SKA-musiikki

-anna-

Sääli oikeestaan, ettei täällä oo omaa "lohkoonsa" ska:lle... jotenkin tuntuu, ettei oikeen kukaan Suomessa tunne kyseistä musiikkisuuntausta, vaikkakin se on jo vanhempi sellainen, mutta... tunnetko ehkä SINÄ?? Ja voitko suositella jotain hyviä bändejä?? Ska on kuitenkin maailmanlaajuisesti hyvin tunnettu ja pidetty musiikkilaji. Mutta kyllähän se aina kestää, ku joku ehtii tänne pohjolaan (vaikka ska-musiikkia on kyllä ollut jo 30 vuotta sitten!!!) Eli pointtini oli hakea apua hyvien bändien löytämiseen ja katella, josko löytyisi muitakin skalle sydämensä menettäneitä??=)

16

1839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rasta

      Outo kommentti, että ehtii tänne pohjolaan asti.
      Eiköhän ska ehtinyt pohjolaan jo 70-luvulla, toinen asia on että onko ska nostamassa päätään uudestaan muualla, sitä en tiedä.
      Vai onko se vaan sinulle uusi löytö?

      • -anna-

        No en kieltämättä ollut 30 vuotta sitten täällä pistämässä merkille, että onko SKA:ta täällä vai ei... Sitä en nyt kuitenkaan ollenkaan hakenut!! Tuntuu vaan, että KUKAAN täällä ei oo ikinä kuullukaan siitä..? Ainakaan kukaan, keltä mä oon kysyny... Eli en oo huomannu sen edes saapuneen Suomeen, mutta ilmeisesti se sitten kuitenkin on täälläkin tunnettu...!!!


      • zip
        -anna- kirjoitti:

        No en kieltämättä ollut 30 vuotta sitten täällä pistämässä merkille, että onko SKA:ta täällä vai ei... Sitä en nyt kuitenkaan ollenkaan hakenut!! Tuntuu vaan, että KUKAAN täällä ei oo ikinä kuullukaan siitä..? Ainakaan kukaan, keltä mä oon kysyny... Eli en oo huomannu sen edes saapuneen Suomeen, mutta ilmeisesti se sitten kuitenkin on täälläkin tunnettu...!!!

        zip it..!


    • Memyselfandi

      ... helmiä olivat aikoinaan bändit Bad Manners ja Madness. Nykyisistä kyseisen musiikkilajin esittäjistä en ole tietoinen. Ska-poppi oli Suomessa hyvinkin pinnalla 70-luvun lopulla ja 80-luvun alussa. Olen itse sen verran vanha heebo, että muistan tuon ajan... :)

    • Jarppa

      Punkin myötä nousi Englannissa Two Tone-ilmiö.monet punkitkin diggasivat sitä.Specials,Madness,Beat ja selecter ja mitä niitä nyt olikaan..Specials oli hyvin poliittinen bändi,ei pelkkää hauskan pitoa.
      Tiettävästi Suomessakin toimii jonkinlainen ska:han erikoistunut "seura".Ainakin täällä Tampereella on ollut jotain keikkaa ym.

      • On My Radio

        Tässä taidettiinkin mainita ne tunnetuimmat bändit jo.

        Lisäisin vielä Ruts ja Members tähän listaan.


    • dunc
    • Beardman
    • Family Man

      Hanki Bob Marley & Wailersin varhaistuotantoa.

      • jaaman

        Täytyy vielä mainostaa Oulun ylpeyttä Blaster Masteria, joka livenä toimii paremmin, kuin mikään tähän asti todistamani orkesteri!!


    • zip

      ai lähes kukaan ei tunne??... NO HUh-huh!! tyttö piän.

    • Ska tman!

      Babdibadabba badabba! Babba badabba!

    • terreys

      Tsekkaa skatalities, sublime, blaster master, evilsons yms. Sieltä löytyy, vaikkakin ehkä hieman punkki pitoista välillä, ska/reggae ystäville operation ivy, specials..

    • Skaism

      Chekkaa Tirehtöörit, Valkyrians, The Capital Beat ja Fast Elephant!

    • Skaism

      Tikkurilassa, Bar Lafkassa on joka kuukausi Ska-Klubi!seuraavan kerran 9.6!

    • hoop3

      Ska Klubi Festival 23.-24.11.2012 @ Yo-talo, Tampere, Finland


      Rough Kutz (UK)
      The Capital Beat
      The Valkyrians
      Jing & Jangsters
      Tirehtöörit
      Union Street

      Saa tanssia!

      Tampereen yo-talolla järjestetään 23.-24.11. kaksipäiväinen ska- ja
      rytmimusiikille omistettu festivaali Ska Klubi Festival. Aikaisemmin
      yksipäiväisenä toiminut klubi-ilta kasvaa nyt kaksipäiväiseksi
      festivaaliksi, jota suomalaisten alan bändien lisäksi tähdittää
      englantilainen Rough Kutz.

      Rough Kutz on kolmannen ska –aallon bändi Stoke-on-Trentistä,Englanista.
      Vuonna 1994 perustettu bändi on julkaissut neljä studioalbumia. The
      Specialsin kitaristi Roddy Radiation oli mukana bändin Anoher Week Another
      War –albumilla ja sitä seuraavalla kiertueella.

      Ska on Suomessa edelleen varsin marginaalista, ja kotimaiset alan
      bänditkin voi melkein laskea yhden käden sormin. Ska Klubi Festival
      esittelee alan bändejä jo perinteitä omaavista tuoreimpiin nimiin.The
      Valkyrians viettää 10-vuotis juhlia tänä vuonna. The Capital Beat
      valmistelee uutta levyään, ja tekee vain muutaman
      keikan enää tänä vuonna. Muut bändit festivaalilla ovat helsinkiläinen
      Tirehtöörit ja paikalliset suuruudet Jing & Jangsters, Union Street
      perjantai illan yllätysnimi.

      Lisäksi festeillä kansaa tansittavat DJ Venkari & DJ Perryman.

      Liput 12€ / 1päivä , 20€/2 päivää
      Ennakko Tiketti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe