Ketjuöljyt

öljyketku

Mikä olisi paras?
Kuinka usein sitä täytyy laittaa ja täytyykö pyyhkiä kun sitä helposti osuu muuallekin kuin ketjuihin?

13

1235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laita öljyä

ketjuihin missään nimessä.

• neuvo

sinäkö kuset sitten niihin?

• fghjjk
        neuvo kirjoitti:

sinäkö kuset sitten niihin?

minä kyllä laitan ketjuöljyä,sinä kuulemma et,kuset ilmeisesti.

• fillaristi10

Monia voiteluaineita on tullut kokeiltua. Selvästi paras, ei halpa muttei kallein, on Holmenkol Lube extreme. Tunkeutuu ketjuun hyvin, eikä rasvan kuivuttua siihen tartu hiekka eikä pöly. En tiedä millä konstilla ovat saaneet rasvaan tuon ominaisuuden. Muuten on olemukseltaan kuin synteettistä vaseliinia, johon kuitenkin kaikki skeida tarttuu tehokkaasti. Tahmean rasvan takia ketjut ja rattaat kuluu nopeammin kun hiekka rouhii metallia joka paikasta.

Halpa ja ihan ok vaihtoehto on rasvata usein esim moottori oljyllä. Ei kaikkein pienimmillä viskositeeteilla kuitenkaan. 0 W 30 täyssynteettinen ei kauan ketjuissa pysy.

Tärkein ehkä kuitenkin on se, että rasvaa ja putsaa ketjut säännöllisesti. Älä koskaan suihki WD 40:pistä ketjuihin. Siinä on niin paljon liuottimia mukana, että ketju pitää pestä huolella sen jälkeen. Muuten ei oikea voiteluaine pysy eikä pysty tunkeutumaan.

• WD 40 ketjuun

olen käyttänyt WD 40 ketjuissa noin 10 vuotta. Ennen lenkkiä rasvaan ja kuivaan liiat pois. Lenkin jälkeen puhdistan WD 40:llä. Parhaimmilla ketjuilla(Campangnolo record) on ajettu yli 20 000 km !!!

• ei WD 40

voi käyttää ! Olen käyttänyt sitä n. 10 vuoden ajan ketjuissa ja ajanut parhaimmillan yli 20 000 km samoilla ketjuilla. WD 40 esitteessä kerrotaan:WD-40 on monitoimiaine, jolla on ainulaatuiset tunekutumis- ja voiteluominaisuudet. Varmistaa, että käyttökohteet toimivat pehmeästi ja tehokkaasti,vie voitelun ahtaisin paikkoihin ja poistaa narinat, syrjäyttää kosteuden metallipinnoilta ja muodosta ruosteelta ja hapettumiselta suojaavan kalvon jne, eikä sisällä silikonia ! Eli erittäin hyvä ketjurasva !!!

• 'P. u. P.'
        ei WD 40 kirjoitti:

voi käyttää ! Olen käyttänyt sitä n. 10 vuoden ajan ketjuissa ja ajanut parhaimmillan yli 20 000 km samoilla ketjuilla. WD 40 esitteessä kerrotaan:WD-40 on monitoimiaine, jolla on ainulaatuiset tunekutumis- ja voiteluominaisuudet. Varmistaa, että käyttökohteet toimivat pehmeästi ja tehokkaasti,vie voitelun ahtaisin paikkoihin ja poistaa narinat, syrjäyttää kosteuden metallipinnoilta ja muodosta ruosteelta ja hapettumiselta suojaavan kalvon jne, eikä sisällä silikonia ! Eli erittäin hyvä ketjurasva !!!

WD-40 on ensisijassa tarkoitettu kiinnijuuttuneiden ruosteisten osien irrotukseen ja sen voiteluominaisuudet ovat olemattomat. Halvemmaksi tulee jättää ketjut kokonaan voitelematta, sillä WD-40:n liuottimet poistaa voiteluaineen sieltä missä sitä tarvitaan, eli tapin ja ketjurullan välisestä tilasta. Tässä linkissä kerrotaan asiasta lisää.
        http://66.102.9.104/translate_c?hl=en&langpair=en|de&u=http://bicycletutor.com/no-wd40-bike-chain/&usg=ALkJrhgMdioBOqH4q2k3DgySY-Cc7ZKaXA

Siirtämällä kursori virkkeen päälle ilmestyy pop-up-lomake vastaavalla englanninkielisellä tekstillä, mutta ymmärrättehän tekstin puhuttunakin.

• paljon ketju
        'P. u. P.' kirjoitti:

WD-40 on ensisijassa tarkoitettu kiinnijuuttuneiden ruosteisten osien irrotukseen ja sen voiteluominaisuudet ovat olemattomat. Halvemmaksi tulee jättää ketjut kokonaan voitelematta, sillä WD-40:n liuottimet poistaa voiteluaineen sieltä missä sitä tarvitaan, eli tapin ja ketjurullan välisestä tilasta. Tässä linkissä kerrotaan asiasta lisää.
        http://66.102.9.104/translate_c?hl=en&langpair=en|de&u=http://bicycletutor.com/no-wd40-bike-chain/&usg=ALkJrhgMdioBOqH4q2k3DgySY-Cc7ZKaXA

Siirtämällä kursori virkkeen päälle ilmestyy pop-up-lomake vastaavalla englanninkielisellä tekstillä, mutta ymmärrättehän tekstin puhuttunakin.

olisi sitten kestänytkään, ellen olisi käyttänyt WD 40 mömmöä !!!???

• 'P. u. P.'
        paljon ketju kirjoitti:

olisi sitten kestänytkään, ellen olisi käyttänyt WD 40 mömmöä !!!???

Kuinkahan pitkään ketju olisi kestänyt, jos en olisi voidellut sitä ollenkaan?

vastaus: saman verran

• Nimetön
        'P. u. P.' kirjoitti:

ehrotti

• uskontohifisti
        'P. u. P.' kirjoitti:

Oikea kysymys

Kuinkahan kauan jaksasin pyöräillä ilman foliohattua?

vastaus: tuskin eroa, mutta elämä voisi olla helpompaa jos uskaltaa ajatella asioita itsekin.

Ja jos on testiuskovainen niin W40 on todettu myös ihan asialliseksi ketjuöljyksi pyörälehden testissäkin.

• uskontohifisti kirjoitti:

Oikea kysymys

Kuinkahan kauan jaksasin pyöräillä ilman foliohattua?

vastaus: tuskin eroa, mutta elämä voisi olla helpompaa jos uskaltaa ajatella asioita itsekin.

Ja jos on testiuskovainen niin W40 on todettu myös ihan asialliseksi ketjuöljyksi pyörälehden testissäkin.

Miksi pitäisi käyttää noita yhdistelmäaineita, kun ihan oikeita voiteluaineitakin saa käytännössä samaan hintaan? Ei kannata tosin sortua niihin pyöräilyspesifisiin, ylihintaisiin brändituotteisiin. CRC Power Lube on toiminut itselläni Ultegra-ketjussa ihan hyvin.

• kemikaaliali

kelin aikaan jotain voitelevaa teflon/wetlubea ja talvella käytän aseöljyä. Toimii. n.500km välein perusteellisempi puhdistus jollain degreaserillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3616
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2993
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2896
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1659
    Aihe