Käännetäämpäs tuttu aihe toisin päin.
Jätetään toisarvoiseksi se, että ihminen haluaa alkaa uskomaan VAIN oman turvallisuudentunteensa tähden (aikuisiällä) kostavaan luojajumalaan. Turvallisuuden tunne on tässä nyt se HINTA, mutta mitä sillä saavutetaan ja ennen kaikkea Aiheutetaan.
Kun aikuinen ihminen tulee uskoon ja alkaa uskomaan ev.lut jumalaan, niin samaan syssyyn tämä uskoontullut tuomitsee kaikki läheisensä (ei uskovat ja eriuskoiset) helvettiin.
Tämä on tärkeä aihe, koska se koskettaa uskoontullutta hyvinkin paljon: HALUAAKO hän todellakin uskoa, että mm. oma uskonnoton mies, omat ateismia kannattavat lapset jne päätyvät ikuisiin kärsimyksiin miljardeiksi vuosiksi VAIN sen takia, että uskoontullut ITSE haluaa itselleen, YKSIN OMALLE NAVALLEEN hyvän ja miellyttävän tunteen kuolemastaan (jota tietämättömyyttään pelkää)?
Kun aikuinen ihminen tietoisesti valitsee uskomisen kr.uskon jumalaan, hän valitsee itselleen samalla myös sen ikuisen kidutuksen eli "tietoisuuden" siitä, että monet eriuskoiset tai uskonnottomat läheiset joutuvat helvettiin.
Ajatteleeko tätä uskoon tuleva alkuunkaan? Epäilen.
Siksipäs kysyisinkin uskovaisilta itseltään, että miltä tuollaisen valinnan tekeminen tuntui ja tuntuu?
MITEN tuollaisen valinnan voi tehdä?
Eikö tuollaisen valinnan tekeminen riko kuitenkin raamatunkin moraalisäännöstöä: Sinä et siinä tpauksessa rakasta lähimmäisiä niin kuin itseäsi; olet valmis tuomitsemaan heidät oman uskoontulosi kautta helvettiin.
*
Kun otetaan ajatusleikki eteen, että minä olisin juuri tullut uskoon ja uskoisin täten myös helvetin olemassaoloon, niin suoralta kädeltä voin nimetä kymmeniä ihmisiä lähipiiristäni, joita uskomaani taivaaseen en saisi seurakseni koskaan. He joutuisivat helvetin ikuisiin käristysvartaisiin roikkumaan.
Tuo on pelkkänä ajatuksenakin niin kammottava, että katson minulla olevan vain 2 vaihtoehtoa:
1. Joko luovun uskostani ja rakastan lähimpiäni pyyteettä ja aidosti tai
2. alan raivokkaasti käännyttämään kaikkia samaan uskoon hinnalla millä hyvänsä ja JOS EN onnistu kaikkien kohdalla, niin luovun uskostani myös siinä tapauksessa.
Minä en voisi elää ajatuksen, uskon enkä "tiedostuksen" kanssa, että esim. poikani joutuisi helvetin tuliin vain sen takia, että hän uskoo toisin tai ei ollenkaan.
Uskovaiset. Uskallatteko ottaa rehellisesti kantaa ja vastata kysymyksiini?
Kysymyksiä uskovaisille
27
559
Vastaukset
- sanotaan:
"usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
Raivokas käännyttäminen on epäuskoa. Siitä puuttuu uskon lepo.
Jumala on ennaltatietänyt ketkä pelastuvat. Me emme voi sitä tietää. Meidän tulee vaan rakastaa ja siunata lähimmäisiämme. Myös vihollisiamme.
Uskominen ei todellakaan ole itsekästä. Uskova on siunaukseksi omalle maalleen ja läheisilleen, myös niille jotka eivät vielä usko tai eivät koskaan tule uskomaankaan. Toisaalta, yksin olemme tänne tulleet, yksin myös lähdemme... kukaan ei voi veljeään lunastaa eikä hänestä Jumalalle sovitusta maksaa. Muiden loppusijoituspaikka ei ole riippuvainen meidän ajatuksistamme... eikä me voida ketään tuomita mihinkään.- se välillä
on hätä ja huoli lähimpien sieluista, ei sille mitään mahda.
- Milian***
...ja mieti nyt vain sitä, mihin olet päättänyt alkaa uskomaan.
>>>Uskominen ei todellakaan ole itsekästä. Uskova on siunaukseksi omalle maalleen ja........."usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi." >Jumala on ennaltatietänyt ketkä pelastuvat.>Meidän tulee vaan rakastaa ja siunata lähimmäisiämme. Myös vihollisiamme. >Muiden loppusijoituspaikka ei ole riippuvainen meidän ajatuksistamme... eikä me voida ketään tuomita mihinkään.>...kukaan ei voi veljeään lunastaa eikä hänestä Jumalalle sovitusta maksaa.>Raivokas käännyttäminen on epäuskoa. Siitä puuttuu uskon lepo.
- uskon tai en
minusta ja uskostani riippumatta. Helvetti joko on tai ei, samoin taivas. Jos ne on, niihin pääsee tai joutuu minusta riippumatta.
Jos uskon (usko tulee Jumalalta), en suinkaan ole syyllinen siihen jos joku ei usko ja kärsii siitä. Tästä asiasta vastaa Jumala, kysy häneltä.- Milian***
Uskovaisena olet ottanut vastaan myös uskon helvetin olemassaoloa kohtaan. Sinusta ja uskostasi se on kiinni, meneekö mielestäsi joku läheisesi helvettiin vai ei.
>>>Jos uskon (usko tulee Jumalalta), en suinkaan ole syyllinen siihen jos joku ei usko ja kärsii siitä. - uskon tai en
Milian*** kirjoitti:
Uskovaisena olet ottanut vastaan myös uskon helvetin olemassaoloa kohtaan. Sinusta ja uskostasi se on kiinni, meneekö mielestäsi joku läheisesi helvettiin vai ei.
>>>Jos uskon (usko tulee Jumalalta), en suinkaan ole syyllinen siihen jos joku ei usko ja kärsii siitä.kuinka uskoni voisi vaikuttaa helvetin olemassaoloon? Eikö se siis joko ole tai ei ole, riippumatta minusta?
Jos uskon, yritän tietysti tehdä parhaani, etteivät lähimmäiseni tai muut ihmiset joutuisi sinne ainakaan minun välinpitämättömyyteni tähden. - Milian***
uskon tai en kirjoitti:
kuinka uskoni voisi vaikuttaa helvetin olemassaoloon? Eikö se siis joko ole tai ei ole, riippumatta minusta?
Jos uskon, yritän tietysti tehdä parhaani, etteivät lähimmäiseni tai muut ihmiset joutuisi sinne ainakaan minun välinpitämättömyyteni tähden.Sinun uskosi vaikuttaa kaikella tapaa helvetin olemassaoloon; jos sinä uskot, että se on olemassa, niin silloin sinä "voit" joutua sinne (tai joku muu, jonka uskot sellaiseen joutuvan). Jos taas et usko, ei sinne mene kukaan, mielestäsi.
Ihminen joko valitsee uskon jumalaansa ja sen kautta helvettiin tai ei. Ja valitessaan niin hän valitsee myös, kuka läheltään sinne joutuu. Tuomitsee. - uskon tai en
Milian*** kirjoitti:
Sinun uskosi vaikuttaa kaikella tapaa helvetin olemassaoloon; jos sinä uskot, että se on olemassa, niin silloin sinä "voit" joutua sinne (tai joku muu, jonka uskot sellaiseen joutuvan). Jos taas et usko, ei sinne mene kukaan, mielestäsi.
Ihminen joko valitsee uskon jumalaansa ja sen kautta helvettiin tai ei. Ja valitessaan niin hän valitsee myös, kuka läheltään sinne joutuu. Tuomitsee.jolloin en näe mihin olen menossa, enkä voi "mielestäni" olla mihinkään menossa?
Antarktis on olemassa, uskon tai en. Samoin uponnut Atlantis. Tai helvetti.
Pahimmin kai voin lähimmäiselleni tehdä, että jos olen kuullut mahdollisesta vaarasta, enkä silti varoita. - Milian***
uskon tai en kirjoitti:
jolloin en näe mihin olen menossa, enkä voi "mielestäni" olla mihinkään menossa?
Antarktis on olemassa, uskon tai en. Samoin uponnut Atlantis. Tai helvetti.
Pahimmin kai voin lähimmäiselleni tehdä, että jos olen kuullut mahdollisesta vaarasta, enkä silti varoita.>>>Antarktis on olemassa, uskon tai en. Samoin uponnut Atlantis. Tai helvetti. >Pahimmin kai voin lähimmäiselleni tehdä, että jos olen kuullut mahdollisesta vaarasta, enkä silti varoita.
- kysymykseen
Milian*** kirjoitti:
>>>Antarktis on olemassa, uskon tai en. Samoin uponnut Atlantis. Tai helvetti. >Pahimmin kai voin lähimmäiselleni tehdä, että jos olen kuullut mahdollisesta vaarasta, enkä silti varoita.
Onko Antarktis olemassa tai ei, riippumatta siitä mitä joku yksilö uskoo?
- Milian***
kysymykseen kirjoitti:
Onko Antarktis olemassa tai ei, riippumatta siitä mitä joku yksilö uskoo?
Se, joka ei usko Antarktiksen olemassaoloon voi käydä paikan päällä totemassa asian.
Ihminen ei voi tuomita ketään mihinkään,sen tekee Jumala,onneksi.
Meistä ei kukaan voi sanua,että joku tulee uskoon tai ei tule,minusta sanottiin varmaan 15 wuotta sitten kun kulusin kapakoita,baareja,kuppiloita ja huppiloita ja heräilin putkasta, että tuo nyt ei ainakaa tule uskoon.
Jumala näkee sen kokonaisuuden jota ihminen ei näe,uskonkin että tälläkin on jokin tarkoitus.- Milian***
..tai sitten vikana tässä on se, että niin sinä kuin muutkin kyllä ymmärsitte mistä on kyse, mutta ette osaa selittää itseänne ja uskomistanne siitä pois. Toisaalta, ette te pystykään. Helvetin olemassaolo läheisillenne on aivan yhtä paljon omaa valintaanne, kuin taivaankin olemassaolo yksistään teille.
>>>Ihminen ei voi tuomita ketään mihinkään,sen tekee Jumala,onneksi. >Meistä ei kukaan voi sanua,että joku tulee uskoon tai ei tule..>,minusta sanottiin varmaan 15 wuotta sitten kun kulusin kapakoita,baareja,kuppiloita ja...>>Jumala näkee sen kokonaisuuden jota ihminen ei näe,uskonkin että tälläkin on jokin tarkoitus. Milian*** kirjoitti:
..tai sitten vikana tässä on se, että niin sinä kuin muutkin kyllä ymmärsitte mistä on kyse, mutta ette osaa selittää itseänne ja uskomistanne siitä pois. Toisaalta, ette te pystykään. Helvetin olemassaolo läheisillenne on aivan yhtä paljon omaa valintaanne, kuin taivaankin olemassaolo yksistään teille.
>>>Ihminen ei voi tuomita ketään mihinkään,sen tekee Jumala,onneksi. >Meistä ei kukaan voi sanua,että joku tulee uskoon tai ei tule..>,minusta sanottiin varmaan 15 wuotta sitten kun kulusin kapakoita,baareja,kuppiloita ja...>>Jumala näkee sen kokonaisuuden jota ihminen ei näe,uskonkin että tälläkin on jokin tarkoitus."Sinun täytyisi ensinnäkin muistaa nyt se, että jumalanne on uskonnon/ihmisen luomus. Niin kuin kaikki muutkin tuhannet jumalat maailman kulttuureissa. Kuulut uskontoon/lahkoon, jossa on tehtävä tietoinen päätös halusta uskoa tai ei. Kun teet päätöksen puolesta, valitset samalla myös helvetin "todellisuuden" itsellesi ja sitä kautta välillisesti tuomitset samalla uskoontulon hetkellä kaikki eriuskoiset ja uskonnottomat läheisesi helvettiin kitumaan. Ymmärrätkö?"
Ymmärrän mitä ajat takaa,pointtini on se että minä uskon että Jumala on olemassa.Olen saanut siitä niin paljon todisteita omassa elemässäni.En voi millään kuvitella että voisin jotenkin "luoda" itselleni niin paljon ihmeitä tai asioita joita minulle on uskossa tapahtunut.
"..ja yksi ominaisuus on mm. kaikki rajut riippuvuudet. Niitähän lahkot mainostavat parantavansa "jumalan avulla". Ja kukapa holisti ei haluaisi riippuvuudestaan eroon. Lahkojen tarjoama vaihtoehto on kaikista helpoin; itse ei tarvitse tehdä oikeastaan mitään. Realistisessa elämässä taas pitäisi ottaa itseään Oikeasti niskasta kiinni..kuka sellaista haluaa, jos vaihtoehtona on pelkkä *naps* > "minä uskon"?"
Voin kertua että tein kaiken mahdollisen "niskasta kiinni ottamisen",ennen uskoa.Kävin AA-kerhossa(hyvä paikka ja auttaa monia ,minulla ei toiminut,vaikka oli tukihenkilöt ja koko hoito mukana),Paukun-vartioissa,omat lukemattomat yritykseni ja lupaukseni...mikään näistä ei auttanut.
Usko Jumalaan auttoi.En ollut niitä onnekkaita "naps" tyyppejä vaan uskoon tulon jälkeenkin lankeilin(tosin harvemmin),tuntien koko ajan että parempaa päin mennään.Ja eräänä päivänä vaan tiesin että minun ei tarvii enää juoda,siitä on nyt 8wuotta 2kuukautta 2päivää..ja ei ole tehnyt edes mieli,kiitos siitä Jumalalle.
" Jumalanne on itse luonut uskomuksenne mukaan tuon Kokonaisuuden, joten varmasti kaikkivaltiaana sen kykenee näkemäänkin. Se, miksi luo tahallaan sitten kokonaisuuksia, joissa ihmiset kärsivät ja kituvat, elävät holisteina riippuvuuksien pauloissa jne, on minulle käsittämätöntä "rakastavan isän" suurta suunnitelmaa."
Niin,"tutkimattomat ovat Jumalan tiet".En osaa vastata, miksi maailma on näin "raadollinen" paikka.Tosin uskoessani Jumalaan uskon myös sen pahan olemassaoloon sekä ihmisen oman mieliteon pahan tekemiseen.- Milian***
juhani1965 kirjoitti:
"Sinun täytyisi ensinnäkin muistaa nyt se, että jumalanne on uskonnon/ihmisen luomus. Niin kuin kaikki muutkin tuhannet jumalat maailman kulttuureissa. Kuulut uskontoon/lahkoon, jossa on tehtävä tietoinen päätös halusta uskoa tai ei. Kun teet päätöksen puolesta, valitset samalla myös helvetin "todellisuuden" itsellesi ja sitä kautta välillisesti tuomitset samalla uskoontulon hetkellä kaikki eriuskoiset ja uskonnottomat läheisesi helvettiin kitumaan. Ymmärrätkö?"
Ymmärrän mitä ajat takaa,pointtini on se että minä uskon että Jumala on olemassa.Olen saanut siitä niin paljon todisteita omassa elemässäni.En voi millään kuvitella että voisin jotenkin "luoda" itselleni niin paljon ihmeitä tai asioita joita minulle on uskossa tapahtunut.
"..ja yksi ominaisuus on mm. kaikki rajut riippuvuudet. Niitähän lahkot mainostavat parantavansa "jumalan avulla". Ja kukapa holisti ei haluaisi riippuvuudestaan eroon. Lahkojen tarjoama vaihtoehto on kaikista helpoin; itse ei tarvitse tehdä oikeastaan mitään. Realistisessa elämässä taas pitäisi ottaa itseään Oikeasti niskasta kiinni..kuka sellaista haluaa, jos vaihtoehtona on pelkkä *naps* > "minä uskon"?"
Voin kertua että tein kaiken mahdollisen "niskasta kiinni ottamisen",ennen uskoa.Kävin AA-kerhossa(hyvä paikka ja auttaa monia ,minulla ei toiminut,vaikka oli tukihenkilöt ja koko hoito mukana),Paukun-vartioissa,omat lukemattomat yritykseni ja lupaukseni...mikään näistä ei auttanut.
Usko Jumalaan auttoi.En ollut niitä onnekkaita "naps" tyyppejä vaan uskoon tulon jälkeenkin lankeilin(tosin harvemmin),tuntien koko ajan että parempaa päin mennään.Ja eräänä päivänä vaan tiesin että minun ei tarvii enää juoda,siitä on nyt 8wuotta 2kuukautta 2päivää..ja ei ole tehnyt edes mieli,kiitos siitä Jumalalle.
" Jumalanne on itse luonut uskomuksenne mukaan tuon Kokonaisuuden, joten varmasti kaikkivaltiaana sen kykenee näkemäänkin. Se, miksi luo tahallaan sitten kokonaisuuksia, joissa ihmiset kärsivät ja kituvat, elävät holisteina riippuvuuksien pauloissa jne, on minulle käsittämätöntä "rakastavan isän" suurta suunnitelmaa."
Niin,"tutkimattomat ovat Jumalan tiet".En osaa vastata, miksi maailma on näin "raadollinen" paikka.Tosin uskoessani Jumalaan uskon myös sen pahan olemassaoloon sekä ihmisen oman mieliteon pahan tekemiseen.>>>>>>>>>
".....valitset samalla myös helvetin "todellisuuden" itsellesi ja sitä kautta välillisesti tuomitset samalla uskoontulon hetkellä kaikki eriuskoiset ja uskonnottomat läheisesi helvettiin kitumaan. Ymmärrätkö?"
Ymmärrän mitä ajat takaa,pointtini on se että minä uskon että Jumala on olemassa.Olen saanut siitä niin paljon todisteita omassa elemässäni.En voi millään kuvitella että voisin jotenkin "luoda" itselleni niin paljon ihmeitä tai asioita joita minulle on uskossa tapahtunut. Niin,"tutkimattomat ovat Jumalan tiet".En osaa vastata, miksi maailma on näin "raadollinen" paikka.
Oletko kohdannut elämässäsi pelkästään sellaisia uskovia, jotka 'tuomitsevat' aina ja poikkeuksetta jumalattomat lähimmäisensä Helvettiin heidän epäuskonsa takia?
Jos olet, niin kovin on huonot ja Raamatun kirjoituksia sekä Jumalan Hengen voimaa tuntemattomat opettajat kohdallesi sattuneet..
Sillä kun Jeesus tuli maailmaan Hän oli täynnä armoa ja totuutta..
Ja jokainen uskova, joka vaeltaa Jeesuksen jalanjäljillä, kasvaa uskonelämässään samankaltaiseksi kuin Jeesus, jos uskoo Raamatun kirjoitusten sanomaan ja sovittaa sanoman ensisijaisesti omaan elämäänsä. Ja sitten, kun Jumalan Henki, joka ihmisen sisimmässä vaikuttaa, kehoittaa julistamaan Raamatun sanan totuutta epäuskoisille jumalattomille tai uskoville lähimmäisilleen, niin uskova julistaa sen mukaan Raamatun totuutta lähimmäisilleen, kuinka Jumalan Henki puhuu..
Mutta eivät kaikki Raamatun sanaa julistavat uskovat edes itsekään aina usko julistamaansa sanan totuuteen, kun tutkistelevat omassatunnossaan lukemaansa sanaa, mikäli se sana jollakin tavalla nuhtelee lukijaa. Ja tällaiset sanan tutkistelijat lukevat useimmiten juuri heitä itseään miellyttävää sanaa, mutta vastaavasti sovittavat tuomion sanan lähimmäisiinsä, sensijaan että sovittaisivat sen itseensä ja tekisivät parannuksen ja puhuisivat sitten, niinkuin totuus on kirjoitettu..
Kaksimielinen uskova on epävakaa vaeltaja kaikissa asioissa Herran tiellä..- Milian***
Miksi täällä ei kukaan ota kantaa itse aiheeseen? Kukaan ei tunnu edes ymmärtävän mistä on kyse. Vai ymmärtääkö, mutta ei ainakaan uskalla siihen vastata mitään.
>>>Oletko kohdannut elämässäsi pelkästään sellaisia uskovia, jotka 'tuomitsevat' aina ja poikkeuksetta jumalattomat lähimmäisensä Helvettiin heidän epäuskonsa takia? >Kaksimielinen uskova on epävakaa vaeltaja kaikissa asioissa Herran tiellä..
- sinulle ja kaikille
Olet ilmoittanut lähes jokaiselle vastaajalle, ettei tämä ole ymmärtänyt ajatuksiasi. Tuskinpa kukaan pystyy vastaamaan oikein ja odotustesi mukaisesti. Näyttää siis siltä, että sinulla on ennakko-odotuksia, joita kukaan ei pysty täyttämään. Yritetään silti.
Minusta ei ole mitenkään toisarvoista, jos ihminen haluaa uskoa kostavaan 'luojajumalaan'. Ja muka vain oman turvallisuutensa tähden! Sitähän sinä väität. Väitteellesi et saa tukea Raamatusta, et uskovien yleisestä kokemuksesta etkä muustakaan tuntemastani seikasta. Oma kokemuksesi voi olla tuon kaltainen enkä väitä kokemistasi vääräksi. Minun kokemukseni on toisenlainen. Jos ihminen kokee olonsa turvalliseksi, ei kai se ole muilta pois. Muut eivät maksa siitä hintaa eikä siitä aiheudu kenellekään haittaa.
>>> Kun aikuinen ihminen tulee uskoon ja alkaa uskomaan ev.lut jumalaan, niin samaan syssyyn tämä uskoontullut tuomitsee kaikki läheisensä (ei uskovat ja eriuskoiset) helvettiin. > Tämä on tärkeä aihe, koska se koskettaa uskoontullutta hyvinkin paljon: HALUAAKO hän todellakin uskoa, että mm. oma uskonnoton mies, omat ateismia kannattavat lapset jne päätyvät ikuisiin kärsimyksiin miljardeiksi vuosiksi VAIN sen takia, että uskoontullut ITSE haluaa itselleen, YKSIN OMALLE NAVALLEEN hyvän ja miellyttävän tunteen kuolemastaan (jota tietämättömyyttään pelkää)? > Kun aikuinen ihminen tietoisesti valitsee uskomisen kr.uskon jumalaan, hän valitsee itselleen samalla myös sen ikuisen kidutuksen eli "tietoisuuden" siitä, että monet eriuskoiset tai uskonnottomat läheiset joutuvat helvettiin.
Ajatteleeko tätä uskoon tuleva alkuunkaan? Epäilen.- Milian***
>>> Näyttää siis siltä, että sinulla on ennakko-odotuksia, joita kukaan ei pysty täyttämään. Yritetään silti. >Tuskinpa kukaan pystyy vastaamaan oikein ja odotustesi mukaisesti.>Minusta ei ole mitenkään toisarvoista, jos ihminen haluaa uskoa kostavaan 'luojajumalaan'. Ja muka vain oman turvallisuutensa tähden! Sitähän sinä väität.>Väitteellesi et saa tukea Raamatusta, et uskovien yleisestä kokemuksesta etkä muustakaan tuntemastani seikasta.>Jos ihminen kokee olonsa turvalliseksi, ei kai se ole muilta pois. Muut eivät maksa siitä hintaa eikä siitä aiheudu kenellekään haittaa.>Pidän aika erikoisena tulkintaasi. En tunne yhtään uskovaa, joka olisi tuominnut uskoontulonsa myötä muita helvettiin. > Että uskovainen ihminen uskoo ensisijaisesti helvettiin? Onko oletukseni oikea? Kirjoituksesi jatkosta saa sen käsityksen. >Kaikkien puolesta en voi puhua, mutta itse en halua uskoa oman uskoontuloni vaikuttaneen kenenkään iankaikkiseen kohtaloon. Minun 'napani' ei ole maailmankaikkeuden keskus, josta käsin muiden kohtalot ohjautuvat. >Hänen tahtonsa Raamatun mukaan on, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. Tapahtukoon Hänen tahtonsa. >Uskon tietoinen valinta on kysymys, josta voi olla monta mieltä. Minä olen omaksunut Raamatun ilmoittaman ja omaan kokemukseeni perustuvan käsityksen, etten ole itse valinnut uskoa, vaan se annettiin minulle lahjana.>En uskoakseni tule koskaan kitumaan kenenkään helvettiin joutumisen tähden.> Evankeliumi on tarkoitettu kaikille. Se on ilosanoma Jumalan rakkaudesta; anteeksiantamuksesta, vapaudesta ja rauhasta, jotka Jumala lahjoittaa henkilöön katsomatta.> En kerro Jeesuksesta helvetillä pelotellen, vaan yksinkertaisesti todeten, että sinutkin on sovitettu.>Lopussa olevaan ajatusleikkiisi en yhdy. Älä sinäkään spekuloi toisten kohtalolla.> Jumala on rakkaus. Hän sovitti maailman itsensä kansssa Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
!.Joh.2:2
"Hän on meidän syntiemme sovittaja, eikä vain meidän vaan koko maailman". - jonkin olemassa olosta,
Milian*** kirjoitti:
>>> Näyttää siis siltä, että sinulla on ennakko-odotuksia, joita kukaan ei pysty täyttämään. Yritetään silti. >Tuskinpa kukaan pystyy vastaamaan oikein ja odotustesi mukaisesti.>Minusta ei ole mitenkään toisarvoista, jos ihminen haluaa uskoa kostavaan 'luojajumalaan'. Ja muka vain oman turvallisuutensa tähden! Sitähän sinä väität.>Väitteellesi et saa tukea Raamatusta, et uskovien yleisestä kokemuksesta etkä muustakaan tuntemastani seikasta.>Jos ihminen kokee olonsa turvalliseksi, ei kai se ole muilta pois. Muut eivät maksa siitä hintaa eikä siitä aiheudu kenellekään haittaa.>Pidän aika erikoisena tulkintaasi. En tunne yhtään uskovaa, joka olisi tuominnut uskoontulonsa myötä muita helvettiin. > Että uskovainen ihminen uskoo ensisijaisesti helvettiin? Onko oletukseni oikea? Kirjoituksesi jatkosta saa sen käsityksen. >Kaikkien puolesta en voi puhua, mutta itse en halua uskoa oman uskoontuloni vaikuttaneen kenenkään iankaikkiseen kohtaloon. Minun 'napani' ei ole maailmankaikkeuden keskus, josta käsin muiden kohtalot ohjautuvat. >Hänen tahtonsa Raamatun mukaan on, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. Tapahtukoon Hänen tahtonsa. >Uskon tietoinen valinta on kysymys, josta voi olla monta mieltä. Minä olen omaksunut Raamatun ilmoittaman ja omaan kokemukseeni perustuvan käsityksen, etten ole itse valinnut uskoa, vaan se annettiin minulle lahjana.>En uskoakseni tule koskaan kitumaan kenenkään helvettiin joutumisen tähden.> Evankeliumi on tarkoitettu kaikille. Se on ilosanoma Jumalan rakkaudesta; anteeksiantamuksesta, vapaudesta ja rauhasta, jotka Jumala lahjoittaa henkilöön katsomatta.> En kerro Jeesuksesta helvetillä pelotellen, vaan yksinkertaisesti todeten, että sinutkin on sovitettu.>Lopussa olevaan ajatusleikkiisi en yhdy. Älä sinäkään spekuloi toisten kohtalolla.> Jumala on rakkaus. Hän sovitti maailman itsensä kansssa Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
"Hän on meidän syntiemme sovittaja, eikä vain meidän vaan koko maailman".tässä tapauksessa Taivas ja Helvetti on filosofinen. Ymmärrän mitä tarkoitat, ottamalla jotain hyvää saat pakosti mukaan myös huonoa.
Ajatus että taivas on rauhan tyyssija ja helvetti
tulimeri ja Jumala tuomari joka lajittelee ihmiset
jompaan kumpaan, on melko raaka peli. Olen kanssasi samaa mieltä. Esim. lapset, oma poikani kuoli sen ikäsenä ettei mitään tästä maailmasta tietänyt, ja
jos uskoisin luterilaiseen Jumalaan, hän palaisi helvetissä...kuulostaa pahalta. Missä hän on, en tiedä, uskon että taivaassa.
Jumala, taivas, helvetti, saatana..kaikki voivat
olla olemassa vaikka niihin ei uskoisi mutta niiden olomuodosta kun kellään ei ole absoluuttista tietoa. Jos eivät ole olemassa, niin kukaan ei häviä mitään, noin ikuisuutta ajatellen.
On kokemuksia esim. taivaasta missä tutut käveli vastaan ym. Mutta tämänkin käsittäisin mahdottomuutena koska tälläinen tunnistaminen aiheuttaisi ristiriitoja tyyliin "hei, mitä sä täällä teet, sähän vehtasit mun muijan kanssa", vai olisiko kaikki sitten yhtä suurta anteeksiantoa? Juu, ei se haittaa....
Ehkä helvetti onkin eimitään ja taivas paikka jossa kaikilla on hyvä olla?
Ajatuksesi siitä että uskomalla taivaaseen muuttuu myös helvetti todelliseksi (uskonvaraiseksi) on täysin looginen. Ja jos on jokin tapa/toiminto jolla pääsee taivaaseen on myös oletettavaa että siitä kertoo muille, mutta näin ei tapahdu koska ihminen on itsekäs ja välinpitämätön.
Onko taivas niin hyvä että sinne kannattaa pyrkiä ja helvetti paha jota tulee välttää? Ja miten niitä mainostetaan, huokutellaan hyvällä vai pelotellaan pahalla?
En välttämättä selventänyt sinulle mitään, mutta
ajatukseni oli että näiden "tilojen" olomuodon
tietäminen vaikuttaisi ihmisten käyttäytymiseen.
Mutta onks tietoo? - sinulle ja kaikille
Milian*** kirjoitti:
"Hän on meidän syntiemme sovittaja, eikä vain meidän vaan koko maailman".Kiitos kommenteistasi. En vastaa kohta kohdalta, koska en katso sitä tarpeelliseksi.
>>> >>>Jos ihminen kokee olonsa turvalliseksi, ei kai se ole muilta pois. Muut eivät maksa siitä hintaa eikä siitä aiheudu kenellekään haittaa. Mutta uskosi kautta sinä vaikutat omassa mielessäsi siihen, miten koet esim. uskonnottoman kohtalon tämän kuoleman jälkeen. Ajattelet uskontosi luomalla mallilla niin, että uskonnoton joutuu helvettiin. Valitset sen uskon ja sitä kautta mielesi HALUAA ajatella jonkun joutuvan hirvittäviin kärsimyksiin syyn X takia. - Milian***
jonkin olemassa olosta, kirjoitti:
tässä tapauksessa Taivas ja Helvetti on filosofinen. Ymmärrän mitä tarkoitat, ottamalla jotain hyvää saat pakosti mukaan myös huonoa.
Ajatus että taivas on rauhan tyyssija ja helvetti
tulimeri ja Jumala tuomari joka lajittelee ihmiset
jompaan kumpaan, on melko raaka peli. Olen kanssasi samaa mieltä. Esim. lapset, oma poikani kuoli sen ikäsenä ettei mitään tästä maailmasta tietänyt, ja
jos uskoisin luterilaiseen Jumalaan, hän palaisi helvetissä...kuulostaa pahalta. Missä hän on, en tiedä, uskon että taivaassa.
Jumala, taivas, helvetti, saatana..kaikki voivat
olla olemassa vaikka niihin ei uskoisi mutta niiden olomuodosta kun kellään ei ole absoluuttista tietoa. Jos eivät ole olemassa, niin kukaan ei häviä mitään, noin ikuisuutta ajatellen.
On kokemuksia esim. taivaasta missä tutut käveli vastaan ym. Mutta tämänkin käsittäisin mahdottomuutena koska tälläinen tunnistaminen aiheuttaisi ristiriitoja tyyliin "hei, mitä sä täällä teet, sähän vehtasit mun muijan kanssa", vai olisiko kaikki sitten yhtä suurta anteeksiantoa? Juu, ei se haittaa....
Ehkä helvetti onkin eimitään ja taivas paikka jossa kaikilla on hyvä olla?
Ajatuksesi siitä että uskomalla taivaaseen muuttuu myös helvetti todelliseksi (uskonvaraiseksi) on täysin looginen. Ja jos on jokin tapa/toiminto jolla pääsee taivaaseen on myös oletettavaa että siitä kertoo muille, mutta näin ei tapahdu koska ihminen on itsekäs ja välinpitämätön.
Onko taivas niin hyvä että sinne kannattaa pyrkiä ja helvetti paha jota tulee välttää? Ja miten niitä mainostetaan, huokutellaan hyvällä vai pelotellaan pahalla?
En välttämättä selventänyt sinulle mitään, mutta
tietäminen vaikuttaisi ihmisten käyttäytymiseen.
Mutta onks tietoo?Kiitos kirjoituksestasi. Se oli ajatusta täynnä, ja nimenomaan omiasi, ei muiden sanelemia.
>>>Ehkä helvetti onkin eimitään ja taivas paikka jossa kaikilla on hyvä olla? >En välttämättä selventänyt sinulle mitään, mutta
tietäminen vaikuttaisi ihmisten käyttäytymiseen. - Milian***
sinulle ja kaikille kirjoitti:
Kiitos kommenteistasi. En vastaa kohta kohdalta, koska en katso sitä tarpeelliseksi.
>>> >>>Jos ihminen kokee olonsa turvalliseksi, ei kai se ole muilta pois. Muut eivät maksa siitä hintaa eikä siitä aiheudu kenellekään haittaa. Mutta uskosi kautta sinä vaikutat omassa mielessäsi siihen, miten koet esim. uskonnottoman kohtalon tämän kuoleman jälkeen. Ajattelet uskontosi luomalla mallilla niin, että uskonnoton joutuu helvettiin. Valitset sen uskon ja sitä kautta mielesi HALUAA ajatella jonkun joutuvan hirvittäviin kärsimyksiin syyn X takia.Kukapa sitä haluaisi mainostaa "tuotteestaan" sen huonoja puolia..
Toisaalta ymmärrän, miksi et halua enää ajatella koko asiaa ja olet sen mielessäsi päättänytkin niin, ettei ikuista piinapaikkaa ole olemassakaan. Se ei kuitenkaan seuraa valtauskomusta asiasta: Helvetti on suurimmalle osalle uskovista todellinen paikka, vaikka sitä ei (omalle kohdalle) kukaan halua ajatellakaan.
- mrxx....
Ongelmana taitaa olla se, ettet tosiaan usko raamattuun ja Jumalaan kaikkivaltiaana. Kristityt, jotka uskovat raamatun olevan täysi Jumalan ilmoitus ja erehtymätön, uskovat myös tietty helvettiin niinkuin taivaaseenkin. Se on kuitenkin varma, ettei kenenkään tule jäädä pohtimaan toisten taivas- tai helvettipaikkaa. Siis ei pidä jäädä..Jumala kyllä voi asettaa Jumalan mukaisen murheen ihmisistä, jotka eivät ole uskossa. Meidän tehtävänä on vain viedä se pelastuksen sanoma eteenpäin. Jumala on luodessaan antanut ihmisille vapaan tahdon, joko hylätä pelastus tai ottaa vastaan Jeesuksen sovitus. Varma on kuitenkin, että Jumala on oikeudenmukainen.
Kertauksena siis, että kun tulen uskoon, tiedän Jumalan olevan tosi ja raamatun ilmoituksen kuolemanjälkeisestä elämästä. Toisaalta voisi kysyä näinkin, että kun tiedät maailmassa olevan paljon kurjuutta, ihmiskauppaa ja nälänhätää, niin teetkö oikeesti itse tarvittavasti pelastaaksesi riittävästi hädänalaisia? Sitä on monesti helppo osoitella juuri kristittyjä tai muita ryhmittymiä, mutta ei nähdä sitä omaa toimettomuutta asioiden eteen.
Ja vielä Jumalasta sen verran, että Jumalalla on monta eri nimeä. Sinä tunnet Jumalan koston ja luomisen Jumalana, mutta Jumala on ennenkaikkea rakkaus ja armo. Rakkaus on pitkämielinen, hellä, ei muista kärsimäänsä pahaa jne. Sellainen on tuntemani Jumala.
Siunausta sulle!- näyttää olevan
vaikea? Lainaus: "Toisaalta voisi kysyä näinkin, että kun tiedät maailmassa olevan paljon kurjuutta, ihmiskauppaa ja nälänhätää, niin teetkö oikeesti itse tarvittavasti pelastaaksesi riittävästi hädänalaisia?"
Kysymyshän ei ollut yleisestä kurjuudesta tässä ajassa vaan se että jos tiedät
miten päästä taivaaseen ja uskot helvetin olemassa oloon, niin eikö uskovaisen ensisijainen toimi olisi kertoa miten päästään taivaaseen?
Ei ole kyse mistään humanitäärisestä avusta. - mrxxx...
näyttää olevan kirjoitti:
vaikea? Lainaus: "Toisaalta voisi kysyä näinkin, että kun tiedät maailmassa olevan paljon kurjuutta, ihmiskauppaa ja nälänhätää, niin teetkö oikeesti itse tarvittavasti pelastaaksesi riittävästi hädänalaisia?"
Kysymyshän ei ollut yleisestä kurjuudesta tässä ajassa vaan se että jos tiedät
miten päästä taivaaseen ja uskot helvetin olemassa oloon, niin eikö uskovaisen ensisijainen toimi olisi kertoa miten päästään taivaaseen?
Ei ole kyse mistään humanitäärisestä avusta...vastasin jo kysymykseen. Totta kai meidän tulee kertoa pelastuksesta niille jotka eivät sitä vielä omista. Antoihan Jeesus lähetyskäskynkin julistaa kaikkeen maailmaan. Uskovien tehtävä on rukoilla läheisten puolelsta ja osoittaa heille sitä Jumalallista rakkautta. Kuitenkin valitettavasti on niin, etteivät niin monet halua ottaa vastaan pelasutsta.
Ja mitä tulee aloittajan hahmotelmaan asiasta, että joku tulisi uskoon vain kokeaseen turvallisuutta, niin en usko, että tähän syyhyn vedoten voi usko kantaa kovin pitkälle. Usko tulee lahjana Jumalalta ja tuottaa hyvää hedelmää ja tuo Jumalan maailmaa enemmän ihmiselle. Tätä kautta ajatuksemme ja tekomme alkavat muuttua ja ymmärrämme enemmän Jumalaa ja raamattua. Tullakseen uskoon, on ymmärrettävä että on tehnyt syntiä ja on Jumalan kirkkautta vailla. On ymmärrettävä ettei omilla teoillamme voida ansaita pelastusta vaan se tulee yksin armosta ja se pitää omistaa ja ottaa itselleen. Tätä kautta Jumala antaa rauhan sisimpään.
Mitä vastakysymykseen tulee, niin mun mielestä sitäkin asiaa on aiheellista pohtia. Ympärillämme tapahtuu jatkuvasti pahaa, ja on kysyttävä, että näemmekö vain perheemme ja läheiset ihmiset vai tunnemmeko tuskaa muistakin? Aloittaja kun "syytti" uskon valinnan tehnyttä itsekkääksi, niin eikö se ole itsekästä, että välitämme vain meille rakkaista ja läheisistä ihmisistä? Raamattu sanoo, että ei se vielä paljoa ole, että rakastamme heitä jotka meitä rakastamme, mutta Jumala on kutsunut meidän rakastaa myös niitä, jotka vihaavat meitä eivätkä ole meidän veljiämme ja siskojamme. - Milian***
Voin vain todeta, että aihe on selvästi hyvin arka ja vaikka se loogisesti ajatellen on yhtä tärkeä osa uskoontuloa/uskomista, kuin taivas-paratiisi, niin sitä ei vain haluta ajatella.
Kirjoitat:
>>>Se on kuitenkin varma, ettei kenenkään tule jäädä pohtimaan toisten taivas- tai helvettipaikkaa.>Toisaalta voisi kysyä näinkin, että kun tiedät maailmassa olevan paljon kurjuutta, ihmiskauppaa ja nälänhätää, niin teetkö oikeesti itse tarvittavasti pelastaaksesi riittävästi hädänalaisia?>Sinä tunnet Jumalan koston ja luomisen Jumalana, mutta Jumala on ennenkaikkea rakkaus ja armo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.704888Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113329Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j172545Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.561643- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441326- 931259
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2171005Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.68942IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51855