Jätin rakastamani miehen

kestämätön tilanne

En halua riistää mieheltäni vapautta olla oma itsensä. Olen mustasukkainen ja kärsin siitä. Mieheni on liian komea minulle. Hänellä on niin paljon ihalijoita ja häneltä riittää rakkautta kaikille. En pysty jakamaan häntä muiden kanssa ja olemaan siitä onnellinen. Vaikka pitäisi. On helpompaa rakastaa etäältä tuntematta syyllisyyttä omasta mustasukkaisuudesta jota ei pysty parisuhteessa pitämään sisällään.
Tänään sanoin hyvästi en kestä enään omaa epävarmuuttani ja riittämättömyyden tunnettani.
Toivon että hän on onnellinen.
Minä olisin vienyt sen häneltä.

9

2149

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeanne

"jakamaan muiden kanssa".
      Ihan tervettä sulta että et pysty. Jos sitä vaatii niin on aika erikoinen. Vapaat suhteet täytyy olla molemmille se juttu.
      Elä nyt yli ihannoi miestäsi.
      Kaiketi sinussakin jotain on kun tämä yli ihminen kiinnostui...;)

• kestämätön..

Mieheni pyysi minulta suvaitsevaisuutta. On totta että minä en lähtenyt avoimeen suhteeseen.
        Tiedän kuitenkin että ylireagoin jo hyvinkin pienestä
        sähläämisestä muiden kanssa ja tiedän että olen ehdottomasti hänelle se tärkein. Haluaisin olla kaikki.

• on itsekäs,
        kestämätön.. kirjoitti:

Mieheni pyysi minulta suvaitsevaisuutta. On totta että minä en lähtenyt avoimeen suhteeseen.
        Tiedän kuitenkin että ylireagoin jo hyvinkin pienestä
        sähläämisestä muiden kanssa ja tiedän että olen ehdottomasti hänelle se tärkein. Haluaisin olla kaikki.

et sinä.

Jos et ole avoimesta suhteesta sopinut, ei sinulta voi mitenkään vaatia sellaista "suvaitsevaisuutta" että siedät "sähläämistä muiden kanssa."

Älä anna johtaa itseäsi harhaan. Parisuhde on sopimus, johon ryhdyttäessä sovitaan pelisäännöistä ja niitä voi myös odottaa toisen noudattavan.

Hyvä, ettet anna enää piinata itseäsi. Jos olisit miehelle tarpeeksi tärkeä, kai hän ottaisi huomioon tunteesi ja tarpeesi eikä vain odottaisi "suvaitsevuutta" sinulta?

Minäkin olen seurustellut "liian komean miehen" kanssa. Myöhemmin ymmärsin, että olin itseasiassa itse liian kaunis ja liian hyvä siihen suhteeseen. Olisin ansainnut itse aivan saman ihailun ja kunnioituksen, jota mieheni sai minulta ja muilta ihmisiltä. Jotkut ovat vaan niin taitavia saamaan/ottamaan ilman että antavat mitään. Heitä ei muka saisi rajoittaa, vaikka he itse rajoittavat teoillaan ja asenteillaan toisen vapautta ja oikeutta olla onnellinen.

• että miehesi

jakaa huomiota liian auliisti ympärilleen, niin hän ei arvosta sinua. Minulla on samanlainen seurustelukumppani ja olen myös jättämässä hänet. Luulin kauan että olen ahdasmielinen ja vainoharhainen, mutta tähän on tultu, mieleni on koko ajan paha, pahempi kuin missään muussa suhteessa on ollut koska hän aiheuttaa minulle turhan mustasukkaisuutta ja mieleni ei vain kestä sitä, ennemmin olen yksin. Ymmärrän tunteensi, ja onnittelut että rakastat itseäsi niin paljon että tiedät mikä on itsellesi hyvä. On paljon miehiä jotka eivät toimi miehesi lailla, tulet löytämään yhden sellaisen ja silloin olet onnellinen.

• ettei kestä

kumppanin sähläilyjä, kuin että ne kestäisi ja jaksaisi. Ei kukaan tavallinen kumppanistaan välittävä ihminen hihku riemusta, jos kumppani menee muiden kanssa. Et ole mitenkään tavallisesta poikkeava tiukkis, vaan ihan normaali ihminen, jonka itsetunnon ylivaativa kumppani on väliaikaisesti lytännyt.

• PuhdasSielu32

Ymmärrän todella hyvin miltä sinusta tuntuu. On varmasti tuskallista katsella, että omalla kumppanilla on ihailijoita joka puolella ja että hän ruokkii noiden ihailijoiden huomiota olemalla mukava heille. Sanoit, että miehelläsi riittää rakkautta kaikille. Onkohan miehesi pohjimmiltaan epävarma omasta arvostaan ja haluaa jatkuvasti todistusta omasta arvostaan ihailijoidensa kautta? Minä itse olen melkoisen kaunis nainen ja minulla on paljon viehätysvoimaa. Minä itse hain pitkälle aikuisuuteen oman arvontuntoa ympäriltäni olevilta ihailijoilta. Olin mukava ja rakastettava kaikille.. niin liiankin kanssa, että sain ehdotuksia ja ihailevia kommentteja kaikenlaisista asioita. Se sai minut tuntemaan itseni vahvaksi ja olemaan jotenkin parempi kuin muut. Kaikissa miesystävissäni oli mukamas jotain vialla. Vilkuilin ympärilleni etsien aina parempaa tajuamatta lainkaan, että ongelma ei ollut miesystävässäni vaan minussa.. nimittäin siinä, että minä olin pohjimmiltaan niin epävarma omasta arvostani.

Kun tulin 27 vuotiaaksi ja tapasin sen aikaisen poikaystäväni, jonka kanssa olinkin 3,5 vuotta, kävin läpi elämäni kovimman kasvun. Jotkut padot avautuivat minussa ja aloin elää lapsuuttani ja menneisyyttäni uudelleen. Koin hylätyksi tulemisen pelkoa, surua, pettymystä, suurta arvottomuutta ja häpeää. Nuo kaikki tunteeni olivat olleet sisälläni niin kauan. En ollut tiedostanut, että käsittelemätön lapsuuteni oli ollut esteenä aidon rakkauden kokemiselle. Syy ei ollutkaan miehissä ja siinä, etteivät he olisi olleet oikeita, vaan siinä, että minä olin täysin kykenemätön rakastamaan. Minulla oli pienen lapsen tarve saada turvallisuutta, hyväksytyksi tulemisen tunnetta, varmaa rakkautta, ihailuja ja huomiota. Kaikki se mitä en ollut saanut omalta äidiltäni ja isältäni. Seuraava vuosi olikin äärimmäisen rankka noiden tunteiden kanssa. Kun olin 28 vuotias, henkinen energia kundaliini energiani nousi ja masennukseni loppui kuin seinään. Minä koin tavallaan psyykkisen syntymisen, sellaiseksi Tommy Hellsten kuvaa minun prosessiani. Aloin rakentamaan persoonaani uudelleen sisältä päin.

Jos miehesi rakastaa sinua, niin hän ei tee sellaista mikä loukkaa sinua ja saa sinun olosi surkeaksi. Kai olet kertonut hänelle kuinka kurjalta hänen käytöksensä tuntuu? Jos toista ihmistä rakastaa, niin sitä haluaa nähdä toisen onnellisena ja iloisena siinä vierellä. Minulla on ainakin tosi paha olo, jos olen tehnyt jotain tyhmää ja tahtomattani loukannut rakastani. Me opimme virheiden kautta, joten täytyy osata antaa myös anteeksi kumppanilleen ja pyrkiä kasvamaan yhdessä kohti läheisempää rakkautta.

Vaikka ihminen olisi hyvännäköinen, ei se sitä kerro, että hän olisi varma omasta arvostaan. Se voi näyttää siltä ulospäin, mutta ei välttämättä ole sitä. Ihminen, joka arvostaa ja rakastaa itseään, niin se näkyy hänen käytöksestään muun muassa siten, että hän haluaa tehdä kumppaninsakin olon mahdollisimman hyväksi. Olen tavannut elämäni aikana paljon miehiä ja olen kuullut todella monta kertaa, että olen kaunis nainen. Nuo sanat ei kauaa lämmitä, jos ihminen on rikki sisältä. Suurinta kauneutta ihmisessä on kehittää itselleen kaunis sisin. Kyky rakastaa itseään ja kyky rakastaa muita. Ihminen, jolla on sydän tulvillaan rakkautta ja hyvyyttä kaikki ihmisiä ja koko luomakuntaa kohtaan, on kauneinta mitä minä tiedän. Rakkauden jakamisella en tarkoita egomaista ihailun hakemista vastakkaiselta sukupuolelta, vaan tarkoitan puhdasta, pyyteetöntä rakkautta, joka haluaa hyvää kaikille olennoille.

Olen ollut vuoden ihanan miehen kanssa. Toki pelkoja on ollut tässäkin suhteessa molemmin puolin. Toivon, että osaan nyt toimia kaikin puolin järkevästi ja saan pitää rakkaani. Olen tavannut paljon miehiä ja seurustellut useita kertoja. Mikään ei kuitenkaan ole koskaan kestänyt. Nuorena kuvittelin, että se on vain minusta kiinni kenet miehen minä haluan. Nyt tajuan sen, että rakkaus on suuri lahja ja jos sitä ei osaa arvostaa, sen voi menettää. Aika nöyrä olen kaikkien kokemusteni jälkeen. Olen kiitollinen elämälle, jos tämä mies on tuleva elämänkumppanini. Lupaan rakastaa häntä koko sydämelläni ja tehdä kaikkeni, jotta suhde kestäisi.

Voimia sinulle! Oletko puhunut miehesi kanssa perinpohjin asioita? JOs et ole, niin kehottaisin tekemään sen. Ehkä hän ei tajua, ymmärrä kuinka pahalta sinusta tuntuu. Ehkä hän ei tajua kuinka vakava asia nuo ihailijat ovat suhteelleenne. Ehkä sinun mustasukkaisuutesi ovat antaneet hänelle vääränlaista varmuutta ja hän kuvittelee, ettei voisi koskaan menettää sinua. Älä vähättele itseäsi! Sinussa on varmasti paljon hyviä ominaisuuksia ja ulkonäkökin on loppujen lopuksi suhteellinen käsite. Kauneus on katsojan silmissä. Kannatta kehittää sitä sisäistä. Toki tietysti pitää kehosta ja terveydestä huolta.

Kaikkea hyvää sinulle! Rakkaudella ja haleja:)

• Alkuperäinen..

Kiitos sinulle. Minäkin olen lukenut Tommy Helstenin kirjoja. Ne auttavat oivaltamaan asioita.

Siksi kirjoitinkin tänne jotta teidän muidenkin näkökulmat auttaisivat minua ymmärtämään omia tunteitani.

Tässä on se hassu juttu että haluaisin myös ymmärtää miestäni.
        Hän katsoo asioita omasta näkökulmastaan ja niiden arvojen pohjalta mitkä kasvatuksessaan on saanut.

Olisiko minun tehtäväni ollut muokata hänestä mieleiseni? Hän ei ymmärrä miksi loukkaanun mutta hän kuuntelee kun sanon sen. Hän ei omasta mielestään tee mitään loukkaavaa kun kukaan muu ei kuulemma merkitse hänelle mitään?
        Hänen tarkoituksensa ei ole loukata minua.
        Hän yrittää muuttua ja tekee töitä sen eteen mutta sitten mennään pari askelta taaksepäin kun yksi on menty eteen.
        On inhimillistä olla imarreltu toisten ihailusta.
        Mieheni mielestä minun pitäisi iloita hänen kanssaan siitä.
        Ehkä sen pitäisi olla näin kun oikeasti rakastaa?
        Pääasia että on onnellinen vaikka jonkun muun kanssa.

Minun alkuperäinen vilpitön tarkoitukseni oli hyväksyä hänet sellaisena kuin hän on.
        Mutta se onkin vaikeampaa kuin luulin.

Minun pitää olla rehellinen myös itselleni ja omille tunteilleni. Jospa nyt sitten rakastaisin itseänikin?

• ei voi muokata
        Alkuperäinen.. kirjoitti:

Kiitos sinulle. Minäkin olen lukenut Tommy Helstenin kirjoja. Ne auttavat oivaltamaan asioita.

Siksi kirjoitinkin tänne jotta teidän muidenkin näkökulmat auttaisivat minua ymmärtämään omia tunteitani.

Hän katsoo asioita omasta näkökulmastaan ja niiden arvojen pohjalta mitkä kasvatuksessaan on saanut.

Olisiko minun tehtäväni ollut muokata hänestä mieleiseni? Hän ei ymmärrä miksi loukkaanun mutta hän kuuntelee kun sanon sen. Hän ei omasta mielestään tee mitään loukkaavaa kun kukaan muu ei kuulemma merkitse hänelle mitään?
        Hän yrittää muuttua ja tekee töitä sen eteen mutta sitten mennään pari askelta taaksepäin kun yksi on menty eteen.

Minun alkuperäinen vilpitön tarkoitukseni oli hyväksyä hänet sellaisena kuin hän on.

Minun pitää olla rehellinen myös itselleni ja omille tunteilleni. Jospa nyt sitten rakastaisin itseänikin?

yhtään miksikään, ihminen muuttuu jos itse haluaa ja jaksaa tehdä töitä sen eteen. Ja eihän sen tarvi tarkoituksena olla, että loukkaa toista, mutta mitä sinä teet kun olet loukannut toista ihan tahtomattasi? Pyydät anteeksi, etkä tee loukkaavalla tavalla toiste. Etkä suinkaan vaadi että loukkaamasti ihmisen pitää vaan kestää iloiten se, että häntä jatkuvasti loukataan, niinkuin ex-miehesi .

Jospa tosiaan rakastaisit itseäsi, koska ex-miehesi ei todella niin tee. "Kaiken se kärsii" ei tosiaan tarkoita sitä, että toista osapuolta loukataan jatkuvasti ja käsketään hänen iloitsemaan siitä. Sellainen käytös on henkistä väkivaltaa.

• Perumjäs
        Alkuperäinen.. kirjoitti:

Siis mitä tämä miehesi sähläily piti sisällään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5805
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3231
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57