Mitä voi kertoa miehelle?

Mitä tehdä?

Olen saanut sen käsityksen, että miehelle voi kertoa vain sellaisista ongelmista, joihin on olemassa jokin käytännön ratkaisu, mutta mitään sellaista, mistä vain täytyisi saada jutella ei saa kertoa? Näin olen aina tehnyt ja miehet on olleet tyytyväisiä. Nyt nykyinen mieheni syyttää, etten luota häneen kun en kerro ja tuntuu olevan jopa mustasukkainen parhaalle ystävättärelleni! Mutta en minä osaa hänelle puhua ja ei häntä edes sellaiset asiat kiinnostaisi mitkä minua painaa. Ja tiedän kokemuksesta, ettei mies kuitenkaan kunnolla kuuntele, joten ei siitä olisi minulle mitään hyötyäkään, minua vain ärsyttäisi puhua seinille. Yritän salata tunteeni, mutta aina se ei onnistu. Mitä voin tehdä? Hän on myös vihainen eräästä keväällä sattuneesta tapahtumasta, josta en kertonut, mutta asia oli minulle todella kipeä ja se oli juuri sellainen juttu, jota mies ei ymmärrä, joten en kertonut. Miten saan korjattua tilanteen? Olisiko hyvä aina kun jokin vaivaa, keksiä jokin käytännönongelma, jonka voisi kertoa miehelle? Pieni valkoinenvalhe, se ei ainakaan haittaisi vai?

19

520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naissovinisti

Älä kerro yhtään mitään. Miksi ihmeessä kertoa?

• Kerrot kaiken, mutta kun vain haluat purkaa mieltäsi, niin sano ettet odota häneltä ratkaisuita vaan kaipaat vain kuuntelijaa. Pitäisi auttaa.

• nykyinen

miehesi onkin erilainen kuin entiset??

• dayum

Olettaminen on kaikkien mokien äiti.

"Hän on myös vihainen eräästä keväällä sattuneesta tapahtumasta, josta en kertonut, mutta asia oli minulle todella kipeä ja se oli juuri sellainen juttu, jota mies ei ymmärrä, joten en kertonut. Miten saan korjattua tilanteen?"

Luultavasti et enää mitenkään. Muutenkin ne viat / syyt / ongelmanaiheuttajat on sun päässäsi.

Vitti mä alan tulla ihan vainoharhaiseksi just tällaisten tekstien kanssa, en perhana usko että tänne voisi noin vaan putkahdella aina vaan uusia ja uusia kirjoittajia, joilla on ihan just sama ongelma, ja ihan just sama asenne. Oletko sinä kirjoitellut tänne aiemmin?

• alkuperäinen kirj.

joskus kirjoittanut tästä samasta jutusta johonkin ketjuun, mutta siitä on jo varmaan vuosi. Ehkä muistat sen?

Miksi tämä on mun vikani?

• Vanhapiika
        alkuperäinen kirj. kirjoitti:

joskus kirjoittanut tästä samasta jutusta johonkin ketjuun, mutta siitä on jo varmaan vuosi. Ehkä muistat sen?

jo päättänyt että kaikki miehet on samanlaisia vaikka se ei tietenkään ole niin. Sun käytös on todella loukkaavaa miestäsi kohtaan. Unohda ennakkoluulosi ja anna hänelle edes mahdollisuus, tai sulla ei kohta totakaan murhetta ole.

• dayum

En niin vanhoista kirjoituksista tiedä, viimeaikoina / kesän aikana on vaan eräänkin kerran tullut luettua lähes samankaltaisen asenteen(?) miehiin omaavan kirjoittajan/-jien tuotoksia. Osa lienee ollut ihan vaan lämpimikseen kirjoitettua.

Joo, siis se vaikutelma tuli tuosta aloituksestasi, että ehkä sinulla on tietynlainen ennakkoasenne miehiin, ja sinä oletat tai luulet sen toimivan kaikkien kohdalla. Perustelithan itsekin jotenkin niin, että aiempien kanssa on mennyt kivasti kun olet toiminut niin ja näin.

Mutta näin se ei kuitenkaan ole, sillä ensinnäkin minun mielestäni ihmisten pitäisi olla mahdollisimman lähellä omaa itseään siinä suhteessa. Tälle on olemassa myös toinen ilmaus, eli aitous. En tiedä mitä mieltä sinä olet aitoudesta ja sen arvokkuudesta, mutta minusta se on kovin suositeltavaa. Jos tuntuu että toinen osapuoli tökkii, niin ehkä kyseisiä ihmisiä ei vaan ole silloin tarkoitettu yhteen.

Toisekseen, miehet ovat erilaisia.

Ja se varsinainen vika sitten, niin vaikuttaa siltä että olet täysin tietoisesti sulkenut miehen sinun sisäisen maailmasi ulkopuolelle. Eli rumasti sanottuna voisin ehkä tohtia kärjistää niin, että olet(kohan) pitänyt itseäsi vaan panopuuna. Ja / tai et välitä miehestäsi oikeasti.

Mitä tunnet häntä kohtaan?

• alkuperäinen kirj.
        dayum kirjoitti:

En niin vanhoista kirjoituksista tiedä, viimeaikoina / kesän aikana on vaan eräänkin kerran tullut luettua lähes samankaltaisen asenteen(?) miehiin omaavan kirjoittajan/-jien tuotoksia. Osa lienee ollut ihan vaan lämpimikseen kirjoitettua.

Joo, siis se vaikutelma tuli tuosta aloituksestasi, että ehkä sinulla on tietynlainen ennakkoasenne miehiin, ja sinä oletat tai luulet sen toimivan kaikkien kohdalla. Perustelithan itsekin jotenkin niin, että aiempien kanssa on mennyt kivasti kun olet toiminut niin ja näin.

Mutta näin se ei kuitenkaan ole, sillä ensinnäkin minun mielestäni ihmisten pitäisi olla mahdollisimman lähellä omaa itseään siinä suhteessa. Tälle on olemassa myös toinen ilmaus, eli aitous. En tiedä mitä mieltä sinä olet aitoudesta ja sen arvokkuudesta, mutta minusta se on kovin suositeltavaa. Jos tuntuu että toinen osapuoli tökkii, niin ehkä kyseisiä ihmisiä ei vaan ole silloin tarkoitettu yhteen.

Toisekseen, miehet ovat erilaisia.

Ja se varsinainen vika sitten, niin vaikuttaa siltä että olet täysin tietoisesti sulkenut miehen sinun sisäisen maailmasi ulkopuolelle. Eli rumasti sanottuna voisin ehkä tohtia kärjistää niin, että olet(kohan) pitänyt itseäsi vaan panopuuna. Ja / tai et välitä miehestäsi oikeasti.

Mitä tunnet häntä kohtaan?

Rakastan häntä, mutta en kai oikein luota häneen. Enkä usko, että hän rakastaa minua, mikä kai suurimmaksi osin aiheuttaa sen, etten luota. Tavallaan ajattelen myös sitä, että jos kertoisin jostain vaikeasta asiasta ja hän oikeasti käyttäytyisi kuten pelkään hänen käyttäytyvän ja kuten muut miehet ovat käyttäytyneet, niin en tiedä voisinko enää olla hänen kanssaan yhdessä.

Toisaalta taas en ihan vilpittömästi ymmärrä, miksi edes pitäisi kertoa. Eikö miehen kuuluisi olla vain tyytyväinen, kun nainen ei rasita omilla huolillaan? Eihän sellaiset miehiä kiinnosta.

Ja tuo vaikea asia, minkä mainitsin oli rakkaan koirani kuolema, eikä miehet pysty ymmärtämään naisen tunteita lemmikkiä kohtaan. En halunnut hänen halventavan tai vähättelevän koirani merkitystä, joten siksi en halunnut kertoa. Minusta hänen pitäisi ymmärtää kantani, eikä olla tälläisestä vihainen.

• aika,,,,

Rakastan häntä, mutta en kai oikein luota häneen. Enkä usko, että hän rakastaa minua, mikä kai suurimmaksi osin aiheuttaa sen, etten luota. Tavallaan ajattelen myös sitä, että jos kertoisin jostain vaikeasta asiasta ja hän oikeasti käyttäytyisi kuten pelkään hänen käyttäytyvän ja kuten muut miehet ovat käyttäytyneet, niin en tiedä voisinko enää olla hänen kanssaan yhdessä.

Toisaalta taas en ihan vilpittömästi ymmärrä, miksi edes pitäisi kertoa. Eikö miehen kuuluisi olla vain tyytyväinen, kun nainen ei rasita omilla huolillaan? Eihän sellaiset miehiä kiinnosta.

Ja tuo vaikea asia, minkä mainitsin oli rakkaan koirani kuolema, eikä miehet pysty ymmärtämään naisen tunteita lemmikkiä kohtaan. En halunnut hänen halventavan tai vähättelevän koirani merkitystä, joten siksi en halunnut kertoa. Minusta hänen pitäisi ymmärtää kantani, eikä olla tälläisestä vihainen.

uskomaton oletuksissasi.

• dayum

Ne olettamukset.

Epäilen ettei yksikään suhde tule kestämään jos jatkat samalla linjalla. Jos niitä suhteita siunaantuu.

Ja eihän aina ole kyse kiinnostamisesta, eikä tarvitse ollakaan, vaan siitä että toinen jakaa elämäänsä ja sisintään ja toinen tuntee kuuluvansa siihen. Eihän sinun suhdemallissasi ole kuin kaksi itsenäistä ihmistä, ei pariskuntaa. Vai mitenkä tuota nyt kuvaisi. Miehet ovat erilaisia, joillekin käy toisenlainen kuin toisille.

Mitä tulee lemmikkeihin, niin jos miehellä on kokemusta niistä niin kyllä hän ymmärtää. Varmaankin eri tavalla kuin nainen, mutta ymmärtää silti. Tosin ääripäänä mainittakoon, että jos nainen on ultraherkkä joka itkee viikkokausia lemmikkikärpäsensä kuolemaa, niin onhan se kyllä liioittelua.

Ja sitä paitsi, älä erittele niitä miehen ärsyyntymisiä erilleen, vaan ajattele kokonaisuutta. Etkö maininnut jostain ystävättärestäsikin jolle purat sisintäsi miehen jäädessä vailla tästä herkusta. Siihen tuo lemmikkijuttu. Mitähän muuta. Pelkkää vitutusta vaan ja ymmärtämisen yrittämistä. Mutta ei siitä tule mitään jos mikään ei muuta. Eli sinä muuta asennettasi.

• alkuperäinen kirj.
        dayum kirjoitti:

Ne olettamukset.

Epäilen ettei yksikään suhde tule kestämään jos jatkat samalla linjalla. Jos niitä suhteita siunaantuu.

Ja eihän aina ole kyse kiinnostamisesta, eikä tarvitse ollakaan, vaan siitä että toinen jakaa elämäänsä ja sisintään ja toinen tuntee kuuluvansa siihen. Eihän sinun suhdemallissasi ole kuin kaksi itsenäistä ihmistä, ei pariskuntaa. Vai mitenkä tuota nyt kuvaisi. Miehet ovat erilaisia, joillekin käy toisenlainen kuin toisille.

Mitä tulee lemmikkeihin, niin jos miehellä on kokemusta niistä niin kyllä hän ymmärtää. Varmaankin eri tavalla kuin nainen, mutta ymmärtää silti. Tosin ääripäänä mainittakoon, että jos nainen on ultraherkkä joka itkee viikkokausia lemmikkikärpäsensä kuolemaa, niin onhan se kyllä liioittelua.

Ja sitä paitsi, älä erittele niitä miehen ärsyyntymisiä erilleen, vaan ajattele kokonaisuutta. Etkö maininnut jostain ystävättärestäsikin jolle purat sisintäsi miehen jäädessä vailla tästä herkusta. Siihen tuo lemmikkijuttu. Mitähän muuta. Pelkkää vitutusta vaan ja ymmärtämisen yrittämistä. Mutta ei siitä tule mitään jos mikään ei muuta. Eli sinä muuta asennettasi.

sitten ilmeisesti ultraherkkä, koska itken edelleen koirani kuolemaa. En tietenkään miehen nähden tai tietäen. Mun mielestä se ei ole ollenkaan liioittelua, mulla on ihan kauhea ikävä. Mutta etkö tavallaan sanomalla noin todistanut, että mies olisi vain halveksunut tunteitani "pelkkää" koiraa kohtaan? Olin siis oikeassa, kun en kertonut. Olisi vain tullut entistä pahempi olo. Ystäväni on myös menettänyt rakkaan lemmikin, joten hän ymmärtää.

Minä olen vilpittömästi kiinnostunut miehen huolista ja asioista, eikä se ole mikään uhraus tai vaatimus. Haluan auttaa ja lohduttaa, en tee sitä vain siksi, että saisin tuntea itseni tärkeäksi. Enkä todellakaan aio alkaa kertomaan suruistani vain pönkittääkseni miehen egoa, se on jo sairasta.

Mä nyt luulen, että oikea ratkaisu on se, että opettelen salaamaan tunteeni paremmin. Todistit mulle, että mies ei tosiaan ymmärrä ja että pelkoni olivat oikeita... :/ Mä en ymmärrä miehiä ollenkaan... :/

• alkuperäinen kirj.
        aika,,,, kirjoitti:

uskomaton oletuksissasi.

noissa on niin uskomatonta? Usko pois vaan. :)

• helvetissä

sitten ilmeisesti ultraherkkä, koska itken edelleen koirani kuolemaa. En tietenkään miehen nähden tai tietäen. Mun mielestä se ei ole ollenkaan liioittelua, mulla on ihan kauhea ikävä. Mutta etkö tavallaan sanomalla noin todistanut, että mies olisi vain halveksunut tunteitani "pelkkää" koiraa kohtaan? Olin siis oikeassa, kun en kertonut. Olisi vain tullut entistä pahempi olo. Ystäväni on myös menettänyt rakkaan lemmikin, joten hän ymmärtää.

Minä olen vilpittömästi kiinnostunut miehen huolista ja asioista, eikä se ole mikään uhraus tai vaatimus. Haluan auttaa ja lohduttaa, en tee sitä vain siksi, että saisin tuntea itseni tärkeäksi. Enkä todellakaan aio alkaa kertomaan suruistani vain pönkittääkseni miehen egoa, se on jo sairasta.

Mä nyt luulen, että oikea ratkaisu on se, että opettelen salaamaan tunteeni paremmin. Todistit mulle, että mies ei tosiaan ymmärrä ja että pelkoni olivat oikeita... :/ Mä en ymmärrä miehiä ollenkaan... :/

Sä oot nimenomaan salannut ne tuntees jo liiankin hyvin!!!!!!!!!!!!

• dayum

Eikä sinulla ole tarkoituskaan ymmärtää.

Voidaanhan tässä lämpimikseen kirjoitella, mutta eihän tässä varmastikaan ole tarkoituskaan hakea ymmärrystä tai näkemyksiä, eihän? Tulikin mieleen jotta ehkä kyse on siitä, mistä aluksi kirjoitin.

• .,.,.,.,

(pieni?) osa meistä miehistä tietää, että nainen ei kaipaa ratkaisuehdotusta vaan tukea sille, että hänen tunteensa ovat oikeutettuja ja ymmärrettyjä.

• alkuperäinen kirj.

nainen haluaa vain saada purkaa ajatuksiaan ääneen. Saman tien voisi kai vain kirjoittaa, eikä vaivata ketään oikeaa ihmistä, mutta joskus toivoo toisen ihmisen mielipiteiden auttavan ajattelemaan. En ole koskaan epäillyt, etteikö tunteeni olisi oikeita. Miten voisivat olla olematta.

Olipas muuten aika inhottavan sovinistinen kommentti sulla, mutta autoit näyttämään näille muille, miksi en kerro miehelle henkilökohtaisista asioitani.

• oli oikeutettu,

nainen haluaa vain saada purkaa ajatuksiaan ääneen. Saman tien voisi kai vain kirjoittaa, eikä vaivata ketään oikeaa ihmistä, mutta joskus toivoo toisen ihmisen mielipiteiden auttavan ajattelemaan. En ole koskaan epäillyt, etteikö tunteeni olisi oikeita. Miten voisivat olla olematta.

Olipas muuten aika inhottavan sovinistinen kommentti sulla, mutta autoit näyttämään näille muille, miksi en kerro miehelle henkilökohtaisista asioitani.

ei oikea. Haluatko siis miehen, joka vähättelee tunteitasi?

Ihme jos ylipäätään pystyt puhumaan miehen kanssa sanankin kun olet niin vitun nainen.

• ,.,.,.,.,

mutta tämän ketjun perusteella et lainkaan vaikuta ihmiseltä, jota toisen ihmisen mielipiteet auttaisivat ajattelemaan.

• Niinpä....

Ethän sinä tiedäkään. Telepatian avulla jälleen yrität ratkaista tätäkin ongelmaa. Se on liian tuttu keino naisilla ja tuottaa harvoin tulosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      176
      11175
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5318
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2555
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2246
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1771
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1664
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1310
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1256
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1066
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      102
      991
    Aihe