Nishiki 501 Hybridi

Potentiaalinen ostaja

Elikkäs minkälainen hybridi on kyseessä? Ihan pelkkää kauppakassia en halua, vaan haluan aktiiviselle kuntoilijalle myös pyörän, jolla tehdä kuntolenkkejä. Ei sitten aina tarttis juosta, vois joskus polkeakkin kuntonsa eteen.

Toki rahalla saa vaikka kuinka hyvän, mutta kun ei missään nimessä tämän yli (lukkoineen 700 €) mennä. Toisena vaihtoehtona on ollut Tunturi x320, mutta ilmeisesti se on selkeästi huonompi?

8

13826

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkup. Maantiepyöräilijä

"...vaan haluan aktiiviselle kuntoilijalle myös pyörän, jolla tehdä kuntolenkkejä..."

Onko tarkoitus ajaa sulan maan aikaan vai ympäri vuoden? Jos on tarkoitus ajaa vain sulilla, niin unohda nuo ja hanki maantiepyörä. Nishikillä on halpa Criterium, joka on ollut jo alennuksessa yleisesti. Toinen yleisesti ympäri maata saatavissa oleva pyörä on Bianchin Via Nirone. Katso mitä maantepyörämerkkiä se lähikauppa myy. Tunturikauppiaat myyvät Lapierrejä.

Jos on pakko valita noista, niin Tunturilla on X300 malli, joka on parempi kuin tuo X320 ainakin paperilla. Tunturien kanssa kannattaa olla tarkkana, koska mallistosssa ei ole kaikkia kokoja, joten tarkista oikea koko ennakkoon laskurilla. Jotkut kauppiaat yrittävät myydä väärän kokoisia pyöriä, jos oikeaa ei ole. Lakureita on mm. Fillarilehden keskustelupalstalla:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=22962

Nishiki on perus hybridi, jossa hyvää kiinteä teräshaarukka. Teräs- tai hiilarihaarukka antavat keskimäärin hintaluokassaan paremmat ajo-ominaisuudet. Tosin vähän miettyttää, kun se on ihan tasapaksu.

Osasarjasta voi vain todeta, että taitaa olla aikamoinen "kootut kertomukset" :) Tuon takavaihtajan mallin voi unohtaa, koska Nishiki on tyypillinen mainosmiesten tekemä pyörä. Eli takavaihtaaksi valitaan ihan kelvollinen tunnetun talon kapine ja yksinkertaiset ostajat tuijottavat vain sitä. Ei se ole tyhmä joka myy, vaan se joka ostaa. Aloittelijalle paras pyörä on sellainen, jossa kaikki osat ovat samaa sarjaa. Silloin tietää, mitä saa.

Pyörän lisäksi tarvitset yhtä sun toista muuta. Onko kauppias yrittänyt myydä vain pyörän ja lukon? Silloin voisi olla hyvä vaihtaa kauppaa vähän osaavampaan. Kirjoitin tuohon työmatka-ja lenkkipyörä FAQ:iin listan,mitä kaikkea muuta, kuin pelkkä pyörä tarvitaan. Lista ei ole täydellinen ja se on tehty enemmän lenkkeilijän kuin työmatkapyöräilijän tarpeista. Mutta se on suuntaa antava. Joka tapauksessa laske vähintään 200€ tarvikkeille.

• 501 omistaja

Nishiki 501 on paras pyörä mitä minulla on koskaan ollut.(kertooko se sitten jostain, minun mielestä vain hyvästä hinta-/laatusuhteesta.Vertailin aika kattavasti hintaluokan pyörät.)

On 501:sellä lenkkiäkin tullut ajettua ja kyllä sillä lujaa pääsee. Takavaihtaja on niin nopea ja tarkka, että ylämäessä voi huoletetta vaihtaa pienemmälle joka polkaisun välissä. Ei ole pelkoa siitä, että vaihtaja jäisi miettimään siinä vaiheessa, kun pistän polkimeen polkuvoimaa.

Osasarjasta en osaa paljon sanoa, muuta kuin kokemuksesta. Kolmas kesä on menossa ja mitään ei ole mennyt rikki ja kaikki toimii minun mielestäni hyvin. Huonoja puolia on ehdottomasti ohjaustanko, joka on taivutettu kaarevaksi. Tätä en kyllä ymmärrä. Miksi kaareva, joka kohdistaa paineen kämmenien ulkosyrjiin? Toinen miinus voisi olla pyörän paino. Minua se ei häiritse, koska en tavoittele muuta kuin liikkumisen iloa ja normaalin peruskunnon ylläpitämistä. Ehkä paino kertoo jotain pyörän kestävyydestä? Mene ja tiedä. Tyytyväinen olen.

• Potentiaalinen ostaja

Niin se vielä, että siinä katsomassani pyörässä on 22" renkaat. Onko riittävät aikuiselle, isolle miehelle :)

...samalla hinnalla saa parempiakin vaihtoehtoja moneen käyttöön jopa samalta merkiltä.

"Nishiki 501 on paras pyörä mitä minulla on koskaan ollut..."

Tätä en epäile, mutta ei se todista, että pyörä olisi hinta- laatusuhteeltaan mitenkään erityisen hyvä.

• Mikke
        Potentiaalinen ostaja kirjoitti:

Niin se vielä, että siinä katsomassani pyörässä on 22" renkaat. Onko riittävät aikuiselle, isolle miehelle :)

oikein ymmärrä, että miten voi 501:ssä olla 22 tuuman renkaat.
        Jos kuitenkin niin on, niin kovin pieniltä ne kyllä kuullostavat.
        Fillarilehden kakkosnumerossa/08 oli kymmenen laadukasta hybridiä testissä. Viisipotaisessa arvioinnissa tunturi x 320 sai kaksi pistettä ja Nishiki 501 neljä.Ttäydet pisteet saivat gary fisherin mendota ja hiukan cyclocrossarin oloinen, mutta suoratankoinen Felt QX 85.

• Pot.ostaja
        Mikke kirjoitti:

oikein ymmärrä, että miten voi 501:ssä olla 22 tuuman renkaat.
        Jos kuitenkin niin on, niin kovin pieniltä ne kyllä kuullostavat.
        Fillarilehden kakkosnumerossa/08 oli kymmenen laadukasta hybridiä testissä. Viisipotaisessa arvioinnissa tunturi x 320 sai kaksi pistettä ja Nishiki 501 neljä.Ttäydet pisteet saivat gary fisherin mendota ja hiukan cyclocrossarin oloinen, mutta suoratankoinen Felt QX 85.

Joo eli nyt meni kysyjällä puurot ja vellit sekaisin. Kävin Nishikin sivuilla ja siellähän puhutaan runkokorkeudesta eikä mistään renkaista :))

Ja selvitinkin sen jo itselleni, että 22" runkokorkeus on passeli minulle, kun pituuteni on 184 ja 22" haarukka 178-188 cm.

Pot.ostaja kirjoitti:

Joo eli nyt meni kysyjällä puurot ja vellit sekaisin. Kävin Nishikin sivuilla ja siellähän puhutaan runkokorkeudesta eikä mistään renkaista :))

Ja selvitinkin sen jo itselleni, että 22" runkokorkeus on passeli minulle, kun pituuteni on 184 ja 22" haarukka 178-188 cm.

Kannattaa vielä tehdä kaksi temppua:

1) tarkastaa runkokoko jollain kohtuullisella laskurilla, koska nuo suositustaulukot ovat aika optimsitisia ja

2) kokeilla pyörää niin, että siihen oikeasti saa kunnollisen ajoasennon.

Laskureita löydät esimerkiksi Fillarilehden keskustelupalstalta:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=22962

Ajoasennosta on ollut hyviä juttuja Fillari-lehdessä.

• Nishikin omistaja

501 on varmaan ihan hyvä pyörä. Jos olet yhtään isommalta paikkakunnalta kotoisin, voi syksyn tullessa pyöräliikkeitä kiertämällä saada hyvän tarjouksen jostain poistomallista. Mutta oletko aivan varma että tuo hybridi riittää sinulle? Itse ostin huhtikuussa Nishikin hybridin ja olen sillä 2000 km polkenut sillä seurauksella että piti mennä ostamaan maantiepyörä pari viikkoa sitten, kun pyöräilykärpänen iski kunnolla. Vaikka kunnon pyöräfriikki tarvitsee vähintään 3 pyörää, niin tavalliselle kuntoilijalle se käy kalliiksi. Eli mieti hyvin tarkkaan kuinka paljon ja minkälaisilla teillä aiot pyörääsi käyttää. Ja lue fillari-lehden foorumia, sieltä saa oikeasti hyvää tietoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1763
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1179
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1178
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1038
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      833
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      811
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      754
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      132
      698
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    Aihe