Työtoveri ottaa päähän

B Simpson

Työpaikka on hyvä, ja työtehtävät kunnossa. Ainoa mikä mättää on työtoveri. Tämä henkilö tuli harjoittelijana töihin ja nyt on valmistunut. Meidän kesken kemiat eivät vain ole oikein millään tasolla kohdanneet. Ei puhuta juuri muuta kuin satunnaisesti työasioista. Pikku asiat ovat alkaneet pikkuhiljaa vain enemmän ja enemmän v____tamaan! Mitä tehdä? Kestää v___tus vai tehdä jollain tapaa asennemuutos? Onko kokemuksia ärsyttävistä työtovereista kuinka olette kestäneet? Työpaikkaa ei todellakaan ole vaihtamassa, ja muut työtoverit ovat paljon parempia edellä mainittu.

148

44092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta vastaan

      Ei ole kokemusta ärsyttävistä työkavereista, mutta vastaan siltikin. Jos koet työkaverisi kanssa toimimisen hankalaksi (kemiat eivät pelaa), niin hoida töihin liittyvät jutut hänen kanssaan "asiat asioina" -pohjalta. Sinun ei tarvitse tästä työkaverista pitää, pääasia, että saatte hommanne hoidettua. Ja kenpä tietää ... ehkä eräänä päivänä huomaatkin, että eihän se niin mahdoton tyyppi olekaan?! Suosittelen siis ainakin pientä asennemuutosta. Se ei vaatine kovinkaan paljoa, kun viihdyt työssäsi ja muiden työkavereittesi kanssa. Yhden työkaverin takia ei kannata hyvää työfiilistään pilata.

      • åäåä

        jos se toinenkin osaa ottaa asiapohjalta, mutta on vaara, että se toinen alkaa vuosien saatossa puukottamaan aina selkään, kun mahdollisuus vain tulee, joten kannattaa pitää väliä tähän kaveriin niin paljon kuin mahdollista.


      • Yhteistyöahluinen kuitenkin
        åäåä kirjoitti:

        jos se toinenkin osaa ottaa asiapohjalta, mutta on vaara, että se toinen alkaa vuosien saatossa puukottamaan aina selkään, kun mahdollisuus vain tulee, joten kannattaa pitää väliä tähän kaveriin niin paljon kuin mahdollista.

        Se olisikin ollut kahden henkilön tiimityöskentyssä hienoa, jos asiat olisi voitu ottaa asiapohjalta, johon yritin vedota usein ja työn kannaltakin helpommaksi. Mutta kun työkaveri ei sitä halunnut, vaan tehdä itse niin kuin hän haluaa ja pantata mahdollisimman paljon työasioita itsellään, että ei siinä paljon voinut yhteistyöstä sopia. Kemiat eivät sopineet juuri ollenkaan, mutta työasiat olisi voitu yhteen hoitaa yhteisen yhteisön hyväksi. Ne menikin hyvin silloin kun Hänelle sopi, eli pitkien lomien aikana. Kun itselläni oli lomaa, sairasolmaa, tuli ongelma. Keskusneitikin huokaisi iloissaan kun tulin töihin, oli varmaan ollut ongelmia. Kaikille ei näin suuret yhteistyökysymykset mahdu päähän. Ja heitä on vielä paljon. Turha kysyä, miksei esimies puutu asioihin tai edes terveydenhuolto. Asia on nähty, ei he siihen pysty. Asiani oli tehty kyllä julki tässä suhteessa. Joissakin firmoissa on jotain mätää.


      • meistä jokaisella
        Yhteistyöahluinen kuitenkin kirjoitti:

        Se olisikin ollut kahden henkilön tiimityöskentyssä hienoa, jos asiat olisi voitu ottaa asiapohjalta, johon yritin vedota usein ja työn kannaltakin helpommaksi. Mutta kun työkaveri ei sitä halunnut, vaan tehdä itse niin kuin hän haluaa ja pantata mahdollisimman paljon työasioita itsellään, että ei siinä paljon voinut yhteistyöstä sopia. Kemiat eivät sopineet juuri ollenkaan, mutta työasiat olisi voitu yhteen hoitaa yhteisen yhteisön hyväksi. Ne menikin hyvin silloin kun Hänelle sopi, eli pitkien lomien aikana. Kun itselläni oli lomaa, sairasolmaa, tuli ongelma. Keskusneitikin huokaisi iloissaan kun tulin töihin, oli varmaan ollut ongelmia. Kaikille ei näin suuret yhteistyökysymykset mahdu päähän. Ja heitä on vielä paljon. Turha kysyä, miksei esimies puutu asioihin tai edes terveydenhuolto. Asia on nähty, ei he siihen pysty. Asiani oli tehty kyllä julki tässä suhteessa. Joissakin firmoissa on jotain mätää.

        Pitää vain otta tiukasti ammatillinen asenne, ja nähdä itsensä sen ulkopuolella. Puhun omasta kokemuksesta ammatissa, jossa oma fyysinen ja mentaalinen sitoutuminen on äärimmäisen tärkeää. Mutta ei sinun tarvitse sitoutua työtoveriisi! HÄNEN ONGELMANSA EIVÄT OLE SINUN ONGELMIASI.


      • Perseennuolennasta kieltäyt...

        Voin sanoa, että kyllä sisäänpäin lämpiävässä ja perseennuolennasta tykkäävästä henkilökunnasta ei saa tekemälläkään "työasiat työasioina" työntekijöitä. Esimieheni on tästä parhaimpana esimerkkinä! Ei millään jaksaisi alentua moiseen nuolemiseen, mutta hieman pakko sitä on tehdä edes jonkinlaisella asteella että saa pitää työpaikan. Itse olen ollut kohta puoli vuotta nykyisessä työpaikassa ja koko aika on ollut melkoista riutumista. On varma asia se, että heti kun tulee mahdollisuus vaihtaa parempaan työpaikkaan niin sen teen olkoon sitten palkka vaikka hieman pienempikin!

        Harmittaa hieman se, että kun muuten pitäisin työstäni ja noin puolet työntekijöistä on mukavia, mutta sitten loppujoukkoon mahtuu enemmän tai vähemmän perseennuolennasta tykkääviä pissapäitä. Pahimpia näistä ovat juuri ne, jotka ovat olleet firmassa pisimpään ja "kokevat" asemansa korvaamattomaksi ja itsensä kaikkitietäväksi sekä tähän kaiken päällisiksi vielä esimiehen nuoleminen niin kyllä juttu luistaa. Melkeinpä kaikki muut siellä ovatkin määräaikaisia työntekijöitä, enkä yhtään ihmettele miksi kyseisessä paikassa on suuri henkilöstövaihtuvuus.

        Nyt firmaan tuli muutama uusi määräaikainen lähteneiden tilalle ja sääliksi käy heitä, koska heidän pitäisi hetkessä oppia hallitsemaan kaikki mahdollinen tieto. Sen sata eri sovellusta joihin ei saa tietenkään mitään koulutusta ja tietojärjestelmää sekä sääntöä jne. Itse pyrin kaikin mahdollisin keinoin neuvomaan heitä niin paljon kuin vain osaan, mutta näiltä kaikki tietäviltä nirppanokilta ei kannata paljoa apua odottaa.

        Kaiken huippu on se, kun lukee firman uusille työntekijöille tarkoitettuja perehdytys materiaaleja!! Ennen kuin toimit kysy asioista muilta kokeneemmilta työntekijöiltä jos et tiedä miten tehdä asiat, sekä esimiehellä on kokonaisuus täysin hallussa. Tekstissä on siis todella paha ristiriita.

        Itse en saanut aikanaan minkäänlaista perehdytystä asioihin vaan jouduin opettelemaan kaikki asiat kantapään kautta ja saatte arvata, että siitä sai kuulla kunnian jos teki jotain sitten väärin!! Lisäksi heräsi kysymys hallitsevatko nämä vakituiset ja pitkään työssä olleet työntekijät edes itsekään asioita, kun jokainen antoi erilaisia neuvoja ja aina vähintään yksi niistä oli päin sitä itseään! Useimmiten vielä onnistuin jotenkin valitsemaan juuri sen väärän.

        Suosittelen että jos havaitsette jo "tulevan" työpaikan työhaastattelussa ja paikkojen esittelyn aikana yhtään "haiskahtavaa" asennette työntekijöissä tai työnkuvassa niin luovuttakaa suosiolla ja etsikää parempaa kunnes löydätte sen oikean, niin ei tarvitse kärsiä kuten minä ja muutamat muut työpaikallani! Joskus jopa toivon, että saisin potkut niin pääsisi firmasta pois, mutta kai sitä täytyy riutua että hankkii enemmän kuin maleksii yhteiskunnan varoilla.


      • mieltä täälläkin
        meistä jokaisella kirjoitti:

        Pitää vain otta tiukasti ammatillinen asenne, ja nähdä itsensä sen ulkopuolella. Puhun omasta kokemuksesta ammatissa, jossa oma fyysinen ja mentaalinen sitoutuminen on äärimmäisen tärkeää. Mutta ei sinun tarvitse sitoutua työtoveriisi! HÄNEN ONGELMANSA EIVÄT OLE SINUN ONGELMIASI.

        Tiettyyn rajaan asti voi kuunnella valitusta jne. mutta jossain vaiheessa kannattaa tehdä stoppi. Kaikkea ei tartte kuunnella saati sietää ja varsinkin jos "ongelmat" eivät liity työhön millään tavalla.


      • Nimetön

        JOS työ on sellaiata,ettei tarvitsekaan toisten kanssa välttämättä jutella,vaan voi esim.tehdä työtä yksin ja vaikka radiokuulokkeet korvilla,silloin ei todella tarvitse kestää ketään,sanoo vaan,että sori,just nyt hyvä biisi,kuuntelen tätä,mutta jos teet töitä palvelualalla ja siinä on monta työkaveria,ei se ole helppo juttu,jos mättää,niin se sitten mättää.Toista ei voi muuttaa,ei vaikka mikä olisi,siis yritä kestää ja ole ystävällinen,ehkä hänkin on sinua kohtaan!!


      • toiselle
        Perseennuolennasta kieltäyt... kirjoitti:

        Voin sanoa, että kyllä sisäänpäin lämpiävässä ja perseennuolennasta tykkäävästä henkilökunnasta ei saa tekemälläkään "työasiat työasioina" työntekijöitä. Esimieheni on tästä parhaimpana esimerkkinä! Ei millään jaksaisi alentua moiseen nuolemiseen, mutta hieman pakko sitä on tehdä edes jonkinlaisella asteella että saa pitää työpaikan. Itse olen ollut kohta puoli vuotta nykyisessä työpaikassa ja koko aika on ollut melkoista riutumista. On varma asia se, että heti kun tulee mahdollisuus vaihtaa parempaan työpaikkaan niin sen teen olkoon sitten palkka vaikka hieman pienempikin!

        Harmittaa hieman se, että kun muuten pitäisin työstäni ja noin puolet työntekijöistä on mukavia, mutta sitten loppujoukkoon mahtuu enemmän tai vähemmän perseennuolennasta tykkääviä pissapäitä. Pahimpia näistä ovat juuri ne, jotka ovat olleet firmassa pisimpään ja "kokevat" asemansa korvaamattomaksi ja itsensä kaikkitietäväksi sekä tähän kaiken päällisiksi vielä esimiehen nuoleminen niin kyllä juttu luistaa. Melkeinpä kaikki muut siellä ovatkin määräaikaisia työntekijöitä, enkä yhtään ihmettele miksi kyseisessä paikassa on suuri henkilöstövaihtuvuus.

        Nyt firmaan tuli muutama uusi määräaikainen lähteneiden tilalle ja sääliksi käy heitä, koska heidän pitäisi hetkessä oppia hallitsemaan kaikki mahdollinen tieto. Sen sata eri sovellusta joihin ei saa tietenkään mitään koulutusta ja tietojärjestelmää sekä sääntöä jne. Itse pyrin kaikin mahdollisin keinoin neuvomaan heitä niin paljon kuin vain osaan, mutta näiltä kaikki tietäviltä nirppanokilta ei kannata paljoa apua odottaa.

        Kaiken huippu on se, kun lukee firman uusille työntekijöille tarkoitettuja perehdytys materiaaleja!! Ennen kuin toimit kysy asioista muilta kokeneemmilta työntekijöiltä jos et tiedä miten tehdä asiat, sekä esimiehellä on kokonaisuus täysin hallussa. Tekstissä on siis todella paha ristiriita.

        Itse en saanut aikanaan minkäänlaista perehdytystä asioihin vaan jouduin opettelemaan kaikki asiat kantapään kautta ja saatte arvata, että siitä sai kuulla kunnian jos teki jotain sitten väärin!! Lisäksi heräsi kysymys hallitsevatko nämä vakituiset ja pitkään työssä olleet työntekijät edes itsekään asioita, kun jokainen antoi erilaisia neuvoja ja aina vähintään yksi niistä oli päin sitä itseään! Useimmiten vielä onnistuin jotenkin valitsemaan juuri sen väärän.

        Suosittelen että jos havaitsette jo "tulevan" työpaikan työhaastattelussa ja paikkojen esittelyn aikana yhtään "haiskahtavaa" asennette työntekijöissä tai työnkuvassa niin luovuttakaa suosiolla ja etsikää parempaa kunnes löydätte sen oikean, niin ei tarvitse kärsiä kuten minä ja muutamat muut työpaikallani! Joskus jopa toivon, että saisin potkut niin pääsisi firmasta pois, mutta kai sitä täytyy riutua että hankkii enemmän kuin maleksii yhteiskunnan varoilla.

        työnantajalle, jos noin koet asiat. Haloo!!!


      • tutulta
        Perseennuolennasta kieltäyt... kirjoitti:

        Voin sanoa, että kyllä sisäänpäin lämpiävässä ja perseennuolennasta tykkäävästä henkilökunnasta ei saa tekemälläkään "työasiat työasioina" työntekijöitä. Esimieheni on tästä parhaimpana esimerkkinä! Ei millään jaksaisi alentua moiseen nuolemiseen, mutta hieman pakko sitä on tehdä edes jonkinlaisella asteella että saa pitää työpaikan. Itse olen ollut kohta puoli vuotta nykyisessä työpaikassa ja koko aika on ollut melkoista riutumista. On varma asia se, että heti kun tulee mahdollisuus vaihtaa parempaan työpaikkaan niin sen teen olkoon sitten palkka vaikka hieman pienempikin!

        Harmittaa hieman se, että kun muuten pitäisin työstäni ja noin puolet työntekijöistä on mukavia, mutta sitten loppujoukkoon mahtuu enemmän tai vähemmän perseennuolennasta tykkääviä pissapäitä. Pahimpia näistä ovat juuri ne, jotka ovat olleet firmassa pisimpään ja "kokevat" asemansa korvaamattomaksi ja itsensä kaikkitietäväksi sekä tähän kaiken päällisiksi vielä esimiehen nuoleminen niin kyllä juttu luistaa. Melkeinpä kaikki muut siellä ovatkin määräaikaisia työntekijöitä, enkä yhtään ihmettele miksi kyseisessä paikassa on suuri henkilöstövaihtuvuus.

        Nyt firmaan tuli muutama uusi määräaikainen lähteneiden tilalle ja sääliksi käy heitä, koska heidän pitäisi hetkessä oppia hallitsemaan kaikki mahdollinen tieto. Sen sata eri sovellusta joihin ei saa tietenkään mitään koulutusta ja tietojärjestelmää sekä sääntöä jne. Itse pyrin kaikin mahdollisin keinoin neuvomaan heitä niin paljon kuin vain osaan, mutta näiltä kaikki tietäviltä nirppanokilta ei kannata paljoa apua odottaa.

        Kaiken huippu on se, kun lukee firman uusille työntekijöille tarkoitettuja perehdytys materiaaleja!! Ennen kuin toimit kysy asioista muilta kokeneemmilta työntekijöiltä jos et tiedä miten tehdä asiat, sekä esimiehellä on kokonaisuus täysin hallussa. Tekstissä on siis todella paha ristiriita.

        Itse en saanut aikanaan minkäänlaista perehdytystä asioihin vaan jouduin opettelemaan kaikki asiat kantapään kautta ja saatte arvata, että siitä sai kuulla kunnian jos teki jotain sitten väärin!! Lisäksi heräsi kysymys hallitsevatko nämä vakituiset ja pitkään työssä olleet työntekijät edes itsekään asioita, kun jokainen antoi erilaisia neuvoja ja aina vähintään yksi niistä oli päin sitä itseään! Useimmiten vielä onnistuin jotenkin valitsemaan juuri sen väärän.

        Suosittelen että jos havaitsette jo "tulevan" työpaikan työhaastattelussa ja paikkojen esittelyn aikana yhtään "haiskahtavaa" asennette työntekijöissä tai työnkuvassa niin luovuttakaa suosiolla ja etsikää parempaa kunnes löydätte sen oikean, niin ei tarvitse kärsiä kuten minä ja muutamat muut työpaikallani! Joskus jopa toivon, että saisin potkut niin pääsisi firmasta pois, mutta kai sitä täytyy riutua että hankkii enemmän kuin maleksii yhteiskunnan varoilla.

        ettei olisi eräs firma tulevasta suur kaarinasta.


      • tsa pa ta
        tutulta kirjoitti:

        ettei olisi eräs firma tulevasta suur kaarinasta.

        eräs O läpi vantaalta.


      • elämän.kok
        Yhteistyöahluinen kuitenkin kirjoitti:

        Se olisikin ollut kahden henkilön tiimityöskentyssä hienoa, jos asiat olisi voitu ottaa asiapohjalta, johon yritin vedota usein ja työn kannaltakin helpommaksi. Mutta kun työkaveri ei sitä halunnut, vaan tehdä itse niin kuin hän haluaa ja pantata mahdollisimman paljon työasioita itsellään, että ei siinä paljon voinut yhteistyöstä sopia. Kemiat eivät sopineet juuri ollenkaan, mutta työasiat olisi voitu yhteen hoitaa yhteisen yhteisön hyväksi. Ne menikin hyvin silloin kun Hänelle sopi, eli pitkien lomien aikana. Kun itselläni oli lomaa, sairasolmaa, tuli ongelma. Keskusneitikin huokaisi iloissaan kun tulin töihin, oli varmaan ollut ongelmia. Kaikille ei näin suuret yhteistyökysymykset mahdu päähän. Ja heitä on vielä paljon. Turha kysyä, miksei esimies puutu asioihin tai edes terveydenhuolto. Asia on nähty, ei he siihen pysty. Asiani oli tehty kyllä julki tässä suhteessa. Joissakin firmoissa on jotain mätää.

        voisi auttaa asiassa. Oletko kokeillut. He ainakin tietää mistä narusta vetää.


      • Anonyymi
        meistä jokaisella kirjoitti:

        Pitää vain otta tiukasti ammatillinen asenne, ja nähdä itsensä sen ulkopuolella. Puhun omasta kokemuksesta ammatissa, jossa oma fyysinen ja mentaalinen sitoutuminen on äärimmäisen tärkeää. Mutta ei sinun tarvitse sitoutua työtoveriisi! HÄNEN ONGELMANSA EIVÄT OLE SINUN ONGELMIASI.

        Käytöshäiriöisiä ihmisiä on, ei voi mitään. Yhteisiä duuneja ei pitäisi olla, ettei tarvitse olla ns toisen armoilla...


    • ökkö

      Niin nämä ovat näitä työnteon varjopuolia. Silloin, kun työskennellään toisten kanssa yhdessä niin yleensä joukosta todella löytyy ainakin yksi ihminen jonka kanssa ei kemiat kohtaa. Se johtuu siitä, et me ollaan kaikki ihmisiä ja vieläpä erilaisia. Minä tulen yleensä toimeen ihmisen kuin ihmisen kanssa, mutta toki urallani on ollut sellaisiakin paikkoja joissa jonkun kanssa on oltu vähemmän tekemisissä. Ei kaikkien kanssa voi olla "paras kaveri" eikä tarvitsekaan. Sen työpäivän ajan kyllä kestää, koska ollaanhan töissä ensisijaisesti työntekoa eikä työtovereita varten. Näin olen aina itse ajatellut, kun on ollut parina sellainen ihminen josta en niin suunnattomasti pidä. Työ on työtä ja työtovereita ei onneksi tarvitse tapailla vapaa-ajalla jos ei halua. Tsemiä ja jaksamista, kyllä se siitä!

      • lilli.3

        oho mun mielestä työtoverit on aina kivoja


      • mimmu

        itselläni juurikin samanlainen tilanne töissä. työ, jossa jokaisen pitäisi olla samanlaisessa asemassa, löytyy porukasta yksi jonka on pakko pätee koko ajan. ja itseasiassa tämä henkilö on juurikin sellainen, että kukaan ei ole sille mitään sanonut tai tehnyt. Muilta tämän henkilön tutuilta olen kuullut, että se koulu kavereistaankin valitsi jonkun kenelle vittuilla ja haukkua ihan vain huvikseen. ja nyt minä ole työpaikalla se vittuilun kohde vaikkakaan en omasta mielestäni ole kyseiselle henkilölle mitään sanonut tai tehnyt. itse asiassa pidin kaveria ihan kivana, ennen kuin tämä kaikki alkoi. Nytpä henkilö istuu lähes vieressäni emmekä ole muutamaan viikkoon sanonut sanaakaan toisillemme. Eipä tämäkään kivaa ole. Etsin uutta työpaikkaa enkä ole esimiehelleni uskaltanut sanoa minkä takia oikeasti halua työpaikalta lähteä. Tämä syystä että myös esimieheni taitaa hiukan palvoa tätä kovistelijaa. Ehkäpä saan suuni avattua vielä jokupäivä. Eikä sitä väkisin ketään tarvitse ruveta miellyttämään. jos naamakerroin ei toista miellytä, niin kannattaa vaan jättää kaveri ihan omaan arvoonsa!


      • jee'es
        lilli.3 kirjoitti:

        oho mun mielestä työtoverit on aina kivoja

        Olen elämässäni kohdannut kaksi ihmistä, jotka ensinäkemältä ärsyttivät heti suunnattomsti, vaikka olin luullut, ettei minua voisi kukaan koskaa ärsyttää. No niin, ensimmäinen oli koulukaveri, joka myöhemmin osoittautuikin ihan mukavaksi. Toinen oli sitten vastakkaista sukupuolta oleva virkaihminen. Pidin häntä todella ärsyttävänä ja ikävänä henkilönä, kunnes sain havaita hänen tehneen paljon hyvää puolestani - sellaisia asioita, joita itselleni tai kenellekään muulle ei olisi tullut edes mieleen. Rupesinkin lopulta arvostamaan häntä ja pidän häntä yhä parhaana ystävänäni. Ei ole koiraa karvoihin katsominen näytti pitävän paikkansa molemmissa tapauksissa. Vika voikin olla omassa päässä, muttei tietenkään aina. Kuitenkin, jos provosoidaan, ei pidä provosoitua. Olen kestänyt jopa piereskelevän työkaverin pöydän toisessa päässä, heh. Ei se ollut todellakaan mukavaa, mutta minkäs teet. Onneksi hän häipyi toiseen työpaikkaan.


      • ouakadoukou
        jee'es kirjoitti:

        Olen elämässäni kohdannut kaksi ihmistä, jotka ensinäkemältä ärsyttivät heti suunnattomsti, vaikka olin luullut, ettei minua voisi kukaan koskaa ärsyttää. No niin, ensimmäinen oli koulukaveri, joka myöhemmin osoittautuikin ihan mukavaksi. Toinen oli sitten vastakkaista sukupuolta oleva virkaihminen. Pidin häntä todella ärsyttävänä ja ikävänä henkilönä, kunnes sain havaita hänen tehneen paljon hyvää puolestani - sellaisia asioita, joita itselleni tai kenellekään muulle ei olisi tullut edes mieleen. Rupesinkin lopulta arvostamaan häntä ja pidän häntä yhä parhaana ystävänäni. Ei ole koiraa karvoihin katsominen näytti pitävän paikkansa molemmissa tapauksissa. Vika voikin olla omassa päässä, muttei tietenkään aina. Kuitenkin, jos provosoidaan, ei pidä provosoitua. Olen kestänyt jopa piereskelevän työkaverin pöydän toisessa päässä, heh. Ei se ollut todellakaan mukavaa, mutta minkäs teet. Onneksi hän häipyi toiseen työpaikkaan.

        Mulla on naispuolinen työkaveri joka on suhtautunut muhun alusta pitäen avoimen vihamielisesti siitä asti kun aloitin nykyisessä työpaikassani. Kohta vuosi takana ja ainoat asialliset sanat jotka olen kuullut oli tervehdys ekana päivänä. Siitä alkaen jatkuvaa kiukuttelua, raivoamista, tavaroiden paiskomista ja mykkäkoulua päivästä toiseen. Jopa työni laatu ja määrä on kärsinyt asiasta kun en ole saanut riittävää opastusta työhöni kyseiseltä naiselta. En tunne naista entuudestaan joten en ole voinut loukata häntä aikaisemminkaan. Työnantajapuoli on myös ollut ihmeissään mutta ei voi asialle mitään. Edes "munalisä" ei voi olla syynä koska oma palkkani on huomattavasti pienempi kuin k.o. työ"kaverillani".


      • mohomansikka
        mimmu kirjoitti:

        itselläni juurikin samanlainen tilanne töissä. työ, jossa jokaisen pitäisi olla samanlaisessa asemassa, löytyy porukasta yksi jonka on pakko pätee koko ajan. ja itseasiassa tämä henkilö on juurikin sellainen, että kukaan ei ole sille mitään sanonut tai tehnyt. Muilta tämän henkilön tutuilta olen kuullut, että se koulu kavereistaankin valitsi jonkun kenelle vittuilla ja haukkua ihan vain huvikseen. ja nyt minä ole työpaikalla se vittuilun kohde vaikkakaan en omasta mielestäni ole kyseiselle henkilölle mitään sanonut tai tehnyt. itse asiassa pidin kaveria ihan kivana, ennen kuin tämä kaikki alkoi. Nytpä henkilö istuu lähes vieressäni emmekä ole muutamaan viikkoon sanonut sanaakaan toisillemme. Eipä tämäkään kivaa ole. Etsin uutta työpaikkaa enkä ole esimiehelleni uskaltanut sanoa minkä takia oikeasti halua työpaikalta lähteä. Tämä syystä että myös esimieheni taitaa hiukan palvoa tätä kovistelijaa. Ehkäpä saan suuni avattua vielä jokupäivä. Eikä sitä väkisin ketään tarvitse ruveta miellyttämään. jos naamakerroin ei toista miellytä, niin kannattaa vaan jättää kaveri ihan omaan arvoonsa!

        itselläni on yli yli utelias työkaveri. ja se vituttaa. tekis mieli sanoa sille jotta hanki elämä.


      • Nimetön

        Olen aivan samaa mieltä Ökön kanssa työtovereista. Ei aivan mutta melkein kuten omissa sisaruksissa ja vanhemmissakin, työtovereita ei voi valita.

        Itse ärsyynnyn helposti todella monesta asiasta mutta olen oppinut painamaan villaisella monta ärsyttävää piirrettä työtoverissa. Mieluummin sitä hakee hyviä ja hyödyllisiä puolia työtoverista, kuin huonoja ja omaa työtehoa laskevia.

        Eikä pidä unohtaa että itsekin voi olla ärsyttävä.

        Ymmärryksen kautta syntyy aina tulosta. Jos vaan ihmeessä ymmärtää työkaverin käytöstavalle syyn, niin sittenhän sitä voi jatkaa kuin sitä ei olisikaan, TÄ?

        Niin ja rakkaus kieltää hakemasta virheitä työtovereista ja kait me kaikki rakastamme työtämme. Työtoveri rakastaa varmasti työtänsä myös (miksi hän muuten olisi juuri sen alan valinnut jos ei siitä pitäisi) ja näin on kahdella ihmisellä yksi syy rakastaa toisiansa. Miten hippiä se on? Ei yhtään, inhimillistä vain.

        Peace and love!
        T:Insinööri


    • rewwer

      Mulla 8 vuoden kokemus siitä Helvetistä, palkkakateus ihan sairalloinen,sit ne oli tosi rumia jätkiä. Onneksi pääsin irti siitä työpaikasta. Maasta karkoitus lievää verattuna siihen kateus-helvettiin.

    • se auttaa aina

      Oletko keskustelut kyseisen henkilön kanssa asiasta? Entä muiden työtovereiden kanssa?

      Uskoisin että se auttaa paremmin, kuin tälläinen anonyymille keskustelupalstalle kirjoittelu.

    • peili tutuksi

      Mitä ihmettä teet työpaikalla, jos ei työnteko merkitse "kemioitasi" enempää. Millainen pomo sinulla on kun ei tuota vielä ole huomannut. Työssä työasiat työasioina. Vapaa-aikana valitse itse seurasi. Häpeä! Opettele käytöstavat ja kohtele työkavereitasi tasavertaisina. Erilaisuus on rikkaus ja meitä jokaista tarvitaan. Työnantaja ja esimies päättää sitten pidetäänkö sinua pitempään töissä jos noin surkeasti työssäoloon suhtaudut. Ja teitä on monta kaltaistasi työpaikoilla.

      • kuin tosi epäasiallista pomoa

        Useammassa työpaikassa on itsellänikin ollut sillä tavalla, että jonkun kollegan kanssa ei kemiat mene ihan yhteen. Sen olen vielä ihan hyvin kestänyt - kuten täällä aikaisemmin joku kirjoitti: pitää työasiat työasioina. Ikävämmäksi asiaksi olen kokenut sen, jos pomo on ollut hankala persoona. Minulla on ollut yksi sovinistipomo, joka antoi kaikki ikävät tehtävät minun (naisen) tehtäväksi ja miehet sai sitten tehdä kivempia juttuja, tittelit olivat samat ja olisi pitänyt tehdä periaattessa samalla tasolla tehtäviä. Lisäksi minulla on ollut yksi sekopää pomo, joka riehui ja huusi työpaikalla ja jota ei yhtään kiinnostunut esimiestehtävät: motivoiminen tai alaisten tukeminen. Näissä tapauksissa olen lähtenyt firmoista niin pian kuin mahdollista.


    • Maggie Simpson

      Jos olet ammatti ihminen, erotat työn ja vapaa-ajan toisistaan.

      Työstä Sinulle maksetaan palkkaa ja siihen kuuluu myös tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa.

      • Lontoon_trendit

        Juuri nain.

        Analysoi mielessasi mika tassa tyokaverissa sinua noinkin paljon arsyttaa?

        Onko han hyva hommissaan ja suosittu? Kateuden pistos tuntuu nahoissasi? Siina tapauksessa ota oppia hanesta ja ole hanelle ystavallinen.

        Onko han tyopaikka kiusaaja? Tai hoitaa hommansa huonosti? Siina tapauksessa ota asia puheeksi esimiehen kanssa. Ole valmis perustelemaan puheesi.


      • ei se aina riitä

        itte taistelin 5 vuotta just noilla kertomillasi "ohjeilla". Väkisin ne jää mieleen kaihertaa, varsinkin jos on ihmisläheinen työ.
        Mutta pääsin tilanteesta eroon, toivottavasti muutkin


    • vnsncncgncgngnz

      rupea kiusaamaan sitä tai sit lähde litomaan, siinä sinun vaihtoehtosi...

    • Tuplatyöläinen

      Sama tilanne... Teen kahta työtä ja kummassakin paikassa on yksi, kenen kanssa en tule toimeen. Siispä en ole hirvittävän huolissani, koska ilmeisesti jokaikisessä paikassa on joku, jonka kanssa kemiat eivät vain kohtaa ja se on ihan normaalia.

      Työtä ei mielestäni todellakaan kannata vaihtaa moisen asian takia. Jos työkaveri yrittää päteä tai muuten vain v***uilee vaikka päin naamaa, jätän kaverin puheet yleensä omaan arvoonsa. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, koska tiedän, että hoidan omat työni vähintäänkin yhtä hyvin.

      Toinen tapaus on sitten se, jos kemiat eivät muuten vain kohtaa, vaikka tyyppi näennäisesti voisi ollakin ihan mukava, kunhan vain tutustuisi kunnolla. Toisessa työssäni minulla on juuri tällainen työkaveri ja hoidan hänen kanssaan työasiat asiallisesti, mutta en todellakaan halua tehdä lähempää tuttavuutta. Enkä tee.

      Olen jo pitkään pitänyt ohjenuoranani sitä, että kaikista ei tarvitse pitää, mutta kaikkien kanssa on tultava toimeen. Aikuisia ihmisiähän tässä ollaan.

    • pete.....

      kokemusta on paljon samasta asiasta ja ehkä paras tapa on ettei yksinkertasesti välitä! vaikeaa se on mutta kyl sen voi tehä. tekee vain pakolliset asiat yhdessä mitä työ vaatii ja pysyttele muu aika loitolla

    • vaihto, joskus ei

      Olen ollut erilaisissa työpaikoissa. Joissakin on
      ollut todella ilkeitä ihmisiä, jotka osaavat myös kiusata (kiusoittelu on asia erikseen)ja olla kateellisia nimenomaan sellaisesta, mikä liitty työhön. Jos on oma työhuone on helpompi pysyä tilanteista etäällä, mutta jos melkein hengität samaa kuplaa, voi tilanne muuttua ahdistavaksi.
      Ihan on ihanaa lukea, että jotkut ovat niin viisaita ja valoisia ja onnellisessa tilassa, etteivät koskaan törmää itseään kamalampiin työkavereihin. Mielestäni ihminen on toisaikainen: joskus työkaverit kiinnostaa enemmän joskus vähemmän samoin heidän juttunsa, äänenpainonsa, tarkoittamisensa. Oma itsetuntokin vaihtelee, välillä vahva, välillä heikko. Töissä tehdään töitä juu, mutta ihmisen on väitetty olevan sosiaalinen eläin. Ja pakostakin vaikka vain työasioissa, joutuu keskustelemaan toisten kanssa. Pahinta työpaikalla on kaikenlainen asenteellisuus. Aina pitäisi jaksaa antaa toiselle uusi tilaisuus - mutta jos ei itsekään sellaista koskaan saa. Taitava esimies osaa "nuuskia" ilmaa. Välinpitämätön säästää itseään hankalilta asioilta. Ja kaikkien on olla positiivisia. Kuinka moni suomalainen itkee työpäivän jälkeen lopen väsyneenä, loukkaantuneena kotiin päästyään.
      Neuvo 1: käy kirjastossa ja lue työpaikan ihmissuhteisiin, ilmapiiriin jne kuuluvia asioista.
      Neuvo 2: juttele muiden kanssa ja anna "ystäväsi" itse hakeutua seuraasi ja ehkä hänelläkin on jotain hampaankolossa ja saatte kakaistuksi asian.
      Neuvo 3: anna ajan kulua, ehkä itse olet väsynyt, stressaantunut ja herkempi ärsyyntymään nyt.
      Neuvo 4: älä välitä - ihmisiä tulee ja menee.
      Neuvo 5: jos esimiehesi on fiksu, keskustele hänen kanssaan ja hae vaikka talon sisällä muualle.
      Neuvo 6: lähde itse opiskelemaan jotain täydennystä tai peräti uutta asiaa.
      Neuvo 7: osta Hesari ja tavaa se - montako oletettua parempaa työpaikkaa löydät verrattuna nykyiseen.
      Neuvo 8: Ole tyytyväinen - kaikilla ei ole työtä.
      Neuvo 9: Onkohan omassa asenteessani jotain pielessä - niin vaikeaa, kuin onkin tämä myöntää....
      Neuvo 10: keksi omat neuvot
      Yritä löytää tästä tekstistäni vähän hupia, vaikka kuinka olisit ärsytyksen vallassa.

    • kun otat pillerin

      silloin olet iloinen ja jaksat vaikka mitä.

    • larkuuu

      Yritä paikata välit sillä työsuhde on kannattavaa... Hän voi ärsyttää sinua paljon, mutta yritä silti keksiä keino sopuun jotenkin. Vaikka olemalla ystävällinen ja yrittää tehdä tiimityöskentelyä. Auta häntä jos hän pyytää apua ja voit saada aika hyvän käsityksen myös hänen elämästään. Kaikkien elämä ei voi olla helppoa ja ruusuillatanssimista kuin jonkun muun. Yrittäkää tulla toimeen hyvin. Jos mikään ei auta pyydä työnantajaltasi ''apua'' Vaikkapa siirtämällä hänet eripuolelle rakennusta.

      • kenen ongelma

        Tai siirtymällä itse eri puolelle rakennusta.
        Tässä ei nimittäin tullut selväksi se, onko tuo työkaveri niin hankala, voi olla, että se ärsytys on omassa päässä syystä tai toisesta. Voi olla, että työkaveri tuntee samoin. Voi olla että hänellä on vielä vaikeampi olo, varsinkin kun hän on uudempi talossa.


      • larkuuu
        kenen ongelma kirjoitti:

        Tai siirtymällä itse eri puolelle rakennusta.
        Tässä ei nimittäin tullut selväksi se, onko tuo työkaveri niin hankala, voi olla, että se ärsytys on omassa päässä syystä tai toisesta. Voi olla, että työkaveri tuntee samoin. Voi olla että hänellä on vielä vaikeampi olo, varsinkin kun hän on uudempi talossa.

        Olet kyllä oikeassa. En tullut ajateelleeksi sitä?!


    • toimeentulija

      Jos on muitakin työtovereita, neuvoisin keskittymään heidän seuraansa ja suhtautumaan pienimmällä yhteisellä nimittäjällä tähän ärsyttävään. Voihan olla, että sinäkin ärsytät häntä, jolloin tilanne on win-win. Jos taas hän on liimautujatyyppi, pitää ottaa toinen strategia.

      Ja tässä tulee se toinen strategia:

      Ymmärrä, että työtoverisi on hankala. Ehkä hän on kaikkien muidenkin työtoveriesi mielestä hankala, muttei itse huomaa mitään. Onko näin?

      Ole hänelle tietoisesti erityisesti ystävällinen. Se ei muuta häntä, mutta helpottaa omaa asennoitumistasi häneen. Kuuntele häntä, ole ainakin ymmärtävinäsi, suhtaudu häneen rohkeasti ja - ennen kaikkea aina - ystävällisesti.

      Minusta tuo alkuperäinen kuvauksesi ei kuulosta kovinkaan pahalta. Kyseessä on molempien epäkypsyys, todennäköisesti. Hän on epäkypsä sopeutumaan, ja sinä olet vielä ehkä epäkypsä sovittelemaan.

      Ei SATUNNAISISTA TYÖASIOISTA kannata pulttia ottaa. Jos hän ei sabotoi omaa työtäsi, anna asian olla! Aina törmäämme ihmisiin, jotka ärsyttävät sitten niin vitusti. Sen kanssa pitää vain elää.

      Itse olen huomannut, että tulen juuri tällä suvaitsevuusasenteella parhaiten toimeen koko 25 ihmisen työyhteisömme kahden totaalisen mätämunan kanssa. Ajattelen, että mitä minulle kuuluu heidän mätämunaisuutensa. Ja aina silloin tällöin sokeakin kana löytää jyväsen, jos heitä vain jaksaa sietää.

      Kuuntele, yritä ymmärtää heidän lähtökohtiaan. Ei niitä silti tarvitse hyväksyä, saati itse allekirjottaa. Anna heille vain ihmisarvo (niin lähellä simpansseja kuin he ovatkin).

      • pikkupiru4455

        Meillä on työkaverina eräs tyyppi josta ei kukaan taida välittää. Kyseinen tyyppi on ärsyttävä, yrittää olla ikiteini vaikka on jo 33, pilkunnussija, sekaantuu kaikkeen mitä teet ja toisten asioihin, aina joka asiassa huomautettavaa, kamala kyylä (= katselee happamasti arvostellen)... Tämmöinen ahdistelija meillä. Varmaan vanhuus iskenyt tai munan puute...


      • vanha selitys
        pikkupiru4455 kirjoitti:

        Meillä on työkaverina eräs tyyppi josta ei kukaan taida välittää. Kyseinen tyyppi on ärsyttävä, yrittää olla ikiteini vaikka on jo 33, pilkunnussija, sekaantuu kaikkeen mitä teet ja toisten asioihin, aina joka asiassa huomautettavaa, kamala kyylä (= katselee happamasti arvostellen)... Tämmöinen ahdistelija meillä. Varmaan vanhuus iskenyt tai munan puute...

        On kyse paljon monimutkaisemmista asioista. Esim. minä "munaa vailla", joudun sietämään tällaista munaa saavaa kollegaa. Todellakaan siitä ei ole kyse, pliis, luolaihmiset!

        Ei kyse ole välttämättä ede siitä, että toinen olisi pilkunnussija. Hän vain on luonnostaan tarkka asioista,ja ehkä yhden asian ihminen. Omistautunut. Ehkä siinä tarkkuudessaankin joskus väärässä. Tai yleensä väärässä, mitä omaan kollegaani tulee.

        Ja silti tämä uskis pilkunnussija, se, joka on kaikkien mieliharmi, on se, joka kaiken säännön mukaan saa munaa. Minä, suvaitsevainen, en saa, koska olen "jäänyt" ilman miestä.

        Repikää tästä.


      • mutta näin se ei mee.
        pikkupiru4455 kirjoitti:

        Meillä on työkaverina eräs tyyppi josta ei kukaan taida välittää. Kyseinen tyyppi on ärsyttävä, yrittää olla ikiteini vaikka on jo 33, pilkunnussija, sekaantuu kaikkeen mitä teet ja toisten asioihin, aina joka asiassa huomautettavaa, kamala kyylä (= katselee happamasti arvostellen)... Tämmöinen ahdistelija meillä. Varmaan vanhuus iskenyt tai munan puute...

        " Meillä on työkaverina eräs tyyppi josta ei kukaan taida välittää. Kyseinen tyyppi on ärsyttävä, yrittää olla ikiteini vaikka on jo 33, pilkunnussija, sekaantuu kaikkeen mitä teet ja toisten asioihin, aina joka asiassa huomautettavaa, kamala kyylä (= katselee happamasti arvostellen)... Tämmöinen ahdistelija meillä. Varmaan vanhuus iskenyt tai munan puute... "

        Pilkunnussija se on, ja kaikkea muutakin, muttei vanha eikä vanhapiika. Munaakin on saanut, päätellen jälkikasvusta.

        Älkää vedelkö turhia johtopäätöksiä meitä loisto-työkaveri-vanhapiikoja mollataksenne! Ei työtoveruus ole kiinni siitä, onko saanut siipaan vai ei - sen paremmin miehillä kuin naisillakaan. Ei mitään tekemistä k.o. asian kanssa.

        Ei munan saaminen oikeasti naisille ratkaise yhtään mitään! Toivottavasti pillun saaminen ei miehillekään, koska silloin oltaisiin tosi heikoilla.


    • Guest Star

      ...pikkuasioista kuten sanot, suosittelen vakavasti kasvattamaan paksumman nahan. Eri asia olisi, jos yhteistyöstä ei kerta kaikkiaan tulisi mitään toisen aina kampittaessa toista.

      Ei tunnu kovinkaan reilulta pakottaa toista muuttumaan sinun mielesi mukaiseksi, mutta oman asenteen muuttaminen on vain omasta halusta kiinni. Jos siihen ei ole halua, pitää vaihtaa paikkaa. Epäilenpä silti löydätkö koskaan sellaista paikkaa jossa joku ei ottaisi päähän.

    • jälkien korjaaja........

      mun työkaveri oli päiväkodissa, yli virkee
      hihehohiiihihohahahahahaha ihminen jolla aina oli mukamas niin paljon "virtaa"
      hökelsi joka paikassa että muka teki töitä.laulaa ja hötkyilee, aina esillä jne.
      samalla jätti paljon asioita huomaamatta hökeltämisiltään
      unohteli asioita ja jopa lapsia.
      joku adhd tapus varmaan itse.
      onneksi on nyt kesäloma vielä hetki!!!!!!!!!!!
      huoh

    • pitkin hampain

      tunnen sympatiaa, mulla on vain tämä hlö pomo. hih. saa hyvänkin huomenen kuulostamaan happamalta. tsemppiä

    • jatkoksi

      Olet selvästi kykenemätön elämään tässä maailmassa niin parempi koittaa onneaan seuraavassa, jos sattuis parempi tuuri.

      • taitaa olla

        sulta iteltäs konstit loppu kun tollasii ehdottelet


    • pikkuasioista

      Jokainen meistä joutuu sopeutumaan työkaveriin, joka ei ole ihan just oman ihannekollegan kuvaan sopiva. Ei toi sun kuvaukses kuulosta kovinkaan pahalta!

      Katso peiliin, ja mieti, mitä hän sinussa joutuu suvaitsemaan! Suvaitse, opasta nuorempaasi. Sopeudu, tee se, minkä voit työsi eteen - työkaveriesi kanssa tai heistä huolimatta.

      Ei tuo sinun kuvauksesi ole kovinkaan karmaiseva, sori vain.

    • jess !

      Meillä oli töissä noin kuusikymppinen akka, joka ei tullut toimeen juuri kenenkään kanssa. Aina arvostelemassa muita ja otti nokkiinsa joka pikkuasiasta. Onneksi se irtisanottiin n.vuosi sitten. Työilmapiiri ollut sen jälkeen paljon parempi.

      • omassa ajassaan

        Jaa-a. Jonakin päivänä (eikä siihen mene kauankaan) huomaat olevasti työpaikkasi vanhimpiin kuuluva vanha akka tai ukko. Yritähän kestää silloin keltanokkia jotka alkavat hyppiä nenällesi. Voi teitä.


      • Joskus ...

        Johto on, niin heikko, että pitävät kiinni likaisen työn tekijästä. Tosin en kadehdi, vaan olen iloinen terveestä järjestäni ja normaalista aivotoiminnasta.


    • ajatuksia...

      Jos et sattunut huomaamaan niin työpaikalla pitää puhua työasioista. Ei siellä voi vain juoruta. Kirjoittelusi kielii, että olet itse huono työntekijä, koska työtehtävät ei kiinnosta.
      En sano enkä kiellä etteikö työpaikalla ole hankalia työntekijöitä; niitä on, jos kyseessä on isokin työpaikka, mutta heidänkin kanssa olisi tultava vaan toimeen.

      Tauoilla minun mielestä voi ja pitää olla hauskaa, koska se on aikaa itselle ja muille, ja ne on tärkeitä työpaikan sosiaalisen ilmapiirin kannalta.

    • sen vaikuttaa

      työhösi.
      Kaikkien ihmisten kanssa ei tarvitse olla ystävä työelämässä, mutta toimeen on tultava. Jos Teillä asialliset välit työn puolesta, anna sen riittää. Ellet yritä hänestä väkisin leipoa sydänystävää.
      Jos työ ei kärsi ja välit asialliset, eikö ok silloin.

    • tilanteessa ollut

      Yhtenä päivänä kilahtikin sitten tosi paljon, ja antipatiat tuli näkyväksi. Sen jälkeen se olikin yhtä alamäkeä. Esimies lupasi hoitaa asian vaihtamalla työpisteiden paikkoja mutta aikaa kului, vuoden kuluttua omat voimani oli finito, ja lopulta sain toimitusjohtajankin haukut niskaani. Vuoden olen nyt ollut poissa ko. työpaikalta, kuten myös esimieheni joka lähti pian jälkeeni (vaikka toimistusjohtajan mukaan hän oli hoitanut tehtävänsä mallikelpoisesti).

    • keino on

      hokea liksaansa kun vituttaa, ja jos se ei auta vaihta parempipalkkaiseen työhön.

    • epänormaali(ko)

      Tuo on ihan normaalia käyttäytymistä aluksi - kukaan ei halua kertoa itsestään enempää työkavereille kuin on pakko. Se on itsesuojelua ja hyvä niin. Hän ei ehkä välttämättä halua sinusta sen enempää kuin olla kollega ja PISTE. En minäkään ole tullut työpaikkaan etsimään kavereita itselleni...Mietipä tätä.

    • tonto73

      Tilanteesi on melko tuttu, ainakin näillä meidän leveysasteilla. Asia on melko kiusallinen, ja suosittelenkin ottamaan yhteyttä työpaikkasi työsuojeluvaltuutettuun. Tai jos työyhteisösi on niin pieni, ettei teillä ole sellaista henkilöä siellä, niin pääluottamus mieheen, itse ei kannata alkaa "säveltää" mitään adressia ns: kiusaajan eteen. esim, tilanteessasi voi tulla kysymykseen työsyrjintä. toimin itse työsuojeluvaltuutettuna, ja olen ikävä kyllä tämmöisiin tilanteisiin joutunut puuttumaan. aika hyviä ohjeita löytyy esim työsuojelupiirin sivuilta. http://www.tyosuojelu.fi/fi/hairinta/24 , tuossa linkki, josko se toisi jotain apua.. toivon hyvää loppu kesää,..

      • työsuojelu

        Ei tässä näköjään mistään työsuojeluasiasta ole kyse, vaan vain siitä, ettei keskustelun aloittaja kärsi jotain uutta harjoittelijaa. C´moon!

        Tiimityöskentely vaatii näkemystä. Näkemystä! Ja suvaitsevaisuutta niitä kohtaan, jotka tulevat tiimiin uutena.

        Joten: kirjoittaja menköön itseensä, ja nielköön kateutensa.


      • kaveri hei

        Luitko edes aloittajan viestiä? Älä tuu heittämään tuollaisia kommentteja, koska kyse ei todellakaan ole häirinnästä!! Ketjun aloittajaa itseään häiritsee kun hän ei pääse uteleen uuden työkaverinsa taustoja. Siitähän tässä on kysymys oikeasti!


      • oikein tarkasti
        kaveri hei kirjoitti:

        Luitko edes aloittajan viestiä? Älä tuu heittämään tuollaisia kommentteja, koska kyse ei todellakaan ole häirinnästä!! Ketjun aloittajaa itseään häiritsee kun hän ei pääse uteleen uuden työkaverinsa taustoja. Siitähän tässä on kysymys oikeasti!

        Luitko itse?

        Kyse ei minunkaan mielelstäni ole häirinnästä, vaan yksinkertaisesti vain siitä, että kirjoittaja ei tykkää työkaveristaan. So?

        Menköön tämä hemmoteltu pentu itseensä ja miettiköön, mitä merkitsee työtoveruus. Ystävämme voimme valita, mutta emme sukulaisiamme - emmekä työtovereitamme.

        Kaveri kuulostaa hemmotellulta penskalta, ja siinä se.


      • tästä kysymys
        kaveri hei kirjoitti:

        Luitko edes aloittajan viestiä? Älä tuu heittämään tuollaisia kommentteja, koska kyse ei todellakaan ole häirinnästä!! Ketjun aloittajaa itseään häiritsee kun hän ei pääse uteleen uuden työkaverinsa taustoja. Siitähän tässä on kysymys oikeasti!

        Ketjun aloittajaa itseään häiritsee kun hän ei pääse uteleen uuden työkaverinsa taustoja. Siitähän tässä on kysymys oikeasti!

        - Sori kun en heti tajunnut pointtia! t. nimim. Hidas


      • tsa tsa tsaa
        työsuojelu kirjoitti:

        Ei tässä näköjään mistään työsuojeluasiasta ole kyse, vaan vain siitä, ettei keskustelun aloittaja kärsi jotain uutta harjoittelijaa. C´moon!

        Tiimityöskentely vaatii näkemystä. Näkemystä! Ja suvaitsevaisuutta niitä kohtaan, jotka tulevat tiimiin uutena.

        Joten: kirjoittaja menköön itseensä, ja nielköön kateutensa.

        Ennen tehtiin hommia Porukalla mutta nykyisin jonain saatanan "tiimeinä".
        Oletkos jonkun "tiimin" vetäjä jossain pilipali tehtaassa kokoajapuolella? Siihen virkaan pääsee kun on tarpeeksi aivopesty ja ylöspäin notkollaan= kieli ruskea.
        Sori vaan mutta on kokemusta n.s "tiimityöskentelystä" .


    • se on kumminkin sun kolleegas

      Jokainen meistä joutuu kestämään ihmisiä, joista ei oikeasti tykkää. So what? Ole kiltti hänelle, niin saat hänestäkin esiin sen parhaan mahdollisen kollegan, vaikkei se kovin hyvä oliskaan. Mutta parempi, jos itse rupeat känkkäränkkäilemään.

      • excusemuaa

        Pikkusen pitäis miettiä itse kunkin, mitä merkitsee olla kollega.

        Anna anteeksi pikku virheet. Ehkä hän osaa jotain, mitä sinä et osaa. Pyri tulemaan toimeen. Älä tuijota vain omaan nöyhtäiseen napaan.

        Pikkujutuilta kuulostavat nämä sun ongelmasi, jos totta puhuu pitkään työelämässä ollut ja kaiken tuon jo nähnyt...


    • heikottaako

      Keskity työntekoon! Energiaa voi kyllä kuluttaa jonnin joutavaankin esim työkavereiden luonteiden analysointiin..
      Työpaikoilla on myös henkilöitä jotka etsivät työkseen vikoja muista.
      Kehitä ammatillisuuuttasi järkevämmin.
      Älä muiden arvosteluun.
      Terve nöyryys hyvästä.

      • energianhukkaa

        Kun ihminen lähtee työelämään, hän tulee väistämättä sen tosiasian eteen, ettei jokainen työkaveri ole hänen mieleisensä.

        Sen kanssa pitää elää, tai sitten pitää perustaa oma yritys. Sekään ei ole helppoa, jos ei hyväksy muiden (kuin omia) vajavaisuuksiaa. Työelämä on tätä!


      • pöhkö

        Töissä ei ole tarkotus viihtyä ja viettää aikaa kivojen kamujen kanssa. Siellä ollaan tekemässä sitä työtä, mistä palkka maksetaankin. Keskity siihen.


    • niin moneksi

      Jos me kaikki tähän keskusteluun osallistuneet olisimme samalla työmaalla, niin ihan varmasti v-käyrä nousis monella toisiamme kestäessä -toiset syyttää nipottamisesta ja toisilta löytyy myötätuntoa.
      Niin se vaan on, että jokainen on se mikä on, tykätä ei tarvitse, mutta toimeen on tultava, ainakin työmaalla. Jokainen hakeutuu mieleiseensä seuraan työajan ulkopuolella.

      • samalla työmaalla

        Kun menemme duuniin, joudumme kohtaamaan maailman.

        Sori, jos nyt jouduit kohtaamaan sen ens kerran.

        Jouduimme tulemaan toimeen muidenkin kuin kavereidemme kanssa.

        Kasva aikuiseksi!!!


    • työkaveri

      Kuulostaa ihan elämältä.

      Lakkaa katsomasta omaan napaasi, ja ymmärrä, että meistä on just niin moneksi.

      Ja työelämässä pitää kaikkien kanssa tulla toimeen. Ettet vain sinä olis se vaikea?

    • Kohta tärähtää

      Mutta työpaikallamme on yksi henkilö, joka kyttää vain toisten tekemisiä ja omistamisia. Puhuu takana paskaa minkä kerkiää. Takasin kun antaa niin menee pomon koppiin konkreettisesti itkemään. Täys paska tapaus. Nyt sillä on oma elämä sekaisin, kun kaikki aika on mennyt muiden touhuja kytätessä. Edellinen akka heitti jo ulos, kyllästyi valehteluun ja kateuteen jokaikistä ihmistä kohtaan ja heitti pelleäijän ulos.

      Tämä ääliö sekaantuu muiden työtehtäviin ja sotkee nekin tyhmyyttään. Mitään ei osaa, mutta mielestään on mestari kaikessa mitä kokeilee kerran tai kaksi. Onhan siitä puhuttu, että hänen valehtelunsa on sairaus. Sitä eniten ihmetellään ettei hän opi virheistä niin kuin muut normaaliälyiset ihmiset.

      Muiden tekemiset kiinnostavat aivan liikaa, perheet, trakkausuhteet, toisten puolisoiden työpaikat ja palkat ja ennenkaikkea muiden autot. joku kun vaihtaa uuden kärryn niin tämä vaihtaa varmasti myös ja sen saa kuulla koko talo. Vaihtaa vaikka nytkin on henkilökohtaisen konkurssin partaalla, ei tietenkään sitä tunnusta.

      Häntä on vain siedetty vuosia ja siedetään eläkeikään asti. Nuorempi polvi kun on tullut nyt töihin niin he eivät sitten häntä jaksakaan ja sanovat hänelle välillä suoraan, mutta tämä ääliö ei tajua edes sitä. Onneksi, tai voi viddu, vielä enää 5v tarttee kestää.

      Muutenkin hänen miehisyys on kortilla, eihän sitä koskaan ola edes ollut mutta loputkin rippeet siitä on lerpahtaneet. No, tulihan jupistua. Viddu, että helpotti päästää tuo ulos edes jossain. Kait tuollaisia kusipäitä on jokapaikassa. Kaikissahan meissä vikaa on. Mutta tuo itsensä ylikorostaminen viduddaa, kun se äijä on vielä ihan ämmä.

    • Niinkuin sanonta kuuluu, pahinta vihollista lähempänä on aina parempi olla kuin väistelemällä.
      Kemiat ei toimi... siinä voi olla montaa eri syytä, onko hän ihastunut, ujo, epävarma, omassa elämässään ongelmia tällä hetkellä jne...
      Tutustuminen ja tilanteen aukaiseminen, keskustelu tämän ihmisen kanssa voi aukaista paljon uusia portteja. ei pidä tuomita heti vaan avaa reilun keskustelun.

      • eebe

        Itsellänikin on kokemusta, "päähänottavista" työkavereista. Kun aloitin työt uudessa työpaikassa, heitä oli kaksi. Työtavat ja jopa huumori tuntui olevan aivan eri ilmansuunnasta. Mitään yheteistä ei tuntunut löytyvän... Annoin itselleni kuitenkin luvan tutustua heihin paremmin (se vaatii aikaa!), ja nyt he ovat yhdet parhaimmista työkavereistani. Minulla se ainakin toimi, kokeile!


    • löytyy...

      kyllä.Olen töissä päiväkodissa jossa olen minä ja työkaverini päävastuussa lapsista.Noh..työkaverini on VASTAAVA ohjaaja ja minä vain ohjaaja.Työnkuvamme eivät juurikaan poikkea toisistaan,mitä nyt vastaava pitää huolen päiväohjelman suunnittelusta (mikä ei ole paperilla vaan hänen päässään) ja ilmoittaa kk:n virastoon hoitolasten läsnäolot ja muut sellaiset asia mitä minä en osaisi tehdä,kun olen vain ohjaaja.Viimme talvena minulla oli korkea verenpaine ja keskeytymätön flunssakin riivasi stressin takia. Kaikki sanomiseni ja tekemiseni tuo työkaverini mitätöi,milloin milläkin tavalla.Mietin asioita ensin itsekseni ja sitten puhuin pomon kanssa,joka antoi kyllä myötätuntonsa minulle kun oli huomannut työmotivaation kärsineen.Kun sain pomon puolelleni niin alkas hieman oma olotilakin kohentua.Pistin hanttiin työkaverille ja tein oman pääni mukaan,kuitenkin ottaen hänen toiveensa huomioon..mutta minun päällepäsmäröintini otti hänelle kyllä luontoon ja aivan kuin ihmeen kautta hän alkasi jopa kyselemään mielipiteitäni asioista ja ottamaan ehdotuksiani tosissaan. Siis,minä nielin kiukkuani aikani mutta terveyden kannalta se ei ole hyvä juttu. Eikun vain kissa pöydälle vaik kuinka ottais päähän.Puhumalla kuitenkin selviää tosi pitkälle..Tsemppiä sulle!!

    • sopeudu!!!

      Oot just tullut opinahjosta, vai mitä?

      Rauhoitu. Vaikka kuinka vaihtaisit työpaikkaa, nin aina löytyy ärsyttäviä työkavereita. Ehkä jonain päivänä jossain sä oot itse se ärsyttävä.

      Sopeudu. Salli. Hyväksy.

      Se on työelämää.

    • kaksikin kusipäätä työkaveria.

      Onneks olin näiden kahden kanssa vain kaupunkihommissa määrä-aikaisella, eikä onneks vakituisella työpaikalla. Meille usein tuli tappelua mitättömästä asiasta. Radion kuuntelussa oli eniten tappelua. Näistä kahdesta kaverista ensimmäinen oli noin 40v ja mua noin 20 vuotta vanhempi. Oli uskomattoman lapsellinen ikäsekseen ja ei minkäänlaista huumorintajua. Tää kaveri leikki pomoa, vaikka oltiin saman arvoisia työkokeilussa olevia kaupunkityöntekiöitä. Aina jos käänsin radion mun suosikki kanavalle, tää kaveri rupes uhoo, vittuilee ja karju: TÄÄLLÄ KUUNNELLAAN VAAN SITÄ MITÄ MÄ MÄÄRÄÄN!!!! Yritin puhumalla sopia että kuunneltais vaikka puolet päivästä sitä mieluista kanavaa tai Vuorotellen koko päivän. Kaverille ei sopinut ja vuorotellen vihasena renkattiin kanavaa. Teki todella mieli vetää sitä turpaan, mutta oli sen verran huono rahatilanne, ettei ollut mulla varaa lopputiliin. Kun tää kaveri lähti siitä paikasta ennen mua, jätti jääkaappiin jukurtteja homehtumaan. Kun noin vuoden myöhemmin satuttiin samalle hitsaus kurssille, tää kaveri leikki sielläkin kovista. Kirjotti siellä jääkaapin oveen lapun missä luki: PIRULAUT!! VIÄKÄÄ NE RUUAT POIS, JOS ETTE SYÖ!! Uskomattoman lapsellista oli kirjottaa, vaikka itte jätti jukurtteja homehtuu edelliseen paikkaan. Lisäsin siihen lappuun huumorilla lisätekstin: VARSINKIN E-P, ÄLÄKÄ JÄTÄ JUKURTTEJAS HOMEHTUU!! Kaveri ei ymmärtäny huumoria ja mulkoili vihaisena. Toinen kusipää työkaveri oli mun kans noin samaa ikää. Tän kans tuli myös kanavasta tappelua. Kerran tää kaveri tuli mun kimppuun, kun en totellut sen komentamista. Mutta kun otin kunnon itsepuolustus otteen ja kaveri puolestaan ite sai selkään. Kun pomo yllätti meidät tappelemassa, niin karjas että mistä on kysymys. Tää kaveri vastas itkusella äänellä: "Anteeks. mulla oli huono päivä". Sitten tää kaveri meni tunniks ulos itkee, kun sitä vitutti se kun ei pärjännytkään mulle. Sen tapauksen jälkeen siitä kaverista tuli yllättävän mukava kaveri.

    • taas kerran

      otti naurettavan etskarin esille.

      Eikö nyt oikeasti ole parempia puheenaiheita? Ihan totta.

      Laittakaa sheriffin duunit hakuun.

      • Suomi24 hämmästelijä

        Eikö ihan tosiaan ole akuutimpia ja järkevämpiä keskustelunhaiheita? Haloo!!!

        Kuka täällä on sheriffinä? Mitä siitä hommasta maksetaan? Ja vaikka ei mitään, eikö siihen silti löytyisi parempaa? (Vaikka minä, tai kuka tahansa muu.)


    • eikä ole helppoa

      Naisvaltainen työpaikka on hankalin.
      Itsellä oli burn out lähellä työkaverin takia, mutta menin välillä opiskelemaan ja kun palasin, tilanne oli muuttunut. Sitä ennen kiljuimme pari kertaa toisillemme päin naamaa.. Ja tämä ko. henkilö on edelleen samassa työpaikassa kanssani.
      Vaikka sitä miten asennoituisi, että kyse on "vain" työstä, niin kyllä se väkisin vaikuttaa kun siellä se yleensä 8 tuntia päivästä, vähintään, vietetään.
      Jos et voi/halua mennä väliaikasesti jollekin vapaalle, onko mahdollista tehdä työhtehtävissä muutoksia tai keskustella asiasta esimiehen kanssa?
      Joillakin työpaikoilla on työnohjaus otettu käyttöön.
      Toki aina joka työpaikalla löytyy niitä rasittavia tyyppejä, niihin kun vaan osaisi suhtautua olan kohautuksella..
      Voimia!

    • vittuilu ei lopu kuin takas...

      Kyllä vittuilu siitä loppuu kun ampuu sanoilla saman takas minkä saa...vähän miettii etukäteen sopivaa aihetta ja antaa palaa...jokasel on akilleen kantapää sata varmasti!!!! annapalaa!!!

    • ouakadoukou

      Jos kyseessä on miespuolinen työkaveri niin ongelmaan on olemassa helppo ratkaisu. Tämä sivusto vain estää kertomasta mitä itse tekisin sellaisen kansa. Mulla taas on ongelmana naispuolinen vastaava työkaveri ja naistahan ei saa nassauttaa.

    • ei jaksais

      Ajatteleppa jos sun työkaveri olisi vain ja ainoastaan tyhmä.
      Minulla on kokemusta sellaisesta. Itseasiassa joka päivä.
      TOverini on tyhjäpää jonka tekemisiä ja sanomisia saa lähes joka päivä paikkailla. Ei hyvä asia näin asiakaspalvelu ammatissa.

    • kestä, kestä!

      Se, ettet kestä työkaverias, on vain sun subhektiivinen kokemukses. Sun pitää vain kestää. Ja mennä itsees ja miettiä, mikset kestä.

      Jos ei näin ole, vaan kyseessä on koko työyhteisön yhteinen (objektiivinen) kokemus, teidän pitää yhdessä miettiä, mikä tässä työkaverissa on niin sietämätöntä. Ja työstää se yhdessä, ja tuoda lopputulos myös tämän työkaverin tietoon. Lopputulos ei ole se. että tämä työkaveri lähtee, vaan että jokainen löytää oman lähestymisstrategiansa tämän työkaverin suhteen.

      Jos ei tätä voi mitenkään tehdä, voinet (fiksuna ihmisenä?) selvittää suhteesi hankalaan työkaveriin itse, ja toimia normaalisti edelleen hänestä huolimatta.

      • LUE TÄMÄ

        SELVIÄMISOHJE


    • vaihtoon!

      Itseäni harmittaa pomoni ja siksi olen vaihtamassa firmaa. Työkaverin vuoksi en firmaa silti vaihtaisi.

    • jore.,

      Jäin eläkkeelle työkaverien vuoksi.
      Oikein v....maisia, varsinkin pomo.
      Mutta miepä käänsin tilanteen voitoksi.
      Nyt on kiva lekotella.

    • Leppoisa asenne

      Työpaikka on vakituinen, työnantaja reilu, lähin esimies todella mukava, työn sisältö mieluisa ja työkaverit yhtä lukuunottamatta loistavia. Me olemme entuudestaan tuttuja työelämän ulkopuolelta ja luulen, että juuri tämä "yhteinen menneisyys" aiheuttaa jännitettä. Tuntuu siltä, että tällä työkaverilla on kova tarve osoittaa olevansa minua parempi ja pätevämpi työssään. Ensin ajattelin olevani jotenkin yliherkkä tämän ihmisen kohdalla ja kuvittelevani teoista ja puheista liikoja, mutta kun esimieskin otti asian puheeksi kahden kesken, tajusin ettei tilanne ole olemassa pelkästään minun pääni sisällä.

      Keväällä olin tilanteeseen välillä todella kypsä ja työasiat pyöri päässä kotonakin. Kun kesäloma alkoi, päätin että lomalla nollaan tilanteen ja loman jälkeen aloitan puhtaalta pöydältä tämän työkaverin kanssa. Lähden siitä, että hoidan oman työni hyvin ja puhallan työkavereiden kanssa yhteen hiileen. Jos joku ei halua tehdä samoin, se on hänen oma ongelmansa. Minä en jää märehtimään asiaa. Jos pahasti v*tuttaa, lähden vaikka lenkille purkamaan höyryjä. Pidän tarvittaessa puoleni jämäkämmin kuin aiemmin, mutta olen aina asiallinen. Yritän pitää asenteeni kyseistä työkaveria kohtaan lähtökohtaisesti positiivisena. Sekin helpottaa tilannetta, että tiedän että minulla on esimiehen tuki tässä asiassa.

      Aika pitkälti nämä henkilökemia-asiat taitavat olla asennekysymyksiä. Toista kun ei voi muuttaa, mutta omaa asennoitumista voi. Ehkä se toinen seuraa pikkuhiljaa perässä. Jos ei sekään toimi, pitää vain vähentää kanssakäyminen ärsyttävän työkaverin kanssa minimiin ja keskittyä siihen, että työt tulevat hoidettua hyvin. Sehän on kuitenkin se pointti.

      • oikea asenne

        Veit sanat suustani. Sinulla on kypsä ja hieno asenne työelämään. Uskon, että olet ns. menestyjätyyppiä.


    • VIKA

      ON ITTESSÄS KATO PEILIIN JOS NOIN ON.

    • Joku vaan

      Kuulostaa siltä, että kateellisuus puhuu puolestaan... Joskus on hyvä myös miettiä omaa käytöstä / asenetta muita tytovereita kohtaan.. En tarkoita, että tässä olisi niin mutta... Joskus niinkin..

      Toivottavasti ajan kanssa asiat paranevat, puhukaa suoraan asiat, kasvokkain :)

      Kärsivällisyys on kaiken a ja o..

    • duunikaverina

      7 VUOTTA TOMPPELI JONKA VIRHEITÄ JOUTUI PAIKKAAMAAN JATKUVASTI! KUN HÄN VIIMEIN SAI KENKÄÄ, HÄNEN TILALLEEN OTETTIIN 25 VUOTIAS JOKA KÄYTTÄYTYY KUIN 15 VUOTIAS, ON KOKO PÄIVÄN MESESSÄ JA FACEBOOKISSA. MIKÄ MÄTTÄÄ!

      • Syy yksinkertainen

        Tähän on erittäin yksinkertainen syy ja seuraus, jota itse täydellisyys ei tietenkään huomaa vaan yrittää etsiä syitä muualta kuin itsestään ja omasta toiminnastaan! Mikäli te kokeneet työntekijät ette heti alustapitäen opeta asioita perinpohjaisesti uudelle työntekijälle esimerkiksi vierestä seuraamalla ja samalla opettaen jos meinaa tehdä virheitä tai ei osaa asiaa. Ei uusi työntekijä opi tuosta vaan asioita joita te olette tottuneet tekemään rutiininomaisesti vuosikausia, jos annatte jonkin materiaalinivaskan että opettele tuosta! Herää jo todellisuuteen urpo, ei kannata elää missään satumaailmassa missä kaikki on mahdollista ja kaikki tapahtuu vain sormia napsauttamalla!

        Mikäli todellakin kuvittelette selviänne noin helpolla, niin saatte korjata työntekijöittenne virheitä myös toiset 7 vuotta. Lisäksi te varmaan vielä palkitsette nämä teidän toiminnan puutteesta johtuvat työntekijän virheet haukkumalla, nälvimällä ja kommentoimalla että et sinä koskaan mitään opi jne.

        Vähemästäkin työntekijä alkaa pyörittelemään sormiaan ja kuluttamaan päiviään messengerissä sekä facebookissa, koska ei tiedä miten tehdä asiat oikein tai uskallanko tehdä yleensäkään jotain annettua tehtävää jos teenkin väärin, mutta itsepähän te olette sitä halunneet ja tilanneet. Eli älä enää valita kuin jokin 15-vuotias kakara, vaan tee asialle jotain hyödyllistä ennemmin kuin itket työpaikan ulkopuolella tai muille työntekijöille tai esimiehellesi kuinka joku tekee virheitä tai pyörittelee sormiaan.


    • Politikko

      Työnohjaus

    • pikkuasiat?

      Sain jotenkin vaikutelman, että sinä olet se vaikea. Jos työtoverisi ei käyttäydy inhottavasti ja ylimielisesti muita kohtaan, mutta kemianne eivät vaan kohtaa, sinulla on se ongelma.

      Tämä on varmaan se tyypillinen asetelma akkavaltaisilla työpaikoilla, eli kun uusi tulee ja jos hän ei heti sulaudu joukkoon, muut naiset alkavat syrjimään.
      Ihan varmana olet jo puhunut paskaa hänestä muille "paremmille" työkavereillesi. Kasvaisit ite aikuiseksi.

      • Korvien väli

        Se joka tämän kirjoitti, niin annan hänelle täydet pisteet! Osuit asian ytimeen täydellisesti. Itse työskentelen kaupungin hommissa ja esimiehenäni on nainen ja muista työntekijöitä noin 2/3 osaa on naisia. En ole mikään naisia syrjivä työntekijä vaan arvostan heidän työtään erittäin paljon ja useita hyviä naistyöntekijöitä onkin työpaikallani. Nämä loput naistyöntekijät ja pari miestyöntekijääkin esimies pilaavat työpaikan hyvän hengen joka on erittäin harmillista.

        Kaikilta uusilta työntekijöiltä etenkin miespuolisilta odotetaan heti maat ja taivaat, mutta annas olla jos tähän ei pystytä niin jo ollaan jauhamassa p**skaa seläntakana. Ei kukaan uusi työntekijä pysty heti samaan kuin sellainen joka on tottunut tekemään asioita jo pitkän aikaa. Eikö kannattaisi ottaa itseä niskasta kiinni ja neuvoa ystävällisesti sellaista työntekijää jolla ei kaikki sellainen ole hallussa kuin sinulla.

        Sain täysin saman kuvan kuin sinäkin kyseisestä kirjoituksesta. Vain tyhmä alkaa käyttäytyä toisia vastaan inhottavasti ja ylimielisesti, jotta olisi jonkun toisen työntekijän mieleen.


    • tapansenkohta

      Kollegani on n. 50v mies. Asiakaspalvelutaidot ovat nolla. Työympäristötaidot samoin nolla. Mies on vääpelityyppiä ja oikea despootti kotonaankin.
      Olemme yrittäneet pärjätä hänen kanssaan, esihenkilö mukaan lukien. Mies panttaa tietoja ettei kukaan voisi korvata häntä koska on pitkäaikaisin työntekijä vaikkakin pelkää potkuja tai jotain hölmöilyittensä takia. Tekee ominpäin isojakin möhläyksiä eikä kuuntele toisia. Kuvittelee olevansa korvaamaton vaikka on ihan kuin me muutkin. Olemme ottaneet kannan jotta kaikki toimii samalla tavalla mutta hänelle se ei passaa. Välillä tilanteet ovat lukossa useita päiviä.
      Tilanne on sikälikin hankala että työyhteisö on pieni ja tiivis. Hänen loman aikana kaikki toimi kuin tanssi, nyt taas ei.
      Kaikilla meistä lienee ristimme mutta sen kannettuamme saamme varmasti ikuisen riemun jossa ilmainen viina virtaa ja vastakkainen sukupuoli on myötämielinen.

    • Asennemuutos..

      kyllä on kokemusta ja useammasta ihmisestä, mutta en näe tuossa mitään sellaista mikä nyt pitäisi ärsyttää.

      Töihin ollan tultu töitä tekemään ja keskitytään siihen.
      Sun ei ole periaatteessa pakko edes vaihtaa muuta sanaa kuin työhön liittyvää ja jos se pelaa niin anna muuten olla. Meitä on niin moneen junaan , pidät hyvät tavat käytössä ja eipä siinä muuta tarvi.
      Mietin tossa vaan että mikä se sitten on se mikä sinua niin suunnattomasti ärsyttää? Käyttäytyykö hän sitten jotenkin halveksivasti vai mikä?

      • tapansenkohta

        Vaikka en olekkaan aloittaja niin sanon suoraan että puhut kirjaviisauksia.
        Työpaikalla ollaan kolmannes valveillaoloajasta eikä työkaverin kanssa voi tavallinen ihminen pitäytyä vain työasioissa jos nekään eivät suju yhteisymmärryksessä.
        Monissa työpaikoissa, olivat ne sitten akka- tai ukkovaltaisia on samoja ongelmia. Kusipäät jyrää ja saavat tavalliset ihmiset raivon tai romahduksen partaalle. Siinä ei hurskastelut, kirjaviisaudet eikä diplomatia auta mitään.
        Mulkerot jyräävät ellei niille anneta potkuja.


      • puhut
        tapansenkohta kirjoitti:

        Vaikka en olekkaan aloittaja niin sanon suoraan että puhut kirjaviisauksia.
        Työpaikalla ollaan kolmannes valveillaoloajasta eikä työkaverin kanssa voi tavallinen ihminen pitäytyä vain työasioissa jos nekään eivät suju yhteisymmärryksessä.
        Monissa työpaikoissa, olivat ne sitten akka- tai ukkovaltaisia on samoja ongelmia. Kusipäät jyrää ja saavat tavalliset ihmiset raivon tai romahduksen partaalle. Siinä ei hurskastelut, kirjaviisaudet eikä diplomatia auta mitään.
        Mulkerot jyräävät ellei niille anneta potkuja.

        noin se menee


      • asennemuutos
        tapansenkohta kirjoitti:

        Vaikka en olekkaan aloittaja niin sanon suoraan että puhut kirjaviisauksia.
        Työpaikalla ollaan kolmannes valveillaoloajasta eikä työkaverin kanssa voi tavallinen ihminen pitäytyä vain työasioissa jos nekään eivät suju yhteisymmärryksessä.
        Monissa työpaikoissa, olivat ne sitten akka- tai ukkovaltaisia on samoja ongelmia. Kusipäät jyrää ja saavat tavalliset ihmiset raivon tai romahduksen partaalle. Siinä ei hurskastelut, kirjaviisaudet eikä diplomatia auta mitään.
        Mulkerot jyräävät ellei niille anneta potkuja.

        sitten kenkää , niinhän siitä selvii...ei ihme että työpaikoilla on sellaista kuin nykyään on.
        Kyllä puhumalla ja asennemuutoksella saa paljon aikaiseksi jos vain on halua.

        Samaan pöytään vaan ja juttu selväksi!!

        Ja kaiken lisäksi pelisäännöt työpaikoille jota kaikki noudattaa 100%
        .....mutta eihän se mee niin ? ei koska on aina joku joka laittaa kapuloita rattaisiin...tiedetään.
        Mutta muutos lähtee jokaisesta itsestään jos vain haluaa.


    • työkaverina

      Olen häntä n. 15 vuotta nuorempi, mulle annettiin vastuuta ja olen työssäni kokeneempi. Tämä nainen aloitti mun mustamaalaamisen ihan tosissaan, jatkaa sitä edelleen ja vittuilee ihan päin naamaa tajuamatta, et paljastaa itsensä ja tekee itsestään totaali idiootin!!

      Mä olen kuin en häntä näkisi tai kuulisi, hoidan työni kunnolla ja nauran partaani tuon kyseisen ihmisen pikkumaisuudelle ja typeryydelle, mitäpä muuta sitä entiseltä valtion konttorirotalta voisi vaatiakaan... Heh hee, hih hii...

      • sit nuoret sulle nauraa

        Oletpa kehittymätön. Kasva henkisesti ja ole sen vanhuksen ystävä.


      • ...............
        sit nuoret sulle nauraa kirjoitti:

        Oletpa kehittymätön. Kasva henkisesti ja ole sen vanhuksen ystävä.

        Olen yrittänyt kaikenlaista, jopa esimiehelleni kerroin pattitilanteesta jossa olemme, ja yhteistuumin päätimme hänet jättää omaan arvoonsa. Nuorempia osaavampia mulla on jo nyt töissä, eikä mua lainkaan tee häijyä kysyä heiltä tms. Toivottavasti en vanhennuttuani ala taantumaan teinikäytöksen tasolle, kuten jotkut hankalammat yksilöt.


    • työ työ

      Räkättävä ja aina valmis valehtelemaan-siinä työtoveri vertaa vailla. Tukenaan asennevammainen ääriaines. Huh jos voit niin vaihda työpaikkaa ja toivo häiriköille vain paskasta loppua...

      • Työelämässä kaiken kokenut

        Paskanjauhaja-ja juorujaukot lihanleikkaamoissa ovat pahimmat mitä koskaan olen kokenut. Ei semmosessa kukaan jaksa.
        Urakat omaan pottiin ja tahtiin, niin loppuvat perättömien juttujen levittäjät. Se ainakin näkyisi tilinauhassa.


    • kakkara3

      Olen kokenut tuon tilanteen, työpaikallani.
      Erään ihmisen kanssa ei kemiat pelaa.
      Minuakin välillä ärsyttää kun tervehdin mikä kuuluu
      tapoihin, niin hän ei ole näkevinään, minkäs teet
      antaa olla. Teen työni ja yritän tulla toimeen.
      Ei me aina olla samassa vuorossa, olen hoitoalalla.
      Ikääväähän se on.

    • lsdlklsdkdslk

      siltä, että Sinä olet tässä se ahdasmielinen joka väkisin yrittää tutustua. Valitat että hän ei puhu muustakuin satunnaisesti työasioista, mikä kielisi siitä että hän ei ehkä halua tutustua sinuun tai keneenkään siellä, hän on vain töissä. Tällaisiakin ihmisiä on olemassa. Eikä sitä kannata ottaa henkilökohtaisesti. Esimerkiksi pätkätöissä ei kannata edes yrittää tutustua keneenkään ja kun hän tuli harjoittelijana, niin saattaa pätkätyöt olla hänen taustansa ja hän on tottunut erilaiseen meininkiin kuin sosiaalinen vakityöpaikan omaava ihminen.

    • *kokemusta on*

      Asennemuutos olisi varmaan paikallaan....Työyhteisössä on monenlaista ihmistä ja ainut jonka käytökseen voit vaikuttaa olet sinä itse.....Muutos onnistuu, kun muistat että sinun ei tarvitse pitää työkavereistasi, riittää kun tulet toimeen ja niin että hommat sujuu eikä työt kärsi. Henkilökohtaisia ei tarvitse jutella, riitää kun pitäydytte työasioissa.....Uskoisin, että näin hommat hoituu.....

      • voisi auttaa sinua, eli

        tarjoile hänelle hirvenmäskiä.


      • PEILIIN

        Pitäs katsoa jokaisen. Joillekin on vaikeaa se, että hoitaa vain työnsä eikä osallistu toisten asioitten kaivamiseen....
        Varsinkin hoitoalalla on sellaista!

        Täydellistä ei ole olekaan...
        Kateus on vaikein asia monellekin....


    • vitun kateellisesta

      Taas tyypillinen Suomi24:n avaus, jota ei olis ikinä pitänyt nostaa framille.

      Ettäkö pikkusen vaikeaa työkaverin kanssa? Palljon enemmänkin vaikeaa on monella, mutta aina selvitään.

      • tyypillinen avaus

        Että kehtaavat nostaa jotain näin naurettavaa keskusteluun! Ettäkö pikkusen on riitaa parisuhteessa... siitähän se parisuhde vasta alkaa. Ja pierusta.


      • ei parisuhde
        tyypillinen avaus kirjoitti:

        Että kehtaavat nostaa jotain näin naurettavaa keskusteluun! Ettäkö pikkusen on riitaa parisuhteessa... siitähän se parisuhde vasta alkaa. Ja pierusta.

        Ei siis pari- vaan työsuhteessa. Mutta aivan yhtä tyhjänpäiväistä.

        Eikö nyt oikeasti mitään järkevämpää & mielenkiintoisempaa löydy?


    • asco

      Pelkäätkö, että kaveri syö sun paikkas?...

    • nuoret

      ja kouluttomat (ei siis ole työkokemusta) ovat yleensä työyhteisössä näsäviisaita ja kaikki itsetietäviä sekä luulevat itsestään liikoja!

      Luulevat osaavansa kaiken ja puuttuvat vielä toistenkin tekemisiin. Mutta heidän käytökseensä on puututtava. Myöhästelevät ja hyppivät toisten silmille. Liian hyvä itsetunto mutta erittäin ärsyttävä piirre. Vanhemman kollegan kunnioitus puuttuu. Mietin millaisen kotikasvatuksen nämä nirppanokat ovat saaneet?

      Harmi, että jossain myös valitaan ns.johtotehtäviin ns. suhteilla. Heillä ei ole johtamisen koulutusta ja hekin luulevat osaavansa kaiken mutta todellisuudessa ovat epävarmoja ja tekevät huonoja päätöksiä.

      Tekevät kaiken mitä heille ylhäältäpäin sanotaan ja eivät osaa tehdä itse ollenkaan edes perustason päätöksiä. Onhan he tietysti halpaa työvoimaa mutta todellisuudessa tuovat organisaatioille vain ongelmia koska eivä osaa kunnolla mitään. Luulevat osaavansa ja tärkeilevät mutta siihen se sitten jääkin.
      Asiantuntijuus on kaukana todellisuudesta!

      Miksi tähän on tultu eli halpa ei aina ole hyvää!

    • kärsinyt saman työssään

      no jättää omaan arvoonsa ja ei olla kaveri ollenkaan on niitä parempiakin työkavereita olemassa.

    • lapsellinen pomo.

      Meillä oli työpaikalla tietokone, millä piti tehdä töitä. Siinä koneella oli myös pelejä. Pomo oli noin 50vuotias ja uskomattoman lapsellinen siitä kun jos joku pelas, niin pomo karju ja pisti hirveen metelin. Pomo jossain vaiheessa pisti koneelle salasanan, ettei muut pääse koneelle. Pomo kumminkin itte pelaili. Onko kellään muulla ollut näin lapsellista pomoa. Se pomo muistuttaa todella paljon Virtanen sarjakuvan Murikkaa.

    • työkaverilta

      Olitkos vittumainen ko. tyypille, kun se oli harjoittelija? Ei välttämättä halua olla sun kanssa tekemisissä liikoja. Pitäskö sen nuolla sun pyllyä?

      Mun lähin työtoverini (sen olisi pitänyt ohjata mua) lähinnä sabotoi hommia omalla saamattomuudella ja vittuili mun ahkeruudesta. Näin harjoitteluajan jälkeen ei paljoa kiinnosta puhua sen kanssa kuin pakolliset. Harkitsen uuden duunin etsimistä paremmassa työyhteisössä mielekkäämpien työtehtävien parissa...

    • vaan töissä

      Jos et sitä tiedä työpaikalla olon pääasiallinen tarkoitus on tehdä työt. Samasta syystä se toinenkin on siellä. Ei työpaikka ole hiekkalaatikko jonka sinä omit ja alat valita leikkikavereita mieltymystesi mukaan. Hoida ne hommas ja puhu vain työasioista työkumppanilles. Diplomatia kuuluu työpaikan kanssakäymisiin. Kaikki ei miellytä kaikkia, ehkä sinäkään et häntä. Pidä mielessä että se toinenkin tarvii työpaikan. Jos sulle ei riitä että työt hoituu vaan kaipaat jotain mielekästä seurustelukumppania. On syytä miettiä uutta työpaikkaa tai hakeutua vaikkapa psykologin juttusille.

      • atat

        Työpaikkaa voi verrata hiekkalaatikkoon, koska siellä pätee samat lait, mitä isompi firma, sen selkeämpää se on.

        Työkavereitaan ei voi valita, ei kaikkien kanssa voi tulla toimeen mutta se on vaa kestettävä jos samassa lafkassa meinaa pysyä. Ainahan on vaihto ehto että lähtee sutii, mutta sielläkin voi olla joku josta ei pidä. Niinhä se on jokapaikassa, shit häppens.. mut sille ei voi mitää.


    • ei tartte tulla toimeen

      Mut työasiat kyllä pitää saada tehtyä kunnolla ja jos toi puoli ei pelaa niin sitten vaan sanomaan omalle pomolle ettei pysty työskentelemään työkaverin kanssa.
      Jos ongelmat on pikemminkin siinä ettei teidän henkilökemiat synkkaa niin sitten ne ei vaan synkkaa. Ja oikeeasti....miks pitäis synkata. Sosiaalisten suhteiden hoitaminen ei välttämättä kuulu työpaikalle....ainakaan musta....vaan vain se työn tekeminen.

    • menopaussi

      Haista sinä paska se oot sinä ehkä joka on se ärsyttävä edustat juuri sitä perinteistä paskaduuneissa rypevää lyhytpinnaista idioottia joka ei näe vikaa muissa kuin itsessään

      • personella

        Jotkut menevät tekemään töitä työpaikalleen, jotkut seurustelemaan=sitä itteään, jotkut juorukerhoa pitämään, raamattuseuraa, joka sortin kerhoja, jotkut yksityisiä bisneshommiaan hoitamaan, jotkut nuoleskelemaan kuka mitäkin, kyräämään, kahdehtimaan, kaikkea mahdollista maan ja taivaan välillä, ja joku taas menee tekemään ainoastaan töitä ja sehän oli pahasta, hankala ihminenhän sellainen, sehän pitää vaikka kiduttamalla saada ulos, kas kun oli muutakin elämää kuin työpaikka, ei leikkinyt meidän siis heidän hiekkalaatikolla, teki vain töitä ja meni omia menojaan työajan ulkopuolella. Eli kuka tämänkin valitusvirsiotsikon laittanut, mutta kerronpa että ohjeita ihmiskokeisiin, "kidutustoimenpiteisiin", miten voit edetä asiasi parissa, jos tahdot olla kenties -kiusaaja, toimeenpanija, saat mutulasta siis sykestä. Huom. ei ole parjausta mm. papereita löytyy kilokaupalla ja meitä "hankalia" kun vuosien varrella tahtoi aina olla.


    • Nimetön

      Niin, luulin montakymmentä vuotta että itse en antaisi työkaverin ärsyttää...mutta! Kun kaveriksi osuu narsistinen työkaveri niin ei siinä mikään auta!!Vaikka kuinka yrittäisi niin ei onnistu!Itse saan päänsäryn jne. ja vi......On siis karmeaa työskennellä, tai - voiko pari/tiimityöskentelystä em.ihmisen kanssa edes puhua? Vaihtoehtona on että hän lähtee tai minä lähden. Asiasta on puhuttu ja nyt (muillakin todella kokemuksia)näyttää että se on hän. Onneksi ja...niin, ihminen ei siis ole ihan terve joten siltä pohjalta sen jotenkin, ainakin yrittää ymmärtää!!!!

    • Kate83

      Ikävä kyllä.. työkaveri muuttui hyvin pomottelevaksi ja piti meitä muita "vähempi" arvoisena ja pitää edelleenkin.. Olen tuon toimipaikan vastaava ns"pomo".. ja määrään siel miten siel toimitaan ja tehään eli vastaan kaikesta... työkaveri hyppi silmille ja teki mun työtehtäviä.. "what" ___ttua.. Henkisesti raskasta oli ja teki mieli lähtee käveleen siit työpaikasta... Pahinta oli se että se on mielin kielin Pääpomoo ja voi tehä työaikan mitä haluaa esim.. kävi lääkäris työaikana se ihan ok ja sen tilalle tuli tuuraaja, mut se ei tullutkaan suoraan töihin sieltä vaan meni pomon luokse ja työaikana nukkui päikkärit.. Kuvitelkaa ja jotkut sitten raataa niskalimas työpaikal ja yhtä ei kuulu ei näy... sielhän se veti sikeitä ja pomo ei raaskinut herättää sitä vaan antoi sen nukkua.. "slurp" meininkiä.. kuvottavaa!.. mut näin osa tästä mun kokemuksesta ja kertomista riittäisi vaikka kuinka,mut romaania en rupee kyl kirjoittaan...

      • oman tonttinsa

        Hyvä ettet tuolla suomenkielen taidolla kirjoitakaan romaania, ei sitä kukaan jaksais lukea :)


    • Kelju Koo Kolmonen

      Siis kaikki työtoverit (ei ne oo kavereita!) on Mulkvisteja. Täysiä idiootteja. Mä oon oppinu elään niiden seassa ihan vaan keksimällä kaikkii jippoi, jolla niiden pärstä levee. Tässä muutamii esimerkkei, miten onkkaa:
      - "lipsauta" kävellessäsi kuumaa kahvia niskaan. Pikku hölskäytys ja sit perään "oho".
      - suorista matto silloin, kun joku on astumassa siihen. Sit ku lattia tömisee, niin "Pitääkö sun rutata aina nää matot!"
      - kun tyyppi soittaa asiakkaalle, kerro isoon ääneen ihan sika alapääjuttu luurin vieressä ja naura kipeenä päälle. Toimii aina.

      Kertokaa omia vinkkejä kans. Ihan homoo työpäivää kaikille!

    • työkaveri

      Niin..sinulle B Simpson. Haa,oletko siellä työssä
      si vaan työkavereiden takia. Mitähän työtä mahdat
      kaan väsäillä,kun on aikaa tuollaisiakin funtsia.
      Koitahan ymmärtää,että työ itsessään on ..ehkä..
      sinulle se tärkeempi juttu. Lasten tarhassa aikoi
      nani,muistan kyllä,oli jotain vastaavaa juttua:tä
      ti hei! toi ei leiki mun kanssaaaaaani. Ei tuo
      nyt ainakaan mikään työsuojelu juttu ole..ei,jos
      nyt tiiät mitä se on. Pidähän huolta töistäsi.
      Kirjoitteli nimim. Oh hoh!

    • on kokemusta

      missä oon töissä on pari sellasta joita en pysty sietää..niitten kaa on inhottava tehä töitä ja sillon jos ne on samas vuoros en oikei oo itteni enkä puhu mitää kellekkää ja muutun ite kokonaa..oon koittanu muuttaa asennetta mut ei tuu mitää :/
      toinen tuli mun jälkee ja jotenki tuli vaa heti olo et se kattelee mua ja tulee liian lähelle ja siks sen kaa aina ahistaa ja haluu pysyy kaukana eikä vaa oo mitää sanottavaa
      toinen tuli nyt vähän aikaa sit ja tuntuu et se on ihan älykääpiö kaikes
      munki työpaikka on hyvä ja tykkään olla siel tosi paljo..nää pari tyyppii vaa pilaa sen (onneks ei aina tarvi kestää tänää piti toista ja huomenna toista :S ei kiva ahistun jo valmiiks)

    • voi muuttaa siis

      muutat itseäsi tai otat yhteyttä esimieheesi ja kerrot tilanteen. Siinä vaihtoehdot. Aikuisten pitää vaan sietää toisiaan tai ottaa loparit.

    • jiijuu

      Mun on kans pakko kirjoittaa tänne mun yhdestä työkaverista.. Olen ollut nyt parivuotta nykyisessä työpaikassa,josta pidän paljon ja johon olen aina halunnut ja sitten pääsin ja sain vakkarisopimuksen.. Olin ensin toisissa hommissa tässä työpaikassa sitten pääsin toiseen hommaan,ja täältä se kamala ja ilkeä työkaveri sitten löytyi.. Hän huutaa ja kiroilee minulle,tönii välillä,käskee häipyä hel...... valittaa kaikesta,jos hän epäonnistuu työssään,hän syyttää siitä minua,jos toiset tekee työssään virheitä,hän syyttää minua siitä,rouvittelee minua(olen neiti ihminen ja 25v),hän on 50 ja naimisissa!Vääristelee mun sanomisia, kamalan ilkeä ja inhottava,enkä tiedä miksi,en todellakaan! Olen mennyt monesti peilin eteen ja kysynyt mikä minussa on vialla,koska hän on sellainen minua kohtaan....Meitä on muitakin nuoria hänen kanssaan,mutta hän on niille ihan tavallinen,kyllä muut ovat huomanneent kanssa nuorista,että tällä naisella ei ole kaikki aina kotona! Tämä on todella inhottavaa,hän haukkuu minua päin naamaa,siis todella inhottavaa. Tarpeen tullen minä voin suuttua todella pahasti,mutta en ole viitsinyt,koska siitä vaan tulisi iso "sota".Olen yrittänyt sanoa ja kysyä häneltä joskus,mutta hän suuttuu ja raivostuu vielä enemmän tai käskee olla hiljaa..Olen vaan niellyt nämä ja itkenyt sitten kotona..ja miettinyt mikä mättää minussa.Osaan työni,siinä ei ole mitään ongelmaa,olen normaali,tarkoitan,että en ole lihava tms,tms...Tulen kaikkien muiden kanssa työpaikalla toimeen ja muut pitävät minusta. No joo,ei kaikkien tarvii tykätä toisista,mutta en tajua tätä naista miksi hän on tällanen hirviö.. Mutta hän osaa olla myös aivan ihana,siis todella ihan toinen vastakohta tälle hirviölle,kaikki tietää työpaikalla,että hän on vähän omanlaisensa persoona räiskyvän ailahtelevainen. Kaikki ei ole nähnyt tätä hirviötä,olen kysynyt muilta millainen hän on ollut,vastaukset on ollut luokkaa mukava ja omituinen.En ole työpaikalla sanonut kenellekään näistä,parhaalle kaverille vaan,ja hän ei löytänyt mitään muuta kuin,että naisella täytyy olla mielenterveys ongelmia ja/tai mun naama ei miellytä häntä! Kivasta työpaikasta on tullut hel.....,johon ei ole enää kiva mennä... Osaatteko ihmiset sanoa ja auttaa mitä teen jne... onko muilla ollut tällasta?? kiitos!

      • dodii,....

        No mulla oli itselläni vähän samantapainen kokemus... eli hain työpaikkaa ja menin muitten ohi, koska kukaan ei halunnut siellä vakkareista ottaa vastuuta oikein mistään ja mä sitten menin suoraan sinne.

        No kuinka ollakkaan siellä hoiti yksi n 45v nainen koko ajan yksinään hommia eli oli ns. pomon oikea käsi....ja mut palkattiin toiseks sellaseks, että ei hänen olisi yksin tarvinnut tehdä ja jos sairastuu pitää olla varalla tyyppi.

        No heti hän oli alusta alkaen ilkeä mulle. Hänen piti neuvoa koneitten käyttö ja yleisesti kaikki, niin hän oli kylmä, naama mutrulla, tiuski ja siis todella asiaton...

        Olin aivan käkenä että hei, mikäs nyt on???? En ole koskaan törmännyt tuollaiseen ihmiseen enkä olisi kyllä halunnutkaan.

        Kyselin muilta että mikä tuota naista vaivaa.....kaikki heti sano että tollanen se on....ja mä olen astunut sen reviirille....

        Siis täh!!!pakkohan mun on kun pomo käskee ja mut palkattiin siihen!!!helvetti sentään!

        No tiuskimista puolin ja toisin oli usein.... yritin välttää häntä kaikissa tilanteissa, ja en jutellut edes hänelle...

        Me vaan mulkoiltiin toisiamme....ei ollut todellakaan kivaa....aamulla kun heräs vitutus oli ekaks päällä kun edes ajattelin sitä naista.

        Se on muillekkin ollut ilkeä, että minä en ollut ainoa. Ja sitten hänellä oli myös tapana tehdä sellanen oma piiri ja siihen kuului 3 ihmistä, ja ne sitten vaan 3 teki töitä ja 3 vaan jutteli...

        Aikuisia naisia kaikki ja siis niin idiootteja!!!

        Ei niistä kukaan pitäny, mutta väärin oli että kukaan ei valittanutkaan. Olis pitänyt mennä kertomaan ja jutella pomon kanssa kunnolla heidän käyttäytymisestään vaikka mikä olis.

        Hän ei saa sinua kohtaan käyttäytyä noin. Sinuna minä ottasin härkää sarvista koska et jaksa noin kauaa et vuosia....

        Eikun menet pomon luo kerrot mikä on tilanne ja sitten se nainen puhumaan, että mikä mättää ja miksi hän käyttäytyy sinua kohtaan noin väärin...

        Siitä ne asiat selviää, sinä et tule saamaan potkuja vaan tuollainen terroristi pitää saada kuriin....

        Kenenkään ei pidä sietää tuollaista....eli nyt rohkeasti juttelemaan asiat selväks, johan rupee työilmapiiri raikastumaan...

        Ja pomot tietää että työpaikoilla sellasia on....eikä ihmettele yhtään vaan kissa pöydälle ja heti!


    • ....

      Mitkä asiat ärsyttävät? Kerrohan jos osaisi vastata.

      Jos se on kovin häiritsevä, eli kovaääninen tms. en jaksaisi. Mielummin olisin muualla.

    • Nimetön

      mutta yleensä puhuminen auttaa.

      Et muuten mainunnut mikä siinä vi***aa, vai onko se vaan semmoinen tuntemus? On vaan olemassa erilaisia ihmis profiileita ja toiset eivät voi sietää toisia ellei opi sopeutumaan tilanteeseen. Sekaan ripaus psykologista ihmis tuntemusta ja sen toisen ymmärtäminen on paljon helpompaa (pitää oppia tunteman ensin minkälainen itse on ja sitten minkälainen se toinen on sitten voi yrittää paremmin ymmärtää toista).

    • Mikään ei ole täydellistä

      Jos kyse on vain pikkuasioista niin koeta kestää. Kaikilla kemiat ei pelaa, se on ihan luonnollista. Eikä kaikkien työkavereiden kanssa tarvitse olla kaveri ja jutella muista kun työasioista. Töissä ollaan töissä eikä saamassa vain kavereita. Asennemuutos olisi paikallaan. Ota työasiat työasioina ja kohtele työkaveriasi asiallisesti ja yritä tulla jotenkin toimeen. Ihmiset ovat erilaisia ja eikös se ole melkein klisee työhakemuksissa ja haastatteluissa, että "tulen toimeen erilaisten ihmisten kanssa". Harvassa työpaikassa kaikki työkaverit on mukavia ja töissä hauskaa. Näitäkin tietysti on...

      Jotkut työkaverit saattavat olla suorastaan v-mäisiä, kateellisia ja esim. ns. selkäänpuukottajia. Sellaistenkin työkavereiden kanssa pitää vaan yrittää tulla jotenkin toimeen joita jopa inhoaa.

      Suoranaista työpaikkakiusaamista sen sijaan ei tarvitse sietää.

    • pilasi työilmapiirin

      Onko kyse vain, että ei kemiat pelaa vai kohteleeko hän sinua jotenkin ikävästi? Siis onko hän tehnyt sinulle jotain pahaa vai onko vain ärsyttävä? Ja mitä ne pikkuasiat ovat? Mun mielestä se riippuu siitä.

      Oma ärsyttävä (onneksi entinen) työkaverini puhui usein pahaa (jopa ihan paskaa) toisten selän takana. Ja hänessä ei ollut koskaan mitään vikaa ja hän ei koskaan muka puhunut muista selän takana vaan muut puhui kuulemma aina hänestä. Ja hän ihmetteli miksi kaikki ihmiset ovat hänelle niin ilkeitä. Ja hänet aina muka ymmärrettiin väärin eli hänen sanansa tai tekonsa. Jos joku meni sanomaan, että on loukkaantunut hänen käytöksestään (yleensä kukaan ei uskaltanut) niin hänellä oli aina kootut selitykset ja hän kuulemma menetti yöunensa moisista syytöksistä. Hän otti aina kunnian muiden töistä (vaikka muut kuulemma teki niin hänelle ja hyötyi hänestä ja häntä ei arvostettu) ja jos joku homma pieleen hän vetäytyi vastuusta ja sysäsi syyt muiden niskoille. Hän olisi muka halunnut tehdä homman toisin, mutta kukaan ei kuunnellut häntä. Tai jos hän ei ollut mukana jossain projektissa, hän kehui, että jos hän olisi ollut niin homma olisi mennyt paremmin.

      Hän loukkaantui pikkuasioista verisesti ja vaikka yritimme kohdella häntä kaikesta huolimatta hyvin niin hän syytti meitä jopa työpaikkakiusaamisesta. Hän kuulemma aina tuki ja auttoi työkavereita ja meidän olisi pitänyt olla siitä kiitollisia. Kaikki työkavereiden menestys oli hänen ansiotaan. Jopa pomon...

      Itsellä meinasi mennä hermot totaalisesti hyvin monta kertaa, mutta purin vain hammasta ja yritin hoitaa työasiat normaalisti, henk. kohta asioista emme puhuneet, koska tiesin, että hän voi käyttää niitä myöhemmin aseenaan (kuten hänellä oli tapana). Hän ihmetteli miksi hänellä ei ole töistä ystäviä ja miksi hänelle ei puhuta henk.koht. asioista (hän itse puhui hyvin avoimesti asioistaan) ja oli siitäkin loukkaantunut. Vaikka ei työkavereiden tarvitse minun mielestäni olla ystäviä?

      Kieltämättä kyseinen työkaveri alkoi ärsyttämään jo niin paljon, että kaikki pikkuasiatkin lopulta ärsytti. Ja asenteeni oli aina valmiiksi negatiivinen sanoi tai teki hän mitä tahansa. Ja lopussa aloin joskus sanomaan suorat sanat hänelle. Ja hän kertoikin sitten kaikille kuinka ilkeä ihminen minä olen. Mutta en jaksanut enää välittää. Tai no välitin vielä sen verran, että en nyt sentään sanonut kaikkea mitä ajattelin!

      Uudessa työpaikassa minulla on paremmat mahdollisuudet edetä, ex-työkaveri oli aina tiellä aiemmin. Ex-pomokaan ei halunnut antaa muille vetovastuuta projekteista tai palkankorotusta, ettei tämä työkaverini hermostu.
      Ja pomon mielestä meidän piti vain kestää tätä työkaveria. Itse harkitsin usein työpaikan vaihdosta vain tämän työkaverin takia. Ja minulla oli töissä ja työpäivän jälkeen usein paska olo. Muuten olisin viihtynyt töissä hyvin. Ja muut töissä tuli keskenään ihan hyvin toimeen ja minäkin siis muiden kanssa. Tämä yksi vaan ei oikein tullut toimeen kenenkään kanssa. Vika silti oli hänen mielestään muissa.

      • Anarkisti6789

        Sosiaaliset yhteisöt armeija työpaikat koulut vankilat ihmissuhde verkostoineen on kavereita ja kaveriporukoita ja eri luokat esim pomot ja alaiset on ihmisiä joista pidetään ja niitä joista ei pidetä syystä tai toisesta mutta aina ei tarvita edes mitään syytä. Se peruskauna mihinkä usein törmää on kateus perus mölli duunarin ainainen huoli. Miksi kaverilla on paremmin kuin minulla.Kun se äityy äijien päässä oikein pahaksi ei edes toisia tervehditä eikä puhuta sama paska paska möllötys jatkuu päivästä toiseen. Sitten on se aikaan saamaton joka päiväinen purnaus että asiat on jollakin tavoin huonosti, mutta mitään ei asialle todella tehdä syyttömät yleensä tuomitaan ensimmäisinä helpot kohteet esim osaamaton tyhmä kesämies .Ei todellakaan ihme jos joku ahdistuu kun henkinen ilmapiiri on jatkuvan myrkyllinen. Mutta yleensä ihmiset ovat lauma eläimiä yhdessä mennään ja yhdessä tullaan. Todellinen yksilö joka on kasvanut humanoidista ihmiseksi ei astu kyseisiin paska jalosttomoihin mielellään edes jalallaan. Yhteisö työskentelyssä Kannattaa muistaa että jos homma tuntuu siltä ettei siitä tule mitään kysymys tarvitseeko hommasta tulla todellisuudessa sittenkään yhtään mitään. Tärkeintä kuitenkin on se vimmattu tekeminen ja touhuaminen ei niinkään tulokset.Firman asia ei ole sinun asiasi


    • B Simpson

      No jopas on tullut vastauksia paljon. No joka tapauksessa päätin pari viikkoa sitten pitää työt työnä enkä vaivata päätäni sen enempää. No hyvin meni pari viikkoa, kunnes tänään paloi käämit! Tuli todellista riitää eräästä asiasta: nimittäin käytetyistä työtunneista. Työtoveri on käyttänyt tunteja kohtuuttomasti yhden firman asiakkaan konsultointiin. Ajattelen asiaa että asiakas on tärkeä eikä meillä ole varaa laskuttaa kohtuuttomasti (ehdotin hinnanalennusta). No eikö vain tämä tyyppi kimpaantui tästä asiasta vaikka kuinka selitin asian ed.mainitulla argumentilla. Pomokin oli kanssani samaa mieltä. Ja eikö vielä kuulema vähän aika sitten ollut myös vaatinut ihan järjetöntä palkankorotusta, koska oli valmistunut maisteriksi. Voi jessus sentään! En ole ikinä tulistunut kenenkään työtoverin takia 20 vuoden työuran aikana, niin ei taida olla ihan kaikki kohdallaan. Asia alkoi mennä jo henkilökohtaisuuden puollelle sillä koko asia ei oikeastaan kuulu minulle juuri ollenkaan. Ei ne olleet minun tunteja! Haluan että se asiakas on myös asiakas jatkossa, eikä ala etsimään uutta konsulttia. Tekisi latoa painokelvotonta tarinaa päin naamaa, mutta empä nyt ihan viitsi alentua sellaiseen. Pidän edelleen työt työnä ja ihmisenä tämä tyyppi ei voisi kiinnostaa P____N vertaa. Kai saa toivoa, että hän pakkaisi tavarat ja vaihtaisi työpaikkaa?

      • anarkisti6789

        Totta kai Maisteriksi valmistuntu saa pyytää ja ansaita parempaa palkkaa. koska hän on käyttänyt huomattavan osan elämästään opiskeluun!!!! ajan joka olisi muussa tapauksessa ollut ansiotyössä ELI tässä tilanteessa on vallan suotavaa tasoittaa tilannetta paremmalla palkkauksella. Toisaalta myöskin maisterin saaneiden pitäisi saada vero alennus koska ovat viitsineet opiskella ovat ilmeisesti hieman myös fiksumpia kansalaisia.


      • insinöör
        anarkisti6789 kirjoitti:

        Totta kai Maisteriksi valmistuntu saa pyytää ja ansaita parempaa palkkaa. koska hän on käyttänyt huomattavan osan elämästään opiskeluun!!!! ajan joka olisi muussa tapauksessa ollut ansiotyössä ELI tässä tilanteessa on vallan suotavaa tasoittaa tilannetta paremmalla palkkauksella. Toisaalta myöskin maisterin saaneiden pitäisi saada vero alennus koska ovat viitsineet opiskella ovat ilmeisesti hieman myös fiksumpia kansalaisia.

        kukas se tämä on?


    • Kuin kusi sukassa

      Työkaverit ovat ihan jees, mutta pomo on tai siis yrittää olla kaikille mieliksi. Hän menee mukaan joka juttuun, mitä hänelle kerrotaan ja kertoo asiat sitten toisille työntekijöillw kuulemansa, kun ao. työntekijä ei ole paikalla. Hän on enemmän näyttelijä kuin pomo, jonka pitäisi tarttua epäkohtiin ja saada yhteisö toimimaan. Kenellekkään hän ei sano suoraan asioia ja esim. jos joku on myöhästynyt usein työstä tai tekee hommansa huonosti työkaverit joutuvat asiasta huomauttaan, pomo ei sitä tee.
      Hän ei siis tee palkkansa eteen paljoakaan ja kaiken lisäksi hänellä on yrityksen johdon tuki takanaan, koska hän ja ainoastaan hän edustaa firmaa hallituksen kokouksissa. Jos joku häntä moittii saa siivilleen ja hänelle järjestyy kurjimmat vuorot ja työt.

    • mulla on paljonkin tyhmiä "työtovereita". Lähes kaikki muut on tyhmiä siellä. Ykskin ikäloppu ukko kerran alkoi uhkailemaan, et se ostaa pyssyn ja ampuu jonkun siellä.... tappaa siis... no, ei se sitä oo sanonut sen
      jälkeen, onneksi. Mutta huutaminen jatkuu, lääkityksestä ja hulun diagnoososta huolimatta..........ja hauk
      kuminen akaksi niitä ohjaajia....ei siellä oo miehiä töissä tossa ohjaaja-hommissa.....niitä on vain liian VÄHÄ
      N. Jokaiselle pitäisi olla OMA ohjaajansa. Muut ei ohjaile toista. Vain se oma ohjaaja saa puuttua ohjattava
      nsa töihin.... ja että ei oo mukamas stressiä ?!

      • duunarivaan

        on kokemusta kertynyt. Rasittaa esim kiukutteleva työkaveri. Syytä ei voi sanoa, mut kaikki sanominen, ilmeet ja eleet kertoo et "v...u kun ottaa päähän". Teet niin tai näin, niin väärinpäin meni. Jos menet kiireessä auttamaan, niin ei hyvä "sotket sit mun työn" ja jos et auta niin "ikinä ei voi auttaa vaikka näkee kuinka kiire mulla on". Sit ollaan kahvitauolla ihan toista maata, niin mukavaa ja niin aurinkoista... Ajattelin yrittää asiallisesti ratkaista asiaa kysymällä et kun mä nyt huomaan et on jotain ongelmaa niin onko jotain ratkaisua mahdollista toteuttaa? Ja jos ei ole ongelmaa niin käytöksen pitää sitten muuttua niin että voidaan päätellä siitä että no problem. Tai jos ratkaisu on meidän ulottumattomissa niin sit muistetaan et ollaan kaikki samassa veneessä! Duunipaikka on mun mielestä muutenkin sellainen missä käydään vain rahan takia, ei toteuttamassa itseään. Ajattelin mainita siitäkin! Muutenkin kun työ on mitä on, niin miksi pahentaa sitä vielä huonolla käytöksellä? Kaikilla olisi helpompaa. On kokemusta myös työkaverista, jonka mielestä en onnistu tekemään mitään niin etteikö siitä löytyisi huomautettavaa. Kommentit ovat usein lyhyitä ja tylyjä. Myös ilmeet, huokailut tms. puhuvat puolestaan. Hän puolestaan tietää kaiken, on kuullut ja nähnyt kaiken, on kätevä ja pätevä! Tuli mitta täyteen ja kysyin suoraan että onko mun tekemisessä jotain ongelmaa tai voisko mullekin puhua nätisti jos on asiaa? Tätä nälvimistä on ollut kohta vuoden ja ajattelin et josko lopettaa kun ei saa vastakaikua. Ja se on ollut niin selkeää, että muutkin ovat laittaneet merkille ja jutelleet asiasta kanssani, vieläpä niin että ovat tehneet aloitteen. Kysymukseen tuli ontuva vastaus, "voi kun mä en ymmärtänyt ja en tarkoittanut pahalla...". Sanominen oli kyllä sitä luokkaa, että kuka tahansa ymmärtää, että jokaisen saa sillä tavalla sanomalla suuttumaan/loukkaantumaan. Mutta muuten oli hiljaista ja mun tekeminen onkin kuulemma "ihan ok ja voidaan aloittaa puhtaalta pöydältä". Sopii!!! Jos esimies saa tietää asiasta, niin hänen korviin asia varmaan päätyy muodossa että "pyysin sitten anteeksi vaikken mitään ole sanonu, tuntuu kovasti olevan herkkähipiäinen ja hyvällä mielikuvituksella varustettu...". Luultavasti minulla on muun työyhteisön tuki jos kissa nostetaan pöydälle. Olen ymmärtänyt että kyseinen hlö on yleisesti pikkasen hankalan tyypin maineessa. Noin yleisesti todettakoon että kohtele muita siten kuin haluat itseäsikin kohdeltavan. Käytöstavat ja muiden huomioon ottaminen eivät kai tietääkseni ole keneltäkään pois! Katsotaan nyt rauhoittuuko tilanne ja jos, niin miten pitkäksi aikaa, tai valitseeko tämä hlö nyt jonkun muun ukkosenjahdattimekseen? Myös se vaihtoehto on olemassa, että tilanne pahenee... Toivottavasti ei kuitenkaan, koska muut duunikaverit ovat mukavia ja reiluja ja työ on myös mielekästä!


      • Tapsa757
        duunarivaan kirjoitti:

        on kokemusta kertynyt. Rasittaa esim kiukutteleva työkaveri. Syytä ei voi sanoa, mut kaikki sanominen, ilmeet ja eleet kertoo et "v...u kun ottaa päähän". Teet niin tai näin, niin väärinpäin meni. Jos menet kiireessä auttamaan, niin ei hyvä "sotket sit mun työn" ja jos et auta niin "ikinä ei voi auttaa vaikka näkee kuinka kiire mulla on". Sit ollaan kahvitauolla ihan toista maata, niin mukavaa ja niin aurinkoista... Ajattelin yrittää asiallisesti ratkaista asiaa kysymällä et kun mä nyt huomaan et on jotain ongelmaa niin onko jotain ratkaisua mahdollista toteuttaa? Ja jos ei ole ongelmaa niin käytöksen pitää sitten muuttua niin että voidaan päätellä siitä että no problem. Tai jos ratkaisu on meidän ulottumattomissa niin sit muistetaan et ollaan kaikki samassa veneessä! Duunipaikka on mun mielestä muutenkin sellainen missä käydään vain rahan takia, ei toteuttamassa itseään. Ajattelin mainita siitäkin! Muutenkin kun työ on mitä on, niin miksi pahentaa sitä vielä huonolla käytöksellä? Kaikilla olisi helpompaa. On kokemusta myös työkaverista, jonka mielestä en onnistu tekemään mitään niin etteikö siitä löytyisi huomautettavaa. Kommentit ovat usein lyhyitä ja tylyjä. Myös ilmeet, huokailut tms. puhuvat puolestaan. Hän puolestaan tietää kaiken, on kuullut ja nähnyt kaiken, on kätevä ja pätevä! Tuli mitta täyteen ja kysyin suoraan että onko mun tekemisessä jotain ongelmaa tai voisko mullekin puhua nätisti jos on asiaa? Tätä nälvimistä on ollut kohta vuoden ja ajattelin et josko lopettaa kun ei saa vastakaikua. Ja se on ollut niin selkeää, että muutkin ovat laittaneet merkille ja jutelleet asiasta kanssani, vieläpä niin että ovat tehneet aloitteen. Kysymukseen tuli ontuva vastaus, "voi kun mä en ymmärtänyt ja en tarkoittanut pahalla...". Sanominen oli kyllä sitä luokkaa, että kuka tahansa ymmärtää, että jokaisen saa sillä tavalla sanomalla suuttumaan/loukkaantumaan. Mutta muuten oli hiljaista ja mun tekeminen onkin kuulemma "ihan ok ja voidaan aloittaa puhtaalta pöydältä". Sopii!!! Jos esimies saa tietää asiasta, niin hänen korviin asia varmaan päätyy muodossa että "pyysin sitten anteeksi vaikken mitään ole sanonu, tuntuu kovasti olevan herkkähipiäinen ja hyvällä mielikuvituksella varustettu...". Luultavasti minulla on muun työyhteisön tuki jos kissa nostetaan pöydälle. Olen ymmärtänyt että kyseinen hlö on yleisesti pikkasen hankalan tyypin maineessa. Noin yleisesti todettakoon että kohtele muita siten kuin haluat itseäsikin kohdeltavan. Käytöstavat ja muiden huomioon ottaminen eivät kai tietääkseni ole keneltäkään pois! Katsotaan nyt rauhoittuuko tilanne ja jos, niin miten pitkäksi aikaa, tai valitseeko tämä hlö nyt jonkun muun ukkosenjahdattimekseen? Myös se vaihtoehto on olemassa, että tilanne pahenee... Toivottavasti ei kuitenkaan, koska muut duunikaverit ovat mukavia ja reiluja ja työ on myös mielekästä!

        Itse huomannut ainakin sen, että mitä enemmän naisia työpaikalla niin sitä enemmän näitä kissatappeluja ja reviirien puolustamista. Voi tietysti olla aivan sattumaakin mutta näin on minun kohdallani käynyt. Itseä ei kiinnosta kyllä pätkääkään onko työkaveri ärsyttävä vai ei, pääasia vain että hoitaa työnsä hyvin firman etujen mukaan. Ei sinne työpaikalle mennä kavereita haeskelemaan saati seurustelemaan. Tällä asenteella ainakin menestystä työelämässä on kertynyt ja johtotehtävissä tälläkin hetkellä vaikutetaan. Mitä näistä nuoleskelijoihin yms. tulee, niin harvoin he menestystä osakseen saavat.


      • toisessa aina vika
        Tapsa757 kirjoitti:

        Itse huomannut ainakin sen, että mitä enemmän naisia työpaikalla niin sitä enemmän näitä kissatappeluja ja reviirien puolustamista. Voi tietysti olla aivan sattumaakin mutta näin on minun kohdallani käynyt. Itseä ei kiinnosta kyllä pätkääkään onko työkaveri ärsyttävä vai ei, pääasia vain että hoitaa työnsä hyvin firman etujen mukaan. Ei sinne työpaikalle mennä kavereita haeskelemaan saati seurustelemaan. Tällä asenteella ainakin menestystä työelämässä on kertynyt ja johtotehtävissä tälläkin hetkellä vaikutetaan. Mitä näistä nuoleskelijoihin yms. tulee, niin harvoin he menestystä osakseen saavat.

        omalla työpaikalla on 50/50 naisia, mutta siellä kissatappelut (eli neitien väliset kisailut) ovat yleisiä miespuolisten työntekijöiden kesken.


    • Laskutuksesta päivää

      Päädyin töihin pienehköön kolmen kaverin perustamaan firmaan. Kiva työ, kiva palkka. Ihmetyttää kun olen huomannut että samassa huoneessa oleva työkaveri, siis nainen. Ottaa johto kolmikolta suihin työaikana. Eikä häpeä asiaa oollenkaan. Kolmikko on palkannut naisen kuukaisi palkkaiseksi seksi työn tekijäksi. Ymmärtääkseni muut yhtiössä eivät tiedä totuutta. Pystyn seuraamaan naisen tekemisiä työpaikkojen sijainnista johtuen...

    • suikki.

      Ei ota kuitenkaan suihin...?

    • Huono hoitaja

      VOI KUN SAISI LOTTOVOITON

      En kaipaisi työelämää ollenkaan. Olisi ihanaa olla vain kotona ja harrastaa, matkustella ja tehdä kaikkea kivaa. Työelämä on sairasta. Työ on muutenkin niin vaativaa ja raskasta, niin ei millään enää jaksa kamalia ihmisisä työpaikoilla. vaikka tekee työt hyvin ja on tunnollinen ja ahkera. Niin aina on joku vinoilemassa, piikittelemässä, virheitä ja vikoja etsimässä, levittelemässä juoruja jne. En kerta kaikkiaan jaksa enää. joka helvetin työpaikassa sama homma. Elämä menee aivan hukkaan töitä tehdessä ja mielensä pahoittamisessa. Miksi työpaikoilla ei saa olla rauhassa. Miksi aina on niitä vittuilijoita ja kaiken pilaamassa. Miksi ei voida olla sovussa. Kaikilla olisi hyvä mieli ja homma pelaisi. Olen niin kyllästynyt tähän ilkeyteen ja pahansuopaisuuteen. Olen tällä hetkellä vanhainkodissa. Yksi hoitaja on korjaamassa kaiken mitä teen. Kaikki mitä sanon tai teen, on hänen mielestä väärin. Työntää ruman ja lihavan pärstänsä mummojen eteen, jos sanon niille jotain, että ei noin puhuta vaan näin. Hermostutan kuulemma mummot ja en ole tarpeeksi kunnioittava. Olen kuulemma liian totinen, hoitajan pitäisi olla aurinkoisempi. Olen liian hiljainen, hoitajan pitäisi olla sosiaalisempi. Puhun liian hiljaisella äänellä, vanhukset eivät kuule, mitä sanon. Itsellä on tupakan polttama matala ääni ja kaljan turvottamat kasvot. Pukuhuoneessa aamulla töihin tullessaan kun tapaamme, huutelee, että hoitajalla tulee olla hymy huulilla. Minun tekisi mieli irvistää hänelle. Kun asetamme kahvikuppeja kahviaikaan vanhuksille. Tulee korjaamaan kupin asentoa, että ripa noin päin, työ tulee tehdä huolella vanhuksia kunnioittaen. Leuhottaa, että hänen lämpöiset kätensä vanhukset muistavat vielä viimeisenä päivänäkin ja minä annan vanhuksille shokkihoitoa. Kerran sanoin, työpäivän aikana hänelle, että lähden matkalle, mieheni osti synttärilahjaksi minulle kahden viikon matkan. sanoi, että et ole motivoitunut työhön, kun lähdet matkalle. taidanpa kertoa esimiehelle, että suunnittelet työaikana matkoja. Sanoin sen jälkeen, että olen ajatellut ihan alan vaihtoakin, että lähtisin opiskelemaan jotakin uutta alaa. Oli painellut esimiehelle kertomaan, että minulla ei ole mitään motivaatiota työn tekoon. jouduin sen jälkeen esimiehen puhutteluun. kerran syytti minua, että olen varastanut hänen työkengät. Löytyivät kuitenkin ihan hänen oman huolimattomuutensa johdosta eri paikasta kuin yleensä. Miksi tällaisia ihmisiä on? Ihan yölläkin näen painajaisia. kertoo myös muille minusta, että en ole hyvä hoitaja.

    • Anonyymi

      Anna olla... ei työtoverien kanssa tarvitse tulla juttuun, riittää kun teet työsi... olen tarkkaillut erittäin kiireistä ihmistä työssään, hän työskentelee yksin, ei lähelläkään ketään, hän ei puhu muuta kuin pakolliset työasiat, ynähtää usein, ei muuta... ei kahvittele, ei ruokaile... ei mitään sosiaalista kanssakäymistä muiden kanssa... hänellä ei ole lapsia. Kerran hän puhui minulle, tilanne tämä että hän tiesi mun etsivän asuntoa, niin hän tuli kaupittelemaan kämppäänsä mulle... ei muuta.

    • Anonyymi

      Kun puhutaan työkiireestä, niin: pitääkö diskuteerata, ylimääräistä, diipadaapaa, kun ei se kuulu työnkuvaan... riittää kun tervehdit mennessäsi, ison kaavan mukaan eli hyvää huomenta/ päivää, mitä kuuluu, tai vaan että hei....tulin taas...

    • Anonyymi

      >> hallitsevatko nämä vakituiset ja pitkään työssä olleet työntekijät edes itsekään asioita, kun jokainen antoi erilaisia neuvoja <<

      Varsinkaan hoito- ja hoiva-alalla ei. Omin silmin nähty, kuultu ja koettu. Ihmeen hyvin silti asiat hoituvat. Yleensä.

    • Anonyymi

      Eläkkeellä töissä! Mulla on kiva työ muutama tunti viikossa. Esimies on mukava ja asiallinen. Hänen vaimo on samassa työpaikassa. Alusta asti hän mulkoilee. Pari kertaa on tönäissyt minua. Muka kiireessä. Meitä on parikymmentä. Kukaan muu ei töni kiireisenä hetkenä. Tätä asiaa pitäisi alkaa työstämään. Vaikeaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe