Miehet! Mitä mieltä pitkistä kynsistä naisella?

utelias..nainen

Ovatko ne seksikkäät, kauniit vai turhuutta. Vai onko se samantekevää. Naisetkin voivat kommentoida, onko sinulla pitkät vai lyhyet kynnet ja miksi näin?

77

11369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies 40+

      Missään tapauksessa eivät turhuutta.Todellakin minut sytyttää hoidetut lakatut kauniit naisen kynnet.Sopii useimmille ja tekevät naisesta seksikkään..

    • Mega Mies

      Kynsistä jos jostain näkee osaako nainen tehdä mitään käsillään (tämän voi ottaa kaksimielisesti jos haluaa).

      Naisten kannalta pitkät kynnet ovat monesti epäkäytännölliset. Minä ainakin olet kuullut lukuisia kertoja eri naisilta porua kun kynnet menee poikki, lakka lohkeilee pois tai muuten vaan ne kulahtaa.

      Minulle on periaatteessa ihan sama onko pitkät vai lyhyet kynnet, kunhan vaan on kynnet.

      • kynnet kuin kengät

        Pitkät kynnet eivät katkeile tai mene pilalle jos osaa olla niiden kanssa. Ja jos syö terveellisesti niin että saa vitamiineja.

        Pitkien kynsien kanssa oleminen on vain vähän niinkuin korkokengillä kävely. Se pitää opetella että näyttää luontevalta, ei kaadu tai ettei korko katkea.

        Jos osaa olla pitkien kynsien kanssa niin voi tehdä kyllä lähes mitä vain. Paitsi ehkä ruopia maata. Pitkien kynsien kanssa vaan pitää esim. tiskatessa käyttää hanskoja mutta sehän on hyväksi kaikille koska on hygienisempää eivätkä kädet kuiva niin paljoa.


      • lnf12

        NAISELLA PITÄÄ OLLA PITKÄT KYNNET! MIELUITETEN TERÄVÄKÄRKIKISET JA PITKÄT.


      • hoitotätimys
        lnf12 kirjoitti:

        NAISELLA PITÄÄ OLLA PITKÄT KYNNET! MIELUITETEN TERÄVÄKÄRKIKISET JA PITKÄT.

        Ja sulla pitää olla pakkopaita PERKELE!


    • friikkim

      Pitkät omat kynnet, eikä mitään tekokynsiä. Se on osoitus siitä, että nainen näkee vaivaa naisellisuutensa eteen.

      Väri luonnollinen tai punertava, mutta ei missään tapauksessa musta.

      Kauheimman näköiset ovat mustat töpökynnet. Sellaiset sopivat erittäin epänaisellisille naisille, Esim joillekkin lesboille.

    • Mies21v...

      Minusta pitkät kynnet ovat todella epäkäytännölliset, eivätkä edes kauniimmat kuin hyvinhoidetut lyhyet ja siksi en suosi.

      Omalla kumppanillani on hyvinhoidetut lyhyet kynnet. Erittäin kauniit ovat!

    • Kaks aikamiespoikaa

      Huorilla on pitkät punaiset kynnet ja rakennekynnet naisells ovat etovat ja tuovat mieleemme lähinnä irstailun.

      Mitä vanhempi nainen on . sitä vastenmielisemmän näköiset pitkä kynnet ovat, harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Nämä 40 -50 vuotiaat naiset, jotka ovat jämähtäneet omiin teinivuosiinsa ovat kamaplimpia; pitkät kynnet, pitkät hiukset tiukat teinivaatteet ja tanakka vartalo ja ryppyiset kasvot.

    • ni-i-n

      tunnen niiden pistot kyrpäni varressa. En ole masokisti, ei innosta.

    • lyhyet kynnet

      lähinnä siksi, kun en jaksa nähdä kynsien eteen vaivaa. Joskus teininä pidin pidempiäkin kynsiä, kun ne kasvaa ne niin nopeasti. Vieläkin löytyy lakkapulloja.

      Muistan kun joskus olin laittanut nätisti kynteni ja menimme baariin, niin eikös siihen tullut joku äijä murjasemaan, että mitä siinä niitä kynsiäs esittelet, kun pidin tuopista kiinni. Suomessa on edelleen vähän sellainen meininki, että "rumat ne vaatteillaan koreilee".

    • Suvereeni

      Lähinnä tulee mieleen, että tuollainen nainen ei ilmeisesti käsillään kovin paljoa tee kun voi pitää noin epäkäytännöllisiä kynsiä. Pidän urheilullisista naisista, joten ei oikein nappaa. Eikä muutenkaan kyllä pitkät kynnet mielestäni ole lyhyitä ja siistittyjä yhtään kauniimpia. Toki nyt voi olla hieman normaalia pidemmät kynnet, jolloin kynsi on oikean muotoinen, tämän jälkeen pituudesta on vain haittaa.

      • olla muuten

        aika yleinen harhaluulo, ettei pitkillä kynsillä voisi "tehdä mitään".


      • P.Kyntinen
        olla muuten kirjoitti:

        aika yleinen harhaluulo, ettei pitkillä kynsillä voisi "tehdä mitään".

        Mulla on pitkät kynnet, ihan omat. Taitaa riippua kynsien laadustakin voiko tehdä mitään.. Minä lopetin tältä iltaa remontin teon saatuani neljän oven karmit hiottua ja maalattua.


      • ellu.
        P.Kyntinen kirjoitti:

        Mulla on pitkät kynnet, ihan omat. Taitaa riippua kynsien laadustakin voiko tehdä mitään.. Minä lopetin tältä iltaa remontin teon saatuani neljän oven karmit hiottua ja maalattua.

        Aikamoisia ennakkoluuloja pitkiä kynsiä kohtaan.

        Minulla on aina ollut luonnolloset, mutta pitkät ja vahvat kynnet. Pidän ne huolitelttuina ja lakkaan raskalaiseksi manikyyriksi. Eikä kynnet todellakaan vaikuta elämääni/tekemisiini. Kynteni ovat niin paksut ja vahvat etteivät tahdo edes saksilla mennä katki, joten miksi niitä pitäisi muutenkaan varoa? olen niin ollut siivoojana kuin mansikankinpoimijana kesätöissä eikä kynteni ole ollut moksiskaan. Vahvat kynnet eivät siis kärsi, vaikka töitä tekisikin!


      • Suvereeni
        ellu. kirjoitti:

        Aikamoisia ennakkoluuloja pitkiä kynsiä kohtaan.

        Minulla on aina ollut luonnolloset, mutta pitkät ja vahvat kynnet. Pidän ne huolitelttuina ja lakkaan raskalaiseksi manikyyriksi. Eikä kynnet todellakaan vaikuta elämääni/tekemisiini. Kynteni ovat niin paksut ja vahvat etteivät tahdo edes saksilla mennä katki, joten miksi niitä pitäisi muutenkaan varoa? olen niin ollut siivoojana kuin mansikankinpoimijana kesätöissä eikä kynteni ole ollut moksiskaan. Vahvat kynnet eivät siis kärsi, vaikka töitä tekisikin!

        Myönnän, että en kovin paljoa tiedä siitä miten hankalat tai helpot pitkät kynnet ovat, mutta se nyt on ainakin faktaa, että kyllä lyhyet kynnet kuitenkin kätevämmät ovat. Kuinka paljon. Sitä en tiedä.


      • lyhytkyntinen
        olla muuten kirjoitti:

        aika yleinen harhaluulo, ettei pitkillä kynsillä voisi "tehdä mitään".

        esimerkisi hoitoalan ammateissa pitkät kynnet ovat hygienian kannalta riski. Samoin hoitoalan työpaikoilla joutuu käyttämään alkoholipitoisia desinfioivia käsihuuhteita, jotka ainakin minulla kuivattavat kynsiä ja kynsinauhoja. Siksi mulla lyhyet kynnet. Pitkät kynnet ovat kyllä kauniit, jos ne on hyvin hoidettu.


      • Anonyymi

        Omat kynteni ovat pitkät ja sen verran terveet, etteivät koko ajan katkeile. Olen asunut koko elämäni maalla, hoitanut eläimiä pienistä tipuista hevosiin. Olen hoitanut pikkusiskoani vauvana ja tehnyt käsitöitä. Puutöitä ja tekstiilitöitä. Kynnet eivät ole tiellä, ne eivät haittaa tekemistä. En ala valittamaan jos joku joskua katkee, koska se kasvaa takaisin. Urheiluunkaan ne eivät yleensä vaikuta. Seinäkiipeily taitaa olla yksi niistä harvoista.


    • gjghjg

      mulla on pitkät ja aidot.olen aina karttanut pitkiä kynsiä,mutta ajattelin piruuttani kasvattaa.luulin,että ovat vaikeat pitää ja tiellä tekemisessä.eipäs.hyvät ja vahvat ovat ja kaikkea samaa pystyy tekeen kuin lyhytkyntisenä.pitkät,siistit,huolletut kynnet ovat mielestäni kauniit.mutta jos kynnet ovat huonosti lakatut ja pituuseroja kynsien välillä niin hyh.

    • Vastaa seuraaviin kysymyksiin kynsistä ja mieti sitten mitä ne ovat.

      1) onko niistä haittaa verrattuna lyhyisiin kynsiin.
      2) Onko niistä hyötyä?
      3) ovatko ne siistit (fyysisesti, ei siis hienot)?
      4) paljon niiden hoitamiseen menee rahaa enemmän kun lyhyisiin siisteihin?
      5) kauanko joudut niitä hoitamaan ja kuin usein.

      jätän tarkoituksella pois kohdan onko ne hienot, ne voi jostain olla hienot, mutta ömmm miehen täytyy olla nainen (no wait what?!) että se valitsee hienouden kaiken muun ylitse.

      • Anonyymi

        1) Joskus on haittaa verrattuna lyhyisiin kynsiin.
        2) Pitkillä kynsillä voi raaputtaa helpommin jotain pois tai rapsuttaa vaikka kissaa, joka pitää enemmän pitkistä kynsistä.
        3) Ne ovat paksut ja kiiltävät.
        4) Hoitoon menee yhtäpaljon rahaa kuin lyhkäsiinkin, jos haluaa pitää ne terveinä.
        5) Pitkiä kynsiä ei tarvitse leikata yhtä usein kuin lyhyitä. Niitä muotoillaan yhtä paljon kuin lyhyitä.

        Yhteenveto on, että jos pitää pitkistä kynsistä ja osaa olla niiden kanssa ne ovat paremmat.


    • Unohdit jotain ap.

      Ovatko ne ......vai ällöttävät bakteeripesät, ja naurettavat pissikset?

    • kunhan on kynnet

      Ihan sama kunhan on jonkinlaiset kynnet.

    • hepskukkuu50000

      Itselläni on aina ollut omat, pitkät kynnet. Ja niistä ei todellakaan ole haittaa ,vaikka metallitöitä teen. Päinvastoin, kun joskus kynsi katkeaa, tuntuu, kuin pala puuttuisi sormesta. Pitkät kynnet ovat kuin eräänlaiset työkalut sormien päissä, joiden kanssa on helppo tarttua, kyniä,rapsuttaa, tehdä pikkutarkkoja juttuja, joita ei nakkisormenpäillä tehdä.

    • påah

      Pitkät ovat ja hoitaa niitä pitää.
      Pitkinä kätevämmät eikä rajoita elämää millään lailla. Ompelijan töitä teen ja se jos mikä on käsillä tekemistä.

    • Harhaluuloa...

      Samoin täällä. Pitkät kynnet eivät rajoita elämää mitenkään. Itsekin teen paljon käsilläni. Keskiraskasta/raskasta fyysistä työtäkin olen joskus tehnyt, myös remontointia, kaikenlaisia käsityöharrastuksia jne. Kynnet ovat vahvat, juon paljon maitoa. Ovat olleet pitkät lapsesta asti. Joten vahvistuneet siinäkin. Kuten joku mainitsi ne ovat kuin pieni työkalu sormien päässä. Toimivat esim. pinsetteinä. Nimimerkillä "Se jota pyydetään AINA ottamaan heti tikku sormesta pois". Tosiaan tasan tarkkaan ainut asia, missä ne ovat koskaan haitanneet on kitaran (tai minkä tahansa vastaavan kielisoittimen) soittaminen. Se ei onnistu. Missään muussa ei ole koskaan ollut ongelmaa ja paljon olen käsillä tehnyt. En myöskään raavi miestäni. Osaa kai nyt ihminen kynsiensä kanssa toimia.
      Eri asia on sitten ne tekokynnet, jossa henkilö varmaan varoo niiden irtilähtemistä. Oikeiden kynsien kanssa ei tarvitse sitä pelätä. Pienien toisiaan lähellä olevien nappuloiden painaminen voi olla haastavaa, kun pitää painaa kynnellä, mutta ei siinäkään mitään ongelmaa ole. Rajoittavat siis ainoastaan asioita, joissa on pakko painaa jotain sormenpäällä. Eli eivät tarkoita käsillätekemättömyyttä. Parhaimmillaan täytyy lakatakin ne joka päivä, jotta lakka on ehjää, kun tekiessä kärsii. Tai sitten on ilman lakkaa.

    • raja_

      Katkasin vahingossa vastikään naisen kynnen. Noh, siitä seurasi ikuinen viha :)
      Jos sitä ei ois tapahtunu nii oisin nyt heikkohermoisen mies.

    • Turhuutta. Mieluummin lyhyet. Pitkät kynnet ovat vähän "petomaiset".

      • Bang_me_a_Big_Bang

        "Turhuutta."
        Samoin teknisesti kaikki muukin ulkonäköön liittyvä, mutta silti meistä suurin osa kokee tarvetta jossain määrin omaan ulkoiseen olemukseensa panostaa ja antaa kyseisen seikan vaikuttaa myös toisen osapuolen kohdalla tahallisesti tai tahattomasti parinvalinnassa.

        "Pitkät kynnet ovat vähän "petomaiset". "
        Ja mikäs sen seksikkäämpää. Grrrr! >=P


    • <3

      Mulla itelläni on tosi pitkät ja vahvat kynnet, joita tykkään laittaa nätiksi. Viehän se joskus paljon aikaa ja vaivaa, mutta mukavaa se silti on. Jotku maalaa tauluja ja toiset kynsiään. ;)
      Mulla pitkät kynnet pysyy ainakin silmällä katsoen puhtaampina kuin lyhyet, näkymättömästä liasta en sitten osaa sanoa. Olen samaa mieltä, että pitkät kynnet toimivat kätevästi pinsetteinä. Itselleni niistä on apua myös, jos pitää siirtää tai kantaa jotain kuumaa, koska ei tarvitse koskea sormenpäillä, vaan voi ottaa kynnet avuksi. Ja toki niistä on apua myös muovipakkausten auki repimisessä. :D
      Pitkistä kynsistä on myös haittaa, muttei mun mielestä kuitenkaan kovin paljon. Joissakin liikuntalajeissa, kuten esim. koripallossa, saa olla varovainen, ettei kynsi vahingossa katkea tai ettei satuta toista pelaajaa. Petivaatteiden puistelu ja joidenkin nappien painaminen on myös hieman hankalaa.

    • kissa32,5

      Minulla on pitkät teräväkärkiset paksut vahvat kynnet. Minulle kynnet ovat tärkeä asia ja pidän ne hyvin terävinä. Ne antavat turvallisuuden tunteen myös. Ei tarvitse pelätä ketään sillä niillä voi raadella todella pahasti ja niitä voi käyttää työkaluina. Pakkausten aikaisu on helppoa, ei tartte saksia. Huonona puolena on että niillä tulee joskus raapaistua vahingoissa mutta hyöty voittaa haitan

      • raapimispuu

        mä ilmoittaudun sun raapimispuuksi heti...saat raadella mua miten haluat----->www.noirplaisir.com


    • katjuska....

      Minultakin löytyy luonnostaan vahvat, paksut ja pitkät kynnet. Katkeilevat harvoin ja omia kynsiäni luullaankin usein rakennekynsiksi. Etenkin, kun tykkään kynsieni koristelusta ja taiteilusta erityisen paljon hilein, tarroin, lakoin yms...

      Kynnet ovat minulle erittäin tärkeä osa kokonaisuutta ja tärkeämmät kuin korut yms...

      Ja väite, ettei pitkillä kynsillä voi tehdä mtn - on aiheeton. Itse teen kaikkea, niin pihatöitä, kokoan kalusteita, urheilen, ratsastan yms....Kynnet ovat niin luonnollinen osa minua, että päin vastoin - en edes osaisi olla lyhyillä kynsillä, kun tökkisin sormen päitäni kipeästi sinne tänne.

    • tuutikki23

      Itse pidän kynsiäni puolipitkinä. On yleensä lakkaa niitä vaikka haluaisin. Lähinnä tämä linja sen vuoksi, että teen päivittäin ruokaa, joten pitkät lakatut kynnet eivät oikein sovellu esim. taikinan vaivaamiseen. Mutta siistinä aina pidän ne. Varpaankynnet ovat aina lakatut.

    • yörksss

      Rakennekynnet on ällöt.
      Tulee mieleen petomainen huo-a.
      Söpöt urheilulliset naiset on parhaita lyhyillä siisteillä kynsillään.

    • jensuugfk

      1) onko niistä haittaa verrattuna lyhyisiin kynsiin.
      Ei todellakaan! ilman kynsiä tunnen itseni ihan kädettömäksi! olen pari kertaa leikannut lyhyksi, mutta tullut siihen tulokseen, että en osaa olla niiden kanssa yhtään.

      2) Onko niistä hyötyä?
      On, oon ammatiltani kampaaja ja kampausten teko on ihan älyttömän kätevää pitkillä kynsillä!

      3) ovatko ne siistit (fyysisesti, ei siis hienot)?
      Uskoisin käsi tulee pestyä ja desinfioitua väh. tunnin välein

      4) paljon niiden hoitamiseen menee rahaa enemmän kun lyhyisiin siisteihin?
      ostan yleensä n. 2pulloa vuodessa ja viilan :D alle 6euroa vuodessa. En ole vertaillut minkä verran menee rahaa lyhyisiin kynsiin.

      5) kauanko joudut niitä hoitamaan ja kuin usein.
      alle 5min. ehkä pari kertaa viikossa tai pari kertaa kk. Riippuu mielialasta/ jaksamisesta ja kynsilakan väristä.

    • Olennainen.

      Kuinkas niillä sujuu pyykkäys, siivous, kokkaus ja leipominen?

    • asf346346

      Lyhyet paremmat. En tiedä miksi, mutta tykkään enemmän.

    • 1+7

      Tällai miehen näkökulmasta naisten kynnet menee samaan kastiin monen muunkin pikkuasian kanssa, eli kunhan ovat siistit niin ei niihin tule hirveästi huomiota keskitettyä.

      Taitaa olla nuo kynnet naiselle itselleen tärkeämpi juttu, eli mitä mieltä muut naiset ovat kynsistä.

    • boisboisbois

      Tykkään naisella lyhyistä siisteistä kynsistä. Lakkaa saa olla ja jotain kivoja koristeita. Pureskellut tai tupakan kellastamat kynnet, lohkeillut lakka ja kynnen katkeamisesta kitiseminen ovat turn offeja. Siisteyden kannalta mietityttää, kun ainakin itsellä menee päivittäin jotain kynsien alle, vaikka teen konttorityötä, niin miten remontoivat naiset muka pystyvät pitämään kyntensä siisteinä?

      Aloittajalle vastaukseksi, että pitkät kynnet ovat pituudesta ja tyylistä riippuen kauniit tai rumat, mutta joka tapauksessa turhuutta.

    • jensuuugfk

      Kuinkas niillä sujuu pyykkäys, siivous, kokkaus ja leipominen?

      - hyvin sujuu.. :D Painojenkin nostelu onnistuu ihan helposti. Leipomista en hirveästi harrasta, koska en tykkää mistään makeasti ja mieskin on nykyään vähähiilihydraattisella ruokavaliolla liikenteessä niin ei tule paljon leivottua hänellekkään enään, mutta ihan hyvin se on onnistunut.

      Osaan pyyhkiä myös oman perseeni jos kiinnostaa! :)

      • jensuuugfk

        *Makeasta :)


    • nainen19vuot

      Ei niin lyhyet kuin miehillä, mutta ei myöskään liian pitkät. Niin, että
      "valkoista osiota" näkyy kuitenkin muutama milli. Ei haittaa tiskaamista tms :)

    • dsghf568adfs

      Pitkät kynnet eivät ainakaan lisää kiinnostusta naisiin, ehkä jopa laskee hiukan. Minusta pitkät kynnet ovat epäkäytännölliset ja vaikuttaa turhamaiselta. Ihan normaalipituiset kynnet kiitos.

    • Musikantti

      Ei voi soittaa kitaraa eikä pianoa pitkillä kynsillä... siksi lyhyet, aina.

    • 25v mies

      Näköjään jokunen mies tuonut ketjussa esille tuota, miten pitkät kynnet herättävät joillekkin mielikuvia diivamaisuudesta, ettei nainen ilkeäisi tehdä työtä käsillään ja hänen kätensä olisivat jotenkin epäsiistit.
      Itse näen asian lähes päinvastoin; minusta pitkät kynnet herättävät yleensä ennemminkin mielikuvan siitä, että nainen on kätevä käsistään, hyvä sorminäppäryyttä vaativissa arkipuuhissa ja pitää käsistään huolta myös hygienian osalta.
      Toki tämä, kuten muutkin ulkoiset ominaisuudet on viime kädessä yksilöstä kiinni, eikä se mikä näyttää yhdellä ihmisellä hyvältä välttämättä sovi toiselle, mutta yleisesti ottaen olen itse sitä mieltä että luonnollisen näköiset pitkät/pitkähköt kynnet ovat naisella ehdottomasti plussaa ulkonäössä. Ne saavat kädet näyttämään naisellisemmilta ja tuovat naisen yleisvaikutelmaan seksikkään kissamaista särmää.
      Jos kynsien väristä puhutaan niin itse tykkään että lakkaamattomat tai pehmeillä ja haalean sävyillä lakatut kynnet ovat kauniit, kun taas räikeistä silmille pomppaavista väreistä, kuten kirkkaanpunaisesta en itse pidä oikeastaan missään ehosteissa.

    • lyhyet paremmat

      Mites kakilla käynti tekokynsien kanssa.. Mahtaa olla mukava tunne jos vähän löysempää pyyhkiessään tulee kynsille kuraraitoja vai kumihanskat kädessäkö käytte hoitamassa ne ulostus/pissatarpeenne... Kiinnostaisi tietää, eikä suinkaan koprofilian tai jonkun sairaan fetissin tähden, vaan hygieniasyistä!!!

      • Äly hoi!

        Voi hyvä jumala...
        Tässä ketjussa on taas ollut aika monta typerää stereotypiaa ja harhaluuloa pitkäkyntisistä naisista, mutta tämä viesti on kyllä taas niin pytynpohjasta kaavittu, että jotain rajaa...
        En tiedä miten sinä viestin kirjoittaja yleensä vessassa käydessäsi itsesi siistit, mutta pääsääntöisesti kuvittelisin ihmisten hoitavan kyseisen toimituksen niin, ettei siihen pyyhittävään eritteeseen kosketa kun paperilla, eikä kynsien pituus siihen asiaan vaikuta yhtään mitenkään.
        Mitä käsien pesemiseen tulee, niin olen itse ymmärtänyt että pitkillä kynsillä kädet on itseasiassa helpompi putsata, kun kynnen alusetkin voi vaikka viruttaa. Itselläni ei ole kynsiä ollut ikinä oikeastaan ollenkaan ja silti sopivissa rapahommissa kynnen alusiin menee aina moskaa ja saan käsiä pestessä jynssätä melko perusteellisesti saadakseni sen sieltä pois.


    • I like 'em long

      Kyllä pitkät kynnet tekevät käsistä siromman ja femiinimmän näköiset ja johtui se nyt sitten jostain henkilökohtaisesta omituisuudestani tai mistä lie, mutta minusta ne on vaan yleisesti naisilla sievät ja seksikkäät,
      että löytyy meissä miehissä niitäkin, jotka osaavat kyseistä ulkonäködetaljia arvostaa >=P

    • Handy_Man

      En voi kyllä väittää, etteikö se naisessa sytyttäisi että tällä on luonnollisen näköiset sirot ja pitkät kynnet ja kädet ovat aika usein viiden ensimmäisen asian joukossa, johon naisen ulkonäössä huomioni kiinnittyy. Harmittavan vähän kyllä näkee nykyisin oman ikäisilläni naisilla sellaisia "kissanaisen" kynsiä, vaikka se toki jokaisen oma valinta onkin haluaako sellaisia itsellään pitää.

    • niin..nekynnet

      se on nimemen omaan sitä naisellisuutta minun naisella on upeat pitkät kynnet ja se pitää niistä hyvää huolta ostelen sille hieman kalliimpia kynsilakkoja eri värisiä varsinkin pinkkiä punaista, lilaa arvostan häntä todella paljon kun muutenkin pukeutuu niin tyylikkäästi tekokynsille en anna juuri arvoa vaikka paremmat nekin kuin pureksitut kynnet..

    • 11111193

      Pitkätkynnet hyvin hoidettuna on tosi upeet ja seksikkäät .Minä aina kattelen naisten käsiä kellä sellaset on . Haluisin naisilta mielipiteitä.
      ta

    • kynsistä

      Omat kauniisti hoidetut hieman pitkähköt on kauniit. Tekokynnet on typerää turhuutta ja kertoo vain naisen ulkonäkökeskeisyydestä.

    • Max.Turnoff

      Ei todellakaan sytytä. Vaikka nainen olisi muuten kuin unelma, pitkät tekokynnet tai tekoripset kaataa koko homman.

    • 19O3

      Pitkät kynnet ovat out. Kertovat pitäjästään heti että työn teko ei kiinnosta. Nrmaaleja töitä kun ei voi tehdä pitkillä kynsillä.

      Sellaiset puolipitkä kirkkaalla lakalla ovat IN minulle.

      Tässä kohtaa pitää mainita että erään halpakaupan kassalla on pikkuisen pyöreä blondattu tyttö joka on kaunis kuin auringonnousu. Ja aina niin hyvällä tuulella ja kyselee kuulumisia että tällainen vanha hapannaamakin tulee joka kerta hyvälle tuulelle ja lähtee ovesta ulos hymyillen. Mutta ne sen tytön kynnet... Pitkät mustat stiletit... Ei ei ja ei... Joka kerta illuusio hajoaa kun hän antaa kuittia ja näkee ne kynnet...

      • Bang_me_a_Big_Bang

        "Pitkät kynnet ovat out. Kertovat pitäjästään heti että työn teko ei kiinnosta. Nrmaaleja töitä kun ei voi tehdä pitkillä kynsillä."

        Typerä stereotypia. On toki joitakin ammattikuntia joissa työskentelevälle pitkät kynnet eivät sovi, mutta reippaasti yli 90 prosentissa mahdollisista ammateista niistä ei ole mitään haittaa. Tai sitten sinulla on jollakin tapaa todella rajautunut käsitys ja omakutoiset kriteerit "normaaleille töille". Minusta mikä tahansa työnkuva jolle on tarvetta ja/tai kysyntää, josta saa palkkaa, joka vaatii omakohtaista panostusta ja joka toimii lain asettamissa puitteissa, on ihan normaalia oikeaa työtä.
        Ja joo, minä kyllä pidän niitä pitkiä/pitkähköjä kynsiä vetävinä, mutta vaikka itselleni vastaavasti esim. lävistykset kasvoissa ovat aika automaattinen turn-out, en silti väheksy ketään sellaisia omaavaa ihmistä niiden perusteella, tai vedä heikäläisistä tai elämäntyylistään mitään hätäisiä ja perusteettomia johtopäätöksiä.


    • Aito_Nainen_Mulle

      Turhuutta,ihannenaiseni ei edes ajattele tollasia. Rumat,turhat,epäkäytännälliset,typerät ovat.ja iso ongelma terveydenhuollon puolella,mä luin. Ei saada naisilta sormesta pulsseja, tulehduksia on ja allergia reaktioita. Mä muuteskaan en ymmärrä ulkonäkökeskeisiä. Varsinkaan niitä jotka vaan hoitavat kauneuttaan hirveillä rahamäärillä, vaikkei sitä kauneutta edes ole. Rumat fyysiset piirteet, laihuus tai ylilihavuus eivät kauneudeksi muutu vaiks niitä kuinka maalais, vaatettais, parfyymeillä kyllästäisi. Naurettavaksi vaan tekevät tälläytymiset ihmisen.

    • Senysäkynsi

      Vanhustentyötä ei tehdä pitkillä kynsillä.

      • Bang_me_a_Big_Bang

        Olettaen että viittaat "vanhustentyöllä" vanhusten hoitoon (ja mikäli et viittaa siihen, niin mihin sitten?), niin missä asioissa pitkistä kynsistä tarkalleen on kyseisessä hommassa haittaa?
        Ihan näin uteliaisuudesta kysyn.


      • Senysäkynsi
        Bang_me_a_Big_Bang kirjoitti:

        Olettaen että viittaat "vanhustentyöllä" vanhusten hoitoon (ja mikäli et viittaa siihen, niin mihin sitten?), niin missä asioissa pitkistä kynsistä tarkalleen on kyseisessä hommassa haittaa?
        Ihan näin uteliaisuudesta kysyn.

        Eli vanhusten pesemiseen, pukemiseen, vaippojen vaihtoon, ulosteiden putsaamiseen jne. eli hoitotyöhön.


    • Huru-ukkeli

      Kyllä vanha mies nauttii naisten pitkistä punaisista kynsistä. Ei ole pahaa sanaa sanottavana.

    • LyhyetKynnet

      Pitkäkyntisen naisen aika menee ilmeisesti niiden kynsien hoidossa ja kynsien ihailemisessa.
      Ei pitkillä kynsillä mitään kotitöitä pysty tekemään.
      Miettikääpä miten pitkäkyntinen nainen kuorii perunoita, vaivaa pullataikinaa, leipoo pullaa, siivoaa, kitkee rikkaruohoja kasvimaalla ym. joita ei pitkillä kynsillä pysyty tekemään, kun kynnet vaurioituvat ja pahimassa tapauksessa katkeavat kivuliaasti.

      • Bang_me_a_Big_Bang

        "Pitkäkyntisen naisen aika menee ilmeisesti niiden kynsien hoidossa ja kynsien ihailemisessa."
        Taas kerran typerä ja perusteeton stereotypia. Miksi kyseiseen asiaan ulkonäössään huomiota kiinnittävä nainen muka käyttäisi sen ihailemiseen tai hoitoon sen enempää aikaa kuin kukaan muukaan mistään sellaisista ulkonäkönsä yksityiskohdista huolehtija, joka kokee niiden näyttävän itsellään hyvältä?

        "Ei pitkillä kynsillä mitään kotitöitä pysty tekemään."
        Vaikkei minulla miehenä asiasta olekaan mitään omakohtaista kokemusta, sen verran tiedän, että tuo ei pidä paikkaansa.

        "Miettikääpä miten pitkäkyntinen nainen kuorii perunoita, vaivaa pullataikinaa, leipoo pullaa, siivoaa, kitkee rikkaruohoja kasvimaalla ym. joita ei pitkillä kynsillä pysyty tekemään, kun kynnet vaurioituvat ja pahimassa tapauksessa katkeavat kivuliaasti."
        Kuten sanottua en omaa omakohtaista kokemusta asiasta, joten mitään tarkemmin erittelevää vastausta en osaa antaa, mutta ottaen huomioon, että olen nähnyt pitkäkyntisen naisen tekevän useimpia noista, olettaisin että kyse ei ole mistään tuhottoman kompleksista asiasta.

        Jos osa teistä tänne kommentoivista naisista koette ettette missään nimessä halua itsellenne pitkiä kynsiä, niin se on teidän valintanne ja teillä on täysi vapaus tehdä asian suhteen miten koette itsellenne sopivaksi. Mutta tuota minä en oikeasti ymmärrä, että miksi pitää toisista naisista sitten viljellä tällaisia ilkeitä diivastereotypioita ja kyseenalaistaa heidän kykynsä ja halunsa tehdä mitään töitä tai arkipuuhia kunnolla, mikäli he haluavat pitää kyntensä pidempinä? Mitä tarkoitusta tällaisten stereotypioiden ylläpitäminen ja levittäminen oikeasti edes palvelee?


    • Kynsikäs

      Samantekevää. Nyt kun mietin, niin en ole koskaan kiinnittänyt huomiota kynsiin enkä muista kenenkään naisen kynsiä

    • Bang_me_a_Big_Bang

      Kun nyt olen tähän ketjuun jo jonkun kerran kommentoinut, niin vastataanpa vielä itse aloituksen kysymykseenkin, että tjuu kyllähän minä koen pitkät kynnet naisella vetävinä. Yleisesti ottaenkin olen omakohtaisesti naisen käsistä tämän ulkonäköä tarkastellessa varmaan osapuilleen samassa määrin kiinnostunut, kuin hyvin monet miehet tuntuisivat olevan vaikkapa tämän rinnoista (jotka vastaavasti eivät useimmissa tapauksissa ole minulle minkään sortin ulkonäkökriteeri), vaikken tykkääkään kyseistä kiinnostustani mitenkään yleisellä tasolla mainostaa, kuten hyvin iso osa "tissi-miehistä" tekee.

    • LyhyetKynnet

      No sellaisesta naisesta mies saa alituiseen omia kynsiään hoitavan naisen, joka keskittyy kynsiensä hoitoon ja ihailemiseen.
      Ei sellainen pitkäkyntinen nainen mitään kotitöitä pysty tekemään, koska kynnethän siinä vaurioituisivat, saattaisivat jopa katketa.
      Kuvitelkaapa nyt pitkäkyntinen leipomassa pullaa, löydätte pitkän kynnenpalan pullasta pian.

      • Bang_me_a_Big_Bang

        "No sellaisesta naisesta mies saa alituiseen omia kynsiään hoitavan naisen, joka keskittyy kynsiensä hoitoon ja ihailemiseen."
        Vaan edelleenkin, miksi kynsistä huolehtiminen muka tarkoittaisi automaattisesti sitä, että nainen sitten muka olisi niitä koko ajan värkkäämässä, eikä paljon muuta tekisikään? Miksi kyseisestä ulkonäködetaljista huolehtiminen muka edellyttäisi naiselta sen enempää ajan ja energian käyttöä ko. asian syynäämiseen, kuin vaikkapa hiustensa laittaminen, tai meikkaaminen erilaisine kommervenkkeineen? Toki mitä tahansa noista voi periaatteessa tehdä liiallissuuksiin asti, mutta tämä sinun statementtisi on tässä muodossaan vähän sama kuin sanoisi kaikista pyykkilautavatsaisista, etteivät he tee muuta kuin vahtaavat itseään peilistä ja ravaavat salilla.

        "Ei sellainen pitkäkyntinen nainen mitään kotitöitä pysty tekemään, koska kynnethän siinä vaurioituisivat, saattaisivat jopa katketa."
        Tuttavapiiristäni löytyy ainakin muutamia naisia, jotka ovat osoittaneet tämän väitteen vääräksi. Heiltä luonnistuu oman näkemäni perusteella kynsineen päivineen ihan normaalisti kotona sekä sisä- että ulkohommat.

        "Kuvitelkaapa nyt pitkäkyntinen leipomassa pullaa, löydätte pitkän kynnenpalan pullasta pian."
        Olen nähnyt kyseisen esimerkin luonnossa useammankin kerran, olen syönyt kyseisen prosessin yhteydessä tehtyjä pullia, enkä ole yhtään kynnenpalaa vielä onnistunut löytämään...


    • ukkseli

      Pitkät kynnet naisella on minulle pieni miinustekijä. Ne kertovat mielestäni hieman väärin painotetuista elämänarvoista.

    • Ei niin väliä mutta kyllä ne pitkät kynnet ovat seksikkäät, varsinkin jos ne painautuvat alastomaan selkääni nautinnosta

    • kynnetön

      Naisena sanoisin, että pitkät kynnet ovat epäkäytännölliset, tätimäiset ja vanhanaikaiset. Ehkä vähän epähygieenisetkin.

      • SuitsMe

        Monissa ammateissa, esim. hoitoalalla, kynsien on oltava "lyhyet ja luonnolliset".


      • Touchyfeelytype

        "Naisena sanoisin, että pitkät kynnet ovat epäkäytännölliset, tätimäiset ja vanhanaikaiset."

        Miehenä olen täysin eri mieltä. Toki voimme ajatella "pitkistä kynsistä" puhuessamme aika eri asioitakin (minusta kynsi on jo pitkä, jos se kasvaa selvästi sormen pään yli), mutta itse olen huomannut siitä olevan aika usein apua, jos käsillä harrastettavassa värkkäämisessä on mukana joku, jolta löytyy silmin nähden pitempää sormenkynttä ja useimmat naiset joilla kyseisen detaljin olen pannut merkille, ovat selvästi nuoremmasta päästä. Tuota asian vanhanaikaisuuttakaan en oikein hahmota, mutta ehkä se toisaalta johtuu osin siitäkin, etten ole koskaan perustanut "muodinmukaisuudesta", tai muusta vastaavasta ajan-tasalla pysymisen varjolla harrastetusta massa-ajattelusta.

        "Ehkä vähän epähygieenisetkin."

        Miten pitkät kynnet ovat sen epähygieenisemmät, kuin lyhyetkään? Siis ihan oikeasti?
        Ihan samalla tavallahan niistä lähtee pestessä lika pois, jos ihminen vaan normaalisti käsihygieniastaan huolehtii.

        "Monissa ammateissa, esim. hoitoalalla, kynsien on oltava "lyhyet ja luonnolliset"."

        No tuosta en omaa mitään omakohtaista kokemusta, mutta tiedän kyllä esimerkkejä hoitoalan ihmisistä, jotka pitävät kyntensä pääsääntöisesti pitkinä, eikä vaikuta työssä sen isommin ongelmaksi muodostuvan.


    • Normal22

      Todella seksikkäät on sopivasti pitkät ja punaiset, kertoo naisen osaavan itseään kunnioittaa ja hoitaa. Erittäin turn-on. Love it!!!

    • Luomukynnet

      Itsellänini on pitkät luomukynnet, eli ei mitään tekokynsijuttua. Niin paksut ja kestävätkin ne ovat, että kestävät vääntöä ja painoakin. En ymmärrä sitä, että miksi pitäisi tyytyä töpökynsiin, kun nämä kestää ja kasvaa nnin, että kojhina kuuluu. Syön normaalisti, enkä käytä edes purkkivitamiinej. Luojan lahja, josta on voitava nauttia.

    • JuuJuumies

      En tiedä. Saattaisi olla kivaa sitten kun silleen niissä tilanteissa uppoavat selkään? Hmm, tjaa? Kissanainen?

    • seksikkäät

      Kynsien muoto on paljon niiden pituutta tärkeämpi kun puhutaan kynsien kauneudesta.

    • LongAndStrong

      1) onko niistä haittaa verrattuna lyhyisiin kynsiin.
      Ei. Pitkät ja vahvat omat kynnet ovat huomattavasti käytännöllisemmät kuin nysät, joita käytän vain silloin kun yritän opetella näppäilemään kitaraa tai töiden puolesta hygieniasyistä pidettävä lyhyenä.

      2) Onko niistä hyötyä?
      Ne toimii pinsetteinä, veitsinä ja jopa ruuvin vääntiminä toisinaan. Ja mietippä miten helppoa rapsuttaa jos kutisee! Ne toimivat myös suojapanssareina jos ruokaa pilkkoessa veitsi lipsahtaaliian lähelle sormia.

      3) ovatko ne siistit (fyysisesti, ei siis hienot)?
      Toisinaan on, toisinaan ei. Riippuu mihin niitä on käyttänyt viimeksi. Puutarhuri-leikkien jälkeen voi vaatia huolellisen puhdistuksen.

      4) paljon niiden hoitamiseen menee rahaa enemmän kun lyhyisiin siisteihin?
      Ei yhtään enempää, kun omat riittää, eikä tarvitse ylimääräisiä rakennekynsiä tai lakkoja.

      5) kauanko joudut niitä hoitamaan ja kuin usein.
      n. kerran kuukaudessa, leikkaa vähän ylimääräistä pois, ja viilaa muotoonsa ~ 10min/kerta. Joskus tapaturmamaisen lohkeamisen takia joutuu tekemään pienen korjauksen minuutissa.

    • Anonyymi

      Kauniita on pitkät kynnet, minä ainakin tykkään! Pitkillä, huolella lakatuilla kynsillä varustettu käsi kun on kalun ympärillä niin eipä ole paljon parempaa näkyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe