Perintönä tullut rintakoru;
Hopeinen kukkakehys, jonka keskellä n. 1cmx2cm soikea spektroliitti, jota kehystää siis 10 pientä hopekukkaa. Takana 5 erilaista merkkiä sekä J.L. FINLAND. Merkit on melko pieniä, mutta yritetään;1.s pieni ruudukko, 2.s "sydänkruunu", 3.s 830 joskaan en ole ihan varma numeroista, 4.s "ei saa mitään selvää", 5.s E8.
Koru lienee hankittu -50-60luvulla.
Osaisiko joku jotain kertoa korusta tai sepästä tms.
tietäiskö kukaan
4
594
Vastaukset
- kolotyi
Tässä järjestyksessä:
JL=valmistajan nimileima: tuossa alla Tukesin rekisteristä löytyvät vaihtoehdot haulla "JL"
JL Kelloliike Juhani Lankinen Ky Loimaa 1998-
JL KV Kulta Oy Jyväskylän mlk 1988-1989
JL Launiainen J Helsinki 1929-1982
vuosiluvut ilmaisevat nimileman voimassaolon
1. ???
2. sydänkruunu=tarkastusleima
3. 830 neliön sisällä=pitoisuusleima, korun seoksessa on 830 o/oo hopeaa
4. epäselvä leima voi olla esim. paikkakuntaleima
5. E8=vuosileima, koru on valmistettu (tai maahantuotu) v. 1982.
Jalometallituotteista saa tietoa www.tukes.fi, linkki jalometalliesitteeseen
http://www.tukes.fi/Tiedostot/jalometallituotteet/esitteet_ja_oppaat/jalometallituotteet.pdf .
PS. Järjestysluvut merkitään kirjoittamalla numero ja piste perään esim. "viides"="5.".- selvinneekin...
Linkkistä ei juuri apua nyt ollut, mutta koskapa muitakin koruja on aika läjä, tarkoitus on jossain vaiheessa mennä neuvottelemaan muutaman korun uudelleenmuokkauksesta. Samantien tämäkin sitten selvinnee. Jotain olisi mukava säilyttää ihan muistona, mutta koska korut ovat kaikki liian suuria, ja osa todella "mauttomia", harmittaa niitä seisottaa käyttämättöminä korulippaassakin. Jokusen äidin vanhan korun muokanneena tiedän käsityön kuitenkin olevan melko arvokasta, joten kerätään hetki "hilloa kasaan"...
Kiitos vastauksestasi!
(*reps*, olinkohan ihan vesiselvä järjestyslukuja kirjottaessa..?) - juttu....
selvinneekin... kirjoitti:
Linkkistä ei juuri apua nyt ollut, mutta koskapa muitakin koruja on aika läjä, tarkoitus on jossain vaiheessa mennä neuvottelemaan muutaman korun uudelleenmuokkauksesta. Samantien tämäkin sitten selvinnee. Jotain olisi mukava säilyttää ihan muistona, mutta koska korut ovat kaikki liian suuria, ja osa todella "mauttomia", harmittaa niitä seisottaa käyttämättöminä korulippaassakin. Jokusen äidin vanhan korun muokanneena tiedän käsityön kuitenkin olevan melko arvokasta, joten kerätään hetki "hilloa kasaan"...
Kiitos vastauksestasi!
(*reps*, olinkohan ihan vesiselvä järjestyslukuja kirjottaessa..?)Kun tunnut olevan asioista perillä, osaisitko jopa suositella pääkaupunkiseudulta paikkaa, johon koruja veisin näytille mahdollista muokkausta/arviointia ajatellen? GL-Korun nettisivut tuntuivat lupaavilta. Töölössä AU3 liikkeessä olen yhden vanhan sormuksen muokkauttanut, lopputulos oli kaunis, mutta mestari ei kaikenkaikkiaan tuntunut kovin innostuneelta tällaisiin töihin. Suosituksia otetaan kiitollisena vastaan.
- kolotyi
juttu.... kirjoitti:
Kun tunnut olevan asioista perillä, osaisitko jopa suositella pääkaupunkiseudulta paikkaa, johon koruja veisin näytille mahdollista muokkausta/arviointia ajatellen? GL-Korun nettisivut tuntuivat lupaavilta. Töölössä AU3 liikkeessä olen yhden vanhan sormuksen muokkauttanut, lopputulos oli kaunis, mutta mestari ei kaikenkaikkiaan tuntunut kovin innostuneelta tällaisiin töihin. Suosituksia otetaan kiitollisena vastaan.
...en ole perillä, minulle korut ovat vielä kelvanneet sellaisenaan. Muutama vanha sormus on luvassa, saa sitten nähdä mitä niillä/niille tekee...
Ei kai siinä muu sulla auta kuin korut kainaloon ja liikkeeseen. Oletko ajatellut oppilaitoksia eli oppilastyönä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566752Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414745- 702514
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat411939- 181568
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81482- 171301
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151279- 241204
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671117