Pelkkää vittuilua

kaikilta....

Olen ihan tavallinen nuori nainen. Yritän olla kaikille ystävällinen, kohtelias ja kiltti. Todella harvoin sanon pahaa sanaa kenestäkään saati juorua selän takana tyyliin "tiesittekö että se on vähän semmonen..." .

Mutta tuntuu että ainoa, mitä saan takaisin on pelkkää vittuilua ja että ihmiset pitävät minua omituisena, jopa työkaverit.

Esimerkiksi ystävä, jonka olen tuntenut jo vuosia, mutta viime aikoina on ollut hieman viileämmät välit, tokaisi tällaista, kun kerroin että sain töitä tietystä firmasta että "no se firma maksaa nyt pärstävärkin mukaan palkkaa". antoi vielä ymmärtää, ettei palkkani nyt kovin kummoinenkaan taida olla.

Tein kesällä muutaman viikon työputken toisella puolella Suomea. Ei yksi vaan KAKSI tyttöä kysyi (eri aikaan, eri paikassa) että käynkö koskaan ulkona baareissa. (niin, olen päälle parikymppinen, kyllä käyn baareissa, vai näytänkö todellakin siltä, että lojun vain kotona kaiket illat, vaikka toisaalta yksinolo on joskus niin nautinnollista).

Samaiset tytöt kysyivät että "enkö koskaan meikkaa". Niin, syy siihen, miksi en näytä meikkipelleltä, on se, että ihoni on todella kuiva ja kaikenlaiset meikkivoiteet näyttäisivät jonkun ajan kuluttua aivan kaameilta. Sama jos pistän vaikkapa kajalia ja luomiväriä, näytän siltä, kuin olisin saanut mustan silmän tai itkenyt viimeiset kolme päivää. Eli minulle riittää puuteri, peitepuikko ja ripsiväri. Kynsilakkaa en töitten takia käytä, lohkeilisi heti pois, sama juttu esim. pitkien kynsien kanssa.

Kaikista pahin tapahtui muutama päivä sitten. Sanoin työkaverilleni että nyt on kesätyöt ohi. Ja mitä hän sanoi? "No niin, nyt sitten hemmottelet itseäsi. Mene vaikka kampaajalle ja kosmetologille, voi että on ihanaa olla vaan hemmoteltavana".

Että kuontalossani on jotain vikaa vai? Okei, siinä on hieman juurikasvua, mutta olen kyllä pian menossa kampaajalla käymään, koska syksyllä on eräät isommat juhlat tiedossa.

Tässä nyt on vain muutama. Ihmiset olettavat, etten tiedä asioita (esimerkiksi että ruokatunti ei tosiaankaan kestä sitä 60 minuuttia, vaan noin 15 minuuttia... hei haloo!) .

Että mitä nyt pitäisi tehdä? En vaan jaksa jatkuvaa huomauttelua ja vittuilua. Tiedän kyllä etten ole jaksanut laittaa hiuksia joka päivä, koska olen joka päivä ollut töissä ja tämän kesän aikana vapaita päiviä on ollut yhtä paljon kun kahdessa kädessä on sormia.

12

1437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • talktothehand

      olen itse tullut siihen tulokseen että nuo "osailijat" ja vittuilijat ovat yleensä ihan sairaan kyllästyneitä omaan elämäänsä tai sitten vaihtoehtoisesti he ovat kateellisia sinulle jostakin.

      Säälittävää on kun tuollaisia kommentteja oikeasti satelee jopa "läheisiltä" kavereilta. Itse olen huomannut mm. sen, että jos kysyn kaveriltani mielipidettä jonkun vaatteen tai hiustyylin tms. suhteen, puoltaa hän aina vaihtoehtoa joka RUMENTAA minua. Samoin jos saan hyvän duunin tai varaan itselleni ulkomaanmatkan, ei hän suinkaan ole onnellinen puolestani vaan KATEELLINEN, ja usein ilmaiseekin asian sanomalla suoraan.

      En ymmärrä tätä, koska hän pystyisi halutessaan tehdä niitä aivan samoja asioita. Miksi siis olla kateellinen muille, ylipäänsä yhtään mistään? En tajua.

      Onneksi en huomaa itsessäni tätä piirrettä. Olen varmaan vaan kaikella muulla tapaa v-mäinen :D

    • ollu vittuilua

      kun työkaverisi sanoi että sitten voit hemmotella itseäsi. Se ei todellakaan välttämättä ollut tarkoitus olla pahasti sanottu vaan hänen oma mielipiteensä siitä, miten itse hän rentoutuu ja suositteli sitä sullekin.
      Jokainen ihminen on oma itsensä ja luulisin että vahingossa on tainnut työkaverisi sanoa niin että olet käsittänyt sen väärin. Ei todellakaan vittuiluna. Tietysti itse sen ottaa vittuiluna kun sitä muutenkin kuulee joka taholta. Oma neuvoni sulle on se että arvosta itseäsi sellaisena kun olet ja jätä muiden arvostelut omaan arvoonsa. Itse olen oppinut sanomaan itselleni että ne on vaan kateellisia kun jaksavat vittuilla eivätkä elä omaa eläämäänsä. Tsemppiä :D

    • ...........

      Ei toi oo vittuilua vaan ihan normaalia keskustelua, varsinkin ihmisten kesken jotka eivät oikein (vielä) tunne toisiaan. Voi ei mutta onhan teitä joille ei uskalla mitään sanoo kun kaikki on vittuilua :D Ja pikkusen pitää vittuilua kestää jos kohdalle osuu ja vittuilla takaisin!

      • nauttimaan?

        Todella kumma asenne sitten nykyajan ihmisillä.

        Minusta on omituista, jos ihmisen huveihin kuuluu toisen loukkaaminen. Jopa oman ystävän. Ja oikein nauttiminen siitä kun näkee että toiseen koskee.


      • vaan
        nauttimaan? kirjoitti:

        Todella kumma asenne sitten nykyajan ihmisillä.

        Minusta on omituista, jos ihmisen huveihin kuuluu toisen loukkaaminen. Jopa oman ystävän. Ja oikein nauttiminen siitä kun näkee että toiseen koskee.

        Ei pidä heti juosta kotiin itkemään jos kaikki ei vaan taputtelekaan päälaelle. Pitää sen verran paksu nahka olla nykyajan ihmisellä että kestää myös kritiikkiä ja normaalia kommunikointia joka voi olla myös omia aatteita kyseenalaistavaa (esim. työelämässä) Tahallaan ei pidä muita loukata, mutta on ihmisiä jotka niin kuitenkin tekee.. eikä siitäkään pitäisi yöuniaan menettään jos joskus saa paskaa niskaan, kaikki saa joskus. No kyllä te vielä opitte ;)


      • alkuperäinen.............
        nauttimaan? kirjoitti:

        Todella kumma asenne sitten nykyajan ihmisillä.

        Minusta on omituista, jos ihmisen huveihin kuuluu toisen loukkaaminen. Jopa oman ystävän. Ja oikein nauttiminen siitä kun näkee että toiseen koskee.

        Ymmärrän kyllä pienen piruilun jostain omasta mokasta tai muusta vastaavasta häppeningistä, mutta kun sanotaan suoraan päin naamaa, että pärstäsi määrää huonon palkkasi, niin menee jo hieman yli.


      • joka nauttii
        vaan kirjoitti:

        Ei pidä heti juosta kotiin itkemään jos kaikki ei vaan taputtelekaan päälaelle. Pitää sen verran paksu nahka olla nykyajan ihmisellä että kestää myös kritiikkiä ja normaalia kommunikointia joka voi olla myös omia aatteita kyseenalaistavaa (esim. työelämässä) Tahallaan ei pidä muita loukata, mutta on ihmisiä jotka niin kuitenkin tekee.. eikä siitäkään pitäisi yöuniaan menettään jos joskus saa paskaa niskaan, kaikki saa joskus. No kyllä te vielä opitte ;)

        kun toiset kärsii.

        Hemmettiin tuommoiset paksunahkaisuuden vaatijat. Opetelkaa itse käyttäytymään. Kaikkea ei aina tarvitse sanoa ääneen.

        Ihmisellä ei ole mitään syytä olemassaolonsa säilyvyyden tähden piruilla toisille, lähimmäisilleen. Muutenkin pysyy hengissä. Kokeile vaikka.

        Minua risoo myös tuollainen toisen kirjoittajan tekstien vääristely. Ei tuo ketjun aloittajakaan varmaan heti "kotiin juokse itkemään" jos joku loukkaa. Mutta jos sellainen on jatkuvaa, se murentaa itsetuntoa pikkuhiljaa.

        Kaikkein alhaisimpiin loukkauksiin kuuluu juuri ulkonäön arvostelu. Ihminenhän ei ulkonäölleen voi yhtään mitään.

        Olen itsekin ruma, eivätkä siinä auta mitkään meikit yms. kun allergioitteni takia en edes siedä mitään, en edes Cliniquejä tai muita vastaavia. Kokeiltu on, ihan turha kehottaa. Kokeiluunkin väsyy. Ainoa mitä naamani kestää on paksu, rasvainen perusvoide.

        Jos ihminen on ruma, niin kyllä hän sen itsekin tietää eikä siitä tarvitse kenenkään muun enää huomauttaa. Tiedän semmoisenkin todeksi, että ainakin kerran minulta on työpaikka mennyt sivu suun, vaikka taustani perusteella olisin soveltunut juuri siihen työhön paremmin kuin se nätti typerä tyttö, joka paikan sai.

        Ei ole kivaa ei. Ja sekin oli sitten vain pakko sietää ja etsiä toinen paikka, jossa työnantaja arvosti osaamistani enemmän kuin välitti kehnosta ulkonäöstäni. Mutta mitäpä te kivannäköiset tuosta asiasta ymmärtäisittekään.

        Monet monituiset kerrat olen ihmetellyt tuota huomauttelun tarvetta. Jos noilla huomauttelijoilla kerran menee kivasti ja olo on hyvä, niin mikä panee sellaisen loukkaamaan toista, jopa ystäväänsä? Tuleeko ilkeilystä vielä parempi olo kenties?

        Sairasta touhua.


      • alkuperäinen...........
        joka nauttii kirjoitti:

        kun toiset kärsii.

        Hemmettiin tuommoiset paksunahkaisuuden vaatijat. Opetelkaa itse käyttäytymään. Kaikkea ei aina tarvitse sanoa ääneen.

        Ihmisellä ei ole mitään syytä olemassaolonsa säilyvyyden tähden piruilla toisille, lähimmäisilleen. Muutenkin pysyy hengissä. Kokeile vaikka.

        Minua risoo myös tuollainen toisen kirjoittajan tekstien vääristely. Ei tuo ketjun aloittajakaan varmaan heti "kotiin juokse itkemään" jos joku loukkaa. Mutta jos sellainen on jatkuvaa, se murentaa itsetuntoa pikkuhiljaa.

        Kaikkein alhaisimpiin loukkauksiin kuuluu juuri ulkonäön arvostelu. Ihminenhän ei ulkonäölleen voi yhtään mitään.

        Olen itsekin ruma, eivätkä siinä auta mitkään meikit yms. kun allergioitteni takia en edes siedä mitään, en edes Cliniquejä tai muita vastaavia. Kokeiltu on, ihan turha kehottaa. Kokeiluunkin väsyy. Ainoa mitä naamani kestää on paksu, rasvainen perusvoide.

        Jos ihminen on ruma, niin kyllä hän sen itsekin tietää eikä siitä tarvitse kenenkään muun enää huomauttaa. Tiedän semmoisenkin todeksi, että ainakin kerran minulta on työpaikka mennyt sivu suun, vaikka taustani perusteella olisin soveltunut juuri siihen työhön paremmin kuin se nätti typerä tyttö, joka paikan sai.

        Ei ole kivaa ei. Ja sekin oli sitten vain pakko sietää ja etsiä toinen paikka, jossa työnantaja arvosti osaamistani enemmän kuin välitti kehnosta ulkonäöstäni. Mutta mitäpä te kivannäköiset tuosta asiasta ymmärtäisittekään.

        Monet monituiset kerrat olen ihmetellyt tuota huomauttelun tarvetta. Jos noilla huomauttelijoilla kerran menee kivasti ja olo on hyvä, niin mikä panee sellaisen loukkaamaan toista, jopa ystäväänsä? Tuleeko ilkeilystä vielä parempi olo kenties?

        Sairasta touhua.

        Kauneus on katsojan silmissä ja sitä rataa, enkä koe olevani _ruma_ niinkuin yleensä sellainen määritellään. Kesä vain on ollut niin rankka (kyllä, se voi olla myös rankka) ja olen väsynyt niin henkisesti kuin fyysisestikin, joten saatan ottaa jotkut asiat vähän turhankin herkästi. Mutta eniten harmittaa tuo kaverin kommentti palkasta. Kyseinen henkilö vittuili ihan täysillä muutamia vuosia sitten. En tiedä miksi. Sanoin suoraan, että jos nyt ei lopeta niin minä lopetan. Ei tuota mitään ongelmia irtisanoa sellaista ystävyyssuhdetta. Lopettihan se hetkeksi aikaa, mutta nyt on ilmeisesti aloittanut uudelleen. Pari yhteistä ystäväämme ovat olleet myös helisemässä tämän henkilön kanssa. Ei vittuilun vuoksi, vaan omahyväisyyden ja itsensä parempana pitämisen takia.


      • selvästikin
        alkuperäinen........... kirjoitti:

        Kauneus on katsojan silmissä ja sitä rataa, enkä koe olevani _ruma_ niinkuin yleensä sellainen määritellään. Kesä vain on ollut niin rankka (kyllä, se voi olla myös rankka) ja olen väsynyt niin henkisesti kuin fyysisestikin, joten saatan ottaa jotkut asiat vähän turhankin herkästi. Mutta eniten harmittaa tuo kaverin kommentti palkasta. Kyseinen henkilö vittuili ihan täysillä muutamia vuosia sitten. En tiedä miksi. Sanoin suoraan, että jos nyt ei lopeta niin minä lopetan. Ei tuota mitään ongelmia irtisanoa sellaista ystävyyssuhdetta. Lopettihan se hetkeksi aikaa, mutta nyt on ilmeisesti aloittanut uudelleen. Pari yhteistä ystäväämme ovat olleet myös helisemässä tämän henkilön kanssa. Ei vittuilun vuoksi, vaan omahyväisyyden ja itsensä parempana pitämisen takia.

        ei ole tyytyväinen omaan elämäänsä ja sen takia yrittää pahoittaa sun mielen vittuilemalla ja kenkkuilemalla. Suoraan sanottuna se on kateellinen sulle kun sulla menee paremmin ja hän toivoisi olevansa sun kengissä. Sen takia hän yrittää esittää parempaa kuin onkaan. Kurjaa se on kun toinen ei voi olla onnellinen puolestasi ja tukea sua uuden työpaikan saavutuksessa... voit toki yrittää puhua ystäväsi kanssa, mutta voit samalla satuttaa itsesi, jos ystäväsi on kovinkin katkera sulle...

        mutta rakasta itseäsi ja tiedä kuka olet, silloin toisen sanat ei satuta niin paljon :D onnea uuteen työpaikkaan!


    • Nimetön

      Ei toi ole vittuilua, vaan tavallista keskustelun ylläpitoa ja rupattelua! Ei ihmiset rupatellessaan eajattele niin paljoa, että kätkisivät kauheita piilomerkityksiä jokaisen sanomansa taakse. Eikä ketään oikeesti kiinnosta sun juurikasvusi tai kynsilakkasi, ellet satu olemaan joku maailmantähden julkkis! ;)

      Ymmärrän kyllä, että sinusta tuntuu tuolta! Olin itsekin sitä ihmistyyppiä, joka helposti näki kauheita itseään vastaan solmittuja salaliittoteorioita muiden sanomisien takana, kunnes tajusin, että ei ketään oikeesti kiinnosta minä niin paljon! Sun on paras äkkiä keksiä joku keino päästä eroon tosta ajattelutavasta, ja samalla hankkia jostain vähän enemmän itseluottamusta ja -rakkautta. ;)

    • eräs entinen ystävä

      joka vittuili selän takana. Haukkui toisia, valehtelee minkä kerkiää ja väittää ihan omia. Käytöksellä pilaa välit kaikkensa. En muuta toivo, kun vaan jättää exäni rauhaan kokonaan. Kannattaa miettiä, jos ystäväsi jatkaa onko enään ystävä. Taitaa olla kateellinen sulle jostakin.

    • Anonyymi

      Nuorukaisena voit ymm Ärtää nm, lopputuloksen huonon ennustattuuvuufen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5728
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3515
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1370
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe