Miksi miehet vihaa feministejä?

itsenäinen nainen

Otsikossa tulikin kysymys. Onko teidän mielestänne todella niin, että naisen kuuluu edelleen olla nyrkin ja hellan välissä, eikä naisella saa olla mitään oikeuksia? Vielä nytkin 2000-luvulla? Miksi? Onko siinä kyse miehen egosta vai mistä?

Millaisia oikeuksia sitten olisit valmis antamaan naiselle?
Oikeuden käydä töissä ja elättää itsensä?
Oikeuden pysyä naimattomana?
Oikeuden päättää omista asioistaan?
Vai et mitään, ensin määräisi isä ja sitten aviomies?

30

1199

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wefhtr

Tutustua feminismin historiaan ja miten feminismi käsitteenä on muuttunut. Alussa feminismi pyrki tasa-arvoon.

• itsenäinen nainen

ja mä pyrin nimenomaan tasa-arvoon. Feministit haluaa, että jokaisella ihmisellä on oikeus päättää omasta elämästään, elää ilman alistamista tai väkivaltaa ja saada samat mahdollisuudet esim. koulutuksessa ja työssä kuin miehetkin. Mutta en ymmärrä miksi se on miesten mielestä väärin! Naisen pitää kuitenkin edelleen synnyttää ja olla äiti, joten ei naiset edes pystyisi viemään kaikkia työpaikkoja ja moni nainen edelleen haluaa itse valita perinteisemmän naisen roolin. Miksi se haittaa niin kauheasti, että kaikki naiset ei halua?

• gröpps
        itsenäinen nainen kirjoitti:

ja mä pyrin nimenomaan tasa-arvoon. Feministit haluaa, että jokaisella ihmisellä on oikeus päättää omasta elämästään, elää ilman alistamista tai väkivaltaa ja saada samat mahdollisuudet esim. koulutuksessa ja työssä kuin miehetkin. Mutta en ymmärrä miksi se on miesten mielestä väärin! Naisen pitää kuitenkin edelleen synnyttää ja olla äiti, joten ei naiset edes pystyisi viemään kaikkia työpaikkoja ja moni nainen edelleen haluaa itse valita perinteisemmän naisen roolin. Miksi se haittaa niin kauheasti, että kaikki naiset ei halua?

"Mä olen feministi"

Ennenkuin toitotat sitä kaikille, ota huomioon, että sellaisetkin piirit, joissa vihataan miehiä, käyttävät nykyään usein itsestään nimitystä feministit.

"Naisen pitää kuitenkin edelleen synnyttää ja olla äiti,"

Ei pidä, se on jokaisen naisen oma henkilökohtainen valinta, jos niin haluaa tehdä. Maailman väestönkasvu on liian suurta ja vähempi syntyvyys olisi parempi koko ihmiskunnan tulevaisuudelle.

"joten ei naiset edes pystyisi viemään kaikkia työpaikkoja"

Kuka sellaista pelkää? Ei naisille edes kelpaa kaikki työpaikat. Suurempi ongelma on se, ettei kaikkia ihmisiä edes huvita tehdä töitä.

"ja moni nainen edelleen haluaa itse valita perinteisemmän naisen roolin. Miksi se haittaa niin kauheasti, että kaikki naiset ei halua?"

Ketä se muka haittaa?

• itsenäinen nainen
        gröpps kirjoitti:

"Mä olen feministi"

Ennenkuin toitotat sitä kaikille, ota huomioon, että sellaisetkin piirit, joissa vihataan miehiä, käyttävät nykyään usein itsestään nimitystä feministit.

"Naisen pitää kuitenkin edelleen synnyttää ja olla äiti,"

Ei pidä, se on jokaisen naisen oma henkilökohtainen valinta, jos niin haluaa tehdä. Maailman väestönkasvu on liian suurta ja vähempi syntyvyys olisi parempi koko ihmiskunnan tulevaisuudelle.

"joten ei naiset edes pystyisi viemään kaikkia työpaikkoja"

Kuka sellaista pelkää? Ei naisille edes kelpaa kaikki työpaikat. Suurempi ongelma on se, ettei kaikkia ihmisiä edes huvita tehdä töitä.

"ja moni nainen edelleen haluaa itse valita perinteisemmän naisen roolin. Miksi se haittaa niin kauheasti, että kaikki naiset ei halua?"

Ketä se muka haittaa?

että niitä, jotka vihaa feministejä.

• monte1

"Feministit haluaa, että jokaisella ihmisellä on oikeus päättää omasta elämästään, elää ilman alistamista tai väkivaltaa"
        feministi liisa hyssälä on ajamassa lakimuutosta joka hyväksyy pikkupoikien tarpeettomat ympärileikkaukset.
        et se siitä oikeudesta päättää omasta elämästään.

• gröpps

että niitä, jotka vihaa feministejä.

On olemassa katkeroituneita naisia, jotka vihaavat perusteettomasti kaikkia miehiä ja pyrkivät saamaan naisille enemmän oikeuksia kuin miehille ja he kutsuvat itseään feministeiksi. Siksi feministi sanana on alkanut tarkoittaa sellaisen suuntauksen kannattajaa, vaikkei se alunperin sitä tarkoittanutkaan.

Monet miehet vihaavat naisia, jotka vihaavat miehiä. Viha synnyttää vihaa.

Tehdäkseen pesäeron miesvihaa ajaviin feministeihin, useat tasa-arvon kannattajat kutsuvatkin itseään yksinkertaisesti tasa-arvon kannattajiksi.

• itsenäinen nainen
        monte1 kirjoitti:

"Feministit haluaa, että jokaisella ihmisellä on oikeus päättää omasta elämästään, elää ilman alistamista tai väkivaltaa"
        feministi liisa hyssälä on ajamassa lakimuutosta joka hyväksyy pikkupoikien tarpeettomat ympärileikkaukset.
        et se siitä oikeudesta päättää omasta elämästään.

kyllähän vanhemmat päättää lastensa muistakin asioista, ei tässä nyt ole kyse siitä. On vähän eri asia, että pukeeko äiskä pikku-Lassen 5vee kurahaalareihin, kuin että pukee Lassen 35vee kurahaalareihin.

Ja mä en edes ymmärrä mikä ongelma tuossa ympärileikkauksessa nyt on. Onhan maailmassa vaikka kuinka paljon ympärileikattuja miehiä ja kun yhteen olen itsekin lähemmin tutustunut, niin ei hän ainakaan mitään puuttuvaa osaa kaivannut. Ja naiselle tietysti edut ovat kiistattomat... ;)

• monte1

kyllähän vanhemmat päättää lastensa muistakin asioista, ei tässä nyt ole kyse siitä. On vähän eri asia, että pukeeko äiskä pikku-Lassen 5vee kurahaalareihin, kuin että pukee Lassen 35vee kurahaalareihin.

Ja mä en edes ymmärrä mikä ongelma tuossa ympärileikkauksessa nyt on. Onhan maailmassa vaikka kuinka paljon ympärileikattuja miehiä ja kun yhteen olen itsekin lähemmin tutustunut, niin ei hän ainakaan mitään puuttuvaa osaa kaivannut. Ja naiselle tietysti edut ovat kiistattomat... ;)

kriminalisoitu tyttöjen ympärileikkaukset.
        lievimmät tyttöjen ympärileikkaukset ovat miedompia kuin poikien vastaavat,silti ne on kriminalisoitu.
        miksi en vihais feminismiä,joka suojelee tyttöjen koskemattomuutta ja samalla ajaa lakiehdotusta pikkupoikien silpomisen puolesta.

mitä niin pyhää on klitorishupussa,etteikö sitä vois samoin perustein kuin poikienkin esinahkaa silpasta pois?.

• grewfe
        monte1 kirjoitti:

kriminalisoitu tyttöjen ympärileikkaukset.
        lievimmät tyttöjen ympärileikkaukset ovat miedompia kuin poikien vastaavat,silti ne on kriminalisoitu.
        miksi en vihais feminismiä,joka suojelee tyttöjen koskemattomuutta ja samalla ajaa lakiehdotusta pikkupoikien silpomisen puolesta.

mitä niin pyhää on klitorishupussa,etteikö sitä vois samoin perustein kuin poikienkin esinahkaa silpasta pois?.

silpomiset vähentävät tuntoa ja (miehen silpomiset miesten ja naisten silpomiset naisten) seksistä saamaa tyydytystä, joten kysymys on hyvä. Aika törkeää on tasa-arvon kannattajaksi itseään kutsuvan naisen väittää, että hänen etunsa on kiistaton, jos miehen sukupuolielintä silvotaan. Ei kukaan tervejärkinen suomalainen mies, joka kutsuu itseään tasa-arvon kannattajaksi, ikinä väittäisi naisten sukupuolielinten osittaistenkaan silpomisen olevan kiistaton etu miehille.

• ,.,.,.,.

feministejä vaan äärifeministejä, kuten muutoinkin kaikkien ismien äärisiipeilijöitä.

• scale

vuoksi joita feministit tuntevat miehiä kohtaan. Juuri se saa feminismin kuulostamaan tällaisen tavallisen tasa-arvon kannattajan korvissa vastenmieliseltä, ei siltikään vihattavalta.

• Mä en ois saanut tuota asiaa saanut kuitenkaan muotoiltua noin sivistyneeseen muotoon :)

• Richartti kirjoitti:

Mä en ois saanut tuota asiaa saanut kuitenkaan muotoiltua noin sivistyneeseen muotoon :)

ctrl ja c ja sit ctrl ja v vähän vaan hiirellä klikkailua ja ta-daa

• ..o..

Ei feminismissä ole mitään huonoa jos se ajaa tasa-arvoa, kun kuvioon tulee niin kutsuttu rusinatpullasta-feminismi se saa ainakin minut näkemään punaista.

• -nainen-

ihan oikeita mielipiteitä, mutta sitten kun nämä feministit haluaa olla paidattomana uimahallissa koska miehetkin on, ja pissiä seisaaltaan koska miehetkin jne. jne.
      Sitäpaitsi, en tunne yhtään sellaista miestä joka olisi tänäpäivänä sitä mieltä, että naisen pitää olla nyrkin ja hellan välissä.
      Onko niitä edes enää ;) ?

Tulee enemmänkin mieleen että naisella on huono itsetunto kun pitää jankuttaa arvoaan joka välissä. Kuka nainen haluaa olla miehen kaltainen?
      Enkä myöskään ymmärrä tätä sukupuolten vastakkainasettelua. Arvostus ansaitaan, sitä ei saa vaatimalla. Koskee miehiä sekä naisia ympärilläni.

• Mäkin yritin oikein miettiä, että tunnenko yhtään miestä, joka haluaa naisen nyrkin ja hellan väliin eikä mieleen oo tullut yhtäkään. Jollakulla voi toki olla hieman perinteisempi käsitys miehen ja naisen rooleista enkä mä tietenkään näe mitä kulissien takana tapahtuu, mutta esim. kaikki mun naispuoliset ystävät päättää itse asioistaan, tekee töitä ja kaikki tuollanen on ihan itsestäänselvää.

Mä en tiedä mistä noita paholaismiehiä oikein löytyy, joita jotkut tuntuu näkevän ihan joka puolella...

• ..o..

Ei feminismissä mitään vikaa ole jos se tähtää tasa-arvoon, niin kutsuttu rusinatpullasta-feminismi saa näkemään punaista.
      Uudet oikeudet tuovat myös velvollisuuksia, tämän jotkut feminismin ääriliikket unohtavat.

• Toad2008

"Miksi miehet vihaa feministejä? "

Älä yleistä. Miehet kollektiivisesti ei tee yhtään mitään. Minä henkilökohtaisesti pidän feministiä tyhmänä ruikuttajana, joka haluaa olla tasa-arvoisempi kuin muut.

"Oikeuden käydä töissä ja elättää itsensä? "
      Ihan vapaasti, kunhan ette ruikuta.

"Oikeuden pysyä naimattomana? "

"Oikeuden päättää omista asioistaan? "

Kuka noita oikeuksia edes voisi pois ottaa. Suomen laissa ainoa ja räikeästi sukupuolten tasa-arvoa loukkaava asia on miesten pakollinen asevelvollisuus. Feministin ratkaisu tähän tietenkin on asevelvollisuuden poistaminen ja palkka-armeija. Palkka-armeijan 40% naiskiintiöstä en ole kuullut puhuttavan.

• Frederico

niin ainaki sen ne on saanu aikaan että miesvaltasille aloille palkataan mieluummin nainen siihen hommaan johon mieki oisin hakenu. Sama koulu samat lähtökohdat. Ainoo ero oli että mulla oli työkokemusta siitä hommasta. Mut silti kokematon nainen valittiin tasa-arvopisteiden ansiosta siihen (kohtuullisen hyvin palkattuun hommaan) KELE!

Itteeni ainaki tympii just sellanen toiminta ku haetaan tasa-arvoo. Mitä hemmetin tasa-arvoa se enää on jos miesvaltaset alat alkaa nyt suosimaanki naisia. Just ku pitäs saada jalkaa ovenväliin niin yhtä-äkkiä halutaan naispomoja ja naistyöntekijöitä... Ei etitä pelkästään parasta vaan kaivataan vaan hyviä naisia. Jestas...

Silti sit odotetaan kohteliasta kohtelua... Jotenki mie vielä sulatan sen että fyysiset erot otetaan huomioon pääsykokeissa ja kuntotesteissä. mut sit jos saa pelkästään pisteitä siitä että on tiettyy sukupuolta niin se on perseestä.

• mä oon ihan samaa mieltä. Pelkän sukupuolen perusteella ei pitäis palkata ketään. Eihän se oo tasa-arvoa että naisia suositaan, miehiä sorsitaan. Kummallakin täytyis olla samanarvoset lähtökohdat ja se voittaa kumpi aidosti on parempi. Tosin tuo nyt ei toteudu aina muutenkaan...

Feminismi on aatteena loistava ja mä kannatan sitä täysin, mutta siinä vaiheessa kun feminismiä käytetään tekosyynä, alkaa ärsyttämään.

• la.ra

Jotkut vaan eivät tiedä mitä koko sanalla tarkoitetaan ja näistä taas osa ei edes halua tietää, kun se tarkoittaisi sitä, että pitäisi ottaa takaisin omia manifestejä feminismiä vastaan.

Länsimaisista miehistä ylivoimaisesti suurin osa kyllä ihan takuuvarmasti ajattelee naisen olevan tasavertainen ja toivovat tasa-arvoista parisuhdettakin. Älkää korjatko, jos olen väärässä.

• Toad2008

että on jäänyt vähän hämäräksi mitä feminismi tarkoittaa. Wikipediasta lainattuna "Feminismi on aate, joka pyrkii parantamaan naisten asemaa. Feminismin päämääränä on poistaa sukupuolten välinen eriarvoisuus." Eli käsitykseni mukaan tilanteesta riippuen joko a) parannetaan naisen asemaa tai b) poistetaan sukupuolten eriarvoisuutta, kumpi nyt milloinkin sattuu paremmin sopimaan.

Sama kuin määrittelisi Klu Klux Klanin poistavan rotujen eriarvoisuutta valkoisen rodun asemaa parantamalla. (KKK:n jäsenen voi tunnistaa valkoisesta kaavusta ja feministin lyhyestä punaisesta tukasta.)

• ..............................

että tuo feminismi menee tänä päivänä niin yli, että siinä jo alistetaan miestä. Väheksytään, haukutaan, pilkataan ja verhotaan se feminismiksi.
      Ja yritetään leikkiä miestä. (pitää näyttää mieheltä, ei saa olla seksikäs)
      Ei enää haeta tasa-arvoa, vaan toitotetaan oman sukupuolen erinomaisuutta lyttäämällä toista.
      Eikö voitaisi olla tasa-arvoisia, mutta silti naisia ja miehiä. Eikös meidän pitäisi täydentää toisiamme. Sitten on kasvatuksessa vikaa jos toinen nähdään vihollisena.

• miax

"Eikö voitaisi olla tasa-arvoisia, mutta silti naisia ja miehiä."

Jos ollaan niitä perinteisiä "naisia" ja "miehiä", niin tasa-arvo ei ole mahdollinen. Koska kaikki miehet eivät halua olla niitä miehiä, jotka ovat karvaisia, jotka käyvät hirvimetsällä, tienaavat paljon, omistavat auton, eivätkä tajua mitään oopperan päälle. Ja kaikki naiset eivät halua olla sellaisia naisia, jotka pukeutuvat minihameeseen, hoitavat lapsia, joilla on pitkä tukka ja jotka kujertavat söpösti räpsytellen miehen vitseille kokatessaan perheelle päivällistä.

Minusta feminismi merkitsee myös valinnan vapautta. En yritä leikkiä miestä, minä OLEN tällainen kuin olen, en sovi siihen perinteiseen naisen rooliin. Ja olen todella onnellinen siitä, että näin nuorena naisena minulla ei ole 3 lasta ja passattavaa ukkoa perässävedettävänä niin kuin olisi jos palaisimme muutaman vuosikymmenen taaksepäin, vaan voin opiskella, tehdä työtä, harrastaa, pukeutua juuri niin kuin lystään jne.

Ja come on, minusta niitä feminiinejä naisia on kyllä aika paljon liikkeellä edelleen..

• grere
        miax kirjoitti:

"Eikö voitaisi olla tasa-arvoisia, mutta silti naisia ja miehiä."

Jos ollaan niitä perinteisiä "naisia" ja "miehiä", niin tasa-arvo ei ole mahdollinen. Koska kaikki miehet eivät halua olla niitä miehiä, jotka ovat karvaisia, jotka käyvät hirvimetsällä, tienaavat paljon, omistavat auton, eivätkä tajua mitään oopperan päälle. Ja kaikki naiset eivät halua olla sellaisia naisia, jotka pukeutuvat minihameeseen, hoitavat lapsia, joilla on pitkä tukka ja jotka kujertavat söpösti räpsytellen miehen vitseille kokatessaan perheelle päivällistä.

Minusta feminismi merkitsee myös valinnan vapautta. En yritä leikkiä miestä, minä OLEN tällainen kuin olen, en sovi siihen perinteiseen naisen rooliin. Ja olen todella onnellinen siitä, että näin nuorena naisena minulla ei ole 3 lasta ja passattavaa ukkoa perässävedettävänä niin kuin olisi jos palaisimme muutaman vuosikymmenen taaksepäin, vaan voin opiskella, tehdä työtä, harrastaa, pukeutua juuri niin kuin lystään jne.

Ja come on, minusta niitä feminiinejä naisia on kyllä aika paljon liikkeellä edelleen..

"Jos ollaan niitä perinteisiä "naisia" ja "miehiä", niin tasa-arvo ei ole mahdollinen."

Perinteisiä? Ei hän puhunut perinteisistä.

Hän kirjoitti: "Eikö voitaisi olla tasa-arvoisia, mutta silti naisia ja miehiä."

Jos kuitenkin haluttaisiin olla perinteisiä, niin perinteisiä miltä ajalta? Miksei sitten vaikka siltä kun miehet metsästivät puhveleita ja naiset tykkäis asua luolissa? Totuus on se, että aina miehet ja naiset on tykänneet vähän eri asioista. Ei se ole mikään syy sulkea pois sitä, ettäkö ihmiset eivät voisi olla "naisia ja miehiä ja silti tasa-arvoisia." Pakkohan niiden on olla naisia tai miehiä.

"Koska kaikki miehet eivät halua olla niitä miehiä, jotka ovat karvaisia, jotka käyvät hirvimetsällä, tienaavat paljon, omistavat auton, eivätkä tajua mitään oopperan päälle."

Varmaan aika moni haluais noita asioita. Mulle kelpais muut, no, karvoista en tiedä. Ehkä on sellaisiakin miehiä, jotka eivät noita halua, mutta tarkoittaako se muka sitä, että he eivät ole miehiä?

"Ja kaikki naiset eivät halua olla sellaisia naisia, jotka pukeutuvat minihameeseen, hoitavat lapsia, joilla on pitkä tukka ja jotka kujertavat söpösti räpsytellen miehen vitseille kokatessaan perheelle päivällistä."

So what, ei tasa-arvo sellaista edellytäkään.

• miax
        grere kirjoitti:

"Jos ollaan niitä perinteisiä "naisia" ja "miehiä", niin tasa-arvo ei ole mahdollinen."

Perinteisiä? Ei hän puhunut perinteisistä.

Hän kirjoitti: "Eikö voitaisi olla tasa-arvoisia, mutta silti naisia ja miehiä."

Jos kuitenkin haluttaisiin olla perinteisiä, niin perinteisiä miltä ajalta? Miksei sitten vaikka siltä kun miehet metsästivät puhveleita ja naiset tykkäis asua luolissa? Totuus on se, että aina miehet ja naiset on tykänneet vähän eri asioista. Ei se ole mikään syy sulkea pois sitä, ettäkö ihmiset eivät voisi olla "naisia ja miehiä ja silti tasa-arvoisia." Pakkohan niiden on olla naisia tai miehiä.

"Koska kaikki miehet eivät halua olla niitä miehiä, jotka ovat karvaisia, jotka käyvät hirvimetsällä, tienaavat paljon, omistavat auton, eivätkä tajua mitään oopperan päälle."

Varmaan aika moni haluais noita asioita. Mulle kelpais muut, no, karvoista en tiedä. Ehkä on sellaisiakin miehiä, jotka eivät noita halua, mutta tarkoittaako se muka sitä, että he eivät ole miehiä?

"Ja kaikki naiset eivät halua olla sellaisia naisia, jotka pukeutuvat minihameeseen, hoitavat lapsia, joilla on pitkä tukka ja jotka kujertavat söpösti räpsytellen miehen vitseille kokatessaan perheelle päivällistä."

So what, ei tasa-arvo sellaista edellytäkään.

kysymällä "Mitä tarkoitat?". Mitä tarkoittaa, että ollaan "tasa-arvoisia, mutta silti naisia ja miehiä"? Minusta tuo lause pitää sisällään olettamuksen siitä, että naisen tulee olla tietynlaisen / naiset luonnostaan ovat tietynlaisia, miehet myös. Jos tällä ei tarkoitettu perinteisiä nais- ja mieskäsityksiä (nainen = alistuva tunteileva hoivaaja ja huolehtija, mies = vahva, pystyvä, rationaalinen toimija), niin mitä sitten? Mistä naisten ja miesten välisistä oletetuista eroista siis tulisi pitää kiinni?

• mut nyt ensin pitää saada tarkennettua tietoa mitä tuo sana feministi tarkoittaa?

Oikeuden käydä töissä ja elättää itsensä?
      Oikeuden pysyä naimattomana?
      Oikeuden päättää omista asioistaan?

jos se tosiaan tarkoittaa wain noita kolmea niin ilmanmuuta :=)

kyl mun eko sen kestää :=)

• naiset..

vihaavat sovinisteja.

• Naisenvihaaja.

Jos olisit itsenäinen nainen et kyselisi täällä tuollaista tuubaa. Kummallista tuo naisen miellyttämisenhalu. Olisikohan jo aika ottaa se elämä haltuun, eikä aina elää miehen kautta?

Minä en vihaa naisia yhtään sen vähempää kuin feministejäkään.

• on oikeutensa

ansaittava.

En vihaa feministejä. Huvitun kaikenlaisista isteistä. Jokaisella on oma uskonto mihin uskoo. Mutta minkä harva ymmärtää on se, ettei usko tarvitse uskontoa. Uskonto tarvitsee uskoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      281
      11143
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      132
      6988
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      95
      5663
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      38
      5038
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4241
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3869
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3504
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3452
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      2975
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      78
      2874
    Aihe