Jalat ristissä?

kahdenvaiheilla

Kun nainen jutellessaan ottaa asennon, jossa seisoo jalat ristissä, niin onko se ihan sattumaa vai torjuva vai flirttaileva ele? Tarkoitan siis sellaista asentoa kun toinen nilkka viedään toisen yli jolloin seisomaasennosta tulee vähän lantio vinossa oleva.

16

5391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulla leikkaa

tarkoittanee, että tie "sinne" ei ole avoinna

• ........

sillä saattoi olla esim jalat kipeinä raskaan työpvn jälkeen? tai kusihätä? tai alapään kutinaa?

olen lukenut monta tutkimusta, joissa on sanottu, että kun nainen ristii jalkansa se on positiivinen juttu. jos nainen oikeasti haluaisi pois koko tilanteesta, eikai hän ristisi jalkojaan jolloin hän ei kykene vapaasti liikkumaan.

• sanoa

Näin naisen näkökulmasta katsoen en ikinä seisoisi jalat mitenkään ristikkäin tai hankalassa asennossa, jos mies ei mitenkään kiinnostaisi minua, en ainakaan silloin jos haluaisin nopeasti pois hänen lähettyviltään (pitkästymisen, ei-sopivuuden, kiireen, inhon tai pelon takia).

Ennemminkin vähän äkkilähtöä hidastavassa asennossa seisominen osoittaa kiinnostusta, jos ei mieheen itseensä niin ainakin meneillään olevaan keskusteluun.

Asento saattaa naisen suunnalta osoittaa myös epävarmuutta ja tilanteen tarkastelua siltä kannalta, uskaltaisiko seuraan jäädä luottavaisin mielin, mitä mies miettii, haluaako hän tutustua paremmin, toivoisiko hän minun jäävän, jne.. (sopiva ja selkeä vinkki jäämistoiveesta olisi silloin tervetullut ;) ).

Jotkut naiset saattavat myös (osa tiedostamattaan, osa tiedostaen) "esitellä" itseään mielekiintoiselle miehelle kun ristivät jalkojaan (kai luonnollinen "pariutumisen yritysreaktio" :) ). Asentohan muuttuu silloin monesti juuri sellaiseksi, että toinen puoli lantiota kohoaa ja muutenkin vartalon "mutkat" korostuvat = vastapuolen tulee kiinnitettyä paremmin huomioita siihen.

• joo,

...suljetut asennot (jalat tai kädet ristissä) kertovat varautuneisuudesta tai torjunnasta, MUTTA sanoisin että täytyy vain katsoa kokonaisuutta ja mitä se kertoo. Jos käyttäytyminen on hymyilevää tai keikistelevää, niin ehkäpä viesti on, että en ole (yleensä) helppo, mutta sinun kannattaa yrittää!
      http://www.istockphoto.com/file_thumbview_approve/4648556/2/istockphoto_4648556_woman_standing.jpg

• kuva.

Vielä yksi tulkinta lisää.

Asento korostaa naisvartalon tiimalasimaista profiilia, eli on hyvin feminiininen. Viesti: hei mies, haluan että huomioit minut naisena!

Edellä kirjoitettiin suljettujen asentojen varautuneisuudesta, ja voi tosiaan olla, että ristiasento viestittää myös jonkinlaista neitseellisyyttä, ehkä myös viettelevässä tarkoituksessa.

• ...

Sanoisin, ettei kyseinen asento välttämättä tarkoita mitään. Minulla itselläni on tapana joskus seistä niin. Paikallaan seisoessa mielestäni tuntuu epäluontevalta pitää jalat vain tavallisesti vierekkäin, siksi tuo jalat ristissä-asento. Eikä siitä voi päätellä mitään suhtautumisestani juttelukumppaniini, paitsi ehkä sen, että olen valmistautunut seisomaan paikallani pidempäänkin.

• ristii jalkansa jutellessa?

Aina olen ajatellut että hänellä on kova kusihätä. :-D

• ........

tai sit mies yrittää jaloillaan puristaa pallejaan,jotta etumus alkaisi paksuuntua XD.....

• .......

...kaikesta te miehet otatte signaalejanne. Melkein 100 pros varmuudella voin sanoa, että sen naisen jalat vaan oli väsyneet. Mun jalat ei ainakaan lähetä mitään tiedostamattomia viestejä.

• sä luulet

"Mun jalat ei ainakaan lähetä mitään tiedostamattomia viestejä."

Jos ne on aidosti tiedostamattomia, niin kaikki tapahtuu huomaamatta ja ethän sä edes niistä tiedä...

• niin...
        sä luulet kirjoitti:

"Mun jalat ei ainakaan lähetä mitään tiedostamattomia viestejä."

Jos ne on aidosti tiedostamattomia, niin kaikki tapahtuu huomaamatta ja ethän sä edes niistä tiedä...

Elikkä: turha täällä kysellä kenenkään "tiedostamattomista viesteistä". Kun niitä ei kerran tiedosta, niitä on mahdoton myöskään analysoida.

• jonon jatkoksi

Ketjussa on jo tosi monta syytä, mutta yksi vielä tuli mieleen: jalat hieman ristissä on muodoille suotuisa poseerausasento. Lehdissä näkyy tätä paljon, kun artikkeliin tarvitaan kuva, mutta edustuskuvaa ei haluta. Kun jalat laittaa seisoessaan ristiin, lantio näyttää pyöreämmältä ja reidet hoikemmilta. Kun lantio on myös vinossa, olematonkin vyötärö erottuu paremmin.

Moni nainen ja myös mies, joka joutuu selälleen lääkärin tai kiropraktikon tms. tutkimuspöydälle, yrittää ensin asetella nilkkojaan ristiin. Se siis näyttää "paremmalta", mutta on se myös eräänlainen epävarmuuden peittelemiskeinokin.

• ehkäpä.

Minustakin jalat ristissä seisova ihminen antaa itsestään epävarman vaikutelman (tai sitten pissahätäisen).

• dayum

vastauksia, mutta osallistunpa minäkin. Siinä pitäisi tulkita muutakin kehonkieltä. Naamaa, äänensävyjä, käsiä ja kehoa yleensäkin. Katsoa miten toinen toimii, onko hermostunut vaiko ei. Ja silleen. Tuollainen jalkojen ristiminen kertonee lähes aina jonkinlaisista epävarmuuksista liittyen kenties juuri siihen, mitä mieltä juttukumppani on tästä jalkojen ristijästä: ollaanko viehättäviä vaiko ei. Mutta joo, kokonaisuuttahan sitä pitää tarkastella eikä yhtä elettä.

• Vitamar

Ei ole seksuaalisuuden kanssa mitään tekemistä.Näkee jatkuvasti kun 9-12v tytöt seisoo jalat ristissä.Naisellisuuteen se kuuluu, en ole yhdenkään miehen nähnyt jalat ristissä seisovan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2223
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      228
      1704
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      302
      1207
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      939
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      905
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      815
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      31
      706
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      663
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      33
      642
    Aihe