Olen tällä hetkellä armeijassa, jossa on loistava esterata perusharjoittelua varten. Kuulin tästä lajista jokin aika sitten ja kiinnostuin. Olen aina pitänyt tällaisesta muodosta liikkua, ja nyt sillä on nimikin! Osaisiko joku neuvoa Tampereella hyviä harjoittelupaikkoja aloittelijalle tässä lajissa? Kun ei viitsi hajoittaa itseään :)... Mistä voisi saada lisää tietoa temppujen eri suoritustekniikoista (ei väänny esim. nilkat)? Kamppailulaji taustaa tms. minulla ei ole ja siksi aloittelen varovasti.
Käteeni osui Sana-lehti (34/21.8.2008), jossa oli juttua pankourista. Siinä haastateltiin lahtelaista Juho Kalliota. Tunteeko kukaan kyseistä pankourharrastajaa???
Aloittelija
9
2772
Vastaukset
- asdfd
Itse en tiedä Tampereen hyvistä parkourspoteista, mutta ainahan voit mennä Tampereen vakiojameille, jossa tapaat muita parkourin harrastajia Tampereelta -> http://www.parkour.fi/forum/index.php?topic=5933.0
Eri liikkeitä (huom! parkourissa puhutaan liikkeistä, ei tempuista) löydät tuolta -> http://81.27.111.36/fundamentals/fundamentals.htm - parkour ruuls
itse aloitin kans varovasti pitää oppia tuntemaan rajansa esim.ei kannata hypätä heti alus mistää tosi korkeelta.aika varmasti alussa nilkka venähtää tai nyrjähtää kun ei osaa viel kunnol hypätä ,mut ku jalka on tottunu kaikenlaiseen hyppelyyn niin ei yleensä nilkat nyrjähtele.venyttely on tärkeää! niin voit ehkäistä kaikenlaiset venähdykset.teimpuista saa tietoo you tubesta esim king kong on yks temppu.kannattaa houktella kavereita ja perustaa vaikka tiimi.kannataa kahtoo parkour.fi.itse olen vasta 13 vuotta.mut nyt lähen parkkimaan mo:D.
- Tamperelainen-
HEI, jos laji vielä kiinostaa voit liittyä www.parkour.fi sivustolle ja siellä kysellä foorumilta länsi-suomi osiosta paikallisia harrastajia;) tampereella harrastajia on 8-30 vuotiaita joten joka tasoiselle ja kokoiselle löytyy varmasti treenaus kavereita ja opettajia.
mukaan vaan- - patrik97
youtubeen laitat parkour sieltä löytyy toinen paikka on suomen parkour ry sieltäkin löytyy
- o
Parkour on Buuuuu!!!!!!!!!!!
o - Tuntee...
o kirjoitti:
Parkour on Buuuuu!!!!!!!!!!!
oJuho Kallio.Kävin yhen kerran sen parkourkoulus,joten tunnen.Lahes oli sen kurssit ja sinne voi varmaa ilmottautuu millon vaan. : )
- ????
missä ***** on parkour opetusta???????
- Traceur Helsinki
Parkour akatemia mm tarjoaa parkour kursseja. Muistaakseen jotain 150€ per kurssi... Kohtuu hintavaa siis mutta jos haluaa oppia halvalla on aina youtube. Jesse la flair pyörittää hyvää kanavaa jossa on perusteelliset ohjeet monien liikkeiden suorittamiseen turvallisesti. Toinen hyvä vaihtoehto on etsiä joku kokeneempi joka voi opastaa ilmaiseksi ihan vaan siksi että parkour on hauskempaa seurassa ja siinä pystyy opettamaan/haastamaan toisiaan kohti parempia suorituksia. Itse opetan tällä hetkellä kahta nuorempaa ja omakin kehitykseni on parantunut siinä samalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859