Olin häissä

Sukulaismies

Olin tässä hiljattain "lestadiolaishäissä". Oli karmiva kokemus, yleinen tunnelma sangen ahdistava.

Morsiamen isä oli joku pappisehenkilö tai maallikkosaarnaaja ja tietty piti puheen. Saarnan. Ei ollut ressukka vaan miettinyt mitään "punaista lankaa" saarnaansa. Niinpä siinä ensimmäinen puolituntinen meni ihan vaan jahkatessa.

Sitten kun vauhtiin pääsi niin taidettiin siinä siteerata sekä ut että vt kannesta kanteen.

Nuorenparin ystävien muistelut olivat piinallista katseltavaa. Voisiko sitä varoa eikai ihmiset tykkää että yksityiset asiat kerrotaan julkisesti HÄISSÄ??

Oli harvinaisen raskas tilaisuus, huh!

11

1494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etukäteen täältä

Palstalla on sen verran monia autenttisia kuvauksia vl-häistä, että olisit vallan mainiosti kuitata koko käynnin vähän vanhoja ketjuja lukemalla.

• Hautajaisiinkaan, jossa on vl-pappi, ei kannata mennä.

Nimim: Kokemusta on.

• epäuskoisiksi

sisareni häissä. Olimme vaimoni kanssa lähes ainoita "epäuskoisia" ja saarnamies muisti laittaa kuulijansa tuijottamaan meitä monta kertaa saarnansa aikana. Sen jälkeen olen aina poistunut saarnojen ajaksi juhlahuoneesta.

• kommentoineet

puhujalle. Huudelleet että ai miten niin se noin menee ym. pyytäneet perusteluja. Jos joku kehtaa käyttäytyä noin niin kyllä minä kehtaan tehdä takaisin, mieheni on samaa mieltä. No, siksi minua ei olla tultu pahemmin häiritsemään kun vetäsen heti luun kurkkuun lestoille. Ja lestat jonkun ihmeen takia arvostavat miestäni kovasti =)

• esitys, kyllästynyt.

se iänikuinen ohjelma:

Siioninlaulu

Ruoka

Siioninlaulu

Saarna

Siioninlaulu

Morsiamen perhe laulaa siioninlaulun

Sulhasen perhe laulaa siioninlaulun

Ystävät laulavat siioninlaulun

Yhdessä lauletaan siionin laulu

Hääkahvit

Siionilaulu

Ja kaiken lisäksi esiintymistaso ihan kauhee!
      Kaikki kuuntelee jo ihan tympeenä viimeistään ystävien laululla, koettajaa tajuta, ei sitä laulua oo pakko laulaa.

• Kaunista laulua rakastava

En ymmärrä parjaustasi ollenkaan. Missään muualla kirkon piirissä ei lauleta hengellisiä lauluja niin hyvin ja osaavasti kuin vl-porukoissa. Kovaääninen laulu puhuttelee epäuskoisiakin.

• puhuttlut
        Kaunista laulua rakastava kirjoitti:

En ymmärrä parjaustasi ollenkaan. Missään muualla kirkon piirissä ei lauleta hengellisiä lauluja niin hyvin ja osaavasti kuin vl-porukoissa. Kovaääninen laulu puhuttelee epäuskoisiakin.

sinua ja sinun kuvitelmiasi ne puhuttelevat. Sen verran on tullut kuultua ettei kyllä puhuttele millään lailla! Laittaisivat mieluummin esiintymään nitä vl-muusikkoja, joilla oikeasti jotain taitoa löytyy.

• puheista pitävä...
        Kaunista laulua rakastava kirjoitti:

Ei se ole mitään parjausta, jos kertoo oman mielipiteensä. En minäkään viihdy häissä, joissa koko ajan joku laulaa. Ei kaikki ihmiset ole musikaalisia. Kuuntelen mieluummin värikkäitä puheita kuin kuuntelen jotain joutavaa jollotusta. Sitä paitsi miksi leimaat parjaamiseksi jos joku kertoo mistä pitää ja mistä ei. Jaan kokemukseni tuon edellisen kanssa, että en viihdy häissä, joissa koko ajan lauletaan. Semmoinen on pitkäveteistä.

• Mytytär

Pitää vaan sopeutua vallitseviin olosuhteisiin. Tiesithän jo mennessäsi.

• parjaavien juhliin

Samat on kokemukset täälläkin. Vl-tilaisuuksiin ei missään nimiessä kannata mennä kenenkään itseään kunnioittavan eriuskoisen. Vaikka mikä olisi, en kannata näihin tilaisuuksiin osallistumista. Näihin juhliin jossa juhlavieraita ei kunnioiteta ja heidän päälleen kaadetaan ties minkälaista sontaa, ei kannata osallistua.

Itse hakkasin päätäni seinään monta vuotta, kunnes tajusin, että jokaisessa vl-juhlissa jo kroppani alkoi panna vastaan. Iho alkoi tulla näppylöille ja pulssi kohota, seurauksena oli aina jonkinlainen fyysinen pahoinvointireaktio.

• Tamminen

Totta. Se on puhdasta masokismia mennä istumaan vl-juhliin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      209
      7179
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4692
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4584
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3322
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1975
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      30
      1748
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1737
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      41
      1600
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1499
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1267
    Aihe