Tässä pikappien tonniluokassa taitaa maailman eniten myyty olla Mitsun L200, jotain reippaasti 3 miljoonaa kappaletta. Markkinajohtaja kovin monessa maassa.
Mikäs meillä pitää esimerkiksi Hiluxin niin hirveen pyhänä? Luulis niiden tuolla suuressa maailmassa ymmärtävän jotain vaikka kestävyyden päälle, semmosissa maissa missä myydään 10 000 - 20 000 Mitsu L200 pirssiä joka vuosi. No vaikka Australia, missä vissiin ne olosuhteen ei ihan helpompia ole.
Täällä pohjan perukoilla on sitten kaks koulukuntaa: Tojo on maailman paras ja kestävin vaika ei oliskaan, ja voortti on aina voortti vaik olis Mazda.
Mikä meillä pitää Mitsun jotenkin "huonossa" maineessa, vaikka siihen ei konkreettista syytä ole? Taidattekos sanoa?
Ollaankos me jotenkin sitkeän merkkiuskollisia, onhan toi Hiacekin iankaikkisen vanhanaikainen rakkine, mutta monen mielestä pakujen ykkönen. Joo, ja meikäläisen faija ei osta kun Opelin, koska Opel oli 30-luvulla tosi kova auto.
Kyllä musta Mitsu L200 on ykönen, ja ihan erityisesti tää uusin malli!
Eniten myyty
34
7287
Vastaukset
- no tuota
Meillä Suomessa etenkin toyotat ovat jotenkin pyhässä maineessa, ja niitä pidetään erityisen hyvinä, vaikka totuushan esimerkiksi uudesta hiluxista on se, että se ei tarjoa millään onsa-alueella parempaa mitä kilpailijatkaan. Ensimmäisen kerran kun vertailin tämän uuden tulevan hiluxin speksejä muihin, niin uskalsin jopa väittää että tämä ei tule menestymään, koska paperilla se ei ollut parempi missään, päinvastoin. Tosin, erinomainen toyotan markkinointi ja hyvä hulto/palvelu myynti verkosto näköjään silti sai sen menestymään suomessa parhaiten.
Siihen on kuitenkin ihan selvä syy miksi Mitsubishi ei myy Suomessa. Se syy on nimittäin markkinointi. En tiedä olenko koskaan nähnyt missään mainosta L200:esta, kerran näin helsingin sanomissa, mutta sekin oli sellainen postimerkin kokoinen mainos jossain takasivulla jota tuskin kukaan edes huomaa jossei oikein tarkkaan katso. Toyota Hiluxista, tulee mainoksia joka lehdestä jatkuvasti, TM:t, valitut palat, kaikki kuljetus lehdet, radiot, joka mediasta tunkee jatkuvasti mainosta Hiluxista, samoin D-Max joka on suomessa kakkonen myyntiluvuissa, on myös hyvin markkinoitu. Syy on on puhtaasti markkinoinnissa.
Toinen syy on se minkä mainitsitkin, eli Suomalaisten merkkiuskollisuus, jossa on harhakuva että kun hilux oli 80-luvulla hyvä, niin myös tottakai se on paras myös 2000-luvulla ?!? Hilux on hyvä esimerkki siitä että tuo ei pidä paikkaansa, ja myöskään kestävyys ei tuskin ole mikään parempi peruste, koska L200 ei ole sen epäluotettavampi joka on todettu monelta taholta ja luotettavuustesteissä.
Itse olen kyllä täysin samaa mieltä, L200 on selvä ykkönen tälläkin hetkellä uusissa lava-autoissa, enkä ihmettele yhtään että se on myydyin muualla, ja voittanut lukuisia testivertailuja, valittu vuoden parhaaksi lava-autoksi briteissä.- Raksakuski
Kyllä sulla on tuossa aika hyvä pointti. Mitsubishi on nimittäin Suomessa aika marginaalinen merkki eikä mainoksia juurikaan näy. Autona L200 on kyllä aika hyvä, mitä nyt parin vuoden takaisesta koeajosta muistaa. Silloin mitsun hankkiminen kariutui vielä silloin pakolliseen lavan pidentämiseen, joka näytti kuin joku amisluokka oli saanut sen projektikseen. Hiluxin lavanpidennykseen tulivat osat suoraan tehtaalta, ja ne sitten asennettiin Suomessa kun autot tuotiin maahan.
Silloin kun autoja vertailin niin vaihtoehtoina olivat Nissan, Toyota ja Mitsu. Nissannilla oli vielä se vanha malli kaupassa, eikä uutta tahtonut millään saada Suomeen. Vanhaa mallia en halunnut sillä edellinen auto oli nimenomaan Nissan pick-up -01 joka oli käytännössä aivan sama auton. Mitsun puolesta puhuivat hyvä moottori ja varustelutaso. Loppuenlopuksi ainoaksi vaihtoehdoksi jäi kuitenkin Hilux, jonka suurin miinus oli heikko moottori. Myöskään ajoasento ei ole kovin hyvä, sillä ratti jää aika kauas.
Näin jälkikäteen voisi sanoa, että siihen aikaan tuli tehtyä oikea valinta. Jos autonvaihto olisi osunut vuosi myöhemmäksi, niin silloin osingolla olisi ollut uusi Navara ja mitsun lavasekoiluistakaan ei olisi enää tarvinnut välittää. Todennäköisesti valinta olisi ollutkin juuri L200. - Markkinoinnin puolella
Näyttäis että ainakin ammattilehdissä, esim. Kevyt Kuljetuskalusto, on koko sivun mainoksia uudesta L200 autosta. taisi olla jopa kansikuvana.
Mitsut kuuluu kait nykyään Veholle, ja Vehon porukka on niin johtotähtikeskeistä että kai joku Mitsu on väkisin sieltä revittävä. Jos meet kysyyn niin jutut on vähän sellasia että mitä sä semmosella riispussilla teet, osta Vito.
Ite koin saman ilmiön kun yritin ostaa yritykselle Mitsu Canteria. Myyjä löi Sprinterin esitteitä mulle syliin ja sano että siinä on sulle auto. Mutta kun en mä sellasta vikapommia halunnu, vaan yksinkertasen ja toimivan auton. Piti se uus Canter ostaa villiltä tuojalta. - paikkansa
että uudet Hiluxit tuodaan nykyisin Etelä-Afrikasta?
Kun uusi malli esiteltiin, sen valmistusmaaksi mainittiin Thaimaa. - noin ettäs näin
paikkansa kirjoitti:
että uudet Hiluxit tuodaan nykyisin Etelä-Afrikasta?
Kun uusi malli esiteltiin, sen valmistusmaaksi mainittiin Thaimaa.En osaa kyllä tuohon ihan varmasti vastata, mutta minun tietojeni mukaan sekä Hiluxit että Mitsubishit molemmat valmistetaan thaimaassa.
- Ex King Cab
noin ettäs näin kirjoitti:
En osaa kyllä tuohon ihan varmasti vastata, mutta minun tietojeni mukaan sekä Hiluxit että Mitsubishit molemmat valmistetaan thaimaassa.
Tehdään E-Afrikassa, ExtraCabit taasen Thaimaassa. Ranger/Mazda/Isuzu tehdään myös thaimaassa. Mitsua valmistetaan thaimaassa ja malesiassa. Nissan Navvarrat kootaan Espanjassa.
Nämä siis suomeen tuotavien autojen valmistusmaat.
- Draivari
Enpä ole noita mainejuttuja pohdiskellut. Mersuhan on myös yksi joka myy ilman sen ihmeempiä perusteita. Totta tuo juttu faijastasi, suomalaiset ovat ilmeisen merkkiuskollisia. Mutta, yhdestä en luovu, nelivetoisesta 17v. Mitsu L200:sta. Kaikki vaihteet manuaalisia napalukkoinneen, ei tarvitse miettiä toimiiko automaatit. Usein maastoajoa ja kilometrejä takana, että heikkopäistä hirvittää.
Kyllähän Hiace autosta käy, aika vaivaton peli, mutta oikeassa olet, vanhanaikainen rakkine, esim. melutaso on pahempi kuin Mitsussani.
Jos laittaisin Mitsun myyntiin niin taatusti menisi vikkelään, no yhtenä plussana Lapin auton ruosteettomuus ja moottorin arvot kuin pakasta otetulla. Mutta, yhdestä en luovu... - takavuosien
huono maine kestävyyden suhteen lienee syynä.
Vaihdelaatikko-ongelmat ja kansiongelmat lähinnä vanhemmissa malleissa vei mainetta huonoon suuntaan.- Sen verran että.
Vaihdelaatikko ongelmia on ollut myös muissa autoissa ihan yhtä lailla etenkin toyota. Kansiongelmat nyt ovat vain hyvin tiedossa, mutta sen vastineeksi on kyllä ollut muita ongelmia muissakin.
Tämän hetken huonoon tilanteeseen syynä on vähäinen mainostus, ja maahantuojan ongelmat. Voi toki vanha 80-luvun autojenkin maine vaikuttaa, mutta en oikein usko koska myös toyotista on mennyt paljon voimansiirron osia. Ja sekä kansi että voimansiirto ongelmat ovat yleensä väärän käyttötavan seurausta. - ollut
Sen verran että. kirjoitti:
Vaihdelaatikko ongelmia on ollut myös muissa autoissa ihan yhtä lailla etenkin toyota. Kansiongelmat nyt ovat vain hyvin tiedossa, mutta sen vastineeksi on kyllä ollut muita ongelmia muissakin.
Tämän hetken huonoon tilanteeseen syynä on vähäinen mainostus, ja maahantuojan ongelmat. Voi toki vanha 80-luvun autojenkin maine vaikuttaa, mutta en oikein usko koska myös toyotista on mennyt paljon voimansiirron osia. Ja sekä kansi että voimansiirto ongelmat ovat yleensä väärän käyttötavan seurausta.2 kpl Mitsuja, joista molemmista on mennyt vaihdelaatikko. Ensimmäiseen tehtiin myös kansiremontti, kansi ei onneksi mennyt kokonaan vaihtoon, tiivisteen vaihto riitti.
Nykyisellä Hiluxilla on ajettu hieman auki 300 000 km, eikä ongelmia ole ollut moottorin tai voimansiirron kanssa. Ei tietysti noin vähillä kilometreillä vielä saa ollakaan. - kolmas pikkari
ollut kirjoitti:
2 kpl Mitsuja, joista molemmista on mennyt vaihdelaatikko. Ensimmäiseen tehtiin myös kansiremontti, kansi ei onneksi mennyt kokonaan vaihtoon, tiivisteen vaihto riitti.
Nykyisellä Hiluxilla on ajettu hieman auki 300 000 km, eikä ongelmia ole ollut moottorin tai voimansiirron kanssa. Ei tietysti noin vähillä kilometreillä vielä saa ollakaan.Tuosta Hiluxin kestävyydestä en voi olla enää kommentoimatta. Itsellä on tällä hetkellä menossa kolmas pikkari ja kaikki olleet eri merkkisiä. Näistä ylivoimaisesti heikoin oli nimenomaan Hilux. Itsellä Hiluxista paukahti kone reilusti alle 300 tkm. Tuttavan vastaavasti meni vaihdelaatikko...eli tässä sitä kestävyyttä. Omasta mielestä myös ajettavuus ja mukavuus on ollut Toyotassa aina heikoimmasta päästä verrattuna muihin vastaaviiin. Esimerkiksi raskaan kärrin vetäminen ollut Hiluxilla tuskaa sen jälkeen kun on vetänyt sitä jollakin muulla pikkarilla. tv. entinen Hilux ukko.
- näin on
kolmas pikkari kirjoitti:
Tuosta Hiluxin kestävyydestä en voi olla enää kommentoimatta. Itsellä on tällä hetkellä menossa kolmas pikkari ja kaikki olleet eri merkkisiä. Näistä ylivoimaisesti heikoin oli nimenomaan Hilux. Itsellä Hiluxista paukahti kone reilusti alle 300 tkm. Tuttavan vastaavasti meni vaihdelaatikko...eli tässä sitä kestävyyttä. Omasta mielestä myös ajettavuus ja mukavuus on ollut Toyotassa aina heikoimmasta päästä verrattuna muihin vastaaviiin. Esimerkiksi raskaan kärrin vetäminen ollut Hiluxilla tuskaa sen jälkeen kun on vetänyt sitä jollakin muulla pikkarilla. tv. entinen Hilux ukko.
Totuus on se etti kestävyyksissä ole oikeasti niin suurta eroa kuin jotkut kuvittelevat. Nämäkin varmaan 2 aiempaa olivat myös yksittäisiä tapauksia, mutta joku ehdotti että syy mitsun huonoon menestykseen olisi huono kestävyys. No ei vaikuta yhtään loogiselta, koska jos se muualla myy loistavasti, eiköhän siellä ole ihan samat valinta kriteerit kuin meilläkin ja luotettavuus ja kestävyys tiedossa ja arvostuksessa, joten tämä ei millään käy syyksi huonoon menestykseen Suomessa.
Toisekseen, olen itsekkin kuullut useista hilukseissa tapahtuneista konerikoista noilla kilometreillä ja kerran etutasauspyörästön leviämisestä, joten minuakin todella ihmetyttää että miten se muka on "kestävämpi".
Se jolla oli ollut 2 mitsua ja nyt hilux, kannattaa muistaa että ne viat ovat ainakin mitsussa vähentyneet mitä uudempaan mennään voimansiirron ja kannen osalta, samoin se on ollut varmaan hilussakin. Joten ehkä se auton ikä on enempi syy tuossa tapauksessa kuin merkki. - tämäkin että
näin on kirjoitti:
Totuus on se etti kestävyyksissä ole oikeasti niin suurta eroa kuin jotkut kuvittelevat. Nämäkin varmaan 2 aiempaa olivat myös yksittäisiä tapauksia, mutta joku ehdotti että syy mitsun huonoon menestykseen olisi huono kestävyys. No ei vaikuta yhtään loogiselta, koska jos se muualla myy loistavasti, eiköhän siellä ole ihan samat valinta kriteerit kuin meilläkin ja luotettavuus ja kestävyys tiedossa ja arvostuksessa, joten tämä ei millään käy syyksi huonoon menestykseen Suomessa.
Toisekseen, olen itsekkin kuullut useista hilukseissa tapahtuneista konerikoista noilla kilometreillä ja kerran etutasauspyörästön leviämisestä, joten minuakin todella ihmetyttää että miten se muka on "kestävämpi".
Se jolla oli ollut 2 mitsua ja nyt hilux, kannattaa muistaa että ne viat ovat ainakin mitsussa vähentyneet mitä uudempaan mennään voimansiirron ja kannen osalta, samoin se on ollut varmaan hilussakin. Joten ehkä se auton ikä on enempi syy tuossa tapauksessa kuin merkki.joskus kun nämäkin tulevat oikein vanhoiksi tai muuten mieleen tulee laitella siitä oikeen kunnon mettäpeli off road tyyliin.
Silloin viimeistään törmätään asiaan että millainen ajokki tulikin hankituksi tai vaihtoehtoisesti millainen vaihtoarvo sillä sitten on.
Tällöin merkittäväksi tulee valmistajat jotka osia tuohon tarpeeseen tekevät ja silloin taas ei montaa merkkivaihtoehtoa tunneta Suomen markkinoilta kun asiaa katsoo.
Kuten sanoin tämän olevan vain yhden näkemyksen asiaan mutta tilannetta se ei muuksi muuta niin harmillista kun se joistakin onkin. - ad hoc
tämäkin että kirjoitti:
joskus kun nämäkin tulevat oikein vanhoiksi tai muuten mieleen tulee laitella siitä oikeen kunnon mettäpeli off road tyyliin.
Silloin viimeistään törmätään asiaan että millainen ajokki tulikin hankituksi tai vaihtoehtoisesti millainen vaihtoarvo sillä sitten on.
Tällöin merkittäväksi tulee valmistajat jotka osia tuohon tarpeeseen tekevät ja silloin taas ei montaa merkkivaihtoehtoa tunneta Suomen markkinoilta kun asiaa katsoo.
Kuten sanoin tämän olevan vain yhden näkemyksen asiaan mutta tilannetta se ei muuksi muuta niin harmillista kun se joistakin onkin.Meinasitko, ettei Mitsuja näy offroadissa?
Ei näy ei, muttei syynä ole kestävyys. Ymmärtääkseni Mitsua on hankala rakentaa offroad-käyttöön sopivaksi. Esimerkiksi etujousitus on hankala. Ja jos auto ei sovellu, ei siihen kannata palikoitakaan tehdä, kuka niitä ostaisi.
Tällä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä sen kanssa, mikä on hyvä auto siviilissä. Esimerkiksi työmaakäytössä kaikkien pickuppien ominaisuudet maastoajon suhteen riittävät useimmille kirkkaasti. Joku citymaasturi ei ehkä enää kelpaisi, mutta sellaisia ei kai pickupeissa vielä ole näkynyt. - sen verran . . .
ad hoc kirjoitti:
Meinasitko, ettei Mitsuja näy offroadissa?
Ei näy ei, muttei syynä ole kestävyys. Ymmärtääkseni Mitsua on hankala rakentaa offroad-käyttöön sopivaksi. Esimerkiksi etujousitus on hankala. Ja jos auto ei sovellu, ei siihen kannata palikoitakaan tehdä, kuka niitä ostaisi.
Tällä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä sen kanssa, mikä on hyvä auto siviilissä. Esimerkiksi työmaakäytössä kaikkien pickuppien ominaisuudet maastoajon suhteen riittävät useimmille kirkkaasti. Joku citymaasturi ei ehkä enää kelpaisi, mutta sellaisia ei kai pickupeissa vielä ole näkynyt.Jos nyt lähdetään offroad asiaa puimaan, niin ei mitään merkitystä ostatko uuden toyotan vai uuden mitsubishin. Molemmat ovat samanlaisia perusrakenteeltaan olleet jo 15 vuotta. Etujousitus on ihan samanlainen korottaa molemmissa. Mitsubishiin saa palikoita, ei ole siitä kiinni sekään, ja Mitsubisheissä on ollut aikaisemmin 100% lukkoja takana joka tekee siitä jopa paremmankin lähtökohdan mitä vaikkapa hilux on. Joten, ei todellakaan ole soveltumisesta kiinni, vaan todennäköisesti ihan samoista syistä että toyota on yleisempi. Toyotan ja mitsun etujousitus on täysin samanlainen operaatio korottaa, ei mitään eroa. Joko siirtämällä akselia alas päin tai vaihtamalla uusia jousipalikoita.
Joten myös Offroad käytössä, ei mitään merkitystä uusi L200 tai uusi Hilux, mitsubishi ei häviä tälläkään saralla missään. Mutta vanhemmista autoista hilux oli parempi lähtökohta, offroad autojen aihiot ovat yleensä aika iäkkäitä, joten tämä lienee syynä siihen että hilux vielä on offroad autoissa yleisempi, syynä se että hiluxissa on ollut jäykkää etuakselia. Mutta jos ajatellaan uusia autoja, niin lähtökohdat ovat täysin samat.
Maailmalla mitsuja käytetään ja rakennetaan myös offroad käyttöön ihan siinä missä hiluxejakin. Tässä australialainen L200, 35" renkailla ja muutamalla muulla varusteella.
http://www.youtube.com/watch?v=AohnA-rE3Lo
Tässä vanhempikin L200.
http://www.youtube.com/watch?v=WYCmFD9dLpY - ad hoc
sen verran . . . kirjoitti:
Jos nyt lähdetään offroad asiaa puimaan, niin ei mitään merkitystä ostatko uuden toyotan vai uuden mitsubishin. Molemmat ovat samanlaisia perusrakenteeltaan olleet jo 15 vuotta. Etujousitus on ihan samanlainen korottaa molemmissa. Mitsubishiin saa palikoita, ei ole siitä kiinni sekään, ja Mitsubisheissä on ollut aikaisemmin 100% lukkoja takana joka tekee siitä jopa paremmankin lähtökohdan mitä vaikkapa hilux on. Joten, ei todellakaan ole soveltumisesta kiinni, vaan todennäköisesti ihan samoista syistä että toyota on yleisempi. Toyotan ja mitsun etujousitus on täysin samanlainen operaatio korottaa, ei mitään eroa. Joko siirtämällä akselia alas päin tai vaihtamalla uusia jousipalikoita.
Joten myös Offroad käytössä, ei mitään merkitystä uusi L200 tai uusi Hilux, mitsubishi ei häviä tälläkään saralla missään. Mutta vanhemmista autoista hilux oli parempi lähtökohta, offroad autojen aihiot ovat yleensä aika iäkkäitä, joten tämä lienee syynä siihen että hilux vielä on offroad autoissa yleisempi, syynä se että hiluxissa on ollut jäykkää etuakselia. Mutta jos ajatellaan uusia autoja, niin lähtökohdat ovat täysin samat.
Maailmalla mitsuja käytetään ja rakennetaan myös offroad käyttöön ihan siinä missä hiluxejakin. Tässä australialainen L200, 35" renkailla ja muutamalla muulla varusteella.
http://www.youtube.com/watch?v=AohnA-rE3Lo
Tässä vanhempikin L200.
http://www.youtube.com/watch?v=WYCmFD9dLpYAivan. Ei uusissa eroja olekaan, eikä niillä juurikaan offroadia ajeta, ymmärrettävistä syistä.
Toyotalla on Landcruiserissa (suosituin offroad-malli?) ollut jäykkä akseli, Pajerossa ei kai koskaan. Ainakaan suomessa myydyissä autoissa. Tai korkeintaan ensimmäisissä vuosimalleissa, joita ei ole enää hengissä. Siitä erot syntyvät eli Mitsu ei sovellu offroadiin.
Samoin taitaa jossain vanhassa Patrollissa olla jäykät akselit, siksi sekin on aika suosittu.
Mutta oleellista on se, ettei Toyotan suosio offroadissa perustu kestävyyteen. Varsinkaan, kun koville joutuvat paikat vaihdetaan parempiin joka tapauksessa, myös Toyotassa. - Tojo...
ad hoc kirjoitti:
Aivan. Ei uusissa eroja olekaan, eikä niillä juurikaan offroadia ajeta, ymmärrettävistä syistä.
Toyotalla on Landcruiserissa (suosituin offroad-malli?) ollut jäykkä akseli, Pajerossa ei kai koskaan. Ainakaan suomessa myydyissä autoissa. Tai korkeintaan ensimmäisissä vuosimalleissa, joita ei ole enää hengissä. Siitä erot syntyvät eli Mitsu ei sovellu offroadiin.
Samoin taitaa jossain vanhassa Patrollissa olla jäykät akselit, siksi sekin on aika suosittu.
Mutta oleellista on se, ettei Toyotan suosio offroadissa perustu kestävyyteen. Varsinkaan, kun koville joutuvat paikat vaihdetaan parempiin joka tapauksessa, myös Toyotassa.Ihan höpöpuhetta ettei mitsu sovellu offroadiin. Ei jäykkäakseli ole offroad harrastuksen edellytys, se on vain helpompi lähtökohta. Sitäpaitsi et varmaan tiedä sitä että useissa jo vamliiksi vaikeampaan maastoon rakennetuissa ajoneuvoissa on nimenomaan erillisjousitus ? Jäykkä akseli nimenomaan rakentelun helpompi lähtökohta, sitä on helppo korottaa jne, mutta mitään rajaa se ei aseta sille mikä sopii offroadiin ja mikä ei. Erillisjousitus on parempi pehmeällä, akseli ei kanna, ja renkaat voi joustaa ulos. Ero näkyy hyvin vakioautoissa. Suomessa ei uusilla autoilla ajeta offroadia paljon, mutta muualla kyllä ajetaan paljonkin, siellä missä niitä ei ole hinnalla ja veroilla pilattu.
Suomessa on ollut tämä Toyota mania jo aikoja, uusillakin täysin erillisjousitetuilla Pajeroilla harrastetaan offroadia ja japanista niihin saa ns. subframe korotussarjoja aina johonkin 10 tuuman korotukseen asti. ARB:ltä lukkoja ja puskureita. Pajeroissa on ollut myös vakiona keskellä ja takana paineilmalukkoja jo aikoja. Se että taka-akseli on jäykkä on jo helppo lähtökohta. Mutta ei se erillisjousitettukaan mikään todellakaan citymaasturi ole.
Mitsubishin J sarjan autoissa on jäykät akselit, samoin Fuso/Canter 4wd kuorma-autoissa pohjaisissa.
Useilla suomalaisilla on väärinkäsitys että erillisjousitus ei sovellu offroadiin. Mitä merkitystä onko jäykkä etu akseli vai ei kun joka tapauksessa tosioffarit vaihtaa ne akselit porttaali napaisiin akseleihin ? Ei mitään merkitystä loppujen lopuksi. Eikä erillisjousitetun rakentaminen ole niin vaikeaa sekään, hyvin on osia tarjolla.
Mitsubisheillä maailmalla kuitenkin harrastetaan offroadia aika paljon, ja nimenomaan uudemmilla. Uusi vakio pajero esim pieksee 80 luvun vakiopajeron maastossa mennentullen. Maavaraa on enempi, joustoja on vakiona enempi, neliveto on valovuosia edellä, joissain maissa vakiorengaskokokin on 32 tuumaa. Ilman vakaaija joustaa jotain 55-60cm, mikä on kohtuullisen hyvin vakiolle, mitattiin australialaisessa testissä.
Alkaa ihmetyttämään tämä jo Offipalstalta tutksi tullut ainainen toyota miesten ruikutus jostain kokonaiskuvan kannalta merkityksettömästä asiasta, sekin on ongelma varmaan vain Suomessa.
Osaakos herra jäykkä akseli perustella miten näin pääsi käymään ? Uudehko vakio pajero vs Toyotan Land cruiser 70 sarjalainen, jossa on kuitenkin jäykät akselit, ja jota on vieläpä laiteltukin offroadia varten ?
http://www.youtube.com/watch?v=bg4RA0hJwjo
http://www.youtube.com/watch?v=04pMriaV8tA
Totuus on se mikä on usein todettukin ettei se niin paljon ole akselin tyypistä kiinni. Toyota on vain helppo korottaa, nostat metrin ja laitat 40" renkaat alle. Tosin ei kai se mitsunkaan sen vaikeampaa ole, sarjoja on olemassa siihenkin. - ad hoc
Tojo... kirjoitti:
Ihan höpöpuhetta ettei mitsu sovellu offroadiin. Ei jäykkäakseli ole offroad harrastuksen edellytys, se on vain helpompi lähtökohta. Sitäpaitsi et varmaan tiedä sitä että useissa jo vamliiksi vaikeampaan maastoon rakennetuissa ajoneuvoissa on nimenomaan erillisjousitus ? Jäykkä akseli nimenomaan rakentelun helpompi lähtökohta, sitä on helppo korottaa jne, mutta mitään rajaa se ei aseta sille mikä sopii offroadiin ja mikä ei. Erillisjousitus on parempi pehmeällä, akseli ei kanna, ja renkaat voi joustaa ulos. Ero näkyy hyvin vakioautoissa. Suomessa ei uusilla autoilla ajeta offroadia paljon, mutta muualla kyllä ajetaan paljonkin, siellä missä niitä ei ole hinnalla ja veroilla pilattu.
Suomessa on ollut tämä Toyota mania jo aikoja, uusillakin täysin erillisjousitetuilla Pajeroilla harrastetaan offroadia ja japanista niihin saa ns. subframe korotussarjoja aina johonkin 10 tuuman korotukseen asti. ARB:ltä lukkoja ja puskureita. Pajeroissa on ollut myös vakiona keskellä ja takana paineilmalukkoja jo aikoja. Se että taka-akseli on jäykkä on jo helppo lähtökohta. Mutta ei se erillisjousitettukaan mikään todellakaan citymaasturi ole.
Mitsubishin J sarjan autoissa on jäykät akselit, samoin Fuso/Canter 4wd kuorma-autoissa pohjaisissa.
Useilla suomalaisilla on väärinkäsitys että erillisjousitus ei sovellu offroadiin. Mitä merkitystä onko jäykkä etu akseli vai ei kun joka tapauksessa tosioffarit vaihtaa ne akselit porttaali napaisiin akseleihin ? Ei mitään merkitystä loppujen lopuksi. Eikä erillisjousitetun rakentaminen ole niin vaikeaa sekään, hyvin on osia tarjolla.
Mitsubisheillä maailmalla kuitenkin harrastetaan offroadia aika paljon, ja nimenomaan uudemmilla. Uusi vakio pajero esim pieksee 80 luvun vakiopajeron maastossa mennentullen. Maavaraa on enempi, joustoja on vakiona enempi, neliveto on valovuosia edellä, joissain maissa vakiorengaskokokin on 32 tuumaa. Ilman vakaaija joustaa jotain 55-60cm, mikä on kohtuullisen hyvin vakiolle, mitattiin australialaisessa testissä.
Alkaa ihmetyttämään tämä jo Offipalstalta tutksi tullut ainainen toyota miesten ruikutus jostain kokonaiskuvan kannalta merkityksettömästä asiasta, sekin on ongelma varmaan vain Suomessa.
Osaakos herra jäykkä akseli perustella miten näin pääsi käymään ? Uudehko vakio pajero vs Toyotan Land cruiser 70 sarjalainen, jossa on kuitenkin jäykät akselit, ja jota on vieläpä laiteltukin offroadia varten ?
http://www.youtube.com/watch?v=bg4RA0hJwjo
http://www.youtube.com/watch?v=04pMriaV8tA
Totuus on se mikä on usein todettukin ettei se niin paljon ole akselin tyypistä kiinni. Toyota on vain helppo korottaa, nostat metrin ja laitat 40" renkaat alle. Tosin ei kai se mitsunkaan sen vaikeampaa ole, sarjoja on olemassa siihenkin.No voi hyvä tavaton!
Sanotaan sitten niin, että Mitsun rakentaminen siinä mittakaavassa kuin rakentamista usein tehdään offroad käyttöön on vähän työläämpää kuin Toyotan. Monille tuo on merkityksellinen asia, joten heille toyota sopii paremmin harrastepeliksi.
Saahan vaikka vanhasta kuplasta hyvän offroadin kun rakentaa tarpeeksi, varmaan palikoitakin siihen on olemassa. Mitäpä kuplaan ei saisi. - tavaton
ad hoc kirjoitti:
No voi hyvä tavaton!
Sanotaan sitten niin, että Mitsun rakentaminen siinä mittakaavassa kuin rakentamista usein tehdään offroad käyttöön on vähän työläämpää kuin Toyotan. Monille tuo on merkityksellinen asia, joten heille toyota sopii paremmin harrastepeliksi.
Saahan vaikka vanhasta kuplasta hyvän offroadin kun rakentaa tarpeeksi, varmaan palikoitakin siihen on olemassa. Mitäpä kuplaan ei saisi.No voi hyvä tavaton sentään.
Mitä vaikeaa sen mitsun rakentamisessa muka on kun kaikki palikatkin saa valmiiksi bolt in osina ?
Useat suomalaiset eivät vain tiedä sitä, täällä offroad harrastus onkin vielä ns. "lapsen kengissä".
Jos menet jonnekkin muualle vaikka australiaan , afrikkaan tai muualle eurooppaan niin on kovin paljon värikkäämpää auto kalusto, eikä toyota todellakaan ole se ainut ja oikea. Ei rakentamisessa ole mitään sen vaikeampaa kun osien saatavuus on lähes yhtä hyvä. Suomalaiset eivät vain tiedä tätä, ostavat tojotan kun kaverillakin on.
- huoli kuitenkaan
ammattikäyttöön juurikaan meillä Mitsua.
Valtaosa metsäkoneyrittäjistä, kaivinkoneyrittäjistä yms. valitsee kuitenkin Hiluxin.- tähän
Niin, mutta muualla huolitaan myös ammattikäyttöön, eiköhän syy ole markkinointi.
- Ammattikäyttäjä
Moni automerkki ratsastaa vanhalla maineella, ja niin tekevät Toyotan Hilux ja Hiace.
Ei sillä että Hilux olisi jotenkin huono, mutta missään nimessä se ei ole parempi kuin Mitsu.
Meillä noita mitsuja on ammattikäytössä ollut, ja on yhä. Erittäin raskaassa käytössä, eikä moitteen sijaa. Yksi ratkaiseva tekijä on ollut Mitsun paljon suurempi perävaunun kytkentämassa.
Edellisellä ajettiin 380 000 km ilman vähäisintäkään ongelmaa, ja tällä nykyisellä on ajettu 187 000 km, josta yli 100 000 km 2,7 tonnia perässä. Ei ongelmia minkäänlaisia.
Uskomattoman pitkälle näissä valinnoissa pelaa tunteet.
Jossain määrin Mitsun uusimman mallin myyntiä rajoittaa se ettei sen lavaa kiinteistöäijiä varten oikein tahdo saada kipilliseksi.
Mettäkoneurakoitsija ajaa mettäkonetta enimmän aikaa. Meillä taas on liikenneluvat, ja me ajetaan enimmän aikaa sitä autoa, joten kyllä mä väittäisin että me ollaan ammattikäyttäjiä metsäkonemiehiin verrattuna. Sama pätee kaivinkonemiehiin. Kaivinkonetta ne ajaa, ei pikappia.
Jokaisella on onneksi vapaus valita, ja jos tykkää Hiluxista niin siitä vaan. Ei se huono auto ole, ja kun se kuitenkin suurimman osan vuorokaudesta seisoo kotipihassa tai työmaan nurkalla niin taatusti kestää.
Meidän taas tarttee laskea, että vähintään 80 000 - 100 000 km vuodessa ja enimmäkseen kärryn kanssa pitää homman pelata, ja parhaiten se on pelannut Mitsun kanssa.
Nissaneista ja hiluxeista jouduttiin luopumaan. Mutta vielä korostan että valinta on vapaa, ja jokainen hankikoon sen mistä tykkää ja mihin uskoo. - on mitsuja
Ammattikäyttäjä kirjoitti:
Moni automerkki ratsastaa vanhalla maineella, ja niin tekevät Toyotan Hilux ja Hiace.
Ei sillä että Hilux olisi jotenkin huono, mutta missään nimessä se ei ole parempi kuin Mitsu.
Meillä noita mitsuja on ammattikäytössä ollut, ja on yhä. Erittäin raskaassa käytössä, eikä moitteen sijaa. Yksi ratkaiseva tekijä on ollut Mitsun paljon suurempi perävaunun kytkentämassa.
Edellisellä ajettiin 380 000 km ilman vähäisintäkään ongelmaa, ja tällä nykyisellä on ajettu 187 000 km, josta yli 100 000 km 2,7 tonnia perässä. Ei ongelmia minkäänlaisia.
Uskomattoman pitkälle näissä valinnoissa pelaa tunteet.
Jossain määrin Mitsun uusimman mallin myyntiä rajoittaa se ettei sen lavaa kiinteistöäijiä varten oikein tahdo saada kipilliseksi.
Mettäkoneurakoitsija ajaa mettäkonetta enimmän aikaa. Meillä taas on liikenneluvat, ja me ajetaan enimmän aikaa sitä autoa, joten kyllä mä väittäisin että me ollaan ammattikäyttäjiä metsäkonemiehiin verrattuna. Sama pätee kaivinkonemiehiin. Kaivinkonetta ne ajaa, ei pikappia.
Jokaisella on onneksi vapaus valita, ja jos tykkää Hiluxista niin siitä vaan. Ei se huono auto ole, ja kun se kuitenkin suurimman osan vuorokaudesta seisoo kotipihassa tai työmaan nurkalla niin taatusti kestää.
Meidän taas tarttee laskea, että vähintään 80 000 - 100 000 km vuodessa ja enimmäkseen kärryn kanssa pitää homman pelata, ja parhaiten se on pelannut Mitsun kanssa.
Nissaneista ja hiluxeista jouduttiin luopumaan. Mutta vielä korostan että valinta on vapaa, ja jokainen hankikoon sen mistä tykkää ja mihin uskoo.kokeiltu.
Ja sen verran metsäkonetouhusta tiedän, ettei selviä helpolla avolava.
Koko ajan on suuri tankki lavalla ja monenlaista renkiä puikoissa.
Ja pakkasesta käyntiin yövuoron jälkeen ja huonoimmat mahdolliset tiet mitä voi kuvitella.
Kaverin firmassa on 14 Hiluxia käytössä ja kokonaistalous lasketaan tarkkaan.
Uusi Hilux tulee pari-kolme kertaa vuodessa, vanhin menee aina vaihtoon.
Väliraha vaihdettaessa merkitsee, mutta ennenkaikkea luotettavuus, jossa ei ole ollut sanomista. - Kumpaa ajetaan?
on mitsuja kirjoitti:
kokeiltu.
Ja sen verran metsäkonetouhusta tiedän, ettei selviä helpolla avolava.
Koko ajan on suuri tankki lavalla ja monenlaista renkiä puikoissa.
Ja pakkasesta käyntiin yövuoron jälkeen ja huonoimmat mahdolliset tiet mitä voi kuvitella.
Kaverin firmassa on 14 Hiluxia käytössä ja kokonaistalous lasketaan tarkkaan.
Uusi Hilux tulee pari-kolme kertaa vuodessa, vanhin menee aina vaihtoon.
Väliraha vaihdettaessa merkitsee, mutta ennenkaikkea luotettavuus, jossa ei ole ollut sanomista.Joo, varmaan totta että mettäkonehommissa autot on kovilla. Mutta eikös ne kuitenkin aja enemmän niitä mettäkomeita? Meinaan että aina kun näen mettäkonemiehen avolavan niin se seisoo tien poskessa.
Ei Mitsukaan ihan helpolla pääse, kun kuormaa on 3000 kg, ja aika paljon liikutaan maansiirtotyömailla, vaikka enin osa ajoo onkin tiellä.
Vaan kun lavalla on 1000 kiloo rautatavaraa ja peräkärrissä 2 tonninen minikone ja jonneski Kajaaniin taikka Rovaniemelle Helsingistä lähdetään niin väitän että siinä peli testataan.
Maastopuolesta sanosin että kun Eltel sähkölinjahommissa käyttää tosi paljon mitsuja, niitä joissa on se jäätelökioski lavalla ja koko ajan täys kuorma, niin eiköhän ne yhtä kovilla ole kun mettäkonemiesten autot.
Samat pakkaset ne muuten on meilläkin, mutta meillä on webastot.
En tässä yritä väittää että Mitsu ois parempi kuin Hiluxi, mutta ihan varmasti se ei ole huonompi. Kyllä meilläkin se kokonaistaloudellisuus lasketaan hemmetin tarkkaan. - L200 dakar
Kumpaa ajetaan? kirjoitti:
Joo, varmaan totta että mettäkonehommissa autot on kovilla. Mutta eikös ne kuitenkin aja enemmän niitä mettäkomeita? Meinaan että aina kun näen mettäkonemiehen avolavan niin se seisoo tien poskessa.
Ei Mitsukaan ihan helpolla pääse, kun kuormaa on 3000 kg, ja aika paljon liikutaan maansiirtotyömailla, vaikka enin osa ajoo onkin tiellä.
Vaan kun lavalla on 1000 kiloo rautatavaraa ja peräkärrissä 2 tonninen minikone ja jonneski Kajaaniin taikka Rovaniemelle Helsingistä lähdetään niin väitän että siinä peli testataan.
Maastopuolesta sanosin että kun Eltel sähkölinjahommissa käyttää tosi paljon mitsuja, niitä joissa on se jäätelökioski lavalla ja koko ajan täys kuorma, niin eiköhän ne yhtä kovilla ole kun mettäkonemiesten autot.
Samat pakkaset ne muuten on meilläkin, mutta meillä on webastot.
En tässä yritä väittää että Mitsu ois parempi kuin Hiluxi, mutta ihan varmasti se ei ole huonompi. Kyllä meilläkin se kokonaistaloudellisuus lasketaan hemmetin tarkkaan.Hiluxsilla ajelin reipas 100000km lähinnä matka ajoa,ongelmat alkoi 70000km paikkeilla.Moottori piiputti vedot kateissa löpöä maistui reippaasti.Luvattiin ja luvattiin korjata ja tutkia,ja taas luvattiin päivittää,ja vähäksi aikaa auto muuttukin huopatossusta taas normaaliksi kuminaruksi.Kunnes taas sama vika alkoi.Maahantuojalta oltiin kovin palvelu haluttomia asiaan puuttua,ja satatonnia alko lähestyyn.Vaihtoon meni hiluksi,tilalle tuli mitsu l200nen ja hiluksia en kyllä pitkään aikaan edes harkitse.Huvittavinta on kyseisen hiluksin jälkiä katsella liikkeestä liikkeeseen ja omistajalta toiselle,toki hinta pyynti joka kerta noussut,ihme kyllä.Nyt voi mitsusta sanoa ainakin sen vähintään yhtä mukava ajettava,erittäin pirteä moottori mutta silti polttoaine pihi.Hyvät varusteet magnum mallissa.Nelivedosta täydet pisteet mitsulle,jos neliveto on päällä tuskin tiedät sitä,ei murra käännöksissä eikä ohjaus muutu yhtään raskaammaksi.Ja vaihteistossa muutenki parempi tunto kun hiluksissa.
Mutta jokainen toki ostaa sen minkä haluaa,mutta itelle ei oikein uppoo tuo toyotan ylivertasuus. - kolmas pikkari
on mitsuja kirjoitti:
kokeiltu.
Ja sen verran metsäkonetouhusta tiedän, ettei selviä helpolla avolava.
Koko ajan on suuri tankki lavalla ja monenlaista renkiä puikoissa.
Ja pakkasesta käyntiin yövuoron jälkeen ja huonoimmat mahdolliset tiet mitä voi kuvitella.
Kaverin firmassa on 14 Hiluxia käytössä ja kokonaistalous lasketaan tarkkaan.
Uusi Hilux tulee pari-kolme kertaa vuodessa, vanhin menee aina vaihtoon.
Väliraha vaihdettaessa merkitsee, mutta ennenkaikkea luotettavuus, jossa ei ole ollut sanomista.Kattokaapas ihan huvikseen niitä hiluxia jotka ovat olleet mehtäkonemiehillä ja poloiset ovat erehtyneet laittamaan lavalle tilatankin. Kun ei vehkeessä kantavuus riitä niin niistä tulee näitä "netkaselkiä" jolloin perä laahaa ja valot näyttää taivaisiin....Ainakin meilläpäin mehtäkonemiehillä on PALJON muitakin merkkejä kuin TOYOTA. Ja ei varmaan tojolla kannata vaihtaa kuin tojo, vai mitenkä se meni????Varsinkaan jos niitä on erehtynyt useampaan???
- Lumiolosuhteet?
kolmas pikkari kirjoitti:
Kattokaapas ihan huvikseen niitä hiluxia jotka ovat olleet mehtäkonemiehillä ja poloiset ovat erehtyneet laittamaan lavalle tilatankin. Kun ei vehkeessä kantavuus riitä niin niistä tulee näitä "netkaselkiä" jolloin perä laahaa ja valot näyttää taivaisiin....Ainakin meilläpäin mehtäkonemiehillä on PALJON muitakin merkkejä kuin TOYOTA. Ja ei varmaan tojolla kannata vaihtaa kuin tojo, vai mitenkä se meni????Varsinkaan jos niitä on erehtynyt useampaan???
Väittely palstalla L-200 vs.Hilux näyttää voimakkaasti kääntyvän kuormaukapasiteetin suhteen L-200 voitoksi,entä kun viestiketjun aloittaja kuitenkin "ihmettelee" syytä siihen miksi Hilux on kuitenkin Suomessa eniten myyty ja L-200 Euuroopassa/ehkä koko mailmassakin,niin kysyisin teiltä arvoisat auton omistajat k.o.autojen ylläpitokustannuksia.(huollot 0 km -100.000)km.Suomessahan Veholla on hyvin monella paikkakunnalla merkkihuolto L-200 ja kuulemani mukaan k.o pulju osaa ainakin rahastuksen.Minua kiinnostaa kovasti k.o.autojen ylläpitokustannukset 100.000 km asti.Kolmantena ostovaihtoehtonani minulla on vielä Ranger joiden omistajien ylläpitokustannuskommentteja palstalle myös kaipaan.Ranger on edelleen mukana siksi että se on näistä kolmesta tehokkain(105kw)
ja takaovien vuoksi tarkoitukseeni ehkä käytännöllisin.Huoltokustannuksista faktaa odottelen palstalle korostan(100.000 km.asti.)
Merkkihuoltoahan ei nykypäivänä ole pakko käyttää
takuiden voimmassaolon vuoksi,mutta pystyyvätkö
yleispajat huoltamaan näitä nelivetoisia,koska huoltokohteita on senverran enemmän kuin normaali henkilöautossa eli onko järkevää tällä aluella hakea säästöjä???(suositteletteko jotakin paikkaa Forssa-Tampere akselilla missä joko L-200
Hilux tai Ranger huolletaan hyvin olematta merkkihuolto)."Keltanokkana kysyn vielä lisäksi
kokemuksia niiltä jotka ovat ajaneet umpihankiajoa k.o autoilla järven jällä.Miten vahvan lumipeitteen läpi on k.o autoilla mahdollista kyntää ilman aurausapua.Meillä on mökki Ivalojoen saaressa ja olisi mukavaa mennä sinne autolla joskus talvella ihan pihaan asti.Matkaa on 400m .Tarvitaanko lumiketjut kaikkiin pyöriin vai meneekö jopa ilman niitä,vai meneekö ollenkaan kun lumipeitteen vahvuus talvesta riippuen vaihtelee 50 cm aina 120 cm???Ostopäätöksen näiden kolmen auton välillä teen heti kun lakimuutos pakettiautoista tulee
voimaan ja kiinteän "kopan saa asentaa avolavan päälle".(tietojeni mukaan toukokuu 09)Kuitenkin kun Suomessa ollaan niin ei tälläiset asiat välttämättä näin nopeasti etene.Ilman kiinteätä lavasuojaa en kuitenkaan mitään näistä tule koskaan ostamaan,siihen asti ajellaan umpipakulla.Kommentteja KIITOS(myös ranger)
- Diesel, facelift
L200 sai pariisin autonäyttelyssä pienen päivityksen. Toinen moottorivaihtoehto tulee tarjolle, nimittäin uusi versio 2,5:esta, jota on aika rajusti uudistettu ja mm. materiaaleja vahvistettu. Tehoakin on nostettu, nyt 180hv ja 400Nm, eli taitaa olla puhdikkain pickup näillä arvoilla. Yhdistetty kulutus on sama kuin ennenkin, melu ja värinät vähentyneet. Samalla tuli jotain muita päivityksiä, uusia etunistuimia ja tämän tapaista pientä parantelua. Vanha vähempi tehoinen 2,5:en jää edelleen mallistoon uuden rinnalle, varmaan halvemmaksi vaihtoehdoksi.
http://www.mitsubishipress.co.uk/press_site/motorshow/paris/paris_08/4x4.htm
Suomeen ei taideta tuoda tätä 3 litraista hiluxia mihin tässä on verrattu, miksihän, kulutuskin on aika kohtuullinen/pieni. Navara on sama kuin meidänkin malli.- SUPERBEE
tässä hyvä esimerkki kestävyydestä mihin muut pikkarit ei pysty!
http://www.youtube.com/watch?v=OVkedyQZfwQ - ghjfghjfgj
SUPERBEE kirjoitti:
tässä hyvä esimerkki kestävyydestä mihin muut pikkarit ei pysty!
http://www.youtube.com/watch?v=OVkedyQZfwQKuka täällä väittää että 2000 luvun mitsut olis kestävämpiä kun hiluksit, puhuu täyttä skeidaa. Pelkästään viime vuoden aikana tässä lähi alueilla hajos 3 mitsusta kone kun kiertokangenlaakeri petti ja lähelle 10Ke remontti. Ja sama homma nissaneissa. Ja vaikka tääl suoli24 palstalla onkin suurimmalla osalla katkeria ja tulikiven olosia kommenteja hiluxia kohtaan niin kyllä hilux on edelleen lava-autojen kuningas. Ja kertokaapa vielä millä autolla käytiin pohjoisnavalla.
- eksy
ghjfghjfgj kirjoitti:
Kuka täällä väittää että 2000 luvun mitsut olis kestävämpiä kun hiluksit, puhuu täyttä skeidaa. Pelkästään viime vuoden aikana tässä lähi alueilla hajos 3 mitsusta kone kun kiertokangenlaakeri petti ja lähelle 10Ke remontti. Ja sama homma nissaneissa. Ja vaikka tääl suoli24 palstalla onkin suurimmalla osalla katkeria ja tulikiven olosia kommenteja hiluxia kohtaan niin kyllä hilux on edelleen lava-autojen kuningas. Ja kertokaapa vielä millä autolla käytiin pohjoisnavalla.
No kysynpä Hiluxin A tehoista? B Vetokyvystä? C Hinnasta? MM.näitä vertailemalla käy ilmi ettei
ihan kauheita "riemunkiljahduksia" HILUX leiristä pitäisi kuulua.Entä turbo ongelmat????? - autoissa on eroja
SUPERBEE kirjoitti:
tässä hyvä esimerkki kestävyydestä mihin muut pikkarit ei pysty!
http://www.youtube.com/watch?v=OVkedyQZfwQihan aikuisten oikeesti sitä mieltä, kehoitan tarkistamaan kantaasi.
- autoissa on eroja
autoissa on eroja kirjoitti:
ihan aikuisten oikeesti sitä mieltä, kehoitan tarkistamaan kantaasi.
superpee kommenttiin.
- huolloilla mitsu
ghjfghjfgj kirjoitti:
Kuka täällä väittää että 2000 luvun mitsut olis kestävämpiä kun hiluksit, puhuu täyttä skeidaa. Pelkästään viime vuoden aikana tässä lähi alueilla hajos 3 mitsusta kone kun kiertokangenlaakeri petti ja lähelle 10Ke remontti. Ja sama homma nissaneissa. Ja vaikka tääl suoli24 palstalla onkin suurimmalla osalla katkeria ja tulikiven olosia kommenteja hiluxia kohtaan niin kyllä hilux on edelleen lava-autojen kuningas. Ja kertokaapa vielä millä autolla käytiin pohjoisnavalla.
Joo siis Nissanin koneethan on poksahdellut, mutta Mitsun koneet kestää jos normaalisti on huollettu. Kaikki hajoo jos halutaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869