Karjalaiset sukujuuret gallup

Mr.Kalluppi

Testataanpas palstalaisten Karjalaisuusaste. Tässä kyselyssä Karjalaisina pidetään ainoastaan niitä, joiden veressä virtaa aito Karjalainen veri. Jos esivanhemmat ovat vaikkapa muuttaneet asumaan työn perässä Karjalan laulumaille, heitä ei kyselyssämme pidetä heimoomme kuuluvina. Vain äidinmaito Karjalaiset huomioidaan.

Aloitan jälleen itse.

Minussa virtaa aito Karjalainen veri.

Jk. Kuten huomaatte, olen palannut Pekingistä. Vokaalit ovat saaneet päälyspilkkunsa. Terot lupasivat henkilökohtaisesti minulle tuoda kaksi mitalia keihäänheitosta. Sanoivat, mene hyvä mies kotiisi galluppejasi väsäämään, luota meihin. No minähän luotan.

104

3270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karjalaa?

      1/4.

      • Mr.Kalluppi

        Ehdottomasti Sortavalan seutu on mitä parhainta Karjalaa. Hyväksytään.


    • FiliaFerusFabulosus

      äitini puolelta olen karjalainen. Siltä puolelta olen saanut avoimuuteni. Äidin vanhemmat muuttivat evakossa rajan tuolta puolen alueelta, jonka venäläiset valtasivat.

      • FiliaFerusFabulosus

      • Mr.Kalluppi

      • FiliaFerusFabulosus
        Mr.Kalluppi kirjoitti:

        Sinussa virtaa Karjalainen veri.

        Tässä musiikkia koti-ikävään.

        http://www.youtube.com/watch?v=OgvQBSSxzck

        Jk. Pidä iloisuus ja avoimuus elämäsi ohjenuorana adelleenkin.

        Mä oon hitaampi muuttumaan huonoon suuntaan, koska isäni on puoleksi hämäläinen. ;)

        Kaikesta pitää löytää jotain positiivista.
        ;)


      • Mr.Kalluppi
        FiliaFerusFabulosus kirjoitti:

        Mä oon hitaampi muuttumaan huonoon suuntaan, koska isäni on puoleksi hämäläinen. ;)

        Kaikesta pitää löytää jotain positiivista.
        ;)

        omaksunut Karjalaisen luonteen hyvät puolet. Huonona päivänäkin on nähtävä valoa tunnelin päästä.

        Tarkoittaako tuo hitaus myös sitä, ett` sie ylen äijä pagiset, a järki poloni ei perässäi pysy?


      • FiliaFerusFabulosus
        Mr.Kalluppi kirjoitti:

        omaksunut Karjalaisen luonteen hyvät puolet. Huonona päivänäkin on nähtävä valoa tunnelin päästä.

        Tarkoittaako tuo hitaus myös sitä, ett` sie ylen äijä pagiset, a järki poloni ei perässäi pysy?

        enkä ole äijä, olen Nainen!
        Osaan mie hiljaaki olla.
        Ja vieraassa kylässä mie oonki tuppisuu, - noin niinku siihen asti kun on vieras paikka...
        Sitten kun on isän puolelta vielä muutakin, ihan toiselta mantereelta ja sieltä se mun luonteeni tempperamenttini tulee ja punavivahde hiuksiini ja loivasti kihartuvat hiukset.

        http://www.youtube.com/watch?v=FhfphFy8gJ8&feature=related

        Tiedän että kakkosnelosessa on muitakin linkkiheimolaisia, olen jutellut heidän kanssaan.


      • Mr.Kalluppi
        FiliaFerusFabulosus kirjoitti:

        enkä ole äijä, olen Nainen!
        Osaan mie hiljaaki olla.
        Ja vieraassa kylässä mie oonki tuppisuu, - noin niinku siihen asti kun on vieras paikka...
        Sitten kun on isän puolelta vielä muutakin, ihan toiselta mantereelta ja sieltä se mun luonteeni tempperamenttini tulee ja punavivahde hiuksiini ja loivasti kihartuvat hiukset.

        http://www.youtube.com/watch?v=FhfphFy8gJ8&feature=related

        Tiedän että kakkosnelosessa on muitakin linkkiheimolaisia, olen jutellut heidän kanssaan.

        Annahan kun suomennan.

        "ett` sie ylen äijä pagiset, a järki poloni ei perässäi pysy?"

        Viitasin tällä leikkimielellä Karjalais-Hämäläiseen perimääsi. Siis käännös: Puhut niin paljon, ettei järki ennätä perässä pysyä.

        Jk. Erikoinen tapaus tuo isäsi. On Karjalainen ja toiselta mantereelta vielä :D


      • FiliaFerusFabulosus
        Mr.Kalluppi kirjoitti:

        Annahan kun suomennan.

        "ett` sie ylen äijä pagiset, a järki poloni ei perässäi pysy?"

        Viitasin tällä leikkimielellä Karjalais-Hämäläiseen perimääsi. Siis käännös: Puhut niin paljon, ettei järki ennätä perässä pysyä.

        Jk. Erikoinen tapaus tuo isäsi. On Karjalainen ja toiselta mantereelta vielä :D

        on yli puolikas hämäläinen, ei karjalainen. Äiti on karjalainen. Minussa virtaa 1/8 irlantilaista verta. Sotkit johonkin toiseen. Siis äitini puolelta karjalainen. 50% karjalainen = minä 37,5% hämäläinen ja loput irkku.


      • FiliaFerusFabulosus
        FiliaFerusFabulosus kirjoitti:

        on yli puolikas hämäläinen, ei karjalainen. Äiti on karjalainen. Minussa virtaa 1/8 irlantilaista verta. Sotkit johonkin toiseen. Siis äitini puolelta karjalainen. 50% karjalainen = minä 37,5% hämäläinen ja loput irkku.

        itsekkin sekaisin. Siis isän mummo = irkku
        Äiti = karjalainen
        Isän isä = hämäläinen
        Isän äiti = hämäläinen/ irkku
        Oliko se sitte se isän äidin äiti se irkku, niin se taisi olla.

        Hitto mä olen sekaisin, vaikken ole juonut kun päärynämehua. Miten lie vanhaa?


      • Mr.Kalluppi
        FiliaFerusFabulosus kirjoitti:

        on yli puolikas hämäläinen, ei karjalainen. Äiti on karjalainen. Minussa virtaa 1/8 irlantilaista verta. Sotkit johonkin toiseen. Siis äitini puolelta karjalainen. 50% karjalainen = minä 37,5% hämäläinen ja loput irkku.

        Tätähän tää on kun juoksee alvariinsa tattien ja kanttarellien säilömisen ja tietsikan väliä. Mikään ei onnistu kunnolla. Olisihan minun pitänyt vähän skarpata, mutta liika kiire ja itsensä repiminen useaan eri kohteeseen yhtäaikaa tekee sen, ettei mistään tule kunnolla valmista. Pahoittelen keskittymiskyvyn herpaantumista.

        Jk. Ilmankos se musiikkilinkki Irlannin suuntaan. Kaunis oli kipale.


      • Mr.Kalluppi
        FiliaFerusFabulosus kirjoitti:

        itsekkin sekaisin. Siis isän mummo = irkku
        Äiti = karjalainen
        Isän isä = hämäläinen
        Isän äiti = hämäläinen/ irkku
        Oliko se sitte se isän äidin äiti se irkku, niin se taisi olla.

        Hitto mä olen sekaisin, vaikken ole juonut kun päärynämehua. Miten lie vanhaa?

        kun itsekin sekoilet siellä. Näin me täydennämme sekoiluillamme toinen toisiamme :D


    • random_N

      Yksi sukulinjani niin karjalainen että en usko kenenkään asettavan kyseenalaiseksi. Onpa yksi suvun runonlaulajista jopa oman patsaan väärtiksi katsottu.

      Olen identiteetiltäni karjalaisempi kuin geneettisesti ja asuinpaikkahistorian perusteella voisi olettaa.

      Mutta karjalainen, kyllä.

      • Puolivelmu

        heittona vaan.


      • random_N
        Puolivelmu kirjoitti:

        heittona vaan.

        Pedrinäkin tosin tunnettu.


      • Mr.Kalluppi

        Tuupovaarasta? Kenties Saarivaaran suunnalta.


      • random_N
        Mr.Kalluppi kirjoitti:

        Tuupovaarasta? Kenties Saarivaaran suunnalta.

        En ole asunut koskaan Karjalassa.


    • karjalaista verta mun suonissa, mut kummisetäni on karjalanevakkoja.

    • Anneenah

      Ei ole tämä tyttö karjalasta päinkään..Suomalais-Virolainen veri mulla virtaa suonissani..

      :)

      ******************* "" *****************

    • Puolivelmu

      kaksneljäsosaa. Molemmat isoisät.

    • gfjgjjhg

      Äidin suku pakeni Vuoksen yli venäläisten hyökättyä. Siihen ne venäläiset sitten pysähtyivätkin, sukulaiset ja kylänmiehet teurastivat 900 Suvannon jäälle jouluaamuna.

      Tarpeeksi karjalainen, mitä?

      • Mr.Kalluppi

        Ei mene gallupseulan läpi valitettavasti.


    • 50% Karelian Satanic Madness

      • FiliaFerusFabulosus

        ollaan. Missäs piileskelit? ;)


    • Sekarotunen

      Mikäs siitä karjalaisuudesta tekee mainostamisen arvoisen.

      • Mr.Kalluppi

        Teemme gallup-kyselyjä mitä ihmeellisimmistä asioista.


    • rapiskarpalo
      • Mr.Kalluppi

        "Kahel puolel rajoo Karjalaisii kasvaa, ikävä on heiän olla näkemättä rodnua."

        http://www.youtube.com/watch?v=O5ezEC_vSUc

        Jk. Niin on minullakin pikkuserkkuja Sotavalassa ja Petroskoissa. Jopa Maikopissa Mustanmeren rantamilla.


      • rapiskarpalo
        Mr.Kalluppi kirjoitti:

        "Kahel puolel rajoo Karjalaisii kasvaa, ikävä on heiän olla näkemättä rodnua."

        http://www.youtube.com/watch?v=O5ezEC_vSUc

        Jk. Niin on minullakin pikkuserkkuja Sotavalassa ja Petroskoissa. Jopa Maikopissa Mustanmeren rantamilla.

        Tuosta mainitsemasi Petroskoist, ihan näin meiän keske nii itekin nuorena aikuisena asunut Petroskoissa ja töitä tehnyt siellä, mutta siitä jo aikaa :>

        Karjalais käsite onki enemp mitä nykyisel Suomen rajan sispuolen kasvoo vaik enempii Venäläisii kansoittaa nykyise rajan tuol puole jne...

        mut kuiteskii karjalaiset tunnistaa monest kaukaa rempseest elämänmyönteisest asenteest jne.. :>>


      • Mr.Kalluppi
        rapiskarpalo kirjoitti:

        Tuosta mainitsemasi Petroskoist, ihan näin meiän keske nii itekin nuorena aikuisena asunut Petroskoissa ja töitä tehnyt siellä, mutta siitä jo aikaa :>

        Karjalais käsite onki enemp mitä nykyisel Suomen rajan sispuolen kasvoo vaik enempii Venäläisii kansoittaa nykyise rajan tuol puole jne...

        mut kuiteskii karjalaiset tunnistaa monest kaukaa rempseest elämänmyönteisest asenteest jne.. :>>

        Liitty myös tuohon Karjalan kansoittamiseen ei alkuperäisväestöllä. Ukkini veli meni naimisiin Honkaselkään (Gomselgi) 1920-luvun alussa. Hänestä ei sen jälkeen oltu kuultu mitään, koska rajan Neuvostoliitto sulki tiukasti 1920-luvun loppupuolella. Sukulaisvierailut yli rajojen olivat historiaa.

        Kun perestroikka vapautti Neuvostoliiton ja rajat avattiin kotiseutumatkailullekin, niin lähdimme etsimään sukulaisiamme. Löysimme Honkaselän kylän ja sukulaisiammekin. Maria mummo, jo yli 80-vuotias, asui kylässä hirsitalossa. Hän oli ukkini veljen tytär.

        Mikä oli Arhipan (ukin veli) kohtalo? Vuonna 1937 oli tullut "Stalinin mustat autot" pieneen kylään. Ottivat mukaansa kaikki terveet miehet. Vain vanhukset, naiset ja lapset saivat jäädä pois kyydistä. Minne Arhippa ja muut miehet vietiin?

        Yhden kirjeen oli kotiväki saanut Arhipalta Siperiasta. Oli pyytänyt lähettämään ruokaa ja vaatteita.

        Jk. Näin pelasivat siirtelypolitiikkaa siihen aikaan vallassa olleet punikit. Alkuperäisväestö (Suomen kätyrit!!!) siirrettiin pakkotöihin Siperian kaivoksille ja muualta Neuvostoliitosta uudet asukkaat tilalle.


      • rapiskarpalo
        Mr.Kalluppi kirjoitti:

        Liitty myös tuohon Karjalan kansoittamiseen ei alkuperäisväestöllä. Ukkini veli meni naimisiin Honkaselkään (Gomselgi) 1920-luvun alussa. Hänestä ei sen jälkeen oltu kuultu mitään, koska rajan Neuvostoliitto sulki tiukasti 1920-luvun loppupuolella. Sukulaisvierailut yli rajojen olivat historiaa.

        Kun perestroikka vapautti Neuvostoliiton ja rajat avattiin kotiseutumatkailullekin, niin lähdimme etsimään sukulaisiamme. Löysimme Honkaselän kylän ja sukulaisiammekin. Maria mummo, jo yli 80-vuotias, asui kylässä hirsitalossa. Hän oli ukkini veljen tytär.

        Mikä oli Arhipan (ukin veli) kohtalo? Vuonna 1937 oli tullut "Stalinin mustat autot" pieneen kylään. Ottivat mukaansa kaikki terveet miehet. Vain vanhukset, naiset ja lapset saivat jäädä pois kyydistä. Minne Arhippa ja muut miehet vietiin?

        Yhden kirjeen oli kotiväki saanut Arhipalta Siperiasta. Oli pyytänyt lähettämään ruokaa ja vaatteita.

        Jk. Näin pelasivat siirtelypolitiikkaa siihen aikaan vallassa olleet punikit. Alkuperäisväestö (Suomen kätyrit!!!) siirrettiin pakkotöihin Siperian kaivoksille ja muualta Neuvostoliitosta uudet asukkaat tilalle.

        ensteks kertoo myöski Siperia jutskii mutta en jaksanut ennää yöl huastoo enempii. Paljon mielee jääny asioit mitä ukki ja mummi kertoneet ja muu suku ja ihe käynyt kiertelemäs sen mitä on ollut mahdollisuuksia.


    • Mr.Kalluppi

      Mielestäni syy on riittävän hyvä. Kiinassa viikon oleskeltuani, oli kanttarelli- ja tattimetsä kasvattanut runsaan sadon. Niitä sitten illan mittaan putsasin, keitin ja paistoin pakkaseen. Nyt on työt tehty. Kommentoin, jos katson mielekkääksi.

    • 9+648

      ..kertomaan sukujuuristani juuri sinulle. En usko sinun olleen Pekingissä, anteeksi. Siellä käyminen on toki luonnollinen asia, että ei siinä mitään.

      On minulla karjalaisiakin sukujuuria. Olen asunutkin Pohjois-Karjalassa. Eikös olekin mielenkiintoista?

      • Mr.Kalluppi

        "En ole erityisen kiinnostunut kertomaan sukujuuristani juuri sinulle."

        Mitäs sitten täällä luuraat?


        "En usko sinun olleen Pekingissä"

        Oo sitten uskomatta.

        "Olen asunutkin Pohjois-Karjalassa. Eikös olekin mielenkiintoista?"

        EVVK.


      • 9+648
        Mr.Kalluppi kirjoitti:

        "En ole erityisen kiinnostunut kertomaan sukujuuristani juuri sinulle."

        Mitäs sitten täällä luuraat?


        "En usko sinun olleen Pekingissä"

        Oo sitten uskomatta.

        "Olen asunutkin Pohjois-Karjalassa. Eikös olekin mielenkiintoista?"

        EVVK.

        ..käyttäydyit ilkeästi?


      • Mr.Kalluppi
        9+648 kirjoitti:

        ..käyttäydyit ilkeästi?

        ettet kunnioita asiallisen aloitukseni mitä asiallisinta keskustelua. Siksi.


      • 4 ´ 90584
        Mr.Kalluppi kirjoitti:

        ettet kunnioita asiallisen aloitukseni mitä asiallisinta keskustelua. Siksi.

        ..Mitä erityisen epäasiallista mahtoi olla tässä kirjoittamassasi?

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000037376581

        Olet useampaankin otteeseen näkynyt puhuvan mm. Pekingissä käymisestäsi. Samaten olet tehnyt kirjoittajille "uteliaisuus"-testejä juuri sinun henkilökohtaiseen persoonasi liittyen. Minä nyt vain kerroin mielipiteeni, joka menee siten, etten usko sinun juuri nyt olleen Pekingissä.:) Sen ei uskoisi erityisesti hajottavan olemassaoloasi.

        Otin muuten aiheeseesi kantaa. Tulkitset vastauksia ilmeisen emotionaalisin perustein.


      • 9+648
        4 ´ 90584 kirjoitti:

        ..Mitä erityisen epäasiallista mahtoi olla tässä kirjoittamassasi?

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000037376581

        Olet useampaankin otteeseen näkynyt puhuvan mm. Pekingissä käymisestäsi. Samaten olet tehnyt kirjoittajille "uteliaisuus"-testejä juuri sinun henkilökohtaiseen persoonasi liittyen. Minä nyt vain kerroin mielipiteeni, joka menee siten, etten usko sinun juuri nyt olleen Pekingissä.:) Sen ei uskoisi erityisesti hajottavan olemassaoloasi.

        Otin muuten aiheeseesi kantaa. Tulkitset vastauksia ilmeisen emotionaalisin perustein.

        Tämä puskan elämä on vaikeaa. Kirjoitin äsken nimimerkkikenttään väärän nimimerkin. Tarkoitin kirjoittaa siihen, että: "9 648".

        Pahoitteluni.


      • Mr.Kalluppi
        9+648 kirjoitti:

        Tämä puskan elämä on vaikeaa. Kirjoitin äsken nimimerkkikenttään väärän nimimerkin. Tarkoitin kirjoittaa siihen, että: "9 648".

        Pahoitteluni.

        Sinussa on jotain outoa. Siksi epäilykseni.


      • 9+648
        Mr.Kalluppi kirjoitti:

        Sinussa on jotain outoa. Siksi epäilykseni.

        Käytin ennen tällä palstalla nimimerkkiä "e.W", mutta luovuin siitä liiallisen määrän feikkejä vuoksi. Kerroin tämän viime viikolla eräässä ketjussa. Enää en halua käyttää tällä palstalla mitään yhtä ja samaa nimimerkkiä ns. säännöllisemmin, koska kokemukseni on, että käyttämiäni nimimerkkejä aletaan heti feikata ja jotkut yksittäiset kirjoittajat näyttävät lapsellisesti jopa haluavan säätää ja pitää pilkkanaan taviksia keskustelupalstakirjoittajia sillä tavoin. Kaikkia rekkaamattomia säännöllisesti käyttämiäni nikkejä on aina feikattu. Olen ihan oikeasti lopen kyllästynyt siihen asiaan syystä, että palstalla käydessäni haluaisin keskittyä ainoastaan keskustelemiseen.

        En siis ole enää "e.W", enkä halua minua sellaiseksi myöskään kutsuttavan.

        Anteeksi Mr. Kalluppi, jos loukkaannuit tässä ketjussa sanomastani. Se ei ollut mitenkään erityisenä tarkoituksena mulla. En vain ihan täydellisesti käsittänyt, että mitä sä tolla aloituksellasi hait takaa. Kaikkia asioita ei aina kannata ottaa ihan pohjamutien kautta.

        Ihan positiivisen- ja moniakin muita ystävällisemmän vaikutelman olet itsestäsi persoonana mulle antanut, mutta sitäkään en ( jos nyt sanoa saa) ihan täydellisesti ymmärrä myöskään, että miksi sulla on niinkin suurta tarvetta tehdä itseäsi, persoonaasi ja "palstaidentiteettejäsi" arvuuttelevia aloituksia.(?) Sä oot tehnyt niitä useitakin. Lisäksi en oikeastikaan usko sinun olleen nyt Pekingissä, mutta aina voin toki erehtyäkin.;) Ymmärrän, että käytät myös huumoria kirjoituksissasi.

        Älähän mieti pahalla ainakaan.:) Jos sattuisit miettimänkin, niin muistahan, että etpä itsekään tuossa mitenkään erityisystävällinen ollut.


      • Mr.Kalluppi
        9+648 kirjoitti:

        Käytin ennen tällä palstalla nimimerkkiä "e.W", mutta luovuin siitä liiallisen määrän feikkejä vuoksi. Kerroin tämän viime viikolla eräässä ketjussa. Enää en halua käyttää tällä palstalla mitään yhtä ja samaa nimimerkkiä ns. säännöllisemmin, koska kokemukseni on, että käyttämiäni nimimerkkejä aletaan heti feikata ja jotkut yksittäiset kirjoittajat näyttävät lapsellisesti jopa haluavan säätää ja pitää pilkkanaan taviksia keskustelupalstakirjoittajia sillä tavoin. Kaikkia rekkaamattomia säännöllisesti käyttämiäni nikkejä on aina feikattu. Olen ihan oikeasti lopen kyllästynyt siihen asiaan syystä, että palstalla käydessäni haluaisin keskittyä ainoastaan keskustelemiseen.

        En siis ole enää "e.W", enkä halua minua sellaiseksi myöskään kutsuttavan.

        Anteeksi Mr. Kalluppi, jos loukkaannuit tässä ketjussa sanomastani. Se ei ollut mitenkään erityisenä tarkoituksena mulla. En vain ihan täydellisesti käsittänyt, että mitä sä tolla aloituksellasi hait takaa. Kaikkia asioita ei aina kannata ottaa ihan pohjamutien kautta.

        Ihan positiivisen- ja moniakin muita ystävällisemmän vaikutelman olet itsestäsi persoonana mulle antanut, mutta sitäkään en ( jos nyt sanoa saa) ihan täydellisesti ymmärrä myöskään, että miksi sulla on niinkin suurta tarvetta tehdä itseäsi, persoonaasi ja "palstaidentiteettejäsi" arvuuttelevia aloituksia.(?) Sä oot tehnyt niitä useitakin. Lisäksi en oikeastikaan usko sinun olleen nyt Pekingissä, mutta aina voin toki erehtyäkin.;) Ymmärrän, että käytät myös huumoria kirjoituksissasi.

        Älähän mieti pahalla ainakaan.:) Jos sattuisit miettimänkin, niin muistahan, että etpä itsekään tuossa mitenkään erityisystävällinen ollut.

        Jos olisit esiintynyt ketjussa e.W:nä, et olisi saanut kuvaamasi kaltaista kohtelua. Pyydän anteeksi. Kuinka voit olla varma, että olen selvännäkijä. Tietäisin nikkiä vaihtavien taustat, kuka kukin on.

        Enkös ole hyvä vaistoinen kun oivalsin sinun olevan kysessä tarkemmin analysoituani.

        En minä edes loukkaantunut. Tietänenkö edes moista tunnetilaa. Luulin jonkun puskaprovon tulleen asiallista keskusteluyhteyttä provosoimaan. Siksi reagoin, niin kuin reagoin.

        Luitko muuten uuden aloitukseni, jossa kerron avoimesti tarkoitushakuisuuksiani palstalla. Se selvittänee aika paljon persoonani yhtä ulottuvaisuutta.

        No en tietenkään missään Pekingissä ollut. Sehän oli sitä suakkunaa.

        No en minä sinua pahalla koskaan ole muistanut. Mulle olet aina ollut hyvä ja ystävällinen. Virtuaalihalaus sulle.


      • 9+648
        9+648 kirjoitti:

        Käytin ennen tällä palstalla nimimerkkiä "e.W", mutta luovuin siitä liiallisen määrän feikkejä vuoksi. Kerroin tämän viime viikolla eräässä ketjussa. Enää en halua käyttää tällä palstalla mitään yhtä ja samaa nimimerkkiä ns. säännöllisemmin, koska kokemukseni on, että käyttämiäni nimimerkkejä aletaan heti feikata ja jotkut yksittäiset kirjoittajat näyttävät lapsellisesti jopa haluavan säätää ja pitää pilkkanaan taviksia keskustelupalstakirjoittajia sillä tavoin. Kaikkia rekkaamattomia säännöllisesti käyttämiäni nikkejä on aina feikattu. Olen ihan oikeasti lopen kyllästynyt siihen asiaan syystä, että palstalla käydessäni haluaisin keskittyä ainoastaan keskustelemiseen.

        En siis ole enää "e.W", enkä halua minua sellaiseksi myöskään kutsuttavan.

        Anteeksi Mr. Kalluppi, jos loukkaannuit tässä ketjussa sanomastani. Se ei ollut mitenkään erityisenä tarkoituksena mulla. En vain ihan täydellisesti käsittänyt, että mitä sä tolla aloituksellasi hait takaa. Kaikkia asioita ei aina kannata ottaa ihan pohjamutien kautta.

        Ihan positiivisen- ja moniakin muita ystävällisemmän vaikutelman olet itsestäsi persoonana mulle antanut, mutta sitäkään en ( jos nyt sanoa saa) ihan täydellisesti ymmärrä myöskään, että miksi sulla on niinkin suurta tarvetta tehdä itseäsi, persoonaasi ja "palstaidentiteettejäsi" arvuuttelevia aloituksia.(?) Sä oot tehnyt niitä useitakin. Lisäksi en oikeastikaan usko sinun olleen nyt Pekingissä, mutta aina voin toki erehtyäkin.;) Ymmärrän, että käytät myös huumoria kirjoituksissasi.

        Älähän mieti pahalla ainakaan.:) Jos sattuisit miettimänkin, niin muistahan, että etpä itsekään tuossa mitenkään erityisystävällinen ollut.

        Toki voin tavallaan käsittää ja ymmärtää sellaistakin, että joku saattaisi ehkä ottaa nokkiinsa tuonkaltaisesta "en ole erityisen kiinnostunut kertomaan juuri sinulle"-kommentista, mutta usko pois, en ajatellut _juuri_ sinua erityisesti. Tietynmuotoista koleerisuuttani tuo kaiketi vain ts. oikeammin kylläkin sitä, ettei tuossa vaiheessa yötä jokaikistä sanaansa huomannut erityisen tarkasti muotoilla. Ajatukseni olivat ainoastaan aloituksesi sisällössä, eivät missään muussa.

        Ja kerroinhan sentään, että olen asunut Pohjois-Karjalassa.;D


      • 9+648
        Mr.Kalluppi kirjoitti:

        Jos olisit esiintynyt ketjussa e.W:nä, et olisi saanut kuvaamasi kaltaista kohtelua. Pyydän anteeksi. Kuinka voit olla varma, että olen selvännäkijä. Tietäisin nikkiä vaihtavien taustat, kuka kukin on.

        Enkös ole hyvä vaistoinen kun oivalsin sinun olevan kysessä tarkemmin analysoituani.

        En minä edes loukkaantunut. Tietänenkö edes moista tunnetilaa. Luulin jonkun puskaprovon tulleen asiallista keskusteluyhteyttä provosoimaan. Siksi reagoin, niin kuin reagoin.

        Luitko muuten uuden aloitukseni, jossa kerron avoimesti tarkoitushakuisuuksiani palstalla. Se selvittänee aika paljon persoonani yhtä ulottuvaisuutta.

        No en tietenkään missään Pekingissä ollut. Sehän oli sitä suakkunaa.

        No en minä sinua pahalla koskaan ole muistanut. Mulle olet aina ollut hyvä ja ystävällinen. Virtuaalihalaus sulle.

        "No en minä sinua pahalla koskaan ole muistanut. Mulle olet aina ollut hyvä ja ystävällinen. Virtuaalihalaus sulle."

        Hyvä näin. Välitän virtuaalihalauksen minäkin.:)

        Tiedä, että jaksaako tässä enää tänä yönä lukea palstaa miten... Haluan herätä huomenna aamulenkille, joten sänky kutsuu pian, mutta kenties myöhemmin perehdyn mainitsemaasi uuteen aloitukseen.


              
           


      • Mr.Kalluppi
        9+648 kirjoitti:

        Toki voin tavallaan käsittää ja ymmärtää sellaistakin, että joku saattaisi ehkä ottaa nokkiinsa tuonkaltaisesta "en ole erityisen kiinnostunut kertomaan juuri sinulle"-kommentista, mutta usko pois, en ajatellut _juuri_ sinua erityisesti. Tietynmuotoista koleerisuuttani tuo kaiketi vain ts. oikeammin kylläkin sitä, ettei tuossa vaiheessa yötä jokaikistä sanaansa huomannut erityisen tarkasti muotoilla. Ajatukseni olivat ainoastaan aloituksesi sisällössä, eivät missään muussa.

        Ja kerroinhan sentään, että olen asunut Pohjois-Karjalassa.;D

        Minä en ota herkästi itseeni, ainakaan nettikeskusteluissa.

        Jk. No nyt sanon, todella mielenkiintoista. Olet asunut Pohjois-Karjalassa. Et tietenkään kerro koska ja missä:(


    • Serpico

      On. Virtaa kyllä.

      Kuka tietää muuten mitä sijaitsee nykyisin siinä paikassa jossa Lönkka copy-pasteerasi ja editeerasi Kalevalan? Minä tiedän.

      • Serpico

        Kuka tietää missä päin ne laulumaat oikeasti sijaitsee? Voi tulla monelle yllärinä.


    • karjalasta
    • Mr.Kalluppi

      Kiitos kaikille galuppiin osallistuneille. Olipa asiallinen keskusteluilta. Jäi hyvä mieli.

      hyvää yötä.

      • Levemir

        palasi vasta puolilta öin työreissusta, saat myöhästyneen vastineen, mutta toisaalta, vastaus oli tiedossa :)


      • Mr.Kalluppi
        Levemir kirjoitti:

        palasi vasta puolilta öin työreissusta, saat myöhästyneen vastineen, mutta toisaalta, vastaus oli tiedossa :)

        Ei sinun olisi edes tarvinnut kyselyyn vastata, olisin sinut muutenkin joukkoon kelpuuttanut.

        Jk. Dieduska taitaa muuten olla ukki, jos en väärin muista:)


      • Levemir
        Mr.Kalluppi kirjoitti:

        Ei sinun olisi edes tarvinnut kyselyyn vastata, olisin sinut muutenkin joukkoon kelpuuttanut.

        Jk. Dieduska taitaa muuten olla ukki, jos en väärin muista:)

        kuin porkkana olet pysynyt :)

        *kirpelä*


      • Mr.Kalluppi
        Levemir kirjoitti:

        kuin porkkana olet pysynyt :)

        *kirpelä*

        Karpalot ovat vielä raakileita. Niitä tulee tosi paljon. Vielähän tässä on aikaa syksyyn.

        Jk. Ilmoita hyvissä ajoin kun olet Lieksasta lähdössä tulemaan pitkin Karjalan karhutietä. Tulen puolitiehen vastaan :D


      • Levemir
        Mr.Kalluppi kirjoitti:

        Karpalot ovat vielä raakileita. Niitä tulee tosi paljon. Vielähän tässä on aikaa syksyyn.

        Jk. Ilmoita hyvissä ajoin kun olet Lieksasta lähdössä tulemaan pitkin Karjalan karhutietä. Tulen puolitiehen vastaan :D

        Näyttää muuten pahalta sen tulemisen suhteen, syysloma on kutistettu kolmeen päivään, ja meikäläisten lomat päällekkäin Hesalaisten kanssa :( Vähän tehnee ahdasta, ja matkoihin menee päivä per suunta; pakko pitää taukoja lasten kanssa, ite ajaisinkin yöllä ja putkeen.


    • Levemir

      tiedät, isän veri on aitoa nykyisen rajan takaista :)

    • vänkyrä-nainen

      minussa aito karjalainen veri vahvana.
      Enempää en paljasta.

      • Mr.Kalluppi

        Luotamme, ettet valehtele. Sinut on hyväksytty joukkoon mukaan.


    • A-vot-briha

      "Tässä kyselyssä Karjalaisina pidetään ainoastaan niitä, joiden veressä virtaa aito Karjalainen veri. Jos esivanhemmat ovat vaikkapa muuttaneet asumaan työn perässä Karjalan laulumaille, heitä ei kyselyssämme pidetä heimoomme kuuluvina."

      Jos nuo ovat kriteerisi, niin sitten pitää jättää laskuista pois lähestulkoon koko menetetyn Kannaksen väestö ja näiden jälkeläiset.

      Historiasta kun tiedämme, että Kannaksen karjalaiset asukkaat siirtyivät jo 1600-luvulla Tverin, Novgorodin ja Tihvinän alueille, voisi sanoa evakkoina. Syynä oli Ruotsin harjoittama ankara verotus ja pakkokäännyttäminen luterilaisiksi. Myös suoranaista vainoa ja tappamista esiintyi. Näiden poislähteneiden karjalaisten tilalle tuli uutta väkeä lähinnä Savosta, jopa Pohjanmaalta asti. Ne harvat karjalaiset jotka jäivät alueelle asumaan sulautuivat tähän joukkoon.

      Karjalalaisuus on laaja käsite ja monenlaisista eri tekijöistä - toisinaan myös vastakkaisista - koostuva. Ei tuota ennekään aina tajuttu: Suojärven muzikka saattoi olla Viipurin pojalle "ryssä" ja Viipurin poika Suojärven muzikalle "kehnon ruotši".

      Ei karjalaisuutta kannatta rajoittaa liian ahtaiden kehysten sisään.

    • elluhallo

      Äitini kotoisin Viipurista
      Asui lapsena keskellä Viipuria
      Isäni täältä etelästä
      Mutta tunnen että minussa karjalaisuutta
      Olen iloinen positiivinen...
      Tunnen minussa karjalaisuutta
      Olen ylpeä siitä!

      • iloinenmieki

    • Luolamadonna

      Ei tippaakaan.

      Tosin puhun täydellistä Etelä-Karjalaa, koska exäni oli 100% kälättäjä.

      (Reps)

      • BrihatsuMolotsu

        A voi-voi sinuu tyttöraškua, vikse on sinul elaijas olluh äijy gor'ua da sendäh olet muga urai? Piäs sinul vidrotah kai tolkuttomat dielot i duumat, niidy sit tälgi saital kirjutat... Ga ozakse tänä päivänny on olemas hyvii lekarstvoi, sežo mielenvoimattomuksih. Toinah suat sinägi abuu da hoivua.


    • K______

      arjalaisuuden metsästystä....

    • Isän mutsi kuulemma on jostain Käkisalmen suunnalta kotoisin.

      Ollut jo vuosikymmeniä manan mailla, kuoli auto onnettomuudessa jo ennen syntymääni.

    • Terveh_taloih
    • tpphphyjhfffryut

      Karjalaiset ovat osa suurta ja mahtavaa khasaarrikansaa, joka kääntyi juutalaisuuteen. Vieläkin osa karjalaisista tunnustaa juutalaisuutta, kuten Mad Max Jacopson-setä, joka paljolti kaveriensa kanssa muokkasi sodanjälkeistä Suomea.

    • Tahdon_olla_karjalassa--

      .

      "Gosga gägi gugguu siellä!!!1!!1!!1!1!1!!1!!1!!!!11!!!!!"

      har!11

      .

      • oletrussa

        Sun sukus tulee rajan takaa Uhtualta.


      • olettoope
        oletrussa kirjoitti:

        Sun sukus tulee rajan takaa Uhtualta.

        Uhtua se vasta Karjalaa onkin.

        Kalevalan syntysijoja.


      • ReppurinLaulu

    • ankkaankka

      Karjalaiset ovat siis sittenkin venäläisiä.
      Siksi Aleksanteri Kakkonen oli suomiystävä
      erehtyi perustamaan Helsingin

      Hirveä moka:(

      • ryssälehtinen

        Arvostan venäläistä kulttuuria suuresti
        Talvupalazin aidekoulua, joka vain väliaikaisesti
        vain sosialistista realismia wanhojen mestareiden
        feikkinä, mutkun Talvipalatsin museo on ..uskomaton.

        Klassista kirjallisuutta Tuotti Talstoi ja sanomalehti Pravda,
        niinku vessapaperin aatelina.

        Balettitaiteessa tosihottiksia sukkahoususillansa
        njom
        Venäläinen kansa on ystävällistä ja solidaarista,
        naiset hyvin kauniita----

        mixwarten jokku karjalaistaustaiset myönnä
        olevansä ryssiä, perusryssiä?


      • elämänidiootti

        Oletteko lukeneet Dostojevskin Idiootti kirjan. Jos kirja ja sen päähenkilö ovat tuttuja niin mielestäni minussa on hyvin paljon samaa kuin kirjan idiootissa.


      • Alekseteri.Kakkosenstubb

        Juu
        idiopaattinen juttu
        venäiskansan älykkäästä oveluudesta kertoo teos:

        Rikos ja Rangaistus


      • elämänidiootti

        Raskolnikovissa on jotain paljon enemmän kuin oveluutta. Tolstoin kirjat ovat tylsiä, Dostojevskin eivät.


      • Matkalla_siperiaan
        Alekseteri.Kakkosenstubb kirjoitti:

        Juu
        idiopaattinen juttu
        venäiskansan älykkäästä oveluudesta kertoo teos:

        Rikos ja Rangaistus

        .

        "Matkalla Siperiaan kirjoitin kirjan nimeltä "Kirous ja Karaistus""

        har!11

        .


      • Doc.Wennamo

        Oletteko Kihniön refugee sorrettua kansaa?


    • Talvisovat
      • elämänidiootti

      • Suojärveläzen_bunukka
        elämänidiootti kirjoitti:

        Ihana karjalankieli. Ihana Karjala. Siinä edesmennyt ukkini tanssii ripaskaa ja mummoni pajattaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=789LTIw4aGo

        Legendaarinen pätkä, hieno kunnianosoitus jo kadonneelle kansankulttuurille!


      • FRRTDIUTGAJJHKL
        elämänidiootti kirjoitti:

        Ihana karjalankieli. Ihana Karjala. Siinä edesmennyt ukkini tanssii ripaskaa ja mummoni pajattaa.

        https://www.youtube.com/watch?v=789LTIw4aGo

        Santtu Karhu - The Karelian Rocker

        https://www.youtube.com/watch?v=tcW8UrVMLPU

        Documentary film SANTTU KARHU - The Karelian Rocker tells about Aleksander Medvedev and his karelian alter ego Santtu Karhu. Film is directed by Esa Nissi, assistant director/ lineproducer Jyrki Mäki, cinematography J-P Passi, editor Heidi Ollikainen, sound designer Jukka "Jussi" Lappalainen and producer Heikki Timonen QuetzalCoatl Production Ltd Finland and it is financed by Mediacentre POEM and YLE Teema.

        Music by Santtu Karhu & Talvisovat

        ........................................­..

        Dokumenttielokuva "SANTTU KARHU - livvin kielellä" kertoo petroskoilaisesta Aleksander Medvedevistä ja hänen karjalaisesta alter egostaan Santtu Karhusta.


      • karjalaksi

        Mielenkiintoinen tämäkin, nimittäin 1969 tehty Krokotiili Gena-filmi vienankarjalaisella tekstityksellä:

        https://www.youtube.com/watch?v=cVDIj9xRoUE

        Hassun hauska olisi myös sellainen versio jossa Gena ja Muksis olisi dubattu puhumaan karjalaa...

        Myös E. Uspenskin Fedja-setä kirjat tulisi ilman muuta kääntää karjalaksi. Tove Janssonin Muumikirjoistahan on käännetty tähän mennessä jo kuusi (Karjalan Kielen Seuran toimesta).


      • karjalaksi

        Mielenkiintoinen tämäkin, nimittäin 1969 tehty Krokotiili Gena-filmi vienankarjalaisella tekstityksellä:

        https://www.youtube.com/watch?v=cVDIj9xRoUE

        Hassun hauska olisi myös sellainen versio jossa Gena ja Muksis olisi dubattu puhumaan karjalaa...

        Myös E. Uspenskin Fedja-setä kirjat tulisi ilman muuta kääntää karjalaksi. Tove Janssonin Muumikirjoistahan on käännetty tähän mennessä jo kuusi (Karjalan Kielen Seuran toimesta).


    • Ruskie-Valgie

      Ruskie neičyt,‭ ‬valgie neičyt‭

      ‬sano sinä,‭ ‬sano sinä‭

      ‬konzubo meile gost’at tullah,‭ ‬gost’at tullah‭?‬

      Mustupiä piätenčän,‭ ‬piätenčän,‭

      ‬minun vel‭´‬l´i suovattan,‭ ‬suovattan,‭

      ‬minun miiloi pyhänpiän,‭ ‬pyhänpiän.‭

      ‬Ruskie neičyt,‭ ‬valgie neičyt‭

      ‬sano sinä,‭ ‬sano sinä‭

      ‬midäbo heile syötetäh,‭ ‬syötetäh‭?

      ‬Mustupiäl leibiä da leibiä,‭

      ‬minun‭ ‬vel´l´el kalittua,‭ ‬kalittua,‭

      ‬minun miiloil piiraidu,‭ ‬piiraidu.‭

      ‬Ruskie neičyt,‭ ‬valgie neičyt‭

      ‬sano sinä,‭ ‬sano sinä

      midäbo heile juotetah,‭ ‬juotetah‭?

      ‬Mustupiäl čuajuu da čuajuu,‭

      ‬minun vel´l´el kofeidu,‭ ‬kofeidu,‭

      ‬minun miiloil piivoa da piivoa.‭

      ‬Ruskie neičyt,‭ ‬valgie neičyt‭

      ‬sano sinä,‭ ‬sano sinä‭

      ‬kunnebo heidy‭ ‬muate pannah,‭ ‬muate pannah‭?

      ‬Mustupiä perttih da perttih‭

      ‬minun vel´li gorniččah,‭ ‬gorniččah,‭

      ‬minun miiloi čardakkah,‭ ‬čardakkah.‭

      ‬Ruskie neičyt,‭ ‬valgie neičyt‭

      ‬sano sinä,‭ ‬sano sinä‭

      ‬midäbo heile ual pannah,‭ ‬ual pannah‭?

      ‬Mustupiäl posteli,‭ ‬posteli‭

      ‬minun vel´l´el perinä,‭ ‬perinä,‭

      ‬minun miiloil puuhovoit,‭ ‬puuhovoit.‭

      ‬Ruskie neičyt,‭ ‬valgie neičyt‭

      ‬sano sinä,‭ ‬sano sinä‭

      ‬midäbo heile kattiekse,‭ ‬kattiekse‭?

      ‬Mustupiäl vuattu da vuattu,‭

      ‬minun vel´l´el od’d’ualu,‭ ‬od’d’ualu,‭

      ‬minun miiloil barhattu,‭ ‬barhattu.‭

      ‬Ruskie neičyt,‭ ‬valgie neičyt‭

      ‬sano sinä,‭ ‬sano sinä‭

      ‬kedäbo heile rinnalle,‭ ‬rinnalle‭?

      ‬Mustupiäl Muarja da Muarja,‭

      ‬minun vel´l´el Duarja da Duarja,‭

      ‬minun miiloil iččeni,‭ ‬iččeni.‭

    • puritaaniN

      100% karjalainen, jos Stolbovan rauhan jälkeen alueelle muuttaneet ruotsitkin hyväkystään karjalaisiksi. 50% karjalainen sanoisin itse, koska näiltä osin polveudun perinteisistä ortodoksisuvuista, joiden kohdalla myös kieli on ollut karjalan kieli eikä mikään suomen murre.

      • BrihatsuMolotsu

        A kuibo sinä, viego maltat paista buaboloin kieldy?


    • samaamieltäkö
    • palstapsykologi

      "Voiko evakoita ja turvapaikanhakijoita rinnastaa toisiinsa"?

      Ei voi. Evakot olivat suomalaisia, turvapaikanhakijat eivät ole. Median, turvapaikanhakijoiden, vasemmiston, vihreiden ja Rkp:n mielestä kysymyksessä on lähes tulkoon samasta asiasta kyse.

      Miksi muuten niin innokkaat turvapaikanhakijoiden "kotouttajat" (Rkp:läiset) eivät maahanmuuttajia halua sijoittaa omille asuin seuduilleen? Tässä suhteessa nuo kaksi ryhmää ovat rinnastettavissa keskenään. Eivät huolineet evakkojakaan omille tanterilleen.

      Mikä ero on suomalaisella ja vaikkapa syyrialaisella sotilaalla? Suomalainen sotilas taisteli isänmaansa puolesta vaikka kuolemaansa saakka. Syyrialainen sotilas saapastelee Torniossa rajan yli turvapaikka tähtäimessään, toki ilman asetta.

    • karjalakse

      Karjal Žurnualu

      Uudizet 20.4.2016

      Veneh

      Karjalankielizen Veneh –kinon enzi-ildu on huomei Helsingis, aigua 19:00 (Kinoteatru Andorra). Jälgimäzen vuozisuan alguh sijoittui kino sanelou nuoren karjalazen tytön eloksen suures muutokses. Neidoi menöy miehele da valmistahes jättämäh oman koin.

      Kinos on yhtistelty etnogruaffistu kuvua, druamua i muuzikkuvideon luadukeinoloi. Se rounoku päivittäy uudeh aigah 1920-luvun lopul fil’matun Häiden vietto Karjalan runomailla – nemoi kinon da havačuttau hengih I.K.Inhan fotokuvis tuttavan karjalazen maizeman.

      Veneh –kinon käzikirjutuksen on luadinuh tansitaidoilii Jyrki Haapala, kudai on sežo ruadanuh kinon ohjuajannu. Kuvuajannu on ruadanuh kuvataidoilii Tero Puha da muuzikan on säveldännyh Saija Teirikangas.

      http://verkolehti.karjal.fi/

    • Jääkaapissamme joskus o joskus Karjalaa

      • sudeettikarjalainen---

        .

        "Voiko olla sudeettikarjalainen jos haluaa olla Karjalassa koska gägi gugguu siellä?????"

        har!11

        .


    • joujou-brihatsu
    • 1säpappa

      0/32 ainakin. Mun suku siis lähinnä Varsinais-Suomi/E-Pohjanmaa/Lappi. Jostain syystä suvustamme puuttuu kokonaan Savo-Karjala -akseli mutta ulkomaalaisiakaan ei ole yhtään (mitä nyt yksi isoisoisoisoäitini muutti ihan Ruotsista asti). Ja sitähän ei lasketa että itse kävin syntymässä Pohjois-Karjalassa.
      Isoveli tutkinut sukua ainakin 1500-luvulle asti, paljoa varhaisemmista juurista ei ole tietoa.

    • karjalarunoilija

      Isän puolelta on. Tiedä sitten, miten löysi savolaisen morsmaikkunsa

    Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      218
      7053
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2462
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      36
      1872
    4. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1758
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      332
      1683
    6. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1664
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1661
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1519
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      137
      1457
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      337
      1275
    Aihe