää

Kaleva kelpaa muuksi kuin sätkäpaperiksi vl-lapsille ja sammalta sisälle, kun lapsoset ottavat ensi askeleita vl-tupakoitsijan raikkaalla tiellä.

• Mies Oulusta

Mikä ihme siinä on että ei SRK:n johdossa sen vertaa lamppu syty että nyt olisi korkea aika selvittää menneisyyden epäkohdat, tuollainen kuurupiilon leikkiminen ja asioiden loputon selittely ("ne hoitokokoukset olivat SIUNAUKSELLISIA" jne..) ja vastuun pakoilu ei ole kenenkään etu...

Mikä hommassa tökkii?

Sekö että ns. erehtymättömyysoppi lentäisi persuksilleen kun alettaisiin myöntämään että vikaan meni lähes koko poppoo niinä vuosina?

Eikö tosiasioiden myöntäminen ole ainoa oikea lähtökohta kaikelle uudistumiselle ja tervehtymiselle, se koskee myös hengellistä liikettä. "Totuus tekee vapaaksi"

Nyt jotkut kyyristelevät vaan asemakuopissaan ja siellä hokevat omia mantrojaan että "Katkerat epäuskoiset ne vaan hyökkäävät sielunvihollisen riivaamana siionia vastaan" jne...ja nuo papukaijamaiset mantranlukijat eivät tajua että sokeus voikin olla omissa silmissä ja että heidän toimintansa on perimmältään jopa Jumalan valtakunnan työn esteenä!!! Ei kukaan vähääkään tervejärkinen halua sitoutua liikkeeseen jossa aistii ahtaan vaikenemisen ja pelon ja asioitten vääristelyn ilmapiirin olevan vallalla (koskien ainaki selkeästi aiempien vuosikymmeninä aikana tehtyjä vääryksiä...jotka koski välillisesti tuhansia ihmisiä..

Tai, onko kyseessä se pelko että tuo jumalalliseksinostettu "VAIN ME"-oppi on vaarassa kaatua jos asioita aletaan kohtaamaan oikeilla nimiillä ja rehellisesti?

Käykö niin että SRK-tulee hajoamaan, osa jää luutuneesti hokemaan niitä mantroja joita Päivämies nyt hokee hokemasta päästyään, osa taas rohkaistuu äänestämään omilla jaloillaan ja suostuu kohtaamaan totuuden ja armon ja sitä kautta vapautuu valheellisista kahleista jotka ko. liikettä/ jäseniä osin sitoo...ja he pääsevät vapaaksi ja Jumalan elävän veden virrat pääsevät heidänki keskellään virtailemaan ja kuolleen meren vedet jäävät seisomaan niiden keskelle jotka NYT väittävät olevansa niitä jotka ovat terveitä, näkeviä, eikä Vapahtajan silmävoidetta tarvitsevia..."Eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat"

• Mies Oulusta kirjoitti:

Mikä ihme siinä on että ei SRK:n johdossa sen vertaa lamppu syty että nyt olisi korkea aika selvittää menneisyyden epäkohdat, tuollainen kuurupiilon leikkiminen ja asioiden loputon selittely ("ne hoitokokoukset olivat SIUNAUKSELLISIA" jne..) ja vastuun pakoilu ei ole kenenkään etu...

Mikä hommassa tökkii?

Sekö että ns. erehtymättömyysoppi lentäisi persuksilleen kun alettaisiin myöntämään että vikaan meni lähes koko poppoo niinä vuosina?

Eikö tosiasioiden myöntäminen ole ainoa oikea lähtökohta kaikelle uudistumiselle ja tervehtymiselle, se koskee myös hengellistä liikettä. "Totuus tekee vapaaksi"

Nyt jotkut kyyristelevät vaan asemakuopissaan ja siellä hokevat omia mantrojaan että "Katkerat epäuskoiset ne vaan hyökkäävät sielunvihollisen riivaamana siionia vastaan" jne...ja nuo papukaijamaiset mantranlukijat eivät tajua että sokeus voikin olla omissa silmissä ja että heidän toimintansa on perimmältään jopa Jumalan valtakunnan työn esteenä!!! Ei kukaan vähääkään tervejärkinen halua sitoutua liikkeeseen jossa aistii ahtaan vaikenemisen ja pelon ja asioitten vääristelyn ilmapiirin olevan vallalla (koskien ainaki selkeästi aiempien vuosikymmeninä aikana tehtyjä vääryksiä...jotka koski välillisesti tuhansia ihmisiä..

Tai, onko kyseessä se pelko että tuo jumalalliseksinostettu "VAIN ME"-oppi on vaarassa kaatua jos asioita aletaan kohtaamaan oikeilla nimiillä ja rehellisesti?

Käykö niin että SRK-tulee hajoamaan, osa jää luutuneesti hokemaan niitä mantroja joita Päivämies nyt hokee hokemasta päästyään, osa taas rohkaistuu äänestämään omilla jaloillaan ja suostuu kohtaamaan totuuden ja armon ja sitä kautta vapautuu valheellisista kahleista jotka ko. liikettä/ jäseniä osin sitoo...ja he pääsevät vapaaksi ja Jumalan elävän veden virrat pääsevät heidänki keskellään virtailemaan ja kuolleen meren vedet jäävät seisomaan niiden keskelle jotka NYT väittävät olevansa niitä jotka ovat terveitä, näkeviä, eikä Vapahtajan silmävoidetta tarvitsevia..."Eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat"

Yrittävät viivytystaktiikalla pelastaa, mitä pelastettavissa on, kun tietävät SRK:n olevan mennyttä kun tutkimus tehdään.

• Oulun veljet

on muuttunut niin huonoksi lehdeksi, että sitä ei uskovaisten tarvitse enää lukea.

Mikä hommassa tökkii?

Uskotko tosissasi, että SRK totuutta haluaisi?
        Uskoisin sen olevan se asia, jota he viimeksi haluavat.

• Työvaliokunnan veli
        Oulun veljet kirjoitti:

on muuttunut niin huonoksi lehdeksi, että sitä ei uskovaisten tarvitse enää lukea.

Nyt pitääkin laittaa pystyyn sellainen kampanja, että uskovaiset rupeavat boikotoimaan Kalevaa, joka harrastaa katkeraa uskovaisten pilkkaamista. Loppuvat tuollaiset kirjoittelut, kun tilaajamäärät laskevat kuin lehmänhäntä. Kyllä jämpti on näin.

• Aimo&Olli
        Työvaliokunnan veli kirjoitti:

Nyt pitääkin laittaa pystyyn sellainen kampanja, että uskovaiset rupeavat boikotoimaan Kalevaa, joka harrastaa katkeraa uskovaisten pilkkaamista. Loppuvat tuollaiset kirjoittelut, kun tilaajamäärät laskevat kuin lehmänhäntä. Kyllä jämpti on näin.

piutpaut tuollaisille Kalevan toimittajille, joiden pääasiallisena tehtävänä on riekkua ja rääpiä uskovaisille ihmisille ja näiden harmooniselle elämänmenolle.

• hildurvonhopsis

Yksinkertaista
        Kirjoittanut: Joosua 28.5.2008 klo 08.44

"Onko vanhoillislestadilaisilla muita armolahjoja (tai yliluonnollisia kykyjä) kuin Hengen erottamisen lahja (en tiedä kirjoitetaanko isolla vai pienellä, yhteen vai erikseen)?"

Olen jokseenkin varma, ettei vl:llä ole muista ihmisistä poikkevia hengenerottamiskykyjä sen kummemmin kuin muitakaan poikkeavia armolahjoja.

Kysymys on vain siitä, että he peilaavat kanssaihmisten elämää omiin ankariin elämäntapasääntöihinsä.

Sinäkin voit testata oman hengellisen tilasi alla olevan vl-syntilistan avulla vertaamalla omia elämäntapojasi ja suhtautumistasi listalla oleviin asioihin. Mikäli poikkeavuuksia ilmenee, olet väärässä hengessä, josta on käytävä vl-parannuksen askelille. Näin yksinkertaista se on.

Tässä tämä mainitsemani tsekkauslista aihepiireittäin otsikoituna:

Päihteet
        - viina, viini, olut, siideri
        - maljan nostaminen
        - huumeet
        - alaikäisen tupakointi

Seksuaalisuus ja avioliitto
        - ehkäisy (kaikki muodot)
        - sterilisaatio
        - seksi aviopuolison kanssa, jos puoliso käyttää ehkäisyä
        - homoseksuaalisuuden toteuttaminen
        - eroottisuus ja seksiviihde
        - itsetyydytys
        - tyttöjen ja poikien yhteiset mökkireissut ja uimarannalla olo
        - seksuaalinen elämä ennen avioliittoa
        - paljastavat ja tiukat vaatteet, stringit
        - mies/naisonnitteluhalaus
        - avioliitto ei-VL:n kanssa
        - avioeron ottaminen

Maailmallisuus
        - meikkaaminen
        - hiusten ja kynsien värjääminen
        - korvakorut ja lävistykset
        - kulmakarvojen muokkaaminen
        - kauneusleikkaukset
        - miesten pitkä tukka ja parta
        - kiroilu ja maailmallinen puhetyyli

Yhteiskunta ja politiikka
        - muut puolueet kuin keskusta ja kokoomus
        - ei-VL:ta äänestäminen jos VL on ehdokkaana
        - korkea-arvoiset virat, esim. ministeri (mm. maljannostamisvaara)
        - siviilipalvelus

Kulttuuri ja viihde
        - televisio
        - elokuvat (kotona ja elokuvateattereissa)
        - teatteri
        - ooppera
        - tanssi
        - kevyt musiikki ja gospel
        - konsertit muualla kuin kirkoissa (esiintyminen ja kuunteleminen)
        - kuorolaulu muualla kuin SRK:n piirissä ja kirkkokuoroissa
        - juorulehtien lukeminen ja tilaaminen
        - sirkus ja tivoli
        - viihteellinen elämä

Urheilu
        - kilpaurheilu
        - kilpailujen seuraaminen katsomosta
        - ravit

Kirkko ja muu hengellisyys
        - seurakunnan lapsi- ja nuorisotoimintaan osallistuminen
        - lähetystyö (muu kuin SRK:n oma)
        - vapaaehtoinen osallistuminen muiden ryhmien hengellisiin tilaisuuksiin
        - syvällisempi ystävyys ei-VL:n kanssa

Kriittisyys ja passiivisuus
        - saarnojen, alustuksien ja SRK:n julkaisujen arvosteleminen
        - johtokunnan arvosteleminen
        - keskustelupalstoille osallistuminen
        - hoitokokouksista puhuminen
        - rauhanyhdistysten tehtävien ja työvuorojen välttely

Vapaa-aika ja harrastus
        - huoltoasemalla istuminen iltaisin
        - kaupungilla hengailu seurojen jälkeen
        - rahapelit
        - pelikortit
        - partio
        - urheiluseurat

Pyhäpäivä
        - vapaaehtoinen työnteko
        - kalastus
        - marjastus
        - metsästys
        - käsityöt
        - leipominen
        - harrastaminen
        - saunominen

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000035517780

• hildurvonhopsis
        Oulun veljet kirjoitti:

Kiitos Kalevalle ! Kaleva on hyvä lehti !

Nyt on kirjoiteltu paljonkin uskonasioista ja viimeksi tänään TOTUUS 2008 TAPAHTUMASTA ja yhteiskristillisesta E4 ryhmästä Oulussa.

Tervetuloa TOTUUS 2008 tapahtumaan 30.7-2.8.2008.
        Vielä löytyy ihmisiä, jotka vievät evankeliumia eteenpäin.

Lisätietoa www.yksitotuus.fi

1. Tim. 1:15
        Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

Markus 16:15
        Lähetyskäsky:Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille"

Jeesus sanoo:"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti". Matteus 28:19-20

Roomalaiskirje 8:1-39
        1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
        9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
        11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
        12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
        13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
        14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
        15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
        16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
        17 Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.
        18 Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin.
        19 Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
        20 Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle-ei omasta tahdostaan, vaan alistajan-kuitenkin toivon varaan,
        21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
        22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
        23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
        24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
        25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
        26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
        27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
        28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
        29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
        30 mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
        31 Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
        32 Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
        33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
        34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
        35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
        36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
        37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
        38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
        39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

Mikä hommassa tökkii?

Mielestäni kirjoitit aivan oikein ja oikeista asioista. Kysyit mm.: "...mikä siinä hommassa tökkii, kun SRK:n johdossa ei sen vertaa lamppu syty että nyt olisi korkea aika selvittää menneisyyden epäkohdat, tuollainen kuurupiilon leikkiminen ja asioiden loputon selittely ("ne hoitokokoukset olivat SIUNAUKSELLISIA" jne..) ja vastuun pakoilu ei ole kenenkään etu..."

Mielestäni siinä tökkii vain se, että vastuulliset eivät uskalla kantaa vastuutaan. Ei ole sellaista "Lutheria", joka uskaltaisi nostaa päänsä hoitomiesmassan yläpuolelle ja kuuluttaa: Hei pojat, aloitetaanpa siivoustalkoot! Keskinäinen pelko on niin suuri, että se estää tällaisen. Se onkin sitten rytinää kun pato murtuu, näin ennustan.

Mikä hommassa tökkii? :

• paremminkin
        Oulun veljet kirjoitti:

uskovaset eivät halua lukea Kalevaa.

Se ymmärrys tulee vain uskon kautta, että saattaa olla kuuliainen armonneuvoille.

• juttu täällä
        Aimo&Olli kirjoitti:

piutpaut tuollaisille Kalevan toimittajille, joiden pääasiallisena tehtävänä on riekkua ja rääpiä uskovaisille ihmisille ja näiden harmooniselle elämänmenolle.

Lauantaina luin uskontopuolella eräästä joka uhosi että lestadiolaisilla on niin paljon voimaa että yksi Kaleva laitetaan nurin, ei ainoastaan tilaajat vaan myös ilmoittajat (vl-kauppiaat ja yrittäjät).

Olempä samaa mieltä kaikki vaan boikottiin, tilaamaan vaikka hesaria.
        Vaikka hesarikin on ilmeisesti jo tuomittu, no joku muu lehti.

Tai voihan käydä niinkin että jos vl-kauppiaat boikotoi Kalevaa, muut kuin vl-asiakkaat äänestää jaloillaan ja vaihtaa kauppaa.

Tässä pelissä voi käydä niinkin että muut kuin vl-asiakkaat huomaavat ettei heidän kurjat rahansa kelpaa näille, Vain Me kauppiaille.

Joten viedäänpä ne muualle.

• onko tuo

Kalevan vai sen liitteen pääkirjoitus?

• Pääkirjoitus on ihan oikean paperisen Kalevan toisella sivulla toisena pääkirjoituksena.

Meille tulee Kaleva ja luin sen sieltä. Hyvä kun se on täälläkin.

• Se on sitten
        x-vl kirjoitti:

Pääkirjoitus on ihan oikean paperisen Kalevan toisella sivulla toisena pääkirjoituksena.

Meille tulee Kaleva ja luin sen sieltä. Hyvä kun se on täälläkin.

todella painavaa tavaraa, kun se on oikein emälehden pääkirjoitus. En tosin edes tiedä, onko Kalevalla liitettä.

• Jyrähdys Oulusta
        Se on sitten kirjoitti:

todella painavaa tavaraa, kun se on oikein emälehden pääkirjoitus. En tosin edes tiedä, onko Kalevalla liitettä.

• hildurvonhopsis
        Jyrähdys Oulusta kirjoitti:

SRK ei pelasta, vaan Jeesus pelastaa.

Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen? Roomalaiskirje 2:4

Kaukaa ilmestyy minulle Herra: Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta. Jer. 31:3

Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Joh.6:44

Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos. Joh.6:37

..."Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle". Matt.3:2

Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle". Matt. 4:17

ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi". Mark. 1:15

Niin he lähtivät ja saarnasivat, että oli tehtävä parannus. Mark. 6:12

Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Apt. teot 2:23

Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois, Apt.t. 3:19

Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa - jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan. Apt. t. 8:22

Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Apt.t 17:30

Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta. Ilm. 2:5

Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon. Sananl. 28:13

Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. 1.Johanneksen kirje
        1:9

Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. Joh:1:14

Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle. Joh:1:16

Psalmi 100:5
        Hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen.

Lähetyskäsky: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille" Markus 16:15

Jeesus sanoo:
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti". Matteus 28:19-20

• Hautamäen

housunlahkeet alkavat lepattaa melko voimakkaasti. Hyvä niin.

• Uusikatu, Oulu

Tällä palstalla kirjoittavat muutaman uskovaisen lisäksi vain tyhmät epäuskoiset. Uskovaisten ei kannata huomioida lainkaan näiden epäuskoisten pässien kirjoituksia.

Veljellisesti
      Oulusta

• hildurvonhopsis

Kuka on lähimmäisesi, jota sinun tulee rakastaa?

Ajatteletko, että vihaamalla 'muita' pääset taivaaseen?

Luuletko lestadiolaisuuden pelastavan?

Etkö tiedä, että VAIN Jeesus on pelastaja?

Kirjoitettu on:

20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
        21 Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä.

Näin sanoo Raamattu:

1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
        7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan
        8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
        9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
        10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
        11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
        12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
        13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
        14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
        15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
        16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
        17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
        18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
        19 Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä.
        20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
        21 Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä. 1. Johanneksen kirje 4 :1 – 21

Etkö koskaan lue Raamattua?

Suosittelen lukemaan!

• Uskoa mittaat??

Kirjoitit "Tyhmistä epäuskoisista" nimimerkillä Veljellisesti Oulusta.

Omantuntosi kysymys sinulle veli hyvä: Millä sinä mittaat ja luokittelet epäuskoisen? Hämmästyimme vielä suuresti kun käytit nimitystä "Tyhmä" se on kyllä kova arvio, mihin sen perustat?

Jumalalla on kyllä lapsia muuallakin kuin laestadiolaisten joukoissa (toivottavasti sielläkin) ja paljon onkin. Jumalan armo ja pelastus riittää kaikille jotka sitä pyytävät ja siihen uskovat. Tämä armo ei ole kenenkään liikkeen omaa.

• hildurvonhopsis

Näin sanoo Raamattu lähimmäisen halveksumisesta:

Sananl. 14:21    Syntiä tekee, joka lähimmäistään halveksii, mutta autuas se, joka kurjia armahtaa!

Sananl. 11:12    Mieltä vailla on, joka lähimmäistänsä halveksii, mutta ymmärtäväinen mies on vaiti.

Matt. 5:22    Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

Jaak. 4:12    Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?

Luuk. 11:17    Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, ja talo kaatuu talon päälle.

Joh. 3:20    Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.

Jaak. 1:19    Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;

1. Joh. 3:15    Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

• Uusikatu, Oulu
        Uskoa mittaat?? kirjoitti:

Kirjoitit "Tyhmistä epäuskoisista" nimimerkillä Veljellisesti Oulusta.

Omantuntosi kysymys sinulle veli hyvä: Millä sinä mittaat ja luokittelet epäuskoisen? Hämmästyimme vielä suuresti kun käytit nimitystä "Tyhmä" se on kyllä kova arvio, mihin sen perustat?

Jumalalla on kyllä lapsia muuallakin kuin laestadiolaisten joukoissa (toivottavasti sielläkin) ja paljon onkin. Jumalan armo ja pelastus riittää kaikille jotka sitä pyytävät ja siihen uskovat. Tämä armo ei ole kenenkään liikkeen omaa.

että epäuskoiset rupeavat heti riekkumaan, kun kirjoittaa palstalle niin kuin asiat on.

• Minullakin on jumala

Kyllä näissä viesteissä, 'Uusikatu Oulu':n asenne kuvaa hyvin kattavasti asenneilmastoa koko herätysliikkeessä.
        Vain siellä tuntuu olevan oikein ajattelevia, 'oikeauskoisia', ykkösluokan kansalaisia...
        Heillä tuntuu olevan valta tuomita, ja uhkailla mm. seurapuheissaan ja ennen, ja varmaan nykyisinkin vielä erikokoisissa hoitokokouksissaan. Sillä niitä varmasti vielä tänäkin päivänä on, erilaisissa ympyröissä, esim perheet, seurat jne.
        Uhkailu on uhkailua että ei pääse taivaaseen, jos ei usko niin kuin VL:t opettaa. Mummoja itketetään edelleenkin... Menkääpä vaikka kuuntelemaan jonkun vanhoillisen papin saarnaa. Seurapuheet ovat sitten vielä aivan oma lukunsa.

Tarvittais toisaankin herätystä heidän oman liikkensä sisällä. Ottakaa yhteyttä terveysviranomaisiin, henkisen painostuksen ja väkivallan poistamniseksi.
        Ja vielä laajemmin asiaan pitäisi puuttua mm. Amnesty International -järjestön !!!

Vain Jumalalla on valta 'pelastaa', ei ihmisillä (siis lestadiolaisilla). Vain Jumalalla on valta tuomita meidät viimeisellä tuomiolla, ei lestadiolaisilla. Vain Jumalalle tulee synnit tunnustaa, ei lestadiolaisille.

Lestadiolaisten agressiivinen ja hyökkäävä opetus 'sotii' kaikkia maailmanlaajuisia ihmisoikeuksia vastaan !

Lapset kasvavat tiukassa henkisen väkivallan otteessa !

Terveisiä Oulun tienoolta !!

• raamattu sanoikaan

"joka sanoo veljelleen "sinä tyhjänpäiväinen" on ansainnut suuren neuvoston tuomion. joka sanoo veljelleen "sinä hullu" on ansainnut helvetin tulen"
        tosin vl:t eivät pidä veljinä ei-vl:iä mutta kyllä Jeesus selvästi kommentoi toisen ihmisen tyhmäksi/hulluksi haukkumiseen.
        kommentoimani korjoitus taitaa olla sarkasmia, mutta niin totta aidon vl:n ajatuksissa.

• pulppi
        Minullakin on jumala kirjoitti:

Kyllä näissä viesteissä, 'Uusikatu Oulu':n asenne kuvaa hyvin kattavasti asenneilmastoa koko herätysliikkeessä.
        Vain siellä tuntuu olevan oikein ajattelevia, 'oikeauskoisia', ykkösluokan kansalaisia...
        Heillä tuntuu olevan valta tuomita, ja uhkailla mm. seurapuheissaan ja ennen, ja varmaan nykyisinkin vielä erikokoisissa hoitokokouksissaan. Sillä niitä varmasti vielä tänäkin päivänä on, erilaisissa ympyröissä, esim perheet, seurat jne.
        Uhkailu on uhkailua että ei pääse taivaaseen, jos ei usko niin kuin VL:t opettaa. Mummoja itketetään edelleenkin... Menkääpä vaikka kuuntelemaan jonkun vanhoillisen papin saarnaa. Seurapuheet ovat sitten vielä aivan oma lukunsa.

Tarvittais toisaankin herätystä heidän oman liikkensä sisällä. Ottakaa yhteyttä terveysviranomaisiin, henkisen painostuksen ja väkivallan poistamniseksi.
        Ja vielä laajemmin asiaan pitäisi puuttua mm. Amnesty International -järjestön !!!

Vain Jumalalla on valta 'pelastaa', ei ihmisillä (siis lestadiolaisilla). Vain Jumalalla on valta tuomita meidät viimeisellä tuomiolla, ei lestadiolaisilla. Vain Jumalalle tulee synnit tunnustaa, ei lestadiolaisille.

Lestadiolaisten agressiivinen ja hyökkäävä opetus 'sotii' kaikkia maailmanlaajuisia ihmisoikeuksia vastaan !

Lapset kasvavat tiukassa henkisen väkivallan otteessa !

Terveisiä Oulun tienoolta !!

älkääs nyt veljet hikeentykö. Tuohan on vaan jonkun perusjurtin provokaatiota. ei siis vl.

Mutta vakavasti ottaen: minua kantaoululaisena harmittaa että Oulusta, jolla on hienot liberaalit perinteet, tulee tällä palstalla sellainen kuva että täällä on vaan noita vl-hihhuleita.

Muistutus: Kauko Röyhkä ja Anna-Liisa Härkönen ovat oululaisia.

• Puli, Puli
        pulppi kirjoitti:

älkääs nyt veljet hikeentykö. Tuohan on vaan jonkun perusjurtin provokaatiota. ei siis vl.

Mutta vakavasti ottaen: minua kantaoululaisena harmittaa että Oulusta, jolla on hienot liberaalit perinteet, tulee tällä palstalla sellainen kuva että täällä on vaan noita vl-hihhuleita.

Muistutus: Kauko Röyhkä ja Anna-Liisa Härkönen ovat oululaisia.

Niin, se on "vain" joku muu kuin vl.
        Se on "vain" joku ihminen, jolla on erillaisia mielipiteitä.
        Ja SRK(Jumala) ei hyväksy tällaista.

• Maija.Mehiläinen

Kotimaan nettipalstalla yli TUHAT ihmistä vastustaa vanhoillislestadiolaisten hoitokokousväkivallan riippumatonta tieteellistä tutkimista:

http://www.kotimaa.fi/

Piispa Mikko Heikka on eri mieltä:
      http://www.kotimaa.fi/kotimaa/index.php?option=com_content&task=view&id=5712&Itemid=38

Noin 800 kantansa ilmaissutta toivoo että painostuksen asiat selvitetään.

• joku vaan

"Espoon hiippakunnan tuomiokapituliin on tehty tänään kantelu piispa Mikko Heikan toiminnasta. Kantelu liittyy Espoon hiippakunnan papin, rovasti Liisa Tuovisen suorittamaan naisparin siunaamiseen.

Kantelun on tehnyt lietolainen yksityishenkilö, joka syyttää Heikkaa toiminnan puutteesta. Hänen mielestään piispan olisi pitänyt viedä itse seurakunnan tiloissa tapahtunut rekisteröidyn parisuhteen siunaaminen kapitulin käsittelyyn eikä odottaa, että siitä mahdollisesti tehdään kantelu.
        "

• näin se voi olla
        joku vaan kirjoitti:

"Espoon hiippakunnan tuomiokapituliin on tehty tänään kantelu piispa Mikko Heikan toiminnasta. Kantelu liittyy Espoon hiippakunnan papin, rovasti Liisa Tuovisen suorittamaan naisparin siunaamiseen.

Kantelun on tehnyt lietolainen yksityishenkilö, joka syyttää Heikkaa toiminnan puutteesta. Hänen mielestään piispan olisi pitänyt viedä itse seurakunnan tiloissa tapahtunut rekisteröidyn parisuhteen siunaaminen kapitulin käsittelyyn eikä odottaa, että siitä mahdollisesti tehdään kantelu.
        "

energiaa kuluttavia luurankoja.

• muka uskovainen
        näin se voi olla kirjoitti:

energiaa kuluttavia luurankoja.

Jos piista olis oikeesti uskovainen ja rakastaisi lähimpäänsä niinkuin itseään.
        Olisi hän vihkinyt sen pariskunnan itse.

Mutta kun kaikki järkevä jätetään naisille.

• ei-vl
        muka uskovainen kirjoitti:

Jos piista olis oikeesti uskovainen ja rakastaisi lähimpäänsä niinkuin itseään.
        Olisi hän vihkinyt sen pariskunnan itse.

Mutta kun kaikki järkevä jätetään naisille.

Raamatun mukaan vain nainen ja mies voivat avioitua. homosuhteet ovat täyttä syntiä (vrt. sodoma)

• lestoista
        ei-vl kirjoitti:

Raamatun mukaan vain nainen ja mies voivat avioitua. homosuhteet ovat täyttä syntiä (vrt. sodoma)

Ja lähimmäisen rakkaus ja toisen kunnioittaminen, ei paina sitten mitään?
        Raamattu on hyvääkin asiaa oikeille ihmisille, mutta kun sanoilla voidaan leikkiä, ja vääristellä miten lystää, jonkun psykon "saarnaajan" mielenliikutusten mukaan.
        Vl pilaa hyvän asian tarkoituksella.

• Yli 22 000 luku kertaa

Ihmettelen vaan miten tämmönen on kaikkein luetuin viesti. Yli 22 000 kertaa on luettu tää thread.

• kauan tarvitse miettiä

Onhan suomessa paljon ihmisiä jotka ovat tuon vl uskonnon uhreja.
        Jos asiat olisivat hyvin eikä vl-uskonto olisi traumatisoinut ihmisiä, ei siitä myöskään valitettaisi. Eli kertoo paljon miten sairas yhteisö vl-uskontokin on.

• pilannut

tuhansien entisten vl-henkilöiden elämän. Vl-herätysliike on pilannut tuhansien nykyisten vl-henkilöiden elämän. Ja kaikki muut ihmiset päälle.

Kyllä tällä palstalla lukijoita riittää.

• lopun

alkua sanoi entinen Aimo.

• Ilahtunut.

mätäpaise (SRK) pian puhkea.

• merkittävä

rooli pirun bunkkerin (SRK) hajottamisessa, koska Kaleva ilmestyy Oulussa, jossa on myös pirun bunkkerin (SRK) päämaja.

• meinaan rohkeita

Mahtaa nyt kalevan toimittaja joukolla sairastua, samoin kuin koko perhe.

Mistähän johtuu?

• jouko pop
        meinaan rohkeita kirjoitti:

Mistähän johtuu?

joukolla sairastutaan ja joukossa tyhmyys tiivistyy - taitat olla vl-voodoo-man?

• ???

Mistähän johtuu?

Miten toimittaja sairastuu joukolla?

Voitko suomentaa koko kommenttisi.

• hildurvonhopsis
        jouko pop kirjoitti:

joukolla sairastutaan ja joukossa tyhmyys tiivistyy - taitat olla vl-voodoo-man?

Luuk. 6:28
        siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

Room. 12:14
        Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.

1. Piet. 3:9
        Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

• vois
        ??? kirjoitti:

varmaan sen huomenna iltapäivällä suomentaa, jos vaan jättää huomenna aamulääkkeen ottamatta

• Emmalia.

Mistähän johtuu?

"Mahtaa nyt kalevan toimittaja joukolla sairastua, samoin kuin koko perhe."

Että jos alkaa jotain painostusta tapahtumaan. niin älkää ikinä alistustuko. Vaan uskokaa siihen, että jossain on toisenlaista, ja olkaa avoimia. Huomaatte joskus, että sittenkin on ystäviä jotka ovat aitoja sellaisia:)

• enempikin
        ??? kirjoitti:

Uskotko sattumaan?
        Hymy-lehdessä oli juttu eräästä valtakunnan julkkiksesta, eräs tyyppi rakensi kauppakeskuksen, jossa oli ideaa.
        Juttu käsitteli tämän vl yrittäjän huikeaa menestystä. Töitä piti paiskoa kun no, kilpailijat yksitoisensa perään sairastui, ja joutui lopettamaan, tai jopa kuoli, siis aivan sattumalta.

Juttu päätyi lehteen, eipä kauaa kun sen tehnyt toimittaja sairastui samallalailla sattumalta, taisi jopa kuolla.
        Tai ilmeisesti vissin joo, koko lehtitalo oli huonossa kunnossa aivan sattumalta.

Muistaakseni Kalevan päätoimittajilla on mennyt ennenkin asiat ristiin erään veljeskunnan kanssa johon ei näemmä ole naisilla asiaa.
        Ei kai päätoimittajat ole joutuneet väistymään
        terveydellisistä syistä, noin niinku sattumalta.

• -?-
        enempikin kirjoitti:

Uskotko sattumaan?
        Hymy-lehdessä oli juttu eräästä valtakunnan julkkiksesta, eräs tyyppi rakensi kauppakeskuksen, jossa oli ideaa.
        Juttu käsitteli tämän vl yrittäjän huikeaa menestystä. Töitä piti paiskoa kun no, kilpailijat yksitoisensa perään sairastui, ja joutui lopettamaan, tai jopa kuoli, siis aivan sattumalta.

Juttu päätyi lehteen, eipä kauaa kun sen tehnyt toimittaja sairastui samallalailla sattumalta, taisi jopa kuolla.
        Tai ilmeisesti vissin joo, koko lehtitalo oli huonossa kunnossa aivan sattumalta.

Muistaakseni Kalevan päätoimittajilla on mennyt ennenkin asiat ristiin erään veljeskunnan kanssa johon ei näemmä ole naisilla asiaa.

niin kuin oikeasti tietäisit jotain karmaisevaa, mutta tekstisi on, anteeksi nyt vaan, täydellistä höpinää. Kukahan Kalevan päätoimittajista on väistynyt terveydellistä syistä? Nimiä esiin, hei, tai tolkkua juttuihin.

• mahdollisimman
        enempikin kirjoitti:

Uskotko sattumaan?

nopeasti apua itsellesi. Sinulla menee huonosti.

• mpalvelija

'Lestat' kuvittelevat olevansa muita parempia. Eivät piittaa liikennekäyttäytymisestä, ajavat huimia ylinopeuksia, pyrkivät joukkovoimallaan yhteiskunnassa valtapaikoille (mm. kansanedustajat pohjanmaalta). Pyrkivät valtaaamaan yrityksiä, pankinjohtajan paikkoja jne., pappien paikkoja... Ja toimivat noissa vain oman lahkonsa hyväksi, kohtelemalla vaikka kuinka härskisti 'epäuskoisia' ... saavuttaakseen yhä enemmän valtaa ja suojellakseen omiaan...
      Kirkossakin heitä kiinnostaa vain raha ja valta...

• hallitsee

(Matt.7:21) "Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, tule menemään taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee taivaissa olevan Isäni tahdon"

Profeetta Jesajakin oli ennustanut: "Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta sen sydän on kaukana minusta" (Matt 15:8).

• ent.vl.

Toisaalta vl:llä on farisealaisia sääntöjä mutta sitten toisaalta ei. Maallista(esivalta) lakia ei aina oikein kunnioiteta mutta omia perinäissääntöjä sitäkin hartaammmin.

• Emmalia.

"pyrkivät joukkovoimallaan yhteiskunnassa valtapaikoille"

Eräs vl-liikkeen ulkopuolinen oli todella vihoissaan, kun edes maamme oikeuslaitokseen ei voi luottaa enään. Oikeudessa oli toiminut etusijalla "hyvä veli järjestelmä", ja tämä oikesti syytön oli katsottu syylliseksi vaikka ei oikeasti sitä ollut. Hän oli ihan aiheesta mielestäni vihainen jos ei enään oikudessakaan voi luottaa oikudenmukaisuuteen, vaan oma uskonliike menee sielläkin kaiken edelle.

Jos ihmiset kuuluvat tällaisiin äärijärjestöihin niin heidän valtaanpääsynsä tulisi estää, sillä siitä kärsivät sen äärijärjestön ulkopuoliset ennenkaikkea.

• Emmalia.
        ent.vl. kirjoitti:

Toisaalta vl:llä on farisealaisia sääntöjä mutta sitten toisaalta ei. Maallista(esivalta) lakia ei aina oikein kunnioiteta mutta omia perinäissääntöjä sitäkin hartaammmin.

"Maallista(esivalta) lakia ei aina oikein kunnioiteta mutta omia perinäissääntöjä sitäkin hartaammmin."

Että vl-ihmisille opetaan, että vain niitä vl-liikkeen "sääntöjä" noudattamalla päästään varmasti taivaseen. Muut ovat taas heidän mielstään hömppäpömppää, ja niitä "omia tekoja" joilla ei taivaaseen mennä, ja siksi niitä maallisia lakeja ei tarvitse noudattaa. Vl-uskovainenhan kuuluu juuri sen vuoksi vl-liikkeeseen, että varmasti pääsee kuoleman jälkeen taivaaseen.

• siis rahan

Tosi juttu, rahasta on tullut se jumala jota palvotaan.

Ja kannatta miettiä miten nämä asemat saavutetaan.
        Ne toiset hakijat sairastuu.

• Emmalia.
        siis rahan kirjoitti:

Tosi juttu, rahasta on tullut se jumala jota palvotaan.

Ja kannatta miettiä miten nämä asemat saavutetaan.
        Ne toiset hakijat sairastuu.

"Tosi juttu, rahasta on tullut se jumala jota palvotaan."

Että osa vl-ihmisistä ajattelee Jumalan tarkoittavan rikkauksilla rahaa, ja sitä että Jumala sinunaa rikkauksia, niin ajatellaan sen tarkoittavan maallista rikautta keinoja kaihtamatta.

Mutta kuitenkin totuus on ihan toinen, johan Raamatussakin sanotaan, että rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, ja kertoo jo siitä, että lähimmäisiä tulee kohdella rehellisesti. Tuskin kukaan haluaa kohdalleen epärehellistä toimintaa?

Jumala antaa jokaiselle juuri sen verran kun on tarvis, ja rikkauksien määrä mitataan muussa kun maallisessa rahassa.

• Emmalia.

Vääriksi! Kirkon on se tehtävä, ja saada SRK:n johtohenkilöt siihen mukaan.

Miten muuten saadaan ihmiset pelastettua turhalta pelolta? Nyt monet vl-ihmiset elävät, jopa vanhukset, elävät noiden hoitokokouksten pelossa, sillä he eivät edes osaa kuvitella, että silloin on erehdytty.

Myöntäkää nyt, että "erehtymätön" SRK voi erehtyä, niin päästätte monet pelosta.

Ihan kamalaa, että joku uskonliike opetaaa oppia, että ollaan erehtymättömiä. Ihan totta, että on vain yhtä oikeanlaista uskoa, mutta kyllä ihmisen on pakko pystyä se myöntämään, että vain Jeesus tuo oikeanlaisen uskon opin, ei yksikään ihminen siihen kykene vaikka kuinka sääntöjä sanelee miten sinne taivaaseen pääsee.

• sitten muut

Jos myöntää jonkun virheen, löytyy pian toinen,
        ja siihen kaatuu pikku hiljaa koko paketti.

Nämä vanhat ukot ei myönnä yhtään mitään, sinne pitäisi saada nuoria naisia mukaan.

Mutta kun naiset on vl liikkeessä opetettu nöyriksi synnyttäjiksi, minkäs teet.

• Emmalia.
        sitten muut kirjoitti:

Jos myöntää jonkun virheen, löytyy pian toinen,
        ja siihen kaatuu pikku hiljaa koko paketti.

Nämä vanhat ukot ei myönnä yhtään mitään, sinne pitäisi saada nuoria naisia mukaan.

Mutta kun naiset on vl liikkeessä opetettu nöyriksi synnyttäjiksi, minkäs teet.

Vl-liikkeessä??? Ei yhtään mitään! Kerran kysyttiin vl-ihmisiltä heidän käsitystään naispappauteen, niin vastaus oli "nainen vaietkoon seurakunassa". Naisilla ei siis mitään sanavaltaa koko vl-liikkeessä, vaan miehet määrää kaiken!

• paa tilaten
        Emmalia. kirjoitti:

Vl-liikkeessä??? Ei yhtään mitään! Kerran kysyttiin vl-ihmisiltä heidän käsitystään naispappauteen, niin vastaus oli "nainen vaietkoon seurakunassa". Naisilla ei siis mitään sanavaltaa koko vl-liikkeessä, vaan miehet määrää kaiken!

Niinpä.
        Ja keitä siellä vl kokouksissa enimmäkseen istuu.
        Naiset on sitten helppoja tapauksia.
        Kun se "saarnaaja" keksi sen tupakanpolton autuuden uskovaiselle, eikö edes kukaan näinen hymähtänyt ajatukselle?
        Vl liike voisi hommata naisilleen hunnut, voisi olla hyvä idea vanhojen äijien tupakkatauolla.

• vain..

..toinen lyhyempi lohkaisu. Tätä edelsi toinen, laajempi pääkirjoitus.

jos joku ihmettelee kirjoituksen lyhyyttä.

• Kunnallinen terveydenhuolto

Pitää teistä kaikista sairaista ja vaivaisista huolta.

• Lehden lukija

julkaistessaan kirjoituksia Ilmestyskirjan pedosta (SRK).

• takuuvarmasti.

"Sillä SRK ei koskaan jätä rankaisematta sitä, joka SRK:n pahat teot tuo päivänvaloon!"

• todellakin

• että kannustetaan

Nyt kun pidetään kokouksia lestojen tulevaisuudesta.

Voi vastareaktio olla kalevaa vastaan, kun jotain vastaan pitää hyökätä.

• JensH
    • asdasdasdasdasdasdasdasdasd...

, että miten joku voi uskoa tuollaiseen suoraan sanottuna paskaan?, aivan älytöntä ihmisten alistamista ja nöyryyttämistä! voin sanoa, että tunnen suoranaista vihaa tuollaisia alistaja pellejä kohtaan!

• ottanut selvää

Täällä on tietopaketti tietämättömille mitä hoitokokoukset itseasiassa olivat. tällaisilla keskustelupalstoilla ei välttämättä saa oikeaa kuvaa siitä mitä todellisuus on ollut. ei ne hoitokokoukset niin julmia ole olleet mitä täällä vihastuneet kirjoittavat antavat monesti ymmärtää.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hoitokokous_(lestadiolaisuus)

t. ex-vl

• vieläkään

• poistettu....
        vieläkään kirjoitti:

lisätkää sulku linkin perään niin toimii

kuka lie oulusta ollut asialla.

• lestadiolaisuudessa

juontaa vallan tavoitteluun. He alistavat naisiaan toimimaan synnytyskoneina tuottaakseen paljon sopivia yksilöitä yhteisöönsä. Yhtenä joukkona he mm keskittävät ostoksensa ja äänestävät sovittuja henkilöitä ja valta kasvaa....

• päivän parhaat naurut

Kaikkea sitä voi ihminen ajatella näköjään :D kyllä vanhoillislestadiolaisuudessa kaikki juontaa pelkästään uskossa pysymiseen ja iänkaikkiseen elämään. enpä ole koskaan kuullut että ketään alistettaisiin. sellaiset naiset jotka eivät halua elää niinkuin uskovaiset elävät eivät kuulu kyseiseen yhteisöön. ei sitä kukaan määrää miten kukakin elää vaan elämäntavat opitaan Jumalan sanasta eli Raamatusta. Enpä ole ikinä kuullut mistään ostosten keskityksistä :D itse ostan ainakin tavarat sieltä mistä saa halvalla hyvää :) ja äänestän henkilöitä ihan oman käsityksen mukaan. kaikenkaikkiaan aika turha kommentti sinulta kun siinä ei ollut mitään perää.

• valehdella!
        päivän parhaat naurut kirjoitti:

Kaikkea sitä voi ihminen ajatella näköjään :D kyllä vanhoillislestadiolaisuudessa kaikki juontaa pelkästään uskossa pysymiseen ja iänkaikkiseen elämään. enpä ole koskaan kuullut että ketään alistettaisiin. sellaiset naiset jotka eivät halua elää niinkuin uskovaiset elävät eivät kuulu kyseiseen yhteisöön. ei sitä kukaan määrää miten kukakin elää vaan elämäntavat opitaan Jumalan sanasta eli Raamatusta. Enpä ole ikinä kuullut mistään ostosten keskityksistä :D itse ostan ainakin tavarat sieltä mistä saa halvalla hyvää :) ja äänestän henkilöitä ihan oman käsityksen mukaan. kaikenkaikkiaan aika turha kommentti sinulta kun siinä ei ollut mitään perää.

Väitätkö vl-koira, ettei vasemmiston ja kristillisten äänestäminen ole syntiä?

• wuh wuh
        valehdella! kirjoitti:

Väitätkö vl-koira, ettei vasemmiston ja kristillisten äänestäminen ole syntiä?

Täysin väärässä olet jos väität tuollaista. Tottakai saa äänestää ketä ikinä lystää. Voiko ihminen noin alas vajota että täällä väittää tuollasia typeryyksiä vieläpä noin halveksuvaan tyyliin. t. vl-koira

• juna jättää
        wuh wuh kirjoitti:

Täysin väärässä olet jos väität tuollaista. Tottakai saa äänestää ketä ikinä lystää. Voiko ihminen noin alas vajota että täällä väittää tuollasia typeryyksiä vieläpä noin halveksuvaan tyyliin. t. vl-koira

Kyllä taman ketjun alottaja on oikeassa, Jossain saattaa olla oikeita uskovia nöyriä lestoja.

Mutta srk tavoittelee vain valtaa keinoja kaihtamatta, Siellä ei puhuta muusta jumalasta kuin rahasta. "tarkoitus pyhittää keinot on vallalla" kaikki Lestadiuksen opit on hyljätty ja omatunto heitetty roskiin turhana.

Nämä vanhat kunnon lestat ei ymmärrä että joku ristin alla kulkeva "saarnaaja" vie heitä kuin pässiä narusta. He ovat vain helppoa, nöyrää riistaa.

Mutta onneksi on toivoa paremmasta tulossa?

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      136
      6228
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4396
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2888
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      59
      2871
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1885
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1544
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1456
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      37
      1447
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      31
      1261
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1161
    Aihe