entä muu elämä

x-golfari

Golf vie niin paljon aikaa ja huomiota, että parisuhde ja muut harrasteet kärsivät. Ongelmasta puhuvat vaimot, ystävät ja tiedotusvälineetkin, mutta asia ei tunnu huolettavan golfareita itseään ollenkaan? Vai onko niin että riippuvainen ei itse tunnista riippuvuuttaan? Jos vaimosi olisi jossain harrastamassa monta tuntia kerrallaan, illat ja kaikki viikonloput, ja lisäksi ajattelisi ja puhuisi VAIN siitä harrastuksestaan kaiken aikaa, niin kauanko pysyisit avioliitossa? Yrittäkäähän hyvät ihmiset muistaa huomioida muitakin elämänalueita jos teillä niitä vielä on

21

1104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse olen paininut saman ongelman kanssa (siis MINÄ pelaan) ja päätynyt ratkaisuun, jossa pelaan vain kerran viikossa. Minulla on mahdollisuus tehdä se arkena ja varaan mahdollisimman aikaisen tii-ajan, jotta olen jo iltapäivällä takaisin kotona.

    • 5 kierrosta viikossa

      Pelaan tosin myös vaimoni kanssa, joten lähtökohta on hieman erilainen.....mutta miksi viedä "töitä" kotiin? Liikunnan kannalta laji on todellakin loistava, joten mielummin olen kentällä, kuin sohvannurkassa norkoilemassa. Kun liikkua täytyy, niin mikä olisi sitten korvaava laji, josta myös hieman vanhemmat ihmiset saavat samanlaisen henkisen sekä ruumiillisen tyydytyksen? Lenkkeily? juuei!

      • Totta puhut sinäkin; loistavaa on golf noin liikuntamielessäkin. Itselläni on vielä kaksi kouluikäistä muksua, joten elämäntilanteemme lienee pykälän erilainen ja nämä asiat tietenkin vaikuttavat myös.....tai ainakin pitäisi vaikuttaa.


      • x-golfari
        ThreeMice kirjoitti:

        Totta puhut sinäkin; loistavaa on golf noin liikuntamielessäkin. Itselläni on vielä kaksi kouluikäistä muksua, joten elämäntilanteemme lienee pykälän erilainen ja nämä asiat tietenkin vaikuttavat myös.....tai ainakin pitäisi vaikuttaa.

        Ihannetilanne on juuri tuollainen, että pystyy pitämän sopivat rajat, joihin mahtuu muutakin elämää, golfin lisäksi. Itselläni liiallinen harrastaminen johti avoeroon, ja menetyksen seurauksena meni myös golfhalut, täysin.


      • pitäis ajatella ajoissa

        Tilannehan on täysin eri, jos molemmat pelaavat ja golf onkin yhteistä aikaa. Silloinhan se on hieno yhdistävä tekijä. Tavallisempaa on että vain toinen harrastaa, ja lapsiperheessä niin on, koska toisen on hoidettava lapset ja koti.
        Hankalaa on se, että monet golfarien puolisot ovat saaneet tarpeekseen toisen jatkuvasta poissaolosta ja oppineet inhoamaan golfia siinä määrin, että heitä on turha yrittää houkutella harrastuksen pariin myöhemminkään, kun siihen olisi jo aikaa. Aika tavallista on että juuri golfarien puolisot eivät ikinä halua kokeillakaan peliä, koska näkevät punaista jo siitä puhuttaessa. Valitettavasti.


      • JarkkoP
        pitäis ajatella ajoissa kirjoitti:

        Tilannehan on täysin eri, jos molemmat pelaavat ja golf onkin yhteistä aikaa. Silloinhan se on hieno yhdistävä tekijä. Tavallisempaa on että vain toinen harrastaa, ja lapsiperheessä niin on, koska toisen on hoidettava lapset ja koti.
        Hankalaa on se, että monet golfarien puolisot ovat saaneet tarpeekseen toisen jatkuvasta poissaolosta ja oppineet inhoamaan golfia siinä määrin, että heitä on turha yrittää houkutella harrastuksen pariin myöhemminkään, kun siihen olisi jo aikaa. Aika tavallista on että juuri golfarien puolisot eivät ikinä halua kokeillakaan peliä, koska näkevät punaista jo siitä puhuttaessa. Valitettavasti.

        Onko kukaan huomannut, että voi pelata vaikka vain etuysin ja lähteä sitten kotiin! Vaimokin on vain puoliksi vihainen:)


      • Anonyymi
        ThreeMice kirjoitti:

        Totta puhut sinäkin; loistavaa on golf noin liikuntamielessäkin. Itselläni on vielä kaksi kouluikäistä muksua, joten elämäntilanteemme lienee pykälän erilainen ja nämä asiat tietenkin vaikuttavat myös.....tai ainakin pitäisi vaikuttaa.

        Golf on tietysti laji joka ei sovi kaikille. Joidenkin mielestä on, liian vaikeaa, liian hidasta, liian pitkäkestoista ym. Joskus golf sopii perheille, meillä pelasi 3 sukupolvea samalla kertaa ja kaikki viihtyivät ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Golf on tietysti laji joka ei sovi kaikille. Joidenkin mielestä on, liian vaikeaa, liian hidasta, liian pitkäkestoista ym. Joskus golf sopii perheille, meillä pelasi 3 sukupolvea samalla kertaa ja kaikki viihtyivät ?

        Kaikilla ukin kunto ja ajantaju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla ukin kunto ja ajantaju.

        Niin mä olin silloin vielä työ-elämässä, päivä loppui n klo 14 siitä suoraan kentälle poika oli jo kaverinsa kanssa mennyt aamupäivällä kyydillä, ukki tuli mun kyydillä tai ajoi itse pelattiin vielä 9-18 reikää . Pojat pelasivat kahdestaan 9-18 ja söivät lounaan . Eivät hilluneet ostareilla ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mä olin silloin vielä työ-elämässä, päivä loppui n klo 14 siitä suoraan kentälle poika oli jo kaverinsa kanssa mennyt aamupäivällä kyydillä, ukki tuli mun kyydillä tai ajoi itse pelattiin vielä 9-18 reikää . Pojat pelasivat kahdestaan 9-18 ja söivät lounaan . Eivät hilluneet ostareilla ?

        Eivätkä olleet ruutia keksimässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkä olleet ruutia keksimässä.

        No ei olleet keksimässä, sen ruudin on kait kiinalaiset keksineet ajat sitten, toki sitä löytyy myös kotoa muuhun harrastukseen . Mutta golfissa täytyy myös ajatella, vaihtoehtoja on yleensä useampia ? Tosin tavallisella harrastelijalla ei asiat kentällä mene kuin suunnitellaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei olleet keksimässä, sen ruudin on kait kiinalaiset keksineet ajat sitten, toki sitä löytyy myös kotoa muuhun harrastukseen . Mutta golfissa täytyy myös ajatella, vaihtoehtoja on yleensä useampia ? Tosin tavallisella harrastelijalla ei asiat kentällä mene kuin suunnitellaan ?

        Riippuu siitä mitä on suunniteltu. On hienoa, että golfin parissa on ajattelijoita, jotka ovat päätyneet johtopäätökseen siitä, että vaihtoehtoja voi olla useita. Tämähän on aivan huikea ero muiden lajien harrastajiin verrattuna. Kyllä golf alkaa vaikuttaa älyköiden lajilta.


    • HYVIN MENEE!!

      MEILLÄ EI OLE ONGELMIA HYVIN MENEE MOLEMMAT VAIMONI JA MINÄ HARRASTETAAN GOLFIA JA MEILLÄ ON HAUSKAA JA PALJON YHTEISTÄ AIKAA EI TARTTE PYÖRIÄ LÄHIKUPPILOISSA KEPAKKOA JUOMASSA TAI KOTONA SOHVANMAKOILUA!!! GOLF ON MUKAVA YHTEINEN HARRASTUS JA EI OLE VÄLIÄ MINKÄ TASOINEN OLET KAIKKI MUKAAN NIIN PERHE ONNI SÄILYY!! ULKOILU,SOSIAALISTA KANSSAKÄYMISTÄ JA TERVEELLISTÄ LIIKUNTAA IKÄÄN KATSOMATTA!!

      • Slaishia tuloo

        ,mutta vaimonhan saa helposti mukaan kentälle, kun kertoo miten paljon siellä on miehiä:)


      • kysyn vaan?
        Slaishia tuloo kirjoitti:

        ,mutta vaimonhan saa helposti mukaan kentälle, kun kertoo miten paljon siellä on miehiä:)

        eikös sun oma kalusi riitä vaimolle kun pitää golf kentälle viedä? kysyn vaan???


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        EIHÄN VAIMOA JA KOKO PERHETTÄ VOI PAKOTTAA GOLFIN PARIIN, JOS SE EI SATU HEITÄ KIINNOSTAMAAN!!!!!!!!!!


      • Neito -88
        kysyn vaan? kirjoitti:

        eikös sun oma kalusi riitä vaimolle kun pitää golf kentälle viedä? kysyn vaan???

        Mitä tekemistä kalulla on Golfin kanssa?
        Pidä vaan se "vaimosi" siellä tiskipöydän ja nyrkin välissä! Muista seurata, jos hän lähtee lenkille, koska voipi olla, ettei enää sinunkaan pippelisi riitä.......


      • pulssipuössi
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        EIHÄN VAIMOA JA KOKO PERHETTÄ VOI PAKOTTAA GOLFIN PARIIN, JOS SE EI SATU HEITÄ KIINNOSTAMAAN!!!!!!!!!!

        paljonko on golffarin pulssi. Ooto koskaan nähny hikistä golffaria.


      • Anonyymi
        pulssipuössi kirjoitti:

        paljonko on golffarin pulssi. Ooto koskaan nähny hikistä golffaria.

        Joo aika usein oon nähnyt , joskus jopa peilistä ? Harvoin kyllä Suomessa niin kuuma tulee, maailmalla missä talvella tulee pelattua usein, niin kuumaa on? Golf kentällä ei kyllä juosta, se on kävelylaji. Kun lämpö on yli 25+ niin saattaa kuuma tulla ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo aika usein oon nähnyt , joskus jopa peilistä ? Harvoin kyllä Suomessa niin kuuma tulee, maailmalla missä talvella tulee pelattua usein, niin kuumaa on? Golf kentällä ei kyllä juosta, se on kävelylaji. Kun lämpö on yli 25 niin saattaa kuuma tulla ?

        Joo kyllä välillä on tuskan hiki kun peli ei kulje ? Ja ulkomailla lämpöä joskus reilu +34 c niin hiki tulee varmasti kun vielä kostea tropiikki ilmasto. Sitten suihku ja 19 reikä niin päivä on paketissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä välillä on tuskan hiki kun peli ei kulje ? Ja ulkomailla lämpöä joskus reilu 34 c niin hiki tulee varmasti kun vielä kostea tropiikki ilmasto. Sitten suihku ja 19 reikä niin päivä on paketissa.

        Vastaatko useinkin itsellesi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      33
      2194
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1866
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1220
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1205
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      13
      1135
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1071
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      997
    Aihe