Pitäisi olla Jumala

kaikki tietävä kaikki näkevä ja kaikki ymärtävä avioituessaan....

Jos kerran avioliitoon astuesaan pitää voida ratkaista kaikki kysymykset jotka liityy terveydentilaan ja laten saantiin pitäis myös olla kaikki tietävä kaikki näkevä ja kaikki ymmärtävä.

Ykikään ihminen ei voi avioituesaan tietää mitä elämä tuo mukanaan. Ei lasten saanin kuin muidenkaan asioitten osalta. Ja näin ollen päätöksen tekeminen loppuelämästä niin että tuossa tilanteessa olisi mahdollista harkita asioita lopuun saakka on mahdotonta.

Ihminen ei voi avioituesaan mitenkään tietää onko hän "kelvollinen" ja "kykenevä" sellaiseen avioliitoon jota vl avioliitolla tarkoitetaan.

Eikä ihmisellä todellaakaan ole avioituessaan kaikkia niitä tietoja joita hän tuon ratkaisunsa tueksi tarvitsisi.

Minusta ei vain joskus vaan aika usein on tuntunut näiden keskutelujen alla että minun olisi pitänyt tietää jo enne kuin avioiduin että olen "avioliitoon kelpaamaton" siksi ettei terveyteni sitä kestä sillä tavalla kuin vl ajatellaan.

Jos ihminen siis saa vl mielestä todella avioituesaan valita niin eikö hänen pitäisi saada käytöönsä kaikki se tieto ja ymmärrys jota hän tarvitsee tuon ratkaisun tekemistä varten?

Ei ole kyse ymmärryksen puuteesta silloin jos kerran elämä ei mene odotusten mukaan?

Pitäisi siis olla Jumala kaikki tietävä kaikki näkevä ja kaikki ymmärtävä että voisi tehdä myös "oikean ratkaisun" joka ei tule muutumaan elämän myötä? Niinkö?

Minusta tuntuu että tämä asetelma on mahdoton.

7

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matt.
      23:4   He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellakaan liikuttaa.

• Armoton armonvaltakunta

Kun jokin liike menee äärimmäisyyteen itsensä / joukkonsa jumalaksi korottaneena, syntyy farssi tai pahempaakin: tragedia. Itsenä ylentäminen on itse rakennettu ansa: muuttuminen käy mahdottomaksi.

• kuka antaa voiman

Voiman jaksamiseen antaa Jumala, eli uskon kautta jaksaa ottaa vastaan kaiken mitä Jumala antaa. Näin minulle ovat vl:t tämän selittäneet.
      Kun minun äitini ei selvästi jaksanut, mutta täytti kuitenkin tuota "vl-uhrilahjaa" eli synnytti vain niitä lapsia ja joista me lapset sitten saimme kärsiä, sanoivat vl:t minulle että äitisi ei sitten ollut uskovainen kun ei jaksanut, ei siis ollut täysin uskomassa.
      Eikö oo sairasta!!??

• millainen on se jumala joka ei kuitenkaan auta. Mutta toisaalta kyten sanot helppoa kuitata kaikki ihmsen epäuskolla. Tuo ihmisen epäusko taitaa olla yhtä pohjaton likakuilu kuin armon meri?

"Voiman jaksamiseen antaa Jumala, eli uskon kautta jaksaa ottaa vastaan kaiken mitä Jumala antaa. Näin minulle ovat vl:t tämän selittäneet."

Ahaa, mutta siliti minä en ymmärrä kuinka sairaus voidaan hengelistää. Ja toisaalta miten sairau voidaan nähdä epäuskona.

Tuollainen syylistäminen on sairasta mutta eipä silti olen saanut sitä maistaa omallekin kohdalle. Minusta olisi ollut väärin laitaa lapset ja koko perhe kärsimään siitä mikälaiseksi luoja minut loi .

• ei minulle tule
        hyshys kirjoitti:

millainen on se jumala joka ei kuitenkaan auta. Mutta toisaalta kyten sanot helppoa kuitata kaikki ihmsen epäuskolla. Tuo ihmisen epäusko taitaa olla yhtä pohjaton likakuilu kuin armon meri?

"Voiman jaksamiseen antaa Jumala, eli uskon kautta jaksaa ottaa vastaan kaiken mitä Jumala antaa. Näin minulle ovat vl:t tämän selittäneet."

Ahaa, mutta siliti minä en ymmärrä kuinka sairaus voidaan hengelistää. Ja toisaalta miten sairau voidaan nähdä epäuskona.

Tuollainen syylistäminen on sairasta mutta eipä silti olen saanut sitä maistaa omallekin kohdalle. Minusta olisi ollut väärin laitaa lapset ja koko perhe kärsimään siitä mikälaiseksi luoja minut loi .

muuta mieleen kuin se että eikö ihminen luota Jumalan antamaan järjenlahjaan. Ja vl ei luota siihen.
        He eivät myöskään usko että Jumala antaisi ihmiselle oikeat ajatukset vaan että muiden ihmisten täytyy määritellä ne ja valvoa että toiset täyttävät ne uskoen olevansa veljien vartioita.

• hildurvonhopsis
        ei minulle tule kirjoitti:

muuta mieleen kuin se että eikö ihminen luota Jumalan antamaan järjenlahjaan. Ja vl ei luota siihen.
        He eivät myöskään usko että Jumala antaisi ihmiselle oikeat ajatukset vaan että muiden ihmisten täytyy määritellä ne ja valvoa että toiset täyttävät ne uskoen olevansa veljien vartioita.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Joh. 3:16

Tuossahan lukee "ETTEI YKSIKÄÄN, JOKA HÄNEEN (JEESUKSEEN) USKOO.."

"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta." Joh. 1:12-13

Tuossahan lukee ..."KAIKILLE, JOTKA OTTIVAT HÄNET (JEESUKSEN VASTAAN), HÄN ANTOI VOIMAN TULLA JUMALAN LAPSEKSI..."

1933/1938 Raamatun käännös

Kirje Titukselle 2: 11-15
        11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
        12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
        13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
        14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.
        15 Puhu tätä ja kehoita ja nuhtele kaikella käskyvallalla. Älköön kukaan sinua halveksiko.

Jeesus on kuollut ja sovittanut KAIKKIEN IHMISTEN SYNNIT, kunhan ihminen vain vastaanottaa tuon sanoman.

Jeesus käski viedä evankeliumia (= ilosanoma ylösnousseesta, syntien sovittaneesta Jeesuksesta) ”kaikkeen maailmaan”:

15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Markus 16:15

Lähetyskäsky !

Jeesus sanoo:
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti". Matteus 28:19-20

Matt. 28:7    Ja menkää kiiruusti ja sanokaa hänen opetuslapsillensa, että hän on noussut kuolleista. Ja katso, hän menee teidän edellänne Galileaan; siellä te saatte hänet nähdä. Katso, minä olen sen teille sanonut."

Matteus 28:18-20
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
        7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan
        8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
        9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
        10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
        11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
        12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
        13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
        14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
        15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
        16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
        17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
        18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
        19 Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä.
        20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
        21 Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä. 1. Johanneksen kirje 4 :1 – 21

Rakastatko sinä veljiäsi ja siskojasi?

• sitä että
        hildurvonhopsis kirjoitti:

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Joh. 3:16

Tuossahan lukee "ETTEI YKSIKÄÄN, JOKA HÄNEEN (JEESUKSEEN) USKOO.."

"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta." Joh. 1:12-13

Tuossahan lukee ..."KAIKILLE, JOTKA OTTIVAT HÄNET (JEESUKSEN VASTAAN), HÄN ANTOI VOIMAN TULLA JUMALAN LAPSEKSI..."

1933/1938 Raamatun käännös

Kirje Titukselle 2: 11-15
        11 Sillä Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille
        12 ja kasvattaa meitä, että me, hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot, eläisimme siveästi ja vanhurskaasti ja jumalisesti nykyisessä maailmanajassa,
        13 odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
        14 hänen, joka antoi itsensä meidän edestämme lunastaakseen meidät kaikesta laittomuudesta ja puhdistaakseen itselleen omaisuudeksi kansan, joka hyviä tekoja ahkeroitsee.
        15 Puhu tätä ja kehoita ja nuhtele kaikella käskyvallalla. Älköön kukaan sinua halveksiko.

Jeesus on kuollut ja sovittanut KAIKKIEN IHMISTEN SYNNIT, kunhan ihminen vain vastaanottaa tuon sanoman.

Jeesus käski viedä evankeliumia (= ilosanoma ylösnousseesta, syntien sovittaneesta Jeesuksesta) ”kaikkeen maailmaan”:

15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Markus 16:15

Lähetyskäsky !

Jeesus sanoo:
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti". Matteus 28:19-20

Matt. 28:7    Ja menkää kiiruusti ja sanokaa hänen opetuslapsillensa, että hän on noussut kuolleista. Ja katso, hän menee teidän edellänne Galileaan; siellä te saatte hänet nähdä. Katso, minä olen sen teille sanonut."

Matteus 28:18-20
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
        4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
        5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
        6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
        7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan
        8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
        9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
        10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
        11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
        12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
        13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille Henkeänsä.
        14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että Isä on lähettänyt Poikansa maailman Vapahtajaksi.
        15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
        16 Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
        17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
        18 Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.
        19 Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä.
        20 Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt.
        21 Ja tämä käsky meillä on häneltä, että joka rakastaa Jumalaa, se rakastakoon myös veljeänsä. 1. Johanneksen kirje 4 :1 – 21

Rakastatko sinä veljiäsi ja siskojasi?

tekstisäni ei saakaan selvää mitä täysin tarkoitin...
        Vl luulee tekevänsä tuon veljenvartian homman kun menee nuhtelemaan jotain sellaisesta asiasta joka ei Jumalaa eikä Jeesusta edes kiinnosta, esim. korvakorut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6724
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4542
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      29
      3446
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3037
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1915
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1616
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1610
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1543
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1399
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1350
    Aihe