Kolmikantakeskustelu

Onko auttanut?

Onko kenenkään kiusatun tilannetta auttanut ns. "kolmikantakeskustelu", jossa on mukana kiusattu, työterveyshuollon edustaja ja pomo? Onko tällaisesta mitään hyötyä? Vai pahentaako entisestään kiusatun elämää, kun keskustelussa käydyt asiat leviävät juorujen muodossa ympäritaloa? Teoriassa varmaan hyvä keksintö, mutta onko näyttöä että jonkun työolosuhteet olisi parantunut tuollaisen yhteispalaverin jälkeen??

21

10609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eino.

      Veikkaan, ettei toimi jos pomo ollut osallisena kiusaamisessa. Jokainen ajaa työpaikkalla omaa etuaan. Sitten pomot yhdessä muiden kanssa toimivat ryhmänään, jos vaikka heitä osoitetaan että he olisivat mukana kiusaamisessa työkavereiden kanssa. Vakuuttavat porukassa, että ovat syyttömiä. Syntipukki on se, joka väittää tulleensa kiusatuksi.Vika löytyy hänestä, ammattitaidossa tai soputumattomaksi ryhmätyössä . Äärimmäisen kiusallinen tilanne jos joutuu vielä samaan pöytään pomon kanssa joka on jollai tasolla ollut mukana kiusaamisessa.

      Veikkaisin, että kisatun asema ei työpaikkalla parane. Aika menee eteenpäin ja ihmiset unohtaa ja homma jatkuu töissä joidenkin vuosien päästä samaa rataa.

      • työterveyshuollosta

        Kolmikantaneuvottelu ei ole työntekijälle mikään positiivinen asia. Työterveyshuolto pitää kuitenkin työnantajan puolta, koska saa sieltä suuret rahat. Työterveyshuolto ei missään tapauksessa pidä työntekijän puolia. Ilmeisesti näistä neuvotteluista ei kuitenkaan voi kieltäytyä. Olin tällaisessa neuvottelussa, kun pienessä 5 hengen työyhteisössä pomo yhdessä kaverinsa kanssa kävi kimppuuni. Koko neuvottelun ajan työterveyshuolto kuunteli kiltisti kun pomo epäasiallisesti solvasi minua, vaikka neuvottelussa piti puhua työpaikan työskentelytavoista. Minut sanottiin vähän myöhemmin täysin laittomasti irti. Toimitusjohtaja lähetti minusta vielä valheellisen kirjeen työnantajaliitolle tiedoksi, jossa hän esitti työterveyshuollon toimineen minua koskevana konsulttina.
        Ihmettelen vain miten työterveyshuolto tämän konsulttiasemansa saa, jos yhden tai kaksi kertaa ovat minun kanssani puhuneet. Tuskin se tekee heistä asiantuntijoita minun suhteeni.
        Mikäli näihin kolmikantaneuvotteluihin joutuu, kannattaa varmaan jo alkaa tehdä lähtöä firmasta. Jos pomo on mukana kiusaamisessa, ei siinä työterveyshuolto mitään auta.
        Lisäksi muut työntekijät alkavat haukkua että päässä on vikaa tai muuta vastaavaa.


      • sain potkut
        työterveyshuollosta kirjoitti:

        Kolmikantaneuvottelu ei ole työntekijälle mikään positiivinen asia. Työterveyshuolto pitää kuitenkin työnantajan puolta, koska saa sieltä suuret rahat. Työterveyshuolto ei missään tapauksessa pidä työntekijän puolia. Ilmeisesti näistä neuvotteluista ei kuitenkaan voi kieltäytyä. Olin tällaisessa neuvottelussa, kun pienessä 5 hengen työyhteisössä pomo yhdessä kaverinsa kanssa kävi kimppuuni. Koko neuvottelun ajan työterveyshuolto kuunteli kiltisti kun pomo epäasiallisesti solvasi minua, vaikka neuvottelussa piti puhua työpaikan työskentelytavoista. Minut sanottiin vähän myöhemmin täysin laittomasti irti. Toimitusjohtaja lähetti minusta vielä valheellisen kirjeen työnantajaliitolle tiedoksi, jossa hän esitti työterveyshuollon toimineen minua koskevana konsulttina.
        Ihmettelen vain miten työterveyshuolto tämän konsulttiasemansa saa, jos yhden tai kaksi kertaa ovat minun kanssani puhuneet. Tuskin se tekee heistä asiantuntijoita minun suhteeni.
        Mikäli näihin kolmikantaneuvotteluihin joutuu, kannattaa varmaan jo alkaa tehdä lähtöä firmasta. Jos pomo on mukana kiusaamisessa, ei siinä työterveyshuolto mitään auta.
        Lisäksi muut työntekijät alkavat haukkua että päässä on vikaa tai muuta vastaavaa.

        Minua kiusasi pomo töissä henkisesti ja sitten tämän päälle hänen miniänsä ystävä teki minusta perättömän kantelun.Sanoin pomoani isoksi pomoksi ja sain tästä kirjallisen varoituksen jonka otin kovin raskaasti ja jäin sairaslomalle.
        Olin yhteydessä työterveyteen jotta keskusteltaisiin nämä asiat kolmannen henkilön läsnä ollessa ei käynyt työnantajalle.Kun sitten tervehdyttäni menin töihin minut haukuttiin eka päivänä olin tehnyt laskua työterveyshuollossa käydessäni ja minua ei ole kuulemma kiusattu,kai itse tiedän sen ja ainahan kiusaaja kieltää kaiken.Minulta kysyttiin kuinka kauan meinaan olla täällä johon vastasin että tulin töihin.
        Muutaman viikon päästä sain irtisanomisen taloudellisin ja tuotannollisin syin.
        Olis keksinyt pareempaa paistaa niin läpi
        Tässä kävi vaan niin että liitto ei kuulemma voi auttaa kun on tälläinen syy irtisanomiseen vaikka se onkin keksitty juttu.
        Auttaisiko jos kirjoittaisin työsuojelupiiriin ?
        Oletko sinä saanut uutta työtä ja kuinka selvisit?


      • HÖH
        työterveyshuollosta kirjoitti:

        Kolmikantaneuvottelu ei ole työntekijälle mikään positiivinen asia. Työterveyshuolto pitää kuitenkin työnantajan puolta, koska saa sieltä suuret rahat. Työterveyshuolto ei missään tapauksessa pidä työntekijän puolia. Ilmeisesti näistä neuvotteluista ei kuitenkaan voi kieltäytyä. Olin tällaisessa neuvottelussa, kun pienessä 5 hengen työyhteisössä pomo yhdessä kaverinsa kanssa kävi kimppuuni. Koko neuvottelun ajan työterveyshuolto kuunteli kiltisti kun pomo epäasiallisesti solvasi minua, vaikka neuvottelussa piti puhua työpaikan työskentelytavoista. Minut sanottiin vähän myöhemmin täysin laittomasti irti. Toimitusjohtaja lähetti minusta vielä valheellisen kirjeen työnantajaliitolle tiedoksi, jossa hän esitti työterveyshuollon toimineen minua koskevana konsulttina.
        Ihmettelen vain miten työterveyshuolto tämän konsulttiasemansa saa, jos yhden tai kaksi kertaa ovat minun kanssani puhuneet. Tuskin se tekee heistä asiantuntijoita minun suhteeni.
        Mikäli näihin kolmikantaneuvotteluihin joutuu, kannattaa varmaan jo alkaa tehdä lähtöä firmasta. Jos pomo on mukana kiusaamisessa, ei siinä työterveyshuolto mitään auta.
        Lisäksi muut työntekijät alkavat haukkua että päässä on vikaa tai muuta vastaavaa.

        Minulle nimittäin on käynyt niin. Olin taas eilen vaihteeksi kolmen pomon ryöpytettävänä. En kuulemma osaa tehdä työaikaleimauksia oikein, kun tulen liian aikaisin työpaikalle. En voi sille mitään, että minun on kuljettava liikenneyhteyksien antamien mahdollisuuksien rajoissa.

        Työaikana saa käydä lääkärissä ja olen käynyt mm. verenpainekontrolleissa siten, että olen lähtenyt töistä noin 15 minuuttia ennen työajan päättymistä ehtiäkseni ilman kiirettä kontrolliin. Olen useinmiten leimannut ihan normaalisti ulos ja ottanut siis omaan piikkiin ne käynnit. Joitakin olen kyllä leimannut siten, että kyseessä on lääkärissä käynti. Näin en kuulemma olisi saanut tehdä, vaan joko joka kerta olisi pitänyt anelemaan esimieheltä lupaa lähteä tai leimata sitten omaan piikkiin ne käynnit. Koska tiesin, etten saisi pomolta lupaa leimata niitä lääkärissä käynneiksi, otin siis suurimman osan omaan piikkiin ja menetin minulle kertynyttä työaikasaldoa. Nyt kuulemma aiotaan "korjata" saldoni oikein, eli laittaa kaikki käynnit minun omiksi asioikseni. Silti pomojen suosikit ovat käyneet esim. alennusmyynneissä työajalla leimaamalla syyksi työpaikalta poistumiseen lääkärissä käynnin.

        No, ikäänkuin tämä ei olisi riittänyt, lyötiin nenäni alle taas jo viime keväänä kertaalleen läpikäytyjä hoitamiani tapauksia, joissa olin tehnyt jonkin pienen virheen. Niistä on nostettu hirveä haloo, koska suosikit ovat käyneet niistä kantelemassa. Minä olen ottanut sen linjan, etten kantele pomoille, oli kaveri tehnyt vaikka kuinka ison mokan. Mutta työyhteisössä pitää olla aina joku, josta saadaan syntipukki ja nyt se olen minä. Edes pomot eivät puutu kantelemiseen ja tuntuvat pikemminkin suosivan näitä kantelijoita. Kukaan ei ole virheetön ja korjaamatonta virhettä ei voi tehdä.


      • HÖH
        HÖH kirjoitti:

        Minulle nimittäin on käynyt niin. Olin taas eilen vaihteeksi kolmen pomon ryöpytettävänä. En kuulemma osaa tehdä työaikaleimauksia oikein, kun tulen liian aikaisin työpaikalle. En voi sille mitään, että minun on kuljettava liikenneyhteyksien antamien mahdollisuuksien rajoissa.

        Työaikana saa käydä lääkärissä ja olen käynyt mm. verenpainekontrolleissa siten, että olen lähtenyt töistä noin 15 minuuttia ennen työajan päättymistä ehtiäkseni ilman kiirettä kontrolliin. Olen useinmiten leimannut ihan normaalisti ulos ja ottanut siis omaan piikkiin ne käynnit. Joitakin olen kyllä leimannut siten, että kyseessä on lääkärissä käynti. Näin en kuulemma olisi saanut tehdä, vaan joko joka kerta olisi pitänyt anelemaan esimieheltä lupaa lähteä tai leimata sitten omaan piikkiin ne käynnit. Koska tiesin, etten saisi pomolta lupaa leimata niitä lääkärissä käynneiksi, otin siis suurimman osan omaan piikkiin ja menetin minulle kertynyttä työaikasaldoa. Nyt kuulemma aiotaan "korjata" saldoni oikein, eli laittaa kaikki käynnit minun omiksi asioikseni. Silti pomojen suosikit ovat käyneet esim. alennusmyynneissä työajalla leimaamalla syyksi työpaikalta poistumiseen lääkärissä käynnin.

        No, ikäänkuin tämä ei olisi riittänyt, lyötiin nenäni alle taas jo viime keväänä kertaalleen läpikäytyjä hoitamiani tapauksia, joissa olin tehnyt jonkin pienen virheen. Niistä on nostettu hirveä haloo, koska suosikit ovat käyneet niistä kantelemassa. Minä olen ottanut sen linjan, etten kantele pomoille, oli kaveri tehnyt vaikka kuinka ison mokan. Mutta työyhteisössä pitää olla aina joku, josta saadaan syntipukki ja nyt se olen minä. Edes pomot eivät puutu kantelemiseen ja tuntuvat pikemminkin suosivan näitä kantelijoita. Kukaan ei ole virheetön ja korjaamatonta virhettä ei voi tehdä.

        työskentelen isossa valtakunnallisessa yrityksessä, joss on työntekijöitä liki 10000, kun otetaan huomioon myös sivutoimialojen työntekijät. Nyt joudun siis hankkimaan työpaikkaa varten listauksen kaikista lääkäri- ja labrakäynneistä tältä vuodelta. Kuitenkin kyseessä on 6 käyntikertaa verenpainekontrollissa. He tulevat kyllä saamaan haluamansa vielä kuluvan viikon aikana, mutta nyt verenpaine on niin paljon korkealla tämän kaiken vuoksi, että olen ajatellut mennä ensi viikolla lääkäriin, kunhan olen tämän asian ensin hoitanut alta pois. Nyt on sairasloman paikka! Siitäkin huolimatta, että olen nyt kolmatta viikkoa loman jälkeen töissä.


      • Anonyymi

        Milloin pomot saadaan vastuuseen kiusaamisesta, joskushan totuus tulee vastaan ! Kiusaaminenhan on rikos, joka käsitellään oikeudessa ! Eikö yhtään pelota esimiehet, vai paksu lompakkoko vain kiinnostaa ei mikään muu, mutta aina käy loppujen lopuksi niin että hyvä voittaa kaiken pahan, omatunto tietää AINA mikä on oikein.


    • EnTiedäMitenKäy

      Kuset on jo housussa valmiiksi, viikon päästä tällainen keskustelu edessä.

      Tilanteena kahden tiimi, jossa toinen olen minä eikä tämä tiimini toinen jäsen ole oikein ollut yhteistyöhaluinen. Sanoo ettei tarvitse minua ja suhtautuu minuun todella välinpitämättömästi. Vaihtuvuutta ollut tässä paikalla runsaasti. Epäreilua käytöstä, vilppiä, vaikka mitä. Monet tietää, kukaa ei uskalla avata suutaan.

      Todellakin uskon esimiehemme olevan tämän tiimin toisen pelaajan puolella, sen verran ovat yhteistyötä tehneet ja pomo alaisensa tekemisiä katsonut vuosin myötä läpi sormien. Todennäköisesti on uskotellut myös työterveyshuollon edustajille jotai paskaa tai vähätellyt vähintään tilannetta (yli vuosi on mennyt, itsetunto nollilla jne.).

      Katsellaan mitä tapahtuu.

      • ja varmasti heitäkin jännittää

        No, ainakin kannattaa varautua kaikkiin mieleen tuleviin väitöksiin ja syytöksiin vasta-argumenteilla, jotka voi kirjoittaa muistiin paperille. Jos on todisteita tai todistajia, ne mainita kanssa. Voi hyvin olla, ettei niitä tarvita, vaan tilaisuus sujuu aika helposti (joskin tulokset voivat jäädä laihanlaisiksi, mene tiedä). Jos oikein ymmärsin, olet itse nostamassa kissaa pöydälle. Kyllä sillä jotain vaikutusta on, sinua ei välttämättä sen jälkeen pidetä niin helppona nakkina. Kunhan et vain epäile itseäsi ja oiketuksiasi turhaan. Mieti, miten paljon ankeampi tunne sinulla olisi nyt ja vastakin, jos antaisit kaiken vain jatkua sormea nostamatta. Tämä auttaa myös sinua selviytymään, pidä vain lippu korkealla hyvää itsetuntoa huokuen.


    • suosittelee

      Kolmikantaneuvottelun tilalle työsuojelupiiri on eräässä tapauksessa suositellut ns. nelikantatapaamista eli että mukana on mainittujen tahojen lisäksi vielä työsuojeluvaltuutettu. Viimeksi mainittu voi osallistua vain, jos kiusattu pyytää hänet mukaan. Tällä toimenpiteellä voi olla myös negatiivisia vaikutuksia, mutta kun kiusaamisesta on kyse, niin tästä koituvat seuraamukset ovat pieni pisara jo muuten koetussa kiusaamisen helvetissä.

      Jos mukaan tulee työterveyspsykologi (niin kuin suositeltavaa olisi), niin kannattaa käydä kyseisen henkilön vastaanotolla ennen kolmi- tai nelikantaneuvottelua.

      • ei auta

        Minulla oli kiusaamiskeskustelussa mukana työsuojeluvaltuutettu ja työpsykologi. Koko keskustelun ajan työsuojeluvaltuutettu piti työnantajan puolia ja tein hänen toiminnastaan jälkikäteen ilmoituksen työsuojelupiirille. Arvelen että yksityinen työnantaja oli lahjonut työsuojeluvaltuutetun tähän käytökseen.
        Koko kiusaamishelvetin ajan olin yksin, kukaan firman työntekijöistä ei ollut puolellani. Irtisanoutumiseni jälkiin kävi ilmi toimitusjohtajan ja esimieheni rakkaussuhde ja oma kilpaileva firma, jota he salaa pyörittivät. Kestin kiusaamista usean vuoden ajan, toimitusjohtaja ilmeisesti yritti saada minua hullun kirjoihin, kun olin ainoa joka ymmärsi hänen toimiensa hämäryyden. Työsuojeluvaltutetut ja työsuojelupiirit eivät tällaisissa tilanteissa auta. Se vahinko mikä minun elämääni on näistä tapauksista tullut, on korvaamaton ja tulevaisuuteni ammattialallani saattaa olla kokonaan pilattu.


      • kyseessä oli
        ei auta kirjoitti:

        Minulla oli kiusaamiskeskustelussa mukana työsuojeluvaltuutettu ja työpsykologi. Koko keskustelun ajan työsuojeluvaltuutettu piti työnantajan puolia ja tein hänen toiminnastaan jälkikäteen ilmoituksen työsuojelupiirille. Arvelen että yksityinen työnantaja oli lahjonut työsuojeluvaltuutetun tähän käytökseen.
        Koko kiusaamishelvetin ajan olin yksin, kukaan firman työntekijöistä ei ollut puolellani. Irtisanoutumiseni jälkiin kävi ilmi toimitusjohtajan ja esimieheni rakkaussuhde ja oma kilpaileva firma, jota he salaa pyörittivät. Kestin kiusaamista usean vuoden ajan, toimitusjohtaja ilmeisesti yritti saada minua hullun kirjoihin, kun olin ainoa joka ymmärsi hänen toimiensa hämäryyden. Työsuojeluvaltutetut ja työsuojelupiirit eivät tällaisissa tilanteissa auta. Se vahinko mikä minun elämääni on näistä tapauksista tullut, on korvaamaton ja tulevaisuuteni ammattialallani saattaa olla kokonaan pilattu.

        Oletko varma, että kyseessä oli työsuojeluvaltuutettu eikä työsuojelupäällikkö? Olitko jutellut työsuojeluvaltuutetun kanssa kahden kesken ennen tuota "kiusaamiskeskustelua"? Entä olitko tavannut työterveyspsykologin kanssa ennen ko. keskustelua?

        Miten työsuojelupiiri on suhtautunut ilmoitukseesi työsuojeluvaltuutetun toimista?

        Vaikka sinun tapauksessasi työsuojeluvaltuutetun mukanaolo ei auttanut, niin jonkun toisen tapauksessa kyseinen henkilö voi olla arvokas apu. Näin ainakin omassa tapauksessasni. Harmi vain, ettei näin ollut sinun tapauksessasi.


      • kävi
        kyseessä oli kirjoitti:

        Oletko varma, että kyseessä oli työsuojeluvaltuutettu eikä työsuojelupäällikkö? Olitko jutellut työsuojeluvaltuutetun kanssa kahden kesken ennen tuota "kiusaamiskeskustelua"? Entä olitko tavannut työterveyspsykologin kanssa ennen ko. keskustelua?

        Miten työsuojelupiiri on suhtautunut ilmoitukseesi työsuojeluvaltuutetun toimista?

        Vaikka sinun tapauksessasi työsuojeluvaltuutetun mukanaolo ei auttanut, niin jonkun toisen tapauksessa kyseinen henkilö voi olla arvokas apu. Näin ainakin omassa tapauksessasni. Harmi vain, ettei näin ollut sinun tapauksessasi.

        Työsuojelupäällikkö oli lähes koko keskustelun ajan hiljaa, kerran hän mainitsi kyyneleet silmissä, että minulla on ollut vähän liikaa töitä. Hän siis ymmärsi tilanteeni vaikka hän kyllä oli ihan oikeasti pahimman kiusaajani kaveri. Olin keskustellut työsuojeluvaltuutetun kanssa jo aikaisemmin. Hän oli hyvin kylmäverinen minun suhteeni ja kertoi että oli aikaisemminkin ollut työsuojeluvaltuutettu ja jopa hänen henkeään oli uhattu. En ihmettele, jos häntä oli uhkailtu, on nimittäin niin halpamaista olla työsuojeluvaltuutettu joka pitää työnantajan puolia. Olin keskustellut myös työpsykologin kanssa. Työpsykologi kuitenkin oli saman työnantajan palveluksessa jossa esimieheni palveli osa-aikaisesti.Olin esimiesteni rikoksen uhri ja seuraukset tästä ovat olleet minulle aika korvaamattomat.Minun kohdallani työsuojeluvaltuutetun toiminnassa ei ollut mitään puollustettavaa.


    • Anonyymi

      Kolmikantaa en suosittelisi kenellekään, missään asiassa. Joissakin tilanteissa siihen on kuitenkin pakko suostua.

    • Anonyymi

      Onko olemassa laki, että on pakko osallistua kolmikantakeskusteluun ? Onko eduskunta säätänyt sellaisenkin lain ? Onpa epäpätevää toimintaa eduskunnalta, kannattaisikohan asia ottaa uudelleen käsittelyyn, niin saataisiin nämä työpaikan "pikkupomot" vastuuseen tekosistaan...työntekijöiden elämän pilaamisesta.

    • Anonyymi

      Olen itse harkinnut tätä samaa. Mutta samalla saanut esimieheltäni löyhän kommentin, että tämä on aika kallista.

      Olen sietänyt vuoden ajan ihan sekopäistä, kiukuttelevaa käytöstä entiseltä kollegalta, joka oli myös työntekijäni hetken. Nyt viimeisenä tekona keksi, ettei voi tehdä töitä minun kanssani, koska en tee asioita niin kuin hän tekisi. Koska hänhän on paras kaikessa. Ja tietenkin saanut asiansa läpi tässäkin. On tonkinut oman työnsä ohella kaikkia tekemiäni töitä ja tehnyt vikalistaa, mitä voinut suurieleisesti esitellä työkavereille ja esimiehellemme. Kiusaaminen ollut systemaattista ainoana tarkoituksenaan raivata minut altaan. Vain todella läpipaha ja/tai itsetunnoltaan heikko ihminen voi syyllistyä tuohon.

      En uskaltaisi viedä asiaa työterveyteen siksikään, koska tekaisisi varmasti lisää asioita mitä käyttää aseenaan. On hyvä puhumaan muita puolelleen, liioittelemaan ja esittämään valheita totuuksina. Ei pysty rationaaliseen keskusteluun. En voi kun ihmetellä oman esimieheni kyvyttömyyttä nähdä asian oikea laita.

    • Anonyymi

      Taitaa olla suurimmalla osalla asiat hyvin, kun ei kolmikantakeskustelu keskustelu kiinnosta. Sittenhän se vasta koskee, kun sattuu omalla kohdalle. Voin vain sanoa, että kolmikanta-systeemi syyttelyineen voi aiheuttaa jopa ihmishengen menetyksen, eipä silloin syylliset paljon kysele mitä sinulle kuuluu ? Ihmisen elämä on lyhyt iloineen ja suruineen, eipä siihen tarvittaisi kolmikantakeskustelua, vaan oikeaa pyöreän pöydän keskustelua, eikä mitään kyräilyä, jota kolmikantakeskustelu on.

      • Anonyymi

        On stressaava paikka joutua johdon, työterveyden ja ay-jyrien myllytykseen. En lainkaan epäile, etteikö vuosittain näiden seurauksena päädyttäisi myös "lopullisiin ratkaisuihin".

        Aikoinaan nostin työyhteisössä esiin ongelman, koska myös useimmat muut kertoivat siitä kärsivänsä. Järjestettiin palaveri, jossa työntekijöiden lisäksi oli paikalla päälliköitä sekä työterveyspsykologi. Näiden pitämien painostuspuheiden jälkeen kukaan ei enää ollut kanssani samaa mieltä. Ongelma, josta piti puhua katosi kuin tuhka tuuleen. Kokoushuoneesta poistuessamme se tosin nousi takaisin esiin. Sain vihat niskaani. Tuli savustukset ja kaikki mahdollinen paska. Henkisesti hyvin rankkoja vuosia.


    • Anonyymi

      En tiedä tapausta, jossa 3-kanta olisi tilannetta parantanut, saati ratkaissut.

      Pomolla on lakisääteinen velvollisuus puuttua kiusaamiseen heti, kun se tulee hänen tietoonsa. Jos kiusattu jopa voi todistaa, että esimies ei ole puuttunut perseilyyn, josta on tiennyt tai peräti itse kohdellut alaista epäasiallisesti, on esimies selkeästi toiminut väärin. Tähän ei voida myöntää. Muuten pomo joutuu vaikeuksiin. Sen vuoksi kiusattu jää tianteessa yksin ja eristyksiin. Muut palaveriin osallistuvat vannovat yhdestä suusta, että eihän tässä mitään ongelmaa ole, on vain väärinkäsityksiä ja erilaisia ihmistyyppejä, jne. diipadaapaa.

      Tämän jälkeen kaikki jatkuu, kuten ennenkin. Veemäisimmät kiusaajat tietty kostavat. Joissakin tapauksissa sopivan ajan päästä ja sopivalla verukkeella kiusatulle tarjotaan monoa.

    • Anonyymi

      Niin veemäiset jatkavat toimintaansa, kuin muka mitään ei olisi tapahtunut, kun ovatkin ITSE syyllisiä, no toivottavasti universumi tasaa onnen lahjat tässä elämässä.
      Joten hyvää loppuelämää kiusaajille, typerä palaute myös terveyshuollolle, huonosti hoidetusta tehtävästä.
      Tälläistako elämä on, USKOIN aina kaikkeen hyvään, kun valmistuin koulusta, en uskonut, että työelämässä on täysiä TOLLOJA , joilla ei ole käytöstapoja ollenkaan, ja ovat jopa esimiesasemassa, kuinka se on edes mahdollista ?

    • Anonyymi

      Ei mitään hyötyä

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      373
      3325
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      161
      1345
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1198
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      142
      1055
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      764
    7. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      747
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      114
      733
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe