niin oon huomannu et toooosi monilla miehillä on semmonen aika paksuhko kultanen sormus oikean käden nimettömässä, tarkottaako se jotain ??
kultasormus oikeas nimettömässä
18
1906
Vastaukset
- liipalaapa
muslimeja?
- se et on muslimi????
oikeestikko?:D
- ihan "niinku" oi...
se et on muslimi???? kirjoitti:
oikeestikko?:D
Olen tas kuullut "isosilta" et jos ne on suomalaisia ne on homoja, taas jopa toisisssa pohjoismaissakin voidaan pitää sitä oikeaa perinteisempänä sormena.
Venäjällä eronneet, lesket pitävät oikeassa, naimisissa olevat vasemmassa.
Joten ota näistä nyt sitten selvää? - kylläonolleet
joilla sen sormuksen oon nähny..en sit tiedä et onko ne muslimeja vai mitä, mutta se yks "tuttava" jolla oon nähny (en oo kehdannu kysyy mitä se tarkottaa) niin on kyllä Turkista..muutamalla Aasialaisella oon nähnyt.mutta ulkomaalaisilla täällä Suomes siis =)
- ukkomies
niin tietysti vaihdetaan sormus toiseen käteen
- niintekis??
mahtaa olla paska suhde jos tollasta joutuu tekeen..huhhuh...SÄÄLITTÄVÄÄ
- puolet
niintekis?? kirjoitti:
kapakoissa olevista ukkomiehistä
- ukkomiesitsekin
puolet kirjoitti:
kapakoissa olevista ukkomiehistä
kun meikäläinen, avioitunut mies, lähtee kavereiden (ukkomiesten) kanssa kapakkaan niin kyllä meillä ne sormukset oikeassa sormessa pysyy.
ei kyllä ikinä oo tullu niin säälittävä tilanne vastaan, että omaa naista olisin pettämään ruvennu tai sormuksia vaihteloon! huhhuijjaa...kyllä on kummia ihmiset kun ei oma muija kelpaa... rupee ajatteloo, että onko ne aikusia ollenkaan, jotka pettää? vois vähän kasvaa !!! eihän toi oo mitää aikuismaista käytöstä? haloo!
ukkomies 28v - aviomiehen lompakossa
niintekis?? kirjoitti:
toinen tulee sormuksesta, toinen kortsusta.
- yopollo
naisen turvallisinta pitää sitä ns. rekisteröidyn parisuhteen merkkinä. Ei tule ainakaan tehtyä vääriä toimenpiteitä väärien johtopäätösten seurauksena.
- mayanna
tuollaiseen kiinnittänyt huomiota, peukalosormuksiin kylläkin.
ukko osti joskus ison kaupan pihassa ulkomaalaiselta ison leveen sormuksen.Pistää sen sormeen aina ku juhlii..En kylläkää tiiä miks..:DD
tintti.kotivintti kirjoitti:
leveilee isosti;D
Haluu näyttää,että on mukamas rahakas herrasmies..;))
sellainen työstä saatu jonkinlainen tiploomisormus tai mahdollisesti jonkun veljesseuran tunnusmerkki.
Todellakaan mitään tietoo..- Juu ei
Ortodoksit käyttävät (vihki)sormusta oikean käden nimettömässä. Tavalle on raamatulliset perusteet: raamatussa puhutaan Jumalan väkevästä oikeasta kädestä ja siinä kehotetaan myös panemaan sormus Hänen oikeaan käteensä. Saksalaiset, tanskalaiset ja norjalaiset vaihtavat sormuksen oikean käden nimettömään solmittuaan avioliiton.
Myös Yhdysvalloissa sormusta pidetään vasemmassa kädessä.
Lähteet: Salakari: Kun sanomme tahdon; Lassila: Uusi käytöksen kultainen kirja. - kuulemma...
muslimit pitää oikean käden nimettömässä sormusta silloin kun ne on kihloissa ja avioon mentäessä sormus siirretään vasempaan nimettömään
- vierailia
Katollilaisessa maailmassa käytetään vihkisormusta oikeankäden nimettömässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823193
- 922905
- 532162
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201605Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61379- 151369
- 191354
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141317Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351285