Olen tutkiskellut eri laihdutus vaihtoehtoja ja tullut siihen tulokseen, että tulee kalliiksi noudattaa vähähiilihydraattista ruokavaliota nyky hinnoilla.
Tänä päivänä lihan hinta on niin korkea, että ei sitä joka päivä raski ostaa.Silloin täytyy pitää puuropäiviä väliin, että talous pysyy tasapainossa.Kala, tarkoitan nyt tuoretta esim.lohta , ei saa tarjouksesta kuin juhannuksena ja jouluna ja pakkasessa se ei säily kuin.3kk.Puurot sekä peruna on halpaa samoin kuin pasta.
vhh-ruokavalio kallis
51
1924
Vastaukset
- toisenlaisia
Kyllä yleinen käsitys VHH:n kalliudesta on se, että se tulee halvemmaksi kuin sitä edeltävän ruokavalion noudattaminen. Poikkeuksen tekee vissiin ainoastaan se jos käyttää paljon halpaa teollista ruokaa.
- halpaa on
Täällä yksi käyttäjä, mutta olen kyllä sitä mieltä, ettei tuota ruokavaliota voi parhaalla tahdollakaan sanoa edulliseksi. No,kaali tietty on halpaa tällä hetkellä, mutta kun ei sillä pelkällä kaalilla kauaa jaksa. Toisekseen kaaliakaan ei saa ainakaan täällä sisä-Suomesa mistään alta eurolla kilo. Ei myökään kesäkurpitsoita ja kukkakaalia. Taisi kukkakaalikin tänään maksaa 2,50 E/kg. Ei siis mitän edullista. Sitä rahaa tarvitaan muuhunkin kuin ruokaan.
Joko ostat marinoitua lihaa edullisesti tai maksat sikamaisesti maustamattomasta. Jokapaikassa ei näet ole suoramyyntejä, joissa niissäkään ei tuotteet mitään halpoja ole.
Juustot on todella kalliita, sillä ei noita Lidlejäkään ole kaikkialla. - kasviksia monipuolisesti.
halpaa on kirjoitti:
Täällä yksi käyttäjä, mutta olen kyllä sitä mieltä, ettei tuota ruokavaliota voi parhaalla tahdollakaan sanoa edulliseksi. No,kaali tietty on halpaa tällä hetkellä, mutta kun ei sillä pelkällä kaalilla kauaa jaksa. Toisekseen kaaliakaan ei saa ainakaan täällä sisä-Suomesa mistään alta eurolla kilo. Ei myökään kesäkurpitsoita ja kukkakaalia. Taisi kukkakaalikin tänään maksaa 2,50 E/kg. Ei siis mitän edullista. Sitä rahaa tarvitaan muuhunkin kuin ruokaan.
Joko ostat marinoitua lihaa edullisesti tai maksat sikamaisesti maustamattomasta. Jokapaikassa ei näet ole suoramyyntejä, joissa niissäkään ei tuotteet mitään halpoja ole.
Juustot on todella kalliita, sillä ei noita Lidlejäkään ole kaikkialla.Eihän se fakta ole mihinkään muuttunut. Mutta miksi kenenkään pitäisi valita huonompia vaihtoehtoja kasviksien tilalle kuten perunaa tai pastaa?
Marinoitu liha on tietysti halvempaa, jos katsot vain kilohintaa. Sen sijaan pitäisikin pitää huolta siitä että saat riittävästi proteiinia ja silloin ne marinaadin teknorasvat ei auta asiaa ollenkaan. Jos verrataan lihan kilohintaa proteiinin suhteen, niin rasvaisen lihat ovat huomattavasti halvempia kuin marinoidut tai suositusten mukaiset trendilihat (vähärasvaiset).
Mutta oikeasti et tuo esille mitään mikä osoittaisi VHH:n olevan kalliimpaa kuin sellaisen ruokavalion mitä suomessa yleisesti noudatetaan. Kertoisitko seuraavaksi niistä asioista? - eilen kävin
kasviksia monipuolisesti. kirjoitti:
Eihän se fakta ole mihinkään muuttunut. Mutta miksi kenenkään pitäisi valita huonompia vaihtoehtoja kasviksien tilalle kuten perunaa tai pastaa?
Marinoitu liha on tietysti halvempaa, jos katsot vain kilohintaa. Sen sijaan pitäisikin pitää huolta siitä että saat riittävästi proteiinia ja silloin ne marinaadin teknorasvat ei auta asiaa ollenkaan. Jos verrataan lihan kilohintaa proteiinin suhteen, niin rasvaisen lihat ovat huomattavasti halvempia kuin marinoidut tai suositusten mukaiset trendilihat (vähärasvaiset).
Mutta oikeasti et tuo esille mitään mikä osoittaisi VHH:n olevan kalliimpaa kuin sellaisen ruokavalion mitä suomessa yleisesti noudatetaan. Kertoisitko seuraavaksi niistä asioista?kaupassa ja ihmettelin, että miten tähän aikaan vuodesta saa pulittaa kotimaisesta paprikasta melkein 6 euroa kilolta.Kaali nyt on halpaa, mutta talven tullen sekin nousee.Makkarat ovat kesällä tarjoustuotteita, mutta ei niitäkään viitsi joka päivä syödä.Aika suppeaksi menee ruokavalio ja alkaa tökkimään kun aina vain samoja joutuu syömään.Mutta ehkä tämä ei ole minun juttuni, varsinkaan kun rasva syönti inhottaa.Ehkä se on mielikuvituksesta kiinni tai sen puutteesta.
- on kiinni
eilen kävin kirjoitti:
kaupassa ja ihmettelin, että miten tähän aikaan vuodesta saa pulittaa kotimaisesta paprikasta melkein 6 euroa kilolta.Kaali nyt on halpaa, mutta talven tullen sekin nousee.Makkarat ovat kesällä tarjoustuotteita, mutta ei niitäkään viitsi joka päivä syödä.Aika suppeaksi menee ruokavalio ja alkaa tökkimään kun aina vain samoja joutuu syömään.Mutta ehkä tämä ei ole minun juttuni, varsinkaan kun rasva syönti inhottaa.Ehkä se on mielikuvituksesta kiinni tai sen puutteesta.
mutta kyllä kasviksia pitäisi syödä vaikka noudattaisit virallisia suosituksiakin. Ja jos ko suosituksia haluaa noudattaa niin silloin joutuu lihatkin valitsemaan niistä kalliimmista vähärasvaisista tuotteita.
Eli miten siis VHH muka tulee kalliimmaksi kuin vaikkapa virallisten suositusten noudattaminen? - vastaus?
eilen kävin kirjoitti:
kaupassa ja ihmettelin, että miten tähän aikaan vuodesta saa pulittaa kotimaisesta paprikasta melkein 6 euroa kilolta.Kaali nyt on halpaa, mutta talven tullen sekin nousee.Makkarat ovat kesällä tarjoustuotteita, mutta ei niitäkään viitsi joka päivä syödä.Aika suppeaksi menee ruokavalio ja alkaa tökkimään kun aina vain samoja joutuu syömään.Mutta ehkä tämä ei ole minun juttuni, varsinkaan kun rasva syönti inhottaa.Ehkä se on mielikuvituksesta kiinni tai sen puutteesta.
Esitin kysymykseni jo päiviä sitten, mutta et ole vieläkään vastannut. :?
- kalliiksi tule
kun ei tarvitse syödä niin paljon ruokaa kuin oli ennen. Onhan se toki niin että hiilihydraatit ovat halpoja ja mitä enemmän niitä syö niin sitä enemmän tekee mieli lisää. Syömällä kunnon ruokaa varmasti kokonaiskustannuksissa säästää.
- ruokaa
Kerroppas mitä syöt, jos kerran määrällisestikin syöt vähän?
Kyllä kun ostaa niitä kasviksia, joko tuoreita tai pakastettuja, lisäkis lihaa koko perhettä varten, siihen uppooaa pitkä sentti. Tietysti, jos asuu yksin tai muu perhe ei syö sitä "parempaa" ruokaa, tulee edeullisemmaksi.
Ei minulla ole ruokahalu mihinkään kadonnut, kiloita puhumattakaan, mutta olen nyt vain tähän jämähtänyt.
Kyllä peruna-aikana säästyi rhaa muuhunkin, kun puurotkaan muuten eivät kalliiksi tule.
Tänä vuonna en ole edes yhtään mustikkaa llöytänyt, joten joudun varmaan niitäkin kaupasta ostamaan.
Missäpäin Suomea pitäsi asua, että saisi vhh-ruokaa halvalla?
Joku tuolla jollekin vastasi, että ei liha ole laatuunsa nähden kallista. Ei varmaankaan, mutta kun ei sitäkään riitä se 200 g vaan pitää olla päivää kohden aikamoinen määrä. - vaivaa ruuan
ruokaa kirjoitti:
Kyllä kun ostaa niitä kasviksia, joko tuoreita tai pakastettuja, lisäkis lihaa koko perhettä varten, siihen uppooaa pitkä sentti. Tietysti, jos asuu yksin tai muu perhe ei syö sitä "parempaa" ruokaa, tulee edeullisemmaksi.
Ei minulla ole ruokahalu mihinkään kadonnut, kiloita puhumattakaan, mutta olen nyt vain tähän jämähtänyt.
Kyllä peruna-aikana säästyi rhaa muuhunkin, kun puurotkaan muuten eivät kalliiksi tule.
Tänä vuonna en ole edes yhtään mustikkaa llöytänyt, joten joudun varmaan niitäkin kaupasta ostamaan.
Joku tuolla jollekin vastasi, että ei liha ole laatuunsa nähden kallista. Ei varmaankaan, mutta kun ei sitäkään riitä se 200 g vaan pitää olla päivää kohden aikamoinen määrä.määrät eli paljonko pitäs grammoissa syödä noita kasviksia , lihaa, kanaa, kalaa, (voiko purkki tonnikalaa syödä)ja maidon määrä päivässä??
vaivaa ruuan kirjoitti:
määrät eli paljonko pitäs grammoissa syödä noita kasviksia , lihaa, kanaa, kalaa, (voiko purkki tonnikalaa syödä)ja maidon määrä päivässä??
grammoja vaan lautasmalli on tärkein. Kun laitat lihaa, kalaa, tai kanaa niin sitä voisi olla 150-200 grammaa ja loput mitä haluat syödä olisi kasviksia, ilman perunoita tai pastaa. Leipää ei aterioilla tarvita lainkaan. Minä juon maitoa noijn 0,7 litraa päivässä ja se maito on suoraan navetasta eikä mitään "teollisuusmaitoa"
- carnac
kj.mattila kirjoitti:
grammoja vaan lautasmalli on tärkein. Kun laitat lihaa, kalaa, tai kanaa niin sitä voisi olla 150-200 grammaa ja loput mitä haluat syödä olisi kasviksia, ilman perunoita tai pastaa. Leipää ei aterioilla tarvita lainkaan. Minä juon maitoa noijn 0,7 litraa päivässä ja se maito on suoraan navetasta eikä mitään "teollisuusmaitoa"
puolet voi hyvin korvata vaikka kananmunalla tai raejuustolla niin tulee jo halvemmaksi. Jos proteiinia kaipaa.
Aika kipeäksi saa itsensä maksaa (etenkin opiskelijana), jos vetäisee tuon määrän lihaa päivässä. - hyvä sylvi
kj.mattila kirjoitti:
"Ei tarvitse ajatella grammoja vaan..." lautasmalliin tulee kuitenkin 150-200 grammaa lihaa, kalaa tai kanaa, joo-o olipa siinäkin neuvo!!!!!!!!!!!
- hiilareita
kj.mattila kirjoitti:
saat tuosta määrästä maitoa. Mutta sun täytyy saada syödä vasikoiden ruokaa niin eihän sille minkään voi. Kutsut itseäsi kuliranistiksi ja juot lähes litran maitoa päivässä :) Lisäksi et syö mitään hiilareita ja valikoidusti kasviksia, maustat suolalla ja smetanalla... Uusiin keittiöidin tutustuminen on siis valikoivaa ja ahdasmielistä.
Ei se pelkkä lautasmalli riitä. Jos 3/4 lautasesta on vihersalaattia ja loput lihaa, niin todellisuudessa syöt enemmän lihaa kuin kasviksia. Eli mieti niitä grammoja. Painat itse lähemmäs sata kiloa, joten kannattaa tuolla proteiinimäärällä miettiä, että soveltuuko se esim 70 kiloa tai 50 kiloa painavalle. - ymmällään.
ruokaa kirjoitti:
Joku tuolla jollekin vastasi, että ei liha ole laatuunsa nähden kallista. Ei varmaankaan, mutta kun ei sitäkään riitä se 200 g vaan pitää olla päivää kohden aikamoinen määrä.Onko nyt sitten niin että et ole ennen syönnyt terveellisesti ja siksi sinusta VHH vaikuttaa kaliilta.
hiilareita kirjoitti:
saat tuosta määrästä maitoa. Mutta sun täytyy saada syödä vasikoiden ruokaa niin eihän sille minkään voi. Kutsut itseäsi kuliranistiksi ja juot lähes litran maitoa päivässä :) Lisäksi et syö mitään hiilareita ja valikoidusti kasviksia, maustat suolalla ja smetanalla... Uusiin keittiöidin tutustuminen on siis valikoivaa ja ahdasmielistä.
Ei se pelkkä lautasmalli riitä. Jos 3/4 lautasesta on vihersalaattia ja loput lihaa, niin todellisuudessa syöt enemmän lihaa kuin kasviksia. Eli mieti niitä grammoja. Painat itse lähemmäs sata kiloa, joten kannattaa tuolla proteiinimäärällä miettiä, että soveltuuko se esim 70 kiloa tai 50 kiloa painavalle.en saa mistään. Syön vasikoiden ruokaa koska se on terveellisempää kuin kaupasta haettun rasvaton litku jota ei pitäisi maidoksi kutsuakaan. Uudet keittiöt ovat aina kiinnostaneet ja varsinkin tämä venäläinen keittiö jossa smetana ja majoneesi on tärkeässä roolissa.
- suosituksista
vaivaa ruuan kirjoitti:
määrät eli paljonko pitäs grammoissa syödä noita kasviksia , lihaa, kanaa, kalaa, (voiko purkki tonnikalaa syödä)ja maidon määrä päivässä??
Kasviksia syödään VHH:lla ihan suosituksen mukaisesti, samoin eri proteiinilähteitä. Siitä on hyvä lähteä.
- hinnasta
carnac kirjoitti:
puolet voi hyvin korvata vaikka kananmunalla tai raejuustolla niin tulee jo halvemmaksi. Jos proteiinia kaipaa.
Aika kipeäksi saa itsensä maksaa (etenkin opiskelijana), jos vetäisee tuon määrän lihaa päivässä.Kananmuna on toki halpaa, mutta moni ei sitä uskalla käyttää. Tonnari oli aikanaan halpaa mutta nykyään se alkaa olemaan jo ylellisyys tuote.
Raejuustoistakin vain ne isommat pakkaukset ja perustuotteet on halpoja, muiden raejuustojen hinnat saattaa olla jo kalliimpia kuin halpojen lihojen.
Tänään katselin kaupassa että possunpaisti kokolihana oli jo halvempaa kuin tavallinen nauta-sika jauheliha. - lautasmallissa
hiilareita kirjoitti:
Ei se pelkkä lautasmalli riitä. Jos 3/4 lautasesta on vihersalaattia ja loput lihaa, niin todellisuudessa syöt enemmän lihaa kuin kasviksia. Eli mieti niitä grammoja. Painat itse lähemmäs sata kiloa, joten kannattaa tuolla proteiinimäärällä miettiä, että soveltuuko se esim 70 kiloa tai 50 kiloa painavalle.kasviksia on kaksin- tai kolminkertainen määrä lihaan nähden. Eli miten voit vääntää sen niin että silloin söisi enemmän lihaa kuin kasviksia?
- lautasesta
lautasmallissa kirjoitti:
kasviksia on kaksin- tai kolminkertainen määrä lihaan nähden. Eli miten voit vääntää sen niin että silloin söisi enemmän lihaa kuin kasviksia?
on lihaa ja puolet ruukkusalaattia, kumpi painaa enemmän? Jos 1/3 on lihaa ja 2/3 ruukkusalaattia, niin kumpi osa painaa enemmän?
- sinulle tulisikin
kj.mattila kirjoitti:
en saa mistään. Syön vasikoiden ruokaa koska se on terveellisempää kuin kaupasta haettun rasvaton litku jota ei pitäisi maidoksi kutsuakaan. Uudet keittiöt ovat aina kiinnostaneet ja varsinkin tämä venäläinen keittiö jossa smetana ja majoneesi on tärkeässä roolissa.
tilaisuus tutustua japanilaiseen keittiöön. Japanissa tarjottu riisi pitää aina syödä loppuun, sillä kunnioitetaan riisinviljelijää.
- täysin samaa mieltä
ruokaa kirjoitti:
Joku tuolla jollekin vastasi, että ei liha ole laatuunsa nähden kallista. Ei varmaankaan, mutta kun ei sitäkään riitä se 200 g vaan pitää olla päivää kohden aikamoinen määrä.Ja ei kai ole tarkoitus, että tämä tulee työlääksi.Meinaan, että täytyisi kokata kahdet pöperöt jos koko perhe ei ole vhh:a?Jos on perheessä vaikkapa 5 henkeä, niin kyllähän on tyyristä jos et voi keittää esim.jauhelihakeittoa joka on hyvä ja edullinen ruoka vaan tarjoat vaikkapa lohta kerman kera
- este?
täysin samaa mieltä kirjoitti:
Ja ei kai ole tarkoitus, että tämä tulee työlääksi.Meinaan, että täytyisi kokata kahdet pöperöt jos koko perhe ei ole vhh:a?Jos on perheessä vaikkapa 5 henkeä, niin kyllähän on tyyristä jos et voi keittää esim.jauhelihakeittoa joka on hyvä ja edullinen ruoka vaan tarjoat vaikkapa lohta kerman kera
Miksi keittoon tarvitsee laittaa perunaa?
Ja miksi ei voi käyttää rasvaista lihaa? - lautanen
lautasesta kirjoitti:
on lihaa ja puolet ruukkusalaattia, kumpi painaa enemmän? Jos 1/3 on lihaa ja 2/3 ruukkusalaattia, niin kumpi osa painaa enemmän?
noin muodostuu?
Mulla on lautasella yleensä 200-300g lihaa ja tuplamäärä kasviksia. Mun salaatissa on leikettä 150g ja kasviksia 300-400g.
- on...
Se on kyllä kallista. Potut ja puurohiutaleet on tosi halpa osa ruokavaliota. Ruoka on tosi kallista ja vhh ruokavalio koostuu hinnakkaista ruoka-aineista. Ei pystytä ostamaan niitä.
- vai että kallista?
Itse olen ainakin huomannut, että tulee halvemmaksi, kun on vhh: lla: ei ole nälkä ( annokset pieniä ) ja tulee syötyä vaan 2 - 3 krt päivässä. Jos söisin ns. "normiruokaa", niin söisin 2 - 3: n tunnin välein. Silloin mässäilee enemmän ja nyt ei tee makeatakaan mieli.
Kaupassa käydessä ainakin huomasin säästäneeni. Ei tullut ostettua mitään turhaa. - ostoslistalle
niin huomaat ettei se ole niin kallista kun ei tarvitse syödä kaiken päivää jotain välipaloja. Ei kai syömisen tarkoitus ole se, että syödään että taas kohta on nälkä. Siinä potut ja puurot kalpenee
- syö kasvisruokavaliolla
vai että kallista? kirjoitti:
Itse olen ainakin huomannut, että tulee halvemmaksi, kun on vhh: lla: ei ole nälkä ( annokset pieniä ) ja tulee syötyä vaan 2 - 3 krt päivässä. Jos söisin ns. "normiruokaa", niin söisin 2 - 3: n tunnin välein. Silloin mässäilee enemmän ja nyt ei tee makeatakaan mieli.
Kaupassa käydessä ainakin huomasin säästäneeni. Ei tullut ostettua mitään turhaa.yhtään enempää kuin sinä, joten jos sinun on normiruokaa syödessä syötävä kolmen tunnin välein, niin älä sovella sitä muihin ja pistä vähäistä ruokamäärää vain VHH:n ansioiksi.
- esimerkkejä
Kovasti väität VHH:ta kalliiksi (monessa viestissä) mutta mitään kunnollisia esimerkkejä VHH:n kalliudesta et ole vielä kertonut. Kerro nyt siis jotain esimerkkejä jotta tiedetään mistä juuri sinä puhut.
- ei sama ole hän
esimerkkejä kirjoitti:
Kovasti väität VHH:ta kalliiksi (monessa viestissä) mutta mitään kunnollisia esimerkkejä VHH:n kalliudesta et ole vielä kertonut. Kerro nyt siis jotain esimerkkejä jotta tiedetään mistä juuri sinä puhut.
Kasvikset kuuluvat yleensä terveelliseen ruokailuun. Ne eivät ole vhh:n yksinoikeus. Liha on kalliimpaa kuin pavut. Jos syö riittävästi vihanneksia, täysjyväleipää, perunoita, kalaa tai munia ja juo halpaa kirnupiimää päälle, ei tule kalliiksi.
- väitteeseen
ei sama ole hän kirjoitti:
Kasvikset kuuluvat yleensä terveelliseen ruokailuun. Ne eivät ole vhh:n yksinoikeus. Liha on kalliimpaa kuin pavut. Jos syö riittävästi vihanneksia, täysjyväleipää, perunoita, kalaa tai munia ja juo halpaa kirnupiimää päälle, ei tule kalliiksi.
Pavut voi ehkä olla halvempia, mutta harva ns. normaalia ruokaa syövä syö niitä lihan asemasta, joten tuo ei vie tätä asiaa suuntaan eikä toiseen. Leipä ja perunat taasen ei juurikaan lisää proteiinin saantia, joten sekään ei tuo ratkaisua lihan kalliuteen.
- vhh on hyvä
syö kasvisruokavaliolla kirjoitti:
yhtään enempää kuin sinä, joten jos sinun on normiruokaa syödessä syötävä kolmen tunnin välein, niin älä sovella sitä muihin ja pistä vähäistä ruokamäärää vain VHH:n ansioiksi.
ennenkuin tuommosia latelet. Kyse on valkoisten viljojen, sokerin pois jättäminen! Ei kasviksien!
Ja se mikä toimii sulla, niin ei välttämättä mulla. Ota asioista selvää, ennenkuin tommosta potaskaa kirjoittelet ! - kysymyksen
ei sama ole hän kirjoitti:
mutta jälleen saa vastauksia odotella päiväkaupalla. Ei niiden vastausten KEKSIMINEN voi olla niin vaikeaa. ;)
- carnac
laktoositon VHH 6€/pv
VHH 4€/pv
HHH, mukana täysjyväkaura 3€/pv
Tuohon mukaan kyl viel kaikki pähkinät, juustot ja rypsiöljyt, jotka vanhemmat kustantavat :).
Kaveri, joka saa koulusta ilmaisen ruuan ja syö vapaa-ajalla pelkästään jotain pastaa ym. kuluttaa 10€ viikossa ruokaan.
Mutta kyllä mielestäni terveellisyyteen kannattaa tuhlata vähän rahaa. Ei tartte lääkkeitä sitten vanhemmiten syödä. - halpaakin..
Löytyy sieltä kaupasta jotain halpaakin. Esim. kaali, sipuli ja lanttu ovat edullista ja terveellistä ruokaa. Kananmunat on halpoja. Lihatiskiltä sain tarjoussuikalelihaa ison läjän 1,5 eurolla. Pakasteesta löytyy todella halpoja isoja pusseja erilaisia vihanneksia, Rainbowta, Euroshopperia yms.
- minävaanjuu
Soijarouhe ei maksa paljon mitään. Se turpoaa vedessä yli neljäkertaiseksi ja sisältää proteiinia rajusti. Tummaa soijarouhetta 100 gr, kolme kananmunaa, 60 gr ruislesettä, 15 gr vehnänalkioita, puoli litraa vettä, paistettua sipulia ja sopivasti suolaa ja mausteita. Tulee halpoja pihvejä.
- minävaanjuu
minävaanjuu kirjoitti:
Soijarouhe ei maksa paljon mitään. Se turpoaa vedessä yli neljäkertaiseksi ja sisältää proteiinia rajusti. Tummaa soijarouhetta 100 gr, kolme kananmunaa, 60 gr ruislesettä, 15 gr vehnänalkioita, puoli litraa vettä, paistettua sipulia ja sopivasti suolaa ja mausteita. Tulee halpoja pihvejä.
Opetelkaa helvetin uusavuttomat perkaamaan kaloja! Kokonaista silakkaa hakemaan kaupasta kipikapi! Eikä maksa paljon.
- hiilareita
minävaanjuu kirjoitti:
Eihän tuollaiset "pihvit" ole VHH:ta nähneetkään.
- eikä oo
hiilareita kirjoitti:
Eihän tuollaiset "pihvit" ole VHH:ta nähneetkään.
Opettele laskemaan!
- laskea?
eikä oo kirjoitti:
Opettele laskemaan!
No voi pientä. :(
Mutta katso nyt ensiksi niitä hiilaria määriä siitä soijasta ja sen jälkeen laske vielä mukaan lisäämäsi hiilarimäärät muista hiilarilähteistä. Kylläpäs niitä kertyykin aikamoinen määrä verrattuna jauheliha pihviin. - minävaanjuu
eikä oo kirjoitti:
Opettele laskemaan!
Koko satsi sisältää 54 grammaa hiilihydraatteja. Siinä on kolmen päivän annos, kolme suurta pihviä päivää kohti. Kivennäisaineita ja vitamiineja on taatusti paljon enemmän kuin vastaavanpainoisessa lihaklöntissä, on sitten mitä lihaa tahansa.
minävaanjuu kirjoitti:
preiini nauttia jossain soijamuodossa. Eihän soija aiheuta kun ongelmia. Lihassa on proteiinit ja rasvat oikeassa suhteessa ja niitä kannttasa syödä.
- minävaanjuu
kj.mattila kirjoitti:
preiini nauttia jossain soijamuodossa. Eihän soija aiheuta kun ongelmia. Lihassa on proteiinit ja rasvat oikeassa suhteessa ja niitä kannttasa syödä.
Kyse oli hinnasta. Jos syötetään possulle 10 kiloa soijaa, hävitään hinnassa aika paljon. No, possu maistuu paremmalta monen mielestä. Minä syön mieluummin soijaa eikä maksa paljon.
- tinkii....
Hapla on suhteellinen käsite.
Minä en halua maksaa mistään suikalelihasta; herra ties mitä siinäkin on!
En halua syödä ulkomaisia kasvissekoituksia; täytyy niiden edes olla valmistettu Suomessa.
Kaali: 1,50 € /kg, lanttu: lähes 3 €/kg, halpaako? - tilalle?
tinkii.... kirjoitti:
Hapla on suhteellinen käsite.
Minä en halua maksaa mistään suikalelihasta; herra ties mitä siinäkin on!
En halua syödä ulkomaisia kasvissekoituksia; täytyy niiden edes olla valmistettu Suomessa.
Kaali: 1,50 € /kg, lanttu: lähes 3 €/kg, halpaako?No mitä tarjoat tilalle kun niitä hyviä vaihtoehtoja pitäisi vaihtaa halpoihin vaihtoehtoihin?
- hoikempi ja terveempi
kj.mattila kirjoitti:
kun poistin eläimen raadot ruokavaliostani ja syön parina päivänä viikossa soija rouheen tai tofun muodossa. Eli ei aiheuta ongelmia minulle, eikä miljoonille vegaaneille.
hoikempi ja terveempi kirjoitti:
kun poistin eläimen raadot ruokavaliostani ja syön parina päivänä viikossa soija rouheen tai tofun muodossa. Eli ei aiheuta ongelmia minulle, eikä miljoonille vegaaneille.
syönyt eläimen raatoja. Taidat olla varsinainen peto kun olet niitä ennen syönyt. Liha on hyvää kun eläin on teurastettu oikein eikä aiheuta mitään ongelmia. Soijaa en suostu syömään lainkaan sillä se on epäterveellistä.
- elävä sika uunissa
kj.mattila kirjoitti:
syönyt eläimen raatoja. Taidat olla varsinainen peto kun olet niitä ennen syönyt. Liha on hyvää kun eläin on teurastettu oikein eikä aiheuta mitään ongelmia. Soijaa en suostu syömään lainkaan sillä se on epäterveellistä.
Kuollut eläin on aina raato vai milloin olet nähnyt pannulla tai uudissa elävän eläimen?
- kyllähän
niitä roskahiilareita (pasta, riisi) ja no ehkä pottukin, saa tosi halvalla. Uusi peruna nyt vielä menee kohtuumäärissä mutta talviperunoista tehty pottumuusi on kyllä melkonen sokeripommi.
Marinoimattomia lihoja saa aika usein puoleen hintaan marketeista. Jos on pakastin niin kannattaa hamstrata. Kasvikset on tosiaankin paljon kalliimpia kuin edellä mainitut lisukkeet joiden hyllyikäkin on kuukausia. MUtta,, ainakin omalla kohdalla täytyy sanoa että ruuan kokonaismäärä on pienentynyt kun on jättänyt viljatuotteet lähestulkoon kokonaan. Samalla jäi myös tuoremehut ja valmisruoat sekä kaikki turhat välipalatuotteet kauppaan. Voi olla että ehkä hieman enemmän menee ruokaan rahaa mutta sitäkin ravinteikkaampaa se on. Sitten on tietysti sähkön hinta kun kaikki ruuat tulee valmistettua itse. Onneksi kesällä voi grillata ulkona ja puut saa ilmaiseksi. Paraneehan tässä elämänlaatu ja terveys sitten vastaavasti. Eikä koskaan ole nälkä...- merkittyjä
lihoja puoleen hintaan, mutta kestääkö ne pakastamisen, kun viimeinen käyttöpäivä on tänään?Voihan niitä toki ostaa, mutta jos syödään "hyvin", niin kuka takaa, että sellaisessa lihassa,jonka tuoreustakuu meni jo, on kaikki kohdallaan?
- niin sittenhän
ei tarvitse käydä kaupassa ja halvaksi todellakin tulee.Nyt ymmärsin!
- san Kari vaan
Kun syö pottuja ja possunlihaa kerran päivässä maarun täyteen niin se pitääkin nälän loitolla koko päivän, muutama rukiinen väipala rittää sen lisäksi. Ja jaksaa, on niinkuin sanotaan ruista ranteessa. Ei tule järin kalliiksi eikä lihota kun ei opeta elimistöä siihen että syödään kolme kertaa läskiä päivässä. Ja silti vatsa kurisee nälkää välillä. Huh huh, ei ihme että kansa lihoo ja sairastelee jos dieettiopit ovat tuollaisia VHH:mäisiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee622099Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."41756Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2311232En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71920Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20832Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.57826Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?104731Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38678- 19666
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?92659