Mikä ihonhoitotuotemerkki auttaa rasvaseen ja näppyläiseen, pintakuivaan ihoon?
paras ihonhoitotuotemerkki?
13
3467
Vastaukset
- Sherin_9
Ei ole olemassa mitään tuotteiden rankinglistaa, vaan jokainen valitsee tuotteet rahapussinsa, ihotyyppinsa ja makunsa mukaan. Oletan että olet nuori ja kokematon ihonhoidossa?
Katsopa sivun linkkejä aiheesta Nuoren ihon hoito, sekä Rasvaisen ja epäpuhtaan ihon hoito, jne.. siellä on myös vinkkiä tuotteista:
www.yhteishyva.fi/yhteishyva/kauneus/kauneusvinkit/ihonhoito/fi_FI/ihonhoito_1/
Sun iho näyttää olevan sekaiho, koska se on sekä rasvainen että kuiva. Tai sitten iho on niin epätasapainossa, että oireilee noin. Onko mustapäitä vai finnejä vai pelkästään näppylöitä?
Näppylät voivat johtua iän ja hormonien lisäksi myös väärästä ruokavaliosta tai sitten ihosi reagoi kosmetiikkatuotteissa oleviin aineisiin, näppylät ovat ärtyneitä (jos tuo tuntuu oikealta, valitse vain hajusteettomia herkälle iholle tarkoitettuja tuotteita).
Tärkeintä on valita kolme tuotetta:
- puhdistusaine, käytä 2 kertaa päivässä, sulle sopis geelimäinen tuote tai hapan pesuneste
- kosteusvoide, laita puhdistuksen jälkeen joka aamu, valitse UV-suojan sisältä voide. Katso, ettei tuotteessa ole mineraaliöljyä (Paraffinium Liquidum), koska se tukkisi lisää rasvaista ihoasi.
- kasvovesi (alkoholiton, rauhoittava)
Varsinkin apteekista voi käydä kysymässä, siellä on turvallisia tuotteita ja osaavat neuvoa hyvin.
Esim. Eucerin Impure Skin voisi sopia?
-- black&white
jo lukuisia merkkejä kokeilleena Sothy's-tuotteet. Ovat vähän kalliimpia mutta riittoisia (400ml:n puhd.tuotteet riittivät lähes puoli vuotta!). Kosmetologilta ostin. Enää en merkkiä vaihda ja iho ei ole koskaan ollut näin hyvässä kunnossa
- ulpuu
Mulla on hyvin samantapanen iho kun sulla, ainakin kuvauksen perusteella. Ihastuin Dr. Hauschkan tuotteisiin jokunen kuukausi sitten. Erityisesti päiväkäyttöön tarkotettu kasvoöljy on tosi hyvä. Iho ei ala kiiltää päivän aikana ja iho on parantunut tulehtuneista finneistä ja pikkunäpyistä. Pullollinen maksaa pari kymppiä, mutta riittää sitten useammaksi kuukaudeksi, koska öljyä ei tarvitse laittaa kun ihan muutama tippa.
Ainakin joskus kannattaa pitää taukoo yöllisistä voiteista niin, että iho pääsee kunnolla puhdistumaan. Kiristelyä voi sitten ehkästä kosteuttavalla kasvovedellä, jossa ei oo alkoholia.- ostit
sitä öljyä?
- ulpuu
ostit kirjoitti:
sitä öljyä?
Jotkut luontaistuoteliikkeet ja kauneushoitolat, sekä Sokos ja ainakin Helsingin Stockmann myyvät.
Tuosta voi etsiä kaupunkinsa lähimmän paikan: http://www.kauneussivut.fi/innet/dr.hauschka/
- käytän
Minä käytän Acon Cliniderm Deep Cleansing moussea (vaaleanpunainen pullo) ja sarjaan kuuluvaa kasvovettä sekaiholleni ja hyvin on mulle toiminut, tuntuu ainakin puhtaalta puhtaussession jälkeen! (Apteekeista)
- ulpuu
Mäkin käytin tota jonkin aikaa, mutta iho ei pitänyt hajusteista, mitä tuossa tuotteessa on. Acolla on myös hajusteeton sarja epäpuhtaalle ja näppyläiselle iholle. Sarja on vaaleansinisissä pulloissa. Muut sarjan tuotteet on ehkä enemmän akne-iholle, mutta tuo puhdistusaine on ihan kelpo. Apteekista löytyy.
- Minulla sopinut
Minulla myös pintakuiva ja välillä rasvainen. Näppyjä tulee helposti, kun ihoni huokoset tukkeutuu kuivuuden vuoksi. Akneen tarkoitetuilla tuotteilla saan vaan ihoni huonompaan kuntoon. Nuxe sopii minulle, koska ihoni on todella herkkä. Haju on aika voimakas joissakin sarjan voiteissa, mutta ei häiritse minua. On myös olemassa muitakin laadukkaita luonnon kosmetiikkamerkkejä kuten Olos Natura. Dr. Hauschkasta en pitänyt, koska haju on tuoteissa voimakas ja ihoni ärtyi. Lisäksi on vielä Logona, Lavera, Sante, mutta itse en ole niitä kokeillut vielä.
- apua voi saada
myös BM-tuotteista, kokeile vaikka geeliä (voi laittaa myös vaikka Humektanin alle) tai sitten kosteusvoidetta. Löytyy ainakin apteekeista ja Sokokselta.
Itse käytän tällä hetkellä vain tuota geeliä, jonka annan imeytyä hetken ja sitten jojobaöljyä päälle.- ...
Aamuisin tosin teen niin, että laitan kasvoille sitä jojobaöljyä ja pyyhin sen kasvovedellä pois, ja sitten geeliä.
- ihon on ihmisen suurin elin
Itselläni oli alle 20vuotiaana, herkkä sekaiho, joka rasvoittui helposti. Apteekista sain joitain hyviä tuotteitakin, kun en ostanut niitä halvimpia. valitettavasti henkilökuntaa ei ole vieläkään koulutettu ihonhoitoon.
Halvemmaksi tulee hankkia hyviä tuotteita vaikka kotiesittelystä, jossa koulutettu ihminen myy juuri asiakkaan ihotyypille sopivaa tuotetta.
Tästä minun jutustelustani tulee esille, että olen niissä käynyt 15vuotta ja olen ollut käyttämääni Colosén sarjaan tyytyväinen. Tuotteet tulevat kotiovelle tai työmatkani varteen, mihin olen sopinutkin.
Tuotteiden jatkuva vaihtaminenkin on huono juttu, koska iho reagoi jatkuvasti uuteen tuotteeseen.
Puhdistukseen esim. syvätehoista mietoa puhdistusmaitoa iltaisin. Aamuisin alkoholitonta kasvovettä. Päiväksi meikkivoiteen alle, ihotyypistäsi riippuen esim. Avocadoa tai Aloe-emulsiota. Mikäli iho tuntuu illalla puhdistuksen jälkeen kuivalle, kannattaa pieni pisara kosteusemulsiota laittaa myös yöksi.
Usein olen kuullut, että ihoa puhdistetaan monta kertaa päivässä, tai tuotteita on laitettu liikaa, myös silloin iho tuntuu rasvoittuvan aivan liikaa. Nämä tuotteet antavat ihon hengittää, eivätkä tuki huokosia. - sveitsiläistä laatua -- ulpuu
Olen kyllä aina lukenu ja kuullut, että tuotteiden vaihtaminen välillä tekee vain hyvää iholle. Mene ja tiedä sitten...
- kotiin asti
ulpuu kirjoitti:
Olen kyllä aina lukenu ja kuullut, että tuotteiden vaihtaminen välillä tekee vain hyvää iholle. Mene ja tiedä sitten...
Tuotteiden vaihtaminen jatkuvasti tarkoittaa, ettei käytetä viikkoakaan samaa tuotetta, jolloin iho ei ehdi rauhottua välillä.
Ihon kannalta on hyvä vaihtaa esim. puolenvuoden / vuoden välein.
ihonhoitoon tuotteita löytyy em.Colose-sarjasta 45 erilaista, ilman että lasketaan mukaan hygienia ja värikosmetiikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2684665Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343030Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442847Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k232800Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761791Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061654Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 591400
- 951282
- 471169